Powerrack, bankje, olympische stang, 50mm dumbells en gewichten. Aan het powerrack zit ook nog een pulley voor cable row enzo.quote:
Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deze http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/creatine-monohydraat/
Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen.
Heb jij toevallig ook multi-vitaminen van B&F? Die moet ik ook weer hebben alleen ik weet niet welke. Ik vind die site van B&F echt onhandig.
Hmm, oké.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/
inclined bankje, met buik en borst op gaan liggen en roeien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen van je BORs of Pendlay's.
Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef JanKort het volgende:
het gaat om een aanvulling he. Als het goed is, eet je gevarieerd en gezond. Maw, een goedkope multi vult echt wel aan wat nodig is. Uiteraard staat een animal-pak veel coolerder en levert de BnF een bak met $ op.
Daarom pak ik die animal ook even meequote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.
Jij traint wel zwaar geloof ik hé? Als je echt zwaar gaat squatten moeten je rompspieren wel voldoende ontwikkeld zijn om dat gewicht te kunnen dragen lijkt me.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:14 schreef stinkie het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat ik met squats aan mijn max zit doordat buik en rug het niet meer aankunnen. Val ook naar voren idd, onderlijf/rug gaan gevoelig worden. Hebben meer dat?
Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:37 schreef stinkie het volgende:
En weer eens wat buikspieren gaan doen.
Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo, begin eindelijk weer beter te worden. Heb nu vier dagen niet getraind en amper gegeten, wat pomp weg maar verder weinig schade.
Nu wil ik morgenochtend als het even kan gaan trainen. Normaal is zondag mijn rustdag en begin ik op maandag met mijn 4-day split (maandag borst-biceps). Nu wil morgen eigenlijk gewoon een full-body work doen, wat compounds en misschien wat isolatieoefeningen voor armen. Is dit verstandig of kan ik morgen beter gewoon met mijn normale schema beginnen?
Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.
Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:21 schreef Mithras82 het volgende:
Je bent ziek geweest gun je lichaam tijd. Begin gewoon maandag weer. Alsof die dag je gaat helpen.
Je kunt ook morgen trainen en maandag overslaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:35 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.
[..]
Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.
Lucky you.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.
Als ik deze post mag geloven, lijk je enigzins gelijk te hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=130747213&page=13quote:Hey nads. Nothings quite that black and white with only lifting a certain way or doing certain body movements. For example, if I was teaching someone to lift 100lb boxes all day then there is a lot of merit to teaching only saggital plane movements with neutral spinal mechanics because it does place a very large intradiscal stress on your body if you introduce a rotational component. But also in reality we dont move in unidirectional planes through life. Almost every motion is through diagonal movements and rotation is one that our spines are supposed to move through. The difference between lifting a load like the boxes and the cable chops are that one has placed a compressional load on the spine which increases the risk for disc herniations and the other dosent. From a preventative and rehabilitation standpoint, we have to musculoskeletally and neuromuscularly train the areas that are weak and not completely avoid them since it is unreasonable to move through life in unidirectional planes. Also most importantly the reason to train in rotational movements, in a safe manner, is to target the muscles responsible for providing segmental stability. Namely the multifidi, rotatores, and spinalis musculature. No other groups of muscles travel from one vetebre segment to another to provide this stability. I think by not training stabilization muscles we are more at risk for herniations. So both are true to an extent. Avoid rotation when lifting under a compressional load to ensure that the intradiscal pressure does not exceed its envelope of function and on the other hand train the rotatores to provide good segmental stability when we need it and reduce the risk of herniations. And certainly herniations can happen without any rotational component but by doing some of this core work it makes for a spine that is able to control the forces demanded of it when asked in the weight room. Hope this all made sense.
Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.
Herkenbaar. Afgelopen donderdag voor het eerst na mijn rustweek gesquat. Ik kan dus nu al twee dagen niet meer normaal lopenquote:Op zondag 13 januari 2013 01:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.
Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.
[ afbeelding ]
Bij ons was dat ding binnen 2 weken gejat. Ik doe dit nu met een barbell maar heb toch het idee dat zo'n wheel prettiger werkt.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |