SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 09-01-2013 18:23:01 ]![]()
Klinkt niet erg goed eerlijk gezegdquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Moet er toch doorheen lopen. Ik voelde mijn schenen maandag tijdens de run op een bepaald moment ook wel gaan branden, en daarna heb ik ze een paar uur wel gevoeld. Maar vandaag zijn ze prima dus kan ik straks gaan lopen denk ik dan.Ben benieuwd of je er straks weer last van hebt.
![]()
Wanneer ik biceps ga trainen gaan ze op den duur ook branden. Zo vergelijk ik het nu maar even..quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Klinkt niet erg goed eerlijk gezegdBen benieuwd of je er straks weer last van hebt.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Het is jouw lichaamquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Wanneer ik biceps ga trainen gaan ze op den duur ook branden. Zo vergelijk ik het nu maar even..![]()
![]()
Zo, ingeschrevenLoopgroep Naaldwijk (en indirect Fonds Gehandicaptensport) gespekt. Kan er weer 1/100e runnerblade worden aangeschaft
![]()
![]()
Naaldwijk sponserenquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:09 schreef Quoi het volgende:
Zo, ingeschrevenLoopgroep Naaldwijk (en indirect Fonds Gehandicaptensport) gespekt. Kan er weer 1/100e runnerblade worden aangeschaft
![]()
![]()
trail running is dus niet voor iedereen weg gelegd...
http://losseveter.nl/blog/column-patrick-delait-2/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hahaha![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
maar wel vorst zodat het lekker kraakt onder je schoenenquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoop voor jullie op zo'n weertje! Ziet er geweldig uit.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar wel vorst zodat het lekker kraakt onder je schoenenik hoop er zo op. Heb echt behoefte aan heldere vrieskou
![]()
![]()
Exactquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar wel vorst zodat het lekker kraakt onder je schoenen
Leuk artikel over die marathonloper die een trail ging lopen. Ik ben geen marathonloper en ik heb dan wel geen trails gelopen, maar heb wel even dubbelgecheckt of het parcours van de wedstrijd zondag wel écht geasfalteerd is![]()
![]()
Straks een rondje het voelt wel koud aan buiten ik doe denk ik een dubbele laag aan
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Haha!quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://losseveter.nl/blog/column-patrick-delait-2/Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat vind ik niet echt te vergelijken. Ik zal er echt mee oppassen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Wanneer ik biceps ga trainen gaan ze op den duur ook branden. Zo vergelijk ik het nu maar even..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://losseveter.nl/blog/column-patrick-delait-2/
De kerstvakantie is voorbij, dus schaatsles begint ook weer. Morgen weer een klein rondje lopen. Zondag ga ik trouwens wel een PR neerzetten, want ik heb nog nooit 10,5km gelopen (max 10,01 ;-0) en sowieso niet als prestatieloopIk denk wel dat ik er (omgerekend naar 10) met de CPC wel gehakt van ga maken.
![]()
Leuk hatseflats, schaatsles!Yur z'n vader geeft ook schaatsles.
Weer mooie actie v/d HardloopwinkelMooi op tijd voor de aankomende 'kou'
![]()
![]()
nou dat lopen ging dus niet doormijn darmen werken niet mee de laatste tijd....had gehoopt dat het over zou gaan met lopen, maar werd alleen maar erger...dus maar weer huiswaards....hoop dat het snel over gaat...
![]()
Mooie actie ja! Jammer dat die winkel niet hier in de buurt zit of een webshop heeft, ze hebben volgens mij best vaak mooie aanbiedingen..![]()
![]()
Wat nou koud, ik blijf de hele winter gewoon in een t-shirt met jasje lopen![]()
Maar dat is eigenlijk omdat ik met mijn kassa baan bij de AH niet zulke kleding kan financieren
Beterschap!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
nou dat lopen ging dus niet doormijn darmen werken niet mee de laatste tijd....had gehoopt dat het over zou gaan met lopen, maar werd alleen maar erger...dus maar weer huiswaards....hoop dat het snel over gaat...
![]()
dank je!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef acalaca het volgende:
Wat nou koud, ik blijf de hele winter gewoon in een t-shirt met jasje lopen![]()
Maar dat is eigenlijk omdat ik met mijn kassa baan bij de AH niet zulke kleding kan financieren
[..]
Beterschap!
en waarom zijn al die HM's enzo zo "ver" weg....zou best een keer willen komen kijken...en rennen over het strand lijkt me geweldig....alleen niet echt naast de deur![]()
![]()
Wat is dichtbij voor je dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
dank je!
en waarom zijn al die HM's enzo zo "ver" weg....zou best een keer willen komen kijken...en rennen over het strand lijkt me geweldig....alleen niet echt naast de deur
En beterschap![]()
![]()
Gewoon ijsberenkoudquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef acalaca het volgende:
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Hehe, we zijn van de nul af. 4,35 km. Ik kruip weer langzaam naar die 5 toe.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Net wezen lopen, geen last, althans niet zo sterk als de vorige keer.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat vind ik niet echt te vergelijken. Ik zal er echt mee oppassen.
Maar niet dat ik een lekker rondje gedaan heb deze keer.
Mijn oefening gewoon niet af kunnen maken, laatste 1.5 km voelde mijn benen als rubber en begon te slingeren. Die laatste 12 minuten viel daarom echt niet mee, soms een stukje extra moeten wandelen om door te komen.
3 weken geleden had ik er blij mee geweest hoor maar ging minder soepel dan maandag met 2x15. (toch die extra stop en weer op gang komen wat mij nekt)
Fck it, ik ben geweest, ik moet 2 dagen rust houden nu en zaterdag doe ik het overnieuw.
Nog een dagje extra vertraging op het schema.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik geef je niet eens ongelijk, vindt het zelf nog steeds warm buiten!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef acalaca het volgende:
Wat nou koud, ik blijf de hele winter gewoon in een t-shirt met jasje lopen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Gelukkig dat je nu minder last hebt. Jammer dat verder niet ging. Maar zoals je zegt, je bent geweest. Zaterdag weer buffelen!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:32 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Net wezen lopen, geen last, althans niet zo sterk als de vorige keer.
Maar niet dat ik een lekker rondje gedaan heb deze keer.
Mijn oefening gewoon niet af kunnen maken, laatste 1.5 km voelde mijn benen als rubber en begon te slingeren. Die laatste 12 minuten viel daarom echt niet mee, soms een stukje extra moeten wandelen om door te komen.
3 weken geleden had ik er blij mee geweest hoor maar ging minder soepel dan maandag met 2x15. (toch die extra stop en weer op gang komen wat mij nekt)
Fck it, ik ben geweest, ik moet 2 dagen rust houden nu en zaterdag doe ik het overnieuw.
Nog een dagje extra vertraging op het schema.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zeker. Ben ook niet geheel ontevreden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:37 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gelukkig dat je nu minder last hebt. Jammer dat verder niet ging. Maar zoals je zegt, je bent geweest. Zaterdag weer buffelen!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik heb nog geen PR op de 10,5, dus die gaat er helemaal komen zondag!![]()
* Frsh gokt op 55/56 minuten.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Net gelopen, voor mijn gevoel ging het wel ok. Niet super lekker zoals in bijvoorbeeld september, maar gezien mijn weinige motivatie ging het goed
Maar dan ben ik klaar en kijk ik naar mijn kaartje en rondetijden van endomondo, en ik word gewoon chagrijnigLaatste tijd héél veel schommelingen in mijn grafiekjes. Kan nooit. Telefoon en endomondo zijn up to date, probleem is zomaar ontstaan. Snap er niets van.
![]()
HTC?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:55 schreef Miezziej het volgende:
Net gelopen, voor mijn gevoel ging het wel ok. Niet super lekker zoals in bijvoorbeeld september, maar gezien mijn weinige motivatie ging het goed
Maar dan ben ik klaar en kijk ik naar mijn kaartje en rondetijden van endomondo, en ik word gewoon chagrijnigLaatste tijd héél veel schommelingen in mijn grafiekjes. Kan nooit. Telefoon en endomondo zijn up to date, probleem is zomaar ontstaan. Snap er niets van.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Jep, precies hetzelfde. Ik krijg vaak kaartjes met mooie zigzagroutes terugdan lijkt t langer.
Wat bij mij hielp (tot nog toe) is een GPS status app downloaden die de meest gebruikte coördinaten onthoudt. Dan heeft je GPS ontvanger minder te zoeken/corrigeren.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik heb het ook wel eens, heb het meteen door omdat mijn eerste km eigenlijk altijd hetzelfde is en ik dus wel weet wat 1km moet zijn. Als ik dat eerder hoor is het mis, en dan opnieuw proberen heeft geen zin. Ik heb het idee dat het helpt als je hem 5 minuten van tevoren al aanzet (Endomondo dan, niet je route/loopje), en niet vlak voordat je weggaat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:55 schreef Miezziej het volgende:
Je kunt trouwens met afstandmeten je echte afstand nog wel nameten en aanpassen, dan klopt je gemiddelde tijd iig en je calorieën zo ongeveer. Ascent/descent is bij mij dan ook vaak het 10voudigeKun je ook aanpassen. En je kunt aanvinken dat je belachelijk snelle tijden niet meeworden genomen in je statistics. Je afstand wordt wel gewoon bij je totaal opgeteld
Je rondetijden krijg je helaas nooit terug.
know'm sayin?
word? word.![]()
Meestal klopt de gelopen afstand wel ongeveer (zal die van vandaag straks eens nameten voor de zekerheid) maar zegt hij wel heel vaak dat ik stil sta ofzo.. Heel veel dips etc.
![]()
Daar werd ik echt gek van, de hele tijd dat training paused, training resumed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Meestal klopt de gelopen afstand wel ongeveer (zal die van vandaag straks eens nameten voor de zekerheid) maar zegt hij wel heel vaak dat ik stil sta ofzo.. Heel veel dips etc.
![]()
![]()
Ja dat herken ik ook wel ja. Ik heb ook wel een dat ik als ik ergens stilsta, om even snel een foto te maken, dat ie dan daar op de route een uitschieter naar links of rechts maaktquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Zal dus wel aan HTC liggen, wel jammer.
know'm sayin?
word? word.![]()
'GPS signal lost..... GPS signal restored' doet ie ook altijd als ik even stopquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar werd ik echt gek van, de hele tijd dat training paused, training resumed.gtfo biatch!
know'm sayin?
word? word.![]()
Maar ik heb geen Garmin centjes
Had trouwens mijn teennagels geknipt (leuke details) maar blijkbaar met een scherp randje ofzo, want bloedende teen
![]()
![]()
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef alors het volgende:
[..]
'GPS signal lost..... GPS signal restored' doet ie ook altijd als ik even stopgtfo biatch!
![]()
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
In de categorie opbiechtingen:
Volgens mij kun je me op 14 april wegdragen als Lee Towers gaat zingen. Ben nogal gevoelig voor muziek en de combi van R'dam en Lee![]()
![]()
Bij het binnenlopen van het Olympisch stadion afgelopen oktober met héél véél trommels had ik het al zwaar....Precies, dat was voor mij het moment om zonder te gaan lopen. Bloedje irritant.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar werd ik echt gek van, de hele tijd dat training paused, training resumed.![]()
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Quoi het volgende:
Volgens mij kun je me op 14 april wegdragen als Lee Towers gaat zingen. Ben nogal gevoelig voor muziek en de combi van R'dam en Lee![]()
![]()
Bij het binnenlopen van het Olympisch stadion afgelopen oktober met héél véél trommels had ik het al zwaar....
[..]
Precies, dat was voor mij het moment om zonder te gaan lopen. Bloedje irritant.![]()
een lotgenoot..
![]()
Samsung met runkeeper hier, nergens last van
+1quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Samsung met runkeeper hier, nergens last vanHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Rotterdams volksliedquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Quoi het volgende:
![]()
Bij het binnenlopen van het Olympisch stadion afgelopen oktober met héél véél trommels had ik het al zwaar....
[..]
Precies, dat was voor mij het moment om zonder te gaan lopen. Bloedje irritant.![]()
![]()
Dat heb ik met YNWA en Enschede (Ja niet origineel te blabla). Net zoals tijdens het glazen huis.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Quoi het volgende:
![]()
[..]
![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zal ik gaan lopen of pussy ik out
Are you a chicken?quote:
ja maar het is koud buiten
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Are you a chicken?
[ afbeelding ]Marty!!
![]()
Valt reuze mee hoor Nimby, kom net terug van 6,5 km
http://www.endomondo.com/workouts/150169350
Lekker weer om te lopen, heerlijk rondje gelopen, met wat kleine pijntjes, maar dat kan ook door mn slaaptekort komen. En alhoewel ik altijd een dubbele knoop leg, had ik toch een losse veter, dat is zo irritant...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Update,
Ik heb me al omgekleed
fijn dat het elke km iets harder ging (nee, en ik geef niet snel op)
Dat was mijn eerste training met een loopgroep in het kader van help-jump-de-halve-marathon-van-barcalona-door trainingschema
http://www.endomondo.com/workouts/150172514Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
quote:
lekker om op te lopen ook...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Barcalona is mij net iets te ver anders had ik die halve wel met je mee gelopen om je er door heen te slepen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Jumparound het volgende:
fijn dat het elke km iets harder ging (nee, en ik geef niet snel op)
Dat was mijn eerste training met een loopgroep in het kader van help-jump-de-halve-marathon-van-barcalona-door trainingschema
http://www.endomondo.com/workouts/150172514![]()
na 2 min of meer "mislukte" loopjes eindelijk les 26 van EVY volbracht. Ook lekker regelmatig gelopen voor zover ik kan zien in Runkeeper, 8 seconden verschil tussen de snelste en de langzaamste kilometer, tenminste van de kilometers die waarin geen wandelpauze viel.
't ging bijna makkelijk
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
over een paar weken weer een keer op zaterdag / zondag?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Barcalona is mij net iets te ver anders had ik die halve wel met je mee gelopen om je er door heen te slepen.
als ik rond de 14 zit kunnen we een rondje hei doen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
mooi toch?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:31 schreef desub het volgende:
na 2 min of meer "mislukte" loopjes eindelijk les 26 van EVY volbracht. Ook lekker regelmatig gelopen voor zover ik kan zien in Runkeeper, 8 seconden verschil tussen de snelste en de langzaamste kilometer, tenminste van de kilometers die waarin geen wandelpauze viel.
't ging bijna makkelijk
Ecosia
Ik krijg nu al kippenvelquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Quoi het volgende:
![]()
[..]
Precies, dat was voor mij het moment om zonder te gaan lopen. Bloedje irritant.Dat wordt nog wat..
En de binnenkomst in het Olympisch Stadion! Damn, zelden zoiets gaafs meegemaakt. Mooiste finish imo! Voelde zo..machtig om daar naar binnen te mogen rennen.![]()
Het wordt weer koud, EN helder hoop ik, veel beter dan sneeuw!
Ik ben sinds 21 december geblesseerd geweest aan knie. Ik denk dat het inmiddels over is. Een beetje rust deed wonderen, inmiddels zondag en gisteren 8 km gelopen, gister ook weer 12 per uur gemiddeld. Geen noemenswaardige klachten.
Maar wat nog veel meer wonderen deed, waren nieuwe schoenen! Dat was een mooie wake-up call. Als je vaak pijntjes hebt en het lopen gaat zwaar... koopt nieuwe waar! Dat wou ik ff kwijt. Morgen weer 12 km rennen, ben weer op schema voor de CPC :-)Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl![]()
Ja, het is ook leukquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:13 schreef GotC het volgende:
Leuk hatseflats, schaatsles!Yur z'n vader geeft ook schaatsles.
[ afbeelding ]
Weer mooie actie v/d HardloopwinkelMooi op tijd voor de aankomende 'kou'
)
Vallen niet, nu doet m'n kont zeer (ik ben niet zo goed in pootje over
Die Craft actie is zeker goed, misschien tram ik als ik volgende week weer in Amsterdam ben wel even heen. Ik ben tot nu toe in ieder geval altijd erg tevreden over Craft.
[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 09-01-2013 21:46:31 (haakje vergeten) ]![]()
quote ipv edit
[ Bericht 98% gewijzigd door hatsaflats op 09-01-2013 21:46:12 (alsof de topics nog niet snel genoeg gingen) ]![]()
Of het hele andere Parkzicht repertoirequote:
http://m.youtube.com/watch?v=J1pzvapaR1E![]()
Ben er weer![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/150174182
Note voor mezelf, geen fleecetrui aan als het niet vriest.
En misschien een hoofdlamp kopen voor wat licht in de duisternis
vertel..quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:44 schreef GotC het volgende:
Mocht iemand ooit (licht) geblesseerd raken: Aquajoggen is een prima vervanging
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:quote:
Voor de mensen die mij niet op FB hebben:quote:Hoogtepunt van m'n dag: Voor het eerst wezen aquajoggen, tussen een groep 70+ jarigen die luidkeels meezongen met 'Annie hou jij m'n tassie effe vast'. Fountain of youth is er niks bij!![]()
![]()
![]()
Geweldig!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:11 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Voor de mensen die mij niet op FB hebben:
[..]óók een muzikaal hoogtepuntje...
quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ben er weer![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/150174182
Note voor mezelf, geen fleecetrui aan als het niet vriest.
En misschien een hoofdlamp kopen voor wat licht in de duisternisZie je nou!
![]()
Jaquote:![]()
Maar ik had het net echt koud. goed dat probleempje is nu opgelost
Net Spirit of the Marathon gekeken nadat het linkje een keer voorbij kwam in een eerder topic. Wat een prachtige docu![]()
En wat gaat het kriebelen als ik dat allemaal zo zie..Nog 3,5x zo goed worden als ik nu ben en dan kan ik
![]()
![]()
Haha, klinkt goed!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:11 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Voor de mensen die mij niet op FB hebben:
[..]![]()
Klaaaar met werken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo, een lekker rustig ontspannen 5km gelopen om de boel lekker soepel te krijgen en nu relaxen tot zondag:
http://www.endomondo.com/workouts/150180698
Ik ben wel serieus benieuwd hoe zwaar ik (als vlakke-asfalt-tijger) het op het strand en in de duinen ga krijgen. Maar ik heb er wel enorm veel zin in.![]()
![]()
Klein rondje nog?quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hahaha nee dank je. Eerst nog naar huis treinen en alles. Maar we hebben bedacht dat we morgen eerder bij de nieuwjaarsborrel wegsneaken, kan ik alsnog lopenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mutsen en handschoenen kunnen uit de kast mensen, het wordt serieus winterweer de komende week waarschijnlijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lee Towers met YNWA...en dan zijn mensen verbaasd dat die Kenianen altijd zo snel starten en ervandoor gaan op de Coolsingel...
Al past het wel prima bij de marathon eigenlijk, wel een episch begin gelijk.
Jack does it in real time...![]()
Laatst met de kou 1 x muts op. Man wat zweten.. (thinsulate niet handig)quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Mutsen en handschoenen kunnen uit de kast mensen, het wordt serieus winterweer de komende week waarschijnlijkJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Voor de mensen die een muts naar vinden, hoofdband een optie?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo, dat was weer een fijne training. De eerste twee tempo's (8 en 6 minuten) lekker los gegaan en de rest van de training achter in de groep gehangen en geouwehoerd. Liepen op een gegeven moment gewoon rond de 4.00/km...dat was weer eens wat anders
F means you're fucked![]()
M'n bus rijdt op de generatornu stinkt ie heel hard!!
Weer gestraft omdat ik niet ben gaan fietsen
- edit - en nou is ie stukhuuuuuu /dagboek
[ Bericht 19% gewijzigd door Guppy op 09-01-2013 23:21:17 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
heb pas 1x met vorst gelopen, maar toen geen last gehad van een koud hoofd.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Voor de mensen die een muts naar vinden, hoofdband een optie?
Ik denk dat ik eerst een keer flink last moet hebben voor ik over een muts of hoofdband ga denken
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Ik doe ook niet snel een hoofdband om, ik heb véél haar en dat scheelt. Maar voor m'n oren vind ik een hoofdband wel lekker als het vriest
ik heb zelfs in de zomer soms nog een (dunne) mts op....ik haat wind om mijn hoofd heenquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe ook niet snel een hoofdband om, ik heb véél haar en dat scheelt. Maar voor m'n oren vind ik een hoofdband wel lekker als het vriest'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Reallyquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb zelfs in de zomer soms nog een (dunne) mts op....ik haat wind om mijn hoofd heen![]()
Wind door m'n haren
Ja, ik heb ook altijd wel iets op een petje of een muts, heb ook nogal een bos haar en anders zie ik de halve weg niks, vooral als het waait. Anders zou het voor mij ook niet hoeven, want het is vaak wel warm iets op je hoofd.![]()
ja, maar jij hebt ook wapperende manen!quote:
en de muts die ik dan op heb is heel dun wol, ongeveer de dikte van een Buff'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik doe wel eens een petje op, maar dat is zodat m'n bril niet zo nat wordt van de regen
Ohoh, spierpijn!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ah, de ov busquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:16 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n bus rijdt op de generatornu stinkt ie heel hard!!
Weer gestraft omdat ik niet ben gaan fietsen
- edit - en nou is ie stukhuuuuuu /dagboek
Ecosia
Meldtquote:![]()
Meer de schouders vanwege haltertraining gister.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik zag hem in het andere topic voorbij komen de veronderstelling dat je 70% van je lichaamswarmte verliest door je hoofd. Dit klopt niet helemaal.
Als je in je onderbroek staat verlies je 10% van je warmte door je hoofd. Echter als je je aangekleedt bent is je hoofd het enige onbedekte en verlies je dan hierdoor verhoudingsgewijs meer warmte. Dan is van je hoofd je gezicht ook nog eens het gedeelte dat het meeste warmte verliest.
Zelf draag ik wel een muts als het echt koud is, kort haar en geen zin in hoofdpijn is voor mij de reden.![]()
Zo dan, net erg interessant stuk gelezen op intranet bedrijf waar ik werk. De divisie in USA heeft een exoskelet ontwikkeld dat pulsen geeft aan spieren van invalide mensen. Waarschijnlijk wordt het in 2014 op de markt gebracht.
Vanavond zelf nog ff stuk hobbelen, hoop dat mn knie niet weer opspeelt. Lekker rennen in de kou![]()
![]()
Bijzonder!quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:05 schreef Arquero het volgende:
Zo dan, net erg interessant stuk gelezen op intranet bedrijf waar ik werk. De divisie in USA heeft een exoskelet ontwikkeld dat pulsen geeft aan spieren van invalide mensen. Waarschijnlijk wordt het in 2014 op de markt gebracht.
[ afbeelding ]
Vanavond zelf nog ff stuk hobbelen, hoop dat mn knie niet weer opspeelt. Lekker rennen in de kou![]()
zit even de weerberichten voor jullie voor komend weekend te bekijken en er staat prachtig hardloopweeer in de planning voor de "Egmonders"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Al toen ik een klein swetsje was had ik een hekel aan hoofdbedekking. Voor mij geen mutsen, beanies, banden, whatever.![]()
Iets om m''n oren vind ik wel prettig als het koud is.
Ik zou mogen rennen vandaag, maar heb amper een oog dicht gedaan vanwege kiespijn, dus straks eerst maar de tandarts bellen en even afwachten of die me van de pijn kan verlossen.![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:49 schreef Shravani het volgende:
Ik zou mogen rennen vandaag, maar heb amper een oog dicht gedaan vanwege kiespijn, dus straks eerst maar de tandarts bellen en even afwachten of die me van de pijn kan verlossen.Sterkte
![]()
Thanks! echt niet fijn...er zit een abces onder die kies ( is al eens weggehaald, maar vrees nu dat de kies eruit moet)![]()
Kamp sinds een dag met hevige griep....vanavond dus geen laatste training voor Egmond....en als dit zo doorgaat, zondag helemáál geen Egmond. Zou stevig balen zijn!Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.![]()
Hee...ik kom niet voor nix zo vroeg mn nest uit hequote:Op donderdag 10 januari 2013 08:54 schreef joers1 het volgende:
Kamp sinds een dag met hevige griep....vanavond dus geen laatste training voor Egmond....en als dit zo doorgaat, zondag helemáál geen Egmond. Zou stevig balen zijn!
Mag hopen dat ik kan lopen Yur..Ben er ziek van...letterlijk en figuurlijkLiever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.![]()
Ik heb eigenlijk de hele avond nog zitten balen dat ik die laatste 12 minuten niet kon lopen op een normale manier/afmaken.
En dan verplicht rust houden om het herstel ook de tijd te geven ipv overnieuw proberen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ja, dat begrijp ik... Is mooi klotenquote:Op donderdag 10 januari 2013 08:56 schreef joers1 het volgende:
Mag hopen dat ik kan lopen Yur..Ben er ziek van...letterlijk en figuurlijkbeterschap iig
@de_kluizenaar wat is er gebeurd dan? Heb je je schenen laten branden als je biceps? Sukkel!! Je bent je botten met spieren aan het vergelijken. Je botten verzuren niet (brandende gevoel), je botten geven op dat moment aan: stressfractuurtjes!!
Dus als het daardoor komt, ik lach. Als het niet daardoor komt, dan heb je m'n mening over je schenen laten branden.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja, ziet er erg fraai uitquote:Op donderdag 10 januari 2013 08:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
zit even de weerberichten voor jullie voor komend weekend te bekijken en er staat prachtig hardloopweeer in de planning voor de "Egmonders"Al zal GotC dat niet met ons eens zijn
Dinsdagavond een Tabata-training gedaan met de club, ernstige pijn in mn rechter kuit tot gevolg nu![]()
![]()
Hopelijk ben ik zaterdag weer hersteld maar ik vrees het ergste voor nu..
Gewoon lopen is al pijnlijk
quote:Tabata Protocol, bestaat uit 5 minuten warming up, 8 sets van 20 seconden inspanning met 10 seconden pauze en 2 minuten cooling-down. In totaal slechts elf minuten. Makkelijk? De 20 seconden moeten voluit, vergelijkbaar met een sprint.![]()
Zorg dat je een plekje in de buurt van de warme choco kiest!!quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:19 schreef GotC het volgende:
ARGH!!
Mooi weer = koudArme ik!
Joers, beterschap.
Slacker
Goeie tip!quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zorg dat je een plekje in de buurt van de warme choco kiest!!![]()
![]()
Die warmde me na de 7HVL ook snel weer opquote:
Ook goedemorgen sunshine.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:11 schreef slacker_nl het volgende:
@de_kluizenaar wat is er gebeurd dan? Heb je je schenen laten branden als je biceps? Sukkel!! Je bent je botten met spieren aan het vergelijken. Je botten verzuren niet (brandende gevoel), je botten geven op dat moment aan: stressfractuurtjes!!
Dus als het daardoor komt, ik lach. Als het niet daardoor komt, dan heb je m'n mening over je schenen laten branden.![]()
Ik hield het niet vol omdat mijn benen na 3 km als rubber aan begonnen te voelen. Kon niet meer doorstappen, frustreerde, moest stukjes wandelen en doorstarten. Het schenengevoel bleef in ieder geval uit deze keer.
Zo, ik heb de beentjes nog even losgeschud. 4x5 met 2 minuten wandelen tussendoor. Weer eens wat anders. Ik ging proberen m'n hartslag binnen een bepaalde zone te houden, maar dat viel nog tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dinsdag: sportschool
woensdag: rennen
donderdag: rustdag met Wie Is De Mol
Goed planal zeg ik het zelf
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
En we zijn 1 seconde per km sneller dan vorige weekquote:Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef YUR het volgende:
Zo, ons Endomondoteam heeft de 30.000 kilometers weer gepasseerd
En er is 609 km bijgekomen afgelopen week
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik wil weer lopen!![]()
Die griep heeft er echt ingehakt, gisteravond voor het eerst weer geprobeerd te sporten (thuis), dat ging nog niet echt goed. Veel hoesten en weinig kracht.
Hoop dit weekend te kunnen lopen.![]()
Da's ook wel leuk om bij te houden jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
En we zijn 1 seconde per km sneller dan vorige week
Ik zit net ff naar het voorlopige Ekiden-lijstje te kijken...en ik heb iedereen op dat lijstje al eens irl ontmoet
Beterschapquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:15 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil weer lopen!![]()
Die griep heeft er echt ingehakt, gisteravond voor het eerst weer geprobeerd te sporten (thuis), dat ging nog niet echt goed. Veel hoesten en weinig kracht.
Hoop dit weekend te kunnen lopen.
Maar neem vooral de tijd...als je te vroeg weer begint, kan het nog best lang duren voor je weer op je normale niveau bentF means you're fucked![]()
Straks ook maar weer eens rondje doen, ben nog wel wat verkouden na mijn griepje van vorige week maar ik ga het er op wagen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is best veel te noemen!quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Thanks! Ik moet ook wel want nu gaat het nog nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Beterschap
Maar neem vooral de tijd...als je te vroeg weer begint, kan het nog best lang duren voor je weer op je normale niveau bent![]()
Ben wel de hele week alweer aan het werk dus op zich voel ik me wel al een stuk beter.
Vraag me ook echt af hoeveel ik nog kan lopen als ik weer ga!![]()
Je basis verlies je niet zo snel hoor. De eerste twee keer ff rustig aan doen, en voor je het weet loop je weer als van oudsquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Thanks! Ik moet ook wel want nu gaat het nog niet![]()
Ben wel de hele week alweer aan het werk dus op zich voel ik me wel al een stuk beter.
Vraag me ook echt af hoeveel ik nog kan lopen als ik weer ga!
Even om toe te lichten..er zijn wel een aantal nieuwe leden bij hequote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
En er is 609 km bijgekomen afgelopen weekOf mensen die zichzelf af- en aanmelden
![]()
![]()
Zeker, mijn weekschema voor de komende weken ziet er (gemiddeld) zo uit:quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:46 schreef robdriessen het volgende:
dinsdag: sportschool
woensdag: rennen
donderdag: rustdag met Wie Is De Mol
Goed planal zeg ik het zelf
zondag: rustdag
maandag: trainen geven + hardlopen (naar trainingsveld en na training nog een extra rondje eraan vast plakken)
dinsdag: rustdag
woensdag: Hardlopen of korfbaltraining (waar ik hardlopend naartoe ga)
donderdag: rustdag met Wie is de mol?
vrijdag: Hardlopen (LDL, al is het nu met 7 km nog niet echt lang, maar dat wordt steeds langer als het goed is)
zaterdag: rustdag met af en toe een korfbalwedstrijd spelen of coachen (en nog op een paar zaterdagen een hardloopwedstrijd)Beterschap en als je je koortsdagen rust hebt gehad, gewoon beginnen met een klein rondje op rustig tempoquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:15 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil weer lopen!![]()
Hoop dit weekend te kunnen lopen.Ja, ben sinds vorige week begonnen het eens in een lijstje bij te houden, neem iedere donderdag de stand van zaken opquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's ook wel leuk om bij te houden ja
Ik zit net ff naar het voorlopige Ekiden-lijstje te kijken...en ik heb iedereen op dat lijstje al eens irl ontmoet![]()
Stimuleert je dat om ook te komen bij de Ekiden? Ik heb alleen mossel en GotC (en jou) ontmoet
Ja, dat snap ik, daarom zei ik ook bijgekomenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Even om toe te lichten..er zijn wel een aantal nieuwe leden bij heOf mensen die zichzelf af- en aanmelden
Niet gelopen
En dat soort dingen hou je toch bij dit soort statistieken
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vanaf volgende week mijn schema:quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:23 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Zeker, mijn weekschema voor de komende weken ziet er (gemiddeld) zo uit:
zondag: rustdag
maandag: trainen geven + hardlopen (naar trainingsveld en na training nog een extra rondje eraan vast plakken)
dinsdag: rustdag
woensdag: Hardlopen of korfbaltraining (waar ik hardlopend naartoe ga)
donderdag: rustdag met Wie is de mol?
vrijdag: Hardlopen (LDL, al is het nu met 7 km nog niet echt lang, maar dat wordt steeds langer als het goed is)
zaterdag: rustdag met af en toe een korfbalwedstrijd spelen of coachen (en nog op een paar zaterdagen een hardloopwedstrijd)
[..]
Beterschap en als je je koortsdagen rust hebt gehad, gewoon beginnen met een klein rondje op rustig tempo
[..]
Ja, ben sinds vorige week begonnen het eens in een lijstje bij te houden, neem iedere donderdag de stand van zaken op![]()
Stimuleert je dat om ook te komen bij de Ekiden? Ik heb alleen mossel en GotC (en jou) ontmoet
[..]
Ja, dat snap ik, daarom zei ik ook bijgekomenNiet gelopen
Maandag: lopen
Dinsdag: lopen
Woensdag: lopen
Donderdag: studie (en evt lopen)
Vrijdag: RUST
Zaterdag: heel ver lopen
Zondag: studie (en evt lopen)
En vwb de mensen uit dit topic die ik irl al eens heb ontmoet...dat zijn er best veel eigenlijk
De grap is: Ik heb nog niemand uit het WWW-lijstje voor Egmond ontmoet. Eentje ga ik sowieso wel ontmoeten zondag
Ah mooiquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:23 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, daarom zei ik ook bijgekomenNiet gelopen
Statistiekenfan
![]()
![]()
Ja, klopt, ik analyseer automatischquote:![]()
En zit zelfs al te bedenken hoe ik tijdens de Roparun mijn Garmin kan opladen zodat ik echt alle gelopen meters registreer...
En zit te denken om Endomondo toch te upgraden om alle statistieken te kunnen zien
Via USB. Aansluiten op laptop of evt autoaanstekerquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik analyseer automatisch![]()
En zit zelfs al te bedenken hoe ik tijdens de Roparun mijn Garmin kan opladen zodat ik echt alle gelopen meters registreer...
En zit te denken om Endomondo toch te upgraden om alle statistieken te kunnen zien
2 Garmins? Of aan een laptop hangen ofzo?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja snap ik..vind het alleen jammer dat de upgrade een abo is en niet gewoon 1x 10 euro oid betalen.![]()
Ik heb het gedaan en ik vind het wel leukquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
En zit te denken om Endomondo toch te upgraden om alle statistieken te kunnen zien![]()
![]()
Autolader een optie?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
En zit te denken om Endomondo toch te upgraden om alle statistieken te kunnen zien[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit had ik kunnen schrijven:bron: http://www.prorun.nl/trai(...)ren-van-gelopen-tijdquote:Hardlopen en ervaren van gelopen tijd
Marc Gerlings - 10 januari 2013
Hardlopers onder elkaar, ze kijken, vergelijken en gaan de strijd aan. Indruk wordt gemaakt op medelopers met de gelopen kilometers. Afstand is belangrijk maar de factor tijd bepaalt uiteindelijk de winnaar. Train daarom ook regelmatig op tijd; minuten in plaats van die statische kilometers. Je kunt meer winnen door in tijd te denken en te trainen. Trainen op tijd geeft je een ander gevoel.
In trainingsprogramma’s wordt meestal gekeken naar het aantal kilometers dat een atleet maakt. Daarbij geldt de vuistregel dat hoe mee kilometers, hoe beter de loper getraind is. Daar zit zeker een waarheid in maar het zegt nog weinig over zijn of haar vermogen om een winnaar te zijn. Afstand is niet zaligmakend.
`$title`
Tijd sterke factor
Wie als eerste over de finish komt heeft simpelweg de afstand sneller gelopen. Er is minder tijd nodig voor dat aantal kilometers. Tijd is de cruciale factor, gebruik dat ook in je trainingen. Er zit ook een sterke psychologische factor achter. De loper met de langzame kilometertijd moet meer energie steken in de wedstrijd om goed te finishen dan de lopers voor hem. Hij of zij moet eigenlijk harder werken om diezelfde afstand te bereiken als die goed getrainde snelle loper. Je wil graag sneller worden, dan moet je ook mee in die race om de klok.
Blok hardlopen
Daarom is het zo interessant om met een blok tempo duurloop te werken tijdens je trainingen. Stel je bent een sterke loper, dan kun je de gouden regel aanhouden voor een stevige tempotraining: 15 minuten inlopen, 20 minuten tempo en 10 minuten uitlopen.
Psychologische kracht
Die twintig minuten hardlopen geeft je de kans om te groeien. Hoe sterker je wordt hoe meer afstand je kunt afleggen in dat blok. Dat is een hele mooie psychologische stimulans om je tempo te verhogen. Dit is goud waard voor een trainer. Dat kan de doorslag geven dat je net wel die 5 kilometer binnen dit blok kan bereiken. Dat zijn van die duidelijke magische grenzen waar je naar op jacht bent.
Interval
Om je vermogen voor die 20 minuten tempo te ontwikkelen kun je dezelfde kracht ook halen uit intervaltraining. Misschien is voor een loper 20 minuten op dit moment teveel gevraagd. Door op tijd, en niet op afstand, intervaltraining te lopen kun je naar dat tempo toegroeien. Loop je 5 keer een interval van 4 minuten met daar tussen een actieve wandel- of dribbelpauze van 2 minuten dan ontwikkel je je vermogen om die volle 20 minuten achter elkaar te lopen. De actieve rust geeft je herstel en je drempel om die 20 te halen wordt steeds lager.
Je zal de punten herkennen op je vaste trainingsronden. Na een paar maanden met daarin wekelijks een intervaltraining ervaar je dat je binnen jouw gekozen tijdinterval je wel voorbij een bepaald punt komt. Een boom, verkeersbord, een kruising. Dat levert in die trainingen een fraaie psychologische overwinning op. Je ziet letterlijk dat je vooruit gaat.
Tijd maakt langzamer
Soms is het handig om de andere kant, de langzame kant van tijd te gebruiken. Bij een lange duurloop wil je voorkomen dat je té snel gaat. Door met jezelf een tijdsduur af te spreken, bijvoorbeeld 90 minuten, ervaar je minder druk om hard te lopen.
Marc GerlingsF means you're fucked![]()
Ja, zat daar aan te denken... misschien wel met een zonnelader via USB, al weet ik niet of dat genoeg power geeft om op te laden...quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Via USB. Aansluiten op laptop of evt autoaansteker
En autolader kan natuurlijk goed, bestaan er autoladers met een USB uitgang?Ja, dat is dus ook irritant, zou ook 1 keer een bedrag betalen, maar moet me er maar eens in verdiepen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:35 schreef GotC het volgende:
[..]
2 Garmins? Of aan een laptop hangen ofzo?
Ja snap ik..vind het alleen jammer dat de upgrade een abo is en niet gewoon 1x 10 euro oid betalen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Jazeker, voor een paar euro overal wel te krijgenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, zat daar aan te denken... misschien wel met een zonnelader via USB, al weet ik niet of dat genoeg power geeft om op te laden...
En autolader kan natuurlijk goed, bestaan er autoladers met een USB uitgang?
En dan maar hopen dat ik de enige in het team ben, die dat wilquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Jazeker, voor een paar euro overal wel te krijgen
http://www.duracell.nl/nl-NL/product/2-in-1-usb-oplader.jspxquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, zat daar aan te denken... misschien wel met een zonnelader via USB, al weet ik niet of dat genoeg power geeft om op te laden...
En autolader kan natuurlijk goed, bestaan er autoladers met een USB uitgang?
[..]
Ja, dat is dus ook irritant, zou ook 1 keer een bedrag betalen, maar moet me er maar eens in verdiepen...
Zoiets bv?
Ja ik heb eigenlijk geen zin in een abo voor Endomondo.. Snap sowieso niet zo goed waarom ze daarvoor hebben gekozen![]()
![]()
Leuk stukje over die tempotrainingen.
Deze quote:Vind ik echter onzin, want qua tijd ben je wel minder lang bezig, maar hij lijkt het bijna klinken alsof je op 4 min / km minder energie zou gebruiken dan bij 6 min / km.quote:De loper met de langzame kilometertijd moet meer energie steken in de wedstrijd om goed te finishen dan de lopers voor hem.De intensiteit en energieverbruik stijgt ook wel als je harder loopt natuurlijk...
Dat merk ik zelf nu vooral in training. M'n basis is echt best prima, maar ik ga nog een beetje inefficient om met m'n hartslag als ik harder ga lopen, die hogere tempo's kosten nog wat meer moeite. Maar komt ook omdat ik weinig op snelheid getraind heb de laatste maanden, vooral om overbelasting te voorkomen...
Jack does it in real time...![]()
Wat data betreft is Garmin Connect wel redelijk compleet. Alleen nog niet kunnen ontdekken hoe ik een overzicht kan krijgen van totaal gelopen kilometers bijvoorbeeld of hoe PR's automatisch toegewezen kunnen worden.
Wat dat betreft is endomondo wel een leuke aanvulling.![]()
Overzichten kun je vinden in de rapporten-sectiequote:Op donderdag 10 januari 2013 10:58 schreef Arquero het volgende:
Wat data betreft is Garmin Connect wel redelijk compleet. Alleen nog niet kunnen ontdekken hoe ik een overzicht kan krijgen van totaal gelopen kilometers bijvoorbeeld of hoe PR's automatisch toegewezen kunnen worden.
Wat dat betreft is endomondo wel een leuke aanvulling.
Als er hier nog mensen Runkeeper vriendje willen worden, ik sta er in als rdriessenHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Ah, das waar jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Overzichten kun je vinden in de rapporten-sectie![]()
![]()
No RunKeeper users match your search term.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:01 schreef robdriessen het volgende:
Als er hier nog mensen Runkeeper vriendje willen worden, ik sta er in als rdriessen
Ik ben ButchNL (tevens xbox live username)
De basisdata is bij Garmin Connect wel aanwezig, maar in Endomondo heb je makkelijke overzichten met tijden per km, 3 km, 5 km, cooper, afstand per uur, etc. En qua fitness heb je ook goede overzichten met kcal, tijd, snelheid, hoogte, etc. Daar heb je veel meer variabelenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:58 schreef Arquero het volgende:
Wat dat betreft is endomondo wel een leuke aanvulling.
Klopt, dat is allemaal net ff wat completerquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De basisdata is bij Garmin Connect wel aanwezig, maar in Endomondo heb je makkelijke overzichten met tijden per km, 3 km, 5 km, cooper, afstand per uur, etc. En qua fitness heb je ook goede overzichten met kcal, tijd, snelheid, hoogte, etc. Daar heb je veel meer variabelen![]()
Een gamer die ook rent? FREAK OF NATURE!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:12 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
No RunKeeper users match your search term.
Ik ben ButchNL (tevens xbox live username)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Een gamer die ook rent? FREAK OF NATURE!PS3 FTW! Vanavond maar weer aanslingerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Een gamer die ook rent? FREAK OF NATURE!Het werd letterlijk een couch to 5K schemaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Evy is fier op ons.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het werd letterlijk een couch to 5K schema
Ach ja, als je daarna zelf ook aan freerunning / parcours gaat doen net als in AC, dan verbrand je toch heul wat calorieënquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:26 schreef Arquero het volgende:
Ben dit weekend begonnen aan Assasin's Creed![]()
Jammer dat daar geen calorieën mee te verbranden zijn
Oh leuk een hardloop topic !
Ik begon rond 4 jaar geleden met lopen samen met mijn vader. Ik heb ondertussen al 2x de 10km stadsloop van Gent meegelopen. Niet bepaald heel snel, deed er iets minder dan een uur over. Maar dat allemaal is ook weer 2 jaar geleden.![]()
Ik ben een tijdje gestopt met lopen vanwege hogeschool (te druk toen) Vorig jaar wou ik nog proberen om mee te doen met 10km, maar ik kwam niet op conditie + examenperiode.
Nu ben ik weer begonnen met lopen. Laatste weken probeerde ik 3x per week te lopen, steeds een half uur per keer. Grote verschil met 2 jaar geleden (wat een topconditie had ik toen in vergelijking met nu.) is dat ik nu dikke steunzolen draag. Weet niet of er nog mensen zijn die het probleem kennen en nu heb ik veel meer last van mijn enkel/knie/spieren in tegenstelling tot vroeger.
![]()
Ik heb die steunzolen al 2 jaar nu en heb gevoel dat het mij nog steeds verhinderd om 'alles' te geven. Tijdens lopen valt het nog mee, maar na een half uur is de pijn enorm.
Heb aangepaste schoenen die bij mijn voeten meest geschikt zijn (ook op zo een loopband gelopen om te zien hoeveel je steunt etc)... dus denk niet dat het aan mijn schoenen zal liggen. Iemand tips, ideeën waardoor het kan verbeteren? Weet niet of het erg/schadelijk is om steeds pijn te krijgen, in begin deed het al pijn na 5min. nu na 10 min. en als ik nog 20 min. verder loop, mank ik helemaal op het einde bij stappen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Sorry, quote deed enorm vaag.
Er moest nogachter.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:32 schreef YUR het volgende:
Wij hebben alle gameconsoles eruit gegooidthe horror!
Krijg gratis 5x 1 liter Spa blauw! Paar vinkjes aanklikken en klaar!
http://spaopjewerk.nl/gratis-spa-reine-5-dagen-lang/Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Welkom!quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:53 schreef LittleNini het volgende:
Ik begon rond 4 jaar geleden met lopen samen met mijn vader. Ik heb ondertussen al 2x de 10km stadsloop van Gent meegelopen. Niet bepaald heel snel, deed er iets minder dan een uur over. Maar dat allemaal is ook weer 2 jaar geleden.![]()
Ik ben een tijdje gestopt met lopen vanwege hogeschool (te druk toen) Vorig jaar wou ik nog proberen om mee te doen met 10km, maar ik kwam niet op conditie + examenperiode.
Nu ben ik weer begonnen met lopen. Laatste weken probeerde ik 3x per week te lopen, steeds een half uur per keer. Grote verschil met 2 jaar geleden (wat een topconditie had ik toen in vergelijking met nu.) is dat ik nu dikke steunzolen draag. Weet niet of er nog mensen zijn die het probleem kennen en nu heb ik veel meer last van mijn enkel/knie/spieren in tegenstelling tot vroeger.
![]()
Ik heb die steunzolen al 2 jaar nu en heb gevoel dat het mij nog steeds verhinderd om 'alles' te geven. Tijdens lopen valt het nog mee, maar na een half uur is de pijn enorm.
Heb aangepaste schoenen die bij mijn voeten meest geschikt zijn (ook op zo een loopband gelopen om te zien hoeveel je steunt etc)... dus denk niet dat het aan mijn schoenen zal liggen. Iemand tips, ideeën waardoor het kan verbeteren? Weet niet of het erg/schadelijk is om steeds pijn te krijgen, in begin deed het al pijn na 5min. nu na 10 min. en als ik nog 20 min. verder loop, mank ik helemaal op het einde bij stappen.
Lopen met echte pijn is nooit goed. Ik zou nog eens goed naar je hele setup (looptechniek, schoenen en zolen) laten kijken door een expert. Wellicht een podoloog ofzo
Heb ook de sport spelletjes gedaan die meegeleverd werden met de Kinect.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:42 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ach ja, als je daarna zelf ook aan freerunning / parcours gaat doen net als in AC, dan verbrand je toch heul wat calorieën
Als je dat een tijdje fanatiek doet merkt je dat toch ook wel![]()
![]()
Spierpijn van Wii fitquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Arquero het volgende:
[..]
Heb ook de sport spelletjes gedaan die meegeleverd werden met de Kinect.
Als je dat een tijdje fanatiek doet merkt je dat toch ook wel![]()
![]()
Ben absoluut geen expert, maar dit klinkt toch wel alsof je professionele hulp nodig hebt (misschien andere zolen nodig voor het rennen oid?). Zou dit opnemen met je podoloog of arts/fysiotherapeut.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:53 schreef LittleNini het volgende:
![]()
Heb aangepaste schoenen die bij mijn voeten meest geschikt zijn (ook op zo een loopband gelopen om te zien hoeveel je steunt etc)... dus denk niet dat het aan mijn schoenen zal liggen. Iemand tips, ideeën waardoor het kan verbeteren? Weet niet of het erg/schadelijk is om steeds pijn te krijgen, in begin deed het al pijn na 5min. nu na 10 min. en als ik nog 20 min. verder loop, mank ik helemaal op het einde bij stappen.![]()
Ik moet Dance Central 2 weer eens gaan oppakken. Calorieën verbranden en danspasjes leren zonder dat iemand mij kan zien ploeterenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Arquero het volgende:
[..]
Heb ook de sport spelletjes gedaan die meegeleverd werden met de Kinect.
Als je dat een tijdje fanatiek doet merkt je dat toch ook wel
Drie buien op mijn kop gehad...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ik wil twee nominaties voor de Zilveren Camera linken aan dit topic.
Via deze link kom je terecht bij de fotoserie van Bastiaan Heus, genomineerd in de categorie Sport. Hij fotografeerde Mud Masters Obstacle Run in Vijfhuizen. Ik vind het enorm gaaf om te zien.
Via deze link kom je terecht bij een foto van Martin Mooij in de categorie Binnenlands Nieuws. Egmond aan Zee is het hoofdonderwerp, dit is de plek waar wij zondag vanuit het dorp het strand op moeten rennen. Gelukkig is het daar nu niet zo nat.![]()
![]()
Die fotoserie is mooiquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Pecoso het volgende:
Via deze link kom je terecht bij de fotoserie van Bastiaan Heus, genomineerd in de categorie Sport. Hij fotografeerde Mud Masters Obstacle Run in Vijfhuizen. Ik vind het enorm gaaf om te zien.
Via deze link kom je terecht bij een foto van Martin Mooij in de categorie Binnenlands Nieuws. Egmond aan Zee is het hoofdonderwerp, dit is de plek waar wij zondag vanuit het dorp het strand op moeten rennen. Gelukkig is het daar nu niet zo nat.
Het zit niet goed met de knie mensen; opnieuw bijzonder veel last gekregen en mijn rondje voortijdig af moeten buigen richting huis. Ik ga vandeweek even naar de fysio want dit baart me echt zorgen. Verdorie, ik baal!![]()
42m20s, 7,59km, 5:34min/km“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Da's mooi kloten joh. Misschien is het wijs om je manier van trainen ook iets aan te passen in de toekomst? Het lijkt er op dat je eigenlijk altijd hard en ver traint...en dan is de kans op (overbelasting)blessures groterquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zit niet goed met de knie mensen; opnieuw bijzonder veel last gekregen en mijn rondje voortijdig af moeten buigen richting huis. Ik ga vandeweek even naar de fysio want dit baart me echt zorgen. Verdorie, ik baal!![]()
42m20s, 7,59km, 5:34min/kmF means you're fucked![]()
Mijn frequentie van lopen is de laatste 2 maanden achteruit gegaan naar 1 max 2 keer lopen per week. Ik loop inderdaad best lange afstanden en daar had ik voorheen ook geen last van. Het is pas sinds een paar weken dat de knie echt op begint te spelen. Heb ook al gedacht dat m'n schoenen misschien op zijn, maar daar heb ik tot nu toe 'slechts' 600km mee gelopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's mooi kloten joh. Misschien is het wijs om je manier van trainen ook iets aan te passen in de toekomst? Het lijkt er op dat je eigenlijk altijd hard en ver traint...en dan is de kans op (overbelasting)blessures groter“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mooie serie! Vind de andere sport series ook gaaf! En ook vooral deze:quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Pecoso het volgende:
Via deze link kom je terecht bij een foto van Martin Mooij in de categorie Binnenlands Nieuws. Egmond aan Zee is het hoofdonderwerp, dit is de plek waar wij zondag vanuit het dorp het strand op moeten rennen. Gelukkig is het daar nu niet zo nat.
http://www.zilverencamera(...)serie/henk-wildschutJa, logisch dat je baalt, erg herkenbaarquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
42m20s, 7,59km, 5:34min/km
Waar heb je precies last en is het ineens of continue?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn frequentie van lopen is de laatste 2 maanden achteruit gegaan naar 1 max 2 keer lopen per week. Ik loop inderdaad best lange afstanden en daar had ik voorheen ook geen last van. Het is pas sinds een paar weken dat de knie echt op begint te spelen. Heb ook al gedacht dat m'n schoenen misschien op zijn, maar daar heb ik tot nu toe 'slechts' 600km mee gelopen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Sommige schoenen zijn met 600km aan vervanging toe, maar dat is afhankelijk van verschillende factoren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn frequentie van lopen is de laatste 2 maanden achteruit gegaan naar 1 max 2 keer lopen per week. Ik loop inderdaad best lange afstanden en daar had ik voorheen ook geen last van. Het is pas sinds een paar weken dat de knie echt op begint te spelen. Heb ook al gedacht dat m'n schoenen misschien op zijn, maar daar heb ik tot nu toe 'slechts' 600km mee gelopen.
En een overbelastingsblessure loop je pas op na een periode, en er hoeft niet altijd een te grote frequentie van lopen aan te grondslag te liggen.
Misschien kan juist het minder vaak maar wel op hetzelfde niveau trainen een oorzaak zijnF means you're fucked![]()
Het begint meestal na een km of 2, 3 en aan de buitenkant van de linkerknie en dan meer aan de onderkant, richting de knieholte. Hevige steken en het gevoel alsof je door de knie dreigt te zakken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waar heb je precies last en is het ineens of continue?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Drie buien op mijn kop gehad...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad balen!quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
42m20s, 7,59km, 5:34min/km
Ik baal ook, mag zo richting kaakchirurg, voor een chirurgische extractie, dus dat wordt niet lopen tot de wond goed dicht zit..
zijn natuurlijk alijd ergere dingen, maar ik zat er net weer lekker in ,![]()
Balen zeg, sterkte!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn frequentie van lopen is de laatste 2 maanden achteruit gegaan naar 1 max 2 keer lopen per week. Ik loop inderdaad best lange afstanden en daar had ik voorheen ook geen last van. Het is pas sinds een paar weken dat de knie echt op begint te spelen. Heb ook al gedacht dat m'n schoenen misschien op zijn, maar daar heb ik tot nu toe 'slechts' 600km mee gelopen.
Ik ga ook weer even rust nemen, kreeg na het lopen vorige week toch weer ietsje last, niet veel, maar ik vertrouw het niet en heb geen zin om weer opnieuw te beginnen. En gisteravond werd het weer erger. Ik heb gisterochtend een behoorlijke sprint moeten trekken om mijn bus te kunnen halen, dus daar zal het ook wel door komen. Het was blijkbaar toch niet goed hersteld.
Nou moet ik bekennen dat met het weer van nu en wat er aan komt ik er niet heel erg rouwig om ben. Ik neem nu liever rust nu zodat ik in het voorjaar weer kan knallen. Maar het blijft wel balen dat je nooit eens kunt doorwerken aan je doel.know'm sayin?
word? word.![]()
Als ik het goed inschat, klinkt dat ook wel als een lopersknie, maar ik zou er een professional naar laten kijken...quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het begint meestal na een km of 2, 3 en aan de buitenkant van de linkerknie en dan meer aan de onderkant, richting de knieholte. Hevige steken en het gevoel alsof je door de knie dreigt te zakken.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo, terug van sportarts. Waarschijnlijk een gescheurde pees, maar dat moet dmv een echo (waar de sportarts perse bij wil zijn) worden bekeken.
De afspraak was nogal moeilijk om te maken (want zowel degene die de echo maakt als de sportarts moeten beiden kunnen), dus de secretaresse kwam uit op 15 februari. Na wat bemoedigende woorden van Yur weer teruggegaan omdat we hier natuurlijk nooit akkoord mee gaan.
Nu mag ik morgen er al heen dankzij een spoedplek.
Ben benieuwd..![]()
Mooi dat het sneller kan. Kut dat het wrsch een peesscheuring is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:47 schreef GotC het volgende:
Zo, terug van sportarts. Waarschijnlijk een gescheurde pees, maar dat moet dmv een echo (waar de sportarts perse bij wil zijn) worden bekeken.
De afspraak was nogal moeilijk om te maken (want zowel degene die de echo maakt als de sportarts moeten beiden kunnen), dus de secretaresse kwam uit op 15 februari. Na wat bemoedigende woorden van Yur weer teruggegaan omdat we hier natuurlijk nooit akkoord mee gaan.
Ben benieuwd..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh wat balen zeg! Maar wel fijn dat er dus toch wel 'iets' aan de hand is dus. Ipv een kneuzing die vanzelf over moet gaan. Nu kan je iig wel gericht ergens mee aan de slag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:47 schreef GotC het volgende:
Ben benieuwd..erop
***![]()
Beterschap aan iedereen met pijntjes, klein en groot.
Ik ben idd wel blij om te horen wat er mogelijk aan de hand isVervelende is dat het alleen opgelost kan worden dmv fysio en evt zooltjes om de pees te verlichten. Verder kan het met gemak 6 maanden duren. Maarja, liever de rust nemen om het goed op te lossen!
![]()
Meh peesscheuring...gelukkig kun je wel met een spoedplek terecht!! Hopelijk hoor je morgen meer!
Overigens heb ik vandaag een gesprekje met m'n Run2day meneer gehad. Ik maak me toch een beetje zorgen over m'n rechterscheen.
Het sluimert een beetje, het is niet dat ik er echt last van heb, maar helemaal óver is het toch ook niet. Als ik op die plek duw, doet het zeer. Als ik hardloop merk ik er weinig van. Als ik traploop, voel ik niks. Zoals ik al zeg, het sluimert een beetje...
M'n schoenen zijn goed, m'n looptechniek is prima en verder is het ook niks geks. Dus hij raadde me toch aan om eens naar compressiekousen te kijken. Ik weet t niethij zei dat het herstelbevorderend was, maar ik wil zo graag zonder lopen en er niet aan vast komen te zitten... Maar aan de andere kant wil ik ook niet wéér een shin splint krijgen...
Ik moet er nog even over denken...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Lastig meisquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens heb ik vandaag een gesprekje met m'n Run2day meneer gehad. Ik maak me toch een beetje zorgen over m'n rechterscheen.
Het sluimert een beetje, het is niet dat ik er echt last van heb, maar helemaal óver is het toch ook niet. Als ik op die plek duw, doet het zeer. Als ik hardloop merk ik er weinig van. Als ik traploop, voel ik niks. Zoals ik al zeg, het sluimert een beetje...
M'n schoenen zijn goed, m'n looptechniek is prima en verder is het ook niks geks. Dus hij raadde me toch aan om eens naar compressiekousen te kijken. Ik weet t niethij zei dat het herstelbevorderend was, maar ik wil zo graag zonder lopen en er niet aan vast komen te zitten... Maar aan de andere kant wil ik ook niet wéér een shin splint krijgen...
Ik moet er nog even over denken...Denk er gewoon nog even rustig over na.
Positief bekijkend: Je hebt ze in het roze![]()
![]()
Het is niet dat die dingen in de weg zitten he? Ze zitten heerlijk. Dus zie compressiekousen niet als een straf. Ik zit te overwegen ze nu bij elke wedstrijd te dragen. Je hebt ze ook nog eens in leuke kleurtjesquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet er nog even over denken...
Verder is het met scheenblessures en shinsplints vooral een kwestie van rust pakken..helaas.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:24 schreef GotC het volgende:
Positief bekijkend: Je hebt ze in het rozeHot pink
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als ze je helpen, waarom zou je het dan niet doen? En dan na een klein tijdje kijken hoe het gaat als je weer zonder die dingen loopt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet er nog even over denken...
Ik ga ze ook echt niet altijd dragen hoor
Was je eerste fysio niet aan het praten over zooltjes?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:58 schreef GotC het volgende:
Ik ben idd wel blij om te horen wat er mogelijk aan de hand isVervelende is dat het alleen opgelost kan worden dmv fysio en evt zooltjes om de pees te verlichten. Verder kan het met gemak 6 maanden duren. Maarja, liever de rust nemen om het goed op te lossen!
Maar blij te horen dat er meer duidelijkheid is, want dit wist je eerst niet. Wel apart dat de sportarts bij het maken van de foto's aanwezig wilt zijn. Dat lijkt me redelijk overbodig. Foto's hebben een mooie eigenschap dat je ze op een ander moment ook kan bekijken.
Lijkt wel D-day vandaag, iedereen krijgt te horen wat er in het lichaam speelt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Betekent dat 6 maanden niet lopen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:58 schreef GotC het volgende:
Klinkt ook pijnlijk "gescheurd" .Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hehe, eindelijk wordt er naar je geluisterd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:47 schreef GotC het volgende:
Ben benieuwd..Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Niet bij de foto's, bij de echoquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:26 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Was je eerste fysio niet aan het praten over zooltjes?
Maar blij te horen dat er meer duidelijkheid is, want dit wist je eerst niet. Wel apart dat de sportarts bij het maken van de foto's aanwezig wilt zijn. Dat lijkt me redelijk overbodig. Foto's hebben een mooie eigenschap dat je ze op een ander moment ook kan bekijken.
Lijkt wel D-day vandaag, iedereen krijgt te horen wat er in het lichaam speelt.Hij wil het denk ik zelf zien? Weet ook niet zeker of er gelijk iets besproken gaat worden..
Hoe staat t met jou? Al wat wijzer geworden??![]()
Al dan niet terechtquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:26 schreef slacker_nl het volgende:
Lijkt wel D-day vandaag, iedereen krijgt te horen wat er in het lichaam speelt.
Dat hoorde ik eergisteren al. Fitnessmedewerker hielp me met crunches. Ik beloonde hem door windjes te laten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:26 schreef slacker_nl het volgende:
Lijkt wel D-day vandaag, iedereen krijgt te horen wat er in het lichaam speelt.
Inmiddels wel, positief, oftewel negatief voor mij. IIG in het ziekenhuis t/m zondag. Nu even fysio voor maandag afbellen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:33 schreef GotC het volgende:
Niet bij de foto's, bij de echoHij wil het denk ik zelf zien? Weet ook niet zeker of er gelijk iets besproken gaat worden..
Hoe staat t met jou? Al wat wijzer geworden??Het sloeg dan ook op mezelfquote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Goed geregeld dat je nu zo snel kan! Succesquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:47 schreef GotC het volgende:
Ben benieuwd..
All management is Strategic Management.![]()
Eeks, peesscheuring. Veel beterschap!
En wow Rob, kan iedereen overkomen.
Gisteren tijdens mijn loop begonnen mijn darmen heel erg op te spelen, nog nooit eerder gehad. Ik weet niet of jullie de motivational met de marathonloper kennen met daaronder "shit happens", maar voor zo'n situatie was ik echt bang. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen.![]()
He, nee....die kennen we nog niet! Wil je m ff plaatsen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:38 schreef Niara het volgende:
Eeks, peesscheuring. Veel beterschap!
En wow Rob, kan iedereen overkomen.
Gisteren tijdens mijn loop begonnen mijn darmen heel erg op te spelen, nog nooit eerder gehad. Ik weet niet of jullie de motivational met de marathonloper kennen met daaronder "shit happens", maar voor zo'n situatie was ik echt bang. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Inmiddels wel, positief, oftewel negatief voor mij. IIG in het ziekenhuis t/m zondag. Nu even fysio voor maandag afbellen.
[..]
Het sloeg dan ook op mezelf![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Inmiddels wel, positief, oftewel negatief voor mij. IIG in het ziekenhuis t/m zondag. Nu even fysio voor maandag afbellen.
[..]
Het sloeg dan ook op mezelf![]()
Wat enorm klote man.. Aan de ene kant fijn omdat je weet hoe/wat, maar damn, het zit je niet mee..
![]()
Ja, zo denk ik er ook over. Yay! Ik weet wat er aan de hand is!! Nay!! Niet dit ook weer erbij. *zucht*quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef GotC het volgende:
[..]Wat enorm klote man.. Aan de ene kant fijn omdat je weet hoe/wat, maar damn, het zit je niet mee..
Een ding is zeker, die marathon in 2015, die komt er.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou inderdaad. Dat kastje-muur verhaal werd ik ook niet goed van..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk wordt er naar je geluisterd.
Overigens haalt t niet weg dat ik echt enorm baal.
@DK, dat is nog de vraag..ik mocht v/d arts doen wat ik wilde, op geleide van pijn. Ok, dat is dus praktisch niks. Maar ik heb het vermoeden dat het idd niet hardlopen is..
![]()
![]()
Moest die echt perse weer verschijnen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef Niara het volgende:
[ afbeelding ]
De moed niet opgeven slacker! Die marathon gaat er zeker komen!![]()
![]()
Ik ben ook benieuwd!quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:38 schreef YUR het volgende:
[..]
He, nee....die kennen we nog niet! Wil je m ff plaatsen?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nou sterkte CotC.. wat een vreselijk gekut zeg... echt balern!Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ergens ben ik blij dat deze motivational bij mijn aanmoediging staat. Ik laat je nog weten waar dat ergens isquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef Niara het volgende:
[ afbeelding ]
De moed niet opgeven slacker! Die marathon gaat er zeker komen!
Damn.. hang in there dan hee.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef GotC het volgende:
@DK, dat is nog de vraag..ik mocht v/d arts doen wat ik wilde, op geleide van pijn. Ok, dat is dus praktisch niks. Maar ik heb het vermoeden dat het idd niet hardlopen is..
6 weken duurt al lang maar ok, dat gaat nog vlot voorbij. Maar steeds naar je hardloopschoenen kijken en niet weten wanneer....
Moest er laatst nog wel aan denken toen ik een takje op de weg zag liggen, ben er expres niet op gaan staan!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
meaniequote:Op donderdag 10 januari 2013 15:38 schreef YUR het volgende:
[..]
He, nee....die kennen we nog niet! Wil je m ff plaatsen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het is ook geen straf, je hebt ook gelijk dat ik het zo niet moet zien.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is niet dat die dingen in de weg zitten he? Ze zitten heerlijk. Dus zie compressiekousen niet als een straf. Ik zit te overwegen ze nu bij elke wedstrijd te dragen. Je hebt ze ook nog eens in leuke kleurtjes
Verder is het met scheenblessures en shinsplints vooral een kwestie van rust pakken..helaas.
Het rust pakken weet ik, dat heb ik inderdaad veelvuldig gedaan. Last heb ik ook niet meer, alleen als ik op die plek duw... De Run2day meneer hoopt dat de compressiekousen kunnen helpen om dat laatste plekje ook te helpen genezen.Je hebt ook gelijk ook eigenlijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Als ze je helpen, waarom zou je het dan niet doen? En dan na een klein tijdje kijken hoe het gaat als je weer zonder die dingen loopt.
Ik ga ze ook echt niet altijd dragen hoorik twijfel ook teveel
Ik hoop zo dat mijn nieuwe schoenen morgen binnen zijn bij de RunnersworldAls ze er zijn, ga ik er morgen meteen een klein rondje mee lopen
Morgen al?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:41 schreef YUR het volgende:
Ik hoop zo dat mijn nieuwe schoenen morgen binnen zijn bij de RunnersworldAls ze er zijn, ga ik er morgen meteen een klein rondje mee lopen
![]()
![]()
Ik denk t welquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:06 schreef mosselmossel het volgende:
Godsamme GotC... Dus ons plan valt in duigen?![]()
![]()
Sterkte babe!Mja, eerst morgen afwachten..wie weet?
![]()
En bedankt!quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:38 schreef YUR het volgende:
[..]
He, nee....die kennen we nog niet! Wil je m ff plaatsen?![]()
![]()
@GotC Fijn dat je nu eindelijk gaat weten wat er aan de hand is, hopelijk is het niet echt een gescheurde pees dan, maar iets dat sneller herstelt. Maar daar word je toch woest van! Hoe je eerst weken aan het lijntje bent gehouden en dat er dan in eerste instantie op 15 februari pas naar gekeken zou worden. Dat is toch waardeloos! Daar kan ik altijd zo kwaad om worden, dat lakse gedoe in de medische wereld hier. En als je dan boos wordt kan er ineens wel van alles.![]()
GotC, fijn dat je toch snel terecht kunt maar wat balen meis..
Slacker, sterkte !
Gup, je kunt het natuurlijk altijd proberen toch?
Hier kaak chirurg overleefd, benieuwd hoe het straks voelt als de verdoving uitgewerkt is![]()
GotC, fijn dat je alsnog morgen terecht kan, ik duim voor 'goed' nieuws!
Ik had geen zin om ook les 3 nogmaals te herhalen dus heb vanmiddag les 4 gedaan, ging goed![]()
Maandag overlegd met de fysio en hij vond met de loopgroep in 6 wkn opbouwen naar 20 minuten lopen redelijk snel en hij heeft me op het hart gedrukt echt te stoppen als ik last krijg, dus ik moet hem op de hoogte houden. Niet zo moeilijk want zie hem iedere week![]()
A.s. dinsdag eerste keer, zin in!!
Leuk om te zien dat er zoveel mensen naar Egmond gaan.![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Drie buien op mijn kop gehad...mooi vlak gelopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Succes! Hebben ze het abces goed weg kunnen halen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:45 schreef Shravani het volgende:
Hier kaak chirurg overleefd, benieuwd hoe het straks voelt als de verdoving uitgewerkt is![]()
Dank je ! Ja alles is nu schoon . Helaas moest m'n kroon er ook uit, heb ooit een wortel kanaal behandeling gehad waarbij het vul spul door de wortel punt geduwd is en dat bleef problemen geven . Dus dan maar alles eruitquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:56 schreef Arquero het volgende:
[..]
Succes! Hebben ze het abces goed weg kunnen halen?
Mag alleen niet hardlopen , op z'n vroegst dinsdag weer![]()
Ik ben hard aan het trainen![]()
Want het is mijn rustdag en ik ga zo intensief een film bekijken![]()
Welke weet ik nog niet[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Net nog even langs de Run2day gelopen, maar ik had m'n schoenen natuurlijk niet bij meEn de verkoper vond het toch verstandiger om eerst terug te komen met m'n schoenen, om uit te sluiten dat het toch echt niet daaraan lag... Tuurlijk, hij heeft gelijk en alles, maar
Dan kan ik pas weer volgende week donderdag...
Het is dat het zo belangrijk is dat die dingen goed opgemeten worden, want ik ben echt bijna genijgd om zelf een meetlint te pakken en ze op internet te bestellen... /aanstelt
Ik ga maar eens niet rennen vandaag. Gewoon geen zin in. Puh...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Net nog even langs de Run2day gelopen, maar ik had m'n schoenen natuurlijk niet bij meEn de verkoper vond het toch verstandiger om eerst terug te komen met m'n schoenen, om uit te sluiten dat het toch echt niet daaraan lag... Tuurlijk, hij heeft gelijk en alles, maar
Het is dat het zo belangrijk is dat die dingen goed opgemeten worden, want ik ben echt bijna genijgd om zelf een meetlint te pakken en ze op internet te bestellen... /aanstelt
Ik ga maar eens niet rennen vandaag. Gewoon geen zin in. Puh...![]()
![]()
Ik ga maar eens niet rennen vandaag. Gewoon geen zin in. Puh...
Ik ga maar eens niet rennen vandaag. Gewoon geen zin in. Puh...![]()
![]()
Boe.. Ik had morgen op jacht voor nieuwe schoenen willen gaan. Hoor goede dingen over Starshoe in Zoetermeer. Maar moet onverwacht morgen werken...
Nou ja, volgende week dan maar. Heb sowieso nog steeds een beetje zere enkels, dus hebben die ook wat langer rust.
Wat een boel pijntjes en blessures en griepjes e.d trouwens! Beterschap aan iedereen die het nodig heeft!![]()
![]()
Nawww, dank jullie welmaar uiteindelijk is het natuurlijk ook dommig van mezelf, en komt het allemaal wel goed.
Nu moeten we allemaal duimen dat GotC morgen goed nieuws krijgt! Of in ieder geval duidelijkheid
Leesvoer in het ziekenhuisbed:
En voor jou duimen en voor GotC, ik ben al bezig!!quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Nawww, dank jullie welmaar uiteindelijk is het natuurlijk ook dommig van mezelf, en komt het allemaal wel goed.
Nu moeten we allemaal duimen dat GotC morgen goed nieuws krijgt! Of in ieder geval duidelijkheid![]()
![]()
En ook voor slacker!![]()
![]()
Slacker , GotC en Guppy
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Nawwww Slacker...quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:55 schreef slacker_nl het volgende:
Leesvoer in het ziekenhuisbed: [ afbeelding ]![]()
Je moet je ziekenhuisadres PM'en dan sturen we allemaal een kaartje
Hopelijk kun je het snel in de praktijk brengenquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:55 schreef slacker_nl het volgende:
Leesvoer in het ziekenhuisbed: [ afbeelding ]![]()
![]()
Zo, net RW les 10 gedaan. Daar maar weer opgepakt
Erg rustig aan gelopen en bewust wat kleine passen genomen. Voelde mn knie niet gelukkig, hoopvol![]()
![]()
Guppers,kan je niet gewoon een nieuwe voetanalyse laten maken? De hardloopwinkel waar ik altijd geen ga lijkt nooit naar oude schoenen maar maken steevast een nieuwe analyse om te kijken of je loopstijl sowieso verandert is.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
+1quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jaaaah, beetje vreemde vrouwen zoenen, dat wil je wel he?quote:
Mrs.RD is een paar dagen weg dus wat niet weet....quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaaaah, beetje vreemde vrouwen zoenen, dat wil je wel he?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Och... anders ren je gewoon snel wegquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Mrs.RD is een paar dagen weg dus wat niet weet....
Had ook nog gekund... Maar m'n schoenen zijn zo oud nog niet...quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
Guppers,kan je niet gewoon een nieuwe voetanalyse laten maken? De hardloopwinkel waar ik altijd geen ga lijkt nooit naar oude schoenen maar maken steevast een nieuwe analyse om te kijken of je loopstijl sowieso verandert is.Ja, aan de ene kant wel. Aan de andere, het is niet anders. Ik ga zaterdagochtend gewoon lekker lopen. Het is zoals ik schrijft, ik heb er geen last van, maar het is meer dat het sluimert, en dat baart me een beetje zorgen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Gup, wat klote dat je volgende week pas kan![]()
Dus er zijn ergere dingen op de wereld, het komt wel goed
Wat een kommer en kwel hiero!![]()
@GotC: een peesscheuring, je moet maar denken dat er niks aan de huidige situatie kan veranderen. Welke diagnose er ook wordt gesteld, jij hebt pijn en kunt er niks mee. Wat wel kan veranderen, is dat je nu gericht kunt revalideren. En hey, wie weet valt het mee? Scheuren kan op 100 manieren... Fijn dat je een arts hebt die zich erin heeft "vastgebeten" zo lijkt Take care![]()
@Slacker: ik heb teruggelezen maar echt even gemist waarom je nu in het ziekenhuis ligtWist niet beter of je gips ging er eindelijk af. Wat nu?
Hier alles lekker zijn gang. Morgen duurloop 8k op het programma.![]()
Sterkte alle gekwetsten...
Vandaag na twee weken met pijnlijke knieën eindelijk weer bijna pijnvrij gelopen, maar ik doe het nog even rustig aan.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.![]()
Ik lig in het ziekenhuis vanwege een longembolie (dat heb je ook niet kunnen lezen, want dat had ik niet gezegd). Lig tot zeker weten tot en met zondag in het ziekenhuis en daarna is het afwachten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:34 schreef Quoi het volgende:
@Slacker: ik heb teruggelezen maar echt even gemist waarom je nu in het ziekenhuis ligtWist niet beter of je gips ging er eindelijk af. Wat nu?
Voor de mensen die het willen weten, dat krijg je doordat je door trombose een bloedprop krijgt, die schiet los en gaat richting de long. Dat doet een pijn, veeeeeeel pijn en artsen in Almere wijten dat dan aan spierpijn. In Amsterdam waren ze wel kundig genoeg om een bloedonderzoek te doen en lig sinds gisteravond in het ziekenhuis. Vandaag CT-scan en bevestiging van de longembolie. In het kort.
Een takje op een donderdagavond welke je voet breekt kan voor zoveel gezeik zorgen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
slacker![]()
Mijn vader heeft dat eens gehad en toen heeft de huisarts de juiste conclusie getrokken (helaas is de man inmiddels gepensioneerd, dat was nog eens een kundige arts!), ik weet hoeveel pijn dat doet, sterkte!![]()
Shit hee.. Dat is schrikken..
Kolere!quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik lig in het ziekenhuis vanwege een longembolie (dat heb je ook niet kunnen lezen, want dat had ik niet gezegd). Lig tot zeker weten tot en met zondag in het ziekenhuis en daarna is het afwachten.
Voor de mensen die het willen weten, dat krijg je doordat je door trombose een bloedprop krijgt, die schiet los en gaat richting de long. Dat doet een pijn, veeeeeeel pijn en artsen in Almere wijten dat dan aan spierpijn. In Amsterdam waren ze wel kundig genoeg om een bloedonderzoek te doen en lig sinds gisteravond in het ziekenhuis. Vandaag CT-scan en bevestiging van de longembolie. In het kort.
Een takje op een donderdagavond welke je voet breekt kan voor zoveel gezeik zorgen.Ben je klaar mee. Natuurlijk als gevolg van het stilzitten met je gipsje. Moet je nog veel langer blijven? Wat een "takke"zooi
![]()
![]()
Jeetje wat naarquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik lig in het ziekenhuis vanwege een longembolie (dat heb je ook niet kunnen lezen, want dat had ik niet gezegd). Lig tot zeker weten tot en met zondag in het ziekenhuis en daarna is het afwachten.
Een takje op een donderdagavond welke je voet breekt kan voor zoveel gezeik zorgen.Hopelijk herstel je snel weer.
![]()
Shit, da's balen Slacker![]()
En GotC ook trouwens![]()
Sterkte allebei en ook al die anderen in de veel te volle lappenmand !![]()
Sow... drukke dag vandaag met sollicitatie en ritjes naar hot en her.
Hoe is het met GotC? En Slack...wat een gedoe allemaal man!
![]()
Dank allen! Het klinkt heftig, maar het voelt niet heftig. Behalve de hevige pijnen in de eerste paar dagen. Maar die zijn nu weg (pijnstillers en vanzelf afgenomen). M'n herstel zal er volgens mij niet echt last van hebben. Fysio een weekje uitstellen wellicht, maar dat is te overzien. Misschien dat ik hier zelfs een fysio kan scoren... Een verpleegster begon daar vanmiddag over. Dat pootje moet weer m'n gewicht kunnen dragen en loopbaar worden. De embolie is tegen te gaan met pillen.
Overigens is een dagje op een longafdeling voor de mensen die nog roken een freaking eye opener. Der zit hier een dame die woog 35kg(!! - inmiddels een whopping 37kg) heeft COPD en is buiten adem als ze naar de wc, 7 a 10m, loopt vanaf haar bed. Ik ben al gestopt, ruim 2 jaar, maar als je dit ziet.. scary shit!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ziekenhuizen, de pretparken van 2013.
En net dit jaar heb ik m'n zorgverzekering uitgebreid, timing
Mijn vader rookte ook gewoon door met longkanker... was toch al te laat natuurlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:39 schreef slacker_nl het volgende:
Dank allen! Het klinkt heftig, maar het voelt niet heftig. Behalve de hevige pijnen in de eerste paar dagen. Maar die zijn nu weg (pijnstillers en vanzelf afgenomen). M'n herstel zal er volgens mij niet echt last van hebben. Fysio een weekje uitstellen wellicht, maar dat is te overzien. Misschien dat ik hier zelfs een fysio kan scoren... Een verpleegster begon daar vanmiddag over. Dat pootje moet weer m'n gewicht kunnen dragen en loopbaar worden. De embolie is tegen te gaan met pillen.
Overigens is een dagje op een longafdeling voor de mensen die nog roken een freaking eye opener. Der zit hier een dame die woog 35kg(!! - inmiddels een whopping 37kg) heeft COPD en is buiten adem als ze naar de wc, 7 a 10m, loopt vanaf haar bed. Ik ben al gestopt, ruim 2 jaar, maar als je dit ziet.. scary shit!![]()
Op een gegeven moment maakt het niet meer uit natuurlijk, maar als je dit zo ziet zou ik denk ik wel stoppen. Maar weten zullen we het nooit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn vader rookte ook gewoon door met longkanker... was toch al te laat natuurlijk.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben in ieder geval blij dat ik ooit de ruggengraat heb gehad om te stoppen. Gelukkig kan je ook geheel zonder roken (in tegenstelling tot eten, vandaar dat gewicht mijn eeuwige gevecht blijft).![]()
Hoi,
Ik heb de volgende vraag. Wanneer je een bepaald doel stelt met hardlopen qua tijdsduur en snelheid. Waar begin je dan mee?
Situatieschets.
Ik heb als doel om 30min nonstop te hardlopen met 10kmpu.
Ga ik dan vanuit die 10kmpu werken naar de 30minuten toe,
Of pak ik die 30minuten en maak ik de progressie met de snelheid elke workout?
Alvast bedankt!BEASTMODE![]()
Check de OP even. Daar staat een kopje Schama's. Pak start to run en voila! Daar heb je je volledige plan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Ik heb de volgende vraag. Wanneer je een bepaald doel stelt met hardlopen qua tijdsduur en snelheid. Waar begin je dan mee?
Situatieschets.
Alvast bedankt!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dan pak je een schema van evy ofzoquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Situatieschets.
Alvast bedankt!![]()
![]()
Ik ben een blije panda, omdat ik het programma van C25K niet hoefde te pauzeren maar in één keer heb uitgelopen. Hoera!![]()
Beterschap Slacker ![quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Nice clumsy!quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben een blije panda, omdat ik het programma van C25K niet hoefde te pauzeren maar in één keer heb uitgelopen. Hoera!
Jeetje slacker, wat een schrikHopelijk knap je snel op.
Vorig jaar op de longafdeling heb ik ook idd de gevolgen van roken gezien, maar ook mensen die met zuurstoftank en al nog een peukie willen bietsen![]()
En dat ziekenhuis had nog een rookruimte ook.
Goed bezig c_c
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Ik hou van berichten dat men steeds verder komt met allerlei schema's![]()
Hulde
Heb een stijve kuit, zal ik morgen een klein rondje 'hard'lopen, soort van uitlopen zeg maar? 9 km/uur ofzo?Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Daarom gelijk boos worden. Ik weet wel dat als ik iets ooit heb, de dokter zou willen dat hij een ander beroep had.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
@GotC Fijn dat je nu eindelijk gaat weten wat er aan de hand is, hopelijk is het niet echt een gescheurde pees dan, maar iets dat sneller herstelt. Maar daar word je toch woest van! Hoe je eerst weken aan het lijntje bent gehouden en dat er dan in eerste instantie op 15 februari pas naar gekeken zou worden. Dat is toch waardeloos! Daar kan ik altijd zo kwaad om worden, dat lakse gedoe in de medische wereld hier. En als je dan boos wordt kan er ineens wel van alles.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooi sporthorloge bij ibood.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
meldtquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's mooi kloten joh. Misschien is het wijs om je manier van trainen ook iets aan te passen in de toekomst? Het lijkt er op dat je eigenlijk altijd hard en ver traint...en dan is de kans op (overbelasting)blessures groterInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hij is best mooi, maar godsgruwelijk duur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Mooi sporthorloge bij ibood.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
ik zelf zou het gewoon rustig proberen,bij mij werkt het aktijd prima.,je voelt zelf wel of het een blessure is of gewoon wat stijvigheid. Maar als het na 2km nog er niet uit is dan zou ik stoppen en een dagje rust nemen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hou van berichten dat men steeds verder komt met allerlei schema's![]()
Hulde
Heb een stijve kuit, zal ik morgen een klein rondje 'hard'lopen, soort van uitlopen zeg maar? 9 km/uur ofzo?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:I remember running my first half and thinking, “Oh, I’m only doing the half.”
Excuse me? I’m ONLY doing the half? NO. No, no, no, no, no. I’m running 13.1 miles. THIRTEEN POINT ONE MILES. I’ve trained for 3 months, giving up most of my Saturday morning sleep in time to get up and run. I’ve forgone the Cheetos for Cheerios. I’ve swapped the brewskis for water. I’ve chafed. I’ve been sore. I’ve lost toenails, had blisters, pulled muscles. Basically, I’ve worked hard to get to the point where I can run more miles in one morning than most people will drive the entire weekend. So this is a big reminder to me and to all half-marathoners not to cheapen the distance. It’s COOL to be a half marathoner. No, it's not the big dog, but that doesn’t make you any less of a runner. Be proud of your accomplishments! You’re able to run 13.1 miles! And that is pretty frickin’ sweet.
- Amy (The Bookworm Wife)Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
In principe werk je eerst naar de afstand toe en op die afstand uitgekomen ga je aan je snelheid werken. Het is namelijk niet de bedoeling om je snelheid op te voeren als je je afstanden opvoert.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Situatieschets.
Alvast bedankt!
Je stelt nu een 5km doel voor, in de OP staan enkele schema's voor wat jij beschrijft. Maar je loopt al op een band in de sportschool? Dan kan je denk ik een ander schema pakken.
Klik anders hier even: http://www.runnersweb.nl/Schema/Schema-op-maat.htmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Thanks mopquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:34 schreef Quoi het volgende:
Wat een kommer en kwel hiero!![]()
@GotC: een peesscheuring, je moet maar denken dat er niks aan de huidige situatie kan veranderen. Welke diagnose er ook wordt gesteld, jij hebt pijn en kunt er niks mee. Wat wel kan veranderen, is dat je nu gericht kunt revalideren. En hey, wie weet valt het mee? Scheuren kan op 100 manieren... Fijn dat je een arts hebt die zich erin heeft "vastgebeten" zo lijkt Take care![]()
Hier alles lekker zijn gang. Morgen duurloop 8k op het programma.Zo is het ook helemaal. Denk ook niet dat het afgescheurd is..dus wie weet!
En wb boos worden..ik barstte bijna in tranen uit toen ik weer voor de secretaresse stond. Letterlijk gezegd dat ik niet meer kon.
![]()
Maar onmacht en onduidelijkheid is gewoon nog erger dan dat je weet wat er aan de hand is. Daar kun je helemaal niks mee!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: