De ontsteking van je auto.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken danwel oplossen?
Het probleem moet je eerst benoemen alvorens je het kan oplossen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
maar er word niets aan het probleem gedaanquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
We zijn geen steek verder en lopen al een jaar of 12 te 'benoemen'. Het wordt wel weer eens tijd voor wat anders.
Ja, dit dus!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Angst regeert.
[..]
Was het maar zo. Vandaag hier op fok en van de week op TV uitermate duidelijk geworden dat benoemen nog steeds not done is. Als die gordijnen van angst eens opzij gaan kun je beginnen met aanpakken.
Ja zoiets, of desnoods straffen als hun zoon bijv. 3x in de fout gaat, korten op hun uitkering/kinderbijslag, naar een opvoedkamp sturen of boetes geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat is de oplossing? Alle allochtone ouders, waarvan het vermoeden bestaat dat zij niet weten hoe op te voeden, heropvoeden?
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Als dit soort misstanden nu voornamelijk begaan werden door bewoners van stacaravans (oh, nu moet ik oppassen natuurlijk, het mogen ook iglo's zijn van mij part) zou het voor een onderzoek naar de onderliggende oorzaken en eventueel te nemen maatregelen dan wel relevant zijn dat het gaat om stacaravan-bewoners.
Ik denk van wel!
En die laatste alinea is natuurlijk niet waar, zelf nu nog wordt bij de publieke omroep (zie onder meer P&W) krampachtig geprobeerd om maar niet het woord Marokkaan te noemen .
Het probleem herkennen en erkennen. Dan kan je daarna aan een traject beginnen om het probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar Fok leest niet iedereen, kijk maar hoe krampachtig P&W ermee omgaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.
En dat laatste is natuurlijk een beetje vaag. Er wordt beweerd dat je er niet over kunt praten, terwijl dat voortdurend overal wordt gedaan. Het feit dat er over gepraat wordt ontkracht de stelling. Het feit dat er ergens niet over gepraat wordt is natuurlijk geen enkel bewijs voor de stelling, zo werkt het niet. De norm is dat er op Fok elke dag topics over dergelijke zaken gaan.
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar er word niets aan het probleem gedaan
we kennen het idd inmiddels, Wilders heeft het er iedere dag over maar er gebeurt niets, ook niet tijdens kabinetten met gedoogsteun van Wilders
we weten dat mensen weggepest, getreiterd, geschopt en geslagen worden, de politie met de handen op de rug gebonden hele wijken niet meer indurft en nu word je zelfs op het lokale trapveldje kapotgeschopt en we doen nog steeds helemaal niets
ja zodra een agent een voet scheefzet hebben we het allemaal over politieterreurstaat en zetten we het op Youtube
die 2 problemen hebben volgens mij met elkaar te maken
Fortuijn had een beter verhaal, maar die werd vergeleken met Nazi Duitsland. Hoe werd hij ook alweer gemoemd door Melkert en Van Dam ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?
De haat jegens Wilders is zo groot dat als hij klaagt over Marokkanen men het wegwuift. Want Wilders.
Als een ander met een goed verhaal komt waar ook klaagzang over Marokkanen in zit, heeft ie bij voorbaat al verloren omdat de ergernis over Wilders boven komt drijven.
Ik heb iets tegen op deze manier van denken. Ik zal uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, ik vind het echt nog steeds niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
Ik ben het volledig met die observatie eens. Ik ben het alleen niet eens met de woordkeuze "Marokkanen", want dezelfde vlieger gaat ook op voor jongeren van een andere etnische afkomst.quote:Het is geen exclusief voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem dat zich uit op straat, op school, in het winkelcentrum, op het voetbalveld etc. 65 procent van de Marokkaanse jongeren is al eens aangehouden door de politie. Waarom durft niemand dit eerlijk te benoemen? Het Marokkanengeweld is bovendien puur racisme want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten."
De klachtenbrieven, waar de KNVB niet op reageerde, stemmen triest.quote:Van Sporting Noord is al langer bekend dat het een zootje verzamelde taakstraffen in voetbalbroekjes is. Meerdere incidenten, meerdere klachtbrieven naar de KNVB, maar geen actie.
Ok, we hebben dus geconstateerd DAT er een probleem is en WIE het probleem veroorzaken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kennen het idd inmiddels, Wilders heeft het er iedere dag over maar er gebeurt niets, ook niet tijdens kabinetten met gedoogsteun van Wilders
we weten dat mensen weggepest, getreiterd, geschopt en geslagen worden, de politie met de handen op de rug gebonden hele wijken niet meer indurft en nu word je zelfs op het lokale trapveldje kapotgeschopt en we doen nog steeds helemaal niets
ja zodra een agent een voet scheefzet hebben we het allemaal over politieterreurstaat en zetten we het op Youtube
die 2 problemen hebben volgens mij met elkaar te maken
Een heel goede regeling die zou moeten gelden voor IEDEREEN die aan de criteria voldoet, dus niet alleen die krullebollen. Echter zodra dit geopperd wordt staat links Nederland op hun achterpoten om het koste wat het kost te voorkomen dat deze 'arme' mensen nog meer slachtoffer worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja zoiets, of desnoods straffen als hun zoon bijv. 3x in de fout gaat, korten op hun uitkering/kinderbijslag, naar een opvoedkamp sturen of boetes geven.
ja hij heeft het een beetje te "kleurrijk" gemaakt in de kamer ben ik bangquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?
De haat jegens Wilders is zo groot dat als hij klaagt over Marokkanen men het wegwuift. Want Wilders.
Als een ander met een goed verhaal komt waar ook klaagzang over Marokkanen in zit, heeft ie bij voorbaat al verloren omdat de ergernis over Wilders boven komt drijven.
Natuurlijk zijn die er, het is min of meer m'n eigen mening. Maar dit is de boel omdraaien. Het benoemen heeft meer negatieve gevolgen (zeker voor het topic) dan het niet benoemen. Ik vind het een soort ideologische blindheid om er maar op te blijven staan dat je het moet kunnen zeggen terwijl het niets toevoegt en alleen maar nadelen heeft. Het enige wat mensen er tegenin kunnen brengen is 'dat het echt wel vaak Marokkanen zijn' wat helemaal de discussie niet is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen niet bestaan en ook niet dat er hier niet van rondhangen, maar ik heb genoeg mensen gelezen die het "Marokkanenprobleem" wel benoemen c.q. erkennen, maar die niet bezig zijn met een vorm van racisme. Over generaliseren gesproken ....
Hoe kan je iets niet benoemen en het er toch over hebben ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:39 schreef kingmob het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er, het is min of meer m'n eigen mening. Maar dit is de boel omdraaien. Het benoemen heeft meer negatieve gevolgen (zeker voor het topic) dan het niet benoemen. Ik vind het een soort ideologische blindheid om er maar op te blijven staan dat je het moet kunnen zeggen terwijl het niets toevoegt en alleen maar nadelen heeft. Het enige wat mensen er tegenin kunnen brengen is 'dat het echt wel vaak Marokkanen zijn' wat helemaal de discussie niet is.
Vechten tegen windmolens wmb.
Je verwoordt het, als altijd, prachtig en doodhelder. Het ging er mij ook maar om dat alleen maar roepen dat het een Marokkanenprobleem is, niets zal oplossen, en dat ze daar dus gelijk in heeft. Het gaat niet goed, dat klopt, al lange tijd niet en het lijkt steeds erger te worden, het wordt tijd voor oplossingen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen op deze manier van denken. Ik zal uitleggen waarom.
Wat Halsema bedoelt met 'voetbalgeweld', waar ze op wijst, is in werkelijkheid hooliganisme. Groepen (overwegend blanke) 'supporters' van clubs die elkaar opzoeken om te rellen, enzovoort. Dat is een groot probleem. Het is ook hetzelfde tuig, notoire relschoppers, waardoor Project X in Haren zo uit de hand liep.
Maar het 'voetbalgeweld' afgelopen weekend bij Nieuw Sloten tegen Buitenboys is in werkelijkheid geen voetbalgeweld, maar raciaal geweld. En een uiting van ernstige gedragsproblemen door een groep jongens die zélf als voetballer op het veld staan.
Ik heb verder bar weinig op met de ban, maar Geert Wilders zei deze week het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met die observatie eens. Ik ben het alleen niet eens met de woordkeuze "Marokkanen", want dezelfde vlieger gaat ook op voor jongeren van een andere etnische afkomst.
Deze week is een voetballer van de beruchte en inmiddels opgeheven club Sporting Noord tot een paar jaar cel veroordeeld nadat hij in december 2011 een 77-jarige man, een supporter, een zodanige trap gaf dat deze een maand later overleed.
De club had al een zeer slechte reputatie, of zoals GeenStijl schrijft:
[..]
De klachtenbrieven, waar de KNVB niet op reageerde, stemmen triest.
November 2010: http://www.geenstijl.nl/archives/images/sportingmoord1.pdf (PDF)
April 2011: http://www.geenstijl.nl/archives/images/sportingmoord2beta2.pdf (PDF)
En het is vooral schrijnend dat niemand iets ondernam tegen degenen die zich misdroegen.
Waar het in werkelijkheid om gaat, is een groep jongeren en jongvolwassenen die zich voortdurend misdragen en die zelden tot nooit gecorrigeerd worden. Een groep die denkt dat ze boven de wet staan, die zich onaantastbaar waant, die de baas is op straat. En ze hebben nog gelijk ook, want de politie kan het probleem gewoon niet aan.
In de genoemde groep zijn Marokkanen zwaar vertegenwoordigd, ja. Maar ze zijn niet de enigen in die groep. Het gaat ook voor anderen op. Het probleemgedrag uit zich, zoals Wilders terecht stelt: op straat, in het winkelcentrum, in het verkeer, op het voetbalveld, etc. Kortom: overal waar mensen bij elkaar komen.
Kortom: dat het zo misging op dat voetbalveld, is een gevolg van wat ik zojuist heb benoemd.
Herhaling versterkt het niet. De werkelijkheid past niet in je hokje, zelfs niet als 99% van de Marokkanen gewelddadig zou zijn, dan is het nog altijd interessanter om te weten waarom die ene procent het niet is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
"Pietje" krijgt thuis opvoeding dat bepaalde dingen niet mogen.
"Mo" krijgt thuis geen opvoeding, heeft een afkeer tegen Nederlanders en kan niet tegen gezag. (bron de moeder van die 'mensjes' van de week)
Jij ziet het verschil dus niet in afkomst en gedrag? Het één heeft wel degelijk met het ander te maken, ondanks dat bepaalde lieden dit heel heel heel graag ontkennen.
Als ik niet vaststel dat er een specifiek probleem speelt bij stacaravanbewoners omdat ik daar doodeenvoudig niet over praat, dan kan ik toch ook niet vaststellen waarom juist die stacarvanbewoners in hoge mate een bepaald gedrag vertonen, dan kan ik daar dus ook geen specifieke adequate maatregelen op los laten, sterker nog ik kan die mensen zelf niet eens wijzen op de specifieke omstandigheden die hun probleem veroorzaken. En ja als ik dat specifieke probleem bij die stacaravanbewoners benoem dan loop ik het risico dat bepaalde personen daarmee aan de haal gaan. Maar dat vind ik dan weer minder erg dan alles onder het karpet vegen uit angst daarvoor, dat is namelijk wat we jaren en jaren gedaan hebben en de resultaten daarvan zijn maar al te zichtbaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.
En dat laatste is natuurlijk een beetje vaag. Er wordt beweerd dat je er niet over kunt praten, terwijl dat voortdurend overal wordt gedaan. Het feit dat er over gepraat wordt ontkracht de stelling. Het feit dat er ergens niet over gepraat wordt is natuurlijk geen enkel bewijs voor de stelling, zo werkt het niet. De norm is dat er op Fok elke dag topics over dergelijke zaken gaan.
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hear hear, dit simpelweg negeren laat het probleem dat we hebben met Marrokkaans tuig niet verdwijnenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ik niet vaststel dat er een specifiek probleem speelt bij stacaravanbewoners omdat ik daar doodeenvoudig niet over praat, dan kan ik toch ook niet vaststellen waarom juist die stacarvanbewoners in hoge mate een bepaald gedrag vertonen, dan kan ik daar dus ook geen specifieke adequate maatregelen op los laten, sterker nog ik kan die mensen zelf niet eens wijzen op de specifieke omstandigheden die hun probleem veroorzaken. En ja als ik dat specifieke probleem bij die stacaravanbewoners benoem dan loop ik het risico dat bepaalde personen daarmee aan de haal gaan. Maar dat vind ik dan weer minder erg dan alles onder het karpet vegen uit angst daarvoor, dat is namelijk wat we jaren en jaren gedaan hebben en de resultaten daarvan zijn maar al te zichtbaar.
Ik heb niks tegen het probleem benoemen. Alleen doe dan eens een poging het probleem te benoemen, want de meesten die klagen dat het probleem niet benoemd mag worden en dat je iets niet mag zeggen zijn met iets heel anders bezig dan het probleem benoemen. Dan komt er niet meer uit dan 'ja je weet wel, die Marokkanen', dan kun je net zo goed wegkijken van het probleem want benoemen van een probleem is toch echt wat anders.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen niet bestaan en ook niet dat er hier niet van rondhangen, maar ik heb genoeg mensen gelezen die het "Marokkanenprobleem" wel benoemen c.q. erkennen, maar die niet bezig zijn met een vorm van racisme. Over generaliseren gesproken ....
Accepteren heeft niks met realisme te maken maar alles met overgave.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.
Niet willen denken.... kijk om je heen op fok en je krijgt het overal bevestigd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat mensen graag willen denken dat het probleem ontkent wordt.
Dat zeg jij, maar ik heb toch erg weinig gehoord over geweldsdelicten van Turken of Surinamers. Criminaliteit wel, dat is gerelateerd aan armoede, maar niet dit zinloos, respectloos geweld.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.
De echte oorzaak van dergelijke problemen is simpelweg de sociaal-economische positie van deze groepen. Maar het is bijna niet meer mogelijk dat te benoemen, want dat ben je een linkse lul die problemen niet durft te benoemen en dingen goedpraat.
Kijk gewoon eens naar de probleemgroepen begin 20e eeuw in b.v New York. Kennelijk speelde daar afkomst geen rol. Kijk gewoon eens naar alle probleemgroepen overal ter wereld en er valt je 1 ding op dat ze gemeen hebben.
Dus als je echt problemen wil oplossen stap je eens af van het benoemen, het roepen om een keiharde aanpak en pak je de bron van de ellende aan. En de oplossing moet dan echt van 2 kanten komen, mensen moeten hun kans pakken en mensen moeten hun kans krijgen.
Maar dan nog zal je altijd deze problemen houden. We moeten dan ook niet doen alsof Nederland een enorm vreselijk land is met een gigantisch criminaliteitsprobleem. Want dat is simpelweg niet waar.
Je benoemt het probleem niet in een misdaadbericht. Het probleem is al heel lang geleden benoemt, dat ligt ver achter ons. Leer dat nou eens accepteren. Bovendien liegt het menselijk brein zichzelf voor qua patronen, het probleem bestond pas echt toen we goede cijfers hadden. Het probleem is dat het 'benoemen' schijnbaar prettig is, prettiger iig dan verder kijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het probleem moet je eerst benoemen alvorens je het kan oplossen.
Troll je nou? :pquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Jellereppe het volgende:
Is er al een rekening geopend waar je een bijdrage kunt storten aan de nabestaanden?
Nee, als je iets van statistiek zou begrijpen zou je dat niet zomaar automatisch denken...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Project x. Ik was 't alweer vergeten. Bijzonder dat daar voornamelijk roomblanke personen waren. Je zou toch denken dat de Marokkanen - volgens de meeste hier - daar dan op af zouden komen. Met grote groepen rellen.
Serieuze reactie trouwens.
Er komt in elk geval een benefietwedstrijd met oudvoetballers om geld in te zamelen voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Jellereppe het volgende:
Is er al een rekening geopend waar je een bijdrage kunt storten aan de nabestaanden?
Jah, 1x over de scheef gaan is net zo erg als 1000x.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Project x. Ik was 't alweer vergeten. Bijzonder dat daar voornamelijk roomblanke personen waren. Je zou toch denken dat de Marokkanen - volgens de meeste hier - daar dan op af zouden komen. Met grote groepen rellen.
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Dank je. Dat is mooi om te weten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Er komt in elk geval een benefietwedstrijd met oudvoetballers om geld in te zamelen voor de nabestaanden.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, 1x over de scheef gaan is net zo erg als 1000x.
Sjongejonge....
Nee want het is irrelevant hoe P&W er mee omgaan. NIEMAND houd je tegen om het er over te hebben, dat zogenaamde feit is een soort massale psychose geworden waardoor men het bijna meer heeft over dat ze het niet kunnen zeggen dan het zeggen zelf. Ik word er doodmoe van...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar Fok leest niet iedereen, kijk maar hoe krampachtig P&W ermee omgaan.
Nee hoor, Project X, daar heeft deze bepaalde groep Marokkanen niets mee. Het is niet 'hun' straat, niet 'hun' wijk en bovendien wordt 'hun' aversie voor autoriteit met dit Project niet opgeroepen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Maar hoe zit het met de Antillianen dan, de afkomst van de andere dader , procentueel verantwoordelijk voor meer misdrijven ? Waarom gaat het constant over Marokkanen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.
Dat wil niet direct zeggen dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle VORMEN van criminaliteit.
Ook wil het niet zeggen dat Marokkanen betrokken zijn bij alle UITINGEN van criminaliteit.
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het.
en die groepen moet je aanpakkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.
Dat wil niet direct zeggen dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle VORMEN van criminaliteit.
Ook wil het niet zeggen dat Marokkanen betrokken zijn bij alle UITINGEN van criminaliteit.
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het.
Het is gewoon wachten tot het misgaat, dezelfde fouten worden gemaakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die groepen moet je aanpakken
ik hoop dat we het met de oostblokkers eens goed doen en eraan beginnen voor er een generatie van dreigt te ontsporen
Klopt. Want dan ligt het bovenop de stapel met 100.000 andere gevallen. Mag dat niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Ziba het volgende:
[..]
maar als 't allemaal Marokkanen waren had jij weer geschreeuwd: 'zie je wel!!!!!'
Nou kom maar op met je bron dan want de cijfers zeggen van niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.
Huh? Het is toch nooit 'hun' wijk. 'Marokkanen' voelen zich (en zijn) geen Nederlanders. Zegt nota bene iedereen hier.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee hoor, Project X, daar heeft deze bepaalde groep Marokkanen niets mee. Het is niet 'hun' straat, niet 'hun' wijk en bovendien wordt 'hun' aversie voor autoriteit met dit Project niet opgeroepen.
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Want dan ligt het bovenop de stapel met 100.000 andere gevallen. Mag dat niet?
Zit jij soms niet over broertjes of wie dan ook, te zeuren dat diegene "het alweer doet" en jij het patroon herkent?
Nu ga je uiteraard "nee" roepen omdat ik het toch niet kan controleren maar je weet wat ik bedoel.
Antillianen met name. Marokkanen en Antillianen vormen het grootste probleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?
die moeten ook beter hun best doen/achter de broek gezeten wordenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?
Waar las je dat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.
En wat zijn die fouten? Het niet benoemen? Het laten begaan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is gewoon wachten tot het misgaat, dezelfde fouten worden gemaakt.
Misschien moeten we er niet teveel van binnenhalen? Ze komen toch alleen maar de werkloosheid vergroten en zo de lonen te drukken en daar profiteert maar een hele kleine groep van. Een groep die bovendien niet de lasten ervan draagt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die groepen moet je aanpakken
ik hoop dat we het met de oostblokkers eens goed doen en eraan beginnen voor er een generatie van dreigt te ontsporen
het onbeperkt toelaten zonder taaleis, werkeis, gelijk uitkering.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
En wat zijn die fouten? Het niet benoemen? Het laten begaan?
Op een site die in deze reeks werd gepost. Allochtoonse jongeren komen vaker in aanraking met politie ofzo, autochtonen minder maar plegen ernstigere delictne.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |