quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef macca728 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ver_het_marokka.html
Round and round.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij draait ook dezelfde plaat, dus naar jou luistert dan ook niemand meer.
Uiteraard en ik respecteer jouw mening ook al zitten wij op dit vlak mijlenver uit elkaar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar met een andere boodschap. Maar je begrijpt mijn punt hoop ik.
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
De boodschap moet zijn de verhuftering van de maatschappij, niets meer en niets minder.
Huh?quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.
Als je van Marokkanen de vrouwen weghaalt, moet je dat van de rest van de bevolking ook doen. Als Marokkanen 9% van de totale bevolking uitmaken, maken Marokkaanse mannen ook (~)9% van de mannelijke bevolking uit. En maken Marokkaanse mannen onder de 40 ook 9% van de totale mannelijke bevolking onder de 40 uit.
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat slaat in zoverre ergens op, dat er helemaal geen vergelijking wordt gemaakt ten opzichte van andere groepen, mannen met een drugsprobleem of wat mij betreft blanke kleuters , er wordt gesteld dat 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda gepleegd wordt door aldaar wonende Marokkaanse mannen onder de 40 jaar en dat deze groep mannen 3% van de totale bevolking van Gouda uitmaken, nogmaals van de totale bevolking dus! Het kan zelfs zo zijn dat die andere 67% van de misdaden gepleegd wordt door vrouwen tussen de 16 en 38 en als die 2% van de totale bevolking van Gouda vertegenwoordigen dan is de criminaliteit onder die groep nog veel ernstiger dan die onder de eerst genoemde groep, maar dat is de vergelijking hier niet!
Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).quote:Oh, statistisch is er dus geen fail! En de conclusies die je aan statistiek verbindt, ja, daar vinden onder andere hier al topics lang discussies over plaats!
Lekkers simpel, je pakt er niemand echt op aan, je houdt niemand echt expliciet verantwoordelijk, behalve iets abstracts als "de maatschappij", eigenlijk heel generaliserend. En het brengt een eventuele oplossing ook zo lekker dichtbij .......quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef remlof het volgende:
De boodschap moet zijn de verhuftering van de maatschappij, niets meer en niets minder.
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Huh?
Ik snap niets van je post.
Leg eens heel precies uit dan waarom het niét zou kloppen dat als ongeveer 9% van de Goudse inwoners een Marokkaanse achtergrond heeft, dit betekent dat bij benadering 4,5% van de inwoners Marokkaanse man is en het percentage Marokkaanse mannen onder de 40 nog wat kleiner.
En leg dan vervolgens ook uit waarom het een "statistieke fail" zou zijn om daaruit te concluderen dat ongeveer 3% van de Goudse inwoners dus verantwoordelijk zal zijn voor 33% van de misdrijven.
Het enige waar m.i. wellicht wat op af te dingen valt, is de hoeveelheid misdrijven die door vrouwen en 40-plussers wordt gepleegd. Maar daarom staat er ook "schatting" en "ongeveer" bij. De aanname dat het voor het overgrote deel mannen onder de 40 betreft lijkt mij niet zo gewaagd.
De cijfers tonen volgens mij aan dat 1/30e van de bevolking 1/3e van de misdrijven pleegt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.
Ja, het cijfer "klopt" statistisch, maar het slaat nergens op, in de zin dat er geen relevante en wetenschappelijk verantwoorde conclusies uit te trekken vallen
[..]
Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).
En dat mensen hier discussiëren over dergelijke dingen, is ook geen goed argument.Er zijn genoeg virtuele plekken waar mensen discussiëren over (de zin of onzin van) evolutie, maar dat geeft weinig gewicht aan de waarde van iemands mening dat de aarde 6000 jaar oud is.
Zo redenert de politiek helaas ook.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Lekkers simpel, je pakt er niemand echt op aan, je houdt niemand echt expliciet verantwoordelijk, behalve iets abstracts als "de maatschappij", eigenlijk heel generaliserend. En het brengt een eventuele oplossing ook zo lekker dichtbij .......
Ik vind het niet zo'n treffende vergelijking. Je kunt de lijn natuurlijk uitsluitend bij geweld trekken, maar het probleem lijkt mij verwant aan het totale gebrek aan het respecteren van de autoriteit en het accepteren van een je onwelgevallige beslissing, en gaat het dus ook om agressief benaderen, uitschelden en zelfs mekkeren.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Dus als jij wekelijks op Fok commentaar hebt op Wilders en zegt dat het een charlatan is en een xenofoob en de één of andere gek schiet hem, op een gegeven moment voor zijn kop, dan mag jij dat niet veroordelen en zeggen dat de vent die dat gedaan heeft een criminele idioot is, want dan ben je hypocriet!? Gaat mij te ver!
Die autoriteit heeft de KNVB van de scheidsrechters afgepakt door ze in een keurslijf te laten fluiten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n treffende vergelijking. Je kunt de lijn natuurlijk uitsluitend bij geweld trekken, maar het probleem lijkt mij verwant aan het totale gebrek aan het respecteren van de autoriteit en het accepteren van een je onwelgevallige beslissing, en gaat het dus ook om agressief benaderen, uitschelden en zelfs mekkeren.
De Mos doet dat zelf ook, en daarmee is hij dus hypocriet, aangezien hij en zijn collega's van de tv ook graag mag scoren met het afgeven op een scheidsrechter. Draai de vraag dan eens om en vraag wat Derksen c.s. de laatste jaren hebben betekend voor de autoriteit van de arbiters en het accepteren van hun beslissingen.
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.
Als je dat al haarkloverij noemt, dan zegt dat toch echt wat over jouw intentie om de discussie zuiver te houden. Het is namelijk bekend dat binnen de harde kern het veelplegen een enorm probleem is. Je veegt dat nu even lekker makkelijk onder de tafel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader ál verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.
Wat zijn zulke cijfers waard ? Laten ze zien hoeveel mensen er slissen tegen meisjes ? Hoeveel groepen mensen beroven, bespuwen etc ? Hoe respectloos bepaalde groepen zijn ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen statistieke fail. Dat is de conclusie die je uit die cijfers kan trekken. In mijn optiek zeggen die cijfers beslist wat. In een héél extreem geval zou één dader ál verantwoordelijk kunnen zijn voor die 33% en daarmee de hele groep Marokkaanse jonge mannen "bezoedelen". Ik denk dat je met zulke haarkloverij dan echt voorbijgaat aan nut en waarde van zulke cijfers.
De boodschap moet natuurlijk zijn "stop de verhuftering van de maatschappij".quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......
Welke vergelijking? daar ga je weer!quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het geen eerlijke vergelijking is. Als je er bij de ene groep vrouwen en ouderen uithaalt, dan moet je dat bij de andere groep ook doen.
Ja, het cijfer "klopt" statistisch, maar het slaat nergens op, in de zin dat er geen relevante en wetenschappelijk verantwoorde conclusies uit te trekken vallen
Nogmaals er is geen vergelijking met een andere groep, de statistiek kijkt naar de verhouding van het het aantal (percentage) in Gouda, begane misdaden ten aanzien van deze groep! Ik wil dat van ander groepen ook best op dezelfde manier meten hoor, dan kun je het vergelijkenquote:Statistisch is het wel een grote fail. Als je iets wil zeggen over Marokkanen ten opzichte van een andere groep, moet je een groep Marokkanen pakken en een controlegroep, en zorgen dat ALLES tussen die twee groepen zoveel mogelijk hetzelfde is, behalve de variabele waarop je onderzoek pleegt te doen (Marokkaan zijn).
Ja en dat is slecht opgevoede, laagopgeleide jongeren. Vanuit die hoek komt altijd de meeste ellende. Dat heeft an sich weinig te maken met allochtoon of autochtoon. Voetbal hooligans zijn over het algemeen gewoon autochtone tokkies.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee want dan trek je het te breed. Die verhuftering komt veelal vanuit één hoek. Als je die aanpakt ben je 80% van je verhuftering af......
Als nu een scheidsrechter probeert de wedstrijd aan te voelen dan krijgt die het verwijt dat hij niet consequent is, van een of andere lul die notabene nog nooit de moeite heeft genomen de spelregels door te lezen laat staan begrijpen. Het is gewoon vrij schieten, ze kunnen zichzelf niet verdedigen, er is niemand die het voor ze opneemt, en iedereen wil de schuld hen wel in de schoenen schuiven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die autoriteit heeft de KNVB van de scheidsrechters afgepakt door ze in een keurslijf te laten fluiten.
Mensen als Jol en Vd Ende hadden wel autoriteit, maar die voldeden niet aan het keurslijf van de KNVB.
Het zijn geen enkelen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:58 schreef remlof het volgende:
[..]
De boodschap moet natuurlijk zijn "stop de verhuftering van de maatschappij".
En een hele bevolkingsgroep aankijken op het gedrag van enkelen vind ik ook hufterig.
Huh?????quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een statistieke fail omdat het geen rekening houdt met veelplegers.
Dat is het wel, een kleine minderheid. Net zoals die autochtone relschoppers in Hoek van Holland en Haren. Al was dat wel veel massaler dan dat ik Marokkanen ooit heb zien rellen.quote:
De meerderheid der Marocgasten is crimineel. Niets kleine minderheid.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het wel, een kleine minderheid. Net zoals die autochtone relschoppers in Hoek van Holland en Haren. Al was dat wel veel massaler dan dat ik Marokkanen ooit heb zien rellen.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat je iets niet begrijpt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |