abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127787461

perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gifpudelrechtsklein.jpg263em82.jpg
Kermit.jpgeld1.gif

- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten schrapen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de kalk makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van je pomp in met zwarte tape om alg in de slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.

Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048 | 049 | 050
051 | 052 | 053 | 054 | 055[/url[/sub]

[sub]Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik [url=http://wiki.fok.nl/index.php/Gebruiker:Faithfulness]hier
.
De Openingspost is hier te vinden.
pi_127787468
Sorry voor de slechte TT :')
pi_127788163
Woot,
Ik heb nog een prachtig aquarium over, anyone?/

http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller

Met echt alles erbij, en ik heb ook nog een bak van 120x50x50 over. kale bak.
Need these gone!

Forum prijs 250,-!

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucas321 op 14-06-2013 14:00:48 ]
pi_127792937
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Was je toevallig opzoek naar een groter aquarium inclusief alle accessoires ?
Erg voordelig: V&A / [TK] Jewel Rekord 800 (110 liter aquarium) met toebehoren !
Daar had ik al gereageerd :P
pi_127793108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef Lucas321 het volgende:
Woot,
Ik heb nog een prachtig aquarium over, anyone?/

http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller

Met echt alles erbij, en ik heb ook nog een bak van 120x50x50 over. kale bak.
Need these gone!

Forum prijs 250,-!
Tips:
Zet het meubel ook op de foto en vermeld de kleur van het meubel/de lichtbak.
Haal die rotzooi uit de bak. Leuk al die toebehoren, maar het leidt zo af van de bak.

En, wat je waarschijnlijk niet wilt horen maar wat bittere realiteit is; Haal minimaal de helft van je vraagprijs eraf. Het hele "het heeft MIJ dit bedrag gekost" doet niet ter zake. Hoe duurder een aquarium is als je hem koopt, hoe meer geld er verdampt op het moment dat hij over de drempel van de winkel is.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:17:29 #6
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127794298
he een nieuw deel
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:20 #7
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127794370

500 litter
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juni 2013 @ 17:00:24 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127795707
Oja. Ik heb dus ook een aquarium.

groetjes,

Krea.
pi_127803164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:19 schreef peterzx9r het volgende:
[ afbeelding ]
500 litter
gaaf,welke vissen heb je erin?
nee echt niet !
  vrijdag 14 juni 2013 @ 20:27:56 #10
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127803429
4gourami 2 coridora 10 cardinaal 1l84 1 l 82 2 platy 2 geen idee hoe ze heten 1 appelslak 1 slak etende slak en er kom nog meer
pi_127804280
Nice man ^O^
nee echt niet !
pi_127820936
Gisteren een 2m bakje opgehaald met ondermeubel. 4 uur voor in de auto gezeten. :-D
Er zat nog vis in, dat wist ik, maar had ik geen bezwaar tegen. Nou was de bak al grotendeels leeg gehaald voor ik aankwam. Uiteindelijk moest er toen nog water gepakt worden voor het transport van de vissen. Resultaat: 10 dode vissen in de emmer door nitraat. Vooral de roodkopzalmen en sluiersoorten hebben het niet gehaald.
Verder een mooi aquarium, zal er eens een foto van maken wanneer hij draait. :-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 16 juni 2013 @ 17:54:11 #13
405751 pinokkiopop
Funny websites
pi_127867522
Passen deze live onderwater webcams soms niet bij jouw artikel?
http://blog.seniorennet.b(...)stopdatum=1283983201
wesp333
100% Funny websites - De coolste funny websites van internet
pi_127953801
Is nu zo'n 25,5 graden in mijn 200l aquarium, heb normaal de verwarming op 22 staan. Ongeveer 1/3 van mijn platy's zwemt bovenin.
Moet ik mij zorgen maken? Vorige week nog water ververst.
Ze happen geen lucht maar zwemmen in de bovenste 5cm.
Water is nog een paar weken geleden getest en was zeer goed.

De zalmpjes cora's algeneter garnaaltjes hebben er geen last van.

Bedankt me net dat ik die kap eraf kan halen maar dan verdampt er wel veel water.
pi_127954946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:24 schreef Kadooosh het volgende:
Is nu zo'n 25,5 graden in mijn 200l aquarium, heb normaal de verwarming op 22 staan. Ongeveer 1/3 van mijn platy's zwemt bovenin.
Moet ik mij zorgen maken? Vorige week nog water ververst.
Ze happen geen lucht maar zwemmen in de bovenste 5cm.
Water is nog een paar weken geleden getest en was zeer goed.

De zalmpjes cora's algeneter garnaaltjes hebben er geen last van.

Bedankt me net dat ik die kap eraf kan halen maar dan verdampt er wel veel water.
Kap eraf halen is de beste manier. Beetje water dat verdampt word je niet arm van en kun je zonder problemen bijvullen.
pi_127955210
Tot mijn grote verbazing heeft de borstelneus de reis overleeft. Hij zat in een mangrovewortel en die was er al uit gehaald voordat hij er uit was. Drie uur later heb ik het stuk mangrovehout in een vuilniszak met een laagje water gestopt. Thuis heb ik hem direct in mijn aquarium gelegd, waarna ik meteen mijn eigen borstelneus er naast zag zitten. Hij heeft nu de wortel gekaapt. Degene uit de zak heeft zijn 5 uur in de wortel gek genoeg overleefd. :-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_127955872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Kap eraf halen is de beste manier. Beetje water dat verdampt word je niet arm van en kun je zonder problemen bijvullen.
Yup gedaan :). Had er een plexiglas plaat op liggen aquarium is sowieso origineel zonder dekplaat.

Inmiddels 26 graden, najah zal wel afkoelen anders morgen water toevoegen om te koelen :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 18-06-2013 20:23:36 ]
pi_127970493
Nooit eerder vissen gehad, ben aan het overwegen om een aquarium en wat vissen te kopen.

Paar vraagjes:
- hoeveel tijd moet je er aan besteden? Om eerlijk te zijn wil ik er zo min mogelijk om kijken naar hebben. Is dat mogelijk als je voor bepaalde vissen gaat?
- ik lees dat de water kwaliteit erg belangrijk is, zijn er ook visioenen die daar veel minder gevoelig voor zijn?
- hoelang gaat een gemiddeld vis mee, ik wil niet iedere maand nieuwe vissen hebben.
pi_127972300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:56 schreef xaban06 het volgende:
Nooit eerder vissen gehad, ben aan het overwegen om een aquarium en wat vissen te kopen.

Paar vraagjes:
- hoeveel tijd moet je er aan besteden? Om eerlijk te zijn wil ik er zo min mogelijk om kijken naar hebben. Is dat mogelijk als je voor bepaalde vissen gaat?
- ik lees dat de water kwaliteit erg belangrijk is, zijn er ook visioenen die daar veel minder gevoelig voor zijn?
- hoelang gaat een gemiddeld vis mee, ik wil niet iedere maand nieuwe vissen hebben.
Je zult toch echt een paar uur per maand bezig zijn. Filter (uitspoelen filterwatter bijv) moet toch wel eens in de maand. Elke week /twee weken water 1/3e verversen. Zo nu en dan zul je de ruiten moeten schoonmaken en de vloer moeten "stofzuigen".

Hoe kleiner de bak, hoe meer onderhoud -in verhouding-.
For example; In mijn 60 literbak moet ik elke week flink schoonmaken. Mijn 465 literbak hield zichzelf goed schoon, zo lang ik maar de filters goed bij hield.

Hoe lang een vis gemiddeld mee gaat, daar is echt niets over te zeggen. Wat voor vissen wil je?
pi_127974534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Je zult toch echt een paar uur per maand bezig zijn. Filter (uitspoelen filterwatter bijv) moet toch wel eens in de maand. Elke week /twee weken water 1/3e verversen. Zo nu en dan zul je de ruiten moeten schoonmaken en de vloer moeten "stofzuigen".

Hoe kleiner de bak, hoe meer onderhoud -in verhouding-.
For example; In mijn 60 literbak moet ik elke week flink schoonmaken. Mijn 465 literbak hield zichzelf goed schoon, zo lang ik maar de filters goed bij hield.

Hoe lang een vis gemiddeld mee gaat, daar is echt niets over te zeggen. Wat voor vissen wil je?
Elke week 1 uur vind ik prima, maar het moet zeg maar geen 3-4 uur/week zijn.

Visioenen ken ik nog niet, gaande weg wil ik het leren.

Ik dacht zelf aan een 200-300L bak, niet super groot dus.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 09:12:27 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127976146
@messina: ik heb juist geleerd/gehoord dat zolang je pomp nog pompt, je hem niet moet schoonmaken ivm bacterieen. Ik doe het ieg 3x per jaar ongeveer.

Ben zelf een uur bezig per 3 weken. Maximaal. Maar dat is wel na een periode waarin de bak zich heeft moeten settlen, in het begin was het meer werk.

Binnenkort maar weer eens een beetje de inrichting veranderen en wat meer planten kopen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 09:14:02 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127976186
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 07:00 schreef xaban06 het volgende:

Ik dacht zelf aan een 200-300L bak, niet super groot dus.
Dat is al redelijk fors. :). Daar heb je niet extreem veel werk mee hoor. 1 tip: lees zelf op internet over je visbestand. Ga niet alleen af op de mening van de winkel 'experts'.
Je kunt ook eens in een grote aquariumwinkel gaan kijken om te zien wat er allemaal mogelijk is. Heb je al een idee wat voor bak het moet gaan worden?
pi_128035025
Ik heb nu mijn bak zo'n 2 weken draaien. De waardes van het water zijn goed. Dat is nu bijna al een hele week zo. Ik heb er dus sinds zaterdag 4 guppy's inzitten en 3 algeneters. Maar nu ben ik op zoek naar een visje (max 5 cm groot) met ontzettend veel mooie felle kleuren. De kleur mag rood, geel, blauw paars, of een andere mooie kleur zijn. De kleur maakt me dus niet zoveel uit, maar ik ben gewoon opzoek naar iets dat niet standaard is. Kan iemand me daarbij helpen?

Ik heb een bak van 60x30x30. Ook weet ik dat ik nog niet teveel vis erin moet doen omdat ik dan weer een grotere kans heb op een nitrietpiek, dus graag vissen die niet in een school hoeven te zwemmen.
pi_128036282
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:51 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik heb nu mijn bak zo'n 2 weken draaien. De waardes van het water zijn goed. Dat is nu bijna al een hele week zo. Ik heb er dus sinds zaterdag 4 guppy's inzitten en 3 algeneters. Maar nu ben ik op zoek naar een visje (max 5 cm groot) met ontzettend veel mooie felle kleuren. De kleur mag rood, geel, blauw paars, of een andere mooie kleur zijn. De kleur maakt me dus niet zoveel uit, maar ik ben gewoon opzoek naar iets dat niet standaard is. Kan iemand me daarbij helpen?

Ik heb een bak van 60x30x30. Ook weet ik dat ik nog niet teveel vis erin moet doen omdat ik dan weer een grotere kans heb op een nitrietpiek, dus graag vissen die niet in een school hoeven te zwemmen.
Je bak zit al vol. Wat voor algeneters? Ik vrees dat die te groot worden voor je bak.

Google eens op Boraras brigittae. Die blijven lekker klein.
pi_128037813
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Je bak zit al vol. Wat voor algeneters? Ik vrees dat die te groot worden voor je bak.

Google eens op Boraras brigittae. Die blijven lekker klein.
Ik heb voor klein blijvende algeneters gekozen, voor de O. affinis. Die worden niet groter dan 5/6 cm. Dat is een mooi visje wat je daar laat zien. Dat zijn wel de soort visjes die ik bedoel inderdaad. ^O^ Zijn deze er ook in een iets groter maatje? Ik zie dat ze maar 1,5 tot 2 cm groot worden.
pi_128038103
Ik had in mijn 60cm bakkie colisa chuna :) wel bij een goede winkel halen, anders zit je met 2 mannetjes!
pi_128039492
Dat was inderdaad niet het soort algeneter wat ik in mijn hoofd had. ;)

Ze kunnen tot 3 centimeter worden, die brigittae. :)

Alles in de Boraras-familie blijft klein. Maar, 2 centimeter klinkt kleiner dan het is. Zeker omdat je bak niet supergroot is, komt zo'n vis daar juist prachtig in uit.

Chela dadyburjori. Deze moeten wel in een groep gehouden worden.
Megalamphodus sweglesi. Is een vis die wat lastiger te houden is omdat hij bepaalde waterwaardes vereist.
Paracheirodon axelrodi. Scholenvis.

Ik ben er zeker van dat anderen die hier posten nog wel meer visjes kunnen bedenken :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:09:31 #28
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128043198
Puntius denisoni
Rasbora kalochroma
Melanotaenia trifasciata
hier haal ik mn vis op de site staan ook mooie fotos bij de vissen
http://www.maanvis.nl/
pi_128068650
Bedankt voor jullie reacties. Er zitten mooie exemplaren tussen. Ik ga vandaag of morgen naar de aquarium winkel om daar door jullie genoemde vissen te bekijken. Ik zal later vertellen welke vissen ik erbij hebgezet.
pi_128083123
Ik kom me ook maar weer eens melden hier, heb hiervoor een rio 240 bak gehad die ik heb weg gedaan toen ik ging reizen voor een half jaar. Ook met de verhuizing in zicht had ik geen zin om weer te gaan kloten. Kreator/Kadoosh ken ik ook nog wel van een jaar terug uit dit topic volgens mij.

Nu heb ik de volgende bak aangeschaft (zondag ophalen):

120 euro compleet, intern filter / thermo / meubel / extra lamp / die achterwand die te zien is.

Vond het wel een nette prijs, en ik vind zo'n gebogen ruit altijd wel mooi. Wat ik nu van plan ben is dat ding te laten draaien, volgooien met filterzand en misschien zo'n plantensetje van zooplus erin.

Mogelijk ook wat nepplantjes maar hebben jullie hier ervaring mee? In China is het één en ander wel te vinden namelijk en ik vind het af en toe echt kut om al die wild groeiende planten bij te houden of als ze weer afsterven. CO2 ga ik niet aan beginnen, en al die flessen easylife heb ik vroeger ook al gekocht maar hielp niet echt schokkend.

Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat updates geven over het starten van de bak O+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128086530
Mooie bak, wil graag update zien ^O^
nee echt niet !
pi_128086567
Me too, leuk!
pi_128086792
Prima dan zal ik dat doen, pas eind volgende week heb ik dat filterzand dus dan kan ik mijn bak gaan volgooien, ik heb ook een soort adapter gekocht om op mijn keukenkraan te doen zodat ik gewoon een tuinslang kan aansluiten en de bak zo kan vullen. Qua decoratie moet ik nog maar kijken wat ik tegen kom en ermee wil, niet te veel denk ik, meer wat ruimte creeëren voor de visjes, maar wie weet wat ik nog van plan ben als hij hier staat.
Tips zijn altijd welkom, vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet alleen op laag niveau leuk eruit ziet. In een vorige bak heb ik een keer een stuk kienhout schuin erin gezet wat er wel prima uitzag en een soort rots gemaakt met stenen. Maar qua algen productie was het wel iets minder een succes.

Uit China is inmiddels al het één en ander onderweg,

5 nepplantjes die er goed uitzagen, 1 lange pincet om dingen te planten / te doen, 1 slang die een soort luchtbelletjes gordijn kan maken, 1 simpele vacuüm pomp om je grond schoon te houden. Alles samen voor ¤7,80 in totaal O+
Top 5 China producten
pi_128089754
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus, 10 stuks in totaal, maar het voelt nog redelijk kaal aan, dus van de week even weer bij de winkel kijken wat er nog meer leuk bij is.

.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:09 schreef rene90 het volgende:

Uit China is inmiddels al het één en ander onderweg,

5 nepplantjes die er goed uitzagen, 1 lange pincet om dingen te planten / te doen, 1 slang die een soort luchtbelletjes gordijn kan maken, 1 simpele vacuüm pomp om je grond schoon te houden. Alles samen voor ¤7,80 in totaal O+
Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.

[ Bericht 4% gewijzigd door BraboMeneer op 21-06-2013 18:41:00 (Aantal vissen erbij vermeld.) ]
pi_128089826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:39 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus

[ afbeelding ].

[..]

Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.
quote:
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus, 10 stuks in totaal, maar het voelt nog redelijk kaal aan, dus van de week even weer bij de winkel kijken wat er nog meer leuk bij is.

[ afbeelding ].

[..]

Ebay?

http://www.ebay.nl/sch/i.(...)c0.m14&_sop=15&_sc=1
http://www.ebay.nl/sch/i.(...)=p3286.c0.m270.l1313
etc :)
pi_128089831
quote:
http://www.buyincoins.com/new_en/pages/search--aquarium----1.html

Dit is een website die betrouwbaar is, de prijzen zijn inc. verzenden. Je hebt wel paypal nodig, (CC kan ook volgens mij, maar paypal werkt prima. Indien nodig kan ik ook wel iets bestellen dat je het geld overmaakt naar mij). Levertijd is 2-3 weken, afhankelijk of het op voorraad is natuurlijk.

Voor bijvoorbeeld die 27cm pincet kost ¤1.70 met verzenden :)
Top 5 China producten
pi_128089905
Zal wel aanraden die planten eerst een tijdje te laten weken in normaal water. Kan in iedergeval geen kwaad.

Ben wel benieuwd hoe die nepplanten er uit zien in je aquarium trouwens.

Heb net vandaag appelslakken met de post gekregen, ja met de post :P in een tictac doosje(allemaal levend). Wel mooie slakken. Vind ze nu al mooier dan me rabbit slakken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kadooosh op 21-06-2013 18:49:44 ]
pi_128090266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

http://www.buyincoins.com/new_en/pages/search--aquarium----1.html

Dit is een website die betrouwbaar is, de prijzen zijn inc. verzenden. Je hebt wel paypal nodig, (CC kan ook volgens mij, maar paypal werkt prima. Indien nodig kan ik ook wel iets bestellen dat je het geld overmaakt naar mij). Levertijd is 2-3 weken, afhankelijk of het op voorraad is natuurlijk.

Voor bijvoorbeeld die 27cm pincet kost ¤1.70 met verzenden :)
Leuke bedragen ja voor de dingen die ik nog nodig heb. Van het weekend maar eens een bestelling plaatsen. Thank!
pi_128090331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die nepplanten er uit zien in je aquarium trouwens.
Ik ook, heb van elke soort 1 besteld om eens te kijken of het wat is, maar gezien de reviews zijn de mensen die het gekocht hebben wel positief. Ik laat het wel weten als ik ze binnen heb. Ga ze sowieso even laten weken in normaal water ja :)
Top 5 China producten
pi_128090397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:56 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik ook, heb van elke soort 1 besteld om eens te kijken of het wat is, maar gezien de reviews zijn de mensen die het gekocht hebben wel positief. Ik laat het wel weten als ik ze binnen heb. Ga ze sowieso even laten weken in normaal water ja :)
Deze ook besteld? :P
http://www.buyincoins.com(...)n-product-25285.html
pi_128090463
quote:
Ik heb erover nagedacht, maar vind dat toch net te ver gaan _O-
(betwijfel ook hoe veilig het is voor je visjes, die tentakels van plastic kunnen ze wel inslikken
natuurlijk)

Wat is trouwens aan te raden, ik wil een mooie (redelijk) grote school in mijn 180 liter bak, neon's liggen voor de hand natuurlijk en ik vind het ook wel toffe visjes. Maar zijn er tegenwoordig nog andere leuke opties? En als ik voor tetra's ga, welke en in hoeveel moet ik dan denken. Je hebt keizer / small / XL en weet ik het allemaal :')
Top 5 China producten
pi_128090575
Ik heb in 110 liter 10 kardinaal tetra's. Misschien wat simpel, maar ik vind het erg leuke en mooie visjes :)
pi_128090589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb erover nagedacht, maar vind dat toch net te ver gaan _O-
(betwijfel ook hoe veilig het is voor je visjes, die tentakels van plastic kunnen ze wel inslikken
natuurlijk)

Wat is trouwens aan te raden, ik wil een mooie (redelijk) grote school in mijn 180 liter bak, neon's liggen voor de hand natuurlijk en ik vind het ook wel toffe visjes. Maar zijn er tegenwoordig nog andere leuke opties? En als ik voor tetra's ga, welke en in hoeveel moet ik dan denken. Je hebt keizer / small / XL en weet ik het allemaal :')
Hehe ja denk dat het erg kitsch is. Het ziet er op zich nog wel grappig uit.

Ik heb zelf roodneuszalmpjes 13 stuks, maken een mooie school :). Alleen jammer dat voortplanting moeilijk is/niet gaat.
pi_128090634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:02 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb in 110 liter 10 kardinaal tetra's. Misschien wat simpel, maar ik vind het erg leuke en mooie visjes :)
Ja ik vind het ook mooi, alleen dan wil ik minimaal wel 20 stuks denk ik, juist zo'n grote groep als school vind ik mooier dan bijv. 2 kleine schooltjes. Nouja nog maar even over nadenken :)
Ik kan altijd beginnen met 10 en telkens wat opbouwen.
Top 5 China producten
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:07:46 #45
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128090820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:02 schreef Dragonberry het volgende:
50 stuks is nog veel mooier :Y

Ik had op een gegeven moment 100+ kardinalen in mn 500 liter bakje, discus is er toen nooit meer bijgekomen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128091063
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef Prowl het volgende:
50 stuks is nog veel mooier
Wat zou in een 180 liter bak kunnen max? Ervan uitgaande dat ik ook nog wel andere vissen erin wil (koppeltje, wat bodem grut, je kent het wel).
Top 5 China producten
pi_128092156
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef Prowl het volgende:

[..]

50 stuks is nog veel mooier :Y

Ik had op een gegeven moment 100+ kardinalen in mn 500 liter bakje, discus is er toen nooit meer bijgekomen :P
Lijkt me prachtig O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:38:15 #48
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128092192
Dat is toch het 1 meter Juwel Vision model?

Zo ja 50 kardinalen moet wel gaan met een goed buitenfilter (eheim 2213 of n ecco model)

Koppeltje dwergcicliden en een paar meerval achtigen dan heb je al een leuk amazone bakje

Planten gewoon lekker simpel houden met wat makkelijke zwaardplanten, vallisneria en een rode lotus ofzo
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128092409
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:38 schreef Prowl het volgende:
Dat is toch het 1 meter Juwel Vision model?
Jup, buitenfilter heb ik nog niet maar wie weet dat ik er weer één ga aanschaffen als ik die een beetje goedkoop op de kop kan tikken.
Top 5 China producten
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:41:46 #50
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128095106
Heb hier nog 2 eheims staan 2213
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: