abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 09:41:14 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126119774

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Facebook groep

Wie loopt waar en wanneer google docs

Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door YUR op 06-05-2013 16:51:03 ]
F means you're fucked
pi_126119791
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:36 schreef YUR het volgende:
Ik heb echt nog nooit een cooling-down gedaan
Hmm, apart. Doe je wel een warming up dan, of ook niet?
Ik deed eerst ook nooit een warming up en/of cooling down, maar had de volgende dag toch redelijk vaak stijve kuiten of ik voelde m`n benen. Kan natuurlijk aan het feit liggen dat ik bijna continu op wedstrijdtempo aan het trainen was (net zoals gisteren).
Afgelopen week met een gemiddelde van 6-6:30/km gelopen (dus lagere intensiteit) en helemaal geen last van stijfheid gehad. Nu, na maximale inspanning, wel weer.

Ach, wat dat betreft mag ik ook weer niet klagen. 7,5km tegenover een marathon ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 09:45:50 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126119850
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:42 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm, apart. Doe je wel een warming up dan, of ook niet?
Ik deed eerst ook nooit een warming up en/of cooling down, maar had de volgende dag toch redelijk vaak stijve kuiten of ik voelde m`n benen. Kan natuurlijk aan het feit liggen dat ik bijna continu op wedstrijdtempo aan het trainen was (net zoals gisteren).
Afgelopen week met een gemiddelde van 6-6:30/km gelopen (dus lagere intensiteit) en helemaal geen last van stijfheid gehad. Nu, na maximale inspanning, wel weer.

Ach, wat dat betreft mag ik ook weer niet klagen. 7,5km tegenover een marathon ;)
Ik hobbel voor een wedstrijd altijd wel een paar keer heen en weer, maar da's meer tijdvulling dan dat het een gerichte warming-up is :)

En dat je na een wedstrijd pijn in je spieren hebt, is logisch. Je vraagt nu eenmaal het uiterste van die dingen.
F means you're fucked
pi_126120033
Nou met schoenen en het eerste rondje met de trailschoenen. Een rondje van bijna 8 km over een mtb track. De mtb track werd beschreven als zwaar en dat was het ook. Veel klimmen en dalen over de eerste 3 km. De ene klim en afdaling volgde op de ander geen enkele meter vlak.

Daarna volgde een stuk wat verhard was. De schoenen hebben erg veel grip op onverhard, op verhard lopen ze een stuk minder. Maar lekker langs de weg door de berm gelopen. Hierna ging het weer onverhard verder door de bossen. Na een aantal scherpe korte bochten loop je ineens het bos uit en de duinen. Het volgende stuk was weer een hoop klimmen en dalen. Bij een flinke afdeling ging ik flink door mijn enkel heen. Even zitten en losschudden en we konden gelukkig verder.

Het mooie van deze route was dat er paaltjes met nummers langsstonden zodat als er wat gebeurde je aan 112 kan doorgeven waar je je bevond. Weer bij het beginpunt aangekomen maar besloten om het bij 1 rondje te laten dat was al zwaar zat. Schoentjes voor het trailen helemaal top. *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 09:54:52 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126120047
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:03 schreef Quoi het volgende:
Endomondo :{ Ik upload even niet meer alles daarheen. Zonder Garmin/horloge lopen mensen van Runners Anonymous, het kán!

* Quoi zwaait naar GotC vanuit de trein (of ben je vrij ;) )

Nimby: wat vervelend!!
Ik ben toch altijd aan het werk? :D *zwaai*

Wb warming-up/cooling-down/rekken/strekken: De een zweert erbij, de ander niet. Doe wat goed voelt (behalve rekken/strekken met koude spieren!) :Y
pi_126120051
Straks een rondje rond de kerk. Ik heb last van uitstelgedrag maar nu ga ik ervoor.

M'n sporthorloge is terecht *O* JOMPEL!!
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 09:55:19 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126120052
Een beetje uitlopen probeer ik wel altijd eventjes te doen. Soms ben ik stijver als ik dat niet doe ;)
Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken :P
pi_126120079

^O^
  maandag 6 mei 2013 @ 09:56:22 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126120085
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:55 schreef sararaats het volgende:
Straks een rondje rond de kerk. Ik heb last van uitstelgedrag maar nu ga ik ervoor.

M'n sporthorloge is terecht *O* JOMPEL!!
Nee máár! :o

Nu alleen nog maar posten als het rondje af is hé? ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 09:59:08 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126120149
Ziet er erg gaaf uit TWC!
F means you're fucked
pi_126120152
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Schoentjes voor het trailen helemaal top. *O*
Welke heb je? Ben zelf ook aan het shoppen.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:00:54 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_126120187
Ik heb gisteren rond drie uur een uurtje behoorlijk tempo gelopen. Daarbij ook een belt met wat drinken mee. De eerste keer was dat drama bij mij, maar gisteren ging het zowaar wel okay. Mijn vooraf gestelde doel van 11,5 km in een uur maar op een paar honderd meter gemist.
En naderhand niet een heel erg vermoeid gevoel. Dat wordt nog eens wat!
Life is what you make it.
pi_126120493
T-g, was die zeikende zeurende vriend niet dezelfde die zei dat jij nooit Evy uit kon lopen? :@
Ja doei.
pi_126120545
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee máár! :o

Nu alleen nog maar posten als het rondje af is hé? ;)
Tuurlijk :Y
Werewolf
pi_126120584
quote:
Ziet er erg vet uit, mooie paadjes en ook lekker hoogteverschil ! *O* Mooi dat de schoenen bevallen, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar de Trail gisteren op de Fivefingers beviel toch wel erg goed, dus neig naar de spyridon. Al heb ik wel 2 blaren op de tenen van mijn linkervoet.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:21:07 #16
92409 Twinky
Little star.
pi_126120645
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
Gisteren hebben vriendlief en ik ook weer een rondje gedaan. Maar ik heb besloten dat we het toch maar anders aan gaan pakken. Hij vond die eerste les van Evy te makkelijk, dus ik had de minuten wat opgeschroefd (niet geheel verantwoordelijk, weet ik) dus eindelijk viel het hem wel wat tegen. Maar hij begint te snel voor mij (en mijn tempo) dus kreeg snel kramp ed. Maar schijnbaar heeft meneer nog nooit van kramp gehoord, want hij keek me raar aan toen ik zei dat ik kramp had... |:(

Dus ik heb besloten dat hij fijn Evy gaat aflopen (ik fiets er dan wel naast voor het idee) en dat ik daarna gewoon mijn rondje hobbel (met of zonder hem op de fiets).
Want zo wordt het er niet leuker op als hij elke keer begint te miepen dat ik doormoet lopen of me begint uit te lachen.....

Maar het was heerlijk weer! Mijn nieuwe shirt en short zijn helemaal goed gekeurd en ben erg blij met mijn aankopen....Ook de Spibelt werkt erg goed, blijft ook netjes op zijn plaats (al vind ik het soms wat proppen om alles erin te krijgen)... *O*
Wij gaan gewoon allebei een andere kant op als we samen gaan. Of hij gaat vooruit en ik kachel rustig mijn eigen rondje. Het is zo belangrijk denk ik om het op je eigen tempo te doen dus zonde als hij langzaam moet of ik snel! En dan toch een beetje samen napuffen en ben je toch een soort van samen gegaan :)
  maandag 6 mei 2013 @ 10:22:26 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126120672
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:21 schreef Twinky het volgende:

[..]

Wij gaan gewoon allebei een andere kant op als we samen gaan. Of hij gaat vooruit en ik kachel rustig mijn eigen rondje. Het is zo belangrijk denk ik om het op je eigen tempo te doen dus zonde als hij langzaam moet of ik snel! En dan toch een beetje samen napuffen en ben je toch een soort van samen gegaan :)
Zo doen/deden GotC en ik het ook :Y
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 10:30:34 #18
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126120854
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
T-g, was die zeikende zeurende vriend niet dezelfde die zei dat jij nooit Evy uit kon lopen? :@
Ja die ja.....ik moet het gewoon even naast me neer leggen en inderdaad gewoon mijn eigen ding doen. Ik moet ook niet mijn hobby's aan hem willen opdringen.

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:21 schreef Twinky het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Zo doen/deden GotC en ik het ook :Y
Ik loop nu met hem mee omdat ik Evy op mijn foon heb staan enzo.....
Maar goed, hij zoekt t maar uit :6
Ik had goede hoop, maar laten we het weer over rennen hebben.....(ik ga met mijn relatieproblemen wel even in R&P klagen ;) )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 6 mei 2013 @ 10:31:29 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126120869
Yur, zijn jullie ook echt samen begonnen of hebben jullie elkaar aangestoken? Ik hoop voor jullie dat jullie kindje jullie looppassie overneemt O+
  maandag 6 mei 2013 @ 10:32:48 #20
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126120896
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Yur, zijn jullie ook echt samen begonnen of hebben jullie elkaar aangestoken? Ik hoop voor jullie dat jullie kindje jullie looppassie overneemt O+
GotC heeft mij aangestoken :Y
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 10:34:11 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126120925
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:32 schreef YUR het volgende:

[..]

GotC heeft mij aangestoken :Y
Samen doodgaan bij 1e keer 5min lopen O+
  maandag 6 mei 2013 @ 10:35:12 #22
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126120949
Hahahah echte liefde :P :D
pi_126120956
Ik zou die hele vriend naast me neerleggen met zo'n houding, maargoed, verder zal hij vast wel lief zijn (hoop ik).

Vers gebakken brood gesmeerd en ingepakt, wandelschoenen aan, zonnebrandcrème opgesmeerd, zonnebril op 't hoofd en gaan *O* :W
Ja doei.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:36:37 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_126120976
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er zo'n probleem van maakt :P het is toch leuk dat hij mee wil doen? laat hem dan lekker op zijn eigen manier lopen, dan kan hij zich ook niet met jou bemoeien. Moet hij wel zelf even Evy regelen, maar dan ben je ook niet meer van elkaar afhankelijk. Het is jouw feestje, het hardlopen.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:37:50 #25
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126121003
Ik heb hem gedwongen dat hij moest gaan lopen, vandaar :P Maar verder is hij idd wel lief MoBlo.

Veel plezier met je hike tocht! Foto's?!
pi_126121025
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou die hele vriend naast me neerleggen met zo'n houding, maargoed, verder zal hij vast wel lief zijn (hoop ik).

Vers gebakken brood gesmeerd en ingepakt, wandelschoenen aan, zonnebrandcrème opgesmeerd, zonnebril op 't hoofd en gaan *O* :W
Dat staat nog op mijn lijstje, wandelschoenen! Have fun :D
pi_126121058
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb hem gedwongen dat hij moest gaan lopen, vandaar :P Maar verder is hij idd wel lief MoBlo.

Veel plezier met je hike tocht! Foto's?!
Misschien gaat het over een tijdje beter? Als hij zijn eigen ritme gevonden heeft?

Ben aan het dubben of ik deze week naar een hardloopwinkel zal gaan om toch maar meteen goede schoenen aan te laten meten. Schoenen die ik nu heb zijn alweer twee jaar oud, niet veel gebruikt, maar toch. Hardloopcentrum Horst is redelijk in de buurt (in Nijmegen alleen in centrum, stom genoeg Keizer Karelplein trauma, dus liever niet). Hmm.. twijfel twijfel... :?
  maandag 6 mei 2013 @ 10:45:56 #28
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126121152
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:41 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Misschien gaat het over een tijdje beter? Als hij zijn eigen ritme gevonden heeft?

Ben aan het dubben of ik deze week naar een hardloopwinkel zal gaan om toch maar meteen goede schoenen aan te laten meten. Schoenen die ik nu heb zijn alweer twee jaar oud, niet veel gebruikt, maar toch. Hardloopcentrum Horst is redelijk in de buurt (in Nijmegen alleen in centrum, stom genoeg Keizer Karelplein trauma, dus liever niet). Hmm.. twijfel twijfel... :?
Ze zeggen (zelf geen ervaring mee) dat de zool ook uitdroogt van het stilstaan....en dat ze na een jaar (of zoveel kilomter) vervangen moeten worden.
Als je voor jezelf duidelijk hebt dat je er mee door wil gaan, zou ik wel nieuwe schoenen kopen ja.

Je zou ook in een hardloopwinkel kunnen gaan kijken Run2Day ed.

Horst is voor mij ook in de buurt..... Heb mijn schoenen daar trouwens niet gehaald maar dus gewoon bij de Run2Day in Venlo
  maandag 6 mei 2013 @ 10:46:08 #29
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_126121156
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:41 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Heb je die schoenen toen speciaal laten aanmeten? Als dat zo is, dan zou ik ze gewoon gebruiken.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_126121177
Nee, ik heb toen gewoon via internet gekeken welke neutrale schoenen 'goed' waren, en die maar besteld... :@
  maandag 6 mei 2013 @ 10:48:41 #31
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126121222
Ik kwam laatst trouwens een tegenhanger van Girlslove2run tegen.....Chicks running on Kicks...
Een blog van 2 meiden, die ook de New York marathon willen gaan lopen, hoe origineel....

Een van die twee meiden heeft schijnbaar ook antipronatieschoenen, maar heeft ook de Nike Flyknits gekocht....en daarna uiteraard miepen dat ze pijn aan dr voeten/enkels heeft.

Ik zou ook graag Nike's willen hebben (free of flyknits) maar ja als mijn voeten dat niet willen....gaan die toch echt voor 8)7
pi_126121243
Blij dat ik net al ben gaan lopen en niet vanmiddag pas: warm!

En best wel last van de biertjes van gisteren :@
pi_126121279
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:47 schreef Muis84 het volgende:
Nee, ik heb toen gewoon via internet gekeken welke neutrale schoenen 'goed' waren, en die maar besteld... :@
Tja, als je niet van die moeilijke voeten hebt. Ik heb zelf ook niet verder gekeken dan "die zitten wel lekker", en nooit problemen mee gehad.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:57:18 #34
236410 MaleDuck
pi_126121439
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:47 schreef Muis84 het volgende:
Dan is het misschien goed om naar een winkel te gaan waar je een loopanalyse kan doen (ik las iets over Nijmegen, dus daar kunnen Guppy en een paar anderen je wel de juiste winkels voor aanraden) en daarbij je schoenen meenemen, dan kunnen ze zien of ze goed zijn of niet. Dat kost je misschien een paar tientjes, maar dan hoef je misschien geen nieuwe schoenen ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_126121547
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:57 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dan is het misschien goed om naar een winkel te gaan waar je een loopanalyse kan doen (ik las iets over Nijmegen, dus daar kunnen Guppy en een paar anderen je wel de juiste winkels voor aanraden) en daarbij je schoenen meenemen, dan kunnen ze zien of ze goed zijn of niet. Dat kost je misschien een paar tientjes, maar dan hoef je misschien geen nieuwe schoenen ;)
Klinkt als een goed plan. Nijmegen is 20 minuten rijden, valt mee. Maar dan hoe dan ook niet over het Keizer Karelplein (don't ask). :@ Begreep dat er in Nijmegen een Run2day en een Runnersworld zitten. In Horst zit het hardloopcentrum. Zal onderling weinig uitmaken denk ik?
  maandag 6 mei 2013 @ 11:04:43 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126121616
Volgens mij heeft Gup goede ervaringen met de Run2Day :)
  maandag 6 mei 2013 @ 11:09:05 #37
123170 alors
zlata1234
pi_126121722
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik kwam laatst trouwens een tegenhanger van Girlslove2run tegen.....Chicks running on Kicks...
Een blog van 2 meiden, die ook de New York marathon willen gaan lopen, hoe origineel....

Een van die twee meiden heeft schijnbaar ook antipronatieschoenen, maar heeft ook de Nike Flyknits gekocht....en daarna uiteraard miepen dat ze pijn aan dr voeten/enkels heeft.

Ik zou ook graag Nike's willen hebben (free of flyknits) maar ja als mijn voeten dat niet willen....gaan die toch echt voor 8)7
Een van die meiden zit op fok :P
SPOILER
know'm sayin?
word? word.
pi_126121815
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:04 schreef GotC het volgende:
Volgens mij heeft Gup goede ervaringen met de Run2Day :)
Oh Gup, mag ik je ongezouten mening? :)
pi_126121957
Ik wilde vandaag mijn nieuwe schoenen proberen maar m'n kuiten voelen niet zo lekker aan... Misschien maar verstandig zijn en nog een dagje wachten ;(
  maandag 6 mei 2013 @ 11:19:39 #40
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126122000
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:09 schreef alors het volgende:

[..]

Een van die meiden zit op fok :P
SPOILER
Ow echt?! Oeps..... :@ :+
pi_126122606
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:59 schreef Saysem het volgende:

[..]

Welke heb je? Ben zelf ook aan het shoppen.
Salomon speedracer 3.
pi_126123117
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:01 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan. Nijmegen is 20 minuten rijden, valt mee. Maar dan hoe dan ook niet over het Keizer Karelplein (don't ask). :@ Begreep dat er in Nijmegen een Run2day en een Runnersworld zitten. In Horst zit het hardloopcentrum. Zal onderling weinig uitmaken denk ik?
Run2day Nijmegen is okay maar heeft een beperkt assortiment. In de Bloemerstraat zit Lopers Company, voorheen Runnersworld, van voormalig toploper en oprichter van Runnersworld Toine van Wilderen. Als je toch in Nijmegen gaat kijken zou ik daar ook even langs gaan. Niet al te ver bij Nijmegen vandaan is trouwens PK Running (http://pkrun.nl/) in Dodewaard te vinden. Dat vind ik zelf misschien nog wel de allerbeste in de omgeving. Je wordt daar geholpen door doorgewinterde lopers die de tijd voor je nemen. Het kan er wel eens druk zijn, want het is terecht een populaire winkel. Bij binnenkomst vul je je naam in en schrijf je op waar je voor komt. Dan ga je rondkijken of koffie drinken in de koffiehoek. Als je aan de beurt bent word je opgehaald. Je gegevens worden in een persoonlijk dossier bewaard zodat je (schoenen)historie bekend is als je nog eens terug komt.
pi_126123943
TWC, pittig parcourtje, tof man!

En Tyler girl, of je vriend nou gedwongen meeloopt of niet, als iemand de moeite neemt om hardlopen te proberen verdiend hij/zij meer respect dan "loop eens door". Dus ga lekker samen hardlopen, maar dan apart van elkaar. Dat is een stuk gezelliger voor je relatie ;) Ik heb het een paar jaar geleden ook met mijn mevrouw geprobeerd, maar dat is een strevertje. Die wil altijd voorop lopen, het hardste lopen en de beste zijn. Dat was ook niet leuk, want die kon ik niet bijhouden en ik liep mezelf in 5 minuten hartstikke stuk.

Dus lekker op je eigen tempo en los van elkaar ;)
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 12:44:46 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_126124683
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:12 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Oh Gup, mag ik je ongezouten mening? :)
Ik zou zeggen, rij door naar Arnhem en probeer de Run2day daar :) ik heb heel goede ervaring met die winkel. Aardige mensen, ze nemen de tijd voor je en maken duidelijke video opnamen van je voeten ^O^

En als je dan toch in Arnhem bent, maak er dan meteen een dagje van!

Of inderdaad PK Running, wat stipjestreepje zegt. Moet erg goed zijn, maar ik ben er nog nooit geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126124796
Woon redelijk 'dicht' bij Arnhem, maar ben er nog maar 1x geweest.... :@
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 12:50:43 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_126124874
Zet je auto in Elst bij het station (supermakkelijk te vinden vanaf de snelweg en gratis parkeren dacht ik) en neem de trein naar Arnhem. Waarschijnlijk ben je net zo duur uit als met parkeren en je komt midden in de stad uit :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126125212
Dat ga ik in ieder geval een keer doen, bedankt voor de tip! ^O^
Waarschijnlijk toch Horst deze week, deze week het makkelijkste in te plannen. Als het niks is daar, voldoende andere opties denk ik. :)
pi_126127019
Ik ben gewoon naar runnersworld eindhoven gegaan zonder over de winkel na te denken :@
  maandag 6 mei 2013 @ 13:57:16 #49
236410 MaleDuck
pi_126127444
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben gewoon naar runnersworld eindhoven gegaan zonder over de winkel na te denken :@
Goede keuze hoor, ik ben hier ook gewoon naar loperscompany in Dort gegaan zonder nadenken ;) Als je maar naar een winkel gaat waar ze videoanalyse doen :Y En dan het liefst niet op de loopband...
pi_126127456
Net 1,83 mijl in 17:53 gelopen.
geen idee of het een fatsoenlijk tempo is maar ik ben kapot iig.
Morgen eens kijken of het sneller kan!
  maandag 6 mei 2013 @ 13:59:57 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126127548
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef BacardiRazzSinas het volgende:
Net 1,83 mijl in 17:53 gelopen.
geen idee of het een fatsoenlijk tempo is maar ik ben kapot iig.
Morgen eens kijken of het sneller kan!
Is dat een slim idee, denk je?
Gun je spieren wat rust. Weet natuurlijk niet of je vaker rent of wat dan ook....maar zo niet, begin rustig aan (volg bijv. een schema) en die rustdagen zijn zeker net zo belangrijk.
pi_126127722
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Goede keuze hoor, ik ben hier ook gewoon naar loperscompany in Dort gegaan zonder nadenken ;) Als je maar naar een winkel gaat waar ze videoanalyse doen :Y En dan het liefst niet op de loopband...
Oh dit was wel loopband maar ze heeft buiten gekeken hoe ik op de schoenen liep.
pi_126128171
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:59 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Is dat een slim idee, denk je?
Gun je spieren wat rust. Weet natuurlijk niet of je vaker rent of wat dan ook....maar zo niet, begin rustig aan (volg bijv. een schema) en die rustdagen zijn zeker net zo belangrijk.
12 jaar gevoetbald, laatste 2 jaar gefitnissed zonder legday over te slaan. :P
Ik zit alleen nu met een verrekt spiertje in mijn borstkas die ik wat rust gun vandaar het hardlopen.
Bedankt voor je tips iig. :)
  maandag 6 mei 2013 @ 14:19:02 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126128240
O~) O~)
  maandag 6 mei 2013 @ 14:21:27 #55
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126128324
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:19 schreef Quoi het volgende:
O~) O~)
:D
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 14:22:59 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126128369
quote:
O~) O~)
Herkenbaar probleem.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:23:14 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126128377
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:21 schreef YUR het volgende:

[..]

:D
Dat was een ctrl-a-delete'je :P

of in dit geval een cmd-a-delete'je
pi_126128911
straks hardlopen, het is nu ietsje te warm (UG staat voor Uitstel Gedrag)
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 14:39:48 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126129029
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat was een ctrl-a-delete'je :P

of in dit geval een cmd-a-delete'je
Nu had ik er ook een!
F means you're fucked
pi_126129553
quote:
O~) O~)
Was dat? Ik ben newbie.. :P
pi_126129849
Ik ben sinds afgelopen week ook weer begonnen. Heb afgelopen jaar met Evy gelopen voor het eerst. Toen ik bijna door de lessen heen was werd ik ziek, weken niets kunnen doen. Daarna is mijn zoontje geboren en kwam het er niet meer van. Mezelf eindelijk weer van de bank af kunnen slepen afgelopen week en dus weer begonnen. Flinke stap terug gemaakt, begonnen bij les 7. Op zich gaat het weer vrij goed, inmiddels les 9 erop zitten en vandaag weer les 10 doen. Heb als doel om richting einde van het jaar toch eindelijk richting de 10km in een uur te kunnen doen, hoop dat ik het dit keer wel ga halen.
pi_126130098
Wat een hoop nieuwen hier de laatste week!
  maandag 6 mei 2013 @ 15:09:27 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126130150
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een hoop nieuwen hier de laatste week!
Het is weer mooi weer he ^O^
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 15:09:47 #64
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126130168
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:01 schreef CRX_master het volgende:
Ik ben sinds afgelopen week ook weer begonnen. Heb afgelopen jaar met Evy gelopen voor het eerst. Toen ik bijna door de lessen heen was werd ik ziek, weken niets kunnen doen. Daarna is mijn zoontje geboren en kwam het er niet meer van. Mezelf eindelijk weer van de bank af kunnen slepen afgelopen week en dus weer begonnen. Flinke stap terug gemaakt, begonnen bij les 7. Op zich gaat het weer vrij goed, inmiddels les 9 erop zitten en vandaag weer les 10 doen. Heb als doel om richting einde van het jaar toch eindelijk richting de 10km in een uur te kunnen doen, hoop dat ik het dit keer wel ga halen.
Welkom terug ^O^
F means you're fucked
pi_126130443
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:09 schreef YUR het volgende:

[..]

Welkom terug ^O^
Thx! :)
pi_126130537
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Was dat? Ik ben newbie.. :P
ik ook, geen idee wat dat betekend...

en welkom CRX! Hoe oud is je zoontje nu?

En spacevader, wat voor schoenen heb je gekocht?
Ben zelf destijds bij Run2day geweest, ook goede ervaring opgedaan. Zonder loopband maar met video analyse en op voldoende schoenen proef gelopen.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:27:45 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126130932
Arme vader, gisteren tijdens het lopen na een kilometer ineens kramp in z'n bovenbeen en die kon echt onmogelijk verder lopen. Over een paar dagen voorzichtig maar kijken of het weer goed gaat want hij staat op de reservelijst voor de roparun. :o
pi_126131069
Jeej, finish video's staan online. Als ik straks thuis ben, zal ik m hier wel posten :) Ik dacht echt dat ik veel harder ging dan in het filmpje.
Jammer dat er (nog) geen foto's zijn.

En we krijgen als compensatie allemaal een gratis startbewijs voor volgend jaar :D Netjes opgelost, want ik wilde deze volgend jaar toch weer gaan lopen :)
pi_126131131
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ben zelf destijds bij Run2day geweest, ook goede ervaring opgedaan. Zonder loopband maar met video analyse en op voldoende schoenen proef gelopen.
Mijn zoontje is net 1 geworden in april. Kan nog niet met papa mee gaan hardlopen dus :)
pi_126131199
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Brooks adrenaline GTS 13 uit mijn hoofd. Ik klapte een beetje naar binnen met mijn enkel (ik ken de termen nog niet :') )
  maandag 6 mei 2013 @ 15:43:17 #71
236410 MaleDuck
pi_126131532
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:27 schreef Lastpost het volgende:
Arme vader, gisteren tijdens het lopen na een kilometer ineens kramp in z'n bovenbeen en die kon echt onmogelijk verder lopen. Over een paar dagen voorzichtig maar kijken of het weer goed gaat want hij staat op de reservelijst voor de roparun. :o
Ai, hopelijk dat hij weer op tijd fit is!

Ik heb gister mijn laatste test voor de Roparun doorstaan, dus ik ga gewoon naar Parijs volgende week vrijdag :Y
pi_126131615
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:43 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ai, hopelijk dat hij weer op tijd fit is!

Ik heb gister mijn laatste test voor de Roparun doorstaan, dus ik ga gewoon naar Parijs volgende week vrijdag :Y
Is dat die 20km starten en finishen onder de eiffeltoren? Jaloers :o
pi_126131625
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:32 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Mijn zoontje is net 1 geworden in april. Kan nog niet met papa mee gaan hardlopen dus :)
pas maar op, voor je het weet lopen ze, en als ze dat door hebben willen ze sneller ;)

quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:34 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Brooks adrenaline GTS 13 uit mijn hoofd. Ik klapte een beetje naar binnen met mijn enkel (ik ken de termen nog niet :') )
mooie schoen! pronatie heet dat geloof ik, belangrijk om te weten of je dat hebt, de naam is minder belangrijk ;)
pi_126131630
Bij deze, mijn finish video:
http://www.acesdirect.nl/(...)UYezgU4_NkA.facebook

Kom van achter in het felgele shirt, in het midden van de weg :)

Weet niet hoe ik de video hier rechstreeks kan posten :X
  maandag 6 mei 2013 @ 15:46:41 #75
236410 MaleDuck
pi_126131651
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:45 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Is dat die 20km starten en finishen onder de eiffeltoren? Jaloers :o
Nee, ik loop dan met een team vanaf Parijs in anderhalve dag terug naar Rotterdam ;) Dus ongeveer 65 km per persoon, totaal 515 km ofzo...
pi_126131692
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:46 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nee, ik loop dan met een team vanaf Parijs in anderhalve dag terug naar Rotterdam ;) Dus ongeveer 65 km per persoon, totaal 515 km ofzo...
Oh, maar dat is ook gaaf! Ik had toevallig die 20km gezien waarvan 10km langs de Seine, lijkt me echt geweldig :9
  maandag 6 mei 2013 @ 15:49:14 #77
236410 MaleDuck
pi_126131773
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Oh, maar dat is ook gaaf! Ik had toevallig die 20km gezien waarvan 10km langs de Seine, lijkt me echt geweldig :9
Zeker, het schijnt echt een ervaring te zijn om nooit te vergeten, alleen door wat pijntjes was mijn deelname wat onzeker, maar die pijntjes zijn weg, dus kan gewoon meelopen.
pi_126131798
mijn eerste rondje zit erop *O*

3min21 gelopen met een hartslag van rond de 175
Werewolf
pi_126131914
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:46 schreef Levitas het volgende:
Bij deze, mijn finish video:
http://www.acesdirect.nl/(...)UYezgU4_NkA.facebook

Kom van achter in het felgele shirt, in het midden van de weg :)

Weet niet hoe ik de video hier rechstreeks kan posten :X
U kunt ze opzwepen tot grote hoogte *O*

quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef sararaats het volgende:

goed bezig!
pi_126132158
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Zeker, het schijnt echt een ervaring te zijn om nooit te vergeten, alleen door wat pijntjes was mijn deelname wat onzeker, maar die pijntjes zijn weg, dus kan gewoon meelopen.
Ben benieuwd! Je gaat geen 65km achter elkaar lopen toch? :@
pi_126132175
Nu douchen en daarna weer in de zon ;)
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 16:04:12 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126132451
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef sararaats het volgende:

:? 3 minuten en 21 seconden? Echt? :?
pi_126132519
Een lange tijd niet gepost door omstandigheden, maar wel trouw gelezen :)

Leuk om te zien dat iedereen zo groeit in prestaties! Vond het met name leuk om het traject van YUR te volgen! Iedereen heeft zo zijn eigen doelen die vaak kneiterhard worden bereikt! Petje af.

Voor mezelf heb ik als doel de marathon van Amsterdam gesteld.

Het is H-E-E-R-L-I-J-K hardloop weer!
pi_126132523
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:04 schreef GotC het volgende:

[..]

je moet ergens beginnen, beter dan niets ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 16:07:28 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126132583
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:05 schreef Nirak het volgende:

[..]

je moet ergens beginnen, beter dan niets ;)
Dat is waar, maar je zet zo geen zoden aan de dijk ;) Gewoon lekker Evy of Renate of iets soortgelijks volgen..
  maandag 6 mei 2013 @ 16:08:22 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126132616
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:05 schreef MvN_Rdam het volgende:
Een lange tijd niet gepost door omstandigheden, maar wel trouw gelezen :)

Leuk om te zien dat iedereen zo groeit in prestaties! Vond het met name leuk om het traject van YUR te volgen! Iedereen heeft zo zijn eigen doelen die vaak kneiterhard worden bereikt! Petje af.

Voor mezelf heb ik als doel de marathon van Amsterdam gesteld.

Het is H-E-E-R-L-I-J-K hardloop weer!
Dat is lang geleden :o Leuk dat je weer mee gaat posten :)
pi_126132693
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je zet zo geen zoden aan de dijk ;) Gewoon lekker Evy of Renate of iets soortgelijks volgen..
In elk geval iets met regelmaat en opbouw idd. Maar elk rondje is er een :)
pi_126133130
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:01 schreef Muis84 het volgende:

[..]

O+ Keizer Karelplein O+

De eerste keer dat ik daar moest rijden vond ik eng. _O- Het is daar gewoon een kwestie van doorrijden. Zodra je laat blijken dat je bang bent gaat het mis. :P

Je kan naar Runnersworld & Run2Day (2-3 minuten lopen van elkaar) gaan zonder op het Keizer Karelplein te moeten rijden. :) Maar het is - gezien de parkeertarieven - wellicht goedkoper om de auto gewoon bij station Elst te parkeren en vanaf daar de trein te pakken.
pi_126133271
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:04 schreef GotC het volgende:

[..]

klein rondje rond de kerk ;)
Werewolf
pi_126133322
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

O+ Keizer Karelplein O+

De eerste keer dat ik daar moest rijden vond ik eng. _O- Het is daar gewoon een kwestie van doorrijden. Zodra je laat blijken dat je bang bent gaat het mis. :P

Je kan naar Runnersworld & Run2Day (2-3 minuten lopen van elkaar) gaan zonder op het Keizer Karelplein te moeten rijden. :) Maar het is - gezien de parkeertarieven - wellicht goedkoper om de auto gewoon bij station Elst te parkeren en vanaf daar de trein te pakken.
Tja sorry, angsthaas. Tig keer gereden, maar blijf het echt shit vinden... :@
  maandag 6 mei 2013 @ 16:28:13 #91
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126133498
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:23 schreef sararaats het volgende:

[..]

klein rondje rond de kerk ;)
Dan heeft je horloge net sattelieten gevonden, kan 'ie weer uit :o
  maandag 6 mei 2013 @ 16:29:50 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126133577
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:28 schreef Quoi het volgende:

[..]

Arm horloge, al dat harde werk voor Jan doedel ;(
pi_126133595
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:28 schreef Quoi het volgende:

[..]

ik zeg wel klein maar eigenlijk is het goed te doen. ik heb 2 keer gewandeld :@

het blauwe is de route die ik volgde

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Pinnenmutske op 06-05-2013 16:35:45 ]
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 16:39:25 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126134016
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:30 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik zeg wel klein maar eigenlijk is het goed te doen. ik heb 2 keer gewandeld :@

[ afbeelding ]
het blauwe is de route die ik volgde

SPOILER
Het scheelt iig dat er geen stoplichten zijn!
pi_126134074
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:24 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Tja sorry, angsthaas. Tig keer gereden, maar blijf het echt shit vinden... :@
Het is voor mij makkelijk praten, ik heb bijna 26 jaar in Nijmegen gewoond. Het Keizer Karelplein en het Takenhofplein (aan de andere kant van de stad) kan ik gewoon dromen. :D
  maandag 6 mei 2013 @ 16:41:37 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126134119
Is het rondje nou
1)klein
2)goed te doen
3)niet goed te doen, omdat je 2 keer moest wandelen :?
pi_126134281
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:41 schreef GotC het volgende:
Is het rondje nou
1)klein
2)goed te doen
3)niet goed te doen, omdat je 2 keer moest wandelen :?
het wandelen kwam omdat ik wat last van m'n rechtervoet had. al bij al is het te doen.
Werewolf
pi_126134396
YUR mag ik in de OP?:

1
2
[b]23 juni 2013 - [url=http://wateringseveld.info/activiteiten/1-wateringse-veld-loopfestijn-2013.html]Wateringse Veld Loopfestijn (Den Haag)[/url] [/b]
[*]hatsaflats - 10km
  maandag 6 mei 2013 @ 16:49:06 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126134475
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef hatsaflats het volgende:
YUR mag ik in de OP?:
[ code verwijderd ]

:)
F means you're fucked
pi_126134488
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:40 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is voor mij makkelijk praten, ik heb bijna 26 jaar in Nijmegen gewoond. Het Keizer Karelplein en het Takenhofplein (aan de andere kant van de stad) kan ik gewoon dromen. :D
Ik woon er mijn hele leven al redelijk dichtbij, en heb er een jaar gestudeerd (zonder auto dan :-) ), helpt niet... ;)
pi_126134532
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:49 schreef YUR het volgende:

[..]

:)
Danku :)
  maandag 6 mei 2013 @ 16:50:50 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126134567
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef hatsaflats het volgende:
YUR mag ik in de OP?:
[ code verwijderd ]

Oooooooh leuk w/
pi_126134778
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oooooooh leuk w/
Ik maak er meteen een dagje Wateringse Veld van :7
  maandag 6 mei 2013 @ 16:55:19 #104
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126134807
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:54 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Wateringse Veld :')

Maar het kan vast leuk zijn, een gezellig dagje Vinex :P
F means you're fucked
pi_126134981
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Wateringse Veld :')
_O- Je bent niet de enige die er zo over denkt geloof ik :P Ik vind het vooral rot dat het met de auto maar een uurtje is en met het OV ruim 2 uur :') Verder maakt het me niet zoveel uit waar ik met een biertje in het zonnetje zit :)
  maandag 6 mei 2013 @ 17:06:46 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126135306
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:54 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

:D Altijd genieten in Wateringse Veld!

Als mijn benen het goed blijven doen, loop ik 'm ook weer. Ik herinner me vorig jaar als best leuk en gezellig, wél met veel bruggetjes en stoepjes. Toen is overigens de meest walgelijke hardloopfoto ooit van me genomen, hetgeen ervoor heeft gezorgd dat ik pas gister weer een korte hardloopbroek aandurfde oO<
  maandag 6 mei 2013 @ 17:10:35 #107
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126135487
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Quoi het volgende:

[..]

Als mijn benen het goed blijven doen, loop ik 'm ook weer. Ik herinner me vorig jaar als best leuk en gezellig, wél met veel bruggetjes en stoepjes. Toen is overigens de meest walgelijke hardloopfoto ooit van me genomen, hetgeen ervoor heeft gezorgd dat ik pas gister weer een korte hardloopbroek aandurfde oO<
Je snapt wel wat ik nu aan het doen ben he? :P
  maandag 6 mei 2013 @ 17:13:00 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126135606
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik nu aan het doen ben he? :P
Tevergeefs. Volgens mij heb ik 'm zelfs laten verwijderen :6
  maandag 6 mei 2013 @ 17:13:29 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126135625
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:13 schreef Quoi het volgende:

[..]

Tevergeefs. Volgens mij heb ik 'm zelfs laten verwijderen :6
Hee, je had toen wel al een hardloopzonnebril!
pi_126135697
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Quoi het volgende:

[..]

Leuk! Ik hoop dan dat je tegen die tijd weer helemaal up and running bent!
  maandag 6 mei 2013 @ 17:15:44 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126135727
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Hee, je had toen wel al een hardloopzonnebril!
Jij bekijkt het videootje?
Dat is overigens mijn gewone zonnebril 8-)

* Quoi gaat nu toch even ernstig zoeken

Mijn tijd overigens: 32:17. Wat kan er in een jaar veranderen *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 17:16:02 #112
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126135741
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jij bekijkt het videootje?
Dat is overigens mijn gewone zonnebril 8-)

* Quoi gaat nu toch even ernstig zoeken
Nee, video heb ik nog niet bekeken ;)
pi_126135788
de volgende keer moet ik eraan denken dat ik m'n (zonne)bril opzet, ik zag eigenlijk niet waar ik liep.

ik moet een bril dragen omdat ik last heb met ver kijken
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 17:32:12 #114
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126136452
Ik gooi er maar weer een plaatje in, ik kom woorden tekort vandaag :D

pi_126136611
Ik wil graag mijn nieuwe schoenen uitproberen, maar gisteren gingen mijn kuiten dus moeilijk lopen doen na 2x 1 minuut lopen 1 minuut wandelen en 1x 2minuten lopen, naar huis lopen was ook niet echt prettig.

Beter een dagje wachten of niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 17:36:45 ]
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 17:47:09 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_126137027
Ik zou even een dagje wachten. Of een klein stukje wandelen.
pi_126137030
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

...

Je kan naar Runnersworld Lopers Company & Run2Day (2-3 minuten lopen van elkaar) gaan zonder op het Keizer Karelplein te moeten rijden. :) Maar het is - gezien de parkeertarieven - wellicht goedkoper om de auto gewoon bij station Elst te parkeren en vanaf daar de trein te pakken.
Loperscompany = voorheen Runnersworld. Zelfde eigenaar, zelfde kennis van zaken. Als je echt goedkoop wil reizen rij je naar station Mook-Molenhoek (van het Molenhoeks Makkie) en pak je daar de trein.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 17:48:09 ]
pi_126137063
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja na het eten een stuk wandelen is wel lekker denk ik. Dan ga ik ze morgen proberen O+
pi_126137129
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen gaat het onweren. Zeggen ze.
pi_126137159
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Morgen gaat het onweren. Zeggen ze.
Heel de dag?

Maar onweer :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 17:50:35 ]
pi_126137261
He zeg, ik zit me al de hele dag erop te verheugen dat ik morgen les 2 mag gaan lopen samen met Evy. Wacht nog steeds tot ze 'fier' op me is. :)
Volgens buienradar begint het rond drie uur, en ik kan pas 's avonds gaan lopen... :'(
pi_126137330
Vandaag ga ik eens lekker 4x7 doen met 2 minuten dribbel tussendoor.
Het is in de trant van de Renate schema's, 2x interval en 1x LDL in de week. Interval minuten wat opschroeven en ieder weekend een minuut of 5 erbij zetten met de LDL, dan zou ik over een week of 6 ook veilig op de 10 Km kunnen zitten :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_126137855
Vergeten we niet te planken vandaag? 45 seconden!!

Net gedaan. De 45 sec. normale planks lukken nog wel redelijk, maar 2x45 sec. side planken is om te janken. M`n buikspieren branden :9~

Even een paar minuutjes rusten en dan m`n setjes squats *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 18:10:31 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126137897
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:09 schreef Levitas het volgende:
Vergeten we niet te planken vandaag? 45 seconden!!

Net gedaan. De 45 sec. normale planks lukken nog wel redelijk, maar 2x45 sec. side planken is om te janken. M`n buikspieren branden :9~

Even een paar minuutjes rusten en dan m`n setjes squats *O*
Heb Yur gelijk aan het werk gezet, bedankt voor de herinnering! ^O^
pi_126137908
Doen jullie nog iets speciaals voor het lopen? Bijv iets eten? veel drinken (mja wat is veel :P ), warming up (hoe dan?).
pi_126137933
En m`n eerste squat training ook achter de rug. 4-3-3-3 (=13) squats.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:11:58 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126137942
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Doen jullie nog iets speciaals voor het lopen? Bijv iets eten? veel drinken (mja wat is veel :P ), warming up (hoe dan?).
1,5 a 2 uur voor het lopen niets meer eten, half uur voor het lopen niets meer drinken :) Verder gewoon goed je vocht op peil houden, vooral met de warmte. Lekker 3 liter water/thee/limo proberen te drinken elke dag.
pi_126137994
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef GotC het volgende:

[..]

1,5 a 2 uur voor het lopen niets meer eten, half uur voor het lopen niets meer drinken :) Verder gewoon goed je vocht op peil houden, vooral met de warmte. Lekker 3 liter water/thee/limo proberen te drinken elke dag.
Ik moet er echt op letten dat ik genoeg drink. Daarom drink ik nu maar water uit flesjes (gewoon kraantwater hoor), die tel ik dan en dan komt er tenminste genoeg binnen. Ik vergeet anders gewoon om te drinken :@
pi_126138010
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef GotC het volgende:
Lekker 3 liter water/thee/limo proberen te drinken elke dag.
Daar ben ik sinds begin vorige week mee begonnen. Dronk eerst nog geen 1,5 liter per dag (inc. koffie, cola of wat dan ook!) en nu dagelijks naast koffie en andere dranken 2 - 3 liter water. Ik zeik me een ongans! :'(
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
Daarom drink ik nu maar water uit flesjes (gewoon kraantwater hoor),
Dat doe ik ook. Flesje van 0,5L steeds opnieuw vullen. Dan weet ik tenminste precies hoeveel water ik al gedronken heb :+
  maandag 6 mei 2013 @ 18:14:28 #130
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138028
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:13 schreef Levitas het volgende:

[..]

Daar ben ik sinds begin vorige week mee begonnen. Dronk eerst nog geen 1,5 liter per dag (inc. koffie, cola of wat dan ook!) en nu dagelijks naast koffie en andere dranken 2 - 3 liter water. Ik zeik me een ongans! :'(
:D Ja dat is een extra bonus: Meer lopen naar de wc ;)
pi_126138058
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:14 schreef GotC het volgende:

[..]

:D Ja dat is een extra bonus: Meer lopen naar de wc ;)
LOL _O-
pi_126138066
Ik heb ook een app trouwens, waar ik meestal mijn flesjes in bijhoud. Waterlogged :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 18:15:52 ]
pi_126138170
Slecht geslapen door de warmte in slaapkamer, dus ik ben heel benieuwd hoe het lopen straks weer gaat. Ik moest toch eerst echt mijn bakkie koffie en een broodje en dan ga ik over een uur maar eens kijken of ik vooruit kom. De laatste keer toen ik liep toen ik in de nacht zat viel het me heel zwaar, kijken of dat nu anders is.

Lekker dat het wat langer licht is nu, ga ik richting strand. Een paar weken terug was het daar nog te donker.

Nog even bijlezen hier met een cappuccinootje en dan rustig gaan omkleden.

Vannacht de laatste nacht, morgen doe ik niets, is altijd een beetje een offday.
This whole world is wild at heart and weird on top
  maandag 6 mei 2013 @ 18:20:13 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138220
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb ook een app trouwens, waar ik meestal mijn flesjes in bijhoud. Waterlogged :+
Die heb ik ook nog gehad :D Tsja, handig om het in bij te houden toch? ^O^
pi_126138361
Morgen van 9:30 tot 20:30 geen tijd om te lopen, terwijl ik wel gewoon een rondje van 6,5km gepland heb. Vroeg opstaan om om 7 uur vóór school lopen of rond 21:30 na m`n werk lopen nadat ik de hele avond al op m`n benen heb gestaan. Dilemma, dilemma :X
  maandag 6 mei 2013 @ 18:25:40 #136
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_126138381
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:13 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik moet er echt op letten dat ik genoeg drink. Daarom drink ik nu maar water uit flesjes (gewoon kraantwater hoor), die tel ik dan en dan komt er tenminste genoeg binnen. Ik vergeet anders gewoon om te drinken :@
Ik heb een literfles gekocht, die ik probeer leeg te hebben voor ik ga slapen. Ja, zonder drink ik nóg minder. Als ik er niet bij stil sta, drink ik pas bij het avondeten. (dan heb ik alleen 200 ml melk door mijn havermout gehad bij het ontbijt)

Vannacht ben ik wel 3 keer opgestaan om een glas water te drinken, heel uitzonderlijk. Vandaag gaat het echter weer dramatisch. Op dit moment heb ik bijna een halve liter water op. Omdat ik op school een bidon naar mijn computer had gezet. Ondertussen alweer 3 uur geen slok gehad.
pi_126138410
Mijn teller zegt 1.737 liter. Vind ik best goed van mezelf :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 18:26:51 ]
pi_126138431
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef Levitas het volgende:
En m`n eerste squat training ook achter de rug. 4-3-3-3 (=13) squats.
Met gewicht neem ik aan?
pi_126138511
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Met gewicht neem ik aan?
Nee, gewoon bodyweight, om mee te beginnen. Heel langzaam uitgevoerd.
Toen ik nog 3-4 keer per week in de sportschool hing, deed ik ze wel met gewicht (5 herhalingen frontsquats, met zo`n 100kg), maar nu is BW nog wel even voldoende..
  maandag 6 mei 2013 @ 18:29:43 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138522
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Met gewicht neem ik aan?
Hoi! Leuk dat je mee komt posten in het LIF hardlooptopic *O* Stel jezelf even voor, dat is wel zo gezellig.
pi_126138580
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:29 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nee, gewoon bodyweight, om mee te beginnen. Heel langzaam uitgevoerd.
Toen ik nog 3-4 keer per week in de sportschool hing, deed ik ze wel met gewicht (5 herhalingen frontsquats, met zo`n 100kg), maar nu is BW nog wel even voldoende..
Mooie site heb je trouwens! :D
  maandag 6 mei 2013 @ 18:32:12 #142
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126138608
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoi! Leuk dat je mee komt posten in het LIF hardlooptopic *O* Stel jezelf even voor, dat is wel zo gezellig.
Heeft ie al gedaan toch?

Ik ga zo 10km wedstrijdje doen. Gewoon kleine happening. Kijken hoe dat is. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 6 mei 2013 @ 18:32:43 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138629
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Heeft ie al gedaan toch?

Ik ga zo 10km wedstrijdje doen. Gewoon kleine happening. Kijken hoe dat is. ^O^
Waar dan? Ja, nogmaals. Ik lees alleen maar domme opmerkingen over fappen op 1 hand van deze kwaliteitsman.
Ik heb gewoon een grafhekel aan oneliners in een topic.
pi_126138765
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Waar dan? Ja, nogmaals. Ik lees alleen maar domme opmerkingen over fappen op 1 hand van deze kwaliteitsman.
1 verkeerd vallend grapje en meteen in een hokje gestopt. Ook leuk jou te leren kennen O+
  maandag 6 mei 2013 @ 18:37:50 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138807
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

1 verkeerd vallend grapje en meteen in een hokje gestopt. Ook leuk jou te leren kennen O+
Mwah, ik vind mensen die alleen maar over planken/squats (of het fappen tijdens/fappen op vrouwen die een burpee doen/planken in de kroeg) komen praten in een hardlooptopic gewoon niet zo leuk :Y). Ga dan hardlopen en kom erover praten, dan ben je wat mij betreft meer dan welkom ^O^
  maandag 6 mei 2013 @ 18:38:10 #146
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126138826
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Kweenie zeker hoor. Anders idd vaca. Ste je voor. Leuk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 6 mei 2013 @ 18:39:57 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126138893
Anyways. Succes met je wedstrijdje zo Daywalk3r! Nog een streeftijd?
pi_126138982
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Loperscompany = voorheen Runnersworld. Zelfde eigenaar, zelfde kennis van zaken. Als je echt goedkoop wil reizen rij je naar station Mook-Molenhoek (van het Molenhoeks Makkie) en pak je daar de trein.
Lopers Company ken ik niet. Volgens de website is deze winkel gevestigd op de Bloemerstraat, daar heb ik weleens een winkel gezien inderdaad.

Runnersworld zit op de locatie waar v/d stad vroeger zat. Dat is echt 2-3 minuten lopen naar Run2day.

Dit betekent dus dat er in het centrum van Nijmegen gewoon 3 winkels zijn, wow. :o
pi_126139039
Ik dacht eerst dat het een SC was schat.

Verder heb ik al aangegeven binnenkort te willen beginnen met hardlopen. Ik ben laatste tijd vooral bezig geweest met krachttraining. Echter is mijn lichaam meer gemaakt voor atletieksport. Ik zoek dus juiste mix van trainingen voor conditie en voor kracht/massa.

Viel hier binnen toen het voornamelijk over planken ging. Een oefening die idd. goed voor je core is, en beter voor je dan sit-ups. En wb. squats ook dubio over veel squats met BW of weinig met gewichten. Ik merk met weinig reps en hoog gewicht dat sprongkracht bv. ook al wel toeneemt.

Anyway; hoe ik verder post bepaal ik zelf wel.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:45:01 #150
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126139145
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:39 schreef GotC het volgende:
Anyways. Succes met je wedstrijdje zo Daywalk3r! Nog een streeftijd?
Geen idee wat ik moet verwachten dus niet echt een streeftijd. Ook vanwege het weer heb ik geen idee. Maar het zou leuk zijn als ik onder de 55 kom. ^O^
  maandag 6 mei 2013 @ 18:47:16 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139245
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:42 schreef VacaLoca het volgende:
Ik dacht eerst dat het een SC was schat.

Verder heb ik al aangegeven binnenkort te willen beginnen met hardlopen. Ik ben laatste tijd vooral bezig geweest met krachttraining. Echter is mijn lichaam meer gemaakt voor atletieksport. Ik zoek dus juiste mix van trainingen voor conditie en voor kracht/massa.

Viel hier binnen toen het voornamelijk over planken ging. Een oefening die idd. goed voor je core is, en beter voor je dan sit-ups. En wb. squats ook dubio over veel squats met BW of weinig met gewichten. Ik merk met weinig reps en hoog gewicht dat sprongkracht bv. ook al wel toeneemt.

Dat heb je allemaal niet verteld, alleen iets over misschien een keer willen beginnen met hardlopen omdat je in de buurt van een park gaat wonen oid.

Hoe ga je aan de juiste mix komen? Ga je afwisselen, een schema volgen of gewoon maar wat doen?

Anyway, succes dan maar. Gezellig dat je mee komt posten, met deze prachtige instelling...

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 06-05-2013 18:53:38 ]
pi_126139251
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:42 schreef VacaLoca het volgende:
Met zo`n instelling zul je hier ook weer gauw weg zijn. :{w Tenzij je voldoening haalt uit tegen een muur lullen, want veel reacties zul je niet krijgen als je met zo`n instelling blijft posten

SPOILER
  maandag 6 mei 2013 @ 18:48:18 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139296
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:47 schreef Levitas het volgende:

[..]

Met zo`n instelling zul je hier ook weer gauw weg zijn. :{w Tenzij je voldoening haalt uit tegen een muur lullen, want veel reacties zul je niet krijgen als je met zo`n instelling blijft posten
Jij kan het beter verwoorden :+
pi_126139297
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:47 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik van plan was om hetzelfde door te blijven posten? :)
  maandag 6 mei 2013 @ 18:49:01 #155
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139343
Ik mis datisstom ineens :+
pi_126139403
Ik kom vaak niet eens aan een liter drinken denk ik :@
Nu neem ik in ieder geval een halve liter thee mee naar school, en drink ik in de ochtend iets. Maar 's avonds vergeet ik nog vaak te drinken... Veel te weinig dus, moet er echt op gaan letten.
pi_126139503
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:48 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik van plan was om hetzelfde door te blijven posten? :)
Dat heeft inderdaad niemand gezegd. Maar voor het geval dat ... ;)

Anyway, ook een welgemeend welkom in het LIF hardloop topic namens mij :) Heb je, zoals GotC al vroeg, een plan om een juiste balans tussen spiermassa en hardlopen te vinden?
pi_126139542
Normaal heb ik reuze zin, nu moet ik mezelf er toe zetten. Maar.....geen smoesjes meer gewoon gaan en dan geeft het me hopelijk energie voor de rest van de nacht.

Ik denk maar zo, over drie kwartier ben ik alweer (bijna) klaar :P
pi_126139574
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Lopers Company ken ik niet. Volgens de website is deze winkel gevestigd op de Bloemerstraat, daar heb ik weleens een winkel gezien inderdaad.

Runnersworld zit op de locatie waar v/d stad vroeger zat. Dat is echt 2-3 minuten lopen naar Run2day.

Dit betekent dus dat er in het centrum van Nijmegen gewoon 3 winkels zijn, wow. :o
Oh ik zie dat Runnersworld van John Aalbers is. Dat zal dan ook wel dik in orde zijn. De oude Runnersworld zat altijd n de Bloemerstraat, waar nu Lopers Company zit. Lopers Company is opgericht door oud Runnersworld ondernemers. De eigenaar van de Nijmeegse winkel was ook oprichter van Runnersworld.
pi_126139596
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef Lula het volgende:
Normaal heb ik reuze zin, nu moet ik mezelf er toe zetten. Maar.....geen smoesjes meer gewoon gaan en dan geeft het me hopelijk energie voor de rest van de nacht.

Ik denk maar zo, over drie kwartier ben ik alweer (bijna) klaar :P
En dan ben je blij dat je wel gegaan bent ;)
pi_126139716
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:55 schreef Arquero het volgende:

[..]

En dan ben je blij dat je wel gegaan bent ;)
Wat een coole loop had jij dit weekend! ^O^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_126139858
Morgenavond mijn laatste training voor de Golden Ten. Het zal een korte "Tabata" worden. Eerst een minuut of 20 inlopen, dan dus 8 keer 20 seconden sprinten met steeds 10 seconden rust tussendoor.

Ze verwachten morgen onweersbuien. Mocht ik getroffen gaan worden door de bliksem dan zou dat óf een hele snelle training kunnen betekenen, óf eentje die ik wegens omstandigheden niet heb kunnen voltooien. Ik hoop natuurlijk op het eerste.

Ik doe deze week geen squats meer, ik merk dat de bovenpootjes even moeten herstellen om donderdag in de buurt te kunnen komen van iets dat op hardlopen lijkt. Eergisteren heb ik een serie 72-24-15-48 gedaan en vrijdag ga ik wel weer eens verder.

Verder zie ik dat de nieuwelingen in dit topic beschuldigd worden van het zijn van mooiweerlopers. Die onterechte aantijging doet me veel verdriet, maar ik zal het dragen als een echte man.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:03:08 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139904
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Morgenavond mijn laatste training voor de Golden Ten. Het zal een korte "Tabata" worden. Eerst een minuut of 20 inlopen, dan dus 8 keer 20 seconden sprinten met steeds 10 seconden rust tussendoor.

Ze verwachten morgen onweersbuien. Mocht ik getroffen gaan worden door de bliksem dan zou dat óf een hele snelle training kunnen betekenen, óf eentje die ik wegens omstandigheden niet heb kunnen voltooien. Ik hoop natuurlijk op het eerste.

Ik doe deze week geen squats meer, ik merk dat de bovenpootjes even moeten herstellen om donderdag in de buurt te kunnen komen van iets dat op hardlopen lijkt. Eergisteren heb ik een serie 72-24-15-48 gedaan en vrijdag ga ik wel weer eens verder.

Verder zie ik dat de nieuwelingen in dit topic beschuldigd worden van het zijn van mooiweerlopers. Die onterechte aantijging doet me veel verdriet, maar ik zal het dragen als een echte man.
:D Ik moest lachen
pi_126140023
Zwabberhark is een baas.

In principe heb ik hetzelfde schema in gedachten naar de Golden Ten. Alleen denk ik dat ik toch morgen oversla en de eerste beachvolleytraining van het nieuwe seizoen woensdagavond maar ga zien als een beetje loslopen. Wedden dat ik spierpijn heb donderdagochtend?
  maandag 6 mei 2013 @ 19:06:04 #165
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126140028
Zwabberhark ook al stop je met hardlopen, blijf wel posten hier :o
  maandag 6 mei 2013 @ 19:06:37 #166
300360 Hinder
Go home
pi_126140047
Bedenk me net dat ik deze maand al drie jaar serieus aan hardlopen doe (met enkele korte pauzes). Best grappig om het verloop van al die tijd en trainingen te zien. Het begon allemaal met een stopwatch, sportschoenen en een kort rondje :P. Inmiddels ben ik uitgerust met een handig horloge, goede schoenen en wat muziek ;).

Op het gebied van snelheid en afstand zit er geen duidelijke verbetering in, hoewel de PR's wel wat aangescherpt zijn. Dit komt vooral door wat (lichte) blessures; enkele wijze lessen. Ben daardoor echt voorzichtiger en ook wel verstandiger gaan lopen. Geen lange trainingen meer achter elkaar, en in de trainingen het tempo flink lager dan eerst. Ook rustiger opgebouwd na een korte pauze.

Volgende week woensdag staat er weer een lokaal 10k wedstrijdje op het programma. Wel zin in. Op hetzelfde parcours liep ik twee jaar geleden mijn PR. Of ik daar opnieuw aan ga komen, weet ik niet. In Rotterdam kwam ik drie minuten te kort, maar de massa die ik daar tegenkwam zal ik deze keer zeker niet zien :).
Get stoned
pi_126140117
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:25 schreef Levitas het volgende:
Morgen van 9:30 tot 20:30 geen tijd om te lopen, terwijl ik wel gewoon een rondje van 6,5km gepland heb. Vroeg opstaan om om 7 uur vóór school lopen of rond 21:30 na m`n werk lopen nadat ik de hele avond al op m`n benen heb gestaan. Dilemma, dilemma :X
Ik sta/loop de hele dag op m'n werk en ren vrijwel altijd pas na half 10. Is wat vermoeiend maar wel lekker, daarna ff douchen en voldaan in je bed liggen :D

Aan de andere kant, in de vroege morgen rennen lijkt me heeerlijk! Goed wakker worden zo!
Dit ga ik trouwens binnekort eens uitproberen, helaas moet ik al rond kwart over 7 weg richting het werk. Dan moet ik al rond half 6 gaan rennen..

Samenvatting: Je zult het gewoon moeten proberen :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:09:34 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126140181
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Gewoon een column geven hier :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:09:35 #169
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126140182
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik eet het liefst ruim een uur (liever 2) voor het lopen amper tot niets meer, hooguit een banaan ofzo. Krijg echt steken na een tijdje lopen als ik kort ervoor nog heb gegeten.

Qua drinken? Gewoon wat ik normaal ook drink alleen een uur voordat ik ga lopen enkel nog water.
Mijn warming-up bestaat uit wat rek en strek oefeningen nadat ik eerst ruim een kilometer gewoon heb gelopen naar mijn beginpunt. Verder weinig bijzonders. :)
En drinken tijdens het lopen, kleine slokjes en het meeste spuug ik weer uit. :+

Vandaag lekker 10km gewandeld met de honden, kon het toch niet laten om een stukje te joggen. Hardloopvirus. :') _O-
pi_126140497
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik mag toch hopen dat ik nog enkele decennia kan blijven hardlopen :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Hinder het volgende:
Bedenk me net dat ik deze maand al drie jaar serieus aan hardlopen doe (met enkele korte pauzes). Best grappig om het verloop van al die tijd en trainingen te zien. Het begon allemaal met een stopwatch, sportschoenen en een kort rondje :P.
Ik had van het begin af aan een GPS-horloge en soms is het erg leuk om even terug te kijken naar het begin. Mijn eerste training was 4x2 met 2 minuten wandelen tussendoor. Dan had ik na een halve minuut lopen al zwaar zelfmedelijden. Nu loop ik een halve marathon sneller dan het tempo tijdens die twee minuten.

Sommige trainingen en wedstrijden vergeet je ook nooit meer. Zoals mijn eerste mijlpaal: het voltooien van de 5k binnen het halfuur. Ik was net 3 maanden bezig en het kostte enorm veel moeite om die psychologische barrière te slechten. Na afloop verloor ik vrijwel iedere controle over alle mogelijke spieren door de vermoeidheid. Ik kon ternauwernood voorkomen dat ik daar in mijn broek zeek. Tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker. De gemiddelde hartslag ligt nu veel lager en ik finish over het algemeen niet meer bijna-incontinent.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:16:30 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126140527
De stationstrap-proef was vandaag weer negatief :s) Ofwel: goeie benen. Heel af en toe vanmorgen wel wat last. Twijfel even of ik eigenhandig die tape eraf zal halen of morgen gewoon naar de fysio (met als risico dat hij mijn been harst :X ) Dan morgenavond na bezoekje fysio zelf wat loslopen. Zin an!

Straks bestuursvergadering loopclup c_/
  maandag 6 mei 2013 @ 19:17:41 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126140597
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ik nog enkele decennia kan blijven hardlopen :)

[..]

Ik had van het begin af aan een GPS-horloge en soms is het erg leuk om even terug te kijken naar het begin. Mijn eerste training was 4x2 met 2 minuten wandelen tussendoor. Dan had ik na een halve minuut lopen al zwaar zelfmedelijden. Nu loop ik een halve marathon sneller dan het tempo tijdens die twee minuten.

Sommige trainingen en wedstrijden vergeet je ook nooit meer. Zoals mijn eerste mijlpaal: het voltooien van de 5k binnen het halfuur. Ik was net 3 maanden bezig en het kostte enorm veel moeite om die psychologische barrière te slechten. Na afloop verloor ik vrijwel iedere controle over alle mogelijke spieren door de vermoeidheid. Ik kon ternauwernood voorkomen dat ik daar in mijn broek zeek. Tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker. De gemiddelde hartslag ligt nu veel lager en ik finish over het algemeen niet meer bijna-incontinent.
:D :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:29:53 #173
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126141225
Die vooruitgang zien is natuurlijk wel geniaal, van 4km in 22m36s naar 23m32s voor de 5km in 2 maanden tijd. En niet eens zozeer de tijd/het looptempo maar vooral de staat waarin ik weer bij m'n voordeur eindig. _O-

Ik weet nog wel de eerste keer dat we gingen lopen, een leuk rondje om de wijk heen waar we altijd de hond deden uitlaten, 4km en enkele meters en m'n loopmaat (die al eerder gelopen had) begon in een lekker tempo dat ik wel kon volgen maar na een kilometer liep ik al naar adem te happen en van de vrolijke gesprekken was al snel niets meer over. Hijgend, irritatie om de kleding die niet lekker zat, gaf m'n schoenen de schuld, m'n astma ... het lag aan alles op dat moment dat ik niet vooruit kwam.

Na 3km kón ik echt niet meer, gewoon enkele meters moeten wandelen, bijna smekend om water alsof ik een Afrikaan was die nog 70km naar de waterput moest en de laatste kilometer echt vooruit gepraat, koppie naar beneden, kijkend naar het asfalt, zweet overal ... _O-
Ik had zo in die film van de Marathon gekund, inclusief het Rotterdamse gekanker op alles. :')

Gek genoeg vond ik het mooi en kijk ik steeds uit naar het volgende loopje.
pi_126141232
4x7 en daarna een korte eindsprint.. zweet gutst van me af nu.. pffff.
Lekker. O+
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 19:32:08 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_126141343
Ik zit ook uit te druppen :) en een salade weg te happen
pi_126141390
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:29 schreef Lastpost het volgende:
Die vooruitgang zien is natuurlijk wel geniaal, van 4km in 22m36s naar 23m32s voor de 5km in 2 maanden tijd.
:o zoveel verbetering zit er bij nog echt niet in!
Sterker nog, bij mij lijkt de snelheid min of meer gelijk te blijven, maar qua conditie kan ik het iets makkelijker aan en loop dus iets verder. :)
pi_126141406
Vers zweet! O+
pi_126141417
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit ook uit te druppen :) en een salade weg te happen
We zijn goed bezig!
  maandag 6 mei 2013 @ 19:33:59 #179
300360 Hinder
Go home
pi_126141435
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De eerste keren liep ik hier met stopwatch stukjes van 1,5 km. Toen had ik helaas nog geen RunKeeper bij me. Zo had ik een keer of 5 gelopen gok ik, waarbij ik de afstand al vergrootte. Na die vijf keer had ik me aangemeld bij RunKeeper en hield ik sindsdien alles bij. M'n eerste geregistreerde training is 7.77km in 46:13, duurlooptempo. Meteen al vrij grote stappen met de afstand dus. En dat op sportschoenen. Daar kreeg ik later dus ook problemen mee.

Verder dan zo'n 13k heb ik nog nooit gelopen, dus dat is het doel voor nu: afstand uitbouwen, en een halve marathon lopen in oktober. En dan vooral blessurevrij ;).
Get stoned
pi_126141598
Ik ga maar eens een stuk wandelen, heeft iemand hier nog tips voor wandelschoenen? Zit ik dan in dezelfde prijsklasse als hardloopschoenen of kan dat ook goedkoper voor fatsoenlijke schoenen? :)
pi_126141766
Jaaaa, het is nu zeker! Ik heb net het contract getekend voor m`n afstudeerstage in Australië! *O* Vanaf half juli (exacte datum hangt af van goedkeuring van m`n visum) tot en met december!

Wat dit gaat betekenen voor het hardlopen? Geen idee. Het zou zomaar kunnen zijn dat ik doordeweeks niet meer kan lopen, omdat ik een reistijd van 4 uur per dag heb. Ben dan rond 19:00 of 20:00 pas thuis om de volgende dag om 6:00 - 07:00 weer te vertrekken.
Ik zou natuurlijk ook gewoon om/na 21:00 kunnen gaan lopen en dan meteen daarna douchen en naar bed. Dat zou eigenlijk nog best mogelijk zijn, bedenk ik me nu :P
  maandag 6 mei 2013 @ 19:42:23 #182
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126141792
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ga maar eens een stuk wandelen, heeft iemand hier nog tips voor wandelschoenen? Zit ik dan in dezelfde prijsklasse als hardloopschoenen of kan dat ook goedkoper voor fatsoenlijke schoenen? :)
Ik zag dat er bij de Runnersworld en Hardloopwinkel ook wandelschoenen worden verkocht (wat meer bij de Hardloopwinkel). Volgens mij waren ze laatst nog in de aanbieding..
pi_126142094
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:41 schreef Levitas het volgende:
Jaaaa, het is nu zeker! Ik heb net het contract getekend voor m`n afstudeerstage in Australië! *O* Vanaf half juli (exacte datum hangt af van goedkeuring van m`n visum) tot en met december!

Wat dit gaat betekenen voor het hardlopen? Geen idee. Het zou zomaar kunnen zijn dat ik doordeweeks niet meer kan lopen, omdat ik een reistijd van 4 uur per dag heb. Ben dan rond 19:00 of 20:00 pas thuis om de volgende dag om 6:00 - 07:00 weer te vertrekken.
Ik zou natuurlijk ook gewoon om/na 21:00 kunnen gaan lopen en dan meteen daarna douchen en naar bed. Dat zou eigenlijk nog best mogelijk zijn, bedenk ik me nu :P
Wow gaaf!! :D *O*

Lopen voor het slapen gaan klinkt goed, ik slaap altijd wel goed na het lopen haha :P En in het weekend kan je ook wel een keer toch?
Maar echt leuk, ik wil ook nog eens naar Australië!
pi_126142207
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wow gaaf!! :D *O*

Lopen voor het slapen gaan klinkt goed, ik slaap altijd wel goed na het lopen haha :P En in het weekend kan je ook wel een keer toch?
Maar echt leuk, ik wil ook nog eens naar Australië!
Als je ooit de kans hebt: DOEN! Ik ben er t/m september 2012 nog 8 maanden geweest (ook voor stage + 3 maanden vakantie) en heb het zó goed naar m`n zin gehad dat ik nu weer terugga. Het scheelt wel dat ik familie daar heb (vandaar de reistijd :P) en dus goedkoop kan wonen.

De zondagochtend (misschien zaterdag) zal in het teken van een LDL blijven staan ja. Dat is 100% zeker ;) Alleen m`n andere 2 loopjes per week, dat wordt nog even afwachten hoe ik dat ga doen. En dat zal ik pas kunnen beslissen als ik daar ben.
pi_126142373
Yes heb het achter de rug!!

Inderdaad erg blij dat ik geweest ben! En ik word gek, twee bekertjes!! Jippie!!

http://www.endomondo.com/workouts/186165465

Waar ik normaal geen last van heb dat had ik nu wel. Ademhaling onder controle houden. Ik zat letterlijk te hijgen en soms had ik het idee dat ik helemaal geen lucht meer kreeg. Zal wel een combinatie weer en nachtritme geweest zijn (denk ik) Verder nergens pijntjes of zo, dat was wel fijn.

Zweet me het apelazerus, snel drinken en douchen :P Zo kan ik straks niet naar werk haha

Eerst nog even lekker een paar uur languit voor de buis. Half twaalf ben ik weer aan de beurt
pi_126142599
quote:

Wat onwijs gaaf!!! Het is mijn grote droom om ooit eens een lange reis naar dat prachtige land te maken. Later als ik groot ben!!!

Super vooruitzicht voor je! En leuk voor ons om je verhalen straks te lezen
pi_126142738
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh ik zie dat Runnersworld van John Aalbers is. Dat zal dan ook wel dik in orde zijn. De oude Runnersworld zat altijd n de Bloemerstraat, waar nu Lopers Company zit. Lopers Company is opgericht door oud Runnersworld ondernemers. De eigenaar van de Nijmeegse winkel was ook oprichter van Runnersworld.
Afgelopen donderdag ben ik geholpen door John Aalbers. Toffe gozer! :) Hij nam duidelijk de tijd om goede schoenen aan te meten en gaf mij ook nog wat tips met betrekking tot m'n looptechniek. :)
pi_126142974
quote:

Gaaf! Wat betreft timing kun je prima 's avonds lopen, maar dan moet je niet vlak daarvoor een hele maaltijd eten. De wekker gaat bij mij elke werkdag om 05:30 en dan ben ik vaak pas rond 18:30 thuis. Tegen de tijd dat ik de kids in bed heb gelegd en ik mijn hardloopkloffie aan heb is het op z'n vroegst 19:30 en soms vertrek ik pas tegen 21:00 uur. Echt eten doe ik pas na het lopen, heel soms voor het lopen twee of drie happen. Voordeel van zo laat lopen is dat je extra lekker slaapt :z

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 20:07:16 ]
pi_126142984
quote:
99s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:57 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat een coole loop had jij dit weekend! ^O^
Dankje, zeker nog zitten nagenieten vandaag :Y

Net ging m'n vriendin les 7 doen van Evy. Ben ff meegegaan om de stijfheid er een beetje uit te lopen.
Was op zich wel lekker, maar voelde de rechterscheen beetje op 1 punt. Maar even goed in de gaten houden.

Weet iemand trouwens hoe je een PR kunt verwijderen in Endomondo? Al beetje zitten kijken hoe, maar nog niets gevonden.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:09:57 #190
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_126143123
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon een column geven hier :D
net aan het terug lezen...
^O^ ^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:10:33 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_126143163
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:07 schreef Arquero het volgende:

Weet iemand trouwens hoe je een PR kunt verwijderen in Endomondo? Al beetje zitten kijken hoe, maar nog niets gevonden.
Ik dacht dat je dan die hele workout moest weggooien
  maandag 6 mei 2013 @ 20:11:26 #192
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126143209
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
pi_126143349
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:07 schreef Arquero het volgende:

[..]

Dankje, zeker nog zitten nagenieten vandaag :Y

Net ging m'n vriendin les 7 doen van Evy. Ben ff meegegaan om de stijfheid er een beetje uit te lopen.
Was op zich wel lekker, maar voelde de rechterscheen beetje op 1 punt. Maar even goed in de gaten houden.

Bij edit en dan vinkje weghalen bij meenemen in stats oid :P
pi_126143369
Hardlopen vlak voor het slapen doe ik nooit. Lig dan nog uren wakker.
pi_126143393
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:54 schreef Lula het volgende:
Yes heb het achter de rug!!

Inderdaad erg blij dat ik geweest ben! En ik word gek, twee bekertjes!! Jippie!!

http://www.endomondo.com/workouts/186165465
Wow, er zo tegenop kijken en dan toch 2 bekertjes verdienen. Chapeau dametje! Je komt nu stiekem heel dichtbij de 30 min voor de 5km ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gaaf! Wat betreft timing kun je prima 's avonds lopen, maar dan moet je niet vlak daarvoor een hele maaltijd eten. De wekker gaat bij mij elke werkdag om 05:30 en dan ben ik vaak pas rond 18:30 thuis. Tegen de tijd dat ik de kids in bed heb gelegd en ik mijn hardloopkloffie aan heb is het op z'n vroegst 19:30 en soms vertrek ik pas tegen 21:00 uur. Echt eten doe ik pas na het lopen, heel soms voor het lopen twee of drie happen. Voordeel van zo laat lopen is dat je extra lekker slaapt :z
Dat is een goed vooruitzicht dan. Hoe laat eet je savonds na het lopen dan, en hoe laat ga je naar bed? Ik vind het namelijk niet zo`n strak plan om met volle buik naar bed te gaan.
Ach, over op tijd naar bed hoef ik me ook niet echt druk te maken. In de trein kan ik nog prima 2 uur verder slapen :z
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:15:32 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_126143422
Ooh ik moet nog even planken!! *matje pakt*
pi_126143435
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wow, er zo tegenop kijken en dan toch 2 bekertjes verdienen. Chapeau dametje! Je komt nu stiekem heel dichtbij de 30 min voor de 5km ^O^

[..]

Dat is een goed vooruitzicht dan. Hoe laat eet je savonds na het lopen dan, en hoe laat ga je naar bed? Ik vind het namelijk niet zo`n strak plan om met volle buik naar bed te gaan.
Ach, over op tijd naar bed hoef ik me ook niet echt druk te maken. In de trein kan ik nog prima 2 uur verder slapen :z
Of je stapt een station eerder uit en rent de rest naar huis :+
(Of zal dat heel ver zijn? :P)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:20:16 #198
92409 Twinky
Little star.
pi_126143676
quote:
Ik heb laatst nieuwe gekocht, omdat mijn voeten een maat gegroeid waren. Ik hoopte ook op schoenen wat goedkoper maar eigenlijk zijn ze zelfs nog duurder dan hardloopschoenen (130 hardloop, 170 wandel). met als voordeel dat je wandelschoenen eigenlijk nooit uitloopt volgens mij, die zijn erop gemaakt om voor altijd goed te blijven.
Je kunt passen en proberen bij winkels als Bever of Kathmandu ofzo. Bij ANWB ook volgens mij (daar iets goedkoper).
Goede merken zijn Lowa, Hanwag (die heb ik, tweede keer precies dezelfde gekocht, fantastisch), en ze hebben daar ook nog andere merken. Wandelschoenen moeten vooral stevig zijn, goed aansluiten en erg lekker zitten. Je hebt verschillende soorten: A = wandelen op de Veluwe, B = wandelen in de bergen. A-schoenen zijn licht en lijken een beetje op trail-running schoenen, B zijn bergschoenen. Je hebt ook A/B combinatieschoenen, die heb ik :P

Mijn wandelschoenen zitten zo lekker dat ik ze eigenlijk altjid aan zou willen hebben. Het ziet er niet uit, maar het is heeeerlijk. Zeker ook bij een dagje pretpark ofzo, dan hou je het ook veel langer vol. :D
  maandag 6 mei 2013 @ 20:26:02 #199
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126143990
quote:
11s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:33 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

:o zoveel verbetering zit er bij nog echt niet in!
Sterker nog, bij mij lijkt de snelheid min of meer gelijk te blijven, maar qua conditie kan ik het iets makkelijker aan en loop dus iets verder. :)
Ik heb in het verleden jarenlang aan atletiek gedaan (reden dat ik veel ging hardlopen was trouwens dat ik niet kon fietsen en toch met vriendjes mee van de pauze terug naar school wilde, dat werd dus rennen haha), dus helemaal op 0 ben ik niet begonnen eigenlijk qua lopen. Merk het ook vooral conditioneel en bij versnellingen dat ik niet direct compleet volloop of zwaar hijgend door moet t.o.v de eerste keer.

Nu ik geregeld dezelfde afstand heb gelopen merk ik ook echt dat het tempo wel iets omhoog kan zonder dat het op het eind inzakt, maar ben vooral aan het richten op de 10km lopen momenteel. De afstand lukt wel, maar niet in het tempo waarop ik de 5km loop dus door geregeld meer te lopen en langer hoop ik dat het lijf ook weer went aan die afstanden zoals het ook weer aan de 5km moest wennen. :)

De 10km loop ik gewoon constant, kan ook nog wel iets versnellen op het eind (vanaf 8km), maar constant in het tempo lopen dat ik op de 5km gemiddeld doe zit er nog niet in, maakt ook weinig uit trouwens want dat komt wel met de tijd. Morgen weer 8km op het programma en maar weer lekker vroeg, dat beviel me prima. Daarna nog wel even een rondje post rondbrengen. :+
pi_126144102
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Of je stapt een station eerder uit en rent de rest naar huis :+
(Of zal dat heel ver zijn? :P)
Dat is wel een redelijk eindje ja...
SPOILER
pi_126144269
Jaaa ik heb de auto weer zodat ik komend weekend weer in het bos en de duinen kan rondhupsen O+
  maandag 6 mei 2013 @ 20:32:25 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_126144325
Na de 45sec. plank van vandaag ook maar even op de zijkanten geplankt; dat is een stuk moeilijker!!!
ik vond de 45sec gewoon al een uitdaging en zwaar, zijwaarts was het echt max 15 seconden :o

Maar goed, we hebben het weer gedaan :) Morgenochtend weer een rondje hobbelen :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_126144352
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:14 schreef Levitas het volgende:

Als ik om 19:30 de deur uit ga ben ik rond 21:00 tot 21:30 terug. Dan eten om 21:45 en ergens tussen 23:00 en middernacht naar bed. Soms begin ik met lopen rond 21:00 uur, thuis rond 22:30. Dan heb ik meestal niet zoveel honger meer dus dan eet ik nog een paar happen maar geen hele maaltijd meer.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:33:02 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_126144368
Ik heb ook 2x 45 seconden geplankt :)
pi_126144669
Welke app raden jullie aan voor het hardlopen? Heb een android toestel.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:39:36 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_126144709
Kijk eens in de OP onder de SPOILER: Apps voor op telefoons :)

Ikzelf heb Endomondo veel gebruikt, op de iPhone
pi_126144728
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:38 schreef Typisch het volgende:
Welke app raden jullie aan voor het hardlopen? Heb een android toestel.
Welkom!

Voor de GPS nauwkeurigheid maakt het niet uit. Endomondo wordt hier het meeste gebruikt omdat het lekker social is met de mensen die hier vast posten.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_126144739
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijk eens in de OP onder de SPOILER: Apps voor op telefoons :)

Ikzelf heb Endomondo veel gebruikt, op de iPhone
Oh, had ik kunnen weten. :+
pi_126144840
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hmm, dan laat ik hem toch maar staan. Moet ik alleen wel echt een HM gaan lopen om het PR te rechtvaardigen :P
pi_126144880
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik om 19:30 de deur uit ga ben ik rond 21:00 tot 21:30 terug. Dan eten om 21:45 en ergens tussen 23:00 en middernacht naar bed. Soms begin ik met lopen rond 21:00 uur, thuis rond 22:30. Dan heb ik meestal niet zoveel honger meer dus dan eet ik nog een paar happen maar geen hele maaltijd meer.
Ah ja, dat is in principe goed te doen inderdaad. Zal ongetwijfeld ook weer een kwestie van wennen zijn, maar het hoeft in ieder geval geen "excuus" te zijn om te stoppen met lopen. Cool! :D
pi_126145057
Wie bedenkt er eigenlijk om een wedstrijd op woensdagavond te organiseren? Ik train normaal bijna altijd op dinsdag en donderdagavond, en nu heb ik vanmorgen m'n laatste rondje voor woensdag gelopen en is m'n lijf helemaal van slag. Drama!
pi_126145074
Ik kan echt voor geen meter slapen als ik 's avonds gelopen heb.
pi_126145127
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kan echt voor geen meter slapen als ik 's avonds gelopen heb.
daarom loop ik ook in de namiddag ;)

ik hou vanaf nu ook een dagboekje voor het hardlopen bij *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Pinnenmutske op 06-05-2013 20:53:09 ]
Werewolf
pi_126145402
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:20 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik heb laatst nieuwe gekocht, omdat mijn voeten een maat gegroeid waren. Ik hoopte ook op schoenen wat goedkoper maar eigenlijk zijn ze zelfs nog duurder dan hardloopschoenen (130 hardloop, 170 wandel). met als voordeel dat je wandelschoenen eigenlijk nooit uitloopt volgens mij, die zijn erop gemaakt om voor altijd goed te blijven.
Je kunt passen en proberen bij winkels als Bever of Kathmandu ofzo. Bij ANWB ook volgens mij (daar iets goedkoper).
Goede merken zijn Lowa, Hanwag (die heb ik, tweede keer precies dezelfde gekocht, fantastisch), en ze hebben daar ook nog andere merken. Wandelschoenen moeten vooral stevig zijn, goed aansluiten en erg lekker zitten. Je hebt verschillende soorten: A = wandelen op de Veluwe, B = wandelen in de bergen. A-schoenen zijn licht en lijken een beetje op trail-running schoenen, B zijn bergschoenen. Je hebt ook A/B combinatieschoenen, die heb ik :P

Mijn wandelschoenen zitten zo lekker dat ik ze eigenlijk altjid aan zou willen hebben. Het ziet er niet uit, maar het is heeeerlijk. Zeker ook bij een dagje pretpark ofzo, dan hou je het ook veel langer vol. :D
Ah oke thanks! Moet je ze ook aan laten meten of is het niet zo dat je neutraal/afwijkend kan zijn?

Het is dan geen hardlopen, maar:

http://www.endomondo.com/workouts/186192845/5291547

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 20:52:48 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 20:58:24 #215
92409 Twinky
Little star.
pi_126145816
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:51 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ah oke thanks! Moet je ze ook aan laten meten of is het niet zo dat je neutraal/afwijkend kan zijn?

Het is dan geen hardlopen, maar:

http://www.endomondo.com/workouts/186192845/5291547
Je kunt er wel zooltjes indoen (dat heb ik ook, maar die heb ik ook in gewone schoenen), maar het is verder hetzelfde als een gewone schoen qua neutraal/afwijkend.
Ik denk dat je het gewoon lekker moet gaan proberen, dan voel je ook hoe heerlijk ze zitten O+ gewoon een warm bad voor je voeten :p
Heel anders dan hardloopschoenen vind ik. Ik heb het idee dat hardloopschoenen nog erg in ontwikkeling zijn en dat nog helemaal niet duidelijk is wat nou precies goed is en wat niet, terwijl ik voor mijn wandelschoenen dus precies dezelfde heb gekocht als vijf jaar geleden. Dat in 5 jaar dezelfde schoen (of nauwelijks veranderd) nog steeds zo'n topmodel is, zegt mij wel genoeg :D
pi_126145996
Zow.. Mijn rondje zit er weer op voor vandaag.. Les 10 van Evy.. Was eigenlijk een beetje te makkelijk en ik was nog wel een eindje van huis toen de les al afgelopen was. Heb er maar een stukkie aan vast geplakt. Weer richting de 3,8 km in 30 minuten, begint langzaam weer te vorderen.. Nu moeten de wandelstukjes nog inkorten en de loopstukken verlengd.
pi_126146054
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:58 schreef Twinky het volgende:

[..]

Je kunt er wel zooltjes indoen (dat heb ik ook, maar die heb ik ook in gewone schoenen), maar het is verder hetzelfde als een gewone schoen qua neutraal/afwijkend.
Ik denk dat je het gewoon lekker moet gaan proberen, dan voel je ook hoe heerlijk ze zitten O+ gewoon een warm bad voor je voeten :p
Heel anders dan hardloopschoenen vind ik. Ik heb het idee dat hardloopschoenen nog erg in ontwikkeling zijn en dat nog helemaal niet duidelijk is wat nou precies goed is en wat niet, terwijl ik voor mijn wandelschoenen dus precies dezelfde heb gekocht als vijf jaar geleden. Dat in 5 jaar dezelfde schoen (of nauwelijks veranderd) nog steeds zo'n topmodel is, zegt mij wel genoeg :D
Als dat in dezelfde prijsklasse (of hoger) ligt dan hardloopschoenen dan moet ik er helaas nog even mee wachten. Maar kan ondertussen natuurlijk wel naar merken kijken :Y Ben benieuwd! Ik wandel nu maar op afgetrapte vans omdat die het fijnste lopen zonder dat ik blaren krijg.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:04:39 #218
92409 Twinky
Little star.
pi_126146224
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:02 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Als dat in dezelfde prijsklasse (of hoger) ligt dan hardloopschoenen dan moet ik er helaas nog even mee wachten. Maar kan ondertussen natuurlijk wel naar merken kijken :Y Ben benieuwd! Ik wandel nu maar op afgetrapte vans omdat die het fijnste lopen zonder dat ik blaren krijg.
ik zou echt vooral even gaan uitproberen dan, of het iets voor je is :D ANWB heeft goedkopere, en je kunt ook nog passen en dan op internet zoeken (al moet je eigenlijk ook betalen voor de service ;) )
  maandag 6 mei 2013 @ 21:06:58 #219
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126146375
Hoera, alle duinpaden in het gebied hier weer eens gezien en de hamstrings hebben zich goed gehouden *O*
F means you're fucked
pi_126146380
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:04 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik zou echt vooral even gaan uitproberen dan, of het iets voor je is :D ANWB heeft goedkopere, en je kunt ook nog passen en dan op internet zoeken (al moet je eigenlijk ook betalen voor de service ;) )
Ik koop ze wel in een winkel, die twee tientjes verschil maakt me niet zoveel uit. Ik had mijn hardloopschoenen opgezocht en die waren 15 euro goedkoper online, dan betaal ik graag 15 euro voor de service van een winkel :D .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 21:15:36 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126146967
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:06 schreef YUR het volgende:
Hoera, alle duinpaden in het gebied hier weer eens gezien en de hamstrings hebben zich goed gehouden *O*
Mooi! Wat had de benenknijpert eigenlijk gezegd?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 21:16:08 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126146989
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:41 schreef Arquero het volgende:

[..]

Hmm, dan laat ik hem toch maar staan. Moet ik alleen wel echt een HM gaan lopen om het PR te rechtvaardigen :P
Ik weet nog een leuke op 11 Augustus :)
pi_126147076
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet nog een leuke op 11 Augustus :)
Hehe, zat eigenlijk meer te denken aan de CPC in maart ;)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 21:17:51 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126147098
Maar als je in endemondo je PR wilt weghalen, ga je naar de workout > edit > vinkje weghalen bij 'include in statistics'.
pi_126147149
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:06 schreef YUR het volgende:
Hoera, alle duinpaden in het gebied hier weer eens gezien en de hamstrings hebben zich goed gehouden
Goed nieuws! Nu langzaamaan weer opbouwen naar de oude trainingsintensiteit?
pi_126147233
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:17 schreef Arquero het volgende:

[..]

Hehe, zat eigenlijk meer te denken aan de CPC in maart ;)
Misschien wat voorbarig, maar wanneer start de inschrijving daarvoor, en zijn die startbewijzen snel vergeven?
Wil de CPC namelijk voorlopig ook als mijn eerste HM aanhouden :)
pi_126147360
quote:
4s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar als je in endemondo je PR wilt weghalen, ga je naar de workout > edit > vinkje weghalen bij 'include in statistics'.
Gedaan. Voelt toch wel een beetje jammer, maar wel zo eerlijk ;)
pi_126147617
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:22 schreef Arquero het volgende:
Gedaan. Voelt toch wel een beetje jammer, maar wel zo eerlijk
Waarom heb je die tijd uit je PR's gehaald dan? Je hebt toch die afstand in die tijd gelopen, ongeacht of het een wedstrijd was of niet?

Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?
pi_126147633
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:20 schreef Levitas het volgende:

[..]

Misschien wat voorbarig, maar wanneer start de inschrijving daarvoor, en zijn die startbewijzen snel vergeven?
Wil de CPC namelijk voorlopig ook als mijn eerste HM aanhouden :)
Geen idee. Website doet het nu ook even niet hier. Zal wel ergens in oktober / november zijn ofzo, maar misschien dat anderen dat wel weten.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:27:08 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126147677
Wat tof Levitas, die stage! O+ dat lopen komt wel goed, volgens mij maak je daar wel.tijd voor zodra je je ritme hebt gevonden :Y
pi_126147690
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:26 schreef Levitas het volgende:

[..]

Waarom heb je die tijd uit je PR's gehaald dan? Je hebt toch die afstand in die tijd gelopen, ongeacht of het een wedstrijd was of niet?

Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?
was in totaal wel 23,5 kilometer, maar verdeeld over losse stukken van gemiddeld 2 tot 3 kilometer. Heb dus niet in 1 keer gelopen.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:29:31 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126147832
CPC opent de inschrijving op 30 oktober, of zo was het vorig jaar iig. HM is snel vol, dus wees alert!
pi_126147854
Maar het totaal aantal kilometers gaat dan wel ook weg uit je overzicht. Ik heb namelijk een voorlopig nogal onmogelijk bekertje op de 1km staan door een GPS fuckup, maar die kilometers wil ik ook weer niet kwijt :P
pi_126147940
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:29 schreef GotC het volgende:
CPC opent de inschrijving op 30 oktober, of zo was het vorig jaar iig. HM is snel vol, dus wees alert!
En daarom vroeg ik het :) Ik zit dan dus in het buitenland en moet dus iemand anders m`n startbewijs laten regelen.
Thx!

Ik ben eruit wat ik morgen ga doen. Ik zet om 6:00 de wekker om om 7:00 te kunnen gaan lopen.
* Levitas verklaart zichzelf voor gek.

ARGH!! Zit foto's te kijken van afgelopen zondag en ik zie deze foto voorbij komen:

Ik kan me verdomd goed herinneren dat ik ingehaald werd door dat ventje ( :( ). Loopt 'ie nog op five fingers ook nog!! -O- -O- -O-

//Edit
Startnummer even opgezocht:
Totaal plaats 2 / 6
  maandag 6 mei 2013 @ 21:33:26 #235
236410 MaleDuck
pi_126148103
Zo, met herstelloopje in de benen zo maar weer onder de douche springen, spieren waren wel iets gevoelig voor het loopje, maar nu stukken beter!
En ik zag dat er gewoon in de afgelopen week 15 mensen meer dan 25 km hebben gelopen in de groep van Endomondo! *G*
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_126148120
Jero is ook supersnel op z'n FF's :P
  maandag 6 mei 2013 @ 21:34:10 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126148154
Snel = volgens mij voor het einds van het jaar trouwens ;)
Maar het is altijd uitverkocht en mocht je nou ineens niet kunnen, kan je het startbewijs binnen een minuut verkopen, zoveel vraag is ernaar :)
pi_126148355
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:29 schreef hatsaflats het volgende:
Maar het totaal aantal kilometers gaat dan wel ook weg uit je overzicht. Ik heb namelijk een voorlopig nogal onmogelijk bekertje op de 1km staan door een GPS fuckup, maar die kilometers wil ik ook weer niet kwijt :P
Bij mij worden mijn kilometers van zondag nog wel meegenomen bij mijn maandelijks aantal kilometer ding. Of bedoel je een ander overzicht?
(Ik heb hem ook uit de statistieken gehaald omdat endomondo te enthousiast was met de kilometers :P)
pi_126148484
Oh, ja, CPC HM moet ik ook gaan lopen. En Egmond ook. Ik heb het er maar druk mee.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bij mij worden mijn kilometers van zondag nog wel meegenomen bij mijn maandelijks aantal kilometer ding. Of bedoel je een ander overzicht?
(Ik heb hem ook uit de statistieken gehaald omdat endomondo te enthousiast was met de kilometers :P)
Bij mij waren ze uit m'n jaaroverzicht. Nouja, binnenkort gewoon maar eens zo'n absurd loopje puur om m'n tijd op de 1000m te verbeteren, dan is het ook opgelost :P
pi_126148737
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:39 schreef hatsaflats het volgende:
Oh, ja, CPC HM moet ik ook gaan lopen. En Egmond ook. Ik heb het er maar druk mee.

[..]

Bij mij waren ze uit m'n jaaroverzicht. Nouja, binnenkort gewoon maar eens zo'n absurd loopje puur om m'n tijd op de 1000m te verbeteren, dan is het ook opgelost :P
Daar is hij bij mij idd ook weg, pff stom eigenlijk :P
Want de PR's waren echt té optimistisch en dat vind ik belangrijker denk ik :+ Anders kan ik mezelf niet echt goed meer verslaan ofzo :')
pi_126148950
Ik schreef me vier dagen na de Bruggenloop pas in voor de HM van de CPC, dus pas op 13 december.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:47:33 #242
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126148968
9.83km ;( in 50:42
pi_126148972
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:33 schreef hatsaflats het volgende:
Jero is ook supersnel op z'n FF's :P
Gewoon allemaal aan de FF's! Daar ga je vet hard van ;).
Vanavond wou ik ook even een herstelloopje doen, op die rare dingen en nog een stukje op blote voeten. Maar dat is een mooi rondje geworden met eerst 3km op blote voeten en daarna nog 2 met schoenen. Op blote voeten loopt ook echt heel fijn, al zijn wat hardere paadjes met kleine steentjes erop nog best lastig om soepel te lopen, dat is redelijk gevoelig. In de berm op het gras of op de zachtere paadjes en harde paadjes zonder steentjes loopt het echt heerlijk! Ik wou dus lekker rustig lopen, maar de 1e km ging in 4'26 geloof ik. Wel erg soepel, maar niet de bedoeling. Dus maar even elke hele km een stuk gelopen.
Er liep ook nog een loopgroep op de hei, die zullen wel een nieuw onderwerp van gesprek hebben. Vraag me af wat die dachten toen ik langskwam.. :D
  maandag 6 mei 2013 @ 21:49:15 #244
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126149077
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat zijn gewoon wat afgesneden hoeken: aanpassen in Endomondo en trots zijn jij! *O*
pi_126149184
quote:
Dik PR! _O_
The sun in your Eyes
  maandag 6 mei 2013 @ 21:51:39 #246
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126149225
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon wat afgesneden hoeken: aanpassen in Endomondo en trots zijn jij! *O*
Ja de tijd ook wel :D maar de afstand niet. Maar ik ga idd endomondo aanpassen naar 10. Nieuwe PR! Ik ging wel kaputtttt!
pi_126149245
quote:
Ah dan heb je net geen bekertje? Wel op de 5km of ook niet? Wel een hele goede tijd! *O* Welke wedstrijd heb je gelopen eigenlijk, heb ik een beetje gemist.
Bij garmin connect kan je hem dan trouwens wel als 10k PR registreren. Mijn huidige PR op die afstand pakt ie ook niet op endomondo, op 30 meter.. :(
pi_126149282
Mijn trainer is er trouwens ook over aan het nadenken om iets vaker een training op blote voeten erin te gooien, dat lijkt me wel leuk! Op/naast de baan heb je geen last van steentjes enzo.

quote:
Gefeliciteerd! En idd: gewoon trots zijn!
pi_126149307
quote:
Mooie tijd!
pi_126149383
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Was ik weer te laat op mobiel :P maar kan je dat gewoon aanpassen daar ja? Ik dacht dat je dan ook gegevens verloor daarmee? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_126149571
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Was ik weer te laat op mobiel :P maar kan je dat gewoon aanpassen daar ja? Ik dacht dat je dan ook gegevens verloor daarmee? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik dacht eerst ook dat je je gegevens verloor, maar ik heb zondag mijn afstand verkort naar 12km, en als je dan naar de statistieken kijkt staat er nog steeds 13, nog wat :')
Dus alles blijft blijkbaar gewoon staan, ook al klopt er niets meer van haha
pi_126149742
Mijn vorige loopje was volgens Garmin 9.95 geloof ik. Dat heb ik toen aangepast naar 10 + officiele tijd en toen kreeg ik bekertjes *O*
pi_126149779
*O* morgenmiddag weer lopen *O*

ik volg nu nog m'n eigen schema. ik wil ook nog lopen op het atletiekparcours.
Werewolf
pi_126149953
Ik heb trouwens goed nieuws, waarschijnlijk. Een administratief baantje bij het kantoor waar ik stage ga lopen. Dus wat extra centjes, dus ik ga denk ik door sparen voor de garmin 610 ipv 410! :D
Ben wel nerveus, nog nooit echt op kantoor gewerkt haha (alleen meewerkstage)
  maandag 6 mei 2013 @ 22:00:55 #255
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126149981
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

gewoon bij edit kan je de afstand, tijd etc aanpassen ;) dan heb je ineens wel een bekertje bij dat soort 'foutjes'.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:05:57 #256
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126150379
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mooi! Wat had de benenknijpert eigenlijk gezegd?
Gewoon lekker rustig gaan lopen en meer genieten, dan komt het goede gevoel vanzelf weer terug. In ieder geval niet door de pijn heen lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:18 schreef Levitas het volgende:

[..]

Goed nieuws! Nu langzaamaan weer opbouwen naar de oude trainingsintensiteit?
Ik wil inderdaad langzamerhand weer terug naar 4 keer per week op mijn niveau trainen :)
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 22:10:09 #257
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126150665
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:51 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ah dan heb je net geen bekertje? Wel op de 5km of ook niet? Wel een hele goede tijd! *O* Welke wedstrijd heb je gelopen eigenlijk, heb ik een beetje gemist.
Bij garmin connect kan je hem dan trouwens wel als 10k PR registreren. Mijn huidige PR op die afstand pakt ie ook niet op endomondo, op 30 meter.. :(
Heel klein "bevrijdingsloopje" vanuit AV Holten. (In holten dus ;) )
De snelste liep in 35.58 ofzo :o

http://www.endomondo.com/workouts/186267230/7102294

Aangepast naar 10.01. 3 Sec erbij geteld. Klopt dan geloof ik redelijk :@ *)
pi_126150704
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Gewoon lekker rustig gaan lopen en meer genieten, dan komt het goede gevoel vanzelf weer terug. In ieder geval niet door de pijn heen lopen.

[..]

Ik wil inderdaad langzamerhand weer terug naar 4 keer per week op mijn niveau trainen :)
*O* Mooi dat je weer goede hamstrings hebt! ^O^
Wanneer ga je nou beginnen bij de nieuwe groep? En ga je dan eerst kortere wedstrijden lopen? 1500/3k/5k ofzo, of wil je echt je snelheid op de langere afstand verbeteren? Gaat natuurlijk ook hand-in-hand, dat dan weer wel ;) .
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:27 #259
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126150899
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:10 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mooi gedaan man ^O^
F means you're fucked
pi_126150953
quote:

[..]

Tijd hoef je als je op de goede tijden gedrukt hebt niet eens aan te passen. GPS heeft eigenlijk altijd wel een kleine afwijking, dus het parcours zelf kan gewoon strak 10km geweest zijn. Dan kan je je geklokte tijd gewoon houden.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:14:52 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126151013
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:10 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

*O* Mooi dat je weer goede hamstrings hebt! ^O^
Wanneer ga je nou beginnen bij de nieuwe groep? En ga je dan eerst kortere wedstrijden lopen? 1500/3k/5k ofzo, of wil je echt je snelheid op de langere afstand verbeteren? Gaat natuurlijk ook hand-in-hand, dat dan weer wel ;) .
Bijna goede hamstrings he ;)

Ik denk dat ik in juni naar de nieuwe groep ga. De trainingen blijven in principe ongeveer hetzelfde, alleen met iets meer focus op snelheid.

Hoofdgerechten blijven in principe 10k en HM's :)
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2013 @ 22:16:57 #262
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_126151164
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Daar is hij bij mij idd ook weg, pff stom eigenlijk :P
Want de PR's waren echt té optimistisch en dat vind ik belangrijker denk ik :+ Anders kan ik mezelf niet echt goed meer verslaan ofzo :')
Daar 'loop' ik ook tegenaan. Gisteren mijn beste afstand in een uur gelopen, maar geen beker omdat de GPS een keer niet goed werkte.
Life is what you make it.
pi_126151326
http://www.endomondo.com/workouts/186267450/881511

13km gewandeld, was heerlijk weer O+ Ga daar zeker nog een keer terug om te rennen :9 zag ook een aantal trailrunners, was wel jaloers, maar moet echt nog wel meer trainen daarvoor. En het moet niet zo warm zijn :o :%

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 06-05-2013 22:47:08 ]
Ja doei.
pi_126151350
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Bijna goede hamstrings he ;)

Ik denk dat ik in juni naar de nieuwe groep ga. De trainingen blijven in principe ongeveer hetzelfde, alleen met iets meer focus op snelheid.

Hoofdgerechten blijven in principe 10k en HM's :)
Met af en toe een Marathon tussendoor.. _O_
  maandag 6 mei 2013 @ 22:23:27 #265
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126151568
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:19 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Met af en toe een Marathon tussendoor.. _O_
Dat is wel het plan ja, ieder jaar minimaal 1
F means you're fucked
pi_126151580
quote:

[..]

Hier dezelfde loop gedaan en met Garmin kwam ik tot 9.96 km, dus afronden naar 10 lijkt me wel op zijn plaats. Ging in 36.35 overigens, dus wellicht ben ik je nog wel ergens voorbij gestoomd :)
  maandag 6 mei 2013 @ 22:26:43 #267
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126151768
quote:
12s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:23 schreef haphaps het volgende:

[..]

Hier dezelfde loop gedaan en met Garmin kwam ik tot 9.96 km, dus afronden naar 10 lijkt me wel op zijn plaats. Ging in 36.35 overigens, dus wellicht ben ik je nog wel ergens voorbij gestoomd :)
Waarschijnlijk wel :D Hele deelnemersveld was snel.
Ook veel atletiekers enzo. Kom ik aan met m'n half jaar ervaring.
Snel maar naar de atletiekvereniging hier :7 Loopscholing kan me goed helpen hoop ik.
pi_126151864
quote:
12s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:23 schreef haphaps het volgende:

[..]

Wow, dat is helemaal een ernstig snelle tijd! _O_ Respect!
pi_126151963
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:26 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel :D Hele deelnemersveld was snel.
Ook veel atletiekers enzo. Kom ik aan met m'n half jaar ervaring.
Snel maar naar de atletiekvereniging hier :7 Loopscholing kan me goed helpen hoop ik.
Daar ben ik ook nog hard over aan het twijfelen. Of ik bij een atletiekvereniging wil. Ik woon op 3 minuten loopafstand van een hele mooie baan en grote vereniging, maar van de andere kant vindt ik het alleen op mezelf lopen en trainen juist zo prettig...
The sun in your Eyes
  maandag 6 mei 2013 @ 22:29:53 #270
92409 Twinky
Little star.
pi_126151971
Ik had vandaag weer hardlooples en was om 7u thuis. De hond van mijn vader zit niet zo lekker in haar velletje omdat mijn kat haar terroriseert dus ik dacht, ik trakteer die nog even op een rondje wat sneller, omdat ik mijn hardloopkleren nog aanhad. Haar dus vooruitgestuurd en ik hobbelde erachteraan (op haar tempo dus).
Dan krijg je ongeveer dit: http://www.endomondo.com/workouts/186276421/8778461

Let op het afnemende tempo :D de miljoenen snuffelstops heeft -ie niet goed opgepakt.

Het heeft een beejte gewerkt, na een kwartiertje werd ze weer wat vrolijker, maar op het einde wilde ze toch niet naar huis...
pi_126152168
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Onama het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog hard over aan het twijfelen. Of ik bij een atletiekvereniging wil. Ik woon op 3 minuten loopafstand van een hele mooie baan en grote vereniging, maar van de andere kant vindt ik het alleen op mezelf lopen en trainen juist zo prettig...
OSS Volo? Daar heb ik ook naar gekeken, voor volgend jaar alvast :P Leuke vereniging, als ik oud-klasgenoten moet geloven (ook al is dat wel een paar jaar geleden dat zij daar voor het laatst trainden). En ze hebben een mooi complex ja :)

Je kunt alleen heel prettig lopen, maar ik denk dat je veel meer kunt leren bij een vereniging over je techniek enzo. Je kunt je interval trainingen (eens per week) op de baan doen en dan de meeste kilometers individueel maken met je duurloopjes?
pi_126152214
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Onama het volgende:

[..]

Je kunt ook 1x per week bij de vereniging trainen en de overige keren zelf. Maar pas wel een beetje op dat het af en toe net een sekte is en ze je graag meer dan 1x per week willen hebben :P Ik train zelf 2x per week bij de vereniging (ze zeuren een beetje over het weekend, maar het weekend is van mij) en daar heb ik wel erg veel aan.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 22:40:00 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_126152550
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:58 schreef sararaats het volgende:
*O* morgenmiddag weer lopen *O*

ik volg nu nog m'n eigen schema. ik wil ook nog lopen op het atletiekparcours.
Je hebt toch vandaag al gelopen? En pijn aan je voet? Zou je dan niet beter een rustdag nemen?
pi_126152724
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:33 schreef Levitas het volgende:

[..]

OSS Volo? Daar zit ik ook naar te kijken, voor volgend jaar :P Leuke vereniging, als ik oud-klasgenoten moet geloven (ook al is dat wel een paar jaar geleden dat zij daar voor het laatst trainden). En ze hebben een mooi complex ja :)

Je kunt alleen heel prettig lopen, maar ik denk dat je veel meer kunt leren bij een vereniging over je techniek enzo. Je kunt je interval trainingen (eens per week) op de baan doen en dan de meeste kilometers individueel maken met je duurloopjes?
Jep die ja, woon op de Kruiskamp dus dat is echt dichtbij. Betreft techniek mag ik nu niet klagen, als ik zie welke sprongen ik heb gemaakt de afgelopen 4 maanden. 8 januari liep ik 8 keer 1 minuut met anderhalve minuut wandelen, was helemaal dood, tot op hartkloppingen toe. Nu, nog geen 4 maanden later loop ik PR's waar ik nooit van had durven dromen. Met de tips die ik hier gekregen heb durf ik toch wel te zeggen dat ik van een slechte techniek naar een goede ben gegaan, misschien niet perfect. Alleen het cadens verhogen op aanraden van Jero_nimo heeft al zoveel geholpen. Voor de techniek hoef ik het volgens mij nog niet te doen. Intervallen heb ik hier 5 km fietspad voor liggen (van Vught naar Vlijmen). Dus daar hoef ik ook geen contributie voor te betalen. Ook prefereer ik nog altijd de lange duurlopen over de snelle korte loopjes en ben ik introvert genoeg om te durven zeggen dat ik alleen lopen prefereer. Al met al denk ik dat een vereniging me niet gelukkiger gaat maken, al blijft er toch nog iets twijfelen in mezelf 8)7
The sun in your Eyes
pi_126152860
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:43 schreef Onama het volgende:
Al met al denk ik dat een vereniging me niet gelukkiger gaat maken, al blijft er toch nog iets twijfelen in mezelf
Op de website staat dat je gratis een paar trainingen mee kunt doen. Ik zou dat sowieso proberen. Misschien ga je overstag, misschien bevestigt het je gevoel dat je het niks vindt. Dan weet je het in ieder geval zeker, en kun je het ook ergens op baseren; naast alleen het gevoel/gedachte dat je er nu bij hebt
pi_126152901
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Je kunt ook 1x per week bij de vereniging trainen en de overige keren zelf. Maar pas wel een beetje op dat het af en toe net een sekte is en ze je graag meer dan 1x per week willen hebben :P Ik train zelf 2x per week bij de vereniging (ze zeuren een beetje over het weekend, maar het weekend is van mij) en daar heb ik wel erg veel aan.
Ja en dat wordt het ook zo'n verplichting. Dan wordt opeens van je verwacht dat je er op bepaalde momenten bent. En daar heb ik juist zo'n hekel aan. Zolang ik zo lekker blijf lopen denk ik dat ik lekker a-sociaal alleen blijf lopen. Op dat gebied bevestig ik Fok!-stereotypes ;(
The sun in your Eyes
pi_126153066
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:45 schreef Levitas het volgende:

[..]

Op de website staat dat je gratis een paar trainingen mee kunt doen. Ik zou dat sowieso proberen. Misschien ga je overstag, misschien bevestigt het je gevoel dat je het niks vindt. Dan weet je het in ieder geval zeker, en kun je het ook ergens op baseren; naast alleen het gevoel/gedachte dat je er nu bij hebt
Zeker waar!

Maar eerst even afwachten want ook ik mag/ga misschien een paar maanden naar het buitenland. Al staat nog niks vast.
The sun in your Eyes
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 22:49:39 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126153096
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Gewoon een tikkie overbelasting?
pi_126153194
En de topics gaan weer hard, weer een hele topic verder :-) Voeten zijn vandaag al weer helemaal goed, niet meer gevoelig.. komt goed uit want dan kan ik gewoon morgen weer lopen, met twee dagen rust was ik verkeerd uitgekomen voor Donderdag, dan hoop ik mezelf op tijd uit bed te kunnen slepen om een stukkie te gaan dauwtrappen! Ben helemaal geen ochtendmens maar heb het op hemelvaart een paar keer eerder gedaan voor de gelegenheid, en het is toch ook wel heel erg mooi zo rond een uur of 6, 7....

@Nirak, kan je postje uit vorige topic niet meer quoten maar nee, het asfalt is met dit weer nog niet te warm, dan moet het nog warmer worden/zon nog wat mee kracht krijgen. Begint nu net iets voelbaar warm te worden, als een vloerverwarming die laag staat, en alleen in de volle zon. :-) Met mijn dikke voetzolen heb ik er pas bij een echte hittegolf echt last van, merk wel dat ook al voor die tijd, 25+ enzo, de stukken in de zon op asfalt een stuk warmer lijken dan op bosgrond. Maar volgens mij is dat niet rechtstreeks door m'n voetzolen, maar geeft asfalt gewoon best veel warmte af. Is me wel vaker opgevallen dat een asfalt-massa zoals een enorme parkeerplaats ofzo heter is/lijkt dan gewoon een open plek met gras enzo.
pi_126154035
quote:
Ligt er ook aan wat je wil. Je hebt klasse's A, A/B, B etc Als je alleen in NL wandeld is A prima (vaak lage wandelschoen), wil je ook in ardennen, duitsland, oostenrijk wandelen dan is A/B wel aan te raden. Merken die twinks noemde zijn goed, heb ook Hanwag's gehad en zijn heerlijke schoenen O+ Daarvoor Lowa en heb nu Meindl en daar ben ik het meest tevreden over. Maar iedere schoen heeft een andere leest, net als met hardloopschoenen moet je gewoon even uitproberen :)
Ga eens langs bij de Bever aan de Leenderweg (die weg van ring naar Floraplein). Tenminste, ik dacht dat je laatst in 040 ook hardloopschoenen had gekocht?
Ze hebben nu bij de bever special edition Lowa's omdat Lowa 90 jaar bestaat: kleurtjes O+
pi_126154136
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:51 schreef Sheriam het volgende:
En de topics gaan weer hard, weer een hele topic verder :-) Voeten zijn vandaag al weer helemaal goed, niet meer gevoelig.. komt goed uit want dan kan ik gewoon morgen weer lopen, met twee dagen rust was ik verkeerd uitgekomen voor Donderdag, dan hoop ik mezelf op tijd uit bed te kunnen slepen om een stukkie te gaan dauwtrappen! Ben helemaal geen ochtendmens maar heb het op hemelvaart een paar keer eerder gedaan voor de gelegenheid, en het is toch ook wel heel erg mooi zo rond een uur of 6, 7....

@Nirak, kan je postje uit vorige topic niet meer quoten maar nee, het asfalt is met dit weer nog niet te warm, dan moet het nog warmer worden/zon nog wat mee kracht krijgen. Begint nu net iets voelbaar warm te worden, als een vloerverwarming die laag staat, en alleen in de volle zon. :-) Met mijn dikke voetzolen heb ik er pas bij een echte hittegolf echt last van, merk wel dat ook al voor die tijd, 25+ enzo, de stukken in de zon op asfalt een stuk warmer lijken dan op bosgrond. Maar volgens mij is dat niet rechtstreeks door m'n voetzolen, maar geeft asfalt gewoon best veel warmte af. Is me wel vaker opgevallen dat een asfalt-massa zoals een enorme parkeerplaats ofzo heter is/lijkt dan gewoon een open plek met gras enzo.
Waar ik het eelt door een pedicure weg laat halen laat jij het natuurlijk juist staan :D
  maandag 6 mei 2013 @ 23:09:19 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126154217
Als beginner die wedstrijden wil gaan lopen (5 tot 10km) ... wat zijn nou echt leuke wedstrijden om je debuut te maken en sowieso toffe loopjes om te gaan doen die op de agenda staan de komende maanden (mei t/m juli)? Zie er zoveel staan op de verschillende sites dat ik echt geen flauw idee meer heb haha.

Woon zelf in de omgeving van Rotterdam, maar verder weg is geen probleem. O+
pi_126154281
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:07 schreef Nirak het volgende:

[..]

Waar ik het eelt door een pedicure weg laat halen laat jij het natuurlijk juist staan :D
Barefoot lopers hebben eigenlijk bijna (helemaal) geen eelt. Het zijn vooral de spieren onder de voet die sterker worden en waardoor je ruiger terrein aan kunt. Het eelt slijt er juist af. Ik vraag me ook af hoe mijn voeten eruit komen te zien als ik het wat verder opbouw :).
  maandag 6 mei 2013 @ 23:13:18 #284
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126154450
quote:
99s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:09 schreef Lastpost het volgende:
Als beginner die wedstrijden wil gaan lopen (5 tot 10km) ... wat zijn nou echt leuke wedstrijden om je debuut te maken en sowieso toffe loopjes om te gaan doen die op de agenda staan de komende maanden (mei t/m juli)? Zie er zoveel staan op de verschillende sites dat ik echt geen flauw idee meer heb haha.

Ekiden _O_ ^O^ :P
  maandag 6 mei 2013 @ 23:14:01 #285
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126154493
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ekiden _O_ ^O^ :P
Daar sta ik al voor op de to-do lijst hier in het topic. ^O^
pi_126154709
quote:
99s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:09 schreef Lastpost het volgende:

Ik check regelmatig deze:

http://www.dutchrunners.nl/Hardlopen-site/dutch-runners-guide

Verder moet je je afvragen wat je prettig vindt. Wil je kleinschalige regionale loopjes waar je vaak rustig de ruimte kunt nemen, maar misschien wat minder publiek/voorzieningen hebt. Of wil je voor de nationale evenementen gaan die duizenden lopers trekken, waardoor je vaak niet lekker op je eigen tempo kan lopen, maar wel de boel erg goed is gereorganiseerd (meestal).

En inderdaad, Ekiden!
The sun in your Eyes
pi_126154756
Morgen weer rondje doen :) Hopelijk ben ik dan hersteld van 3 dagen mannenweekend in Center Parcs :')

En vanmiddag bij Aktie Sport een Puma regenjasje gescoord, afgeprijst van ¤70 naar ¤39. Leek me wel een goede deal? Blij mee iig!

[ Bericht 11% gewijzigd door Stefanovic83 op 07-05-2013 00:13:37 (link toegevoegd) ]
pi_126154903
Mijn Meindl's waren een ramp, veel te stug en zwaar. Heb nu Berghaus wandelschoenen, Explorer Trail Light. Slofjes O+ Ondanks een blaar van gisteren bij het hardlopen vandaag zonder problemen 13km kunnen lopen!
Ja doei.
pi_126155991
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:07 schreef Nirak het volgende:

[..]

Het is ook een heel ander soort eelt, wel een verdikte huid, maar gewoon over de gehele zool (vooral loopvlak, maar ook de voetboog wel) en niet van die knobbels op enkele drukplekken zoals bij schoenen-eelt het geval is. Alleen onder de grote teen zit wel een wat hardere plek, en een heel enkel keertje, hooguit eens per jaar, heb ik wel eens dat de rand van de hiel wat ruw wordt en haal ik de voetvijl er even langs, net genoeg om de randjes weer glad te maken.

Ben het niet met Jeronimo eens, de huid van mijn voeten heeft wel degelijk een flinke eeltlaag, die valt alleen weinig op omdat het een verdikking over de hele zool is, en soepel blijft in het gebruik. Maar als ik dan toch eens in een doorn of stukje glas stap, en zie hoe dat bijna altijd in de huid blijft steken zonder tot op het vlees door te dringen, en hoe er zelden ook maar een drupje bloed komt ook als het er best een eindje in stak, dan is die huidlaag wel degelijk een heel stuk dikker dan van iemand die niet blootsvoets loopt! 'Eelt' is een verdikking van de huid, niet noodzakelijk een harde plek, ook soepele verdikte huid is 'eelt'.
pi_126156461
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:39 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Het is ook een heel ander soort eelt, wel een verdikte huid, maar gewoon over de gehele zool (vooral loopvlak, maar ook de voetboog wel) en niet van die knobbels op enkele drukplekken zoals bij schoenen-eelt het geval is. Alleen onder de grote teen zit wel een wat hardere plek, en een heel enkel keertje, hooguit eens per jaar, heb ik wel eens dat de rand van de hiel wat ruw wordt en haal ik de voetvijl er even langs, net genoeg om de randjes weer glad te maken.

Ben het niet met Jeronimo eens, de huid van mijn voeten heeft wel degelijk een flinke eeltlaag, die valt alleen weinig op omdat het een verdikking over de hele zool is, en soepel blijft in het gebruik. Maar als ik dan toch eens in een doorn of stukje glas stap, en zie hoe dat bijna altijd in de huid blijft steken zonder tot op het vlees door te dringen, en hoe er zelden ook maar een drupje bloed komt ook als het er best een eindje in stak, dan is die huidlaag wel degelijk een heel stuk dikker dan van iemand die niet blootsvoets loopt! 'Eelt' is een verdikking van de huid, niet noodzakelijk een harde plek, ook soepele verdikte huid is 'eelt'.
Ah my bad, had het ook maar van horen zeggen :) . Ik zal het vanzelf wel zien denk ik over een tijdje ;) . Jij loopt altijd al op blote voeten en hoelang heeft het geduurd om echt goed op te bouwen?
pi_126156742
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt toch vandaag al gelopen? En pijn aan je voet? Zou je dan niet beter een rustdag nemen?
:Y Kan ik recupereren. Misschien m'n voet intapen ;)

Of is dat slecht?

Slaapwel iedereen :W
Werewolf
pi_126157796
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:48 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ah my bad, had het ook maar van horen zeggen :) . Ik zal het vanzelf wel zien denk ik over een tijdje ;) . Jij loopt altijd al op blote voeten en hoelang heeft het geduurd om echt goed op te bouwen?
Ik heb niet echt van niks hoeven opbouwen, ik had al een beetje eelt.. ik heb m'n hele leven thuis en in de tuin blootsvoets gelopen, inclusief zulke dingetjes als de post uit de brievenbus halen (grindpad) enzo.. op en neer naar de schuur, ook een grindpaadje... Heb nooit een tijd gehad waarin ik binnenshuis en voor die kleine dingetjes waarvoor je ook geen jas aantrekt, schoeisel droeg. Als kind had ik wel pantoffels maar ik geloof niet dat ik die echt vaak droeg. En gymles was blootsvoets zowel op de basisschool als op de middelbare (op de middelbare was binnen verplicht blootsvoets, buiten op het sportveld mocht je schoenen maar hoefde niet, en een flink deel van ons sportte dus ook daar blootsvoets).

Toen ik ook op straat blootsvoets ging lopen, liep ik nog niet meteen hard, en was ook geen wandelaar. Gewoon de stukjes in het dagelijks leven van iemand die voor langere stukken de fiets pakt, zijn ook in het begin geen probleem geweest. Eerst keek ik wel beter waar ik liep, en liep om glas en dergelijke heen, pas na een jaar ofzo had ik echt door dat ik toch wel eens op een stukje glas stapte en dat geen kwaad deed, en liep ik gewoon door bij de glasbak enzo, had misschien wel eerder gekund ook.

Hardlopen heb ik met Evy opgebouwd van 't begin af aan zonder schoenen, een enkel keertje wat gevoelige zolen als ik heel veel asfalt had gedaan (en vooral ruw wegdek, bijvoorbeeld de slecht onderhoude recreatieweg hier in de buurt) maar dan nam ik de volgende keer een rondje met meer bospad en ging dan de keer daarop juist weer terug naar die ruwere route, en dan bouwt het toch snel op.
pi_126158038
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:55 schreef sararaats het volgende:

[..]

:Y Kan ik recupereren. Misschien m'n voet intapen ;)

Of is dat slecht?

Slaapwel iedereen :W
Ik hou mezelf echt aan om de dag lopen, om de dag rust. Is echt wel aan te raden, zeker bij het opbouwen. Ken een aantal mensen online die elke dag lopen, of wel 5-6x per week, maar die lopen al heel lang en zijn naar mijn weten ook niet bezig afstanden verder uit te bouwen. Dan gaat dat blikbaar wel. Bij de beginnende hardlopers waarvan ik me herinner dat ze dagelijks probeerden te lopen... niet zo. Met of zonder tape, je belast je voet toch weer. Ga lekker Woensdag! :)
pi_126158077
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:24 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ik heb niet echt van niks hoeven opbouwen, ik had al een beetje eelt.. ik heb m'n hele leven thuis en in de tuin blootsvoets gelopen, inclusief zulke dingetjes als de post uit de brievenbus halen (grindpad) enzo.. op en neer naar de schuur, ook een grindpaadje... Heb nooit een tijd gehad waarin ik binnenshuis en voor die kleine dingetjes waarvoor je ook geen jas aantrekt, schoeisel droeg. Als kind had ik wel pantoffels maar ik geloof niet dat ik die echt vaak droeg. En gymles was blootsvoets zowel op de basisschool als op de middelbare (op de middelbare was binnen verplicht blootsvoets, buiten op het sportveld mocht je schoenen maar hoefde niet, en een flink deel van ons sportte dus ook daar blootsvoets).

Toen ik ook op straat blootsvoets ging lopen, liep ik nog niet meteen hard, en was ook geen wandelaar. Gewoon de stukjes in het dagelijks leven van iemand die voor langere stukken de fiets pakt, zijn ook in het begin geen probleem geweest. Eerst keek ik wel beter waar ik liep, en liep om glas en dergelijke heen, pas na een jaar ofzo had ik echt door dat ik toch wel eens op een stukje glas stapte en dat geen kwaad deed, en liep ik gewoon door bij de glasbak enzo, had misschien wel eerder gekund ook.

Hardlopen heb ik met Evy opgebouwd van 't begin af aan zonder schoenen, een enkel keertje wat gevoelige zolen als ik heel veel asfalt had gedaan (en vooral ruw wegdek, bijvoorbeeld de slecht onderhoude recreatieweg hier in de buurt) maar dan nam ik de volgende keer een rondje met meer bospad en ging dan de keer daarop juist weer terug naar die ruwere route, en dan bouwt het toch snel op.
Dat scheelt een hoop als je al zoveel op blote voeten liep inderdaad. Vroeger vond ik het met gym op school ook altijd lekker om met blote voeten te sporten, deed ik toen ook wel vaak, maar ik was dan al vaak een van de weinige die dat deden. Ik vind het nu om mee te rennen ook echt heerlijk, maar ik denk niet dat ik het doortrek buiten het hardlopen om, behalve in de zomer met gewone wandelingen enzo misschien als het dan kan.
Ooit hoop ik eens trails te kunnen lopen op blote voeten, dat lijkt me echt machtig mooi! :) Nu eerst maar eens op de FiveFingers proberen in ieder geval.
pi_126159228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:35 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat scheelt een hoop als je al zoveel op blote voeten liep inderdaad. Vroeger vond ik het met gym op school ook altijd lekker om met blote voeten te sporten, deed ik toen ook wel vaak, maar ik was dan al vaak een van de weinige die dat deden. Ik vind het nu om mee te rennen ook echt heerlijk, maar ik denk niet dat ik het doortrek buiten het hardlopen om, behalve in de zomer met gewone wandelingen enzo misschien als het dan kan.
Ooit hoop ik eens trails te kunnen lopen op blote voeten, dat lijkt me echt machtig mooi! :) Nu eerst maar eens op de FiveFingers proberen in ieder geval.
Ik vind het sowieso leuk dat je het al stukjes doet, je zal zien dat het best snel opbouwt, net als je conditie bij het beginnen met lopen deed... En ja, buiten het hardlopen is lastiger vooral vanwege alle reacties. Daarvoor heb je meer eelt op je ziel nodig dan op je voetzolen, zeg ik altijd! Maar ook dat went :-)

Ik zou je trouwens volgend jaar Tilburg aanraden, nu had je dus elders een leuk evenement maar het was leuk eens met zoveel barefoot/minimalist lopers bijeen te zijn.
pi_126160408
Ik zit te tellen en heb deze week ergens een extra rustdag gemist, dinsdag, donderdag, zaterdag, maandag gelopen. :D Even 2 dagen rust nemen, mijn (binnen)kuiten voelen wat beurs, en terecht.
pi_126160414
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:26 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden jarenlang aan atletiek gedaan (reden dat ik veel ging hardlopen was trouwens dat ik niet kon fietsen en toch met vriendjes mee van de pauze terug naar school wilde, dat werd dus rennen haha), dus helemaal op 0 ben ik niet begonnen eigenlijk qua lopen. Merk het ook vooral conditioneel en bij versnellingen dat ik niet direct compleet volloop of zwaar hijgend door moet t.o.v de eerste keer.

Nu ik geregeld dezelfde afstand heb gelopen merk ik ook echt dat het tempo wel iets omhoog kan zonder dat het op het eind inzakt, maar ben vooral aan het richten op de 10km lopen momenteel. De afstand lukt wel, maar niet in het tempo waarop ik de 5km loop dus door geregeld meer te lopen en langer hoop ik dat het lijf ook weer went aan die afstanden zoals het ook weer aan de 5km moest wennen. :)

De 10km loop ik gewoon constant, kan ook nog wel iets versnellen op het eind (vanaf 8km), maar constant in het tempo lopen dat ik op de 5km gemiddeld doe zit er nog niet in, maakt ook weinig uit trouwens want dat komt wel met de tijd. Morgen weer 8km op het programma en maar weer lekker vroeg, dat beviel me prima. Daarna nog wel even een rondje post rondbrengen. :+
Ik hoor jou dus eigenlijk ook zeggen dat wanneer je vaker de 5km (en iets meer) loopt, je vanzelf sneller wordt omdat je lichaam er aan went.
Goed vooruitzicht, goed bezig zijn! :)
pi_126160698
Vanochtend dus om 6:00 opgestaan met het plan om 7:00 te gaan lopen. Stond om 6:45 al buiten en dacht echt "Wat ben ík GEK, zeg!". Lekker rustig rondje gedaan en beviel me eigenlijk niet. Kan me voorstellen dat de rust (lees: Nergens iemand te bekennen) voor sommige mensen ideaal is, ik vind het niet fijn.
Toen ik weer terug binnen was stond het zweet overal; kletsnatte haren. Achteraf dus wel blij dat ik zo vroeg ben gaan lopen en niet vanmiddag pas (24 graden! :D )

http://www.endomondo.com/workouts/186382817/8850231

//Edit
GPS werkt naar behoren! *O*
pi_126160746
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 06:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik hoor jou dus eigenlijk ook zeggen dat wanneer je vaker de 5km (en iets meer) loopt, je vanzelf sneller wordt omdat je lichaam er aan went.
Goed vooruitzicht, goed bezig zijn! :)
Als je sneller wilt worden op de 5km heb je meer aan rustige loopjes van 10+ km dan aan alleen de 5 oefenen. Die snelheid komt vanzelf wel, daar hoef je helemaal niks speciaals voor te doen.

Dat is wat ik altijd gehoord/gelezen heb en het is inmiddels ook mijn eigen ervaring.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:50:23 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126160765
Je kan toch wel sneller worden op de 5 als je aan het eind een paar keer je tempo voor kort even op voert? Of is dat alleen om je conditie beter te maken?

Iig doet Renate dat in d'r trainingen, bij de lange loopjes in de trainingen ga je de laatste drie minuten steeds 30 seconden een tandje omhoog met je tempo (maar niet sprinten) en dan weer 30 sec het normale ritme en dat dan drie keer.

Ik zit de klok echt vooruit te kijken tot het 12 uur is en ik idd lekker even een 5-je kan gaan pakken. :D Wie had dat nou ooit gedacht. :o Ik heb er echt zin in, lekker mijn eigen muziek aan en even een half uurtje het bos rond. O+

Ik ben van plan om even een paar weken op di en do 5km te lopen en dan in het weekend 7-8 km om zo te wennen aan die iets langere afstand en dat dan later uit te breiden naar een 10 in het weekend. Maar nu kost die 10 me nog wel echt heel veel energie dus dat zie ik mezelf niet elk weekend doen nog. Niet in combinatie met het thuisfitness programma dat ik er nu ook bij doe.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:58:34 #301
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126160819
Vol!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')