SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
If not now, then when.![]()
Wel even verhogen dan, anders kan de vorm ook niet kloppen lijkt me (van de grond rapen vs 20cm hoog)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:50 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zou even beginnen met een correcte vorm met enkel stang.![]()
Moet zeggen dat het bijhouden van gewichten wel erg goed werkt. Waar ik voorheen wat liep te lamballen met welke gewichten ik aan de gang ging nu gewoon iedere keer wat omhoog t.o.v. vorige keer.
+/- 5 weken bezig waarvan 2,5 week serieus met opschrijven.
squat 70kg
Bench Press 55kg
Deadlift 75kg (kan hoger, maar ben beetje para mbt form)
Overhead Press 35kg
Alleen 3x5, sinds kort ook een dumbell row erbij, maar daar heb ik nog geen goede data van.![]()
Ik zit in een dubio. Vanmorgen voelde ik mij iets slechter. Mijn keel is dus naar de klote. Het is een halve griep of zo, alsof mijn lichaam zich nog steeds niet wilt overgeven. Echter kan ik wel gewoon trainen en mis het liefst ook geen trainingen, dan voel ik mij namelijk echt schuldig. Maarre, ik denk dat ik toch even mijn energie moet gebruiken om weer helemaal beter te worden dan zo dadelijk helemaal naar de klote zijn. Ik heb maandag ook een belangrijke afspraak namelijk.
Ik weet trouwens niet of het een virus is of dat het komt doordat ik ipv 3x 6x per week train nu.If not now, then when.![]()
Misschien iets minder (hard) trainen, je zegt het zelf al, geef je lichaam de tijd om whatever it is gewoon proper aan te vallen. Heb je meer baat bij dan volharden met 6x per week trainen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit in een dubio. Vanmorgen voelde ik mij iets slechter. Mijn keel is dus naar de klote. Het is een halve griep of zo, alsof mijn lichaam zich nog steeds niet wilt overgeven. Echter kan ik wel gewoon trainen en mis het liefst ook geen trainingen, dan voel ik mij namelijk echt schuldig. Maarre, ik denk dat ik toch even mijn energie moet gebruiken om weer helemaal beter te worden dan zo dadelijk helemaal naar de klote zijn. Ik heb maandag ook een belangrijke afspraak namelijk.
Ik weet trouwens niet of het een virus is of dat het komt doordat ik ipv 3x 6x per week train nu.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.quote:If not now, then when.![]()
Yeah. Tot mijn spijt moet ik even pauze nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Misschien iets minder (hard) trainen, je zegt het zelf al, geef je lichaam de tijd om whatever it is gewoon proper aan te vallen. Heb je meer baat bij dan volharden met 6x per week trainen.If not now, then when.![]()
Ik heb even geloerd op de facebook pagina van body en fitshop, staan grappige dingen tussen, zoals dit:
Q: Kan u mij van elk van volgende 3-4 zaken opnoemen die een bodybuilder dagelijks moet eten om beter resultaat te boeken (de beste dus)? Koolhydraten, vlees/vis, groenten, fruit.
A: Hoi Michiel, dit is niet helemaal mijn richting. Maar je moet als bodybuilder zorgen voor genoeg eiwitten om je spieren op te bouwen en daarnaast genoeg goede calorieen omdat je veel verbrandt. De meeste bodybuilders eten kipfilet, tonijn, biefstuk, rijst (geen aardappelen) als groente vaak de groente met een hoog vitamine en mineralengehalte zoals broccoli en als fruit appels en bananen (bananen omdat ze langzame energie leveren) daarnaast kun je kwark eten en eventueel dmv supplementen aanvullen zoals Wei-eiwit voor overdag en caseine voor het slapen gaan
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??![]()
![]()
Is het normaal om ~3,5kg te verliezen (geen vet) als je 2 maanden niet traint?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Geef je lichaam de tijd om te herstellen Yuri, 6x per week zwaar liften als natural zijnde is een recept voor overtraining en dat wil je echt niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ook minder gaan eten en dergelijke? Misschien vocht?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Is het normaal om ~3,5kg te verliezen (geen vet) als je 2 maanden niet traint?![]()
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience gelovenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:12 schreef FootieB het volgende:
Ik heb even geloerd op de facebook pagina van body en fitshop, staan grappige dingen tussen, zoals dit:
Q: Kan u mij van elk van volgende 3-4 zaken opnoemen die een bodybuilder dagelijks moet eten om beter resultaat te boeken (de beste dus)? Koolhydraten, vlees/vis, groenten, fruit.
A: Hoi Michiel, dit is niet helemaal mijn richting. Maar je moet als bodybuilder zorgen voor genoeg eiwitten om je spieren op te bouwen en daarnaast genoeg goede calorieen omdat je veel verbrandt. De meeste bodybuilders eten kipfilet, tonijn, biefstuk, rijst (geen aardappelen) als groente vaak de groente met een hoog vitamine en mineralengehalte zoals broccoli en als fruit appels en bananen (bananen omdat ze langzame energie leveren) daarnaast kun je kwark eten en eventueel dmv supplementen aanvullen zoals Wei-eiwit voor overdag en caseine voor het slapen gaan
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht![]()
![]()
Volgens mij verwar je dit nu met niet-natty bodybuilden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:12 schreef FootieB het volgende:
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??![]()
![]()
Confidence through competence![]()
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience geloven
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht
[ afbeelding ]![]()
Denk dat haar antwoord ingefluisterd werd door een B&F gast die naast haar zat.
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.Confidence through competence![]()
En daar ben je verbaast over? Het is nu toch al 300x vastgesteld dat B&F een tokkiemagneet is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience geloven
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht
[ afbeelding ]![]()
Net even die vragen en die antwoorden gelezen en meeste van die vragen zou ik beter kunnen beantwoordenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)![]()
Sowieso moet dat mens geen vragen buiten haar vakgebied beantwoorden en je kan nooit goed advies geven zonder het doen van lichamelijk onderzoek![]()
Ja, dat is wel een nadeel van de marktwerking in de zorg. Alles moet snel, zoveel mogelijk consulten per uur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef Stereotomy het volgende:
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.![]()
Ik heb wel wat gevraagd, maar ze antwoordde niet echt meer dan ik al wist;p ging over mijn supraspinatus blessure"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Die zag ik net staan volgens mij. De rotator cuff bij je schouders ofniet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:48 schreef Pastapipos het volgende:
Ik heb wel wat gevraagd, maar ze antwoordde niet echt meer dan ik al wist;p ging over mijn supraspinatus blessure![]()
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ligt eraan, ik betaal(de) m'n fysio uit eigen zak. Als ik daar zat verwacht ik gewoon expertise en als het langer duurt, dan duurt het langer.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:37 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een nadeel van de marktwerking in de zorg. Alles moet snel, zoveel mogelijk consulten per uur.
Marktwerking in de zorg is een farce, als ik naar mezelf kijk, ik wil m'n zorg dicht bij huis hebben. Of, dicht bij waar ik ben. Als ik in Almere zit wil ik daar perfecte zorg hebben, ben ik in Amsterdam dan wil ik daar perfecte zorg hebben. Ik ga niet kiezen uit aanbieders, ik wil gewoon bang voor m'n bucks.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is een van de rotator cuff spieren ja, gebruik je vooral bij bank drukken met stang en optrekkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:53 schreef FootieB het volgende:
[..]
Die zag ik net staan volgens mij. De rotator cuff bij je schouders ofniet?"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Daarom zelf zoveel mogelijk kennis opdoen!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef Stereotomy het volgende:
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.Dan filter je ook vanzelf veel bullshit eruit.
![]()
Nou, helemaal met de huismuis eensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Daarom zelf zoveel mogelijk kennis opdoen!Dan filter je ook vanzelf veel bullshit eruit.
Gelukkig zijn er hier ook een paar die veel verstand van voeding hebben!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, helemaal met de huismuis eens![]()
Dat dus. Ik ga toch ook niet naar de computerzaak op de hoek om winterbanden te kopenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten..
Behulpzaam als een waterkraan.
Nee ben niet minder gaan eten, wel slechter.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:42 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ook minder gaan eten en dergelijke? Misschien vocht?Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Er wordt mij aangeleerd om niet in iemand anders vakgebied advies te geven. Niet dat t daarom niet zou doenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten.![]()
![]()
Volgende week is mijn profielwerkstuk over schouderblessures in honkbal af, dan zal ik het posten. Er staat ook wat info over oefeningen en shit in, dat is voor iedere sport toe te passen. Er staan nog wat foutjes in maar die zal ik verbeteren. Tot die tijd heb je misschien hier wat aan:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:18 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Dat is een van de rotator cuff spieren ja, gebruik je vooral bij bank drukken met stang en optrekken
http://www.t-nation.com/f(...)tator_cuff_conundrum
Je moet dips en oefeningen waarbij je bovenarm hoger komt dan je schouder vermijden, dus shoulder press, incline press etc. Doe als vervanging laterals met goede form. 'Trekken' met je elleboog en de dumbbell iets naar voren laten kantelen, alsof je een kan water leegschenkt. Probeer je traps ook zoveel mogelijk te onspannen en niet te shruggen. Doe ook rear delt oefeningen als reverse flyes met dumbbells of een machine of face pulls.
De hodgetwins zijn live om 18:00 btw![]()
![]()
Toen ik even stopte ivm drukke opleiding merkte ik dat ik al zeker 2 kilo kwijt was door te stoppen met creatine. Puur vocht, maar was ook meteen een stuk minder buffquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:49 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nee ben niet minder gaan eten, wel slechter.![]()
![]()
Gebruik geen creatine dus dat kan het niet zijn. En het is ook geen optisch bedrog want zelfs m'n vriendin en vrienden zien hetquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Toen ik even stopte ivm drukke opleiding merkte ik dat ik al zeker 2 kilo kwijt was door te stoppen met creatine. Puur vocht, maar was ook meteen een stuk minder buff
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Spierverlies, duh.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:13 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Gebruik geen creatine dus dat kan het niet zijn. En het is ook geen optisch bedrog want zelfs m'n vriendin en vrienden zien het![]()
Na 4 maanden cutten en 7 kg minder ben ik vorige week eindelijk weer begonnen met bulken. Eerst was het strugglen om lift stats te behouden, maar trainen gaat nu ZO veel beter. Alleen ik merk dat ik er direct meer ´bloated´ uit zie... is dit een (tijdelijke) reactie waar ik iets aan kan doen of moet ik er maar weer aan wennen?![]()
Nee, niet per se.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:07 schreef seto het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je dit nu met niet-natty bodybuilden.Ook geinig dat één set genoeg zou zijn mits je mind-muscle connection en form goed/perfect is.quote:Depending on individual recovery and response, choose a frequency of 2-3 times/week to stimulate
each targeted muscle grouphttp://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdfquote:Perform one set of each exercise. The preponderance of resistance-training studies shows no difference in the gains in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance as a result of performing a greater number of sets.If not now, then when.![]()
Minder creatine nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:58 schreef Dalliance het volgende:
Na 4 maanden cutten en 7 kg minder ben ik vorige week eindelijk weer begonnen met bulken. Eerst was het strugglen om lift stats te behouden, maar trainen gaat nu ZO veel beter. Alleen ik merk dat ik er direct meer ´bloated´ uit zie... is dit een (tijdelijke) reactie waar ik iets aan kan doen of moet ik er maar weer aan wennen?
Waarom cut je in de winter en bulk je in de zomer? Of woon je niet in nederland.![]()
Zo, training voelde niet optimaal aan, maar nu brand alles en zit ik in slaap te sukkelen. Dus toch een goede
Squat met 85 kg ipv 102 en veel zwaarder getraind door vorm.
Ook rackpulls gedaan. Rackpulls =
Schouders rug en benen goed afgemat.
Borst wat minder, komt volgende keer wel
/dagboekDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Vandaag eindelijk weer verse vettige zalm gehad.![]()
Ik heb toen na aanraden van Zith bevroren zalm gehaald, maar dat was helemaal niet hetzelfde als verse zalm. Jammer genoeg kochten mijn ouders er ontzettend veel van waardoor ik het allemaal wel moest opeten.
De bar rolde half van zijn plaats toen ik iets te enthousiast squatte, nu een beetje last van mijn hand, fucking irritant tijdens het werk net.
En wat is eigenlijk het voordeel van rack pulls tov dlifts? Pak je dan minder je benen? Zag in mijn sportschool laatst ook al mensen ze doen. En vaak als ik ga squatten licht die bars zoms op de safety bars met de gewichten eraan, de laatste tijd laat iedereen zijn gewichten hangen ongeveer:/.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Mythe die maar niet dood wil gaan.quote:
Creatine gaat niet in je vetcellen zitten. Extra vocht houd je vast in je spieren.Confidence through competence![]()
Een man op de sportschool rade mij aan een riem te dragen bij mijn max setjes deadlift en rackpulls. Niet zo zeer voor mijn rug maar wel om een liesbreuk te voorkomen. Broscience??![]()
Broscience.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:23 schreef Mithras82 het volgende:
Een man op de sportschool rade mij aan een riem te dragen bij mijn max setjes deadlift en rackpulls. Niet zo zeer voor mijn rug maar wel om een liesbreuk te voorkomen. Broscience??![]()
Ja, ik woon wel in Nederland, maar het liep dit jaar gewoon zo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Minder creatine nemen.
Waarom cut je in de winter en bulk je in de zomer? Of woon je niet in nederland.![]()
Ha, dat zei Mike Mentzer ook al.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ook geinig dat één set genoeg zou zijn mits je mind-muscle connection en form goed/perfect is.
[..]
http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdf
Het bovenstaande document is wel een leuke, moet ik zeggen. Erg uitgebreid, en het neemt de hele algemene kijk op de hak. Moet zeggen dat ik het met veel dingen eens ben (bv. dat machines niet inherent slecht zijn of dat je er niet van kunt groeien), maar ik denk dat sinds 2004 er wat meer studies uitgekomen zijn die meerdere sets ondersteunen. Wat belangrijk is, en dat heb ik vaker gezegd, is dat je probeert tot aan failure te trainen. Het niet meer genoeg energie kunnen voorzien om eccentrisch de beweging af te kunnen maken is ook een belangrijke prikkel voor groei.Confidence through competence![]()
Yeah, de meeste mensen hebben ook geen perfecte form en de mind-muscle connection is vaak ook niet op 'niveau'. Wat dan wordt aangeraden is om: 1. Het gewicht verlagen, focussen op form en de mind-muscle connection of 2. Meerdere sets uitvoeren, om zodoende toch zeker te zijn van de prikkel (wat jij zegt).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ha, dat zei Mike Mentzer ook al.
Het bovenstaande document is wel een leuke, moet ik zeggen. Erg uitgebreid, en het neemt de hele algemene kijk op de hak. Moet zeggen dat ik het met veel dingen eens ben (bv. dat machines niet inherent slecht zijn of dat je er niet van kunt groeien), maar ik denk dat sinds 2004 er wat meer studies uitgekomen zijn die meerdere sets ondersteunen. Wat belangrijk is, en dat heb ik vaker gezegd, is dat je probeert tot aan failure te trainen. Het niet meer genoeg energie kunnen voorzien om eccentrisch de beweging af te kunnen maken is ook een belangrijke prikkel voor groei.
Zo'n gast waar ik mee praat zei heel mooi: "People don't realize that bodybuilding and muscle hypertrophy isn't basketball or football".In de zin van: er is minder nodig dan mensen vaak denken of doen. Vond het wel een mooie, net zoals de befaamde Stereo quote.
Mja, er zijn maar 2 of 3 simpele gewoontewijzigingen nodig om iemand te transformeren van dikke couch potato tot atletisch persoon.Confidence through competence![]()
Dat zou inderdaad kunnen, maar is het optimaal voor jou? Dat het kan, wilt niet zeggen dat het voor jou goed werkt. Maar als je iets heel graag wilt, dan is er altijd een weg.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:20 schreef Mithras82 het volgende:
Dus je zou met 15 minuten fullbody 3 x in de week dus totaal 45 minuten trainen af kunnen?
Eindelijk weer een artikel van Berkhan:
http://www.leangains.com/2013/01/consequence-and-clarity.html
En voor de religieuze 'IF/Leangains is het enige wat werkt en supermagisch' aanhangers, lees ff wat Berkhan zelf te melden heeft.Laatste zin: iets werkt alleen als je je eraan kunt houden. Als jij alleen maar kunt cutten met IF, ga in hemelsnaam cutten met IF, maar het is geen magisch trucje.quote:Leangains is also an approach formed by the correct use of scientific research, based on context specific human studies of acceptable validity, with the understanding that the practical application, and the outcome thereof, remains theoretical - e.g. we cannot say for certain how much of a difference intermittent fasting really does.
In fact, I couldn't care less about intermittent fasting if it wasn't for the fact that it's the superior decision for diet compliance.
Rest van het artikel is meer een rant uit frustratie hoe mensen Leangains of IF totaal uit context hebben gerukt, en ik geef hem geen ongelijk.Confidence through competence![]()
Wat is er eigenlijk met Martin. Ik zie op FB zoveel mensen op hem haten en hij post af en toe rare updates.
Hij is gefrustreerd dat mensen zijn adviezen uit context halen en de algemene ondankbaarheid die hij over zich heen krijgt als 'de IF guy'.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is er eigenlijk met Martin. Ik zie op FB zoveel mensen op hem haten en hij post af en toe rare updates.
En met dm: ik weet niet of AH de voedingswaardes online heeft staan.Confidence through competence![]()
raar dan ik zie het water onder me huid zittenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mythe die maar niet dood wil gaan.
Creatine gaat niet in je vetcellen zitten. Extra vocht houd je vast in je spieren.![]()
Bedankt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hij is gefrustreerd dat mensen zijn adviezen uit context halen en de algemene ondankbaarheid die hij over zich heen krijgt als 'de IF guy'.
En met dm: ik weet niet of AH de voedingswaardes online heeft staan.
Net klaar met lezen. Kan hem wel begrijpen. Hij is ook vooral boos op de industrie. Boos op mensen die zich experts noemen en daar grof geld mee verdienen terwijl ze dat niet zijn. Boos op mensen die zijn informatie stelen en daar geld mee verdienen.If not now, then when.![]()
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik begin deze week weer met IF ben begonnen. Het maakt het ontzettend eenvoudig (voor mij), om wat minder te eten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:36 schreef Stereotomy het volgende:
Laatste zin: iets werkt alleen als je je eraan kunt houden. Als jij alleen maar kunt cutten met IF, ga in hemelsnaam cutten met IF, maar het is geen magisch trucje.![]()
Yeah, daar heb ik het ook over. Tim Ferriss heeft daarvoor wel een goed boek (The 4-Hour Workweek) geschreven. Jammer dat die nu (volgens Martin) een boek schrijft wat foute informatie bevat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:34 schreef Awesome_ het volgende:
En licht gefrustreerd over de '8-hour diet'-hype dunkt me.If not now, then when.![]()
Wist niet dat het van Tim Ferris was.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, daar heb ik het ook over. Tim Ferriss heeft daarvoor wel een goed boek (The 4-Hour Workweek) geschreven. Jammer dat die nu (volgens Martin) een boek schrijft wat foute informatie bevat.![]()
Dat is wel een baasje eigenlijk.
Oja, iemand dat artikel nog over de proteinsynthesis na de trainingsprikkel, incl grafiek etc.?BEASTMODE![]()
Lololololo, wacht. Tim Ferriss heeft "The 4-Hour Body" geschreven. Ik was even in de war.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:47 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wist niet dat het van Tim Ferris was.![]()
Dat is wel een baasje eigenlijk.
Oja, iemand dat artikel nog over de proteinsynthesis na de trainingsprikkel, incl grafiek etc.?Die "8-Hour diet" is van Men's Health zie ik. Nouja, dan weet je al genoeg.
Lol. Schrok al. Te lui om te googlen ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lololololo, wacht. Tim Ferriss heeft "The 4-Hour Body" geschreven. Ik was even in de war.Die "8-Hour diet" is van Men's Health zie ik. Nouja, dan weet je al genoeg.
4 hour body is trouwens wel grappig. Paleo-ish voedseladvies met hoofdstukken zoals 'how hold your breath like houdini'
BEASTMODE![]()
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:53 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Lol. Schrok al. Te lui om te googlen ook.
4 hour body is trouwens wel grappig. Paleo-ish voedseladvies met hoofdstukken zoals 'how hold your breath like houdini'![]()
Doe je nog steeds IF btw?If not now, then when.![]()
Ja. Voor de rest van m'n leven. Wat een uitkomst is dat geweest zeg. 17:00-23:00 window. 10kg down. Abs beginnen te komen, geen voedselobsessie meer. Geen energiedips/sugarcrash. Fitter, energieker. Eten smaakt beter.quote:
Ongetwijfeld wat placebootjes maar ik ga er hard op.
Ik ben echt blij dat ik het 3(?)maanden geleden een kans heb gegeven.BEASTMODE![]()
Lekker man. Goed bezig! Keep it up.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:03 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja. Voor de rest van m'n leven. Wat een uitkomst is dat geweest zeg. 17:00-23:00 window. 10kg down. Abs beginnen te komen, geen voedselobsessie meer. Geen energiedips/sugarcrash. Fitter, energieker. Eten smaakt beter.
Ik ben echt blij dat ik het 3(?)maanden geleden een kans heb gegeven.
JaBehulpzaam als een waterkraan.
vraagje voor degene die fullbody doen, wil namelijk overstappen van split naar fb (kan mn lichaam hier trouwens wel gewoon naar adapten na een tijdje doorbijten?)
doen jullie een A en B workout principe zoals stronglifts? bv workout A begint met squat workout B met deadlift etc of doen jullie een hele waslijst achter elkaar 3x per week?![]()
Respect man, en mooi dat het zo goed bij je werkt!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:03 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja. Voor de rest van m'n leven. Wat een uitkomst is dat geweest zeg. 17:00-23:00 window. 10kg down. Abs beginnen te komen, geen voedselobsessie meer. Geen energiedips/sugarcrash. Fitter, energieker. Eten smaakt beter.
Ik ben echt blij dat ik het 3(?)maanden geleden een kans heb gegeven.De rest van de dag drink je dus alleen water? En geen whey na trainen ofzo? (Of train je vlak voor/tijdens dat window?)
Hoe lang voordat je gewend was? En hoe reageert je omgeving erop?![]()
![]()
ik doe elke keer dezelfde training. Mochten er gewichten al bezet zijn oid heb ik wel een alternatief uiteraard, maar verder alles gelijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:58 schreef mtchel112 het volgende:
vraagje voor degene die fullbody doen, wil namelijk overstappen van split naar fb (kan mn lichaam hier trouwens wel gewoon naar adapten na een tijdje doorbijten?)
doen jullie een A en B workout principe zoals stronglifts? bv workout A begint met squat workout B met deadlift etc of doen jullie een hele waslijst achter elkaar 3x per week?
Overigens red je 3 keer in de week voluit niet, inmiddels heb ik wat meer hersteltijd nodig. Dus 1 keer voluit, een keer wat rustiger of meer op conditie gericht en weer voluit.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
stats, je traint met weights op conditie? do you even lift?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik doe elke keer dezelfde training. Mochten er gewichten al bezet zijn oid heb ik wel een alternatief uiteraard, maar verder alles gelijk.
Overigens red je 3 keer in de week voluit niet, inmiddels heb ik wat meer hersteltijd nodig. Dus 1 keer voluit, een keer wat rustiger of meer op conditie gericht en weer voluit.![]()
cardio tussendoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
stats, je traint met weights op conditie? do you even lift?
Wil je weten hoe ik fb train of alleen maar bitchen?
Blijf maar lekker splitten met squatrek curlbuddiesDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Hey nog iemand die IF doet (ik heb een window van 14:00 - 20:00 ongeveer). Ik ben zelf vanaf september begonnen en ik wil ook niet meer iets anders, ideaal! Ik heb in de zomer ook een maand 2x in de week 24u fast gedaan, ik ben toen in 2 maand tijd van 89kg naar 81kg, ik ben van plan om dit de komende zomer ook te gaan doen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:03 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat ik het 3(?)maanden geleden een kans heb gegeven.![]()
Uithoudingsvermogen. Meer reps, circuittraining, explosiviteit supersets you name it. Er is zoveel meer dan alleen 5x zoveel mogelijk gewicht wegdrukken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
stats, je traint met weights op conditie? do you even lift?Behulpzaam als een waterkraan.
pics van je massieve lichaam?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef stinkie het volgende:
[..]
cardio tussendoor.
Wil je weten hoe ik fb train of alleen maar bitchen?
Blijf maar lekker splitten met squatrek curlbuddies![]()
dat is het nette antwoord, dat dus jaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Uithoudingsvermogen. Meer reps, circuittraining, explosiviteit supersets you name it. Er is zoveel meer dan alleen 5x zoveel mogelijk gewicht wegdrukken.
Hartslagmetertje om is soms ook leuk om de effecten te zien. Je zou er zelfs een HIIT van kunnen maken
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Wisselen jullie je IF feed window ook af?
Normaal heb ik 15.00 - 23.00 wat ik de praktijk op 16.00 - 22.00 neerkomt, maar in het weekend of met verplichtingen vervroeg ik het ook wel eens naar 13.00 - 20.00. En ik heb het idee dat het effect dan nog wat versterkt wordDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ja alleen water of kcalloze frisdranken. Alhoewel dat hoogstens ook twee glazen per week zijn, omdat je het eigenlijk toch doet om je sweet tooth te pleasen. Iets waar ik ook vanaf wil.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Respect man, en mooi dat het zo goed bij je werkt!De rest van de dag drink je dus alleen water? En geen whey na trainen ofzo? (Of train je vlak voor/tijdens dat window?)
Hoe lang voordat je gewend was? En hoe reageert je omgeving erop?
Whey drink ik wel, maar niet buiten m'n window, train doordeweeks meestal 's avonds en dus na de voedselinname. Gym gaat binnenkort 24uur open dus dan wil ik voor school gaan.
Gewenning was voor mij op dag 3 al of zo. Kan me nog herinneren dat ik zoiets had van 'Fuck ja, het is 19:00 en ik moet nog eten!' op die dag. En ik kan mezelf omschrijven als echte endo die altijd te zwaar was, niet obees maar gewoon te hoog BF%, voor de shitload die ik altijd al sportte. Praatte dit goed als een soort van endless bulk.
Binnenkort volgt wel een foto overview. Elke week foto's gemaakt incl. BF%-benadering met US navy method.
Over m'n omgeving, die steek ik aan met keiharde motivatie. Heb zelfs m'n zusje en vader aan de IF gekregen
BEASTMODE![]()
24uurs heb ik ook nu keer of 3 gedaan. Bevalt me ook wel goed idd. Gewoon 17:00 tot 18:00 eten en dan volgende dag weer om 18:00 beginnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:38 schreef FootieB het volgende:
[..]
Hey nog iemand die IF doet (ik heb een window van 14:00 - 20:00 ongeveer). Ik ben zelf vanaf september begonnen en ik wil ook niet meer iets anders, ideaal! Ik heb in de zomer ook een maand 2x in de week 24u fast gedaan, ik ben toen in 2 maand tijd van 89kg naar 81kg, ik ben van plan om dit de komende zomer ook te gaan doen.BEASTMODE![]()
Door de weeks neem ik geen eten mee naar mijn werk, vind dat makkelijker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:55 schreef stinkie het volgende:
Wisselen jullie je IF feed window ook af?
Normaal heb ik 15.00 - 23.00 wat ik de praktijk op 16.00 - 22.00 neerkomt, maar in het weekend of met verplichtingen vervroeg ik het ook wel eens naar 13.00 - 20.00. En ik heb het idee dat het effect dan nog wat versterkt word
Omdat ik meteen train na het werken ben ik pas om 19.00/19.30 thuis en eet ik dan voor het eerst, tot ongeveer 23 uur. Het feed window is dus een stuk korter geworden (voorheen was het wel 8 uur), maar bevalt eigenlijk prima.
In het weekend eet ik iets eerder, op zaterdag om 18 uur en op zondag tegen 16 uur. Gewoon, omdat dat handiger is.
Wat mij betreft is er geen "beste" manier, maar gewoon wat voor je "handig" en "makkelijk vol te houden" is.![]()
Ik heb mijn gains. 90kg op de squat getraind vandaag met 6x 8reps. Bijna 100kg. Vorige week niet getraind in het weekend want ik moest werken. vandaag had ik er alweer zin in, ik dacht, laat ik er eens wat bij doen op de stang. Ging feilloos.
Ik weeg nu 75kg op de schaal met kleding aan.![]()
Thanks man, goed bezig zeg!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:23 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja alleen water of kcalloze frisdranken. Alhoewel dat hoogstens ook twee glazen per week zijn, omdat je het eigenlijk toch doet om je sweet tooth te pleasen. Iets waar ik ook vanaf wil.
Whey drink ik wel, maar niet buiten m'n window, train doordeweeks meestal 's avonds en dus na de voedselinname. Gym gaat binnenkort 24uur open dus dan wil ik voor school gaan.
Gewenning was voor mij op dag 3 al of zo. Kan me nog herinneren dat ik zoiets had van 'Fuck ja, het is 19:00 en ik moet nog eten!' op die dag. En ik kan mezelf omschrijven als echte endo die altijd te zwaar was, niet obees maar gewoon te hoog BF%, voor de shitload die ik altijd al sportte. Praatte dit goed als een soort van endless bulk.
Binnenkort volgt wel een foto overview. Elke week foto's gemaakt incl. BF%-benadering met US navy method.
Over m'n omgeving, die steek ik aan met keiharde motivatie. Heb zelfs m'n zusje en vader aan de IF gekregen
Zou je ook kunnen clean bulken met IF?
myron gains, good man job dave!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn gains. 90kg op de squat getraind vandaag met 6x 8reps. Bijna 100kg. Vorige week niet getraind in het weekend want ik moest werken. vandaag had ik er alweer zin in, ik dacht, laat ik er eens wat bij doen op de stang. Ging feilloos.
Ik weeg nu 75kg op de schaal met kleding aan.![]()
als jij je benodigde kcal in het window weg krijgt wel jaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks man, goed bezig zeg!
Zou je ook kunnen clean bulken met IF?![]()
[..]
myron gains, good man job dave!![]()
Wat mij betreft wel (heb zelf net een bulk 2 maanden met IF, en 2 maanden zonder geprobeerd), mits je genoeg calorieën kunt eten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
![]()
Als je rijst en brood en dat soort carbs 'clean' vindt dan wel, als je (zoals ikzelf bv) die dingen niet eet dan is het met IF wel heel lastig om genoeg calories binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks man, goed bezig zeg!
![]()
Heb vandaag yohimbine hcl en dexaprine (oude met dmaa) gekregen. Ben benieuwd of ik er iets van merk tijdens het cutten. Meestal niet, maar gratis supps wil ik wel uitproberen.![]()
![]()
http://www.hantieltjes.nl(...)HT-TRAININGSLEER.pdf
Stukje leuk leesvoer (nja, meer interessant dan leuk)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Interessant, bedankt!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:16 schreef Drinky het volgende:
http://www.hantieltjes.nl(...)HT-TRAININGSLEER.pdf
Stukje leuk leesvoer (nja, meer interessant dan leuk)
Zo, gister 3 x 8 deadlift op 70 kilo, ging lekker. Vandaag echt dikke spierpijn aan de bovenkant van mn buikspieren. Heb ik iets verkeerd gedaan of komt het door het hoge gewicht (voor mijn doen)? Lijkt me dat de buik wel wat stabiliseert, maar heb het nog nooit gehad dus vandaar de vraag.![]()
Zou het mogelijk zijn van 64 cm dijbenen naar 70cm in 1 jaar? Mijn benen gainen nogal slecht. En hoevaak zou ik ze moeten trainen train nu 2x per week benen. Armen zitten op schema wil 45cm zit nu op 42.5.![]()
Yo..![]()
Alhoewel ik SS doe, heb ik de powerclean niet in mijn schema zitten.
De powerclean heb ik ''vervangen'' voor de pendlay row.
Na de eerste set vandaag (35kg) voelde ik een pijnscheut in mijn onderrug. Zo eentje dat je de komende tijd moeite hebt met zitten, vooroverbuigen en dergelijk.. Dan heb je momenten dat de pijn afwezig is en bij een verandering van positie komt die weer opdagen. Nu is het effect na een paar uur helemaal niet zo sterk meer, maar volledig hersteld ben ik natuurlijk niet. Ik ben ervan overtuigd dat die shit niet te maken heeft met enig vorm van spierpijn maar met de wervelkolom..
Nu heb ik het begingewicht van 20kg, incluis stang, verdeeld over enkele weken opgebouwd naar dit gewicht en verder geen problemen mee gehad. Of m'n form was vandaag niet goed, of nooit goed geweest.. in beide gevallen zou ik graag horen hoe ik de wervelkolom in de juiste positie krijg bij oefeningen zoals de pendlay row, squat en de deadlift
Om de wervelkolom in positie te krijgen zorg ik in de eerste plaats voor een, als ik het goed heb, anterior pelvic tilt.
Daarnaast hou ik ook mijn borst omhoog gedurende de oefening.
Doe ik de juiste dingen om de wervelkolom in de correcte positie te krijgen?![]()
Ik zit met 75kg wel op mijn streefgewicht. Ik moet niet zwaarder worden anders kom ik niet bergop dit seizoen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:53 schreef bascross het volgende:
Ik had vannacht een nachtmerrie. Ik droomde dat ik ineens weer 75kg woog.![]()
![]()
Als je de rug goed hol houdt zou het in principe goed moeten gaan. Misschien heb je een spiertje verrekt en is dat het. Dan zou het na 1 of 2 weken wel weer goed moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:10 schreef rumiii het volgende:
Yo..![]()
Alhoewel ik SS doe, heb ik de powerclean niet in mijn schema zitten.
De powerclean heb ik ''vervangen'' voor de pendlay row.
[ afbeelding ]
Na de eerste set vandaag (35kg) voelde ik een pijnscheut in mijn onderrug. Zo eentje dat je de komende tijd moeite hebt met zitten, vooroverbuigen en dergelijk.. Dan heb je momenten dat de pijn afwezig is en bij een verandering van positie komt die weer opdagen. Nu is het effect na een paar uur helemaal niet zo sterk meer, maar volledig hersteld ben ik natuurlijk niet. Ik ben ervan overtuigd dat die shit niet te maken heeft met enig vorm van spierpijn maar met de wervelkolom..
Nu heb ik het begingewicht van 20kg, incluis stang, verdeeld over enkele weken opgebouwd naar dit gewicht en verder geen problemen mee gehad. Of m'n form was vandaag niet goed, of nooit goed geweest.. in beide gevallen zou ik graag horen hoe ik de wervelkolom in de juiste positie krijg bij oefeningen zoals de pendlay row, squat en de deadlift
Om de wervelkolom in positie te krijgen zorg ik in de eerste plaats voor een, als ik het goed heb, anterior pelvic tilt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast hou ik ook mijn borst omhoog gedurende de oefening.
Doe ik de juiste dingen om de wervelkolom in de correcte positie te krijgen?![]()
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor mensen die hun squat willen perfectioneren.![]()
Nah zal wel meevallen, ik had bijv. spierpijn aan mijn buikspieren toen ik de eerste keer chin-ups deed.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:52 schreef deman13 het volgende:
Vandaag echt dikke spierpijn aan de bovenkant van mn buikspieren. Heb ik iets verkeerd gedaan of komt het door het hoge gewicht (voor mijn doen)? Lijkt me dat de buik wel wat stabiliseert, maar heb het nog nooit gehad dus vandaar de vraag.![]()
![]()
Als je alles volgens die filmpjes doet dan zou je squat perfect moeten zijn. Kijk de filmpjes nog eens.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:52 schreef FootieB het volgende:
[..]
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!If not now, then when.![]()
Dit had ik ook, volgens mij was ik toen lager in gewicht gegAn en aan techniek gewerkt. Ik moest mijn benen wat winder en tenen naar buiten wijzen en naar voren kijken en niet omhoog. Ik squat nu meer zonder dat ik voorover buig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:52 schreef FootieB het volgende:
[..]
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ok, wat denken jullie;
Stronglifts gedaan(na een jaar aankloten), toen SS, nu ruim een jaar verder dacht ik te beginnen aan split.
Mn gevoel zegt nu, toch beter van niet en wil weer fullbody.
3 x zwaar squatten in de week is teveel geworden.
Nu dacht ik aan zoiets;
Dag 1 squat
Dag 2 Bench
Dag 3 Deadlift
als eerste oefening, dus het zwaarste trainen.
Verder afwisseln, dus bijvoorbeeld niet 3 keer squat maar 2 keer en een keer lunges.
Zelfde voor de andere compounds, dus afwisselen maar wel elke spiergroep elke dag trainen.
Verder uitwerken of kan ik bv beter wel 3 keer beginnen met squat, alleen dan bv dag 2 lager volume?Facet!![]()
Wat is eigenlijk de etiquette mbt het opruimen van de (barbel)gewichten? Ikzelf hang ze als ik klaar ben altijd terug op het rekje waar ze horen en laat een lege bar achter. Maar bijkans iedereen hier laat het gewoon achter als ze klaar zijn, niet zelden vind je dus een bar in het squatrek met nog 120kg ofzo eraan, erg irritant om dat weer leeg te halen.
Of is het gebruikelijk dat je het gewoon achterlaat zoals je het gebruikt heb?
Ik ben pas net begonnen in de gym, dus ken de gebruiken niet zo.![]()
Je kan ook een full body doen zonder 3x per week te squaten natuurlijk. Bijvoorbeeld alleen maandag en vrijdag squats, woensdag deadlifts. En dan misschien een andere beenoefening als je toch benen wil trainen op woensdag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:55 schreef JanKort het volgende:
Ok, wat denken jullie;
Stronglifts gedaan(na een jaar aankloten), toen SS, nu ruim een jaar verder dacht ik te beginnen aan split.
Mn gevoel zegt nu, toch beter van niet en wil weer fullbody.
3 x zwaar squatten in de week is teveel geworden.
Nu dacht ik aan zoiets;
Dag 1 squat
Dag 2 Bench
Dag 3 Deadlift
als eerste oefening, dus het zwaarste trainen.
Verder afwisseln, dus bijvoorbeeld niet 3 keer squat maar 2 keer en een keer lunges.
Zelfde voor de andere compounds, dus afwisselen maar wel elke spiergroep elke dag trainen.
Verder uitwerken of kan ik bv beter wel 3 keer beginnen met squat, alleen dan bv dag 2 lager volume?
Niks mis met een beetje variatie.![]()
Ja, dat was mn optie1 ook; bijvoorbeeld op dag2 de lunges ipv squat. Dag 3 de squat niet als eerst, zodat een andere oefening 'voorrang' krijgt.Facet!![]()
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is eigenlijk de etiquette mbt het opruimen van de (barbel)gewichten? Ikzelf hang ze als ik klaar ben altijd terug op het rekje waar ze horen en laat een lege bar achter. Maar bijkans iedereen hier laat het gewoon achter als ze klaar zijn, niet zelden vind je dus een bar in het squatrek met nog 120kg ofzo eraan, erg irritant om dat weer leeg te halen.
Ik ben pas net begonnen in de gym, dus ken de gebruiken niet zo.
MAW; je doet het goed!Facet!![]()
Pcies, beetje creatief mee zijn. En toch een goed schema neerzetten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef JanKort het volgende:
Ja, dat was mn optie1 ook; bijvoorbeeld op dag2 de lunges ipv squat. Dag 3 de squat niet als eerst, zodat een andere oefening 'voorrang' krijgt.![]()
Ik denk dat als je voelt dat je liever bij een full body blijft je dat moet doen. Je moet er namelijk ook plezier in blijven houden. Dat is een goede motivator.![]()
Ik vind het wel irritant dat die zooi van anderen eerst opgeruimd moet worden, maar als het verder normaal is dan laat ik het na mijn work-out ook gewoon hangen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef JanKort het volgende:
[..]
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteen
MAW; je doet het goed!
Vandaar dus mijn vraag aangezien ik onbekend ben met de gebruiken![]()
![]()
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef JanKort het volgende:
[..]
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteen
MAW; je doet het goed!
Bedankt Hans.![]()
Altijd je eigen zooi opruimen, of je nou 100 jaar traint of een week. Degenen die dat niet doen zijn klootzakken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben pas net begonnen in de gym, dus ken de gebruiken niet zo.![]()
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.Ja dat leek mij dus ook, maar omdat het echt door heel veel lui niet gedaan wordt was ik benieuwd of dat misschien zo hoorde. Maar duidelijk, ik ruim gewoon, logisch, m'n spullen op.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Altijd je eigen zooi opruimen, of je nou 100 jaar traint of een week. Degenen die dat niet doen zijn klootzakken.![]()
Wat voor materiaal heb je?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.If not now, then when.![]()
Het zijn meestal de hersenloze sjonnies en mo´s die, hun zooi niet opruimen, met van alles gooien, keihard schreeuwen als ze benchpressen met 30 kilo, op hun telefoon zitten terwijl ze apparatuur bezet houden, in het squatrack curlen, met petjes op trainen, voor je gaan staan met hun 5 kilo gewichtjes voor tricep extentions, enz...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Ja dat leek mij dus ook, maar omdat het echt door heel veel lui niet gedaan wordt was ik benieuwd of dat misschien zo hoorde. Maar duidelijk, ik ruim gewoon, logisch, m'n spullen op.
Maar als je hun moeder een hoer noemt voor het niet opvoeden, wat waar is uiteraard, krijg je een klap voor je muil,![]()
Was een geintjequote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik vind het wel irritant dat die zooi van anderen eerst opgeruimd moet worden, maar als het verder normaal is dan laat ik het na mijn work-out ook gewoon hangen.
Vandaar dus mijn vraag aangezien ik onbekend ben met de gebruikenVind het uitermate triest dat gasten dat niet doen. Lijkt me dat je in de gym net zo met elkaar omgaat als in het nomrale leven, liefst met respect als het aan mij ligt.
Overigens train ik thuis, en heb ik mn eigen bagger op te ruimen. Net zo irrtant
WB mn trainingsschema, bedankt voor de snelle input. Zal eens verder uitdokteren hoe mn schema gaat worden, dan post ik hem.Facet!![]()
Als je er gewoonte van maakt alles gewoon gelijk terug op zijn plek te leggen merk je niet eens meer dat je het doet na een tijdje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef JanKort het volgende:
Overigens train ik thuis, en heb ik mn eigen bagger op te ruimen. Net zo irrtant![]()
Ik heb er zelf geen problemen mee, zie het gewoon als een extra oefening. Je loopt immers toch met gewichten te leurenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je er gewoonte van maakt alles gewoon gelijk terug op zijn plek te leggen merk je niet eens meer dat je het doet na een tijdje.Dat zit best dicht bij mijn beeld wat ik van de gemiddelde bezoeker hebquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zijn meestal de hersenloze sjonnies en mo´s die, hun zooi niet opruimen, met van alles gooien, keihard schreeuwen als ze benchpressen met 30 kilo, op hun telefoon zitten terwijl ze apparatuur bezet houden, in het squatrack curlen, met petjes op trainen, voor je gaan staan met hun 5 kilo gewichtjes voor tricep extentions, enz...
Maar als je hun moeder een hoer noemt voor het niet opvoeden, wat waar is uiteraard, krijg je een klap voor je muil,![]()
![]()
Powerrack, bankje, olympische stang, 50mm dumbells en gewichten. Aan het powerrack zit ook nog een pulley voor cable row enzo.quote:Bedankt Hans.![]()
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen van je BORs of Pendlay's.Confidence through competence![]()
Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deze http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/creatine-monohydraat/
Heb jij toevallig ook multi-vitaminen van B&F? Die moet ik ook weer hebben alleen ik weet niet welke. Ik vind die site van B&F echt onhandig.
Bijna ¤ 20,- voor multi-vitaminen is toch veel te overdreven.
http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/If not now, then when.![]()
Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen.
Heb jij toevallig ook multi-vitaminen van B&F? Die moet ik ook weer hebben alleen ik weet niet welke. Ik vind die site van B&F echt onhandig.![]()
Hmm, oké.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/If not now, then when.![]()
het gaat om een aanvulling he. Als het goed is, eet je gevarieerd en gezond. Maw, een goedkope multi vult echt wel aan wat nodig is. Uiteraard staat een animal-pak veel coolerder en levert de BnF een bak met $ op.Facet!![]()
inclined bankje, met buik en borst op gaan liggen en roeien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen van je BORs of Pendlay's.
Maar idd, barbell row is de enige oefening waarbij ik wel eens last van mijn rug hen waar dat niet zou moeten.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik heb trouwens het idee dat ik met squats aan mijn max zit doordat buik en rug het niet meer aankunnen. Val ook naar voren idd, onderlijf/rug gaan gevoelig worden. Hebben meer dat?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef JanKort het volgende:
het gaat om een aanvulling he. Als het goed is, eet je gevarieerd en gezond. Maw, een goedkope multi vult echt wel aan wat nodig is. Uiteraard staat een animal-pak veel coolerder en levert de BnF een bak met $ op.If not now, then when.![]()
Daarom pak ik die animal ook even meequote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.
Facet!![]()
Jij traint wel zwaar geloof ik hé? Als je echt zwaar gaat squatten moeten je rompspieren wel voldoende ontwikkeld zijn om dat gewicht te kunnen dragen lijkt me.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:14 schreef stinkie het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat ik met squats aan mijn max zit doordat buik en rug het niet meer aankunnen. Val ook naar voren idd, onderlijf/rug gaan gevoelig worden. Hebben meer dat?
Veel buik en lage rug oefeningen helpen dan wel maar dat doe je vast al.
Anders werkt een korte rustperiode ook goed bij mij als ik tegen mijn plafond zit.
Trainen-rusten-supercompensatie![]()
Toen ik Bach extensions en 'buikspierplesier' nog in schema had, hing toenmalig max wel 'makkelijker', maar dat was ook 20 kilo minder.
Ik ga overigens regelmatig in gewicht een stuk naar beneden om weer op vorm te letten, die wil bij zware gewichten nog wel eens minder worden (nu dus bij squat). Nu ongeveer 15 kilo eraf, betere vorm en een knie die het aankan om horizontaal te gaan en vanaf dat punt weer omhoog en door het plateau heen.
En weer eens wat buikspieren gaan doen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:37 schreef stinkie het volgende:
En weer eens wat buikspieren gaan doen.![]()
![]()
Zo, begin eindelijk weer beter te worden. Heb nu vier dagen niet getraind en amper gegeten, wat pomp weg maar verder weinig schade.
Nu wil ik morgenochtend als het even kan gaan trainen. Normaal is zondag mijn rustdag en begin ik op maandag met mijn 4-day split (maandag borst-biceps). Nu wil morgen eigenlijk gewoon een full-body work doen, wat compounds en misschien wat isolatieoefeningen voor armen. Is dit verstandig of kan ik morgen beter gewoon met mijn normale schema beginnen?![]()
Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo, begin eindelijk weer beter te worden. Heb nu vier dagen niet getraind en amper gegeten, wat pomp weg maar verder weinig schade.
Nu wil ik morgenochtend als het even kan gaan trainen. Normaal is zondag mijn rustdag en begin ik op maandag met mijn 4-day split (maandag borst-biceps). Nu wil morgen eigenlijk gewoon een full-body work doen, wat compounds en misschien wat isolatieoefeningen voor armen. Is dit verstandig of kan ik morgen beter gewoon met mijn normale schema beginnen?![]()
Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:21 schreef Mithras82 het volgende:
Je bent ziek geweest gun je lichaam tijd. Begin gewoon maandag weer. Alsof die dag je gaat helpen.![]()
Je kunt ook morgen trainen en maandag overslaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:35 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.
[..]
Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.![]()
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Lucky you.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.BEASTMODE![]()
Als ik deze post mag geloven, lijk je enigzins gelijk te hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen
Om je tijd te besparen:http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=130747213&page=13quote:Hey nads. Nothings quite that black and white with only lifting a certain way or doing certain body movements. For example, if I was teaching someone to lift 100lb boxes all day then there is a lot of merit to teaching only saggital plane movements with neutral spinal mechanics because it does place a very large intradiscal stress on your body if you introduce a rotational component. But also in reality we dont move in unidirectional planes through life. Almost every motion is through diagonal movements and rotation is one that our spines are supposed to move through. The difference between lifting a load like the boxes and the cable chops are that one has placed a compressional load on the spine which increases the risk for disc herniations and the other dosent. From a preventative and rehabilitation standpoint, we have to musculoskeletally and neuromuscularly train the areas that are weak and not completely avoid them since it is unreasonable to move through life in unidirectional planes. Also most importantly the reason to train in rotational movements, in a safe manner, is to target the muscles responsible for providing segmental stability. Namely the multifidi, rotatores, and spinalis musculature. No other groups of muscles travel from one vetebre segment to another to provide this stability. I think by not training stabilization muscles we are more at risk for herniations. So both are true to an extent. Avoid rotation when lifting under a compressional load to ensure that the intradiscal pressure does not exceed its envelope of function and on the other hand train the rotatores to provide good segmental stability when we need it and reduce the risk of herniations. And certainly herniations can happen without any rotational component but by doing some of this core work it makes for a spine that is able to control the forces demanded of it when asked in the weight room. Hope this all made sense.
Ik denk niet dat het een deskundige is, maar nog steeds wel een interessant stuk
Bedoel je deze machine overigens?
![]()
Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Herkenbaar. Afgelopen donderdag voor het eerst na mijn rustweek gesquat. Ik kan dus nu al twee dagen niet meer normaal lopenquote:Op zondag 13 januari 2013 01:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.En dat op een 'rustig inkomen' gewicht dat onder mijn normale gewicht ligt
Overigens is het wel zo dat ik na een week of twee alweer overal aan gewend ben; weinig tot geen spierpijn meer. Volgens mij is dat helemaal geen slecht teken, maar juist een teken dat je lichaam zich op een postieve aanpast aan de inspanning.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik squat nu 3× per week dus ik ben er een beetje aan gewend
Toen ik splits deed had ik wel ontzettend last van benen de dag erna![]()
Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.
[ afbeelding ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bij ons was dat ding binnen 2 weken gejat. Ik doe dit nu met een barbell maar heb toch het idee dat zo'n wheel prettiger werkt.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.![]()
Ik heb er eentje thuis, kosten geen drol. 15 AWG ofzo. Maar met een barbell is het net zo makkelijk, maar je neemt een groter oppervlak in beslag om te trainen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:56 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Bij ons was dat ding binnen 2 weken gejat. Ik doe dit nu met een barbell maar heb toch het idee dat zo'n wheel prettiger werkt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zoals ik al zei ben ik vorige week begonnen met intensiever trainen, cardio'en etc en op de voeding aan het letten. Ben deze week totaal 1,4 kg kwijt geraakt. Mag niet klagen! Broek die eerst wat te strak zat zit al een stuk losser!![]()
vraagje: bij welke winkel kan je strakke slim fit t shirts of tanktops halen?
bij voorbaat dank!There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Leuk stuk, ben het weer met de fundamenten eens.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:21 schreef Diabox het volgende:
http://muscleandsportsscience.com/the-high-protein-diet/
Met het oog op het leespubliek had ik ook graag een alinea willen lezen over de zinloosheid van een 4g/kg bodyweight eiwitdieet, en ik heb een andere mening over PUFA/SFA's dan Bigcatokee, hij noemt niet specifiek PUFAs.
Dubbele 3day split. Wie doet het of heeft het ooit gedaan en hoe was je ervaring?
Wil als ik straks voldoende gecut heb dat een keer een kans geven, wegens teveel motivatie.BEASTMODE![]()
google op granddad shirtquote:Op zondag 13 januari 2013 14:21 schreef ChesterPerry het volgende:
vraagje: bij welke winkel kan je strakke slim fit t shirts of tanktops halen?
bij voorbaat dank!we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Eens. Alleen Zyzz mocht met een petje op trainenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zijn meestal de hersenloze sjonnies en mo´s die, hun zooi niet opruimen, met van alles gooien, keihard schreeuwen als ze benchpressen met 30 kilo, op hun telefoon zitten terwijl ze apparatuur bezet houden, in het squatrack curlen, met petjes op trainen, voor je gaan staan met hun 5 kilo gewichtjes voor tricep extentions, enz...
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Dan ben je wel heel geobserdeerdThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Ik denk dat Zyzz ook wel de bron is waarom je nu van die vage mensen in de gym hebt. Die hem om een 1 of andere reden imiteren..quote:Op zondag 13 januari 2013 17:36 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Eens. Alleen Zyzz mocht met een petje op trainen![]()
![]()
Wegens onderrug blessure heb ik lange tijd niet gesquat, na hersteltraject bij de fysio ben ik weer hersteld.
Ben van plan frontsquats te gaan proberen, iemand tips of filmpje met de juiste instructie?![]()
Petje geen probleem maar dat tanktop/singletje....quote:Op zondag 13 januari 2013 17:36 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Eens. Alleen Zyzz mocht met een petje op trainen![]()
![]()
Obsessed is a word used by lazy people to describe the dedicated.quote:190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Jij vindt opdrukken in een toilet wel een normale zaak voor bodybuilders?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Obsessed is a word used by lazy people to describe the dedicated.![]()
een echte bodybuilder past geeneens in de toilet die schijt en pist buiten tegen een boomThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Ik heb altijd een hoed op.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Petje geen probleem maar dat tanktop/singletje....![]()
quote:dit ben jij?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Wat een contradictiequote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maar als je hun moeder een hoer noemt voor het niet opvoeden, wat waar is uiteraard, krijg je een klap voor je muil,In dat geval heb je zelf ook weinig opvoeding genoten.
Land of the free. Home of the brave.![]()
een echte bodybuilder jaagt op wild vleesquote:Op zondag 13 januari 2013 18:20 schreef ChesterPerry het volgende:
een echte bodybuilder past geeneens in de toilet die schijt en pist buiten tegen een boomBodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Al een tijdje train ik 5x in de week:
Ma Schouders
Di Borst+Bi
Do Schouders
Vr Benen
Zo Rug + Tri
Zit er te denken om alle spiergroepen twee x te trainen in de week (netzoals hodgetwins dat momenteel doen), thoughts?Failure is success if we learn from it.![]()
Wel aardig van B&F: ik vind hun cadeautjes die je bij de bestelling krijgt niet zo bijzonder en had gemaild of het niet mogelijk was dat ik een vetmeter kon krijgen (aangezien ze die toen bij de dexaprine weggaven). Dit kon allemaal en ik krijg ook nog een 3 in 1 shaker.
Top service!If not now, then when.![]()
Ik zou twee spiergroepen per keer doen. Kan je ook een rustdagje inbouwen. Als je alleen je benen gaat trainen ben je ook wel weer klaar in klein half uurtje als je een beetje tempo maakt. Beetje zonde van naar de sporstschool gaan zou ik vinden.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:45 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Ma Schouders
Di Borst+Bi
Do Schouders
Vr Benen
Zo Rug + Tri
Zit er te denken om alle spiergroepen twee x te trainen in de week (netzoals hodgetwins dat momenteel doen), thoughts?![]()
Kan iemand mij even op de plek zetten, trek zojuist mijn vierde flesje pils open terwijl ik gewoon thuis zit...
Hier ga ik morgen spijt van krijgen.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
Waarom doe je het dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Kan iemand mij even op de plek zetten, trek zojuist mijn vierde flesje pils open terwijl ik gewoon thuis zit...
Soms als ik me verveel op werk en lang alleen in de lift moet staan doe ik daar push-upsquote:Op zondag 13 januari 2013 17:41 schreef Bombshell het volgende:
Zyss lekker opdrukken in de plee terwijl die aan het stappen is wat een held was heten chins aan deuropeningen
![]()
Je doet het voor jezelf, you do the fuck you wanna do! Blijkbaar vind je pils belangrijker dan je lichaam, heb ik verder schijt aanquote:Op zondag 13 januari 2013 23:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Srs, 4 pils, morgen ertegenaan! En niet meer doen op de zondag, of moet je chicks in de kerk hosselen?![]()
quote:Op zondag 13 januari 2013 22:45 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Ma Schouders
Di Borst+Bi
Do Schouders
Vr Benen
Zo Rug + Tri
Zit er te denken om alle spiergroepen twee x te trainen in de week (netzoals hodgetwins dat momenteel doen), thoughts?Zit met dezelfde vraag.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:18 schreef Awesome_ het volgende:
Dubbele 3day split. Wie doet het of heeft het ooit gedaan en hoe was je ervaring?
Wil als ik straks voldoende gecut heb dat een keer een kans geven, wegens teveel motivatie.
BEASTMODE![]()
No, drink echt nooit meer bier thuis, maar had er echt zin aan!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:27 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Je doet het voor jezelf, you do the fuck you wanna do! Blijkbaar vind je pils belangrijker dan je lichaam, heb ik verder schijt aan
Srs, 4 pils, morgen ertegenaan! En niet meer doen op de zondag, of moet je chicks in de kerk hosselen?![]()
Aankomende week gaat sowieso een optimale trainingsweek worden en laat het bij de vierde, hoewel ik nog steeds zin heb aan meer!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik ga het wel doen, alleen de tweede keer rug en borst train ik pas na m'n schouders als laatste (zodat de aandacht vooral naar mijn schouders gaan).quote:Failure is success if we learn from it.![]()
Een avondje bier drinken zal weinig uitmaken hoor.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
No, drink echt nooit meer bier thuis, maar had er echt zin aan!![]()
Het effect van alcohol wordt meestal redelijk overschat.![]()
Zin aan.. Woon je ook in de Achterhoek of zo?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Aankomende week gaat sowieso een optimale trainingsweek worden en laat het bij de vierde, hoewel ik nog steeds zin heb aan meer!If not now, then when.![]()
Soort van, iets erboven...quote:Op zondag 13 januari 2013 23:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zin aan.. Woon je ook in de Achterhoek of zo?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Vanavond een glas wijn op
Sinds ik nauwelijks / niet meer drink ben ik halverwege zo'n glas ook echt klaar
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Die cashewnoten van de AH zijn ontzettend vettig. Vet druipt er letterlijk vanaf.
Chill dan toch! Even een relax momentje,quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Aankomende week gaat sowieso een optimale trainingsweek worden en laat het bij de vierde, hoewel ik nog steeds zin heb aan meer!![]()
onzin als je geen anabolen gebruiktquote:Op zondag 13 januari 2013 22:45 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Ma Schouders
Di Borst+Bi
Do Schouders
Vr Benen
Zo Rug + Tri
Zit er te denken om alle spiergroepen twee x te trainen in de week (netzoals hodgetwins dat momenteel doen), thoughts?![]()
Dat. Plus dat je bijna continu met fatique te maken hebt. Bekenste verschijnsel daarvan is dat je depressief wordt, of in ieder geval met een depressief gevoel rond loopt. Je zal echt veel moeten eten en rusten. Meestal komt het er op neer dat we daar geen tijd voor hebben.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:30 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
onzin als je geen anabolen gebruikt
Niet echt een aanrader dus.![]()
Spiergroepen 2 keer per week kan prima.
Je moet dan alleen niet evenveel sets gaan doen als je normaal zou doen bij 1 keer per week.
UB/LB schema's zijn prima, wordt dan zoiets als:
UB:
Benchpress 3*10
Incl db press 3*12
Chinup 3*10
BB row 3*10
db shoulder press 3*10
bicep curl 3*12
triceps extension 3*12
LB:
Squat 4*8
Lunge 3*12
Leg press 3*10
RDL 3*8
leg curl 3*8
calves 4*15
En dat gewoon 2x per week.![]()
Valt me trouwens op dat ik na 4 maanden niet trainen (wel boksen) mijn fysiek bijna niet achteruit is gegaan
(Hoop wel dat ik van die squatreet afkom als ik cut)
![]()
Ik heb het een tijd gedaan en ging gewoon goed er zit toch telkens 2 dagen tussen voordat je weer dezelfde spiergroep pakt.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:18 schreef Awesome_ het volgende:
Wil als ik straks voldoende gecut heb dat een keer een kans geven, wegens teveel motivatie.![]()
Zo, ik heb het hele weekend een rush gehad van m'n nieuwe deadlift PR![]()
Ik heb de 200kg gehaald, en nog wel een setje van 2 ook.
Zat echt maanden ergens vast tussen de 170 en de 190, nu een riem gebruikt een paar weken, eindelijk 200kg gehaald![]()
![]()
met riem zonder straps.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-01-2013 07:44:46 ]![]()
Is vier al te veel?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Hier ga ik morgen spijt van krijgen.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Vannacht gedroomd dat een stel nieuwjaarsnoobs naar mijn gym kwamen en alles kapot maaktenen toen kon ik niet squatten
![]()
![]()
Nicequote:Op maandag 14 januari 2013 07:18 schreef RaymondK het volgende:
Zat echt maanden ergens vast tussen de 170 en de 190, nu een riem gebruikt een paar weken, eindelijk 200kg gehaald![]()
![]()
met riem zonder straps.![]()
.
![]()
't is niet dat je dan niks meer met je core hoeft te doen, maar het helpt je wel om "te vechten" tegen die knik in je onderrug die je anders gaat krijgen.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga ook maar eens een riem gebruiken, zit vast rond de 160..
Super strak aantrekken.
Ik doe het alleen als ik voor een PR probeer te gaan, en als ik het zwaarste setje doe waarop ik weet dat het anders fout gaat met m'n form. De rest doe ik zonder riem.![]()
Ja oke, ik doe m'n warmup meestal met prima form, geen bollende rugquote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is niet dat je dan niks meer met je core hoeft te doen, maar het helpt je wel om "te vechten" tegen die knik in je onderrug die je anders gaat krijgen.
Super strak aantrekken.
Ik doe het alleen als ik voor een PR probeer te gaan, en als ik het zwaarste setje doe waarop ik weet dat het anders fout gaat met m'n form. De rest doe ik zonder riem.
maar als ik dan aan m'n zwaarste 1×5 (SL) toe kom dan gaat het vaak mis
maar zal je tip onthouden![]()
altijd gegruwelt van havermout, totdat ik las dat stereo er een beetje kaneel doordoet, ik zit het nu op te eten en vind het eigenlijk best lekkerthanks brah!
![]()
lol.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef mtchel112 het volgende:
altijd gegruwelt van havermout, totdat ik las dat stereo er een beetje kaneel doordoet, ik zit het nu op te eten en vind het eigenlijk best lekkerthanks brah!
moet je eens leucine proberen, mijn god wat een ranzig goedje is dat dan.
Zo fluffy als de nete.
Yuriy, jij klaagde er ook over toch?
Ik doe nu een slok water in m'n mond, twee van die schepjes in m'n mond met het water achter in m'n keel, nog een slok er boven op, en dan sjdcnfnfunggslikken.
ah.![]()
![]()
![]()
Creatinr HCL is ool gee. Pretje, zo zuur dat je tanden aanvoelen alsof je je hele maag is leeggekotst, echt troep![]()
Lekker hoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef mtchel112 het volgende:
Vanillesuiker of vanillearoma kan ook.
En probeer hartige havermout eens....Confidence through competence![]()
Iemand hier ervaring met Dexaprine i.c.m met flink wat cardio en gezonde voeding? Heeft het veel zin of is het het geld niet waard? Op internet lees je best veel extreme verhalen hoewel alles wat daar staat misschien niet helemaal legitiem is.![]()
Ik zou eerst proberen te cutten zonder extra supplementen. Goed op je voeding letten en een beetje cardio. Dan heb je t echt niet nodig, tenzij je erg diep wil gaan richting de 7% bf ofzo imho.Behulpzaam als een waterkraan.
Ok. Gaat in principe wel goed, vorige week 1,5 kg kwijt en merk/zie nauwelijks spierverlies. daaribj zorg ik wel gewoon dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg. Dacht dat het misschien alleen een extra steuntje in de rug zou zijn om het proces wat te versnellen. Sowieso is genoeg cardio en voeding belangrijker, maar wie weet gaf die dex nét dat kleine beetje extra.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:55 schreef fathank het volgende:
Ik zou eerst proberen te cutten zonder extra supplementen. Goed op je voeding letten en een beetje cardio. Dan heb je t echt niet nodig, tenzij je erg diep wil gaan richting de 7% bf ofzo imho.![]()
1,5 kg is wel erg veel in een week tijd. Weeg je altijd op hetzelfde moment?Behulpzaam als een waterkraan.
Losse meetpunten zeggen niks. Het gaat om een trend / gewogen gemiddelde van de afgelopen dagen.Confidence through competence![]()
Yep. Weeg altijd 's ochtends als ik de ochtendplas heb gedaan én uiteraard op een lege maag. Zorg gewoon dat ik -400 kcal zit van m'n dagelijkse behoefte en heb 4 x na de KT half uur cardio gedaan op 60-70% van mn HRmax.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:59 schreef fathank het volgende:
1,5 kg is wel erg veel in een week tijd. Weeg je altijd op hetzelfde moment?
Daarbij zal wegen niet het enigste meetpunt zijn. Visueel zal het na een periode ook wel merkbaar zijn. Ga gewoon nog twee maanden zo door en dan hoop ik toch wel wat kilo'tjes kwijt te zijn.![]()
Ik ga denk ik ook maar eens IF proberen, ondanks dat het voor vrouwen niet altijd werkt. Ik ben nooit echt een ontbijter geweest en krijg van ontbijten vaak juist eerder/meer honger.
Voor de mensen die aan IF doen, wat zijn jullie macro verhoudingen en houden jullie je daar precies aan? Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan iedere dag in en uit alles precies bij te houden![]()
![]()
Meten is weten, schrijven is blijven. Je zult er toch echt wat moeite in moeten steken (zeker in het begin..) om resultaat te boeken. Dat is juist het verschil tussen wel of geen resultaat. Fuckarounditis.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:49 schreef IrCute het volgende:
Ik ga denk ik ook maar eens IF proberen, ondanks dat het voor vrouwen niet altijd werkt. Ik ben nooit echt een ontbijter geweest en krijg van ontbijten vaak juist eerder/meer honger.
Voor de mensen die aan IF doen, wat zijn jullie macro verhoudingen en houden jullie je daar precies aan? Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan iedere dag in en uit alles precies bij te houdenBehulpzaam als een waterkraan.
Mja, ik heb zeker een dik jaar alles heel strict bijgehouden, dus ik weet nu wel ongeveer wat ik mag hebben. Maar je hebt wel gelijkquote:Op maandag 14 januari 2013 15:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Meten is weten, schrijven is blijven. Je zult er toch echt wat moeite in moeten steken (zeker in het begin..) om resultaat te boeken. Dat is juist het verschil tussen wel of geen resultaat. Fuckarounditis.![]()
![]()
Zeer goed bezig!quote:Op maandag 14 januari 2013 07:18 schreef RaymondK het volgende:
![]()
![]()
In het kader van meten is weten houd ik het in excel bij
Ben bezig met Starting Strenght, iets van 4-5 weken waarbij pas de laatste 3 echt serieus incl goed op vorm letten en bijhouden wat ik gebruik qua gewichten.
Alles 3x5 alleen dumbell row 3x10. Ik doe alleen de clean niet, ben niet echt zeker van die oefening, vandaag begonnen met dumbell rows en denk dat ik die erin houd als alternatief.
Ik doe de trainingen om en om. Squats, Bench press en deadlift en de andere keer squats, overhead press en rows![]()
Ja ik merk dat ik nu ook redelijk aan m'n max zit. De laatste reps van de bench press, quat en overhead press gaan echt met flink wat moeitequote:daarvoor was ik eigenlijk maar aan het aankloten.
Dus vanaf nu per keer lichte verhogingen qua gewicht.
Even wat anders, dumbell row ook naar 3x5 gaan? of op 3x10 houden? Ik heb sowieso de ballen verstand van de reps, volg eigenlijk in deze blind Rippetoe die het over 5 heeft..![]()
Ik kijk niet echt naar macro verhoudingen (ik zie dat het vandaag E40%, K30%, V30% wordt), maar hou het wel elke dag bij, voornamelijk voor totale calorie inname en eiwitten. Het is sowieso aan te raden dit te doen tenzij je alles precies in kunt schatten, wat ik niet kan.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:49 schreef IrCute het volgende:
Voor de mensen die aan IF doen, wat zijn jullie macro verhoudingen en houden jullie je daar precies aan? Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan iedere dag in en uit alles precies bij te houden![]()
![]()
Hebben jullie deze al gezien? Beste pre-workout voor mijMet o.a. zyzz, greg plitt, chestbrah, naso ,kai greene, lazar angelov etc...
#Aestethic lifestyle190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
Alles tussen pak hem beet 3 en 15 als uitersten tot failure is prima om te doen. Concentreer je op getallen die daartussenin zitten. Zelf zit ik vrijwel altijd tussen 5 en 12. Afwisselen kan, als het je progressie helpt.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
Even wat anders, dumbell row ook naar 3x5 gaan? of op 3x10 houden? Ik heb sowieso de ballen verstand van de reps, volg eigenlijk in deze blind Rippetoe die het over 5 heeft..Confidence through competence![]()
Ik pak altijd 4-12 reps, met focus op 8. Pers ik er meer uit is het geweldig maar kan ik er meer als 12 heb ik m toch te licht gepaktquote:Op maandag 14 januari 2013 17:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alles tussen pak hem beet 3 en 15 als uitersten tot failure is prima om te doen. Concentreer je op getallen die daartussenin zitten. Zelf zit ik vrijwel altijd tussen 5 en 12. Afwisselen kan, als het je progressie helpt.![]()
Ja precies, volgende keer gewoon verzwaren.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik pak altijd 4-12 reps, met focus op 8. Pers ik er meer uit is het geweldig maar kan ik er meer als 12 heb ik m toch te licht gepaktConfidence through competence![]()
Ok, dan houd ik vooralsnog 3x5 aan want ik groei nog steeds en als ik merk dat ik wat stagneer dan ga ik er wat mee varieren.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alles tussen pak hem beet 3 en 15 als uitersten tot failure is prima om te doen. Concentreer je op getallen die daartussenin zitten. Zelf zit ik vrijwel altijd tussen 5 en 12. Afwisselen kan, als het je progressie helpt.![]()
eerlijk gezegd motiveert dat filmpje me voor geen meter.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef jeurse04 het volgende:
Hebben jullie deze al gezien? Beste pre-workout voor mijMet o.a. zyzz, greg plitt, chestbrah, naso ,kai greene, lazar angelov etc...
#Aestethic lifestyle![]()
3x5 is prima en je boekt er progressie meequote:Op maandag 14 januari 2013 17:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, dan houd ik vooralsnog 3x5 aan want ik groei nog steeds en als ik merk dat ik wat stagneer dan ga ik er wat mee varieren.
Overigens, ik ben altijd uitgegaan van een bar van 20kg, maar ik zie nu net dat ze er ook in 15kg en 18kg zijn. Geen idee welke de sportschool heeft![]()
Dus wellicht zit er nog een voorbehoud in![]()
![]()
Ach voor je ego kun je beter uitgaan van 20 bij BP
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Je reageert binnen 5 min al terwijl het filmpje 24 min duurt.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:35 schreef Questular het volgende:
[..]
eerlijk gezegd motiveert dat filmpje me voor geen meter.190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
Ego boeit me nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach voor je ego kun je beter uitgaan van 20 bij BPmaar ik kon ook niets op de stang er over terugvinden. En om nou een weegschaal mee te namen
![]()
![]()
Waarom zou ik het helemaal bekijken als ik al zie, door er doorheen te zappen, dat dit filmpje niet aan mij besteed is?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:45 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Je reageert binnen 5 min al terwijl het filmpje 24 min duurt.![]()
In de gym hebben ze toch wel een Weegschaal?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ego boeit me nietmaar ik kon ook niets op de stang er over terugvinden. En om nou een weegschaal mee te namen
Behulpzaam als een waterkraan.
Nooit gezien iig, zal eens vragenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:13 schreef fathank het volgende:
[..]
In de gym hebben ze toch wel een Weegschaal?![]()
![]()
je ziet wel waar die curl boys al die maffe oefeningen vandaan halen.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef jeurse04 het volgende:
Progressie in Kgs blijft hetzelfde. Als de bars lichter zijn is je progressie in procenten nog beter. win-win dusquote:Op maandag 14 januari 2013 17:36 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens, ik ben altijd uitgegaan van een bar van 20kg, maar ik zie nu net dat ze er ook in 15kg en 18kg zijn. Geen idee welke de sportschool heeft![]()
Dus wellicht zit er nog een voorbehoud in
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Jezus dat is een behoorlijk resultaat, netjes man!quote:Op maandag 14 januari 2013 20:38 schreef Mithras82 het volgende:
Dank zij muscle memory van 16procent bf 92kg naar 99kg 13.8 bf gegaan in 6 maanden#happy
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Maar de gym heeft meerdere bars en ik weet niet of die allemaal hetzelfde zijn. Als dat wel het geval is, is er natuurlijk niks aan de handquote:Op maandag 14 januari 2013 19:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Progressie in Kgs blijft hetzelfde. Als de bars lichter zijn is je progressie in procenten nog beter. win-win dus![]()
Twee vragen"
1. Hoe komt het dat ik (bijna) nooit spierpijn heb, zelfs als ik me borsten dood train (nog maar met 10kg DB kan BP.
2. Hoe reageer je als iemand zeg: zo, jij bent groot geworden?
Failure is success if we learn from it.![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef VeniVidiViciV het volgende:
2. Hoe reageer je als iemand zeg: zo, jij bent groot geworden?
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Wauw at 10:17. Je bent wel een baas als je dat kunt!quote:Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef jeurse04 het volgende:
Wees blij, ik heb elke keer behoorlijk wat last.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Twee vragen"
1. Hoe komt het dat ik (bijna) nooit spierpijn heb, zelfs als ik me borsten dood train (nog maar met 10kg DB kan BP.![]()
Vandaag beestachtig getrained bij de longrevalidatie: 12kg cable rows
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Eindelijk weer beetje op het niveau van voor de feestdagen.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
OMFG hoe heb ik mijn lijf zo kunnen laten vervallen. Van rete fit naar flat out obese. Mooiste van afgelopen maanden 14kg en 8% bf afvallen is niet eens dat ik er beter uitzie, maar gewoon weer (bijna) een lichaam hebben dat alles aankan. Mijn knie doet het weer, ik ben soepeler, sneller, sterker, stukken rustiger etc.
En dat is pas bij ~18% BF.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
gebruik dat als brandstof voor de motivatie tank, op naar de 10% ! lekker bezig mennnn, al positieve reacties gehad van je omgeving?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:56 schreef stinkie het volgende:
OMFG hoe heb ik mijn lijf zo kunnen laten vervallen. Van rete fit naar flat out obese. Mooiste van afgelopen maanden 14kg en 8% bf afvallen is niet eens dat ik er beter uitzie, maar gewoon weer (bijna) een lichaam hebben dat alles aankan. Mijn knie doet het weer, ik ben soepeler, sneller, sterker, stukken rustiger etc.
En dat is pas bij ~18% BF.![]()
Dat wel, vooral collega's en kennissen die ik niet zo vaak zie.
En ik zit nu 3 kilo onder het gewicht dat ik al bijna als onhaalbaar beschouwde. 10-12% is idd doel.
Tot mijn 26e zat ik rond de 15. Dus daar maar iets onder gaan zitten. 12 heb ik als zwemmer lang gehad en dat was toch wel beste fysiek dat ik had.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef jeurse04 het volgende:
#Aestethic lifestyle
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Vanmiddag weer eens fullbody getraind, was lekker. Deze week kan ik waarschijnlijk maar drie keer trainen (met vandaag erbij) dus kom aan mijn split ook niet toe. Misschien doe ik nog wel twee van deze workouts en dan pak ik volgende week mijn vaste schema weer op.![]()
Morgen weer lekker knallen. Ondanks dat ik aan het afvallen ben heb ik gewoon steeds zin om weer te sporten. Had ik vroeger nooit. Immers ben ik vanaf vandaag ook twee weken gestopt met roken. Feeling good.![]()
![]()
07.00 uur sowieso. Is wel vroeg, maar je bent dan de hele dag fit en het is gewoon lekkerquote:Op maandag 14 januari 2013 19:40 schreef Tinos85 het volgende:
Twijfel, morgen om 07:00 uur trainen of om 18:00om je dag zo te beginnen. 18.00 uur begint het hier meestal al aardig druk te worden dus ik ga meestal rond 16.30 uur of 21:00 uur (al is dat laatste heel af en toe, bijvoorbeeld wanneer ik de volgende dag geen verplichtingen heb en er pas na 09.00 uur uit hoef).
Over motivatiefilmpjes, deze vind ik geweldig:
![]()
Morgen ook een vroegertje voor mij. Heb al een geruimet ijd last van een eczeemplek op m'n hand maar beignt sinds kort ook te jeuken dus ben er wel een beetje klaar mee. Ga dus even langs de dokter 's ochtends vroeg en dan meteen door naar de sportschool. Benendag!![]()
Jezus. Gisteren voor het eerst een goede pump in mijn rug gevoeld. Ik dacht echt dat ik het gigantisch had verkloot op mijn deadlifts (stijve rug blijft eng), maar vandaag nergens last meer van
Zijn er hier mensen die supplementeren met l-glutamine? Ik heb een potje gekregen van iemand op het werk, maar vraag me af wat het eigenlijk doet. Is het vergelijkbaar met glucosamine ofzo?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Gezien het grote aantal onderzoeken die zeggen dat het niet werkt, heb ik het zelf nooit geprobeerd. Over de werking zijn er de gebruikelijke claims, meer spiermassa, sneller herstel, etc etc
De Glutamine mythe!![]()
200kgquote:Op maandag 14 januari 2013 07:18 schreef RaymondK het volgende:
![]()
Erg netjes!
Sinds ik ben gestopt met handschoentjes heb ik eindelijk een repje kunnen toevoegen; zit op 6x125kg nu. Zodra ik de 8 reps haal, gaat er 2.5kg bij.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zo, weer even een bericht van mijn kant. Hier gaat het trainen echt super.
Echt een massive gym met echt alles qua toestellen en dumbells gaan tot 110 lbs, super chill.
Is nog wel even beetje omrekenen qua gewicht, maar ik train met een Amerikaan hier en dat is ook wel erg relaxed. Trainde thuis eigenlijk altijd alleen.
Vandaag rug getraind om iets van 4 uur, maar later in de les had ik de hele tijd last van spasme in mijn spieren bij m'n lats een beetje, volgens mij heet het back-pumps, best irritant. Is daar iets tegen te doen?![]()
Hmm ik merk dus dat met alle borstoefeningen mijn lats het werk grotendeels overnemen. Gisteren deed ik incline cable flys, alleen nu met 1 arm eerst en de andere hand op mijn borst. Het was in een keer veel zwaarder doordat ik nu bijna alleen mijn bovenkant borst gebruikte. Mijn borstspier was ook meer opgezwollen aan de bovenkant.
Zo blijf je leren.![]()
![]()
Echte bikkel hier. Gewoon lekker de sportschool trotseren zo; moonboots lekker aan en door de sneeuw.![]()
Pics van de gymquote:Op dinsdag 15 januari 2013 05:53 schreef Thom90 het volgende:
Zo, weer even een bericht van mijn kant. Hier gaat het trainen echt super.
Echt een massive gym met echt alles qua toestellen en dumbells gaan tot 110 lbs, super chill.
Is nog wel even beetje omrekenen qua gewicht, maar ik train met een Amerikaan hier en dat is ook wel erg relaxed. Trainde thuis eigenlijk altijd alleen.
Vandaag rug getraind om iets van 4 uur, maar later in de les had ik de hele tijd last van spasme in mijn spieren bij m'n lats een beetje, volgens mij heet het back-pumps, best irritant. Is daar iets tegen te doen?
Geniet ervan, buitenlandse stages zijn echt iets om naar terug te kijken later. Als je even oud ben als ik.![]()
[dagboek]
Er waren vanmorgen twee dames in de gym waarvan ik dacht dat ze Engels waren. Ze spreken namelijk engels en spaans. Begonnen ze vanmorgen, waarschijnlijk omdat ze dachten dat niemand het zou begrijpen, een heel verhaal over uitstrijkjes, in het nederlands.
Ik kon het niet laten er wat van te zeggen, in het nederlands...![]()
[/dagboek]![]()
Buitenlandse stages zijn inderdaad erg tof, heb zelf vier maanden in Japan gewoond. Ik trainde toen helaas nog niet, maar van wat ik hoorde waren de gyms daar niet echt geweldigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pics van de gym
Geniet ervan, buitenlandse stages zijn echt iets om naar terug te kijken later. Als je even oud ben als ik.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:42 schreef Snakey het volgende:
[dagboek]
Er waren vanmorgen twee dames in de gym waarvan ik dacht dat ze Engels waren. Ze spreken namelijk engels en spaans. Begonnen ze vanmorgen, waarschijnlijk omdat ze dachten dat niemand het zou begrijpen, een heel verhaal over uitstrijkjes, in het nederlands. [ afbeelding ]
[/dagboek]![]()
![]()
ik studeer forensisch lab. onderzoek, hoorde van wat studiegenoten dat er stages in miami mogelijk zijn, dat word de golds gym hitten danquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:47 schreef seto het volgende:
[..]
Buitenlandse stages zijn inderdaad erg tof, heb zelf vier maanden in Japan gewoond. Ik trainde toen helaas nog niet, maar van wat ik hoorde waren de gyms daar niet echt geweldig![]()
Hahaha, epic! Ik hedde ook een liefdagboekpost:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:42 schreef Snakey het volgende:
[dagboek]
Er waren vanmorgen twee dames in de gym waarvan ik dacht dat ze Engels waren. Ze spreken namelijk engels en spaans. Begonnen ze vanmorgen, waarschijnlijk omdat ze dachten dat niemand het zou begrijpen, een heel verhaal over uitstrijkjes, in het nederlands. [ afbeelding ]
[/dagboek]
INR (stollingswaarde) is vandaag weer gemeten: 2,0. De waarde moet 2,5 zijn op twee achtereenvolgende dagen. Vrijdag/zaterdag zijn nu mijn streefdata voor vertrek uit het ziekenhuis. Een positief ding is wel dat ik dagelijks fysio heb voor herstel van m'n voet en dagelijks kan fietsen in het ziekenhuis.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
http://www.bodyenfitshop.(...)wsb3JkZXJ0b3RhYWw%3D
"What seperates you from the boys"
Alpha Muscle: de keiharde spierbundel, de sterkste, positief agressief, degene waartegen iedereen opkijkt!
Met Alpha Muscle proberen we grenzen te verleggen voor Bodybuilders. Resultaten te behalen die normaal niet bereikbaar zijn. Er is maar één uitgangspunt; Massieve spiermassa!
De beste ingrediënten om jou te helpen het ultieme fysiek te ontwikkelen.
sinds wanneer verkopen ze een mix van T3 en test?![]()
![]()
Mooi ja Alpha Brain is ook een schitterend product (TheFXR zal dit wel kennen)
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Jij kreeg ook de email?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:07 schreef mtchel112 het volgende:
Alpha Muscle: de keiharde spierbundel, de sterkste, positief agressief, degene waartegen iedereen opkijkt!
Met Alpha Muscle proberen we grenzen te verleggen voor Bodybuilders. Resultaten te behalen die normaal niet bereikbaar zijn. Er is maar één uitgangspunt; Massieve spiermassa!
sinds wanneer verkopen ze een mix van T3 en test?
Vond het maar een apart product.BEASTMODE![]()
Klinkt als een goed product.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:07 schreef mtchel112 het volgende:
sinds wanneer verkopen ze een mix van T3 en test?
Maar ik neem dan toch liever Andromegatestoblast V3.2 - Darkest Inner Alpha Rage Edition.![]()
ik zag een ander nieuw, nuttiger product:
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/perfect-protein/
20% caseine, 80% whey. Leuke cocktail. Snap alleen de behoorlijke toevoeging van fructose niet.Confidence through competence![]()
Het is separates Als je Engels gebruikt doe het dan goedquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:07 schreef mtchel112 het volgende:
sinds wanneer verkopen ze een mix van T3 en test?.
![]()
Denk dat ik SS maar 4x per week ga doen om er weer in te komen.
Ga maar stoppen met vechtsport want dat is echt niet te combineren met studie![]()
beter 2 dingen goed doen dan 3 dingen flutquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ga maar stoppen met vechtsport want dat is echt niet te combineren met studieConfidence through competence![]()
...http://www.thedreamlounge.net/barbell-squat-worst-exercise/, niet echt waard om te lezen aangezien die eindigt met:Maar er zijn toch mensen die het met hem eens zijn.quote:The laws of logic dictate that I do not actually need to back up my claims — you have to back up yours (the assertion that a barbell squat is safe).
This is true because I am not logically obligated to defend a negative, much like I am not obligated to defend my claim that God *does not* exist. You have no proof that God exists, nor do you have proof that a free standing barbell squat is universally safe, in “good form”, or otherwise.
While I realize that you will run to Google and cite a personally crafted list of studies and statistical research that support your *positive* claim, please try to grasp the idea that studies do not dictate reality, and that correlation does not = causation.
To definitively prove that a free standing barbell squat is fundamentally safe is a monumental task in and of itself, never mind that it’s fundamentally unsafe and bio-mechanically antagonistic, at best.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Hij heeft behoorlijk wat goede punten. De squat is, correct uitgevoerd, een prima full-body oefening. Maar je kunt je benen prima trainen zonder een barbell in je nek.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:41 schreef esv7 het volgende:
...http://www.thedreamlounge.net/barbell-squat-worst-exercise/, niet echt waard om te lezen aangezien die eindigt met:
[..]
Maar er zijn toch mensen die het met hem eens zijn.
Je moet onderscheid maken tussen dingen die gezegd worden omdat ze zinvol zijn, of omdat het puur macho gedrag uitingen van dogma's zijn zonder valide basis. ('zonder squats kun je niet groeien' of 'je bent een pussy als je niet squat').Confidence through competence![]()
Ik vindt het een beetje raar dat die met allerlei stellingen komt zonder daar goede argumenten of enig bewijs voor aanvoert. Maar ik lees dan weer op andere fora dat mensen zeggen dat squatten slecht is en wijzen naar de link die ik net postte.
En die uitspraken van o.a. Rippetoe zoals als je niet squat ben je een pussy enzo neem ik niet serieus.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
quote:24-7-365 June 2, 2012 at 5:27 pm #
no wonder you look like crap, stick to the treadmill cardio bunny![]()
![]()
Het is een vreselijk stuk, en niet onderbouwd ook nog. Denk dat het vooral dit is, zeker met de aanval op RIP.Je kan dan beter ook maar stoppen met bench pressen. Elk jaar sterft er wel ergens iemand onder de bar.quote:Whatever you choose to believe, just understand that the industry is full of people who want to ruffle some feathers and get people talking about them – any publicity is good publicity. Taking a ridiculous stand against something that is easily dissectible with common sense will only work against you.![]()
Ja dat zag ik ook lol.quote:
Hiervoor las ik ook een blig van een gozer die precies hetzelfde deed met de bench press als deze gozer met de squat. Hij verwees ook hierheen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Nee welnee. Als je zijn boeken leest weet je precies wat hij bedoeld. Gewoon geintjes. Niet squaten: pusy. Leg press: gay.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef esv7 het volgende:
En die uitspraken van o.a. Rippetoe zoals als je niet squat ben je een pussy enzo neem ik niet serieus.![]()
![]()
Ja dat bedoel ik, dat het geintjes zijn en niet serieus. Heb echter niet zijn volledige boek gelezen.(dit stuk wel)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee welnee. Als je zijn boeken leest weet je precies wat hij bedoeld. Gewoon geintjes. Niet squaten: pusy. Leg press: gay.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Hij doet het overal inderdaad. Ik refereerde naar een boek waar hij zegt dat hij dat soort humor gebruikt omdat hij anders opsomming van hoe alles werkt zou gaan geven waar hij zelf van in slaap zou vallen. Of dood gaan, dat weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:14 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, dat het geintjes zijn en niet serieus. Heb echter niet zijn volledige boek gelezen.(dit stuk wel)![]()
![]()
ik squat maar met de legpress kan ik mijn quads veel lekkerder laten burnen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee welnee. Als je zijn boeken leest weet je precies wat hij bedoeld. Gewoon geintjes. Niet squaten: pusy. Leg press: gay.![]()
Ik pak ook af en toe een machine om de boel zonder risico van omvallen / barbell tegen je neus aan te krijgen eens lekker tot failure te isoleren in compoundbewegingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:20 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
ik squat maar met de legpress kan ik mijn quads veel lekkerder laten burnen.
goddank voor de Hammer Strength machines met twee weight stacks in onze gym.Confidence through competence![]()
Squats is niet alleen een benen oefening uiteraard. Zonder sterke core krijg je geen fatsoenlijk gewicht omhoog. Dat mis je bij de leg press uiteraard, dat je ook je core traint.
Ik doe ook beide trouwens. Lekker effe loos gaan op de leg press is heerlijk.![]()
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik pak ook af en toe een machine om de boel zonder risico van omvallen / barbell tegen je neus aan te krijgen eens lekker tot failure te isoleren in compoundbewegingen.
goddank voor de Hammer Strength machines met twee weight stacks in onze gym.
Ik vind dit echt de lekkerste legpress.
Ik hou er wel van om na hard gesquat te hebben me nog even kapot beulen op de leg press.Deathlift or Die.![]()
Ja die doe ik ook. Is chill.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hou er wel van om na hard gesquat te hebben me nog even kapot beulen op de leg press.![]()
Aan weerskanten een chick erop en duwen maar.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hou er wel van om na hard gesquat te hebben me nog even kapot beulen op de leg press.Behulpzaam als een waterkraan.
Heb net gehoord dat ik komende maand mijn halve familie in de sportschool kan verwachten lol. Eerst wilde mijn zusje al gaan, toen mijn neef daarna mijn oom en tante en nu ook mijn zwager nog eens. Ook allemaal dezelfde sportschool:o.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Squats tot ik bijna niet meer kan (durf nietvoluit te gaan zonder spotter met losse barbell). Dan de rest van de training en benen nog een keer slachten met legpress.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:24 schreef Snakey het volgende:
Squats is niet alleen een benen oefening uiteraard. Zonder sterke core krijg je geen fatsoenlijk gewicht omhoog. Dat mis je bij de leg press uiteraard, dat je ook je core traint.
Ik doe ook beide trouwens. Lekker effe loos gaan op de leg press is heerlijk.
Daarna kwartiertje op de fiets
En vandaag buikspieren maar meegepakt in de hoop dat die squats wat zwaarder kunnenDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Elke dag is benendag
Waarom?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hou er wel van om na hard gesquat te hebben me nog even kapot beulen op de leg press.
Als je goed gesquat hebt heb je in principe niks aan een leg press. En bij squatten heb je minder kans op rugblessures. Op zo'n leg press krijg je al snel een bolle rug.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Als je twee dingen moest kiezen zou ik eerder voor de vechtsport gaan dan SS. Is toch een stuk praktischer en ik neem aan dat je bij de vechtsport ook explosiviteit en kracht traint. Daar kun je ook een vrij respectabel fysiek mee opbouwen. Al zul je nooit echt een buffel worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ga maar stoppen met vechtsport want dat is echt niet te combineren met studieOp vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
is te weinig manquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Aan weerskanten een chick erop en duwen maar.
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.![]()
Omdat ik het lekker vind mijn benen die ene dag in de week helemaal kapot te trainen?quote:quote:Als je goed gesquat hebt heb je in principe niks aan een leg press. En bij squatten heb je minder kans op rugblessures. Op zo'n leg press krijg je al snel een bolle rug.Oke man, lekker onrelevant dit. Hiermee suggereer je dat ik legpress prefereer boven squats? Waarom zou ik na squats geen legpress kunnen doen?
Deathlift or Die.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: