abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128523245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..

En je kan wel zo'n hypothetische situatie gaan verzinnen om je gelijk proberen te halen. Maar ik zie zo'n situatie niet als zo'n groot probleem, omdat ik er van overtuigd ben providers er bekend mee zouden zijn, en coulant zouden zijn als veel mensen door zoiets zouden zijn getroffen. Daarnaast is het toaal niet van toepassing op het verhaal van TS, die gewoon zelf verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.
Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
pi_128523306
Vanzelfsprekend wil een bedrijf winst maken, maar mijn inzien hoeft dit niet op zo'n agressieve manier.

Natuurlijk is het volstrekt onweselijk dat je bij wijze van in nog geen uur tijd voor meer dan 1000 euro kosten voor roaming. Nog even daargelaten dat de tarieven die ze rekenen absurd zijn.

Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nou :') en nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
pi_128523349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:37 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
pi_128523395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.

Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.

Doe niet zo simpel gek.
pi_128523419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Het verbaast mij persoonlijk eigenlijk dat het nog zo lang duurt voordat je andriod of IOS wormen hebt die werken op een niet geunlockede/rooted telefoon. Tot nu toe zijn het voornamelijk apps die de problemen geven.
pi_128523433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.

Gewoon bij x aantal euro's blokkade erop gooien, en dat kan wmb al bij 50 euro.
pi_128523503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:42 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.

Gewoon bij x aantal euro's blokkade erop gooien, en dat kan wmb al bij 50 euro.
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
pi_128523581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Maar die smart phone is geen beveiling voor mensen die er niet mee om kunnen gaan of software fouten. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.

Die provider kan het ook makkelijk voorkomen als ik nu van t-mobile een sms-je krijg dat ik meer als 1 GB heb gebruikt klopt dit ook echt behoorlijk goed met wat mijn telefoon dan aangeeft het gaat ook heel snel gewoon in de orde van een minuut. Dit terwijl ik met 500 kb/s doormiddel van tethering aan het downloaden was. Dus de vertraging valt ook wel mee.

In het buitenland gaat het trouwens ook gewoon heel snel. Max bereikt +- 1 MB en je lijkt een smsje te krijgen. Ben heeft dit volgens mij gewoon niet op orde.
pi_128523742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:48 schreef Arduino het volgende:

[..]

Maar die smart phone is geen beveilig voor mensen die er niet mee om kunnen gaan. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.

Die provider kan het ook makkelijk voorkomen als ik nu van t-mobile een sms-je krijg dat ik meer als 1 GB heb gebruikt klopt dit ook echt behoorlijk goed met wat mijn telefoon dan aangeeft het gaat ook heel snel gewoon in de orde van een minuut. Dit terwijl ik met 500 kb/s doormiddel van tethering aan het downloaden was. Dus de vertraging valt ook wel mee.

In het buitenland gaat het trouwens ook gewoon heel snel. Max bereikt +- 1 MB en je lijkt een smsje te krijgen. Ben heeft dit volgens mij gewoon niet op orde.
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
pi_128523815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
pi_128523853
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
TS steekt toch hand in eigen boezem?

Maar waarom erken jij niet dat het fundamentele punt is dat je veel tegemakkelijk op hele hoge kosten gejaagd wordt.
pi_128523946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Is gewoon naiviteit van mensen, Ben is niet voor niks zo goedkoop natuurlijk, dat geld moeten ze ergens op verdienen. Als mensen betere service willen dan neem je geen Ben. Je gaat ook niet naar de Aldi voor de goede service.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:58 schreef tsjakka het volgende:

[..]

TS steekt toch hand in eigen boezem?

Maar waarom erken jij niet dat het fundamentele punt is dat je veel tegemakkelijk op hele hoge kosten gejaagd wordt.
Ik erken dat dat makkelijk gebeurt, maar da's alleen maar een gevolg van het product dat Ben levert. Dat is een keuze die je maakt als consument. Daar moeten mensen zich maar eerst in verdiepen voordat je aan zoiets begint.
pi_128523980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.
Maar zeker met software is het volgens mij zo dat wat fout kan gaan ook wel eens fout gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te liggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
TS geeft toch ook aan het hij het niet goed heeft gedaan. Hij vindt alleen de rekening gewoon veel te hoog. Als dit in een ander EU land was gebeurt weet ik ook zeker dat dit geintje hem maar ¤60,50 zou hebben gekost. TS heeft ook aangegeven dat hij best bereid was een lager bedrag te betalen alleen geen ¤1050,- waar ik hem ook groot gelijk in geeft.
In een deel van zijn posts geeft hij trouwens wel Ben de schuld dat hij kan internetten. Terwijl hij wel kon weten dat hij dit wel eens per ongeluk aanzet omdat hij bij t-mobile al eens ¤8,- moest betalen
pi_128524285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:04 schreef Arduino het volgende:

[..]

Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.
Maar zeker met software is het volgens mij zo dat wat fout kan gaan ook wel eens fout gaat.
Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.

En dat klopt van die oudere versies, Des te belangrijker dus om je internet dan niet aan te gaan zetten. Is voor mij gewoon onbegrijpelijk dat als je weet dat de kosten 1 euro per MB zijn, je je er niet in verdiept hoe die kosten voorkomen kunnen worden.
pi_128524620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:19 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.

En dat klopt van die oudere versies, Des te belangrijker dus om je internet dan niet aan te gaan zetten. Is voor mij gewoon onbegrijpelijk dat als je weet dat de kosten 1 euro per MB zijn, je je er niet in verdiept hoe die kosten voorkomen kunnen worden.
Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.

Normale computers zijn wel iets anders als smartphones het risico op grote rekeningen is gewoon veel lager. De grootste financiële risico's op een normale pc zitten tegenwoordig in het internet bankieren maar dit kan ook al op je smartphone.

Verder is een consument bij veel andere dingen juist zeker weten wel beschermd:

• Retouneren internet aankopen in de Wet op colportage.
• Huurverhogingen(Je kunt zelf huurverlaging aanvragen omdat je huis bijvoorbeeld te klein is)
• Internetten in het buitenland(Wel alleen in de EU).
• Maximale rente tarieven.
• Al je geld op de bank onder een ton.
pi_128524937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:40 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.
Ja, maar dat is toch juist een bewuste keuze van me, dat moet iedere consument voor zichzelf onderzoeken en beslissen. T-Mobile is niet voor niks duurder dan Ben.

Het is gewoon naief als mensen dit niet zien, want het is met heel veel dingen zo. Als je bijvoorbeeld een energie leverancier zoekt ook, je kan voor de goedkoopste gaan maar dan zal je echt heel goed de regels moeten lezen wil je niet voor verassingen komen te staan, en de service is vaak heel slecht. De kunst is om er 1 te vinden die goedkoop is, maar toch een goed product en service levert, maar dat zal praktisch nooit de allergoedkoopste zijn. En tegenwoordig met het internet is het zoeken naar en vergelijken van dit soort dingen juist hartstikke makkelijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:56:39 #192
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128527070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nou :') en nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Als ik 50 euro voor een cola zou vragen en het staat ook als zodanig op de kaart dan ga jij 50 euro lappen. Het is jouw verantwoordelijkheid om de prijzen na te kijken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:00:06 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128527139
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nou :') en nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Doet me denken aan dat nederlandse koppel dat in barcelona op de ramblas (waar het algemeen bekend is dat je zo 20,- neer telt voor 2 colaatjes) de rekening niet wilde betalen. Ze hadden een hondje bij en het personeel gijzelde het hondje net zolang totdat er betaald werd :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128531118
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:41 schreef tsjakka het volgende:

[..]

In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.

Doe niet zo simpel gek.
Maar waarom zou mijn provider STANDAARD een dergelijke limiet moeten hanteren? En waar moet die limiet dan liggen? En geldt die limiet dan alleen voor dataverbruik, of ook voor bellen, SMS-en en andere diensten als apps waar je voor moet betalen?

Het zou leuk zijn als de provider de mogelijkheid aan de klant biedt een dergelijke limiet in te stellen. Maar het is in mijn ogen zeker niet wenselijk dat er een standaard limiet is.

Overigens kun je zover mij bekend is bij de (alle) meeste providers het datagebruik nu al volledig laten blokkeren. Net als het bellen in/naar het buitenland of 0900-nummers. En ik blijf er bij, ik zie totaal niet in waarom dat anders zou moeten.

Daarnaast heb je nog hele goede mogelijkheden om op je eigen toestel het dataverbruik via mobiele netwerken uit te schakelen.

Misschien ben ik simpel, maar ik wil gewoon vrijheid om te kunnen doen wat ik wil en wanneer ik dat wil, zonder dat mijn provider zich daar ongevraagd mee gaat bemoeien. Er zijn in mijn ogen nu simpelweg al mogelijkheden genoeg om 'foutjes' zoals die van TS volledig te voorkomen. Alleen is TS vergeten om even zijn algemene voorwaarden en tarieven te bekijken voordat hij de telefoon in gebruik heeft genomen en/of door te vragen bij aanschaf van zijn toestel.
pi_128531669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Apps worden bewust door de gebruiker van de telefoon geïnstalleerd

Virussen daar dien je je simpelweg tegen te beschermen met anti-virus software die up to date is. Het risico dat je dan mobiel data gaat gebruiken terwijl je dat hebt uitgeschakeld, is zéér klein. Het virus zou dan ook nog die instelling eerst moeten veranderen.

Niet begrijpen is niet de verantwoordelijkheid van de provider. Als je het niet begrijpt, blijf er dan vanaf en/of vraag hulp en uitleg aan iemand die het wel begrijpt.

Overheen gekeken is simpelweg je eigen fout.

Dus afgezien van een jong virus wat nog niet herkend wordt door de meeste anti-virus software, vallen alle mogelijke oorzaken voor data-verbruik geheel onder eigen verantwoording. Het op de hoogte zijn van bijbehorende kosten valt ook onder je eigen verantwoording, dat is simpelweg je onderzoeksplicht als consument.

Nu mag jij me uitleggen waarom een bedrijf aan jou niet de rekening mag presenteren wanneer je vooraf wel op de hoogte had moeten zijn van de kosten voor de diensten die je hebt gebruikt.

En ja, als ik een café met terras heb en op de kaart staat dat bij mij een cola 50 euro kost, dan kom jij na het bestellen van een cola niet weg zonder 50 euro te betalen. De prijs is misschien absurd, maar door de cola te bestellen ga je akkoord met de absurd hoge prijs die ik voor het product vraag.

Datzelfde geldt voor het mobiel internet van TS. Of de prijs per MB redelijk is kun je over discussiëren, maar TS heeft er gebruik van gemaakt. TS heeft op zijn telefoon ZELF aangevinkt 'Dataverkeer via mobiele netwerken AAN'. Wie anders dan TS is verantwoordelijk voor het dataverbruik tegen de kosten die horen bij het contract wat TS heeft afgesloten?
pi_128542194
Waarom zou TS maar ¤128 hoeven betalen?

Als ik te hard rijd, krijg ik boetes. Er zit vertraging tussen het moment van te hard rijden en de ontvangst van de boete. Als ik wekenlang te hard rijd en opeens besluit dat ik de boetes te hoog vind en dus niet meer te hard ga rijden, zal ik toch alle boetes moeten betalen, ook degene die nog niet binnen zijn
pi_128542588
quote:
En ja, als ik een café met terras heb en op de kaart staat dat bij mij een cola 50 euro kost, dan kom jij na het bestellen van een cola niet weg zonder 50 euro te betalen. De prijs is misschien absurd, maar door de cola te bestellen ga je akkoord met de absurd hoge prijs die ik voor het product vraag.
Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grote :') van me (ter waarde van 50 euro) en loop ik weg.
pi_128542671
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef EJ403 het volgende:

[..]

Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grote :') van me (ter waarde van 50 euro) en loop ik weg.
Wettelijk heeft hij 100% gelijk hoor, je had op de kaart kunnen kijken natuurlijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128542887
Daarnaast heeft TS willens en wetens getekend voor zijn contract, waar het tarief in vermeld is. Hij kan dus niet zeggen dat hij het tarief niet wist
pi_128572464
En is er al nieuws van Ben, TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')