quote:Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?
Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.
De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.
Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:
De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.
Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.
Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.
Alleen contact met advocaat
De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.
Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:Molestatie grensrechter op foto
Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.
„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”
De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:quote:Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.
Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.
Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
http://knvb.pressdoc.com/(...)een-voetbal-mediakitquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:12 schreef tammepiet het volgende:
Waar kan ik die poster downloaden?
In het AD zat ie niet.
Moet een eitje zijn voor je om het op te zoeken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ziba het volgende:
[..]
Op een site die in deze reeks werd gepost. Allochtoonse jongeren komen vaker in aanraking met politie ofzo, autochtonen minder maar plegen ernstigere delictne.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is goed, begin dan even met het lezen van dit rapport:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
quote:In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
Kingmob for president, zou ik zeggenquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik alles zo goed kon verwoorden als Kingmob dat doet
dus Marokkanen voelen zich ook nog eens ten onrechte gediscrimineerd door de politie.quote:
Ja hoor, 15.15 ofzo zei je dat, nog een uurtje.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:26 schreef Ziba het volgende:
Nee, dat zei ik niet meer dan een uur geleden.Ik heb gewoon geen laptop/pc nu en mobiel is verveled om te zoeken. Maarja, ben er vrijwel zeker van dat ik dat heb gelezen.
Problemen zijn er inderdaad wel langer, al heb ik toch de indruk dat de excessen toenemen. Ik zou je opmerking over amateurvoetbal ook willen nuanceren. Van alle sporten is voetbal de sport die voor de onderklasse het best toegankelijk is. Je moet niet de indruk willen wekken dat iedere amateurvoetballer automatisch deel uitmaakt van de onderklasse.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef kingmob het volgende:
Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat dit soort problemen er in de jaren 90 ook waren, alleen waren er toen nog niet veel Marokkanen van deze generatie en waren het dus vaak anderen. Amateurvoetbal is wat dat betreft gewoon een redelijke afspiegeling van de onderklasse van onze samenleving en gaat bovendien gepaard met rivaliteit en competitie.
Scheidsrechters zijn vogelvrij verklaard. En profvoetballers hebben met hun voortdurende geklaag richting de scheidsrechter (zélfs als ze zelf ook overduidelijk weten dat het onterecht is) een slecht voorbeeld gegeven. In dat kader kan ik je dit artikel aanraden, geschreven door iemand die zelf scheidsrechter is: http://www.scheidsrechter(...)winnaarsmentaliteit/quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef kingmob het volgende:
Heb je ooit een seniorenwedstrijd gezien? Er wordt gescheld en getierd alsof er geen morgen is, over het algemeen op de scheidsrechter. Het publiek doet vaak gezellig mee. Ergens hoort het er ook wel bij (ik snap nooit dat mensen scheids worden).
Ik noem dit probleem niet Marokkaans, maar ik ga evenmin doen alsof het er helemaal niks mee te maken heeft. Want er zit toch nog wel even een verschil tussen een over-fanatieke amateurspeler die de scheidsrechter uitscheldt en het gedrag van deze jongens, die een grensrechter hebben doodgetrapt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef kingmob het volgende:
Dit probleem 'Marokkaans' noemen is in feite een ontkenning van het werkelijke probleem wmb. Dit los je op door die onderliggende oorzaken aan te pakken. 1 onderdeel daarvan is om dergelijke jongens juist in de samenleving te betrekken (naast directere zaken als het streng aanpakken van kleinere criminaliteit e.d.) en er voor te zorgen dat ze niet zo makkelijk in de onderlaag belanden. Veel succes als het steeds moet worden 'benoemd'.
Toch is de ene groep gevoeliger voor machocultuur dan de andere groep.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef kingmob het volgende:
Ik weet niet of men hier wel eens in een random vechtpartij is beland? Ik helaas regelmatig. Er is altijd 1 zekerheid, degene die begint voelt zich daarin gerechtvaardigd. Toen ik door Marokkanen in elkaar werd getrimd was ik een vieze kaaskop die ze heel de dag schijnbaar discrimineerde (zulke debielen zijn echt niet in staat dergelijke ironie in te zien), maar net zo goed ben ik door een stel vlaams blokkers een keer toegetakeld als kuthollander die de meisjes afpakte. 'wat kijk je' is niet voor niks een beroemde zin. net zoals 'hij keek me vies aan' oid als verklaring bij de politie achteraf. Ze hebben een excuus nodig, omdat ze al die agressie moeten uiten. Het punt is dat al die situaties eigenlijk identiek zijn, onafhankelijk van wie het deed. Denken dat afkomst van enig belang is is wmb naïef op z'n best en rassenleer op z'n slechtst.
Hoezo wordt er niet geïnvesteerd dan? Die jongeren gaan naar school (wat de samenleving klauwen met geld kost), ze kunnen sporten, enzovoort. Ik wil ervoor waken dat we de agressors in een slachtofferpositie plaatsen. Zie ook dat artikel van Nausicaa Marbe in de Volkskrant:quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef kingmob het volgende:
Kort gezegd zeg ik, als je niet wil investeren in kansarmen krijg je je kutmarokkanen er gratis bij.
Oh Ziba: omdat het allemaal niet waar is:quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:26 schreef Ziba het volgende:
Nee, dat zei ik niet meer dan een uur geleden.Ik heb gewoon geen laptop/pc nu en mobiel is verveled om te zoeken. Maarja, ben er vrijwel zeker van dat ik dat heb gelezen.
Ik snap je even niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus Marokkanen voelen zich ook nog eens ten onrechte gediscrimineerd door de politie.
Wel 10 jaar geleden maar toch.
Staat er toch Dominicanen worden meer opgepakt als verdachte. Marokkanen zeggen altijd dat ze gezocht worden, maar dat worden Dominicanen en Afrikanen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik snap je even niet.
Maar aangezien Nielsch ong. 36.451 keer heeft geroepen dat het om MAROKKANEN gaat, terwijl in zijn eigen bron vrij duidelijk staat dat andere bevolkingsgroepen vaker verdachte zijn....
quote:Waanzin op beeld
door Jelmer Geerds
ALMERE -
De fatale mishandeling van hobbygrensrechter Richard Nieuwenhuizen heeft een schokkend beeld gekregen. De alleszeggende foto schetst op ontluisterende wijze hoe de 41-jarige clubman, vader van drie zoons, voor de ogen van zijn zoon Mykel (onherkenbaar gemaakt) schop na schop te verduren heeft gekregen.
Op de foto ligt grensrechter Richard Nieuwenhuizen weerloos op de grond. Op zijn vlucht voor enkele dolle spelers van Nieuw-Sloten heeft hij zijn schoen verloren. Spelers van Buitenboys in blauw-witte shirts, onder wie zijn eigen zoon Mykel, proberen hem te beschermen tegen de redeloze woede van de jeugdvoetballers van het Amsterdamse Nieuw-Sloten. Enkele uren later zakt Richard langs het voetbalveld in elkaar en een dag later sterft hij als gevolg van de schoppen die hij hier heeft gekregen.
Nielsch ? Wat is deze ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Staat er toch Dominicanen worden meer opgepakt als verdachte. Marokkanen zeggen altijd dat ze gezocht worden, maar dat worden Dominicanen en Afrikanen.
Maar het is nu 2012 hoor, geen 2002 meer.
Heb ik gezien, ja. Brussel toch. Maargoed. In Amsterdamse asobuurten ben ik nog nooit uitgescholden, bespuugd of beroofd. En ik kan ook gewoon over straat alleen. En iedereen wel. Dusja, maargoed, ik troll volgens jullie. Dis ik stop over dat onderwerpzquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh Ziba: omdat het allemaal niet waar is:
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)seksisme-in-brussel/
En in dat kader deze ook nog even.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In welke Amsterdamse asobuurten kom jij dan zo vaak?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Heb ik gezien, ja. Brussel toch. Maargoed. In Amsterdamse asobuurten ben ik nog nooit uitgescholden, bespuugd of beroofd. En ik kan ook gewoon over straat alleen. En iedereen wel. Dusja, maargoed, ik troll volgens jullie. Dis ik stop over dat onderwerpz
Joh dat is Brussel. Compleet andere kant van de wereld en dus ook niet relevant... Ofzo...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fijn, vanavond even mee langs Doubletstraat ? Heb je een nieuwe ervaring.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Heb ik gezien, ja. Brussel toch. Maargoed. In Amsterdamse asobuurten ben ik nog nooit uitgescholden, bespuugd of beroofd. En ik kan ook gewoon over straat alleen. En iedereen wel. Dusja, maargoed, ik troll volgens jullie. Dis ik stop over dat onderwerpz
Brussel is niets anders als de grote steden in NL. Buiten dat heb ik ook zo mn vragen over wanneer je buiten loopt. In de spits? Ook eens alleen, in het donker ed?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat er een grensrechter is doodgeschopt door ten minste 2 Marokkanen? Want daar hebben we het hier toch over?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik snap je even niet.
Maar aangezien Nielsch ong. 36.451 keer heeft geroepen dat het om MAROKKANEN gaat, terwijl in zijn eigen bron vrij duidelijk staat dat andere bevolkingsgroepen vaker verdachte zijn....
Jawel, compleet andere kant van de wereld. Niet te vergelijken met Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam. Zit duizenden kilometers tussen dus wat lul je?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Brussel is niets anders als de grote steden in NL.
vergeet die Amsterdammer niet hequote:Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat er een grensrechter is doodgeschopt door ten minste 2 Marokkanen? Want daar hebben we het hier toch over?
En over het grote probleem dat Nederland heeft met dit groepje Marokkanen-disclaimer voor alle Marokkanen die normaal meedoen in de maatschappij- die blijkbaar geen opvoeding genoten hebben thuis en volkomen doorgedraaid tekeer gaan en hierdoor de maatschappij ontwrichten met als voorlopig triest dieptepunt: een de dood ingetrapte grensrechter.
Nielsch heeft gewoon gelijk en ja dat is misschien pijnlijk. Maar het is minstens zo pijnlijk om de krampachtige houding te zien van sommige mensen die deze waarheid en feiten willen verdoezelen of gewoon ontkennen. Ik weet niet wat erger is.
Jawel..het komt ze namelijk niet uit dat je met bewijzen komt. Marokkanen uit Utrecht zijn echt heel anders dan die in Den Haag....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Brussel is niets anders als de grote steden in NL. Buiten dat heb ik ook zo mn vragen over wanneer je buiten loopt. In de spits? Ook eens alleen, in het donker ed?
Ik roep al die tijd al dat het een schandaal is van die grensrechter, en de daders, ongeacht afkomst, keihard gestraft moeten worden...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat er een grensrechter is doodgeschopt door ten minste 2 Marokkanen? Want daar hebben we het hier toch over?
Lees anders gewoon even rustig terug en kijk naar zijn stellingen, die ie ook nog eens onderbouwd met een bron die iets anders zegt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
En over het grote probleem dat Nederland heeft met dit groepje Marokkanen-disclaimer voor alle Marokkanen die normaal meedoen in de maatschappij- die blijkbaar geen opvoeding genoten hebben thuis en volkomen doorgedraaid tekeer gaan en hierdoor de maatschappij ontwrichten met als voorlopig triest dieptepunt: een de dood ingetrapte grensrechter.
Nielsch heeft gewoon gelijk en ja dat is misschien pijnlijk. Maar het is minstens zo pijnlijk om de krampachtige houding te zien van sommige mensen die deze waarheid en feiten willen verdoezelen of gewoon ontkennen. Ik weet niet wat erger is.
True, het was een beetje uitdagenquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Problemen zijn er inderdaad wel langer, al heb ik toch de indruk dat de excessen toenemen. Ik zou je opmerking over amateurvoetbal ook willen nuanceren. Van alle sporten is voetbal de sport die voor de onderklasse het best toegankelijk is. Je moet niet de indruk willen wekken dat iedere amateurvoetballer automatisch deel uitmaakt van de onderklasse.
Dit is de eerste keer voor zover ik weet dat dit gebeurd? Geweld gebeurd echter regelmatig. Ik zou geen enkele conclusie willen trekken uit het feit dat dit fatale gevolgen had. Ik denk dat al het geweld met dezelfde intentie is gepleegd op het veld.quote:Ik noem dit probleem niet Marokkaans, maar ik ga evenmin doen alsof het er helemaal niks mee te maken heeft. Want er zit toch nog wel even een verschil tussen een over-fanatieke amateurspeler die de scheidsrechter uitscheldt en het gedrag van deze jongens, die een grensrechter hebben doodgetrapt.
Dat heeft echter niks met afkomst te maken. Dat ze zich als groep identificeren is wmb onderdeel van het probleem. Ooit een niet geïntegreerde Surinamer gezien (nouja, misschien wel, maar veel zijn het er niet, wel?) Dat komt denk ik omdat Surinamers niet hoeven te 'kiezen'.quote:Toch is de ene groep gevoeliger voor machocultuur dan de andere groep.
Je hebt investeren en investeren. De basis is er idd, maar afkomst is nog altijd van groot belang in Nederland voor ieder kind voor de kansen die je krijgt. De discussie daarover gaat me iets te diep, ik heb al 2 uur weggegooid aan deze discussie terwijl ik moet werkenquote:Hoezo wordt er niet geïnvesteerd dan? Die jongeren gaan naar school (wat de samenleving klauwen met geld kost), ze kunnen sporten, enzovoort. Ik wil ervoor waken dat we de agressors in een slachtofferpositie plaatsen. Zie ook dat artikel van Nausicaa Marbe in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)s-wel-relevant.dhtml
Ik ook, maar ik mag niet van m'n vriendin, die is bang dat ik een extreme dictator zou wordenquote:
Kingmob, ik ben tussen die gasten opgegroeid en ze zijn echt heel, heel vervelend hoor. Hun hele houding is verrot. GELIJK ruzie als je ook maar IETS zegt. Overal mee bemoeien. Bloedirritant doen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
True, het was een beetje uitdagen![]()
[..]
[..]
Dit is de eerste keer voor zover ik weet dat dit gebeurd? Geweld gebeurd echter regelmatig. Ik zou geen enkele conclusie willen trekken uit het feit dat dit fatale gevolgen had. Ik denk dat al het geweld met dezelfde intentie is gepleegd op het veld.
[..]
Dat heeft echter niks met afkomst te maken. Dat ze zich als groep identificeren is wmb onderdeel van het probleem. Ooit een niet geïntegreerde Surinamer gezien (nouja, misschien wel, maar veel zijn het er niet, wel?) Dat komt denk ik omdat Surinamers niet hoeven te 'kiezen'.
[..]
Je hebt investeren en investeren. De basis is er idd, maar afkomst is nog altijd van groot belang in Nederland voor ieder kind voor de kansen die je krijgt. De discussie daarover gaat me iets te diep, ik heb al 2 uur weggegooid aan deze discussie terwijl ik moet werken(ja ik ben gewoon lui).
Nee het is niet de eerste keer, sterker nog hetzelfde team is met het 1 ste al uit de competitie gezet voor geweld.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
True, het was een beetje uitdagen![]()
[..]
[..]
Dit is de eerste keer voor zover ik weet dat dit gebeurd? Geweld gebeurd echter regelmatig. Ik zou geen enkele conclusie willen trekken uit het feit dat dit fatale gevolgen had. Ik denk dat al het geweld met dezelfde intentie is gepleegd op het veld.
he heb je geen rezzzpekt ofzzzoquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kingmob, ik ben tussen die gasten opgegroeid en ze zijn echt heel, heel vervelend hoor. Hun hele houding is verrot. GELIJK ruzie als je ook maar IETS zegt. Overal mee bemoeien. Bloedirritant doen.
Heeee wat zzzzeg je ? Ik? Nee ik doe nietzzzz. Eeeeh whaah?
Verstandig meiske, ik zou naar haar luisterenquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik mag niet van m'n vriendin, die is bang dat ik een extreme dictator zou worden
Het is een Amsterdammer-probleem!quote:
zoiets?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kingmob, ik ben tussen die gasten opgegroeid en ze zijn echt heel, heel vervelend hoor. Hun hele houding is verrot. GELIJK ruzie als je ook maar IETS zegt. Overal mee bemoeien. Bloedirritant doen.
Heeee wat zzzzeg je ? Ik? Nee ik doe nietzzzz. Eeeeh whaah?
Over preventieve hechtenis gaat het. Zitten alle Marokkanen en Nederlanders in preventieve hechtenis dan ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
Dit is niet de bron die gepost is maar wel zelfse inhoud (bovenste gedeelte) enkel over ernstigere delicten.
Lees/las ik het verkeerd? Volgensij niet.
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=138064
Oh dat is zij weer, die stomverbaasd was over Pim en z'n marokkaanse holmaatjes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Brussel is niets anders als de grote steden in NL. Buiten dat heb ik ook zo mn vragen over wanneer je buiten loopt. In de spits? Ook eens alleen, in het donker ed?
Ugh... ik zou het nog een keer proberen...maar dan met de juiste cijfers. Zeg maar de cijfers die al eerder getoond zijn waaruit gewoon blijkt dat wat er gezegd wordt, ook een feit is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
Dit is niet de bron die gepost is maar wel zelfse inhoud (bovenste gedeelte) enkel over ernstigere delicten.
Ow. Maar dat betekent dat je sowieso wel iets hebt gedaan, toch? Je komt niet zomaar in preventieve hechtenos. Al is het preventief. Maarja, dat is wat ik toen heb gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Over preventieve hechtenis gaat het. Zitten alle Marokkanen en Nederlanders in preventieve hechtenis dan ?
Je doelt op dat Marokkanen het meest als verdachte zijn geregistreerd, die cijfers?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:47 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ugh... ik zou het nog een keer proberen...maar dan met de juiste cijfers. Zeg maar de cijfers die al eerder getoond zijn waaruit gewoon blijkt dat wat er gezegd wordt, ook een feit is.
Ja en hier is er een uit 2006quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
omdat zonder wordt gesproken over leugens, onderbuikgevoelens etcetc.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:52 schreef yvonne het volgende:
Waarom vaart iedereen blind op onderzoekscijfers?
Whut?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
omdat zonder wordt gesproken over leugens, onderbuikgevoelens etcetc.
Oh weer een andere link.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja en hier is er een uit 2006
http://www.kennislink.nl/(...)-is-kern-van-de-zaak
Waarom vaart iedereen blind op onderzoekscijfers?
Wie schrijft het onderzoek voor, wat wil men ermee, allemaal elementen waar je rekening mee moet houden. Met onderzoeken veeg ik m'n afzakkende kont af.
je klinkt verrast? Als je hier wat zegt staan er direct 400 knuffelaars te springen en roepen bron bron bron bron bron.quote:
Ik snap je zin niet. Kijk er ff naar?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
je klinkt verrast? Als je hier wat zegt staan er direct 400 knuffelaars te springen en roepen bron bron bron bron bron.
Nu wel, zie de cijfers.
Omdat zonder resultaatgegevens...etcetc.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik snap je zin niet. Kijk er ff naar?
Het zijn niet alleen de cijfers, maar als mensen op straat komen merken ze het toch ook ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
je klinkt verrast? Als je hier wat zegt staan er direct 400 knuffelaars te springen en roepen bron bron bron bron bron.
Nu wel, zie de cijfers.
Zo is er uit ieder jaar wel een link te vinden die weer iets anders zegt.quote:
Kap eens met dat kinderachtige gezeik man.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nu wel, zie de cijfers.
Nee, jullie lullen gewoon feitelijk onwijs uit je nek en mensen die wel verder denken dan hun neus lang is, proberen jullie dat aan je verstand te peuteren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
omdat zonder wordt gesproken over leugens, onderbuikgevoelens etcetc.
En nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de cijfers, maar als mensen op straat komen merken ze het toch ook ?
In OV, bij het uitgaan, in zwembaden.
Komen die mensen daar nooit ofzo ? Dan merk je toch dat vooral Marokkanen zich respectloos gedragen ?
Wat lul je... het zijn feiten. Jij bent er één van......quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kap eens met dat kinderachtige gezeik man.
Kijk daar heb je er weer een.... cijfers liegen???quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, jullie lullen gewoon feitelijk onwijs uit je nek en mensen die wel verder denken dan hun neus lang is, proberen jullie dat aan je verstand te peuteren.
En van het weekend mogen de scheidsrechters weer gewoon nederig komen kruipen voor de camera's van de NOS om hun fout ruiterlijk toe te geven omdat de commentatoren de regels nooit hebben geleerd en denken dat als zij iets niet zien op camera het er ook niet kan zijn geweest.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:23 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://knvb.pressdoc.com/(...)een-voetbal-mediakit
Dat vind ik echt raar. Of ben je eraan gewend, want ik kom elke dag in Rotterdam, maar ik woon er niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
En nee.
Ik woon in Utrecht, in zo'n "Marokkanenbuurt" en ik heb nog NOOIT ergens last van gehad.
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
maar deze link gaat over een onderzoek naar mensen in preventieve hechtenis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.
Probleem ligt ook in formulering bij onderzoeken. Daarom zeggen dit soort cijfers niet zoveel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wat lul je... het zijn feiten. Jij bent er één van......
[..]
Kijk daar heb je er weer een.... cijfers liegen???
feitelijk uit mijn nek lullen.... toon eens aan, immers feiten zijn aantoonbaar.
En al die mensen die wel last van ze hebben vlak jij uit omdat jij er geen last van hebt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.
Tot ik in Utrecht kwam wonen, ik had me al geestelijk voorbereid dat ik van mijn tas geroofd zou worden, verrot gescholden en noem allemaal maar op. Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt NOOIT ergens last van gehad.
Ik baseer mijn mening dus op wat mijn ervaringen zijn, niet wat de gemiddelde internetheld vanaf zijn zolderkamer schreeuwt, terwijl ik me afvraag of al die stoere jongens deze discussies ook in het openbaar zouden voeren. Jullie zijn gewoon een stel racisten als je het alleen maar op marokkanen gooit.
Daarnaast, er is toch ook een Nederlander gearresteerd? Hoe verklaar je dat dan? Het was toch een marokkanenprobleem?
bepaald gedeelte van de maatschappij iddquote:Verbeek noemt KNVB verwerpelijk
Van onze Telesportredactie
ALKMAAR -
AZ-trainer Gertjan Verbeek is niet te spreken over het optreden van de KNVB en de politiek naar aanleiding van de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. "De wijze waarop de politiek en de KNVB nu reageren vind ik verwerpelijk. Wat ze nu doen is symptoombestrijding, maar waar blijft die voetbalwet?", vroeg Verbeek zich hardop af. "
"Het vreselijke voorval met de grensrechter is geen voetbalprobleem, maar een maatschappelijk probleem”, zei Verbeek op de website van AZ. "De politiek en de KNVB laten ons elke keer weer in de kou staan. Dit probleem verhelp je niet door afgelasting of een minuut stilte, hoe netjes dat ook is richting de betrokkenen. Dinsdag gaat iedereen weer vrolijk verder. Vorig jaar werd een toeschouwer doodgeschopt door een speler. Is daar iets mee gedaan?”
Nee. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik vind alleen het over één kam scheren van 1 volk gewoon een achterlijke gedachtengang. En dat noemen we racisme.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En al die mensen die wel last van ze hebben vlak jij uit omdat jij er geen last van hebt?
Plus nog eens uitmaken voor racist ook.
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.
Tot ik in Utrecht kwam wonen, ik had me al geestelijk voorbereid dat ik van mijn tas geroofd zou worden, verrot gescholden en noem allemaal maar op. Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt NOOIT ergens last van gehad.
Ik baseer mijn mening dus op wat mijn ervaringen zijn, niet wat de gemiddelde internetheld vanaf zijn zolderkamer schreeuwt, terwijl ik me afvraag of al die stoere jongens deze discussies ook in het openbaar zouden voeren. Jullie zijn gewoon een stel racisten als je het alleen maar op marokkanen gooit.
Daarnaast, er is toch ook een Nederlander gearresteerd? Hoe verklaar je dat dan? Het was toch een marokkanenprobleem?
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik vind alleen het over één kam scheren van 1 volk gewoon een achterlijke gedachtengang. En dat noemen we racisme.
Vieze kutracist dat je er bentquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?
Dit denk ik ook een beetje. Vooral dat het is gebaseerd op mediaverhalen. Hoewel er hier dus wel allerlei users zijn die van alles meemaken met Marokkanen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
In welke wijk is dat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de cijfers van een onderzoek in een achterstandswijk zullen zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen, sorry.
http://www.encyclo.nl/begrip/racismequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de cijfers van een onderzoek in een achterstandswijk zullen zijn.
Er wonen tenslotte ook Nederlanders in achterstandswijken en het is bekend dat het milieu waar je vandaan komt ( niet de cultuur, maar of je uit een villawijk of 3 hoog achter komt), invloed heeft op de mate van criminaliteit.
Kortom, dit heeft veel meer te maken met nederlandse tokkies en toevallig een paar marokkanen die niet weten hoe het hoort, dan met een complete bevolkingsgroep die helemaal verrot zou zijn.
Ik vind het ronduit stuitend, hoe 98% van de posters in dit topic denken.
Nee, je definitie klopt gewoon niet, het over 1 kam scheren van een groep is geen racisme. Pas bij het toekennen van negatieve eigenschappen van een ras is het racisme.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/racisme
Maar toch bedankt voor deze kansloze bijdrage.
Als je iets kwijt bent maak je er maar je username van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Nee, want dat is niet interessant.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit denk ik ook een beetje. Vooral dat het is gebaseerd op mediaverhalen. Hoewel er hier dus wel allerlei users zijn die van alles meemaken met Marokkanen.
Racisme niet. Gewoon angst ofzo.
Ik wist niet eens dat er ook een Nederlander is opgepakt, zoveel wordt er over Marokkanen gesproken.
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je definitie klopt gewoon niet, het over 1 kam scheren van een groep is geen racisme. Pas bij het toekennen van negatieve eigenschappen van een ras is het racisme.
Zoals ik zei, als ik alle Marokkanen geweldig vind, is het dan racisme, ik scheer ze toch allemaal over 1 kam?
Nee, dat je Nederlandse Tokkies blijkbaar meer aanwezig vind dan allochtoon straattuig, dwars tegen cijfers en onderzoeken in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?
ja, dat zeg ik, maar "iedereen over 1 kam scheren" is dus geen racismequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Veel vrouwen worden bespuugd/uitgescholden/beroofd en als je dit niet gelooft ben je een troll. In 'kutbuurten' kunnen we niet overdag over straat zonder lastig gevallen te worden door Marokkanen. Zeggen ze.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet interessant.
Vraag me af wat voor vreselijke ervaringen deze posters hebben met marokkanen eigenlijk.
Nee, dat heet stigmatiseren. De knetters, lieve schat, je weet toch wel wat discriminatie betekent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Twee Nederlanders dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Begint dit weer helemaal opnieuw?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.quote:
Inderdaad, leer eerst even het verschil tussen stigmatiseren en discrimineren. Praten we daarna verder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.
Nee, dan staat het 4-0quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.Je staat als Marokkaan verstard als je het nieuws over de grensrechter voor de eerste keer leest. Alleen er zitten wel heel erge exemplaren tussen bij die jongeren. Heb er zelf eentje meegemaakt. Wat een hel en wat een slecht mens was dat. Zelfs als rustig mens kunnen ze je helemaal opwinden. Het ergste is dat die jongeren niet beseffen dat ze helemaal de weg kwijt zijn en zich als de man zien.
Dit laatste berust op praktijkervaring!
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal. Misschien moet ik die krullen weghalen, dan merk je wel dat mensen heel anders naar je kijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.
Maar toch raad ik je aan gewoon op je eigen weg verder te gaan, en niet te veel aan te trekken wat de rotte appels in de mand doen.
Mensen zonder geweten zijn er helaas overal; ook onder andere bevolkingsgroepen.
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijksquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Dat lijkt me ergquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal.
Hee moet je nou eens luisteren, met je gezuig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijks
Geen medelijden alstublieft. Het is gewoon een logisch gevolg van het tuig in voornamelijk de steden. Geen land mee te bezeilen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg![]()
Als jij maar onthoud dat jij niet zo verrot bent, dat is belangrijk, dat je je dat voor ogen houdt.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van anderen, die je notabene niet eens kent.
wat doe ik? ik reageer slechts zoals een aantal anderen hier reageren, het is mij nooit overkomen, dus het bestaat niet ......quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hee moet je nou eens luisteren, met je gezuig.
Ik hoop dat deze daders de hoogst mogelijke straf krijgen. Punt. Wat jij er verder ook van maakt.
Het is begrip, Jellereppe, dat is wat andersquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen medelijden alstublieft. Het is gewoon een logisch gevolg van het tuig in voornamelijk de steden. Geen land mee te bezeilen.
Volgens mij maximaal 2 jaar cel en 3 jaar TBS voor 2 daders. Nu wachten op de uitspraak in eerste aanleg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:42 schreef Jian het volgende:
En dat je hoopt dat de daders zwaar gestraft worden mag ik alleen maar hopen.
Heb je een punt. Ik wil alleen geen medelijden. Heb daar een zwak voor. In dat opzicht verschil ik niet van het tuig. Komt voornamelijk om de cultuur. Hoofd opheffen en doorgaan. Emotioneel zijn veel Marokkanen zwak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is begrip, Jellereppe, dat is wat anders
Dus ik, 36 jaar woonachtig in Spoorwijk, ben een racist omdat jij, die altijd op een veilige zolderkamer hebt lopen roepen over iets waar je blijkbaar niets vanaf wist (eigen woorden), iets niet herkent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben Indisch he, en ik ben zelf nooit gediscrimineerd om mijn huidskleur of het Indisch zijn, maar mijn ouders wel toen ze hier aankwamen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je een punt. Ik wil alleen geen medelijden. Heb daar een zwak voor. In dat opzicht verschil ik niet van het tuig. Komt voornamelijk om de cultuur. Hoofd opheffen en doorgaan. Emotioneel zijn veel Marokkanen zwak.
Maar Indo's zijn veel minder ontspoord dan Marokkanen terwijl ze denk ik veel meer gediscrimneerd zijn in de jaren 70/80quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik ben Indisch he, en ik ben zelf nooit gediscrimineerd om mijn huidskleur of het Indisch zijn, maar mijn ouders wel toen ze hier aankwamen.
Mijn moeder heeft daar wel eens over verteld, en je kon merken hoe haar dat nog steeds raakte als ze er aan terug dacht.
Dus ja, doet pijn dat soort dingen.
Dat klopt. Je loopt mentaal wonden op als je op afkomst onheus wordt je bejegend. Alleen in het geval van Marokkanen is het wel begrijpelijk en dan voornamelijk in de steden. Een pas op de plaats als je wat te horen krijgt is wel gepast. Het is de vraag of die wonden verdwijnen als je een hele tijd wordt gediscrimineerd. Heel sneu voor je moeder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik ben Indisch he, en ik ben zelf nooit gediscrimineerd om mijn huidskleur of het Indisch zijn, maar mijn ouders wel toen ze hier aankwamen.
Mijn moeder heeft daar wel eens over verteld, en je kon merken hoe haar dat nog steeds raakte als ze er aan terug dacht.
Dus ja, doet pijn dat soort dingen.
Indos zijn gek op nl. Ex de Molukkersquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar Indo's zijn veel minder ontspoord dan Marokkanen terwijl ze denk ik veel meer gediscrimneerd zijn in de jaren 70/80
Hoe kan dat dan ?
De Indo's zijn helemaal niet ontspoord. We hebben ons juist gelijk heel erg aangepast. Maar Indisch zijn is ook Nederlands he, halfbloed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar Indo's zijn veel minder ontspoord dan Marokkanen terwijl ze denk ik veel meer gediscrimneerd zijn in de jaren 70/80
Hoe kan dat dan ?
Vond het wel typerend wat je net zei: zelfs als rustig persoon kunnen ze je helemaal gek maken. En dat is zo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat klopt. Je loopt mentaal wonden op als je op afkomst onheus wordt je bejegend. Alleen in het geval van Marokkanen is het wel begrijpelijk en dan voornamelijk in de steden. Een pas op de plaats als je wat te horen krijgt is wel gepast. Het is de vraag of die wonden verdwijnen als je een hele tijd wordt gediscrimineerd. Heel sneu voor je moeder.
Beetje criminelen knuffelen, gatverdamme.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:39 schreef Robijn48 het volgende:
Ik hoop dat deze daders de hoogst mogelijke straf krijgen. Punt.
Wat zeur je dan? Mijn schoonmoeder kwam ook in die lichting aan. Eruit getrapt door Soekharno weet je nog? Toch zeurt zij nooit zo over zgne discriminatie en zijn de Murken allesbehalve haar vriend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De Indo's zijn helemaal niet ontspoord. We hebben ons juist gelijk heel erg aangepast. Maar Indisch zijn is ook Nederlands he, halfbloed.
Wat jij bedoelt is denk ik de Molukkers...die zijn ook erg in de steek gelaten hoor, door de Nederlandse regering.
Mijn ouders kwamen begin 50er jaren hier aan. Toen was een bruin kleurtje hebben nog niet zo ingeburgerd...maar dat kwam later gelukkig wel, toen hadden ze er geen last meer van.
Helaas is dat zeker waar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vond het wel typerend wat je net zei: zelfs als rustig persoon kunnen ze je helemaal gek maken. En dat is zo.
nou ik heb 10 jaar naast 4 Molukse families gewoond en die waren ook niet ontspoord hoor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De Indo's zijn helemaal niet ontspoord. We hebben ons juist gelijk heel erg aangepast. Maar Indisch zijn is ook Nederlands he, halfbloed.
Wat jij bedoelt is denk ik de Molukkers...die zijn ook erg in de steek gelaten hoor, door de Nederlandse regering.
Mijn ouders kwamen begin 50er jaren hier aan. Toen was een bruin kleurtje hebben nog niet zo ingeburgerd...maar dat kwam later gelukkig wel, toen hadden ze er geen last meer van.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beetje criminelen knuffelen, gatverdamme.
Je mag beleid niet afstemmen op bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het probleem herkennen en erkennen. Dan kan je daarna aan een traject beginnen om het probleem op te lossen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat zeur je dan? Mijn schoonmoeder kwam ook in die lichting aan. Eruit getrapt door Soekharno weet je nog? Toch zeurt zij nooit zo over zgne discriminatie en zijn de Murken allesbehalve haar vriend.
Nee, ik reageerde op iemand die het over de 70er jaren had, ik neem aan dat diegene het gedoe rond de treinkapingen bedoelde.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ik heb 10 jaar naast 4 Molukse families gewoond en die waren ook niet ontspoord hoor.
Maar Marokkanen wel en dat is zo typisch.
Ja maar ik hoor mensen zelden over Indo's of over Molukkers. Terwijl die even hard zijn gediscriimineerd vroeger en nu.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op iemand die het over de 70er jaren had, ik neem aan dat diegene het gedoe rond de treinkapingen bedoelde.
Saywut? Leerdam al vergeten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik hoor mensen zelden over Molukkers.
Nope, heb zelf geen negatieve ervaringen daarmee, welnee joh, wij worden niet gediscrimineerd, althans niet dat ik weetquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik hoor mensen zelden over Indo's of over Molukkers. Terwijl die even hard zijn gediscriimineerd vroeger en nu.
Dat is niet alleen aan Marokkanen voorbehouden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:13 schreef macca728 het volgende:
Maar Molukkers bespuwen en sissen niet naar meisjes, dat gedrag bedoel ik meer.
Nee dat klopt teringquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet alleen aan Marokkanen voorbehouden.
Nee, Cobra's doen het ook en overigens niet alleen naar meisjes ....quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dijenkletser.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, Cobra's doen het ook en overigens niet alleen naar meisjes ....
Wowquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Ooit eens gezien van dichtbij hoe een jonge Rus een jonge meid deed versieren. Dat kwam op dit neer Hij vroeg beleefd wil je mee met mij naar huis waar zij negatief op reageerde, meisje werd zo aan haar haren naar buiten getrokken met de woorden jij gaat mee.
Toch maar even een stokje voorgestoken want leek ons geen goed begin van een relatie
We dwalen af. Het gaat toch om het doodschoppen van een grensrechter?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Ooit eens gezien van dichtbij hoe een jonge Rus een jonge meid deed versieren. Dat kwam op dit neer Hij vroeg beleefd wil je mee met mij naar huis waar zij negatief op reageerde, meisje werd zo aan haar haren naar buiten getrokken met de woorden jij gaat mee.
Toch maar even een stokje voorgestoken want leek ons geen goed begin van een relatie
Mooi. Oh wacht, nu knuffel ik criminelen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We dwalen weer af. Het gaat toch om het doodschoppen van een grensrechter?
En inmiddels is er nog een jongen opgepakt hiervoor en de politie sluit niet uit dat er nog meer arrestaties volgen.
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet interessant.
Vraag me af wat voor vreselijke ervaringen deze posters hebben met marokkanen eigenlijk.
Ik kon zo snel even geen andere groep verzinnen die dit veelvuldig in groepsverband doet. En een loze opmerking verdient een lamme grap .....quote:
Nou, bedankt dan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kon zo snel even geen andere groep verzinnen die dit veelvuldig in groepsverband doet. En een loze opmerking verdient een lamme grap .....
Maar wie nog meer dan ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies!! Jij zegt het.... dus als jij geen last van die gasten hebt wil niet zeggen dat veel andere mensen wel last van ze hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:01 schreef Robijn48 het volgende:
[..]Kan jij het nou eens in je botte hoofd krijgen dat niet iedereen dezelfde ervaringen hoeft te hebben?
En wat zijn Murken?
20 jaar geleden was het hé?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.
Het lijkt me dat veel mensen een gevoel van onveiligheid voor onveiligheid aanzien. Ik schiet niet meteen in de stress als ik hangjongeren zie, hangen is namelijk wat jongeren doen en dan ga ik er niet vanuit dat ze me willen beroven en tegen mijn hoofd willen schoppen. En dat gebeurt dan ook telkens niet.
Het lijkt wel of alle Fokkers in een Marokkanenbuurt wonen. En er gebeurt nooit wat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
20 jaar geleden was het hé?
Afin, ik ben wel beroofd. Incl boksbeugels en gebroken jukbeen. En nu? Jouw verhaal niet waar?
Misschien raar, maar... ik ben nooit 'hangjongere' geweest. wij speelden stoepen, of verstoppertje, en als er iemand in de weg liep bleef je stil staan zodat die persoon er voorbij kon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dat veel mensen een gevoel van onveiligheid voor onveiligheid aanzien. Ik schiet niet meteen in de stress als ik hangjongeren zie, hangen is namelijk wat jongeren doen en dan ga ik er niet vanuit dat ze me willen beroven en tegen mijn hoofd willen schoppen. En dat gebeurt dan ook telkens niet.
Die heb je wat meer in het Oosten dan op het platteland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:32 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Misschien raar, maar... ik ben nooit 'hangjongere' geweest. wij speelden stoepen, of verstoppertje, en als er iemand in de weg liep bleef je stil staan zodat die persoon er voorbij kon.
Later, blowen periode.. lekker naar een keet ofzo.
Ik weet niet wat ze willen, interesseert me ook niet zoveel.quote:Ik begrijp ECHT NIET waarom mensen op straat staan die ALLEEN MAAR een confrontatie willen. En DAT is het probleem.
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen.
quote:In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
2002quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?
[..]
En jij hebt het over herhaling ? jezus zeg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?
[..]
Ja die is opgepakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:25 schreef sp3c het volgende:
kunnen we weer voorzichting richting het onderwerp in kwestie?
al wat meer bekend over die 4de verdachte bv?
Mannelijkquote:
quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mannelijk
Uit020
Vrij cru toch, ja vond hem cru
Maar toch wel op een probleemgroep?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mag beleid niet afstemmen op bevolkingsgroepen.Dus dan houdt het snel op.
Met zijn maar..quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:31 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries op Ned 2 over de Tweet.
Tja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:25 schreef macca728 het volgende:
Johan Derksen bij VI net.
Cijfers van Gouda 10% Marokkanen pleegden 80% van de misdaden daar.
Gijp :
Je moet man en paard noemen.
Nee gek he, hier ook vandaag is het topic ook 10x gesloten toen het over Marokkanen ging.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja.
Dat is het hele punt he, om wat voor reden dan ook durven mensen dat niet.
Ja maar dat is het wel. Zijn we nou helemaal gek geworden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee gek he, hier ook vandaag is het topic ook 10x gesloten toen het over Marokkanen ging.
Het was geen Marokkanenprobleem.
Natuurlijk is het het wel. Alleen je mag het niet zeggen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja maar dat is het wel. Zijn we nou helemaal gek geworden?
Heb ik lak aan. Ik benoem het zoals het is. Moraalridders gaan maar op de WC sputteren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het het wel. Alleen je mag het niet zeggen.
Altijd al een walgelijke ego gevonden, maar nou mag ie toch echt door de grond zakken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries ontkent eigenlijk dat het een Marokkanen probleem is, maar een partijdige grensrechter. Hij komt tot die conclusie door zijn 10 jarige ervaring als scheidsrechter, grensrechter en omdat hij ieder week zijn zoon aanmoedigt. Dit probleem komt overal voor, tot in het Gooi.
Marokkaanse jochies die voor de camera het opnemen voor de daders reageren eigenlijk zo omdat de camera zo ineens op hen is gericht. Het is ook de media die er zo opduikt volgens hem.
Jep.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar toch wel op een probleemgroep?
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk isquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:25 schreef macca728 het volgende:
Johan Derksen bij VI net.
Cijfers van Gouda 10% Marokkanen pleegden 80% van de misdaden daar.
Gijp :
Je moet man en paard noemen.
Zag het ook ja. Wat een mongool is het ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries ontkent eigenlijk dat het een Marokkanen probleem is, maar een partijdige grensrechter. Hij komt tot die conclusie door zijn 10 jarige ervaring als scheidsrechter, grensrechter en omdat hij ieder week zijn zoon aanmoedigt. Dit probleem komt overal voor, tot in het Gooi.
Marokkaanse jochies die voor de camera het opnemen voor de daders reageren eigenlijk zo omdat de camera zo ineens op hen is gericht. Het is ook de media die er zo opduikt volgens hem.
Ja dat bedoelde ik ook haha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk is
Dat zijn toch schrikbarende cijfersquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk is
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn toch schrikbarende cijfers
Maar dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Of dat de leeftijdgroep onder 40 jaar is oververtegenwoordigd. En dat ongeacht de etniciteit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Die 80% geeft de journalistieke betrouwbaarheid van Johan Derksen dus weer eens aan.
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt het: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
Dat zijn dus de echte cijfers. Vind het nog steeds schokkend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Die 80% geeft de journalistieke betrouwbaarheid van Johan Derksen dus weer eens aan.
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt het: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
Oh Die marrokaan en antiliaan zijn nu ineens in jouw boek geen Nederlander meer omdat je nu met het vingertje kan wijzen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Vind het even erg dat de discussie enkel een beetje op gang komt door die paar mensen die geen blad voor de mond nemen en de rest op eieren moet lopen met disclaimers erachteraan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn dus de echte cijfers. Vind het nog steeds schokkend.
Nu bij P&W. Ga maar weer eens kijken.
Ben er al dagen van slag van. Vind het zo vreselijk dat het zover gekomen is in Nederland notabene.
Je verwacht het toch niet?
Da's een beetje hetzelfde, inderdaad. Zonder mannen zou er waarschijnlijk veel minder misdaad zijn. En op den duur veel minder jongeren. Wat de cijfers nóg weer meer zou drukken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Of dat de leeftijdgroep onder 40 jaar is oververtegenwoordigd. En dat ongeacht de etniciteit.
Je kan cirkeltjes tekenen naar eigen inzicht. Natuurlijk is er een groter probleem onder Marokkanen dan onder autochtone Nederlanders, maar dat neemt niet weg dat er heel veel Nedeanders zijn die nooit last van Marokkanen hebben. Dat is ook een werkelijkheid. Als je dat zegt krijg je echter onmiddelijk een of meer ad hominems om je oren van mensen als Bas hierboven (desiredbard). Dat maakt een normale discussie knap onmogelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's een beetje hetzelfde, inderdaad. Zonder mannen zou er waarschijnlijk veel minder misdaad zijn. En op den duur veel minder kinderen en jongeren. Wat de cijfers nóg weer meer zou drukken.
Het gaat in deze discussie echter om jonge mannen met een Marokkaanse etniciteit.
Slaat toch nergens op. i.p.v. de kutjochies te straffen krijg je een cursus opgedrongen om jezefquote:De zelfverdedigingscursus die Baâdoud wil aanbieden, wordt nu al gegeven aan hulpverleners. Behalve van zich afslaan, leren cursisten ook af te komen van de neiging om slechts toe te kijken. "Het gaat erom dat omstanders hun angst overwinnen om in te grijpen", licht Baâdoud toe. Volgens de stadsdeelvoorzitter zijn er veel incidenten bij het voetbal in zijn stadsdeel. "Het zijn vaak jongens met een Marokkaanse achtergrond, dat verbloem ik niet", zegt Baâdoud, zelf van Marokkaanse afkomst.
Ik heb zelf ook nog nooit last gehad eigenlijk, maar wat heeft dat met deze zaak te maken ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je kan cirkeltjes tekenen naar eigen inzicht. Natuurlijk is er een groter probleem onder Marokkanen dan onder autochtone Nederlanders, maar dat neemt niet weg dat er heel veel Nedeanders zijn die nooit last van Marokkanen hebben. Dat is ook een werkelijkheid. Als je dat zegt krijg je echter onmiddelijk een of meer ad hominems om je oren van mensen als Bas hierboven (desiredbard). Dat maakt een normale discussie knap onmogelijk.
Nee, dat slaat als *** op Dirk idd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Deze man denkt de oplossing gevonden te hebben, geef de grensrechters gewoon
een cursus zelfverdediging en dan komt het goed![]()
Ja zo schieten we lekker op, dus aan die groep etterbakkies kunnen we niks doen dan moeten
alle grensrechters, hulpverleners etc, maar zich zelf leren verdedigen![]()
Daar komt het eigenlijk op neer als ik het zo lees..
http://nieuws.marokko.nl/(...)rdedigingscursussen/
[..]
Slaat toch nergens op. i.p.v. de kutjochies te straffen krijg je een cursus opgedrongen om jezef
te kunnen verdedigen
Hee Jelle, leuk dat je er bent en ik maar denken dat je een kut-fries was met je Jellequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:14 schreef Jellereppe het volgende:
lezen. Een aantal posts berusten op waarheid en andere weer niet. Ik begrijp de frustratie en het moet toegegeven worden: 'veel Marokkaanse jongeren die zich als ''macho'' zien maken er een puinhoop van in dit land'. Ik heb er zelf eentje bijna tegen de grond geknald, omdat hij mij het bloed uit de nagels haalde met zijn uitspraken. Laat met het voorgaande duidelijk zijn dat er met de ergste gevallen geen land te bezeilen is. Die zijn zo doordrongen van hun mening en dat zij een ''man'' zijn, dat zelfs een opvoeding van twee jaar weinig zal helpen. Die jongeren moeten zich ontgroeien en rustiger worden. Als dat niet gebeurt is het en blijft het een faal. Maak jullie geen illusies.
Het beste is om agenten te ondervragen over deze zaken. Die kunnen vertellen dat het tuig geen enkele respect heeft jegens mensen. De mensen die het in de praktijk hebben meegemaakt kunnen je het beste antwoord geven.
Haha, die naam 'Jelle' is onbewust gekozen. Mooie naam, dus vond het wel wat hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hee Jelle, leuk dat je er bent en ik maar denken dat je een kut-fries was met je Jelle
Agenten zijn tegenwoordig meuk ik moet erg mijn best doen om respekt te tonen.
Jaren geleden toen de Turken en Marrokanen Rezpekt eisten , riep ik al dat je respekt verdient , en niet voor niks krijgt of eist. Voor 90% van het blauw geld dat ook, wel flitsen maar niet komen opdraven als je een inbreker staande houdt ( Wel 48 uur later verschijnen met 12 man omdat meneer tijdens zijn vluchtpoging van de trap flikkerde)
De Nederlandse jeugd van nederlandse ouders lijkt die daadkrachtige consequenties iets minder hardc nodig te hebben dan de nederlandse jeugd van allochtone komaf... maar ook die begint af te glijden. Die Oh Oh Scherzo figuurtjes verschillen niet zo heel veel van die (ik ga het toch schrijven) kut mocro's waar we het allemaal over hebben.
Maar het verstoppen achter kultuur, en ik zou zo graag doen wat Hanns Johst schreef.
Het lijkt er op dat bepaalde culturen nog niet/heel moeilijk met bepaalde vrijheden om kunnen gaan
En dat daardoor dat ook niet overgedragen wordst op kinderen
En door onze fijne linkse knuffelpolitiek, wordt daardoor afbreuk gedaan aan onze vrijheden door het alsmaar begrip moeten opbrengen voor die groep achterlijken voor wie het allemaal zo moeilijk is.
Ik moet je wel aanraden dat soort macho mocro's niet te slaan, dat is weer zo stereotyp bevestigend.
Mocht dat soort gasten je teveel irriteren....suggestie 5 juni 754
Tja. Er werden hier cijfers genoemd en die heb ik gecheckt en aangescherpt. Dat veel Nederlanders géén last hebben van Marokkanen mag je best als nuancering noemen hier, maar dat is m.i. geen reden om de harde cijfers te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je kan cirkeltjes tekenen naar eigen inzicht. Natuurlijk is er een groter probleem onder Marokkanen dan onder autochtone Nederlanders, maar dat neemt niet weg dat er heel veel Nedeanders zijn die nooit last van Marokkanen hebben. Dat is ook een werkelijkheid. Als je dat zegt krijg je echter onmiddelijk een of meer ad hominems om je oren van mensen als Bas hierboven (desiredbard). Dat maakt een normale discussie knap onmogelijk.
Volgens mij bagatelliseer ik niet. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn zie ik ook wel, maar het is nou ook weer niet zo zwart-wit als het door sommigen wordt gepresenteerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Tja. Er werden hier cijfers genoemd en die heb ik gecheckt en aangescherpt. Dat veel Nederlanders géén last hebben van Marokkanen mag je best als nuancering noemen hier, maar dat is m.i. geen reden om de harde cijfers te bagatelliseren.
Ik heb hier (Ierland) hetzelfde met het blauw ...10 jaar geleden was dat een ongewapende macht die ik overtreders zag aanpakken.. Nu doen ze niks. Aals ik weet waar mijn gestolen fiets staat (woonwagen bewoners) maar mij stoppen ze omdat de kinderen geen helmpje op de fiets hebben..quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, die naam 'Jelle' is onbewust gekozen. Mooie naam, dus vond het wel wat hebben.
Dat incident was een uitzondering op de regel. Sindsdien begeef ik mij met een groepje Marokkanen die ook rustig qua karakter zijn. De 'macho's' laat ik achterwege. Wil er niks mee te maken hebben.
Ik denk dat je een goed punt hebt in je post. Veel Marokkanen kunnen ook niet omgaan met Westerse vrijheden. Daar gaat ook veel mis. Nederlandse politie is daarnaast ook soft. Als je brutaal tegen ze praat, dan doen ze je niks. In andere landen word je opgepakt en mag je mee naar het bureau, waarna je gestraft wordt. Helaas is de Nederlandse politie niet berekend op Marokkaanse lastpakken. Daar gaat veel mis. Tevens wordt er misbruik gemaakt van bepaalde rechten. Denk maar aan het 'zwijgrecht' als je een verklaring moet af geven aan de politie. Dan sta je als politie tegen een lid van het tuig en kun je vrij weinig.
Ik bedoelde jou ook niet specifiek.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseer ik niet. Dat Marokkanen oververegenwoordigd zijn zie ik ook wel, maar het is nou ook weer niet zo zwart-wit als het door sommigen wordt gepresenteerd.
Ik had het jaartal al tegen hem genoemdquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik bedoelde jou ook niet specifiek.
Jelle, zie jij een " oplossing" waardoor de groep tuig langzaam maar zeker kleiner wordt? Alleen meer repressie, of...?
En wat heeft Bonifatius hiermee van doen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik had het jaartal al tegen hem genoemdtweede hint: Dokkum
Meestal worden aardig wat Marokkaanse '''macho's'' rustiger als ze de 25 zijn gepasseerd. Een oplossing is ontgroenen. Ze hebben op een gegeven moment weinig respect jegens mensen en hoe sommige met vrouwen omgaan, is ook züm kotsen. Daarnaast gedragen Marokkaanse tuig zich niet echt als moslim. Velen roepen dat ze moslim zijn, maar gedragen zich daar totaal niet naar. Bier zuipen, stelen, inbraakje hier en inbraakje daar, mensen vies aankijken etc.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik heb hier (Ierland) hetzelfde met het blauw ...10 jaar geleden was dat een ongewapende macht die ik overtreders zag aanpakken.. Nu doen ze niks. Aals ik weet waar mijn gestolen fiets staat (woonwagen bewoners) maar mij stoppen ze omdat de kinderen geen helmpje op de fiets hebben..
Als je respekt toont aan ze , lijken ze het uit te buiten.
Ik kan me slagzin de politie is je beste vriend nog herrineren, vandaar was het bergafwaarts.
Een politiemacht die daadwerkelijk overtreders zou aanpaken, zowel brave belastingbetalers die 55 in een 50km zone rijden en die netjes betalen, als inbrekers die je het liefst nog even in elkaar kloppen..prima... Maar nu is het dat zij met de grootste bek met de spreekwoordelijke moord wegkomen.
Het is als ghadaffi, het was geen lieverdje , maar wat je er voor in de plaats krijgt is vele malen extremer , mensen (bepaalde groepen meer als andere) lijken strak gedefineerde regels nodig te hebben. Wordt het te los verliest men controlle en respekt.
De scheiding kerk en staat , religie en wetgeving, lijkt ,met name vanuit de moslim cultuur nogal schokkend te zijn , zou dat volgens jou een bijdrage kunnen hebben aan het disrespekt voor de Nederlandse maatschappij?
Jelle zei dat ie er bijna een tegen de grond geknald heeft.. Dat is een tijdelijke oplossing.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:56 schreef Gert het volgende:
[..]
En wat heeft Bonifatius hiermee van doen?
Oplossing moet voornamelijk vanuit huis komen. Veel Marokkaanse jongeren zijn kind van analfabete ouders. Dus die beginnen met een taalachterstand op school. Velen halen dit nooit meer in. Daardoor gaat het slecht op school en gaan die mensen spijbelen. Op een gegeven moment komen ze lotgenoten tegen. Gaan kattenkwaad uithalen. Dat kattenkwaad wordt erger en op een gegeven moment komen ze in de criminaliteit. De ouders kunnen er daarnaast vrij weinig aan doen, omdat ze helemaal niks weten van de Westerse samenleving.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik bedoelde jou ook niet specifiek.
Jelle, zie jij een " oplossing" waardoor de groep tuig langzaam maar zeker kleiner wordt? Alleen meer repressie, of...?
Bevestigt mijn idee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oplossing moet voornamelijk vanuit huis komen. Veel Marokkaanse jongeren zijn kind van analfabete ouders. Dus die beginnen met een taalachterstand op school. Velen halen dit nooit meer in. Daardoor gaat het slecht op school en gaan die mensen spijbelen. Op een gegeven moment komen ze lotgenoten tegen. Gaan kattenkwaad uithalen. Dat kattenkwaad wordt erger en op een gegeven moment komen ze in de criminaliteit. De ouders kunnen er daarnaast vrij weinig aan doen, omdat ze helemaal niks weten van de Westerse samenleving.
Ik denk alleen dat vroegtijdige preventie werkt. Die ouders moeten van jongs af aan worden geholpen met de opvoeding. Hoe men dat gaat doen is een heel ander verhaal. Daar kun je een heel rapport over schrijven.
Die jongeren moeten voor hun 12de worden geholpen op school. Je merkt het vooral als ze een achterstand hebben op school. Gebeurt dat niet, dan krijg je er tuig voor terug.
Heb je helemaal gelijk in. Het kost een vermogen, veel onderzoek en je hebt mensen nodig die weten hoe ze het moeten aanpakken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Bevestigt mijn idee.
Maar ja, dat "helpen met de opvoeding". Het is één zinnetje, maar hoe ga je dat aanpakken. En onderdeel daarvan: hoe creëer je daarvoor draagvlak. Het is nogal wat.
Het is ook niet meer inhoud dan de afgelopen jaren. Veel woorden, weinig uitvoerbare ideeën voor resultaat.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Bevestigt mijn idee.
Maar ja, dat "helpen met de opvoeding". Het is één zinnetje, maar hoe ga je dat aanpakken. En onderdeel daarvan: hoe creëer je daarvoor draagvlak. Het is nogal wat.
Daar hebben we ook veel topics over gehad meen ik me te herinneren jaquote:Op zaterdag 8 december 2012 00:17 schreef Ziba het volgende:
Toen dit plaatsvond (on-topic neem ik aan want het voetbalgeweld neemt blijkbaar toe?): http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-77-overleden.dhtml is d'r toen ook aan de bel getrokken qua voetbalgeweld? Ook zo'n rel als nu? Ik heb het enkel over voetbalgeweld trouwens.
Waarop Schippers meteen riposteerde: "En tegenwoordig is het mainstream". En dat klopt m.i. ook. Ik merk er eigenlijk niets van dat je het niet zou mogen benoemen. Ook niet bij links.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is ook niet meer inhoud dan de afgelopen jaren. Veel woorden, weinig uitvoerbare ideeën voor resultaat.
Maar Edith Schippers was net in P&W wel in haar nopjes. Ze was de stellige mening toegedaan dat het nu eindelijk gewoon benoemd mag worden. Alhoewel Werdmölder nog wel even benadrukte dat het benoemen je direct in de rechtse hoek zet door links. Ook al zeg je maar 1 zin.
Ja, Geenstijl o.a.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:17 schreef Ziba het volgende:
Toen dit plaatsvond (on-topic neem ik aan want het voetbalgeweld neemt blijkbaar toe?): http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-77-overleden.dhtml is d'r toen ook aan de bel getrokken qua voetbalgeweld? Ook zo'n rel als nu? Ik heb het enkel over voetbalgeweld trouwens.
Holle woorden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarop Schippers meteen riposteerde: "En tegenwoordig is het mainstream".
En dat klopt ook. Ik merk er eigenlijk niets van dat je het niet zou mogen benoemen. Ook niet bij "links".
Daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als je het twee keer zegt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Holle woorden.
Het voorgestelde debat hierover werd gisteren al tegengehouden. "Geen zin in". Dus zo mainstream is het allemaal niet.
Zoals ik al zei, holle woorden.
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als je het twee keer zegt.
Tegenwoordig is "het Marokkanenprobleem" zeer breed bespreekbaar. En als de huidige fractielieder van de PvdA een jaar heeft meegelopen als straatcoach en daarna conludeert dat "Marokkanen het monopolie op straatoverlast hebben", dan is dat in mijn optiek proefondervindelijk en niet hol.
Dat is totaal niet mijn perceptie.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.
Sja...quote:
Is dat zo? Volgende week is er topoverleg over het geweld op en rond de voetbalvelden, waar onder meer Asscher ook bij aanzit,als verantwoordelijk minister voor integratie, omdat uit de statistieken ook hier weer blijkt, dat er een oververtegenwoordiging is van Marokkaanse jongens bij sportgeweld, aldus minister Schippers vanavond bij P&W!quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:35 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, het benoemen van geweld bij voetbal als Marokkanenprobleem. Dat is simpelweg een smerige leugen.
Hou eens op met liegen.
Zullen we een nieuw topic starten?quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kan de TT niet aangepast worden? Marokkanen schoppen grensrechter dood..
Mag ik een foto van een struisvogel plaatsen ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Zullen we een nieuw topic starten?
Blanke voetballer schopt oude man dood
nu.nl
Zoek jij dan maar eens even op van wie de term "kutmarokkanen" kwam.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.
Sinds enkele kartrekkers de gedachte van het volk uitspreken springen sommige politicus er ineens op in om de aansluiting niet te verliezen. Doodnormale politiek.
En Samsom mag dan wel er anders over denken, de algemene gedachte van de PvdA en haar achterban ligt toch wel heel anders. Haaks zelfs. Kijk maar eens terug naar zijn periode toen hij zijn oordeel erover uitsprak. Geen andere PvdA'er die het oppikte om het onder de loep te leggen. Het werd even aangenomen voor kennis en men ging verder met de orde van de dag.
Wat heb je er dan aan?
Wij hebben ook in Oost gewoond en zijn vertrokken wegens overlast maar dat lag aan ons.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.
Die term komt niet van Oudkerk. Hij heeft het niet verzonnen en het was ook helemaal niet de bedoeling dat hij met een dergelijke uitspraak op band zou staan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zoek jij dan maar eens even op van wie de term "kutmarokkanen" kwam.
Zoek eens op Silvester M.quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
nu.nl
Leuk, maar de zeer ernstige statistieken omtrent Marokkanencriminaliteit veranderen er niet door. Bovendien lieg je hier, want Sylvester Mendes is nu ook niet bepaald een autochtoon. -weg-quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
nu.nl
Er zijn ook websites waarop Adolf Hitler wordt vereerd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:35 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Wij hebben ook in Oost gewoond en zijn vertrokken wegens overlast maar dat lag aan ons.
Er is geen Marokkanenprobleem, ze waren slechts betrokken bij het doodschoppen van een grensrechter en op sommige websites worden de doodschoppers vereerd.
Dat is alles.
Ach gut, echt?quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:24 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Er zijn ook websites waarop Adolf Hitler wordt vereerd.
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt dus 33% van de misdrijven gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
http://solutd.com/thomasacda/view/799ac02fquote:Voetbal gaat om respect,hé KNVB. Daarom spelen de kinderen niet maar t grote geld wel. Want er moet wel respect zijn voor t grote geld.
Hier zouden de amateurdwedstrijden van de jeugd toch al niet door gegaan zijn vanwege sneeuwvalquote:Op zaterdag 8 december 2012 09:53 schreef Specularium het volgende:
Alsof het zin heeft de hele Eredivisie plat te leggen.
Die minuut stilte is dan ook veel mooier dan geen wedstrijden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:53 schreef Specularium het volgende:
Alsof het zin heeft de hele Eredivisie plat te leggen.
http://www.rtl.nl/compone(...)_sloten_bedreigd.xmlquote:'Jeugdspelers Nieuw-Sloten belaagd om voetbalgeweld'
Reageer
Bestuursleden, trainers, spelers en vrijwilligers van voetbalvereniging Nieuw-Sloten zijn via e-mail en social media bedreigd na het doodschoppen van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Ook jeugdspelers van de Amsterdamse club worden uitgescholden en belaagd.
Dat schrijft de Telegraaf. "Wij willen niet bagatelliseren wat er is gebeurd, daarvan zijn wij ook geschrokken. Maar de haat die ons nu treft, is niet de manier om naar de toekomst te kijken," zegt bestuurslid Ron Grevink in het dagblad.
De afgelopen week is volgens Grevink voor de jonge spelers bij Nieuw-Sloten traumatisch geweest. Kinderen van zes tot veertien jaar zouden zijn uitgescholden en bespuwd en geslagen. Een van hen zou wegens bedreigingen op school zelfs thuis zitten.
Minuut stilte
Dit weekend staat het hele voetbal stil bij de dramatische gebeurtenis van vorige week. Bij alle wedstrijden in het betaald voetbal wordt een minuut stilte in acht genomen voor de doodgeschopte grensrechter. Het amateurvoetbal is helemaal afgelast.
Dinsdag is er een topoverleg over geweld op de voetbalvelden. Aan het overleg doen onder meer de burgemeesters en wethouders uit grote voetbalsteden mee, de voorzitter van de Vereniging Nederlandse Gemeenten, voetbalbond KNVB, sportkoepel NOC-NSF, vertegenwoordigers van de politie en vier ministers: Edith Schippers (Sport), Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie), Lodewijk Asscher (Integratie) en Jet Bussemaker (Onderwijs).
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)_sloten_bedreigd.xml
De totale bevolking van Gouda bestaat voor 3% uit Marokkaanse mannen van onder de 40 jaar. 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda wordt gepleegd door deze groep.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.
Als je van Marokkanen de vrouwen weghaalt, moet je dat van de rest van de bevolking ook doen. Als Marokkanen 9% van de totale bevolking uitmaken, maken Marokkaanse mannen ook (~)9% van de mannelijke bevolking uit. En maken Marokkaanse mannen onder de 40 ook 9% van de totale mannelijke bevolking onder de 40 uit.
Verder zit er nog een algemene statistiek-fail in deze discussie. Als geen enkele vrouw dit jaar in Nederland een kind zou verkrachten en daarna zou vermoorden, zouden mannen verantwoordelijk zijn voor 100% van deze vreselijke misdaden, terwijl mannen 50% van de bevolking uitmaken. Voel ik me daar vreselijk door aangesproken als man? Is dat niet veel erger dan deze cijfers uit Gouda?
Nee, omdat het er niet om gaat voor hoeveel procent van de misdaden "wij" verantwoordelijk zijn, maar om hoeveel procent van "ons" misdadig is. Hetzelfde geldt voor de cijfers in Gouda.
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:14 schreef Specularium het volgende:
Gister bij VI (via Geenstijl):
http://www.geenstijl.nl/m(...)ver_het_marokka.html
Derksen, Gijp en De Mos die het over verloedering en verhuftering hebben en zich beklagen over ouders die een grensrechter uitschelden? Kan het nog hypocrieter?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.
Oh C1, die hoeven niet bang te zijn die krijgen ook weerbaarheidstraining als onderdeel van een vriendschappelijke wedstrijd voorbereiding.quote:Leden Nieuw-Sloten bedreigd
AMSTERDAM -
Bij de bestuursleden, trainers, spelers en vrijwilligers van sportvereniging Nieuw-Sloten zijn bedreigingen via e-mail en social media niet van de lucht na het doodschoppen van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Zo worden spelertjes van de Amsterdamse club uitgescholden, bespuugd, belaagd en gepest.
„Wij willen niet bagatelliseren wat er is gebeurd, daarvan zijn wij ook geschrokken. Maar de haat die ons nu treft, is niet de manier om naar de toekomst te kijken”, zegt Ron Grevink, acht jaar lang zeer actief binnen de club, momenteel onder meer als lid van de technische commissie van Nieuw-Sloten en leider van de C1-spelers.
Grevink: „De afgelopen week is voor kinderen die spelen bij Nieuw-Sloten traumatisch geweest. Kinderen in de leeftijd van zes tot veertien jaar, die tot vorige week trots waren bij Nieuw-Sloten te voetballen, werden opeens op school, op straat en binnen hun vriendenkring uitgescholden en zelfs bespuwd en geslagen. Een spelertje is op school bedreigd met de woorden ’we zullen die k*****kop van jou eens lekker in elkaar trappen’. Hij zit doodsbang thuis.”
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh C1, die hoeven niet bang te zijn die krijgen ook weerbaarheidstraining als onderdeel van een vriendschappelijke wedstrijd voorbereiding.
Misschien alleen een probleempje als ze niet 4 tegen 1 zijn.
[ afbeelding ]
Hierboven dus de bange jongetjes van C1 die trainen ter voorbereiding op een voetbalwedstrijd tegen Diemen
Zoals in eerder topical gezegd komen die van mij niet op voetbal
Maar zelfs al zou je dat wel doen, je beseft als ouder toch dat dit niet normaal is.
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.
Dat is fijn maar ik woon in Utrecht en ja, daar zijn ook fatsoenlijke clubs maar grote kans dat je wekelijks tegen een Kanaleneiland of Overvecht versie van Nieuw-Sloten moet spelen. No fucking way. Wat je zegt; tig andere sporten die ze hier kunnen beoefenen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.
Ja mijn kinderen willen ook wel elke dag naar de Efteling, gaan we ook niet doen. Je vindt het trouwens helemaal niet triest, want je kent mijn kinderen niet eens. Je roept maar wat, zoals altijd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.
Onnozele vergelijking. Mogen je kinderen later ook niet uit?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja mijn kinderen willen ook wel elke dag naar de Efteling, gaan we ook niet doen.
Naar ik aannneem gaat er bij jouw in je achterhoofd wel een allarmbel af als ze daar met kickboxtraining beginnen als onderdeel van de training.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.
Onnozele vergelijking.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Onnozele vergelijking. Mogen je kinderen later ook niet uit?
Prima toch, zolang sporten op zich maar wel gewoon kan. Het schijnt erg belangrijk te zijn voor het zelfvertrouwen en zulks.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is fijn maar ik woon in Utrecht en ja, daar zijn ook fatsoenlijke clubs maar grote kans dat je wekelijks tegen een Kanaleneiland of Overvecht versie van Nieuw-Sloten moet spelen. No fucking way. Wat je zegt; tig andere sporten die ze hier kunnen beoefenen.
Was dat dan niet bedoeld om er wat agressiviteit uit te sporten of zo?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Naar ik aannneem gaat er bij jouw in je achterhoofd wel een allarmbel af als ze daar met kickboxtraining beginnen als onderdeel van de training.
Mijn punt is
Nieuw Sloten heeft deze moordenaardtjes opgeleid, dat is geen voetbal dat is hitlerjuegend
Nu roepen ze Wir haben es nicht Gewuesst
zoals JD zegt ipv het team uit zetten, maar in plaats daarvan werd het tuig beloond met agressiviteits training
Ben je echt zo snugger?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Was dat dan niet bedoeld om er wat agressiviteit uit te sporten of zo?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ben je echt zo snugger?
Ga dan Bowlen of zo...je gaat niet iemand leren doodstrappen te verkopen.
Ik zit nog in Derksens Gouda.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.
Ben je nu niet een beetje aan het chargeren, ik bedoel waarom mogen een paar voetbalanalytici zich niet beklagen over de verloedering en verhuftering en het uitschelden van een grensrechter?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Derksen, Gijp en De Mos die het over verloedering en verhuftering hebben en zich beklagen over ouders die een grensrechter uitschelden? Kan het nog hypocrieter?
Als je maar wel weet, dat wanneer er door jouw toedoen een nieuwe "Marco van Basten" verloren gaat en WIJ daardoor in 2034 niet het WK winnen, we jou persoonlijk verantwoordelijk houdenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont.
Ja of rondom hé, meestal is het een regio.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.
Nou en. Een kind zoiets verbieden heeft ook niet echt zin, aso's kom je uiteindelijk overal wel tegen. Op straat wel eens (ik neem aan dat het kind niet altijd in zijn/haar vertrouwde omgeving blijft) en als je uitgaat [i]al helemaal[/i].quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.
omdat zij zelf ook om de haverklap zeiken en zaniken over een scheids. boter-->hoofd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben je nu niet een beetje aan het chargeren, ik bedoel waarom mogen een paar voetbalanalytici zich niet beklagen over de verloedering en verhuftering en het uitschelden van een grensrechter?
Omdat zij zelf aldoor verhufterend en verloederend bezig zijn. Je kunt niet enerzijds beweren dat amateurvoetballers de beslissing van een scheidsrechter gewoon moeten accepteren terwijl je zelf als professionele commentator vooraan staat om een scheidsrechter af te maken omdat die een andere beslissing neemt dan een schele commentator die de regels niet kent.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben je nu niet een beetje aan het chargeren, ik bedoel waarom mogen een paar voetbalanalytici zich niet beklagen over de verloedering en verhuftering en het uitschelden van een grensrechter?
Wat er fout aan is, is dat je van één groep een subgroep met een lager risico weghaalt (Marokkanen), terwijl je dat bij de andere groep (Nederlanders) niet doet, en dan opnieuw gaat vergelijken. Dat slaat simpelweg nergens op.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:25 schreef Jian het volgende:
[..]
De totale bevolking van Gouda bestaat voor 3% uit Marokkaanse mannen van onder de 40 jaar. 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda wordt gepleegd door deze groep.
Kun je me even uitleggen wat er mis is aan deze redenatie.![]()
Er is feitelijk niets mis met dat cijfer, maar het zou dom zijn daar vergaande conclusies aan te verbinden over mannen. Ja, mannen hebben meer kans om een kind te verkrachten/vermoorden dan vrouwen, maar toch is de kans bij mannen extreem klein te noemen. Hebben wij mannen een enorm probleem dat weggemoffeld wordt? Moet er geen actie ondernomen worden?quote:Bij 100% van de verkrachtingen van kinderen in Nederland was er sprake van en mannelijke dader!
Wat is er zo krom aan dat cijfer en waarom is dat erger dan de cijfers in Gouda.![]()
....van statistiek kun je dat gewoon wat minder beoordelen.quote:Ik bedoel, ik vind je juridisch vaak zeer sterk, maar ...
Ik heb niets tegen een voetballer die na de wedstrijd in de kleedkamer klaagt over het feit dat de scheids en/of grensrechter klote was omdat het het weer niet goed zag. Dat is net zo gewoon als dat een voetbalanalist zegt dat een scheidsrechter niet z'n avond had en blunders maakte. Van dat soort uitspraken krijg jij toch hopelijk ook geen neigingen om grensrechters dood te schoppen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
omdat zij zelf ook om de haverklap zeiken en zaniken over een scheids. boter-->hoofd.
Je kind met de auto vervoeren is ook levensgevaarlijk trouwens. of de straat over laten steken. Dat ook maar niet doen?
Dat slaat in zoverre ergens op, dat er helemaal geen vergelijking wordt gemaakt ten opzichte van andere groepen, mannen met een drugsprobleem of wat mij betreft blanke kleuters , er wordt gesteld dat 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda gepleegd wordt door aldaar wonende Marokkaanse mannen onder de 40 jaar en dat deze groep mannen 3% van de totale bevolking van Gouda uitmaken, nogmaals van de totale bevolking dus! Het kan zelfs zo zijn dat die andere 67% van de misdaden gepleegd wordt door vrouwen tussen de 16 en 38 en als die 2% van de totale bevolking van Gouda vertegenwoordigen dan is de criminaliteit onder die groep nog veel ernstiger dan die onder de eerst genoemde groep, maar dat is de vergelijking hier niet!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wat er fout aan is, is dat je van één groep een subgroep met een lager risico weghaalt (Marokkanen), terwijl je dat bij de andere groep (Nederlanders) niet doet, en dan opnieuw gaat vergelijken. Dat slaat simpelweg nergens op.
Misschien zijn Nederlandse mannen met een inkomen onder de ¤1500 en met een drugsprobleem wel gemiddeld crimineler dan alle Marokkaanse mannen onder de 40 dat gemiddeld zijn, maar dat zou helemaal niets zinnigs over Nederlandse mannen, over Nederlandse mannen met een inkomen onder de ¤1500 of over Nederlandse mannen met een dergelijk inkomen én een drugsprobleem zeggen. Als je daarover iets zinnigs wil zeggen in vergelijking met Marokkanen, zul je die eerste groep met Marokkaanse mannen met een inkomen onder de ¤ 1500,- en met een drugsprobleem moeten vergelijken.
[..]
Oh, statistisch is er dus geen fail! En de conclusies die je aan statistiek verbindt, ja, daar vinden onder andere hier al topics lang discussies over plaats!quote:Er is feitelijk niets mis met dat cijfer, maar het zou dom zijn daar vergaande conclusies aan te verbinden over mannen.
Ik zei het net al bij timmmm, commentaar hebben op de beslissing van een scheidsrechter is in mijn optiek iets wat kan en ik kan en wil dat niet linken aan het doodschoppen van een grensrechter!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat zij zelf aldoor verhufterend en verloederend bezig zijn. Je kunt niet enerzijds beweren dat amateurvoetballers de beslissing van een scheidsrechter gewoon moeten accepteren terwijl je zelf als professionele commentator vooraan staat om een scheidsrechter af te maken omdat die een andere beslissing neemt dan een schele commentator die de regels niet kent.
Over hand in eigen boezem steken gesproken. Wij van WC-eend constateren dat WC-eends rol in deze uitstekend was.
valt me tegen van je, ma jaquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
De relevantie van bovenstaande discussie ontgaat mij.
Maar als je de grensrechter uitscheldt ben je alweer een stap verhuftering verder. Dat is het accepteren en respecteren van autoriteit voorbij. Als je dan een paar keer per week die mensen voor malloot of prutser uitmaakt als professionele volwassene, moet je niet je handen aftrekken van de verhuftering en een vader gaan verwijten dat die een scheidsrechter uitscheldt want die doet dan in wezen hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zei het net al bij timmmm, commentaar hebben op de beslissing van een scheidsrechter is in mijn optiek iets wat kan en ik kan en wil dat niet linken aan het doodschoppen van een grensrechter!
Dus als jij wekelijks op Fok commentaar hebt op Wilders en zegt dat het een charlatan is en een xenofoob en de één of andere gek schiet hem, op een gegeven moment voor zijn kop, dan mag jij dat niet veroordelen en zeggen dat de vent die dat gedaan heeft een criminele idioot is, want dan ben je hypocriet!? Gaat mij te ver!quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar als je de grensrechter uitscheldt ben je alweer een stap verhuftering verder. Dat is het accepteren en respecteren van autoriteit voorbij. Als je dan een paar keer per week die mensen voor malloot of prutser uitmaakt als professionele volwassene, moet je niet je handen aftrekken van de verhuftering en een vader gaan verwijten dat die een scheidsrechter uitscheldt want die doet dan in wezen hetzelfde.
In welk opzicht? Volgens mij zijn wij de afgelopen 15 topics niet veel verder gekomen dan deze discussie. Het doel van de discussie begint in mijn ogen nogal te verwateren..quote:
Exact, men roept het hier al veel langer maar wordt telkens door de knuffelaars afgedaan als angst. Nu hoorde ik gisteren zelfs Opstelten (de man die zich nooit uitspreekt) zelfs zeggen dat er geen sprake meer is van een incident.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vind het even erg dat de discussie enkel een beetje op gang komt door die paar mensen die geen blad voor de mond nemen en de rest op eieren moet lopen met disclaimers erachteraan.
Gewoon een "sub-discussie" over de conclusies verbonden aan en de interpretatie van, statistische cijfers, naar aanleiding van de vraag, wel of geen Marokkanenprobleem?! Wat is daar nu zo ingewikkeld aan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In welk opzicht? Volgens mij zijn wij de afgelopen 15 topics niet veel verder gekomen dan deze discussie.
Ik heb het niet over 'de ingewikkeldheid' van de discussie gehad. En het lijkt overigens geen subdiscussie te zijn, eerder een hoofddiscussie.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Gewoon een "sub-discussie" over de conclusies verbonden aan en de interpretatie van statistische cijfers, naar aanleiding van de vraag wel of geen Marokkanenprobleem?! Wat is daar nu zo ingewikkeld aan?
Ja en je kan ook uit ervaringen van mensen concluderen dat het gedrag van een grote groep Marokkanen weerzinwekkend is en dat de reden is dat men zo'n hekel aan ze krijgt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'de ingewikkeldheid' van de discussie gehad. En het lijkt overigens geen subdiscussie te zijn, eerder een hoofddiscussie.
De vraag wel of geen Marokkanenprobleem is zo subjectief als de neten, zelfs statistiek kan daar niet bij helpen - omdat statistiek voor interpretatie vatbaar is. Je kan zeggen dat Marokkaanse jongeren relatief vaker in de criminaliteit belanden, dat is volgens mij al een kleine duizend keer gezegd. Kijken we echter naar de aard van de criminaliteit, dan blijken de delicten doorgaans niet gewelddadig van aard te zijn. Dan verklaar je dit er dus weer niet mee. Je kan allerlei voor en tegens halen voor de stelling.
Nee precies, berovingen van 80 jarige vrouwtjes, verkrachtingen , moord.... valt best mee met dat geweld....quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'de ingewikkeldheid' van de discussie gehad. En het lijkt overigens geen subdiscussie te zijn, eerder een hoofddiscussie.
De vraag wel of geen Marokkanenprobleem is zo subjectief als de neten, zelfs statistiek kan daar niet bij helpen - omdat statistiek voor interpretatie vatbaar is. Je kan zeggen dat Marokkaanse jongeren relatief vaker in de criminaliteit belanden, dat is volgens mij al een kleine duizend keer gezegd. Kijken we echter naar de aard van de criminaliteit, dan blijken de delicten doorgaans niet gewelddadig van aard te zijn. Dan verklaar je dit er dus weer niet mee. Je kan allerlei voor en tegens halen voor de stelling.
Ik kan (en heb) niets met mensen die 'een hekel hebben aan'. Die laat ik lekker links liggen. Iemand die daadwerkelijk, zonder nare politieke agenda, een goede oplossing wil vinden voor de problematiek daarentegen, daar kan ik wel wat mee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en je kan ook uit ervaringen van mensen concluderen dat het gedrag van een grote groep Marokkanen weerzinwekkend is en dat de reden is dat men zo'n hekel aan ze krijgt.
Als het een goede plaat is moet je hem draaien, anders kom je nooit op nummer 1.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan (en heb) niets met mensen die 'een hekel hebben aan'. Die laat ik lekker links liggen. Iemand die daadwerkelijk, zonder nare politieke agenda, een goede oplossing wil vinden voor de problematiek daarentegen, daar kan ik wel wat mee.
Een mossad_agent of een macca, die constant een plaat afdraaien -- nee.
We mochten toch niet persoonlijk worden ? Waarom jij dan weer wel ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan (en heb) niets met mensen die 'een hekel hebben aan'. Die laat ik lekker links liggen. Iemand die daadwerkelijk, zonder nare politieke agenda, een goede oplossing wil vinden voor de problematiek daarentegen, daar kan ik wel wat mee.
Een mossad_agent of een macca, die constant een plaat afdraaien -- nee.
Een goede plaat kan je blijven draaien, maar na een tijdje wordt 't saai. En dan vergaat ook de boodschap. Feitelijk doe jij daar dus zelf aan mee, tis maar een suggestie hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:30 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Als het een goede plaat is moet je hem draaien, anders kom je nooit op nummer 1.
In dit geval is het een plaat met een boodschap, al staan sommigen met hun vinger in de oren.
Ik heb niet anders gezegd, net nog een paar posts terug, dan dat de statistiek er gewoon is en dat je aan de hand daarvan vervolgens kunt discussiëren over de conclusies die daaraan verboden (moeten/kunnen) worden. Ik denk wel, als ik ook minister Schippers weer hoorde bij P&W, dat er steeds meer mensen zijn die de conclusie trekken dat we te maken hebben met een "Marokkanenprobleem" Is het heel belangrijk om dat te constateren als je uitgaat van het feit dat het gewoon eigenlijk het belangrijkste is om e.e.a. adequaat op te lossen? Ik neig ernaar te zeggen dat, dat wel zo is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere nummers over hetzelfde onderwerpquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een goede plaat kan je blijven draaien, maar na een tijdje wordt 't saai. En dan vergaat ook de boodschap. Feitelijk doe jij daar dus zelf aan mee, tis maar een suggestie hoor.
Jij draait ook dezelfde plaat, dus naar jou luistert dan ook niemand meer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een goede plaat kan je blijven draaien, maar na een tijdje wordt 't saai. En dan vergaat ook de boodschap. Feitelijk doe jij daar dus zelf aan mee, tis maar een suggestie hoor.
Maar met een andere boodschap. Maar je begrijpt mijn punt hoop ik.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Er zijn meerdere nummers over hetzelfde onderwerp
quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef macca728 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ver_het_marokka.html
Round and round.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij draait ook dezelfde plaat, dus naar jou luistert dan ook niemand meer.
Uiteraard en ik respecteer jouw mening ook al zitten wij op dit vlak mijlenver uit elkaar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar met een andere boodschap. Maar je begrijpt mijn punt hoop ik.
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
De boodschap moet zijn de verhuftering van de maatschappij, niets meer en niets minder.
Huh?quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.
Als je van Marokkanen de vrouwen weghaalt, moet je dat van de rest van de bevolking ook doen. Als Marokkanen 9% van de totale bevolking uitmaken, maken Marokkaanse mannen ook (~)9% van de mannelijke bevolking uit. En maken Marokkaanse mannen onder de 40 ook 9% van de totale mannelijke bevolking onder de 40 uit.
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat slaat in zoverre ergens op, dat er helemaal geen vergelijking wordt gemaakt ten opzichte van andere groepen, mannen met een drugsprobleem of wat mij betreft blanke kleuters , er wordt gesteld dat 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda gepleegd wordt door aldaar wonende Marokkaanse mannen onder de 40 jaar en dat deze groep mannen 3% van de totale bevolking van Gouda uitmaken, nogmaals van de totale bevolking dus! Het kan zelfs zo zijn dat die andere 67% van de misdaden gepleegd wordt door vrouwen tussen de 16 en 38 en als die 2% van de totale bevolking van Gouda vertegenwoordigen dan is de criminaliteit onder die groep nog veel ernstiger dan die onder de eerst genoemde groep, maar dat is de vergelijking hier niet!
Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).quote:Oh, statistisch is er dus geen fail! En de conclusies die je aan statistiek verbindt, ja, daar vinden onder andere hier al topics lang discussies over plaats!
Lekkers simpel, je pakt er niemand echt op aan, je houdt niemand echt expliciet verantwoordelijk, behalve iets abstracts als "de maatschappij", eigenlijk heel generaliserend. En het brengt een eventuele oplossing ook zo lekker dichtbij .......quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
De boodschap moet zijn de verhuftering van de maatschappij, niets meer en niets minder.
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Huh?
Ik snap niets van je post.
Leg eens heel precies uit dan waarom het niét zou kloppen dat als ongeveer 9% van de Goudse inwoners een Marokkaanse achtergrond heeft, dit betekent dat bij benadering 4,5% van de inwoners Marokkaanse man is en het percentage Marokkaanse mannen onder de 40 nog wat kleiner.
En leg dan vervolgens ook uit waarom het een "statistieke fail" zou zijn om daaruit te concluderen dat ongeveer 3% van de Goudse inwoners dus verantwoordelijk zal zijn voor 33% van de misdrijven.
Het enige waar m.i. wellicht wat op af te dingen valt, is de hoeveelheid misdrijven die door vrouwen en 40-plussers wordt gepleegd. Maar daarom staat er ook "schatting" en "ongeveer" bij. De aanname dat het voor het overgrote deel mannen onder de 40 betreft lijkt mij niet zo gewaagd.
De cijfers tonen volgens mij aan dat 1/30e van de bevolking 1/3e van de misdrijven pleegt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.
Ja, het cijfer "klopt" statistisch, maar het slaat nergens op, in de zin dat er geen relevante en wetenschappelijk verantwoorde conclusies uit te trekken vallen
[..]
Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).
En dat mensen hier discussiëren over dergelijke dingen, is ook geen goed argument.Er zijn genoeg virtuele plekken waar mensen discussiëren over (de zin of onzin van) evolutie, maar dat geeft weinig gewicht aan de waarde van iemands mening dat de aarde 6000 jaar oud is.
Zo redenert de politiek helaas ook.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Lekkers simpel, je pakt er niemand echt op aan, je houdt niemand echt expliciet verantwoordelijk, behalve iets abstracts als "de maatschappij", eigenlijk heel generaliserend. En het brengt een eventuele oplossing ook zo lekker dichtbij .......
Ik vind het niet zo'n treffende vergelijking. Je kunt de lijn natuurlijk uitsluitend bij geweld trekken, maar het probleem lijkt mij verwant aan het totale gebrek aan het respecteren van de autoriteit en het accepteren van een je onwelgevallige beslissing, en gaat het dus ook om agressief benaderen, uitschelden en zelfs mekkeren.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Dus als jij wekelijks op Fok commentaar hebt op Wilders en zegt dat het een charlatan is en een xenofoob en de één of andere gek schiet hem, op een gegeven moment voor zijn kop, dan mag jij dat niet veroordelen en zeggen dat de vent die dat gedaan heeft een criminele idioot is, want dan ben je hypocriet!? Gaat mij te ver!
Die autoriteit heeft de KNVB van de scheidsrechters afgepakt door ze in een keurslijf te laten fluiten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n treffende vergelijking. Je kunt de lijn natuurlijk uitsluitend bij geweld trekken, maar het probleem lijkt mij verwant aan het totale gebrek aan het respecteren van de autoriteit en het accepteren van een je onwelgevallige beslissing, en gaat het dus ook om agressief benaderen, uitschelden en zelfs mekkeren.
De Mos doet dat zelf ook, en daarmee is hij dus hypocriet, aangezien hij en zijn collega's van de tv ook graag mag scoren met het afgeven op een scheidsrechter. Draai de vraag dan eens om en vraag wat Derksen c.s. de laatste jaren hebben betekend voor de autoriteit van de arbiters en het accepteren van hun beslissingen.
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.
Als je dat al haarkloverij noemt, dan zegt dat toch echt wat over jouw intentie om de discussie zuiver te houden. Het is namelijk bekend dat binnen de harde kern het veelplegen een enorm probleem is. Je veegt dat nu even lekker makkelijk onder de tafel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader ál verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.
Wat zijn zulke cijfers waard ? Laten ze zien hoeveel mensen er slissen tegen meisjes ? Hoeveel groepen mensen beroven, bespuwen etc ? Hoe respectloos bepaalde groepen zijn ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader ál verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.
De boodschap moet natuurlijk zijn "stop de verhuftering van de maatschappij".quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......
Welke vergelijking? daar ga je weer!quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.
Ja, het cijfer "klopt" statistisch, maar het slaat nergens op, in de zin dat er geen relevante en wetenschappelijk verantwoorde conclusies uit te trekken vallen
Nogmaals er is geen vergelijking met een andere groep, de statistiek kijkt naar de verhouding van het het aantal (percentage) in Gouda, begane misdaden ten aanzien van deze groep! Ik wil dat van ander groepen ook best op dezelfde manier meten hoor, dan kun je het vergelijkenquote:Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).
Ja en dat is slecht opgevoede, laagopgeleide jongeren. Vanuit die hoek komt altijd de meeste ellende. Dat heeft an sich weinig te maken met allochtoon of autochtoon. Voetbal hooligans zijn over het algemeen gewoon autochtone tokkies.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......
Als nu een scheidsrechter probeert de wedstrijd aan te voelen dan krijgt die het verwijt dat hij niet consequent is, van een of andere lul die notabene nog nooit de moeite heeft genomen de spelregels door te lezen laat staan begrijpen. Het is gewoon vrij schieten, ze kunnen zichzelf niet verdedigen, er is niemand die het voor ze opneemt, en iedereen wil de schuld hen wel in de schoenen schuiven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die autoriteit heeft de KNVB van de scheidsrechters afgepakt door ze in een keurslijf te laten fluiten.
Mensen als Jol en Vd Ende hadden wel autoriteit, maar die voldeden niet aan het keurslijf van de KNVB.
Het zijn geen enkelen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:58 schreef remlof het volgende:
[..]
De boodschap moet natuurlijk zijn "stop de verhuftering van de maatschappij".
En een hele bevolkingsgroep aankijken op het gedrag van enkelen vind ik ook hufterig.
Huh?????quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.
Dat is het wel, een kleine minderheid. Net zoals die autochtone relschoppers in Hoek van Holland en Haren. Al was dat wel veel massaler dan dat ik Marokkanen ooit heb zien rellen.quote:
De meerderheid der Marocgasten is crimineel. Niets kleine minderheid.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het wel, een kleine minderheid. Net zoals die autochtone relschoppers in Hoek van Holland en Haren. Al was dat wel veel massaler dan dat ik Marokkanen ooit heb zien rellen.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat je iets niet begrijpt?
De meerderheid van de jongeren onder de 23 jaar is in aanraking gekomen met de politie. Dat is een subtiele, doch belangrijke nuance.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De meerderheid der Marocgasten is crimineel. Niets kleine minderheid.
Met jouw beschuldiging dat ik de discussie niet zuiver wens te houden, doe je wat je mij verwijt. Jammer! Ik neig ernaar om in de verdediging te schieten tegen je rare aantijging, maar daar heb ik geen zin in. Dus ik negeer je verder wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je dat al haarkloverij noemt, dan zegt dat toch echt wat over jouw intentie om de discussie zuiver te houden. Het is namelijk bekend dat binnen de harde kern het veelplegen een enorm probleem is. Je veegt dat nu even lekker makkelijk onder de tafel.
Je trekt een conclusie uit een halfbakken cijfer. Dat is wat je doet, niets meer, niets minder. En dan nog is het de vraag wat die specifieke maatschappelijke problematiek voor waarde heeft in dit debat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |