abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 18:47:16 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139245
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:42 schreef VacaLoca het volgende:
Ik dacht eerst dat het een SC was schat.

Verder heb ik al aangegeven binnenkort te willen beginnen met hardlopen. Ik ben laatste tijd vooral bezig geweest met krachttraining. Echter is mijn lichaam meer gemaakt voor atletieksport. Ik zoek dus juiste mix van trainingen voor conditie en voor kracht/massa.

Viel hier binnen toen het voornamelijk over planken ging. Een oefening die idd. goed voor je core is, en beter voor je dan sit-ups. En wb. squats ook dubio over veel squats met BW of weinig met gewichten. Ik merk met weinig reps en hoog gewicht dat sprongkracht bv. ook al wel toeneemt.

Anyway; hoe ik verder post bepaal ik zelf wel.
Dat heb je allemaal niet verteld, alleen iets over misschien een keer willen beginnen met hardlopen omdat je in de buurt van een park gaat wonen oid.

Hoe ga je aan de juiste mix komen? Ga je afwisselen, een schema volgen of gewoon maar wat doen?

Anyway, succes dan maar. Gezellig dat je mee komt posten, met deze prachtige instelling...

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 06-05-2013 18:53:38 ]
pi_126139251
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:42 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway; hoe ik verder post bepaal ik zelf wel.
Met zo`n instelling zul je hier ook weer gauw weg zijn. :{w Tenzij je voldoening haalt uit tegen een muur lullen, want veel reacties zul je niet krijgen als je met zo`n instelling blijft posten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:48:18 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139296
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:47 schreef Levitas het volgende:

[..]

Met zo`n instelling zul je hier ook weer gauw weg zijn. :{w Tenzij je voldoening haalt uit tegen een muur lullen, want veel reacties zul je niet krijgen als je met zo`n instelling blijft posten
Jij kan het beter verwoorden :+
pi_126139297
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:47 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik van plan was om hetzelfde door te blijven posten? :)
  maandag 6 mei 2013 @ 18:49:01 #155
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139343
Ik mis datisstom ineens :+
pi_126139403
Ik kom vaak niet eens aan een liter drinken denk ik :@
Nu neem ik in ieder geval een halve liter thee mee naar school, en drink ik in de ochtend iets. Maar 's avonds vergeet ik nog vaak te drinken... Veel te weinig dus, moet er echt op gaan letten.
pi_126139503
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:48 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik van plan was om hetzelfde door te blijven posten? :)
Dat heeft inderdaad niemand gezegd. Maar voor het geval dat ... ;)

Anyway, ook een welgemeend welkom in het LIF hardloop topic namens mij :) Heb je, zoals GotC al vroeg, een plan om een juiste balans tussen spiermassa en hardlopen te vinden?
pi_126139542
Normaal heb ik reuze zin, nu moet ik mezelf er toe zetten. Maar.....geen smoesjes meer gewoon gaan en dan geeft het me hopelijk energie voor de rest van de nacht.

Ik denk maar zo, over drie kwartier ben ik alweer (bijna) klaar :P
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_126139574
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Lopers Company ken ik niet. Volgens de website is deze winkel gevestigd op de Bloemerstraat, daar heb ik weleens een winkel gezien inderdaad.

Runnersworld zit op de locatie waar v/d stad vroeger zat. Dat is echt 2-3 minuten lopen naar Run2day.

Dit betekent dus dat er in het centrum van Nijmegen gewoon 3 winkels zijn, wow. :o
Oh ik zie dat Runnersworld van John Aalbers is. Dat zal dan ook wel dik in orde zijn. De oude Runnersworld zat altijd n de Bloemerstraat, waar nu Lopers Company zit. Lopers Company is opgericht door oud Runnersworld ondernemers. De eigenaar van de Nijmeegse winkel was ook oprichter van Runnersworld.
pi_126139596
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef Lula het volgende:
Normaal heb ik reuze zin, nu moet ik mezelf er toe zetten. Maar.....geen smoesjes meer gewoon gaan en dan geeft het me hopelijk energie voor de rest van de nacht.

Ik denk maar zo, over drie kwartier ben ik alweer (bijna) klaar :P
En dan ben je blij dat je wel gegaan bent ;)
pi_126139716
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:55 schreef Arquero het volgende:

[..]

En dan ben je blij dat je wel gegaan bent ;)
Wat een coole loop had jij dit weekend! ^O^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_126139858
Morgenavond mijn laatste training voor de Golden Ten. Het zal een korte "Tabata" worden. Eerst een minuut of 20 inlopen, dan dus 8 keer 20 seconden sprinten met steeds 10 seconden rust tussendoor.

Ze verwachten morgen onweersbuien. Mocht ik getroffen gaan worden door de bliksem dan zou dat óf een hele snelle training kunnen betekenen, óf eentje die ik wegens omstandigheden niet heb kunnen voltooien. Ik hoop natuurlijk op het eerste.

Ik doe deze week geen squats meer, ik merk dat de bovenpootjes even moeten herstellen om donderdag in de buurt te kunnen komen van iets dat op hardlopen lijkt. Eergisteren heb ik een serie 72-24-15-48 gedaan en vrijdag ga ik wel weer eens verder.

Verder zie ik dat de nieuwelingen in dit topic beschuldigd worden van het zijn van mooiweerlopers. Die onterechte aantijging doet me veel verdriet, maar ik zal het dragen als een echte man.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:03:08 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126139904
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Morgenavond mijn laatste training voor de Golden Ten. Het zal een korte "Tabata" worden. Eerst een minuut of 20 inlopen, dan dus 8 keer 20 seconden sprinten met steeds 10 seconden rust tussendoor.

Ze verwachten morgen onweersbuien. Mocht ik getroffen gaan worden door de bliksem dan zou dat óf een hele snelle training kunnen betekenen, óf eentje die ik wegens omstandigheden niet heb kunnen voltooien. Ik hoop natuurlijk op het eerste.

Ik doe deze week geen squats meer, ik merk dat de bovenpootjes even moeten herstellen om donderdag in de buurt te kunnen komen van iets dat op hardlopen lijkt. Eergisteren heb ik een serie 72-24-15-48 gedaan en vrijdag ga ik wel weer eens verder.

Verder zie ik dat de nieuwelingen in dit topic beschuldigd worden van het zijn van mooiweerlopers. Die onterechte aantijging doet me veel verdriet, maar ik zal het dragen als een echte man.
:D Ik moest lachen
pi_126140023
Zwabberhark is een baas.

In principe heb ik hetzelfde schema in gedachten naar de Golden Ten. Alleen denk ik dat ik toch morgen oversla en de eerste beachvolleytraining van het nieuwe seizoen woensdagavond maar ga zien als een beetje loslopen. Wedden dat ik spierpijn heb donderdagochtend?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 6 mei 2013 @ 19:06:04 #165
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126140028
Zwabberhark ook al stop je met hardlopen, blijf wel posten hier :o
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 6 mei 2013 @ 19:06:37 #166
300360 Hinder
Go home
pi_126140047
Bedenk me net dat ik deze maand al drie jaar serieus aan hardlopen doe (met enkele korte pauzes). Best grappig om het verloop van al die tijd en trainingen te zien. Het begon allemaal met een stopwatch, sportschoenen en een kort rondje :P. Inmiddels ben ik uitgerust met een handig horloge, goede schoenen en wat muziek ;).

Op het gebied van snelheid en afstand zit er geen duidelijke verbetering in, hoewel de PR's wel wat aangescherpt zijn. Dit komt vooral door wat (lichte) blessures; enkele wijze lessen. Ben daardoor echt voorzichtiger en ook wel verstandiger gaan lopen. Geen lange trainingen meer achter elkaar, en in de trainingen het tempo flink lager dan eerst. Ook rustiger opgebouwd na een korte pauze.

Volgende week woensdag staat er weer een lokaal 10k wedstrijdje op het programma. Wel zin in. Op hetzelfde parcours liep ik twee jaar geleden mijn PR. Of ik daar opnieuw aan ga komen, weet ik niet. In Rotterdam kwam ik drie minuten te kort, maar de massa die ik daar tegenkwam zal ik deze keer zeker niet zien :).
Get stoned
pi_126140117
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:25 schreef Levitas het volgende:
Morgen van 9:30 tot 20:30 geen tijd om te lopen, terwijl ik wel gewoon een rondje van 6,5km gepland heb. Vroeg opstaan om om 7 uur vóór school lopen of rond 21:30 na m`n werk lopen nadat ik de hele avond al op m`n benen heb gestaan. Dilemma, dilemma :X
Ik sta/loop de hele dag op m'n werk en ren vrijwel altijd pas na half 10. Is wat vermoeiend maar wel lekker, daarna ff douchen en voldaan in je bed liggen :D

Aan de andere kant, in de vroege morgen rennen lijkt me heeerlijk! Goed wakker worden zo!
Dit ga ik trouwens binnekort eens uitproberen, helaas moet ik al rond kwart over 7 weg richting het werk. Dan moet ik al rond half 6 gaan rennen..

Samenvatting: Je zult het gewoon moeten proberen :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:09:34 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126140181
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Gewoon een column geven hier :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:09:35 #169
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126140182
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Doen jullie nog iets speciaals voor het lopen? Bijv iets eten? veel drinken (mja wat is veel :P ), warming up (hoe dan?).
Ik eet het liefst ruim een uur (liever 2) voor het lopen amper tot niets meer, hooguit een banaan ofzo. Krijg echt steken na een tijdje lopen als ik kort ervoor nog heb gegeten.

Qua drinken? Gewoon wat ik normaal ook drink alleen een uur voordat ik ga lopen enkel nog water.
Mijn warming-up bestaat uit wat rek en strek oefeningen nadat ik eerst ruim een kilometer gewoon heb gelopen naar mijn beginpunt. Verder weinig bijzonders. :)
En drinken tijdens het lopen, kleine slokjes en het meeste spuug ik weer uit. :+

Vandaag lekker 10km gewandeld met de honden, kon het toch niet laten om een stukje te joggen. Hardloopvirus. :') _O-
pi_126140497
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik mag toch hopen dat ik nog enkele decennia kan blijven hardlopen :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Hinder het volgende:
Bedenk me net dat ik deze maand al drie jaar serieus aan hardlopen doe (met enkele korte pauzes). Best grappig om het verloop van al die tijd en trainingen te zien. Het begon allemaal met een stopwatch, sportschoenen en een kort rondje :P.
Ik had van het begin af aan een GPS-horloge en soms is het erg leuk om even terug te kijken naar het begin. Mijn eerste training was 4x2 met 2 minuten wandelen tussendoor. Dan had ik na een halve minuut lopen al zwaar zelfmedelijden. Nu loop ik een halve marathon sneller dan het tempo tijdens die twee minuten.

Sommige trainingen en wedstrijden vergeet je ook nooit meer. Zoals mijn eerste mijlpaal: het voltooien van de 5k binnen het halfuur. Ik was net 3 maanden bezig en het kostte enorm veel moeite om die psychologische barrière te slechten. Na afloop verloor ik vrijwel iedere controle over alle mogelijke spieren door de vermoeidheid. Ik kon ternauwernood voorkomen dat ik daar in mijn broek zeek. Tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker. De gemiddelde hartslag ligt nu veel lager en ik finish over het algemeen niet meer bijna-incontinent.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:16:30 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126140527
De stationstrap-proef was vandaag weer negatief :s) Ofwel: goeie benen. Heel af en toe vanmorgen wel wat last. Twijfel even of ik eigenhandig die tape eraf zal halen of morgen gewoon naar de fysio (met als risico dat hij mijn been harst :X ) Dan morgenavond na bezoekje fysio zelf wat loslopen. Zin an!

Straks bestuursvergadering loopclup c_/
  maandag 6 mei 2013 @ 19:17:41 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126140597
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ik nog enkele decennia kan blijven hardlopen :)

[..]

Ik had van het begin af aan een GPS-horloge en soms is het erg leuk om even terug te kijken naar het begin. Mijn eerste training was 4x2 met 2 minuten wandelen tussendoor. Dan had ik na een halve minuut lopen al zwaar zelfmedelijden. Nu loop ik een halve marathon sneller dan het tempo tijdens die twee minuten.

Sommige trainingen en wedstrijden vergeet je ook nooit meer. Zoals mijn eerste mijlpaal: het voltooien van de 5k binnen het halfuur. Ik was net 3 maanden bezig en het kostte enorm veel moeite om die psychologische barrière te slechten. Na afloop verloor ik vrijwel iedere controle over alle mogelijke spieren door de vermoeidheid. Ik kon ternauwernood voorkomen dat ik daar in mijn broek zeek. Tegenwoordig gaat dat een stuk makkelijker. De gemiddelde hartslag ligt nu veel lager en ik finish over het algemeen niet meer bijna-incontinent.
:D :D
  maandag 6 mei 2013 @ 19:29:53 #173
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126141225
Die vooruitgang zien is natuurlijk wel geniaal, van 4km in 22m36s naar 23m32s voor de 5km in 2 maanden tijd. En niet eens zozeer de tijd/het looptempo maar vooral de staat waarin ik weer bij m'n voordeur eindig. _O-

Ik weet nog wel de eerste keer dat we gingen lopen, een leuk rondje om de wijk heen waar we altijd de hond deden uitlaten, 4km en enkele meters en m'n loopmaat (die al eerder gelopen had) begon in een lekker tempo dat ik wel kon volgen maar na een kilometer liep ik al naar adem te happen en van de vrolijke gesprekken was al snel niets meer over. Hijgend, irritatie om de kleding die niet lekker zat, gaf m'n schoenen de schuld, m'n astma ... het lag aan alles op dat moment dat ik niet vooruit kwam.

Na 3km kón ik echt niet meer, gewoon enkele meters moeten wandelen, bijna smekend om water alsof ik een Afrikaan was die nog 70km naar de waterput moest en de laatste kilometer echt vooruit gepraat, koppie naar beneden, kijkend naar het asfalt, zweet overal ... _O-
Ik had zo in die film van de Marathon gekund, inclusief het Rotterdamse gekanker op alles. :')

Gek genoeg vond ik het mooi en kijk ik steeds uit naar het volgende loopje.
pi_126141232
4x7 en daarna een korte eindsprint.. zweet gutst van me af nu.. pffff.
Lekker. O+
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 19:32:08 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_126141343
Ik zit ook uit te druppen :) en een salade weg te happen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')