abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128487452
Er staat Zone 1 en NL, en dan daaronder
Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones

Het lijkt mij dus te gaan over binnen en buitenland.
pi_128487562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:55 schreef rednitro het volgende:

Kijk eens goed. Er staat bellen naar aan de linkerkant. NL staat niet tussen de plekken van waaruit gebeld wordt, dat zijn de belbestemmingen. Daarnaast maakt NL geen deel uit van alle zones, het wordt niet voor niks apart benoemd daar. Dit wordt ook bevestigd op hun site waar ze naar refereren voor de zoneverdeling, daar staat Nederland ook niet tussen omdat die tariefzones alleen over het buitenland gaan, niet raar gezien dat alles dus onder het kopje bellen in en vanuit het buitenland staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door BankAardappel op 02-07-2013 02:13:30 ]
pi_128487614
Ik weet niet zeker of het ook van toepassing is Nederland. Hier kom je regel van maximaal ¤60,50 betalen voor internetten in het buitenland ook nog eens tegen. Alleen een maximaal tarief in Nederland zie ik nergens.
http://www.consumentenbon(...)t-buitenland-kosten/

Het gekke is dat je zou verwachten dat die EU tarieven de maximale tarieven zijn. Alleen dat klopt dan niet want jij hebt nu een hogere rekening als dat je in het buitenland hebben.

Ik zou je er alsnog niet al te druk om maken. En nu ga ik echt slapen.
pi_128487710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:14 schreef Arduino het volgende:

Het gekke is dat je zou verwachten dat die EU tarieven de maximale tarieven zijn. Alleen dat klopt dan niet want jij hebt nu een hogere rekening als dat je in het buitenland hebben.
Is niet zo raar dat er andere regels zijn voor het buitenland, want die kosten zijn vele malen hoger en daar kwamen ook veel meer problemen van. Als TS dit in het buitenland had gedaan had het niet 1000 euro, maar misschien wel 10000 euro kunnen zijn, want dat kan tot 10 euro per MB kosten. Kijk je even een youtube filmpje ofzo, ben je opeens een rug kwijt. En dat is voor een provider ook een groot probleem, want die moeten geld dokken aan die buitenlandse provider ook waar op geroamt is, dus die kunnen dat niet gaan kwijtschelden ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door BankAardappel op 02-07-2013 02:36:13 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:34:27 #155
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128488853
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:41 schreef rednitro het volgende:
Dat ze me eventueel afgesloten houden boeit ook niet.
Dan ga ik gewoon naar simpel.nl en sluit daar een abo af terwijl ik de rekening bij Ben aanvecht.
Daarom zoek ik ook dat wetsartikel, als ik hun daarmee om hun oren sla, lijkt het mij dat ze niet anders kunnen dan het bedrag omlaag te brengen naar 50¤.
Want jij bent niet gewoon verantwoordelijk voor je eigen daden?
Maar je doet zulks goed onderzoek: simpel is T-Mobile, Ben is T-mobile. Dus je stapt over van T-Mobile naar T-Mobile om T-Mobile een loer te draaien. Doe je huiswerk voortaan beter en houd je belkosten onder controle. Tip van mij, voor jou, bij youfone kan je voor 15 euro onbeperkt online zijn.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128489093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.
Waarom zou je klomp daarvoor breken? Sinds Neelie zich er mee is gaan bemoeien zijn de tarieven in het buitenland verplicht gedaald, en zijn de tarieven in het thuisland flink gestegen.

Neelie schijnt/scheen te denken dat mensen vaker in het buitenland zaten dan in het eigen land.
pi_128489151
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:55 schreef rednitro het volgende:

NL is geen zone.

Waarom neem je niet gewoon de verantwoordelijkheid voor je actie? Je hebt toch willens en wetens een abo zonder internetbundel afgesloten waarbij je wist/had kunnen lezen dat internet buitensporig duur is?
pi_128489449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.

Nederlandse prijs

[..]

Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.

[..]

Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:
http://www.ben.nl/doc_con(...)_abonnees_030413.pdf
Joh, da's als je geen abo neemt.

http://www.ben.nl/abonnementen. 200 MB voor 5 (!) euro. En 1 GB voor een tientje (i.t.t. de honderden euro's die TS moet betalen).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2013 09:16:37 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:18:24 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128489500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom zou je klomp daarvoor breken? Sinds Neelie zich er mee is gaan bemoeien zijn de tarieven in het buitenland verplicht gedaald, en zijn de tarieven in het thuisland flink gestegen.

Neelie schijnt/scheen te denken dat mensen vaker in het buitenland zaten dan in het eigen land.
Dat ligt gewoon aan haar referentiekader ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128494094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Joh, da's als je geen abo neemt.

http://www.ben.nl/abonnementen. 200 MB voor 5 (!) euro. En 1 GB voor een tientje (i.t.t. de honderden euro's die TS moet betalen).
Er staat toch boven de bron dat dit alleen zo is voor mensen die geen internet bundel hebben.
pi_128494695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

NL is geen zone.

Waarom neem je niet gewoon de verantwoordelijkheid voor je actie? Je hebt toch willens en wetens een abo zonder internetbundel afgesloten waarbij je wist/had kunnen lezen dat internet buitensporig duur is?
Waarom vind je het normaal dat TS ¤1050,- moet betalen voor iets wat je zo makkelijk verkeerd doet? Hierbij heeft het de provider ook echt geen duizend euro kosten hoor. Je kunt namelijk ook voor ¤20,- per maand een gigabyte downloaden.
pi_128494877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:21 schreef Arduino het volgende:

[..]

Waarom vind je het normaal dat TS ¤1050,- moet betalen voor iets wat je zo makkelijk verkeerd doet? Hierbij heeft het de provider ook echt geen duizend euro kosten hoor. Je kunt namelijk ook voor ¤20,- per maand een gigabyte downloaden.
Ik vind dat normaal omdat TS dat zo heeft afgesproken met zijn provider. Waarom moet een provider er volgens jou vanuit gaan dat de klanten ontoerekeningsvatbaar zijn en niet kunnen omgaan met de spullen die ze gebruiken?
pi_128495182
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik vind dat normaal omdat TS dat zo heeft afgesproken met zijn provider. Waarom moet een provider er volgens jou vanuit gaan dat de klanten ontoerekeningsvatbaar zijn en niet kunnen omgaan met de spullen die ze gebruiken?
Ontoerekeningsvatbaar gaat me wat ver alleen het beschermen tegen hele hoge kosten lijkt me niet meer als redelijk vooral omdat dit technisch makkelijk kan en de provider hieraan geen hoge kosten heeft gehad.
pi_128495411
er is vast wel een mogelijkheid tot schikking met Ben, maar dat moet je met hun overleggen.

Feit is dat je zelf de fout hebt gemaakt, en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor jouw technische onkunde. (staat los van het feit dat even waarschuwen door de provider uiteraard handiger is).
No Guts, No Glory
pi_128495517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:35 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ontoerekeningsvatbaar gaat me wat ver alleen het beschermen tegen hele hoge kosten lijkt me niet meer als redelijk vooral omdat dit technisch makkelijk kan en de provider hieraan geen hoge kosten heeft gehad.
TS had natuurlijk allang kunnen vragen om een internet blokkade, dat is toch echt niet de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Die betuttelende houding is absurd. Voor mensen die niet kunnen omgaan met de vrijheid die ze gegeven wordt hebben ze prepaid uitgevonden.
pi_128498975
quote:

[..]

ik heb het al geprobeerd, maar sommige mensen hier vinden deze gedachte "wereldvreemd" :')
pi_128500405
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:23 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik heb het al geprobeerd, maar sommige mensen hier vinden deze gedachte "wereldvreemd" :')
Ja, sommige mensen :')

TS maakt zelf meerdere fouten en probeert dat nu op Ben te verhalen. Ben heeft helemaal geen fout gemaakt en ik zal zo uitleggen waarom.

Het is voor mij al heel lang bekend(zelfs voordat mobiel internet een 'hype' werd) dat alles waarvoor je GEEN bundel hebt, buiten de bundel valt(logisch hč? ...) en je dus betaalt voor wat je verbruikt. En je betaalt de afgesproken prijs per eenheid(in dit geval dus 1,02 euro per megabyte). TS kan niet zeggen 'dat Ben helemaal geen toegang tot internet had moeten geven'. Dan weet je gewoonweg niet wat je hebt ondertekent. Kennelijk weet TS dat ook niet en dat is fout nummer 1.

Dan komen we aan bij fout 2 van TS. Het internet van TS doet het niet. In plaats van te gaan kijken naar de Wifi instellingen of even naar de router te lopen, zet TS mobiele netwerken aan. Tenzij je een enorme leek bent(TS dus) snap je ook wel dat dit niet over Wifi gaat. Als je zo'n leek bent moet je niet aan een smartphone beginnen voordat je je wat hebt ingelezen. Doe je dat niet, tja... dan ben je de lul en verdien je dat ook.

En nu komen we aan bij het waarschuwingsbericht van Ben die zogenaamd 'te laat' is gekomen. Er zit een vertraging in de verwerking van de hoeveelheid data die je verbruikt. Dit is gewoon zo en dit komt waarschijnlijk door het grote aantal mensen op het netwerk waar allemaal de statistieken van moeten worden verzamelt en de grote hoeveelheid data. Een bericht bij 128 euro is eigenlijk nog best wel vroeg, aangezien er een filmpje van 150mb wordt geüpload. Het uploaden gebeurt in een korte tijd en het is dus niet zo dat er (na de verwerking) steeds een mb'tje bijkomt, maar het schiet gewoon omhoog. Bij standaard gebruik(dus whatsapp, klein beetje internetten, NIET uploaden) gaat dit veel langzamer en zal je dus bij een lager bedrag een berichtje krijgen omdat er meer verwerkingstijd is geweest.

Nu de manier waarop het volgens mij wordt 'opgelost'. TS heeft naar Ben gebeld en gehoord dat het bedrag 128 euro was, waarop het internet is afgesloten. Dat de rekening is gestegen is logisch als je kijkt naar wat ik hierboven heb gezegd(hoog verbruik, korte tijd).
MAAR. TS heeft het besluit genomen om zijn internet te laten blokkeren op basis van een bedrag dat toen 128 euro was. Ik vind het dus niet meer dan redelijk dat Ben het bedrag verlaagd naar 128 euro. TS zegt bij 128 euro; 'Ho! Stop! Ik wil niet meer!' en zijn internet wordt op dat moment geblokkeerd. Hij gaat er (en kan er) vanuit gaan dat het daarna niet hoger wordt. Tenminste, zo zou ik denken omdat de actie die er ondernomen wordt door de belmiep binnen Ben zelf gebeurt en (ga ik vanuit) minder/geen vertraging heeft. (Maar eigenlijk is het nog steeds logisch dat het bedrag steeg.)

Al met al, TS is dom bezig geweest maar het kan en zal volgens mij wel (relatief gezien) meevallen. Had je later naar ze gebeld dan was het bedrag waarschijnlijk hoger geweest en had je je internet toen laten blokkeren. Dan had ik gevonden dat je dat bedrag moest betalen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:22:20 #168
66083 Platina
78th Element
pi_128501179
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ja, die ken ik en dat heeft hier geen reet mee te maken :')
Als jij als overheid mensen zo gaat pamperen dan heeft het er alles mee te maken. Niks voor jezelf nadenken, lekker de debiel uithangen en maar verwachten dat je tegen jezelf beschermt wordt.
pi_128508882
quote:

[..]

En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.

Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:53:20 #170
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128515222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.

Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
Mijn vriend heeft dit met werk. Voor in Nederland een nummer zonder databundel maar soms komt het nou eenmaal voor dat er iets is waardoor er ineens voor honderden euro's in een paar dagen aan data gebruikt wordt, zou mooi zijn als ie dan tussendoor ineens afgesloten wordt :')
pi_128521776
quote:

[..]

Wanneer je in buitenland teveel kosten maakt met internetten wordt alleen het internet afgesloten en kun je nog steeds bellen en sms-en. Verder kon je in elk geval vroeger gewoon bellen dat je het maximum wilde negeren en verder wilde internetten. Het voorkomt vooral dat je per ongeluk ineens hele hoge kosten hebt.

Verder is raar als de verbindingen niet begrenst worden als dit verder makkelijk kan. Er hoeft maar 1 iemand een worm(soort computer virus) te maken die zich automatisch verspreid op rooted andriod telefoons en een heel groot gedeelte van de mensen zonder databundel heeft een gigantische rekening waar je echt als leek bijna niets aan kunt doen.
pi_128522295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:57 schreef Arduino het volgende:

[..]

Wanneer je in buitenland teveel kosten maakt met internetten wordt alleen het internet afgesloten en kun je nog steeds bellen en sms-en. Verder kon je in elk geval vroeger gewoon bellen dat je het maximum wilde negeren en verder wilde internetten. Het voorkomt vooral dat je per ongeluk ineens hele hoge kosten hebt.

Verder is raar als de verbindingen niet begrenst worden als dit verder makkelijk kan. Er hoeft maar 1 iemand een worm(soort computer virus) te maken die zich automatisch verspreid op rooted andriod telefoons en een heel groot gedeelte van de mensen zonder databundel heeft een gigantische rekening waar je echt als leek bijna niets aan kunt doen.
Als je dat risico niet wilt nemen neem je dus gewoon een internet bundel, of je laat internet uitgeschakellen. ^O^ En dat mensen leken zijn is hun eigen verantwoordelikheid.
pi_128522823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:09 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Als je dat risico niet wilt nemen neem je dus gewoon een internet bundel. ^O^ En dat mensen leken zijn is hun eigen verantwoording.
Ik heb een bundel bij t-mobile dus als ik meer als 1GB gebruik gaat het internet daarna alleen maar heel traag ipv extra kosten.

Alleen zonder een maximum zou je mensen zonder bundel maar met een smartphone bijna moeten verplichten een verzekering te nemen voor deze kosten.

Stel nu iemand maakt een worm welke een fout in andriod of IOS gebruikt om zich te verspreiden en na infection at random nieuwe ip reeksen en dus telefoons gaat proberen te infecteren. Als jou telefoon nu net geļnfecteerd wordt als je gaat slapen zal je telefoon de hele nacht het maximum van je internet verbinding gebruiken om andere telefoons te infecteren.
De volgende ochtend wordt je waker is je telefoon behoorlijk warm en merk je misschien iets raars in de software maar verder heb je niets door totdat je een maand later een ongelofelijke rekening krijgt.
  woensdag 3 juli 2013 @ 00:26:10 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128522868
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128523059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:24 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik heb een bundel bij t-mobile dus als ik meer als 1GB gebruik gaat het internet daarna alleen maar heel traag ipv extra kosten.

Alleen zonder een maximum zou je mensen zonder bundel maar met een smartphone bijna moeten verplichten een verzekering te nemen voor deze kosten.

Stel nu iemand maakt een worm welke een fout in andriod of IOS gebruikt om zich te verspreiden en na infection at random nieuwe ip reeksen en dus telefoons gaat proberen te infecteren. Als jou telefoon nu net geļnfecteerd wordt als je gaat slapen zal je telefoon de hele nacht het maximum van je internet verbinding gebruiken om andere telefoons te infecteren.
De volgende ochtend wordt je waker is je telefoon behoorlijk warm en merk je misschien iets raars in de software maar verder heb je niets door totdat je een maand later een ongelofelijke rekening krijgt.
Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..

En je kan wel zo'n hypothetische situatie gaan verzinnen om je gelijk proberen te halen. Maar ik zie zo'n situatie niet als zo'n groot probleem, omdat ik er van overtuigd ben providers er bekend mee zouden zijn, en coulant zouden zijn als veel mensen door zoiets zouden zijn getroffen. Daarnaast is het toaal niet van toepassing op het verhaal van TS, die gewoon zelf verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Inderdaad, kan op alle smart phones tegenwoordig. Ik krijg bij 800 MB een waarschuwing. En je kan inderdaad ook een limiet instellen dat je niet meer kan internetten na een bepaald gebruik, dan hoef je nooit buiten je bundel te internetten, of je zet hem gewoon op 0 als je helemaal geen bundel hebt.
pi_128523245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..

En je kan wel zo'n hypothetische situatie gaan verzinnen om je gelijk proberen te halen. Maar ik zie zo'n situatie niet als zo'n groot probleem, omdat ik er van overtuigd ben providers er bekend mee zouden zijn, en coulant zouden zijn als veel mensen door zoiets zouden zijn getroffen. Daarnaast is het toaal niet van toepassing op het verhaal van TS, die gewoon zelf verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.
Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
pi_128523306
Vanzelfsprekend wil een bedrijf winst maken, maar mijn inzien hoeft dit niet op zo'n agressieve manier.

Natuurlijk is het volstrekt onweselijk dat je bij wijze van in nog geen uur tijd voor meer dan 1000 euro kosten voor roaming. Nog even daargelaten dat de tarieven die ze rekenen absurd zijn.

Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nou :') en nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
pi_128523349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:37 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
pi_128523395
quote:

[..]

In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.

Doe niet zo simpel gek.
pi_128523419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Het verbaast mij persoonlijk eigenlijk dat het nog zo lang duurt voordat je andriod of IOS wormen hebt die werken op een niet geunlockede/rooted telefoon. Tot nu toe zijn het voornamelijk apps die de problemen geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')