Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..
En je kan wel zo'n hypothetische situatie gaan verzinnen om je gelijk proberen te halen. Maar ik zie zo'n situatie niet als zo'n groot probleem, omdat ik er van overtuigd ben providers er bekend mee zouden zijn, en coulant zouden zijn als veel mensen door zoiets zouden zijn getroffen. Daarnaast is het toaal niet van toepassing op het verhaal van TS, die gewoon zelf verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:37 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.
Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
Het verbaast mij persoonlijk eigenlijk dat het nog zo lang duurt voordat je andriod of IOS wormen hebt die werken op een niet geunlockede/rooted telefoon. Tot nu toe zijn het voornamelijk apps die de problemen geven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:42 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.
Gewoon bij x aantal euro's blokkade erop gooien, en dat kan wmb al bij 50 euro.
Maar die smart phone is geen beveiling voor mensen die er niet mee om kunnen gaan of software fouten. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:48 schreef Arduino het volgende:
[..]
Maar die smart phone is geen beveilig voor mensen die er niet mee om kunnen gaan. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.
Die provider kan het ook makkelijk voorkomen als ik nu van t-mobile een sms-je krijg dat ik meer als 1 GB heb gebruikt klopt dit ook echt behoorlijk goed met wat mijn telefoon dan aangeeft het gaat ook heel snel gewoon in de orde van een minuut. Dit terwijl ik met 500 kb/s doormiddel van tethering aan het downloaden was. Dus de vertraging valt ook wel mee.
In het buitenland gaat het trouwens ook gewoon heel snel. Max bereikt +- 1 MB en je lijkt een smsje te krijgen. Ben heeft dit volgens mij gewoon niet op orde.
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
TS steekt toch hand in eigen boezem?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
Is gewoon naiviteit van mensen, Ben is niet voor niks zo goedkoop natuurlijk, dat geld moeten ze ergens op verdienen. Als mensen betere service willen dan neem je geen Ben. Je gaat ook niet naar de Aldi voor de goede service.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Ik erken dat dat makkelijk gebeurt, maar da's alleen maar een gevolg van het product dat Ben levert. Dat is een keuze die je maakt als consument. Daar moeten mensen zich maar eerst in verdiepen voordat je aan zoiets begint.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:58 schreef tsjakka het volgende:
[..]
TS steekt toch hand in eigen boezem?
Maar waarom erken jij niet dat het fundamentele punt is dat je veel tegemakkelijk op hele hoge kosten gejaagd wordt.
Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
TS geeft toch ook aan het hij het niet goed heeft gedaan. Hij vindt alleen de rekening gewoon veel te hoog. Als dit in een ander EU land was gebeurt weet ik ook zeker dat dit geintje hem maar ¤60,50 zou hebben gekost. TS heeft ook aangegeven dat hij best bereid was een lager bedrag te betalen alleen geen ¤1050,- waar ik hem ook groot gelijk in geeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te liggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:04 schreef Arduino het volgende:
[..]
Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.
Maar zeker met software is het volgens mij zo dat wat fout kan gaan ook wel eens fout gaat.
Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:19 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.
En dat klopt van die oudere versies, Des te belangrijker dus om je internet dan niet aan te gaan zetten. Is voor mij gewoon onbegrijpelijk dat als je weet dat de kosten 1 euro per MB zijn, je je er niet in verdiept hoe die kosten voorkomen kunnen worden.
Ja, maar dat is toch juist een bewuste keuze van me, dat moet iedere consument voor zichzelf onderzoeken en beslissen. T-Mobile is niet voor niks duurder dan Ben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:40 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.
Als ik 50 euro voor een cola zou vragen en het staat ook als zodanig op de kaart dan ga jij 50 euro lappen. Het is jouw verantwoordelijkheid om de prijzen na te kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nouen nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Doet me denken aan dat nederlandse koppel dat in barcelona op de ramblas (waar het algemeen bekend is dat je zo 20,- neer telt voor 2 colaatjes) de rekening niet wilde betalen. Ze hadden een hondje bij en het personeel gijzelde het hondje net zolang totdat er betaald werdquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nouen nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Maar waarom zou mijn provider STANDAARD een dergelijke limiet moeten hanteren? En waar moet die limiet dan liggen? En geldt die limiet dan alleen voor dataverbruik, of ook voor bellen, SMS-en en andere diensten als apps waar je voor moet betalen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:41 schreef tsjakka het volgende:
[..]
In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.
Doe niet zo simpel gek.
Apps worden bewust door de gebruiker van de telefoon geïnstalleerdquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grotequote:En ja, als ik een café met terras heb en op de kaart staat dat bij mij een cola 50 euro kost, dan kom jij na het bestellen van een cola niet weg zonder 50 euro te betalen. De prijs is misschien absurd, maar door de cola te bestellen ga je akkoord met de absurd hoge prijs die ik voor het product vraag.
Wettelijk heeft hij 100% gelijk hoor, je had op de kaart kunnen kijken natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grotevan me (ter waarde van 50 euro) en loop ik weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |