Mijn vader rookte ook gewoon door met longkanker... was toch al te laat natuurlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:39 schreef slacker_nl het volgende:
Dank allen! Het klinkt heftig, maar het voelt niet heftig. Behalve de hevige pijnen in de eerste paar dagen. Maar die zijn nu weg (pijnstillers en vanzelf afgenomen). M'n herstel zal er volgens mij niet echt last van hebben. Fysio een weekje uitstellen wellicht, maar dat is te overzien. Misschien dat ik hier zelfs een fysio kan scoren... Een verpleegster begon daar vanmiddag over. Dat pootje moet weer m'n gewicht kunnen dragen en loopbaar worden. De embolie is tegen te gaan met pillen.
Overigens is een dagje op een longafdeling voor de mensen die nog roken een freaking eye opener. Der zit hier een dame die woog 35kg(!! - inmiddels een whopping 37kg) heeft COPD en is buiten adem als ze naar de wc, 7 a 10m, loopt vanaf haar bed. Ik ben al gestopt, ruim 2 jaar, maar als je dit ziet.. scary shit!
Op een gegeven moment maakt het niet meer uit natuurlijk, maar als je dit zo ziet zou ik denk ik wel stoppen. Maar weten zullen we het nooit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn vader rookte ook gewoon door met longkanker... was toch al te laat natuurlijk.
Check de OP even. Daar staat een kopje Schama's. Pak start to run en voila! Daar heb je je volledige plan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Ik heb de volgende vraag. Wanneer je een bepaald doel stelt met hardlopen qua tijdsduur en snelheid. Waar begin je dan mee?
Situatieschets.
Ik heb als doel om 30min nonstop te hardlopen met 10kmpu.
Ga ik dan vanuit die 10kmpu werken naar de 30minuten toe,
Of pak ik die 30minuten en maak ik de progressie met de snelheid elke workout?
Alvast bedankt!
Dan pak je een schema van evy ofzoquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Ik heb de volgende vraag. Wanneer je een bepaald doel stelt met hardlopen qua tijdsduur en snelheid. Waar begin je dan mee?
Situatieschets.
Alvast bedankt!
Nice clumsy!quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben een blije panda, omdat ik het programma van C25K niet hoefde te pauzeren maar in één keer heb uitgelopen. Hoera!
Daarom gelijk boos worden. Ik weet wel dat als ik iets ooit heb, de dokter zou willen dat hij een ander beroep had.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
@GotC Fijn dat je nu eindelijk gaat weten wat er aan de hand is, hopelijk is het niet echt een gescheurde pees dan, maar iets dat sneller herstelt. Maar daar word je toch woest van! Hoe je eerst weken aan het lijntje bent gehouden en dat er dan in eerste instantie op 15 februari pas naar gekeken zou worden. Dat is toch waardeloos! Daar kan ik altijd zo kwaad om worden, dat lakse gedoe in de medische wereld hier. En als je dan boos wordt kan er ineens wel van alles.
meldtquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Da's mooi kloten joh. Misschien is het wijs om je manier van trainen ook iets aan te passen in de toekomst? Het lijkt er op dat je eigenlijk altijd hard en ver traint...en dan is de kans op (overbelasting)blessures groter
Hij is best mooi, maar godsgruwelijk duur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Mooi sporthorloge bij ibood.
ik zelf zou het gewoon rustig proberen,bij mij werkt het aktijd prima.,je voelt zelf wel of het een blessure is of gewoon wat stijvigheid. Maar als het na 2km nog er niet uit is dan zou ik stoppen en een dagje rust nemen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hou van berichten dat men steeds verder komt met allerlei schema's![]()
Hulde
Heb een stijve kuit, zal ik morgen een klein rondje 'hard'lopen, soort van uitlopen zeg maar? 9 km/uur ofzo?
quote:I remember running my first half and thinking, “Oh, I’m only doing the half.”
Excuse me? I’m ONLY doing the half? NO. No, no, no, no, no. I’m running 13.1 miles. THIRTEEN POINT ONE MILES. I’ve trained for 3 months, giving up most of my Saturday morning sleep in time to get up and run. I’ve forgone the Cheetos for Cheerios. I’ve swapped the brewskis for water. I’ve chafed. I’ve been sore. I’ve lost toenails, had blisters, pulled muscles. Basically, I’ve worked hard to get to the point where I can run more miles in one morning than most people will drive the entire weekend. So this is a big reminder to me and to all half-marathoners not to cheapen the distance. It’s COOL to be a half marathoner. No, it's not the big dog, but that doesn’t make you any less of a runner. Be proud of your accomplishments! You’re able to run 13.1 miles! And that is pretty frickin’ sweet.
- Amy (The Bookworm Wife)
In principe werk je eerst naar de afstand toe en op die afstand uitgekomen ga je aan je snelheid werken. Het is namelijk niet de bedoeling om je snelheid op te voeren als je je afstanden opvoert.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:15 schreef Awesome_ het volgende:
Hoi,
Situatieschets.
Alvast bedankt!
Thanks mopquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:34 schreef Quoi het volgende:
Wat een kommer en kwel hiero!![]()
@GotC: een peesscheuring, je moet maar denken dat er niks aan de huidige situatie kan veranderen. Welke diagnose er ook wordt gesteld, jij hebt pijn en kunt er niks mee. Wat wel kan veranderen, is dat je nu gericht kunt revalideren. En hey, wie weet valt het mee? Scheuren kan op 100 manieren... Fijn dat je een arts hebt die zich erin heeft "vastgebeten" zo lijkt Take care![]()
@Slacker: ik heb teruggelezen maar echt even gemist waarom je nu in het ziekenhuis ligtWist niet beter of je gips ging er eindelijk af. Wat nu?
Hier alles lekker zijn gang. Morgen duurloop 8k op het programma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |