Interessant, bedankt!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:16 schreef Drinky het volgende:
http://www.hantieltjes.nl(...)HT-TRAININGSLEER.pdf
Stukje leuk leesvoer (nja, meer interessant dan leuk)
Ik zit met 75kg wel op mijn streefgewicht. Ik moet niet zwaarder worden anders kom ik niet bergop dit seizoen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:53 schreef bascross het volgende:
Ik had vannacht een nachtmerrie. Ik droomde dat ik ineens weer 75kg woog.
Als je de rug goed hol houdt zou het in principe goed moeten gaan. Misschien heb je een spiertje verrekt en is dat het. Dan zou het na 1 of 2 weken wel weer goed moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:10 schreef rumiii het volgende:
Yo..![]()
Alhoewel ik SS doe, heb ik de powerclean niet in mijn schema zitten.
De powerclean heb ik ''vervangen'' voor de pendlay row.
[ afbeelding ]
Na de eerste set vandaag (35kg) voelde ik een pijnscheut in mijn onderrug. Zo eentje dat je de komende tijd moeite hebt met zitten, vooroverbuigen en dergelijk.. Dan heb je momenten dat de pijn afwezig is en bij een verandering van positie komt die weer opdagen. Nu is het effect na een paar uur helemaal niet zo sterk meer, maar volledig hersteld ben ik natuurlijk niet. Ik ben ervan overtuigd dat die shit niet te maken heeft met enig vorm van spierpijn maar met de wervelkolom..
Nu heb ik het begingewicht van 20kg, incluis stang, verdeeld over enkele weken opgebouwd naar dit gewicht en verder geen problemen mee gehad. Of m'n form was vandaag niet goed, of nooit goed geweest.. in beide gevallen zou ik graag horen hoe ik de wervelkolom in de juiste positie krijg bij oefeningen zoals de pendlay row, squat en de deadlift
Om de wervelkolom in positie te krijgen zorg ik in de eerste plaats voor een, als ik het goed heb, anterior pelvic tilt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast hou ik ook mijn borst omhoog gedurende de oefening.
Doe ik de juiste dingen om de wervelkolom in de correcte positie te krijgen?
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor mensen die hun squat willen perfectioneren.
Nah zal wel meevallen, ik had bijv. spierpijn aan mijn buikspieren toen ik de eerste keer chin-ups deed.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:52 schreef deman13 het volgende:
Vandaag echt dikke spierpijn aan de bovenkant van mn buikspieren. Heb ik iets verkeerd gedaan of komt het door het hoge gewicht (voor mijn doen)? Lijkt me dat de buik wel wat stabiliseert, maar heb het nog nooit gehad dus vandaar de vraag.
Als je alles volgens die filmpjes doet dan zou je squat perfect moeten zijn. Kijk de filmpjes nog eens.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:52 schreef FootieB het volgende:
[..]
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!
Dit had ik ook, volgens mij was ik toen lager in gewicht gegAn en aan techniek gewerkt. Ik moest mijn benen wat winder en tenen naar buiten wijzen en naar voren kijken en niet omhoog. Ik squat nu meer zonder dat ik voorover buig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:52 schreef FootieB het volgende:
[..]
Merk het bij mijzelf wel als ik iets zwaarder ga dat het dan net een goodmorning lijkt als ik squat. Kwestie van iets lager gaat met gewicht ofniet? Want die punten waar je op moet letten in dat filmpje doe ik allemaal al!
Je kan ook een full body doen zonder 3x per week te squaten natuurlijk. Bijvoorbeeld alleen maandag en vrijdag squats, woensdag deadlifts. En dan misschien een andere beenoefening als je toch benen wil trainen op woensdag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:55 schreef JanKort het volgende:
Ok, wat denken jullie;
Stronglifts gedaan(na een jaar aankloten), toen SS, nu ruim een jaar verder dacht ik te beginnen aan split.
Mn gevoel zegt nu, toch beter van niet en wil weer fullbody.
3 x zwaar squatten in de week is teveel geworden.
Nu dacht ik aan zoiets;
Dag 1 squat
Dag 2 Bench
Dag 3 Deadlift
als eerste oefening, dus het zwaarste trainen.
Verder afwisseln, dus bijvoorbeeld niet 3 keer squat maar 2 keer en een keer lunges.
Zelfde voor de andere compounds, dus afwisselen maar wel elke spiergroep elke dag trainen.
Verder uitwerken of kan ik bv beter wel 3 keer beginnen met squat, alleen dan bv dag 2 lager volume?
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is eigenlijk de etiquette mbt het opruimen van de (barbel)gewichten? Ikzelf hang ze als ik klaar ben altijd terug op het rekje waar ze horen en laat een lege bar achter. Maar bijkans iedereen hier laat het gewoon achter als ze klaar zijn, niet zelden vind je dus een bar in het squatrek met nog 120kg ofzo eraan, erg irritant om dat weer leeg te halen.
Of is het gebruikelijk dat je het gewoon achterlaat zoals je het gebruikt heb?
Ik ben pas net begonnen in de gym, dus ken de gebruiken niet zo.
Pcies, beetje creatief mee zijn. En toch een goed schema neerzetten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef JanKort het volgende:
Ja, dat was mn optie1 ook; bijvoorbeeld op dag2 de lunges ipv squat. Dag 3 de squat niet als eerst, zodat een andere oefening 'voorrang' krijgt.
Ik vind het wel irritant dat die zooi van anderen eerst opgeruimd moet worden, maar als het verder normaal is dan laat ik het na mijn work-out ook gewoon hangen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef JanKort het volgende:
[..]
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteen
MAW; je doet het goed!
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef JanKort het volgende:
[..]
De beginners ruimen de boel op voor de gevorderden. Mooie training meteen
MAW; je doet het goed!
Altijd je eigen zooi opruimen, of je nou 100 jaar traint of een week. Degenen die dat niet doen zijn klootzakken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is eigenlijk de etiquette mbt het opruimen van de (barbel)gewichten? Ikzelf hang ze als ik klaar ben altijd terug op het rekje waar ze horen en laat een lege bar achter. Maar bijkans iedereen hier laat het gewoon achter als ze klaar zijn, niet zelden vind je dus een bar in het squatrek met nog 120kg ofzo eraan, erg irritant om dat weer leeg te halen.
Of is het gebruikelijk dat je het gewoon achterlaat zoals je het gebruikt heb?
Ik ben pas net begonnen in de gym, dus ken de gebruiken niet zo.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.
Ja dat leek mij dus ook, maar omdat het echt door heel veel lui niet gedaan wordt was ik benieuwd of dat misschien zo hoorde. Maar duidelijk, ik ruim gewoon, logisch, m'n spullen op.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Altijd je eigen zooi opruimen, of je nou 100 jaar traint of een week. Degenen die dat niet doen zijn klootzakken.
Wat voor materiaal heb je?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen met fatsoen ruimt gewoon zijn eigen rotzooi op. Ik train trouwens thuis, dus heb er geen last van.
Het zijn meestal de hersenloze sjonnies en mo´s die, hun zooi niet opruimen, met van alles gooien, keihard schreeuwen als ze benchpressen met 30 kilo, op hun telefoon zitten terwijl ze apparatuur bezet houden, in het squatrack curlen, met petjes op trainen, voor je gaan staan met hun 5 kilo gewichtjes voor tricep extentions, enz...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Ja dat leek mij dus ook, maar omdat het echt door heel veel lui niet gedaan wordt was ik benieuwd of dat misschien zo hoorde. Maar duidelijk, ik ruim gewoon, logisch, m'n spullen op.
Was een geintjequote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik vind het wel irritant dat die zooi van anderen eerst opgeruimd moet worden, maar als het verder normaal is dan laat ik het na mijn work-out ook gewoon hangen.
Vandaar dus mijn vraag aangezien ik onbekend ben met de gebruiken
Als je er gewoonte van maakt alles gewoon gelijk terug op zijn plek te leggen merk je niet eens meer dat je het doet na een tijdje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef JanKort het volgende:
Overigens train ik thuis, en heb ik mn eigen bagger op te ruimen. Net zo irrtant
Ik heb er zelf geen problemen mee, zie het gewoon als een extra oefening. Je loopt immers toch met gewichten te leurenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je er gewoonte van maakt alles gewoon gelijk terug op zijn plek te leggen merk je niet eens meer dat je het doet na een tijdje.
Dat zit best dicht bij mijn beeld wat ik van de gemiddelde bezoeker hebquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zijn meestal de hersenloze sjonnies en mo´s die, hun zooi niet opruimen, met van alles gooien, keihard schreeuwen als ze benchpressen met 30 kilo, op hun telefoon zitten terwijl ze apparatuur bezet houden, in het squatrack curlen, met petjes op trainen, voor je gaan staan met hun 5 kilo gewichtjes voor tricep extentions, enz...
Maar als je hun moeder een hoer noemt voor het niet opvoeden, wat waar is uiteraard, krijg je een klap voor je muil,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |