abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:34:13 #121
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_121481641
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat voor materiaal heb je?
Powerrack, bankje, olympische stang, 50mm dumbells en gewichten. Aan het powerrack zit ook nog een pulley voor cable row enzo.
Bedankt Hans.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:35:37 #122
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121481700
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen van je BORs of Pendlay's.
Confidence through competence
pi_121481769
quote:
Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen. :P

Heb jij toevallig ook multi-vitaminen van B&F? Die moet ik ook weer hebben alleen ik weet niet welke. Ik vind die site van B&F echt onhandig. :P
If not now, then when.
pi_121481885
Bijna ¤ 20,- voor multi-vitaminen is toch veel te overdreven.

http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/
If not now, then when.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:39:37 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121481902
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, bedankt. Die heb ik ook gekozen. :P

Heb jij toevallig ook multi-vitaminen van B&F? Die moet ik ook weer hebben alleen ik weet niet welke. Ik vind die site van B&F echt onhandig. :P
Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/
pi_121482391
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik neem geen multi meer, maar ik had voorheen deze. http://www.bodyenfitshop.(...)-mens-ultra-potency/
Hmm, oké.
If not now, then when.
pi_121482403
het gaat om een aanvulling he. Als het goed is, eet je gevarieerd en gezond. Maw, een goedkope multi vult echt wel aan wat nodig is. Uiteraard staat een animal-pak veel coolerder en levert de BnF een bak met $ op.
Facet!
pi_121482905
Enigste wat ik heb zijn de kruidvat multi's (240stuks @ 7euro ofzo) + vitamine D (2000UI)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:12:33 #129
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_121483057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen van je BORs of Pendlay's.
inclined bankje, met buik en borst op gaan liggen en roeien.

Maar idd, barbell row is de enige oefening waarbij ik wel eens last van mijn rug hen waar dat niet zou moeten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:14:11 #130
19297 stinkie
pi_121483113
Ik heb trouwens het idee dat ik met squats aan mijn max zit doordat buik en rug het niet meer aankunnen. Val ook naar voren idd, onderlijf/rug gaan gevoelig worden. Hebben meer dat?
pi_121483203
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef JanKort het volgende:
het gaat om een aanvulling he. Als het goed is, eet je gevarieerd en gezond. Maw, een goedkope multi vult echt wel aan wat nodig is. Uiteraard staat een animal-pak veel coolerder en levert de BnF een bak met $ op.
Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.
If not now, then when.
pi_121483264
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet er natuurlijk wel cool uitzien hé.
Daarom pak ik die animal ook even mee c_/
Facet!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:24:02 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121483410
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:14 schreef stinkie het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat ik met squats aan mijn max zit doordat buik en rug het niet meer aankunnen. Val ook naar voren idd, onderlijf/rug gaan gevoelig worden. Hebben meer dat?
Jij traint wel zwaar geloof ik hé? Als je echt zwaar gaat squatten moeten je rompspieren wel voldoende ontwikkeld zijn om dat gewicht te kunnen dragen lijkt me.
Veel buik en lage rug oefeningen helpen dan wel maar dat doe je vast al.

Anders werkt een korte rustperiode ook goed bij mij als ik tegen mijn plafond zit.
Trainen-rusten-supercompensatie
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:37:09 #134
19297 stinkie
pi_121483864
Toen ik Bach extensions en 'buikspierplesier' nog in schema had, hing toenmalig max wel 'makkelijker', maar dat was ook 20 kilo minder.

Ik ga overigens regelmatig in gewicht een stuk naar beneden om weer op vorm te letten, die wil bij zware gewichten nog wel eens minder worden (nu dus bij squat). Nu ongeveer 15 kilo eraf, betere vorm en een knie die het aankan om horizontaal te gaan en vanaf dat punt weer omhoog en door het plateau heen.

En weer eens wat buikspieren gaan doen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:41:06 #135
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121484011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:37 schreef stinkie het volgende:

En weer eens wat buikspieren gaan doen.
Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.

zaterdag 12 januari 2013 @ 21:42:40 #136
55709 Stereotomy
pi_121484067
Beetje dit idee? :9

pi_121485113
Zo, begin eindelijk weer beter te worden. Heb nu vier dagen niet getraind en amper gegeten, wat pomp weg maar verder weinig schade.

Nu wil ik morgenochtend als het even kan gaan trainen. Normaal is zondag mijn rustdag en begin ik op maandag met mijn 4-day split (maandag borst-biceps). Nu wil morgen eigenlijk gewoon een full-body work doen, wat compounds en misschien wat isolatieoefeningen voor armen. Is dit verstandig of kan ik morgen beter gewoon met mijn normale schema beginnen?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:10:51 #138
55709 Stereotomy
pi_121485154
Wat maakt 1 training nou uit? Doe wat je lekker lijkt.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:32 #139
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121485234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo, begin eindelijk weer beter te worden. Heb nu vier dagen niet getraind en amper gegeten, wat pomp weg maar verder weinig schade.

Nu wil ik morgenochtend als het even kan gaan trainen. Normaal is zondag mijn rustdag en begin ik op maandag met mijn 4-day split (maandag borst-biceps). Nu wil morgen eigenlijk gewoon een full-body work doen, wat compounds en misschien wat isolatieoefeningen voor armen. Is dit verstandig of kan ik morgen beter gewoon met mijn normale schema beginnen?
Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.
pi_121485557
Je bent ziek geweest gun je lichaam tijd. Begin gewoon maandag weer. Alsof die dag je gaat helpen.
pi_121486045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou een lichte full body doen, waarbij je borst biceps wat ontziet,zodat je maandag je borst biceps weer vol kan trainen.
Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:21 schreef Mithras82 het volgende:
Je bent ziek geweest gun je lichaam tijd. Begin gewoon maandag weer. Alsof die dag je gaat helpen.
Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.
pi_121487611
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:35 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk rug biceps haha, maar bedankt, dat was ik van plan.

[..]

Ja dat is ook weer zo, maar ik sta te springen om weer te trainen en heb mezelf al vier dagen complete rust gegund.
Je kunt ook morgen trainen en maandag overslaan.
pi_121490672
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:54:42 #144
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_121490737
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Ik lees overal dat spierpijn geen indicatie is van spier groei. Ook lees ik dat sommigen denken dat als je geen dpierpijn meer hebt je je schema moet omgooien om gewenning tegen te gaan. Alleen ik heb eigenlijk in de 3 maanden dat ik train geen spierpijn gehad. Echter is er wel vooruitgang, verschilt dit dan zoveel per persoon? Ik lees dat sommigen met pijn en moeite naar de wc gaan na het squatten en dergelijke dingen.
Lucky you.
BEASTMODE
pi_121491051
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Stereotomy het volgende:
'row' bewegingen zijn imho bij uitstek bewegingen om met een machine te doen ipv vrije gewichten. Zwaartekracht werkt alleen omlaag, waardoor je je in een half onnatuurlijke positie moet wringen om rows te kunnen doen. Hoewel het wel kan, lijkt me dat je erector spinae er niet voor gebouwd is om de schokken op te vangen
Als ik deze post mag geloven, lijk je enigzins gelijk te hebben
Om je tijd te besparen:

quote:
Hey nads. Nothings quite that black and white with only lifting a certain way or doing certain body movements. For example, if I was teaching someone to lift 100lb boxes all day then there is a lot of merit to teaching only saggital plane movements with neutral spinal mechanics because it does place a very large intradiscal stress on your body if you introduce a rotational component. But also in reality we dont move in unidirectional planes through life. Almost every motion is through diagonal movements and rotation is one that our spines are supposed to move through. The difference between lifting a load like the boxes and the cable chops are that one has placed a compressional load on the spine which increases the risk for disc herniations and the other dosent. From a preventative and rehabilitation standpoint, we have to musculoskeletally and neuromuscularly train the areas that are weak and not completely avoid them since it is unreasonable to move through life in unidirectional planes. Also most importantly the reason to train in rotational movements, in a safe manner, is to target the muscles responsible for providing segmental stability. Namely the multifidi, rotatores, and spinalis musculature. No other groups of muscles travel from one vetebre segment to another to provide this stability. I think by not training stabilization muscles we are more at risk for herniations. So both are true to an extent. Avoid rotation when lifting under a compressional load to ensure that the intradiscal pressure does not exceed its envelope of function and on the other hand train the rotatores to provide good segmental stability when we need it and reduce the risk of herniations. And certainly herniations can happen without any rotational component but by doing some of this core work it makes for a spine that is able to control the forces demanded of it when asked in the weight room. Hope this all made sense.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=130747213&page=13
Ik denk niet dat het een deskundige is, maar nog steeds wel een interessant stuk

Bedoel je deze machine overigens?
  zondag 13 januari 2013 @ 01:12:23 #146
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_121491291
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef esv7 het volgende:
Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 13 januari 2013 @ 07:50:17 #147
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121494861
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:12 schreef Drinky het volgende:

[..]

Verschilt per persoon en na een tijdje wen je eraan. Na een dag squatten en liften kom ik zelf al met moeite de trap van de sportschool af zonder te vallen, daarna loop ik vaak een paar dagen alsof ik in mijn kontje ben gepierd.
Herkenbaar. Afgelopen donderdag voor het eerst na mijn rustweek gesquat. Ik kan dus nu al twee dagen niet meer normaal lopen :') En dat op een 'rustig inkomen' gewicht dat onder mijn normale gewicht ligt :D Overigens is het wel zo dat ik na een week of twee alweer overal aan gewend ben; weinig tot geen spierpijn meer. Volgens mij is dat helemaal geen slecht teken, maar juist een teken dat je lichaam zich op een postieve aanpast aan de inspanning.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121494893
Ik squat nu 3× per week dus ik ben er een beetje aan gewend
Toen ik splits deed had ik wel ontzettend last van benen de dag erna
  zondag 13 januari 2013 @ 09:30:05 #149
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121495324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vind de abb wheel nog altijd de beste oefining. En naar mijn gevoel een van de beste met oog op squats.

[ afbeelding ]
Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_121499960
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:30 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Heerlijke oefening is dat, je pakt er ook je rug ed mee.
Bij ons was dat ding binnen 2 weken gejat. Ik doe dit nu met een barbell maar heb toch het idee dat zo'n wheel prettiger werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')