Daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als je het twee keer zegt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Holle woorden.
Het voorgestelde debat hierover werd gisteren al tegengehouden. "Geen zin in". Dus zo mainstream is het allemaal niet.
Zoals ik al zei, holle woorden.
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als je het twee keer zegt.
Tegenwoordig is "het Marokkanenprobleem" zeer breed bespreekbaar. En als de huidige fractielieder van de PvdA een jaar heeft meegelopen als straatcoach en daarna conludeert dat "Marokkanen het monopolie op straatoverlast hebben", dan is dat in mijn optiek proefondervindelijk en niet hol.
Dat is totaal niet mijn perceptie.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.
Sja...quote:
Is dat zo? Volgende week is er topoverleg over het geweld op en rond de voetbalvelden, waar onder meer Asscher ook bij aanzit,als verantwoordelijk minister voor integratie, omdat uit de statistieken ook hier weer blijkt, dat er een oververtegenwoordiging is van Marokkaanse jongens bij sportgeweld, aldus minister Schippers vanavond bij P&W!quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:35 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, het benoemen van geweld bij voetbal als Marokkanenprobleem. Dat is simpelweg een smerige leugen.
Hou eens op met liegen.
Zullen we een nieuw topic starten?quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kan de TT niet aangepast worden? Marokkanen schoppen grensrechter dood..
Mag ik een foto van een struisvogel plaatsen ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Zullen we een nieuw topic starten?
Blanke voetballer schopt oude man dood
nu.nl
Zoek jij dan maar eens even op van wie de term "kutmarokkanen" kwam.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. 2 dagen geleden nog was "Marokkanenprobleem" een vies woord. Het werd met handen en voeten bestreden als onzin. Overal.
Sinds enkele kartrekkers de gedachte van het volk uitspreken springen sommige politicus er ineens op in om de aansluiting niet te verliezen. Doodnormale politiek.
En Samsom mag dan wel er anders over denken, de algemene gedachte van de PvdA en haar achterban ligt toch wel heel anders. Haaks zelfs. Kijk maar eens terug naar zijn periode toen hij zijn oordeel erover uitsprak. Geen andere PvdA'er die het oppikte om het onder de loep te leggen. Het werd even aangenomen voor kennis en men ging verder met de orde van de dag.
Wat heb je er dan aan?
Wij hebben ook in Oost gewoond en zijn vertrokken wegens overlast maar dat lag aan ons.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.
Het lijkt me dat veel mensen een gevoel van onveiligheid voor onveiligheid aanzien. Ik schiet niet meteen in de stress als ik hangjongeren zie, hangen is namelijk wat jongeren doen en dan ga ik er niet vanuit dat ze me willen beroven en tegen mijn hoofd willen schoppen. En dat gebeurt dan ook telkens niet.
Die term komt niet van Oudkerk. Hij heeft het niet verzonnen en het was ook helemaal niet de bedoeling dat hij met een dergelijke uitspraak op band zou staan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zoek jij dan maar eens even op van wie de term "kutmarokkanen" kwam.
Zoek eens op Silvester M.quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
nu.nl
Leuk, maar de zeer ernstige statistieken omtrent Marokkanencriminaliteit veranderen er niet door. Bovendien lieg je hier, want Sylvester Mendes is nu ook niet bepaald een autochtoon. -weg-quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
nu.nl
Er zijn ook websites waarop Adolf Hitler wordt vereerd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:35 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Wij hebben ook in Oost gewoond en zijn vertrokken wegens overlast maar dat lag aan ons.
Er is geen Marokkanenprobleem, ze waren slechts betrokken bij het doodschoppen van een grensrechter en op sommige websites worden de doodschoppers vereerd.
Dat is alles.
Ach gut, echt?quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:24 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Er zijn ook websites waarop Adolf Hitler wordt vereerd.
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Die 80% geeft de journalistieke betrouwbaarheid van Johan Derksen dus weer eens aan.
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt dus 33% van de misdrijven gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
http://solutd.com/thomasacda/view/799ac02fquote:Voetbal gaat om respect,hé KNVB. Daarom spelen de kinderen niet maar t grote geld wel. Want er moet wel respect zijn voor t grote geld.
Hier zouden de amateurdwedstrijden van de jeugd toch al niet door gegaan zijn vanwege sneeuwvalquote:Op zaterdag 8 december 2012 09:53 schreef Specularium het volgende:
Alsof het zin heeft de hele Eredivisie plat te leggen.
Die minuut stilte is dan ook veel mooier dan geen wedstrijden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:53 schreef Specularium het volgende:
Alsof het zin heeft de hele Eredivisie plat te leggen.
http://www.rtl.nl/compone(...)_sloten_bedreigd.xmlquote:'Jeugdspelers Nieuw-Sloten belaagd om voetbalgeweld'
Reageer
Bestuursleden, trainers, spelers en vrijwilligers van voetbalvereniging Nieuw-Sloten zijn via e-mail en social media bedreigd na het doodschoppen van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Ook jeugdspelers van de Amsterdamse club worden uitgescholden en belaagd.
Dat schrijft de Telegraaf. "Wij willen niet bagatelliseren wat er is gebeurd, daarvan zijn wij ook geschrokken. Maar de haat die ons nu treft, is niet de manier om naar de toekomst te kijken," zegt bestuurslid Ron Grevink in het dagblad.
De afgelopen week is volgens Grevink voor de jonge spelers bij Nieuw-Sloten traumatisch geweest. Kinderen van zes tot veertien jaar zouden zijn uitgescholden en bespuwd en geslagen. Een van hen zou wegens bedreigingen op school zelfs thuis zitten.
Minuut stilte
Dit weekend staat het hele voetbal stil bij de dramatische gebeurtenis van vorige week. Bij alle wedstrijden in het betaald voetbal wordt een minuut stilte in acht genomen voor de doodgeschopte grensrechter. Het amateurvoetbal is helemaal afgelast.
Dinsdag is er een topoverleg over geweld op de voetbalvelden. Aan het overleg doen onder meer de burgemeesters en wethouders uit grote voetbalsteden mee, de voorzitter van de Vereniging Nederlandse Gemeenten, voetbalbond KNVB, sportkoepel NOC-NSF, vertegenwoordigers van de politie en vier ministers: Edith Schippers (Sport), Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie), Lodewijk Asscher (Integratie) en Jet Bussemaker (Onderwijs).
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)_sloten_bedreigd.xml
De totale bevolking van Gouda bestaat voor 3% uit Marokkaanse mannen van onder de 40 jaar. 33% van het totaal aantal misdaden in Gouda wordt gepleegd door deze groep.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dit is een beetje een (erge) statistiek-fail.
Als je van Marokkanen de vrouwen weghaalt, moet je dat van de rest van de bevolking ook doen. Als Marokkanen 9% van de totale bevolking uitmaken, maken Marokkaanse mannen ook (~)9% van de mannelijke bevolking uit. En maken Marokkaanse mannen onder de 40 ook 9% van de totale mannelijke bevolking onder de 40 uit.
Verder zit er nog een algemene statistiek-fail in deze discussie. Als geen enkele vrouw dit jaar in Nederland een kind zou verkrachten en daarna zou vermoorden, zouden mannen verantwoordelijk zijn voor 100% van deze vreselijke misdaden, terwijl mannen 50% van de bevolking uitmaken. Voel ik me daar vreselijk door aangesproken als man? Is dat niet veel erger dan deze cijfers uit Gouda?
Nee, omdat het er niet om gaat voor hoeveel procent van de misdaden "wij" verantwoordelijk zijn, maar om hoeveel procent van "ons" misdadig is. Hetzelfde geldt voor de cijfers in Gouda.
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:14 schreef Specularium het volgende:
Gister bij VI (via Geenstijl):
http://www.geenstijl.nl/m(...)ver_het_marokka.html
Derksen, Gijp en De Mos die het over verloedering en verhuftering hebben en zich beklagen over ouders die een grensrechter uitschelden? Kan het nog hypocrieter?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.
Oh C1, die hoeven niet bang te zijn die krijgen ook weerbaarheidstraining als onderdeel van een vriendschappelijke wedstrijd voorbereiding.quote:Leden Nieuw-Sloten bedreigd
AMSTERDAM -
Bij de bestuursleden, trainers, spelers en vrijwilligers van sportvereniging Nieuw-Sloten zijn bedreigingen via e-mail en social media niet van de lucht na het doodschoppen van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Zo worden spelertjes van de Amsterdamse club uitgescholden, bespuugd, belaagd en gepest.
„Wij willen niet bagatelliseren wat er is gebeurd, daarvan zijn wij ook geschrokken. Maar de haat die ons nu treft, is niet de manier om naar de toekomst te kijken”, zegt Ron Grevink, acht jaar lang zeer actief binnen de club, momenteel onder meer als lid van de technische commissie van Nieuw-Sloten en leider van de C1-spelers.
Grevink: „De afgelopen week is voor kinderen die spelen bij Nieuw-Sloten traumatisch geweest. Kinderen in de leeftijd van zes tot veertien jaar, die tot vorige week trots waren bij Nieuw-Sloten te voetballen, werden opeens op school, op straat en binnen hun vriendenkring uitgescholden en zelfs bespuwd en geslagen. Een spelertje is op school bedreigd met de woorden ’we zullen die k*****kop van jou eens lekker in elkaar trappen’. Hij zit doodsbang thuis.”
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh C1, die hoeven niet bang te zijn die krijgen ook weerbaarheidstraining als onderdeel van een vriendschappelijke wedstrijd voorbereiding.
Misschien alleen een probleempje als ze niet 4 tegen 1 zijn.
[ afbeelding ]
Hierboven dus de bange jongetjes van C1 die trainen ter voorbereiding op een voetbalwedstrijd tegen Diemen
Zoals in eerder topical gezegd komen die van mij niet op voetbal
Maar zelfs al zou je dat wel doen, je beseft als ouder toch dat dit niet normaal is.
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die van mij komen ook niet op voetbal, maar dan krijg je weer te maken met allemaal boe-roepers die menen dat je het geluk en de vrije ontwikkeling van je kinderen in de weg staat, dat je een slechte ouder bent en dat het zo zielig is voor die kinderen. Die boe-roepers zijn trouwens dezelfde moraalridders die roepen dat de jeugd van tegenwoordig geen opvoeding en grenzen meer meekrijgt. Geef je eens een grens, is het weer niet goed.
Dat is fijn maar ik woon in Utrecht en ja, daar zijn ook fatsoenlijke clubs maar grote kans dat je wekelijks tegen een Kanaleneiland of Overvecht versie van Nieuw-Sloten moet spelen. No fucking way. Wat je zegt; tig andere sporten die ze hier kunnen beoefenen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.
Ja mijn kinderen willen ook wel elke dag naar de Efteling, gaan we ook niet doen. Je vindt het trouwens helemaal niet triest, want je kent mijn kinderen niet eens. Je roept maar wat, zoals altijd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.
Onnozele vergelijking. Mogen je kinderen later ook niet uit?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja mijn kinderen willen ook wel elke dag naar de Efteling, gaan we ook niet doen.
Naar ik aannneem gaat er bij jouw in je achterhoofd wel een allarmbel af als ze daar met kickboxtraining beginnen als onderdeel van de training.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zat andere sporten, maar ik woon in een dorp en hier gaat het er altijd wel gemoedelijk aan toe.
Onnozele vergelijking.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Onnozele vergelijking. Mogen je kinderen later ook niet uit?
Prima toch, zolang sporten op zich maar wel gewoon kan. Het schijnt erg belangrijk te zijn voor het zelfvertrouwen en zulks.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is fijn maar ik woon in Utrecht en ja, daar zijn ook fatsoenlijke clubs maar grote kans dat je wekelijks tegen een Kanaleneiland of Overvecht versie van Nieuw-Sloten moet spelen. No fucking way. Wat je zegt; tig andere sporten die ze hier kunnen beoefenen.
Was dat dan niet bedoeld om er wat agressiviteit uit te sporten of zo?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Naar ik aannneem gaat er bij jouw in je achterhoofd wel een allarmbel af als ze daar met kickboxtraining beginnen als onderdeel van de training.
Mijn punt is
Nieuw Sloten heeft deze moordenaardtjes opgeleid, dat is geen voetbal dat is hitlerjuegend
Nu roepen ze Wir haben es nicht Gewuesst
zoals JD zegt ipv het team uit zetten, maar in plaats daarvan werd het tuig beloond met agressiviteits training
Ben je echt zo snugger?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Was dat dan niet bedoeld om er wat agressiviteit uit te sporten of zo?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ben je echt zo snugger?
Ga dan Bowlen of zo...je gaat niet iemand leren doodstrappen te verkopen.
Ik zit nog in Derksens Gouda.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Derksen en Gijp slaan de spijker op de kop.Deed iedereen dat maar.
Ben je nu niet een beetje aan het chargeren, ik bedoel waarom mogen een paar voetbalanalytici zich niet beklagen over de verloedering en verhuftering en het uitschelden van een grensrechter?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Derksen, Gijp en De Mos die het over verloedering en verhuftering hebben en zich beklagen over ouders die een grensrechter uitschelden? Kan het nog hypocrieter?
Als je maar wel weet, dat wanneer er door jouw toedoen een nieuwe "Marco van Basten" verloren gaat en WIJ daardoor in 2034 niet het WK winnen, we jou persoonlijk verantwoordelijk houdenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind 't ook triest om je kinderen te verbieden een sport te doen. Niet alle voetbalclubs komt per definitie geweld/gezeik bij voor.
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont.
Ja of rondom hé, meestal is het een regio.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.
Nou en. Een kind zoiets verbieden heeft ook niet echt zin, aso's kom je uiteindelijk overal wel tegen. Op straat wel eens (ik neem aan dat het kind niet altijd in zijn/haar vertrouwde omgeving blijft) en als je uitgaat [i]al helemaal[/i].quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, als je in één van de grote steden woont kun je nog zo'n nette club uitkiezen, maar je weet gewoon dat je een aantal keren per jaar tegen "gangsterploegen" moet spelen.
omdat zij zelf ook om de haverklap zeiken en zaniken over een scheids. boter-->hoofd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben je nu niet een beetje aan het chargeren, ik bedoel waarom mogen een paar voetbalanalytici zich niet beklagen over de verloedering en verhuftering en het uitschelden van een grensrechter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |