SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
If not now, then when.![]()
Wel even verhogen dan, anders kan de vorm ook niet kloppen lijkt me (van de grond rapen vs 20cm hoog)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:50 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zou even beginnen met een correcte vorm met enkel stang.![]()
Moet zeggen dat het bijhouden van gewichten wel erg goed werkt. Waar ik voorheen wat liep te lamballen met welke gewichten ik aan de gang ging nu gewoon iedere keer wat omhoog t.o.v. vorige keer.
+/- 5 weken bezig waarvan 2,5 week serieus met opschrijven.
squat 70kg
Bench Press 55kg
Deadlift 75kg (kan hoger, maar ben beetje para mbt form)
Overhead Press 35kg
Alleen 3x5, sinds kort ook een dumbell row erbij, maar daar heb ik nog geen goede data van.![]()
Ik zit in een dubio. Vanmorgen voelde ik mij iets slechter. Mijn keel is dus naar de klote. Het is een halve griep of zo, alsof mijn lichaam zich nog steeds niet wilt overgeven. Echter kan ik wel gewoon trainen en mis het liefst ook geen trainingen, dan voel ik mij namelijk echt schuldig. Maarre, ik denk dat ik toch even mijn energie moet gebruiken om weer helemaal beter te worden dan zo dadelijk helemaal naar de klote zijn. Ik heb maandag ook een belangrijke afspraak namelijk.
Ik weet trouwens niet of het een virus is of dat het komt doordat ik ipv 3x 6x per week train nu.If not now, then when.![]()
Misschien iets minder (hard) trainen, je zegt het zelf al, geef je lichaam de tijd om whatever it is gewoon proper aan te vallen. Heb je meer baat bij dan volharden met 6x per week trainen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit in een dubio. Vanmorgen voelde ik mij iets slechter. Mijn keel is dus naar de klote. Het is een halve griep of zo, alsof mijn lichaam zich nog steeds niet wilt overgeven. Echter kan ik wel gewoon trainen en mis het liefst ook geen trainingen, dan voel ik mij namelijk echt schuldig. Maarre, ik denk dat ik toch even mijn energie moet gebruiken om weer helemaal beter te worden dan zo dadelijk helemaal naar de klote zijn. Ik heb maandag ook een belangrijke afspraak namelijk.
Ik weet trouwens niet of het een virus is of dat het komt doordat ik ipv 3x 6x per week train nu.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.quote:If not now, then when.![]()
Yeah. Tot mijn spijt moet ik even pauze nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Misschien iets minder (hard) trainen, je zegt het zelf al, geef je lichaam de tijd om whatever it is gewoon proper aan te vallen. Heb je meer baat bij dan volharden met 6x per week trainen.If not now, then when.![]()
Ik heb even geloerd op de facebook pagina van body en fitshop, staan grappige dingen tussen, zoals dit:
Q: Kan u mij van elk van volgende 3-4 zaken opnoemen die een bodybuilder dagelijks moet eten om beter resultaat te boeken (de beste dus)? Koolhydraten, vlees/vis, groenten, fruit.
A: Hoi Michiel, dit is niet helemaal mijn richting. Maar je moet als bodybuilder zorgen voor genoeg eiwitten om je spieren op te bouwen en daarnaast genoeg goede calorieen omdat je veel verbrandt. De meeste bodybuilders eten kipfilet, tonijn, biefstuk, rijst (geen aardappelen) als groente vaak de groente met een hoog vitamine en mineralengehalte zoals broccoli en als fruit appels en bananen (bananen omdat ze langzame energie leveren) daarnaast kun je kwark eten en eventueel dmv supplementen aanvullen zoals Wei-eiwit voor overdag en caseine voor het slapen gaan
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??![]()
![]()
Is het normaal om ~3,5kg te verliezen (geen vet) als je 2 maanden niet traint?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Geef je lichaam de tijd om te herstellen Yuri, 6x per week zwaar liften als natural zijnde is een recept voor overtraining en dat wil je echt niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ook minder gaan eten en dergelijke? Misschien vocht?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Is het normaal om ~3,5kg te verliezen (geen vet) als je 2 maanden niet traint?![]()
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience gelovenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:12 schreef FootieB het volgende:
Ik heb even geloerd op de facebook pagina van body en fitshop, staan grappige dingen tussen, zoals dit:
Q: Kan u mij van elk van volgende 3-4 zaken opnoemen die een bodybuilder dagelijks moet eten om beter resultaat te boeken (de beste dus)? Koolhydraten, vlees/vis, groenten, fruit.
A: Hoi Michiel, dit is niet helemaal mijn richting. Maar je moet als bodybuilder zorgen voor genoeg eiwitten om je spieren op te bouwen en daarnaast genoeg goede calorieen omdat je veel verbrandt. De meeste bodybuilders eten kipfilet, tonijn, biefstuk, rijst (geen aardappelen) als groente vaak de groente met een hoog vitamine en mineralengehalte zoals broccoli en als fruit appels en bananen (bananen omdat ze langzame energie leveren) daarnaast kun je kwark eten en eventueel dmv supplementen aanvullen zoals Wei-eiwit voor overdag en caseine voor het slapen gaan
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht![]()
![]()
Volgens mij verwar je dit nu met niet-natty bodybuilden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is gewoon 2x p.w. een split. Voor natural bodybuilders is het optimaler om elke spiergroep twee- of driemaal per week te trainen.![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:12 schreef FootieB het volgende:
Banenen, langzame energie?? Goede calorieen??![]()
![]()
Confidence through competence![]()
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience geloven
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht
[ afbeelding ]![]()
Denk dat haar antwoord ingefluisterd werd door een B&F gast die naast haar zat.
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.Confidence through competence![]()
En daar ben je verbaast over? Het is nu toch al 300x vastgesteld dat B&F een tokkiemagneet is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Op die facebook pagina van B&F zitten zoveel domme mensen, van die types die curlen in het squatrek en die in broscience geloven
Elke keer als ik wat op die FB pagina lees krijg ik zo'n gezicht
[ afbeelding ]![]()
Net even die vragen en die antwoorden gelezen en meeste van die vragen zou ik beter kunnen beantwoordenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)![]()
Sowieso moet dat mens geen vragen buiten haar vakgebied beantwoorden en je kan nooit goed advies geven zonder het doen van lichamelijk onderzoek![]()
Ja, dat is wel een nadeel van de marktwerking in de zorg. Alles moet snel, zoveel mogelijk consulten per uur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef Stereotomy het volgende:
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.![]()
Ik heb wel wat gevraagd, maar ze antwoordde niet echt meer dan ik al wist;p ging over mijn supraspinatus blessure"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Die zag ik net staan volgens mij. De rotator cuff bij je schouders ofniet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:48 schreef Pastapipos het volgende:
Ik heb wel wat gevraagd, maar ze antwoordde niet echt meer dan ik al wist;p ging over mijn supraspinatus blessure![]()
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja maar het wordt nog erger.. Want dit is het antwoord van een 'fysiotherapeute'. Schijnt zo'n actie te zijn nu op die facebook-pagina. Je gaat er toch wel vanuit dat die enigszins kennis ervan heeft (hoewel het natuurlijk niet echt haar vakgebied is..)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ligt eraan, ik betaal(de) m'n fysio uit eigen zak. Als ik daar zat verwacht ik gewoon expertise en als het langer duurt, dan duurt het langer.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:37 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een nadeel van de marktwerking in de zorg. Alles moet snel, zoveel mogelijk consulten per uur.
Marktwerking in de zorg is een farce, als ik naar mezelf kijk, ik wil m'n zorg dicht bij huis hebben. Of, dicht bij waar ik ben. Als ik in Almere zit wil ik daar perfecte zorg hebben, ben ik in Amsterdam dan wil ik daar perfecte zorg hebben. Ik ga niet kiezen uit aanbieders, ik wil gewoon bang voor m'n bucks.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is een van de rotator cuff spieren ja, gebruik je vooral bij bank drukken met stang en optrekkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:53 schreef FootieB het volgende:
[..]
Die zag ik net staan volgens mij. De rotator cuff bij je schouders ofniet?"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Daarom zelf zoveel mogelijk kennis opdoen!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef Stereotomy het volgende:
Maargoed, dit is ook een beetje het probleem - in mindere mate - van (huis)artsen. Ze krijgen maar een paar weken op een curriculum van 6 jaar les over voeding. Probeer dan maar eens goed adviezen te geven aan mensen. Artsen zijn tegenwoordig meer symptoombestrijders-in-vijf-minuten-spreekuur dan dat ze daadwerkelijk iets voor de preventie van ziektes kunnen doen.Dan filter je ook vanzelf veel bullshit eruit.
![]()
Nou, helemaal met de huismuis eensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Daarom zelf zoveel mogelijk kennis opdoen!Dan filter je ook vanzelf veel bullshit eruit.
Confidence through competence![]()
Gelukkig zijn er hier ook een paar die veel verstand van voeding hebben!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, helemaal met de huismuis eens![]()
Dat dus. Ik ga toch ook niet naar de computerzaak op de hoek om winterbanden te kopenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Nee ben niet minder gaan eten, wel slechter.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:42 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ook minder gaan eten en dergelijke? Misschien vocht?Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Er wordt mij aangeleerd om niet in iemand anders vakgebied advies te geven. Niet dat t daarom niet zou doenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een fysio is geen deskundige wat voeding betreft bij mijn weten.![]()
![]()
Volgende week is mijn profielwerkstuk over schouderblessures in honkbal af, dan zal ik het posten. Er staat ook wat info over oefeningen en shit in, dat is voor iedere sport toe te passen. Er staan nog wat foutjes in maar die zal ik verbeteren. Tot die tijd heb je misschien hier wat aan:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:18 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Dat is een van de rotator cuff spieren ja, gebruik je vooral bij bank drukken met stang en optrekken
http://www.t-nation.com/f(...)tator_cuff_conundrum
Je moet dips en oefeningen waarbij je bovenarm hoger komt dan je schouder vermijden, dus shoulder press, incline press etc. Doe als vervanging laterals met goede form. 'Trekken' met je elleboog en de dumbbell iets naar voren laten kantelen, alsof je een kan water leegschenkt. Probeer je traps ook zoveel mogelijk te onspannen en niet te shruggen. Doe ook rear delt oefeningen als reverse flyes met dumbbells of een machine of face pulls.
De hodgetwins zijn live om 18:00 btw![]()
![]()
Toen ik even stopte ivm drukke opleiding merkte ik dat ik al zeker 2 kilo kwijt was door te stoppen met creatine. Puur vocht, maar was ook meteen een stuk minder buffquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:49 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nee ben niet minder gaan eten, wel slechter.![]()
![]()
Gebruik geen creatine dus dat kan het niet zijn. En het is ook geen optisch bedrog want zelfs m'n vriendin en vrienden zien hetquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Toen ik even stopte ivm drukke opleiding merkte ik dat ik al zeker 2 kilo kwijt was door te stoppen met creatine. Puur vocht, maar was ook meteen een stuk minder buff
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Spierverlies, duh.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:13 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Gebruik geen creatine dus dat kan het niet zijn. En het is ook geen optisch bedrog want zelfs m'n vriendin en vrienden zien het![]()
Na 4 maanden cutten en 7 kg minder ben ik vorige week eindelijk weer begonnen met bulken. Eerst was het strugglen om lift stats te behouden, maar trainen gaat nu ZO veel beter. Alleen ik merk dat ik er direct meer ´bloated´ uit zie... is dit een (tijdelijke) reactie waar ik iets aan kan doen of moet ik er maar weer aan wennen?![]()
Nee, niet per se.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:07 schreef seto het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je dit nu met niet-natty bodybuilden.Ook geinig dat één set genoeg zou zijn mits je mind-muscle connection en form goed/perfect is.quote:Depending on individual recovery and response, choose a frequency of 2-3 times/week to stimulate
each targeted muscle grouphttp://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdfquote:Perform one set of each exercise. The preponderance of resistance-training studies shows no difference in the gains in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance as a result of performing a greater number of sets.If not now, then when.![]()
Minder creatine nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:58 schreef Dalliance het volgende:
Na 4 maanden cutten en 7 kg minder ben ik vorige week eindelijk weer begonnen met bulken. Eerst was het strugglen om lift stats te behouden, maar trainen gaat nu ZO veel beter. Alleen ik merk dat ik er direct meer ´bloated´ uit zie... is dit een (tijdelijke) reactie waar ik iets aan kan doen of moet ik er maar weer aan wennen?
Waarom cut je in de winter en bulk je in de zomer? Of woon je niet in nederland.![]()
Zo, training voelde niet optimaal aan, maar nu brand alles en zit ik in slaap te sukkelen. Dus toch een goede
Squat met 85 kg ipv 102 en veel zwaarder getraind door vorm.
Ook rackpulls gedaan. Rackpulls =
Schouders rug en benen goed afgemat.
Borst wat minder, komt volgende keer wel
/dagboekDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Vandaag eindelijk weer verse vettige zalm gehad.![]()
Ik heb toen na aanraden van Zith bevroren zalm gehaald, maar dat was helemaal niet hetzelfde als verse zalm. Jammer genoeg kochten mijn ouders er ontzettend veel van waardoor ik het allemaal wel moest opeten.
If not now, then when.![]()
De bar rolde half van zijn plaats toen ik iets te enthousiast squatte, nu een beetje last van mijn hand, fucking irritant tijdens het werk net.
En wat is eigenlijk het voordeel van rack pulls tov dlifts? Pak je dan minder je benen? Zag in mijn sportschool laatst ook al mensen ze doen. En vaak als ik ga squatten licht die bars zoms op de safety bars met de gewichten eraan, de laatste tijd laat iedereen zijn gewichten hangen ongeveer:/.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Mythe die maar niet dood wil gaan.quote:
Creatine gaat niet in je vetcellen zitten. Extra vocht houd je vast in je spieren.Confidence through competence![]()
Een man op de sportschool rade mij aan een riem te dragen bij mijn max setjes deadlift en rackpulls. Niet zo zeer voor mijn rug maar wel om een liesbreuk te voorkomen. Broscience??![]()
Broscience.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:23 schreef Mithras82 het volgende:
Een man op de sportschool rade mij aan een riem te dragen bij mijn max setjes deadlift en rackpulls. Niet zo zeer voor mijn rug maar wel om een liesbreuk te voorkomen. Broscience??![]()
Ja, ik woon wel in Nederland, maar het liep dit jaar gewoon zo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Minder creatine nemen.
Waarom cut je in de winter en bulk je in de zomer? Of woon je niet in nederland.![]()
Ha, dat zei Mike Mentzer ook al.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ook geinig dat één set genoeg zou zijn mits je mind-muscle connection en form goed/perfect is.
[..]
http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdf
Het bovenstaande document is wel een leuke, moet ik zeggen. Erg uitgebreid, en het neemt de hele algemene kijk op de hak. Moet zeggen dat ik het met veel dingen eens ben (bv. dat machines niet inherent slecht zijn of dat je er niet van kunt groeien), maar ik denk dat sinds 2004 er wat meer studies uitgekomen zijn die meerdere sets ondersteunen. Wat belangrijk is, en dat heb ik vaker gezegd, is dat je probeert tot aan failure te trainen. Het niet meer genoeg energie kunnen voorzien om eccentrisch de beweging af te kunnen maken is ook een belangrijke prikkel voor groei.Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: