quote:Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?
Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.
De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.
Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:
De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.
Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.
Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.
Alleen contact met advocaat
De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.
Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:Molestatie grensrechter op foto
Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.
„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”
De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:quote:Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.
Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.
Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Bronneke erbij svp, zoals alle geciteerde stukkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:53 schreef 3-voud het volgende:
Het commentaar in de media komt niet veel verder dan de oppervlakte van de groene grasmat. Men slooft zich uit in politieke correctheid. Over de achtergrond van de verdachten is lange tijd gezwegen.
Hiermee belandt het incident in de wereld van de taboes. Niet voor niets wordt door alle media zo voorzichtig gereageerd. Zoals tien jaar geleden het onderwijs werd opgeschrikt door een moord op een leraar, zo is nu de voetbalwereld aan de beurt.
Bij nader inzien gaat het om een incident waar eer en macht een rol spelen. Het slachtoffer is een blanke man, een vlaggenist met het gezag van één wedstrijd. De daders zijn jongemannen van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst. Er is sprake van crimineel groepsgedrag met een etnisch tintje.
Al meer dan dertig jaar worstelen we met het probleem van de Marokkaanse jeugdcriminaliteit. De vele incidenten zijn herkenbaar en grensverleggend. In het ene geval gaat het om ambulancepersoneel, in het andere geval is het een buschauffeur of een treinconducteur. Ook Sint-Nicolaas, al heeft de goedheiligman het christelijk kruis op zijn mijter afgezworen, is vaak het doelwit. Mannen in een uniform, bekleed met macht, zijn het doelwit en slachtoffer.
Gewone blanke Nederlanders, mannen en vrouwen zonder uniform, laten het wel uit hun hoofd om onbekende Marokkaanse jongemannen in het publieke domein aan te spreken op overlastgevend gedrag. Marokkanen beschikken immers over 'mobielwaarde'. Voordat je het weet heb je een groep trotse Marokkanen met kortelontjesgedrag tegenover je.
De daders zijn jongemannen die in een machocultuur zijn opgegroeid. In die cultuur ben je een slappeling als je een stap terugzet of onbekend Nederlands gezag accepteert. In een groepscultuur moet je ook reageren op ongewenste opmerkingen of commentaar, anders ben je het lachertje van de dag.
Soms is sprake van uitdagend gedrag. Dan zijn de slachtoffers gemakkelijke doelwitten, zoals vrouwen, homoseksuelen en joden.
De betrokken verdachten zijn vaak Marokkaanse jongemannen. Ze zijn in Nederland geboren en getogen, van huis uit krijgen zij een zeer negatief beeld mee over de Nederlandse samenleving. Dit type jongens tref je aan op plekken met concentraties van Marokkanen of Antillianen, zoals in Amsterdam-West. Ze hebben schijt aan de regels. Een autoriteit, anders dan van de vader, broer of familieoudste, wordt niet geaccepteerd. Waarom zou je integreren in een samenleving die je niet ziet zitten.
De Nederlandse overheid heeft het probleem lange tijd niet willen zien, bang te worden beschuldigd van racisme of discriminatie. De wetenschap sloofde zich uit in verklaringen, waarin geen plaats is voor etniciteit of cultuur. De overheid kwam een aantal jaar geleden met goedbedoelde imagocampagnes met prachtige kleurenfoto's van goed geïntegreerde Marokkanen. 'Hoe leuk zijn de Marokkanen?' Alleen al het stellen van de vraag had een teken aan de wand moeten zijn.
Kopie uit de krant maar goed verhaal.
Nog nooit gehoord van iets als: Uitzondering op de regel?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:57 schreef ukga het volgende:
Ik vind dat berechten als volwassene zo een gelul. Pas dan gewoon die wet aan. Iedereen vanaf een jaar of 12. Vanaf die leefdtijd heb je het besef van goed en kwaad.
Nou, er zit wel verschil in. Je kan de gevolgen niet goed overzien. Zo kan je niet zien, hé, als ik die man op zijn hoofd trap gaat hij dood.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:57 schreef ukga het volgende:
Ik vind dat berechten als volwassene zo een gelul. Pas dan gewoon die wet aan. Iedereen vanaf een jaar of 12. Vanaf die leefdtijd heb je het besef van goed en kwaad.
Ik vind "Marokkaanse jongeren trappen man dood" een betere titel, het heeft namelijk weinig met voetbal en jongeren in het algemeen te maken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:58 schreef macca728 het volgende:
Ik vond Junioren schoppen grensrechter dood een betere titel.
Nu heeft het niets meer met voetbal te maken.
Die wet is er toch nog niet in werking ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van iets als: Uitzondering op de regel?
aangepastquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:58 schreef macca728 het volgende:
Lijkt mij ook... eerst mocht je geen buitenlander zeggen, vervolgens mocht je geen allochtoon zeggen en nu al geen marokkaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Ik vind "Marokkaanse jongeren trappen man dood" een betere titel, het heeft namelijk weinig met voetbal en jongeren in het algemeen te maken.
hmnja die zijn voor kerst 2013 alweer thuis. en dan hebbe ze nog niks geleerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, er zit wel verschil in. Je kan de gevolgen niet goed overzien. Zo kan je niet zien, hé, als ik die man op zijn hoofd trap gaat hij dood.
Maar ze weten wel dondersgoed dat die man op zijn hoofd trappen slecht is. Dat ze daar na een jaar weer voor buiten staan, vind ik onbegrijpelijk
Voor kerst 2012 bedoel je. En maar goed ook, deze mensen hebben het al zwaar zat. En nu ben ik echt weg....quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef ukga het volgende:
[..]
hmnja die zijn voor kerst 2013 alweer thuis. en dan hebbe ze nog niks geleerd.
want grensrechters hebben niets met voetbal te maken?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:58 schreef macca728 het volgende:
Je bent een echte bureaucraat of niet? Jij vind het ook doodnormaal om 24 dagen op je paspoort te wachten als er ergens in het systeem een cijfertje verkeerd staat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die wet is er toch nog niet in werking ?
Ja! En ook richting grensrechters die niet doodgaan!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:06 schreef Nielsch het volgende:
De TT is discriminatie richting juniorensporters die wel gewoon normaal hun sport beoefenen.
Dat stond toch in 1 van die andere topics ? Men kon ze nog niet berechten obv volwassenrecht, die wet was er wel door maar nog niet in werking.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je bent een echte bureaucraat of niet? Jij vind het ook doodnormaal om 24 dagen op je paspoort te wachten als er ergens in het systeem een cijfertje verkeerd staat.
Klopt, jammer is dat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat stond toch in 1 van die andere topics ? Men kon ze nog niet berechten obv volwassenrecht, die wet was er wel door maar nog niet in werking.
Dan kan je hem ook niet toepassen.
Schandalig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja! En ook richting grensrechters die niet doodgaan!
Die kant wil ik niet op. Als die wet er niet was dan vind ik dat er uitzondering mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld om een voorbeeld te stellen of bij grote publieke verontwaardiging.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat stond toch in 1 van die andere topics ? Men kon ze nog niet berechten obv volwassenrecht, die wet was er wel door maar nog niet in werking.
Gewoon wachten totdat deze misdadigers vrijkomen en weer toeslaan dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kap eens met die persoonlijke aanval.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je bent een echte bureaucraat of niet? Jij vind het ook doodnormaal om 24 dagen op je paspoort te wachten als er ergens in het systeem een cijfertje verkeerd staat.
Kap eens met 2 waarschuwingen in 2 verschillende posts.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kap eens met die persoonlijke aanval.
Dat zou betekenen dat het publiek invloed heeft op het rechtssysteem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die kant wil ik niet op. Als die wet er niet was dan vind ik dat er uitzondering mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld om een voorbeeld te stellen of bij grote publieke verontwaardiging.
Het gebeurd vaker, grote publieke verontwaardiging kan meewegen in een veroordeling. Zal even zoeken of ik het zo kan vinden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het publiek invloed heeft op het rechtssysteem.
Ik zou daar zelf niet blij van worden eerlijk gezegd.
Publieke verontwaardiging mag nóóit invloed hebben op het rechtssysteem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die kant wil ik niet op. Als die wet er niet was dan vind ik dat er uitzondering mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld om een voorbeeld te stellen of bij grote publieke verontwaardiging.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Oldie57 het volgende:
Mijn laatste woord hierover:
Als 'jongens' de grensrechter doodschopten, is dit geen aanleiding om alle jongens de schuld te geven. Als 'Marokkanen' de grensrechter doodschopten, is dit voor sommigen blijkbaar wel een aanleiding om alle Marokkanen de schuld te geven. Het probleem is niet dat deze jongens Marokkaan zijn, het probleem is dat anderen dit gelijk gebruiken als stok om mee te slaan en ALLE Marokkanen proberen schuldig te verklaren.
Overigens vind ik dat die kutjongens die Richard hebben doodgeschopt ongelofelijk lang gestraft moeten worden. Dat tuig zou eigenlijk nooit meer vrij mogen.
http://www.knvb.nl/nieuws(...)ichard-nieuwenhuizenquote:Stille tocht voor Richard Nieuwenhuizen
UITGEGEVEN: donderdag, 6 december 2012 12:00 LAATST GEWIJZIGD: donderdag, 6 december 2012 12:22
SC Buitenboys heeft donderdag bekendgemaakt hoe de stille tocht ter nagedachtenis aan Richard Nieuwenhuizen zondag georganiseerd wordt. Hieronder het bericht zoals geplaatst door de vereniging.
'Op zondag 9 december vindt in Almere een stille tocht plaats ter nagedachtenis aan Richard Nieuwenhuizen. De familie wil heel graag deze stille tocht alleen met alle voetbalverenigingen uit Almere en een aantal genodigden laten plaatsvinden, en hoopt dat iedereen deze wens zal respecteren. De familie laat weten enorm geroerd te zijn door de overweldigende belangstelling en steunbetuigingen uit binnen- en buitenland en voelt zich hierdoor enorm gesteund. Met deze stille tocht wil de familie stilstaan bij het overlijden van Richard en een sterk en krachtig signaal afgeven dat er zonder respect geen voetbal kan zijn. Nadere informatie over de tocht, volgt op de website.'
De KNVB zal met een bescheiden afvaardiging bij de stille tocht aanwezig zijn.
Dan is ie 28 als ie vrijkomt als gefrustreerde volwassene. Laat ze maar wat langer zitten, en in de tussentijd onbetaald werk voor de samenleving uitvoeren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Nielsch het volgende:
Voor de verdachten van 16 jaar is er nog hoop; onlangs heeft een andere 16-jarige verdachte maar liefst 18 jaar cel gekregen voor een ernstig vergrijp.
gebeurt*quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het gebeurd vaker, grote publieke verontwaardiging kan meewegen in een veroordeling. Zal even zoeken of ik het zo kan vinden.
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Oldie57 het volgende:
Mijn laatste woord hierover:
Als 'jongens' de grensrechter doodschopten, is dit geen aanleiding om alle jongens de schuld te geven. Als 'Marokkanen' de grensrechter doodschopten, is dit voor sommigen blijkbaar wel een aanleiding om alle Marokkanen de schuld te geven. Het probleem is niet dat deze jongens Marokkaan zijn, het probleem is dat anderen dit gelijk gebruiken als stok om mee te slaan en ALLE Marokkanen proberen schuldig te verklaren.
Overigens vind ik dat die kutjongens die Richard hebben doodgeschopt ongelofelijk lang gestraft moeten worden. Dat tuig zou eigenlijk nooit meer vrij mogen.
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteemquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Publieke verontwaardiging mag nóóit invloed hebben op het rechtssysteem.
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het publiek invloed heeft op het rechtssysteem.
Ik zou daar zelf niet blij van worden eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteem
rechters zeggen dat er ook gewoon bij
edit: volgens mij?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja, op de strafmaat, binnen de gestelde kaders, kan het invloed hebben. Niet op hoe het rechtssysteem toegepast wordt.
Weet je wat het probleem is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.
Ik gooi even de disclaimer erin...quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen*. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).
Ja maar dat zou niet mee mogen spelen. Rechters moeten objectief zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteem
rechters zeggen dat er ook gewoon bij
edit: volgens mij?
Ik kan zo snel helaas niet het voorbeeld vinden dat ik bedoelde. Maar meen mij de volgende quote op het NOS Journaal herinneren: "En vanwege de impact op de maatschappij en de publieke verontwaardiging heeft de rechter besloten een extreem hoge straf op te leggen." Of dit hoger was dan wat het systeem toestaat weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
gebeurt*
En ja, op de strafmaat, binnen de gestelde kaders, kan het invloed hebben. Niet op hoe het rechtssysteem toegepast wordt.
Dit dus, en dit lijkt mij geen racisme of discriminatie maar dit zijn feiten die onderbouwd/gesteund worden door cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).
Van mij mag de titel dus zijn: 'Marokkanen schoppen grensrechter'. Ik zie al 10 jaar verbanden....
Eerst onderwijs, nu voetbal.
De massa is helemaal niet dom. Jij vindt dat de massa dom is omdat ze pleiten voor hogere straffen en de Telegraaf lezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is?
Een individu is slim, de massa daar in tegen is dom.
Het rechtssysteem moet nooit te beïnvloeden zijn door massa hysterie vind ik.
Het zijn Nederlandersquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Landgeld het volgende:
Titel = "Marokkaanse jongeren trappen man dood"
Wéér Marokkanen.
dus goed toch?quote:
Doe eens. En maak dan weer je punt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik gooi even de disclaimer erin...
dat ze rekening houden met wat het misdrijf in de maatschappij teweeg heeft gebracht wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet objectief meer zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat zou niet mee mogen spelen. Rechters moeten objectief zijn.
Blijkbaar zijn er nog steeds personen die niet kunnen lezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er nog steeds personen die het nodig vinden om het probleem van tafel te vegen, terwijl de pleitbezorgers van het Marokkanenprobleem zich toch redelijk stil houden in dit topic. De knuffelaars weten blijkbaar van geen ophouden.
Nee maar het mag niet meespelen. Als je Pim Fortuyn vermoord is dat even erg als je iemand anders vermoord. bv.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ze rekening houden met wat het misdrijf in de maatschappij teweeg heeft gebracht wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet objectief meer zijn
Wie begon er dan ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie blijft er nu over drammen ? Jij of wij ?
Nee, en 99% is ook geen 100%.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht, in een wijk met veel Marokkanen, en nu ?
Daarbij is 54% geen 100%.
Dat is jouw aanname.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, en 99% is ook geen 100%.
Serieus, als 99% crimineel is zou je nog steeds op die ene 1% blijven wijzen, puur om maar de discussie van tafel proberen te vegen.
Ja het is een Amsterdammer van 16quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:24 schreef 3-voud het volgende:
Laatste nieuws was dus de 4de dader opgepakt. Of verdachte.
Iets meer over bekend?
http://www.nu.nl/binnenla(...)ag-grensrechter.htmlquote:Vierde jongen verdacht van doodslag grensrechter
AMSTERDAM - De politie heeft donderdagavond een vierde verdachte opgepakt wegens de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen.
Foto: ANP
Bekijk video
Dat meldt de politie vrijdag. Het gaat om een 16-jarige Amsterdammer, die in hetzelfde elftal speelde als de drie verdachten die eerder werden aangehouden.
De politie sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen volgen. Er zijn 20 rechercheurs op de zaak gezet.
De 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen werd zondag na een wedstrijd tussen de Almeerse club Buitenboys B3 en Nieuw Sloten B1 uit Amsterdam door jonge aanhangers van die laatste club mishandeld. Een dag later overleed hij aan zijn verwondingen.
Eerder werden al drie verdachten van 15 en 16 jaar gearresteerd. De jongens worden verdacht van doodslag, mishandeling of openlijke geweldpleging. De drie jongens die al vastzaten, kregen donderdag van de rechter-commissaris te horen dat ze nog zeker 14 dagen in voorarrest moeten blijven.
Benefietduel
De vereniging van ex-internationals zal een benefietwedstrijd organiseren bij SC Buitenboys in Almere.
Dat maakte oud-international en Ajax-trainer Frank de Boer vrijdag via Twitter bekend.
De opbrengsten van het duel zullen naar de nabestaanden gaan van Richard Nieuwenhuizen.
Waar haal je die specifieke cijfers vandaan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef HFC het volgende:
Alle links rakkers hier moeten eens dat bord voor hun kop weg halen. 'Nee jongens, we mogen niet iedereen over 1 kam scheren'. Hou toch op man, hier in Amsterdam is het ELKE dag raak met zinloos geweld en overvallen op juweliers. En dat is alleen nog maar Amsterdam. In 90% van de gevallen komen de daders uit Noord-Afrika en in 80% van die 90% zijn het Marrokanen. Maar volgens de links mannetjes hier mogen we absoluut NIET iedereen over 1 kam scheren hoor, dat heeft de PvdA ons geleerd!
Met capuchon of tintje?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het is een Amsterdammer van 16
Hoho, er speelde ook ene Wouter in dat team als ik het mij goed herinner. Nu niet alle Marokkanen over een kam scheren.quote:
Wouter droeg een capuchon. Dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoho, er speelde ook ene Wouter in dat team als ik het mij goed herinner. Nu niet alle Marokkanen over een kam scheren.
Zou kunnen, die grensrechter had toch gezegd dat er 4 of 5 daders waren ? (voor hij overleed)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:27 schreef Dragonetti het volgende:
Op nu.nl las ik dat ook, en werd zelfs gezegd dat er misschien nog meer aanhoudingen (meervoud) volgen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Waar haal je die specifieke cijfers vandaan?
Oftewel, tegenover elke niet-Marokkaanse verdachte staan 4 Marokkaanse verdachten. Oftewel: 4 op de 5 oftewel 80%...quote:Marokkaanse Nederlanders worden ten opzichte van de totale bevolking bijna vier keer zo vaak verdacht van vermogensdelicten en ruim drie keer zo vaak verdacht van geweldsdelicten, drugsdelicten en openbare orde delicten.
oh oh bron graag anders discrimineer je mensen die Wouter heten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoho, er speelde ook ene Wouter in dat team als ik het mij goed herinner. Nu niet alle Marokkanen over een kam scheren.
Ik ga niet zeggen; Het is opzienbarend (en toch ook weer niet) dat ook nier weer Marokkaanse jonge mannen bij waren betrokken. Als het om straatcriminaliteit, straatterreur, beroving en mishandeling gaat is het percentage gevallen waar Marokkaanse jonge mannen bij betrokken onevenredig hoog. Hoe zit dat nu precies, hoe komt dit, wat kun je er aan doen, waarom zoveel Marokkaanse jongeren, wat gaat er mis binnen die specifieke groep, wat zijn de specifieke problemen binnen die groep. Nee, dat ga ik hier niet zeggen, niet op Fok, dat mag niet, laat ze dat maar op en bij andere media aansnijden.... maar ik vind er wel wat van!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Al het tuig verdient keiharde straf, maar er gaan hier teveel mensen te ver in hun mening over een hele bevolkingsgroep.
Nee dat is wel relevant maar we mogen er niet over praten hier.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen; Het is opzienbarend (en toch ook weer niet) dat ook nier weer Marokkaanse jonge mannen bij waren betrokken. Als het om straatcriminaliteit, straatterreur, beroving en mishandeling gaat is het percentage gevallen waar Marokkaanse jonge mannen bij betrokken onevenredig hoog. Hoe zit dat nu precies, hoe komt dit, wat kun je er aan doen, waarom zoveel Marokkaanse jongeren, wat gaat er mis binnen die specifieke groep, wat zijn de specifieke problemen binnen die groep. Nee, dat ga ik hier niet zeggen, niet op Fok, dat mag niet, laat ze dat maar op en bij andere media aansnijden.... maar ik vind er wel wat van!
Heb ik al voor je gedaan:quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen; Het is opzienbarend (en toch ook weer niet) dat ook nier weer Marokkaanse jonge mannen bij waren betrokken. Als het om straatcriminaliteit, straatterreur, beroving en mishandeling gaat is het percentage gevallen waar Marokkaanse jonge mannen bij betrokken onevenredig hoog. Hoe zit dat nu precies, hoe komt dit, wat kun je er aan doen, waarom zoveel Marokkaanse jongeren, wat gaat er mis binnen die specifieke groep, wat zijn de specifieke problemen binnen die groep. Nee, dat ga ik hier niet zeggen, niet op Fok, dat mag niet, laat ze dat maar op en bij andere media aansnijden.... maar ik vind er wel wat van!
Een junior dusquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het is een Amsterdammer van 16
een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrol?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat is wel relevant maar we mogen er niet over praten hier.
Het lijkt mij een maatschappelijk probleem.
Ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrol?
Eens!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef Jian het volgende:
[..]
en Antillianen en Amsterdammers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar jij hebt er problemen mee dat de cijfers aangeven dat Marokkanen en Antillianen er relatief veel vaker bij betrokken zijn ?? ZEKER BIJ VOETBALGEWELD ???quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoho.... ik ben er ook nog. En ik gedraag me voorbeeldig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef sp3c het volgende:
gaan jullie nou het hele topic vol zitten jammeren dat je zogenaamd niets mag zeggen want dan kan het idd net zo goed weer dicht
hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar jij hebt er problemen mee dat de cijfers aangeven dat Marokkanen en Antillianen er relatief veel vaker bij betrokken zijn ?? ZEKER BIJ VOETBALGEWELD ???
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoho.... ik ben er ook nog. En ik gedraag me voorbeeldig.
ik was niet op RTL en ik heb nergens aangegeven dat ik problemen had met die cijfersquote:
Die tijd is geweest. De echte discussie vond ergens dinsdag- en woensdagmiddag plaats.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:36 schreef HFC het volgende:
Gaan we hier chatten met oneliners of gaan mensen nog normaal reageren met posts van 2 zinnen of meer?
Nou waarom vraag je dan hoe ik er bij kom ??quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was niet op RTL en ik heb nergens aangegeven dat ik problemen had met die cijfers
Wil best maar als ik dan zie dat het binnen een minuut weer gedelete wordt dan heeft dat geen zin, dan maar één zin........quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:36 schreef HFC het volgende:
Gaan we hier chatten met oneliners of gaan mensen nog normaal reageren met posts van 2 zinnen of meer?
omdat je zei dat ik er problemen mee hadquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou waarom vraag je dan hoe ik er bij kom ??
http://www.nujij.nl/algem(...)eweld.20365134.lynkx
Het gaat er om dat het niet uitmaakt welke daad ze begaan of ze een kind of een volwassene zijn. Pas dan de wet aan voor dit soort misdaden gepleegd door kinderen, nu is het meer popi-jopi gepraat om streng te lijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, er zit wel verschil in. Je kan de gevolgen niet goed overzien. Zo kan je niet zien, hé, als ik die man op zijn hoofd trap gaat hij dood.
Maar ze weten wel dondersgoed dat die man op zijn hoofd trappen slecht is. Dat ze daar na een jaar weer voor buiten staan, vind ik onbegrijpelijk
Een moderator die op deze manier typt is mijns inziens überhaupt niet serieus te nemen. Laat staan van topics naar zijn hand willen zetten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:38 schreef sp3c het volgende:
omdat je zei dat ik er problemen mee had
dus vroeg ik hoe je daar bij kwam
Dus die ene % moet ook maar het land uit worden gezet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, en 99% is ook geen 100%.
Serieus, als 99% crimineel is zou je nog steeds op die ene 1% blijven wijzen, puur om maar de discussie van tafel proberen te vegen.
Ga jij nu net doen alsof je hier over dit onderwerp wel kan en mag zeggen wat je wil ....(en dan heb ik het niet over discriminatie)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef sp3c het volgende:
gaan jullie nou het hele topic vol zitten jammeren dat je zogenaamd niets mag zeggen want dan kan het idd net zo goed weer dicht
omdat je eerder vroeg een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoodrol.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat je zei dat ik er problemen mee had
dus vroeg ik hoe je daar bij kwam
als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Ga jij nu net doen alsof je hier over dit onderwerp wel kan en mag zeggen wat je wil ....(en dan heb ik het niet over discriminatie)
You just made his point.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:39 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus die ene % moet ook maar het land uit worden gezet?
Deze post dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hou toch op. 100% zeker dat je deze reactie trouwens ook delete. Jij delete wat je uitkomt, je probeert op de meeste lage en smerige manier een discussie te sturen. Daar kan ik echt niet tegen. Als je het er niet mee eens bent en het niet met woorden kan winnen ga dan alsjeblieft weg en ga niet censureren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)
jij noemde het een maatschappelijk probleem, ik noem het een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrolquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je eerder vroeg een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoodrol.
Dan geloof je dat blijkbaar niet.
Maar wie speelt dan wie op de man hier ? Dat valt heus wel mee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)
ja dat mocht niet meervan Timmm en Voorschrift.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij noemde het een maatschappelijk probleem, ik noem het een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrol
stel je niet aan, al die posts van jou die ik heb verwijderd gingen totaal nergens overquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hou toch op. 100% zeker dat je deze reactie trouwens ook delete. Jij delete wat je uitkomt, je probeert op de meeste lage en smerige manier een discussie te sturen. Daar kan ik echt niet tegen. Als je het er niet mee eens bent en het niet met woorden kan winnen ga dan alsjeblieft weg en ga niet censureren.
dat valt heus wel meequote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat mocht niet meervan Timmm en Voorschrift.
quote:
quote:Posts zoals hierboven en andere nutteloze, policyonverschrijdende posts zullen worden gedelete. Verder is het logisch dat je hier ook eens kijkt naar het feit dat jeugdige marokkanen nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij de pliessie, daar hoeft het geen vier topics lang over te gaan, dit topic gaat over deze misdaad.
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
Toch wel tenenkrommend en veelzeggend dit item van 1vandaag.
Vraag me af hoever de knuffelaars hun gezicht van dit soort reportages afwenden. Ze ontwijken het tot op het bot en zwijgen in alle tonen.
!
ja het valt idd wel mee zoals gezegdquote:
Zo stigmatiserend weer dit filmpje. Deze mensen doen niets fout. Als er al mensen zijn die wat fout doen dan is het een incident, leer dat nou!!!!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
Toch wel tenenkrommend en veelzeggend dit item van 1vandaag.
Vraag me af hoever de knuffelaars hun gezicht van dit soort reportages afwenden. Ze ontwijken het tot op het bot en zwijgen in alle tonen.
!
Oké, maar hoe heeft dit filmpje:quote:
Dan te maken met de misdaad. Want dit neigt dan ook wel heel erg naar het in aanraking komen met politie en dit mag blijven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef mossad_agent het volgende:
Zolang feiten niet genoemd mogen worden en zelfs titels worden aangepast om discussies te voorkomen,.... is het geen discussie waardig. Men heeft zijn zin, succes.
[..]
Lijkt mij ook... eerst mocht je geen buitenlander zeggen, vervolgens mocht je geen allochtoon zeggen en nu al geen marokkaan.
Ik hoop dat men voortaan spreekt van 'mensen', ... "er is een mens door een ander mens doodgeschopt. Er stonden mensen naast de lijn maar die mensen gingen die andere mensen niet helpen zodat er mensen dood zijn gegaan".
Stel je die vraag aan mij? Ik koppelde alleen 2 stellingen van mods met elkaar die in mijn ogen tegenstrijdig zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oké, maar hoe heeft dit filmpje:
[..]
Dan te maken met de misdaad. Want dit neigt dan ook wel heel erg naar het in aanraking komen met politie en dit mag blijven.
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef ukga het volgende:
[..]
hmnja die zijn voor kerst 2013 alweer thuis. en dan hebbe ze nog niks geleerd.
Huh nee? Juist helemaal niet. Juist om die Marokkaanse jongens en meisjes die het goed doen niet de dupe te laten worden van hun ciminele soortgenoten is het juist zo essentieel dat de discussie die jij graag van tafel wilt vegen gevoerd wordt. Juist met one-liners die jij graag bezigt (er zijn ook slechte Nederlanders hoor) veeg je het probleem van tafel en benadeel je de Marokkanen die het wel goed doen. Jammer dat je dat maar niet door wilt krijgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:39 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus die ene % moet ook maar het land uit worden gezet?
Waarom noem je die man niet gewoon Samsom?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.
Nee ze leren niets maar volgend jaar zijn de grensrechters wel veilig voor dit geteisem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).
Nee, stel ik niet aan jou. Maar algemeen, waarom mag het ene dat gaat over Marokkanen en politie blijven staan en het andere niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Stel je die vraag aan mij? Ik koppelde alleen 2 stellingen van mods met elkaar die in mijn ogen tegenstrijdig zijn.
Bedankt voor het zo goed verwoorden, zo mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.
De relevantie zit echt in je hoofd verder. Je hoort nooit iemand huilen dat de afkomst er niet bijgezet wordt als de dader een witte autochtoon is. Het is niet de verantwoordelijkheid van een nieuwsbericht om een patroon aan te geven, dan zou elk misdaadbericht verzanden in een orgie van details om het in een groter geheel te plaatsen.
Het kan best (het lijkt me idd zelfs waarschijnlijk) dat er een verband is tussen afkomst en en dit soort geweld, maar dat soort dingen kun je hier op Fok echt niet normaal bediscussiëren.
oh ja dat is waar, dacht aan die hond ws hahaquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom noem je die man niet gewoon Samsom?
Een omgekeerde no true scotsman, chapeau.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
En het gevoel dat deze mensen voor lange tijd geen gevaar vormen voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).
Ik vind het een Marokkanen bash topic.quote:Dit is geen!! Marokkanen bash topic.
Alle posts die dat wel suggereren of proberen worden genote en verwijderd.
LOLquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik vind het een Marokkanen bash topic.
Wordt deze post nu verwijdert?
Wat een ongelofelijk kulverhaal! Natuurlijk kun je dat soort zaken gewoon bediscussiëren en als zaken ontsporen modereer je als mod, pak je de betreffende teksten c.q. personen eruit, spreek je aan en corrigeer je. Maar je sluit niet een dergelijk hot-news-topic onder opgave van "vage redenen en ten faveure van bepaalde personen. Vind je het gek dat users dan verongelijkt gaan reageren!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.
De relevantie zit echt in je hoofd verder. Je hoort nooit iemand huilen dat de afkomst er niet bijgezet wordt als de dader een witte autochtoon is. Het is niet de verantwoordelijkheid van een nieuwsbericht om een patroon aan te geven, dan zou elk misdaadbericht verzanden in een orgie van details om het in een groter geheel te plaatsen.
Het kan best (het lijkt me idd zelfs waarschijnlijk) dat er een verband is tussen afkomst en en dit soort geweld, maar dat soort dingen kun je hier op Fok echt niet normaal bediscussiëren.
Het punt is dat mensen in dergelijke discussie oneerlijk zijn, waarschijnlijk ook tegen zichzelf. Als je het over 'leren' hebt klinkt het heel nobel natuurlijk, terwijl gerechtigheidsgevoel een heel primaire reactie is. Dat is hoe slechte wetten ontstaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ze leren niets maar volgend jaar zijn de grensrechters wel veilig voor dit geteisem.
En de komende 30 jaar ook dan.
Ze hoeven van mij niets te leren. Sterker nog dat zullen ze toch niet, want van alle kanten werd er gezegd dat ze dat niet kunnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen in dergelijke discussie oneerlijk zijn, waarschijnlijk ook tegen zichzelf. Als je het over 'leren' hebt klinkt het heel nobel natuurlijk, terwijl gerechtigheidsgevoel een heel primaire reactie is. Dat is hoe slechte wetten ontstaan.
Bedankt voor het zo goed verwoorden, zo mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Hier geeft Robijn48 toch echt toe dat er een zeer waarschijnlijk verband zit tussen afkomst en geweld. Heel goed! Ze ziet het licht.
Dit topic (en vele anderen) bewijzen je ongelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kulverhaal! Natuurlijk kun je dat soort zaken gewoon bediscussiëren en als zaken ontsporen modereer je als mod, pak je de betreffende teksten c.q. personen eruit, spreek je aan en corrigeer je. Maar je sluit niet een dergelijk hot-news-topic onder opgave van "vage redenen en ten faveure van bepaalde personen. Vind je het gek dat users dan verongelijkt gaan reageren!
Er kan pas naar oorzaken gezocht worden als er een brede nationale discussie op gang komt. Dat is stap 1. Maar zelfs die eerste stap willen velen al proberen tegen te houden.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Wie heeft jou verhinderd dan om jouw punten in te brengen in de discussie?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:00 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik vind dat de tweets van Femke Halsema van vandaag het eigenlijk goed verwoorden, maar ik durf het niet meer te plaatsen hier.
nee dan dezequote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Er staat 'dit soort' geweld, dat is een heel belangrijke distinctie. Mensen die denken dat sommige 'rassen' van nature geweldadiger zijn letten niet goed op naar mijn bescheiden mening. Het heeft alles te maken met sociale factoren, maar dat correleert gewoon sterk met afkomst. 1 van de vele redenen waarom afkomst benoemen schadelijk kan zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Hier geeft Robijn48 toch echt toe dat er een zeer waarschijnlijk verband zit tussen afkomst en geweld. Heel goed! Ze ziet het licht.
Nee, dat zegt ze juist niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef macca728 het volgende:
nou doe maar niet, die ontkent het weer , het is weer puur toeval dat het nu Marokkanen zijn.
volgens Femke
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Mee eens, maar "als" is niet aan de orde. Er *is* gewoon een maatschappelijk probleem. Dat probleem is er jarenlang en de trend is eerder dat het erger wordt dan dat het minder erg wordt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Marokkanen zijn geen ras.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er staat 'dit soort' geweld, dat is een heel belangrijke distinctie. Mensen die denken dat sommige 'rassen' van nature geweldadiger zijn letten niet goed op naar mijn bescheiden mening. Het heeft alles te maken met sociale factoren, maar dat correleert gewoon sterk met afkomst. 1 van de vele redenen waarom afkomst benoemen schadelijk kan zijn.
Okee, maar om oplossingen te noemen moet je eerst toegeven dat er een probleem is. Zolang je dat al niet wilt doen hebben oplossingen ook niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze juist niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Ik heb eerder in deze reeks geschreven dat je vooral niet bang moet zijn om zaken te benoemen uit angst dat de verkeerde mensen daarmee aan de haal gaan, omdat in gedegen en uitputtend onderzoek wellicht ook de oplossingen liggen voor de bestrijding van dit probleem. Jij weet al van te voren dat, dat niet zo is bent bang voor eventuele gevolgen van het benoemen van zaken en generaliseert daarom liever dan zaken scherp en helder te stellen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit topic (en vele anderen) bewijzen je ongelijk.
Laat me het anders stellen, wat is precies de toegevoegde waarde van het er bij zetten. Welk positief effect heeft het? Ik zie alleen maar radicalisatie, uitsluiting van groepen (wat per definitie alleen de goeden schaad en het probleem verergert) en het goedpraten van racisme als gevolgen. De misdaden lossen we er niet mee op, we verzinnen er geen oplossingen mee en we kunnen het niet beter bestrijden. Dat is nogal een prijs voor een vaag gevoel dat het zo 'hoort' van sommige omdat ze zich anders in hun vrijheid geschaad voelen.
ja dat doet ze wel, het is toeval dat het nu om Marokkanen gaat, maar dat is juist niet zo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze juist niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Dan komt de "islam" boven drijven en dan heb je niet alleen de moslims op je dak, ook heel links.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
Er kan pas naar oorzaken gezocht worden als er een brede nationale discussie op gang komt. Dat is stap 1. Maar zelfs die eerste stap willen velen al proberen tegen te houden.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Nee, ik vind het echt nog steeds niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat doet ze wel, het is toeval dat het nu om Marokkanen gaat, maar dat is juist niet zo.
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
Het punt is dat het feit dat ze Marokkaan zijn helemaal niet zo relevant is. Dat is relevant voor degene die dit probleem zo efficiënt mogelijk wil aanpakken. Het feit dat ze Marokkaan zijn heeft immers helemaal niets met de misdaad te maken en het zogenaamde 'benoemen' impliceert duidelijk een causatie ipv een correlatie bij veel mensen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb eerder in deze reeks geschreven dat je vooral niet bang moet zijn om zaken te benoemen uit angst dat de verkeerde mensen daarmee aan de haal gaan, omdat in gedegen en uitputtend onderzoek wellicht ook de oplossingen liggen voor de bestrijding van dit probleem. Jij weet al van te voren dat, dat niet zo is bent bang voor eventuele gevolgen van het benoemen van zaken en generaliseert daarom liever dan zaken dan ze scherp en helder te stellen.
Als bij jou continue die lamp het niet doet, dan moet je er ook iets anders mee doen, toch? Stel dat terug sturen naar de fabrikant geen optie meer is, wat dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, maar om oplossingen te noemen moet je eerst toegeven dat er een probleem is. Zolang je dat al niet wilt doen hebben oplossingen ook niet zoveel zin.
Als bij mij het licht het niet doet kan ik ook wel met de oplossing aankomen om er een nieuwe lamp in te draaien. Als het probleem echter is dat de stop gesprongen is, heeft een nieuwe lamp ook weinig zig.
Het punt is dat mensen die zeggen het probleem te benoemen dat nou juist niet willen doen. Dat is namelijk moeilijker dan een beetje op Marokkanen schelden en vereist wat meer nadenken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kulverhaal! Natuurlijk kun je dat soort zaken gewoon bediscussiëren en als zaken ontsporen modereer je als mod, pak je de betreffende teksten c.q. personen eruit, spreek je aan en corrigeer je. Maar je sluit niet een dergelijk hot-news-topic onder opgave van "vage redenen en ten faveure van bepaalde personen. Vind je het gek dat users dan verongelijkt gaan reageren!
Jij haalt probleem en oorzaken door elkaar. Het probleem mag me heel erg duidelijk lijken: kutmarokkanen*quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen die zeggen het probleem te benoemen dat nou juist niet willen doen. Dat is namelijk moeilijker dan een beetje op Marokkanen schelden en vereist wat meer nadenken.
Hoewel de islam niet het hoofdprobleem is, is het inderdaad een facet dat meespeelt. Je hebt namelijk van doen met een groep jongens die bepaald gedrag legitiem vinden. Daarbij spelen religieuze opvattingen een rol. Opvattingen over bijvoorbeeld de rol van de vrouw en die van niet-moslims.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan komt de "islam" boven drijven en dan heb je niet alleen de moslims op je dak, ook heel links.
De tijd is nog niet rijp blijkbaar. Mensen durven niet of ontkennen gewoon. Maar als we niet oppassen gaat de rustige bevolking zelf voor rechter spelen. Ik zou er eerlijk gezegd niet om rouwen maar dan is het dak eraf.
Maar het is juist wél relevant. Juist omdat pietje en jantje dit gedrag niet vertonen. Als er ergens sprake is van geweld kun je er geld op inzetten dat dit door 'bepaalde mensen' gebeurt. Het kan dus zomaar goed zijn voor een land wanneer dit benoemd wordt en dat men eens met een gerichte aanpak komt. Een gerichte aanpak kan alleen als je het probleem benoemd, in dit geval mensen met donker haar en een opvliegend karakter die komen uit een land wat in Noord Afrika ligt en waarmee je met de boot naar Spanje kunt gaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het punt is dat het feit dat ze Marokkaan zijn helemaal niet zo relevant is. Dat is relevant voor degene die dit probleem zo efficiënt mogelijk wil aanpakken. Het feit dat ze Marokkaan zijn heeft immers helemaal niets met de misdaad te maken en het zogenaamde 'benoemen' impliceert duidelijk een causatie ipv een correlatie bij veel mensen.
Nee, geen troll. Ik wilde alleen even de kromme bewoording van de boodschap boven het tekstinvoer veld aanstippen...quote:
Dat is het dus wel! Waarom vertonen Achmed en Mohammed wel dit gedrag en Piet en Kees in veeeeeeeeel mindere mate? Is dat dan maar puur toeval dat verdachten van misdrijven 4 op de 5 keer Marokkanen zijn of zit er meer achter?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het punt is dat het feit dat ze Marokkaan zijn helemaal niet zo relevant is.
Hoe weet je dat zo zeker? Dit is puur een uit de duim gezogen aanname die je niet kan staven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
Het feit dat ze Marokkaan zijn heeft immers helemaal niets met de misdaad te maken
Door problemen bij verkeerde partijen te zoeken en mensen aan te spreken die er geen reet mee te maken hebben zorg je ervoor dat je die mensen al niet meer kunt gebruiken in de samenwerking om problemen te bestrijden. Dat is ook meteen het ironische hieraan, op die manier creeër je een selffulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb eerder in deze reeks geschreven dat je vooral niet bang moet zijn om zaken te benoemen uit angst dat de verkeerde mensen daarmee aan de haal gaan, omdat in gedegen en uitputtend onderzoek wellicht ook de oplossingen liggen voor de bestrijding van dit probleem. Jij weet al van te voren dat, dat niet zo is bent bang voor eventuele gevolgen van het benoemen van zaken en generaliseert daarom liever dan zaken scherp en helder te stellen.
Als dit soort misstanden nu voornamelijk begaan werden door bewoners van stacaravans (oh, nu moet ik oppassen natuurlijk, het mogen ook iglo's zijn van mij part) zou het voor een onderzoek naar de onderliggende oorzaken en eventueel te nemen maatregelen dan wel relevant zijn dat het gaat om stacaravan-bewoners.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het punt is dat het feit dat ze Marokkaan zijn helemaal niet zo relevant is. Dat is relevant voor degene die dit probleem zo efficiënt mogelijk wil aanpakken. Het feit dat ze Marokkaan zijn heeft immers helemaal niets met de misdaad te maken en het zogenaamde 'benoemen' impliceert duidelijk een causatie ipv een correlatie bij veel mensen.
Ik begrijp het gewoon werkelijk niet, de enige die beter worden van het benoemen zijn latente racisten, voor de rest heeft niemand er baat bij. Cijfers hebben we gewoon, een mysterie is het niet en het wordt ook niet verborgen gehouden. Waarom zouden we in hemelsnaam de rotzooi aanwakkeren door het te 'benoemen'? Al kun je inmiddels ook gewoon niet meer winnen, gezien het calimerogedrag in dit topic. Ongeveer een decennia lang leek het wel alsof Nederland zich alleen bezig hield met buitenlanders en moslims terwijl het land langzaam in de modder wegzakte en nog steeds vindt men dat ze niet kunnen zeggen wat ze willen...
We zijn geen steek verder en lopen al een jaar of 12 te 'benoemen'. Het wordt wel weer eens tijd voor wat anders.
En hierom moet je het dus niet doen. Je bent blijkbaar verblind geraakt door je eigen overtuiging. Het feit is dat wat je hier zegt gewoon niet waar is. Dat benoemen dient enkel om je in je foutieve overtuiging te versterken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar het is juist wél relevant. Juist omdat pietje en jantje dit gedrag niet vertonen.
Dat is in ieder geval weer stuk preciezer dan 'Marokkanen', zeker op de manier waarop Oudkerk die term ooit bekend maakte. Als je het over Marokkanen hebt dan benoem je het probleem niet, want lang niet alle Marokkanen maken deel uit van het probleem. Dat geldt ook voor hangjongeren, hangen is op zich het probleem helemaal niet, maar mag gewoon. Een probleem benoemen is iets anders dan grofweg in een richting wijzen waar het probleem in de buurt zit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij haalt probleem en oorzaken door elkaar. Het probleem mag me heel erg duidelijk lijken: kutmarokkanen*
Angst regeert.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
Waarom zouden we in hemelsnaam de rotzooi aanwakkeren door het te 'benoemen'?
Was het maar zo. Vandaag hier op fok en van de week op TV uitermate duidelijk geworden dat benoemen nog steeds not done is. Als die gordijnen van angst eens opzij gaan kun je beginnen met aanpakken.quote:We zijn geen steek verder en lopen al een jaar of 12 te 'benoemen'. Het wordt wel weer eens tijd voor wat anders.
Het omgekeerde is enorm ridicuul. Het feit dat dat schijnbaar niet evident is voor je schokt me oprecht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Dit is puur een uit de duim gezogen aanname die je niet kan staven.
Ik zeg niet dat die mensen niet bestaan en ook niet dat er hier niet van rondhangen, maar ik heb genoeg mensen gelezen die het "Marokkanenprobleem" wel benoemen c.q. erkennen, maar die niet bezig zijn met een vorm van racisme. Over generaliseren gesproken ....quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen die zeggen het probleem te benoemen dat nou juist niet willen doen. Dat is namelijk moeilijker dan een beetje op Marokkanen schelden en vereist wat meer nadenken.
Ja we moeten het eerst benoemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Angst regeert.
[..]
Was het maar zo. Vandaag hier op fok en van de week op TV uitermate duidelijk geworden dat benoemen nog steeds not done is. Als die gordijnen van angst eens opzij gaan kun je beginnen met aanpakken.
"Pietje" krijgt thuis opvoeding dat bepaalde dingen niet mogen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef kingmob het volgende:
[..]
En hierom moet je het dus niet doen. Je bent blijkbaar verblind geraakt door je eigen overtuiging. Het feit is dat wat je hier zegt gewoon niet waar is.
Lees dit artikel eens. Zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoewel de islam niet het hoofdprobleem is, is het inderdaad een facet dat meespeelt. Je hebt namelijk van doen met een groep jongens die bepaald gedrag legitiem vinden. Daarbij spelen religieuze opvattingen een rol. Opvattingen over bijvoorbeeld de rol van de vrouw en die van niet-moslims.
Maar kernprobleem is natuurlijk hun gedrag op zich. Veel moslims beschikken wél over de vaardigheid om hun religie in te passen en om zich normaal te gedragen. De groep jongens waar het hier om gaat, laat allerlei vormen van wangedrag zien. En deels rechtvaardigen ze dat gedrag door naar religieuze opvattingen te wijzen.
Wat moet veranderen is niet zozeer de religie; die is zoals -ie is. Wat moet veranderen, is het gedrag. En de politiek moet inderdaad niet te lang meer wachten meer concrete acties, anders krijg je inderdaad het ongewenste effect dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen.
Juist door het wel te benoemen, weet je waar je moet zijn om het op te lossen. Beetje tegenstrijdigheden in je post.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het feit is dat er in die 12 jaar geen flikker aan gedaan is en dat latente racisten zoals jij het noemt, geen gehoor krijgen. Statistieken liegen niet, je kunt ze alleen fout interpreteren. Ze worden weggezet als calimero's en extreem rechtse honden. Lekker is dat. En in de tussentijd zie/hoor/lees en maak je het mee.quote:Ik begrijp het gewoon werkelijk niet, de enige die beter worden van het benoemen zijn latente racisten, voor de rest heeft niemand er baat bij. Cijfers hebben we gewoon, een mysterie is het niet en het wordt ook niet verborgen gehouden. Waarom zouden we in hemelsnaam de rotzooi aanwakkeren door het te 'benoemen'? Al kun je inmiddels ook gewoon niet meer winnen, gezien het calimerogedrag in dit topic. Ongeveer een decennia lang leek het wel alsof Nederland zich alleen bezig hield met buitenlanders en moslims terwijl het land langzaam in de modder wegzakte en nog steeds vindt men dat ze niet kunnen zeggen wat ze willen...
We zijn geen steek verder en lopen al een jaar of 12 te 'benoemen'. Het wordt wel weer eens tijd voor wat anders.
Wat is de oplossing? Alle allochtone ouders, waarvan het vermoeden bestaat dat zij niet weten hoe op te voeden, heropvoeden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het hele probleem is dat autochtoone jongeren (vaak) wel een opvoeding hebben gehad en de allochtoone jongeren aan hun lot worden overgelaten omdat de vrouw niet als gelijk wordt gezien door jongens en daarom geen juiste opvoeding krijgen, zij beseffen niet wat respect is vanwege de verschillen in het geloof, normen en waarden is hun ook niet bijgebracht en daarnaast is ons rechtssysteem ook een lachertje.
Velen worden wellicht hier nog zenuwachtiger van als de term "kutmarokkaantjes", maar ik benoem het toch:quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het hele probleem is dat autochtoone jongeren (vaak) wel een opvoeding hebben gehad en de allochtoone jongeren aan hun lot worden overgelaten omdat de vrouw niet als gelijk wordt gezien door jongens en daarom geen juiste opvoeding krijgen, zij beseffen niet wat respect is vanwege de verschillen in het geloof, normen en waarden is hun ook niet bijgebracht en daarnaast is ons rechtssysteem ook een lachertje.
Nee ze krijgen hier geen opvoeding omdat daar (in Marokko) het hele dorp er naar omkijkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
Eigenlijk wel ja, want in Marokko zelf gaat de opvoeding heel anders.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat is de oplossing? Alle allochtone ouders, waarvan het vermoeden bestaat dat zij niet weten hoe op te voeden, heropvoeden?
Wie zegt waar dat ik problemen bij de verkeerde partijen wil zoeken en mensen wil aanspreken die "er geen reet" mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door problemen bij verkeerde partijen te zoeken en mensen aan te spreken die er geen reet mee te maken hebben zorg je ervoor dat je die mensen al niet meer kunt gebruiken in de samenwerking om problemen te bestrijden. Dat is ook meteen het ironische hieraan, op die manier creeër je een selffulfilling prophecy.
Maar goed, ik ben erg benieuwd naar de maatregelen en punten die je aan zou willen dragen met dit probleem.
Wat wil je daarmee bereiken danwel oplossen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist door het wel te benoemen, weet je waar je moet zijn om het op te lossen. Beetje tegenstrijdigheden in je post.
De ontsteking van je auto.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken danwel oplossen?
Het probleem moet je eerst benoemen alvorens je het kan oplossen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
maar er word niets aan het probleem gedaanquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja, dit dus!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Angst regeert.
[..]
Was het maar zo. Vandaag hier op fok en van de week op TV uitermate duidelijk geworden dat benoemen nog steeds not done is. Als die gordijnen van angst eens opzij gaan kun je beginnen met aanpakken.
Ja zoiets, of desnoods straffen als hun zoon bijv. 3x in de fout gaat, korten op hun uitkering/kinderbijslag, naar een opvoedkamp sturen of boetes geven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat is de oplossing? Alle allochtone ouders, waarvan het vermoeden bestaat dat zij niet weten hoe op te voeden, heropvoeden?
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Als dit soort misstanden nu voornamelijk begaan werden door bewoners van stacaravans (oh, nu moet ik oppassen natuurlijk, het mogen ook iglo's zijn van mij part) zou het voor een onderzoek naar de onderliggende oorzaken en eventueel te nemen maatregelen dan wel relevant zijn dat het gaat om stacaravan-bewoners.
Ik denk van wel!
En die laatste alinea is natuurlijk niet waar, zelf nu nog wordt bij de publieke omroep (zie onder meer P&W) krampachtig geprobeerd om maar niet het woord Marokkaan te noemen .
Het probleem herkennen en erkennen. Dan kan je daarna aan een traject beginnen om het probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar Fok leest niet iedereen, kijk maar hoe krampachtig P&W ermee omgaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.
En dat laatste is natuurlijk een beetje vaag. Er wordt beweerd dat je er niet over kunt praten, terwijl dat voortdurend overal wordt gedaan. Het feit dat er over gepraat wordt ontkracht de stelling. Het feit dat er ergens niet over gepraat wordt is natuurlijk geen enkel bewijs voor de stelling, zo werkt het niet. De norm is dat er op Fok elke dag topics over dergelijke zaken gaan.
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar er word niets aan het probleem gedaan
we kennen het idd inmiddels, Wilders heeft het er iedere dag over maar er gebeurt niets, ook niet tijdens kabinetten met gedoogsteun van Wilders
we weten dat mensen weggepest, getreiterd, geschopt en geslagen worden, de politie met de handen op de rug gebonden hele wijken niet meer indurft en nu word je zelfs op het lokale trapveldje kapotgeschopt en we doen nog steeds helemaal niets
ja zodra een agent een voet scheefzet hebben we het allemaal over politieterreurstaat en zetten we het op Youtube
die 2 problemen hebben volgens mij met elkaar te maken
Fortuijn had een beter verhaal, maar die werd vergeleken met Nazi Duitsland. Hoe werd hij ook alweer gemoemd door Melkert en Van Dam ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?
De haat jegens Wilders is zo groot dat als hij klaagt over Marokkanen men het wegwuift. Want Wilders.
Als een ander met een goed verhaal komt waar ook klaagzang over Marokkanen in zit, heeft ie bij voorbaat al verloren omdat de ergernis over Wilders boven komt drijven.
Ik heb iets tegen op deze manier van denken. Ik zal uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, ik vind het echt nog steeds niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
Ik ben het volledig met die observatie eens. Ik ben het alleen niet eens met de woordkeuze "Marokkanen", want dezelfde vlieger gaat ook op voor jongeren van een andere etnische afkomst.quote:Het is geen exclusief voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem dat zich uit op straat, op school, in het winkelcentrum, op het voetbalveld etc. 65 procent van de Marokkaanse jongeren is al eens aangehouden door de politie. Waarom durft niemand dit eerlijk te benoemen? Het Marokkanengeweld is bovendien puur racisme want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten."
De klachtenbrieven, waar de KNVB niet op reageerde, stemmen triest.quote:Van Sporting Noord is al langer bekend dat het een zootje verzamelde taakstraffen in voetbalbroekjes is. Meerdere incidenten, meerdere klachtbrieven naar de KNVB, maar geen actie.
Ok, we hebben dus geconstateerd DAT er een probleem is en WIE het probleem veroorzaken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
we kennen het idd inmiddels, Wilders heeft het er iedere dag over maar er gebeurt niets, ook niet tijdens kabinetten met gedoogsteun van Wilders
we weten dat mensen weggepest, getreiterd, geschopt en geslagen worden, de politie met de handen op de rug gebonden hele wijken niet meer indurft en nu word je zelfs op het lokale trapveldje kapotgeschopt en we doen nog steeds helemaal niets
ja zodra een agent een voet scheefzet hebben we het allemaal over politieterreurstaat en zetten we het op Youtube
die 2 problemen hebben volgens mij met elkaar te maken
Een heel goede regeling die zou moeten gelden voor IEDEREEN die aan de criteria voldoet, dus niet alleen die krullebollen. Echter zodra dit geopperd wordt staat links Nederland op hun achterpoten om het koste wat het kost te voorkomen dat deze 'arme' mensen nog meer slachtoffer worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja zoiets, of desnoods straffen als hun zoon bijv. 3x in de fout gaat, korten op hun uitkering/kinderbijslag, naar een opvoedkamp sturen of boetes geven.
ja hij heeft het een beetje te "kleurrijk" gemaakt in de kamer ben ik bangquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Besef je wel dat Wilders het oplossen van dit probleem in de weg zit?
De haat jegens Wilders is zo groot dat als hij klaagt over Marokkanen men het wegwuift. Want Wilders.
Als een ander met een goed verhaal komt waar ook klaagzang over Marokkanen in zit, heeft ie bij voorbaat al verloren omdat de ergernis over Wilders boven komt drijven.
Natuurlijk zijn die er, het is min of meer m'n eigen mening. Maar dit is de boel omdraaien. Het benoemen heeft meer negatieve gevolgen (zeker voor het topic) dan het niet benoemen. Ik vind het een soort ideologische blindheid om er maar op te blijven staan dat je het moet kunnen zeggen terwijl het niets toevoegt en alleen maar nadelen heeft. Het enige wat mensen er tegenin kunnen brengen is 'dat het echt wel vaak Marokkanen zijn' wat helemaal de discussie niet is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen niet bestaan en ook niet dat er hier niet van rondhangen, maar ik heb genoeg mensen gelezen die het "Marokkanenprobleem" wel benoemen c.q. erkennen, maar die niet bezig zijn met een vorm van racisme. Over generaliseren gesproken ....
Hoe kan je iets niet benoemen en het er toch over hebben ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:39 schreef kingmob het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er, het is min of meer m'n eigen mening. Maar dit is de boel omdraaien. Het benoemen heeft meer negatieve gevolgen (zeker voor het topic) dan het niet benoemen. Ik vind het een soort ideologische blindheid om er maar op te blijven staan dat je het moet kunnen zeggen terwijl het niets toevoegt en alleen maar nadelen heeft. Het enige wat mensen er tegenin kunnen brengen is 'dat het echt wel vaak Marokkanen zijn' wat helemaal de discussie niet is.
Vechten tegen windmolens wmb.
Je verwoordt het, als altijd, prachtig en doodhelder. Het ging er mij ook maar om dat alleen maar roepen dat het een Marokkanenprobleem is, niets zal oplossen, en dat ze daar dus gelijk in heeft. Het gaat niet goed, dat klopt, al lange tijd niet en het lijkt steeds erger te worden, het wordt tijd voor oplossingen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen op deze manier van denken. Ik zal uitleggen waarom.
Wat Halsema bedoelt met 'voetbalgeweld', waar ze op wijst, is in werkelijkheid hooliganisme. Groepen (overwegend blanke) 'supporters' van clubs die elkaar opzoeken om te rellen, enzovoort. Dat is een groot probleem. Het is ook hetzelfde tuig, notoire relschoppers, waardoor Project X in Haren zo uit de hand liep.
Maar het 'voetbalgeweld' afgelopen weekend bij Nieuw Sloten tegen Buitenboys is in werkelijkheid geen voetbalgeweld, maar raciaal geweld. En een uiting van ernstige gedragsproblemen door een groep jongens die zélf als voetballer op het veld staan.
Ik heb verder bar weinig op met de ban, maar Geert Wilders zei deze week het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met die observatie eens. Ik ben het alleen niet eens met de woordkeuze "Marokkanen", want dezelfde vlieger gaat ook op voor jongeren van een andere etnische afkomst.
Deze week is een voetballer van de beruchte en inmiddels opgeheven club Sporting Noord tot een paar jaar cel veroordeeld nadat hij in december 2011 een 77-jarige man, een supporter, een zodanige trap gaf dat deze een maand later overleed.
De club had al een zeer slechte reputatie, of zoals GeenStijl schrijft:
[..]
De klachtenbrieven, waar de KNVB niet op reageerde, stemmen triest.
November 2010: http://www.geenstijl.nl/archives/images/sportingmoord1.pdf (PDF)
April 2011: http://www.geenstijl.nl/archives/images/sportingmoord2beta2.pdf (PDF)
En het is vooral schrijnend dat niemand iets ondernam tegen degenen die zich misdroegen.
Waar het in werkelijkheid om gaat, is een groep jongeren en jongvolwassenen die zich voortdurend misdragen en die zelden tot nooit gecorrigeerd worden. Een groep die denkt dat ze boven de wet staan, die zich onaantastbaar waant, die de baas is op straat. En ze hebben nog gelijk ook, want de politie kan het probleem gewoon niet aan.
In de genoemde groep zijn Marokkanen zwaar vertegenwoordigd, ja. Maar ze zijn niet de enigen in die groep. Het gaat ook voor anderen op. Het probleemgedrag uit zich, zoals Wilders terecht stelt: op straat, in het winkelcentrum, in het verkeer, op het voetbalveld, etc. Kortom: overal waar mensen bij elkaar komen.
Kortom: dat het zo misging op dat voetbalveld, is een gevolg van wat ik zojuist heb benoemd.
Herhaling versterkt het niet. De werkelijkheid past niet in je hokje, zelfs niet als 99% van de Marokkanen gewelddadig zou zijn, dan is het nog altijd interessanter om te weten waarom die ene procent het niet is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
"Pietje" krijgt thuis opvoeding dat bepaalde dingen niet mogen.
"Mo" krijgt thuis geen opvoeding, heeft een afkeer tegen Nederlanders en kan niet tegen gezag. (bron de moeder van die 'mensjes' van de week)
Jij ziet het verschil dus niet in afkomst en gedrag? Het één heeft wel degelijk met het ander te maken, ondanks dat bepaalde lieden dit heel heel heel graag ontkennen.
Als ik niet vaststel dat er een specifiek probleem speelt bij stacaravanbewoners omdat ik daar doodeenvoudig niet over praat, dan kan ik toch ook niet vaststellen waarom juist die stacarvanbewoners in hoge mate een bepaald gedrag vertonen, dan kan ik daar dus ook geen specifieke adequate maatregelen op los laten, sterker nog ik kan die mensen zelf niet eens wijzen op de specifieke omstandigheden die hun probleem veroorzaken. En ja als ik dat specifieke probleem bij die stacaravanbewoners benoem dan loop ik het risico dat bepaalde personen daarmee aan de haal gaan. Maar dat vind ik dan weer minder erg dan alles onder het karpet vegen uit angst daarvoor, dat is namelijk wat we jaren en jaren gedaan hebben en de resultaten daarvan zijn maar al te zichtbaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Wat ga je dan precies doen? Die stacaravanmensen doen dat dan echt niet omdat hun moeder toevallig in een stacaravan woont, maar waarschijnlijk heeft het wel iets te maken met hun omstandigheden in de caravan. Denk je dat dat probleem wordt opgelost om elke keer als er iets gebeurd dat in de kop te zetten? Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dat kan je niet zomaar negeren. het benoemen heeft simpelweg negatieve effecten en enkel het minimale positieve effect dat je het 'zou moeten kunnen zeggen'. het is het gewoon niet waard.
En dat laatste is natuurlijk een beetje vaag. Er wordt beweerd dat je er niet over kunt praten, terwijl dat voortdurend overal wordt gedaan. Het feit dat er over gepraat wordt ontkracht de stelling. Het feit dat er ergens niet over gepraat wordt is natuurlijk geen enkel bewijs voor de stelling, zo werkt het niet. De norm is dat er op Fok elke dag topics over dergelijke zaken gaan.
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hear hear, dit simpelweg negeren laat het probleem dat we hebben met Marrokkaans tuig niet verdwijnenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ik niet vaststel dat er een specifiek probleem speelt bij stacaravanbewoners omdat ik daar doodeenvoudig niet over praat, dan kan ik toch ook niet vaststellen waarom juist die stacarvanbewoners in hoge mate een bepaald gedrag vertonen, dan kan ik daar dus ook geen specifieke adequate maatregelen op los laten, sterker nog ik kan die mensen zelf niet eens wijzen op de specifieke omstandigheden die hun probleem veroorzaken. En ja als ik dat specifieke probleem bij die stacaravanbewoners benoem dan loop ik het risico dat bepaalde personen daarmee aan de haal gaan. Maar dat vind ik dan weer minder erg dan alles onder het karpet vegen uit angst daarvoor, dat is namelijk wat we jaren en jaren gedaan hebben en de resultaten daarvan zijn maar al te zichtbaar.
Ik heb niks tegen het probleem benoemen. Alleen doe dan eens een poging het probleem te benoemen, want de meesten die klagen dat het probleem niet benoemd mag worden en dat je iets niet mag zeggen zijn met iets heel anders bezig dan het probleem benoemen. Dan komt er niet meer uit dan 'ja je weet wel, die Marokkanen', dan kun je net zo goed wegkijken van het probleem want benoemen van een probleem is toch echt wat anders.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen niet bestaan en ook niet dat er hier niet van rondhangen, maar ik heb genoeg mensen gelezen die het "Marokkanenprobleem" wel benoemen c.q. erkennen, maar die niet bezig zijn met een vorm van racisme. Over generaliseren gesproken ....
Accepteren heeft niks met realisme te maken maar alles met overgave.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.
Niet willen denken.... kijk om je heen op fok en je krijgt het overal bevestigd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat mensen graag willen denken dat het probleem ontkent wordt.
Dat zeg jij, maar ik heb toch erg weinig gehoord over geweldsdelicten van Turken of Surinamers. Criminaliteit wel, dat is gerelateerd aan armoede, maar niet dit zinloos, respectloos geweld.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er wordt genoeg aan gedaan maar je moet ook realistisch zijn : er zullen altijd groepen aan de onderkant van de samenleving hangen die problemen veroorzaken. Nu zijn dat Marokkanen, vroeger waren dat Surinamers en Turken, over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.
De echte oorzaak van dergelijke problemen is simpelweg de sociaal-economische positie van deze groepen. Maar het is bijna niet meer mogelijk dat te benoemen, want dat ben je een linkse lul die problemen niet durft te benoemen en dingen goedpraat.
Kijk gewoon eens naar de probleemgroepen begin 20e eeuw in b.v New York. Kennelijk speelde daar afkomst geen rol. Kijk gewoon eens naar alle probleemgroepen overal ter wereld en er valt je 1 ding op dat ze gemeen hebben.
Dus als je echt problemen wil oplossen stap je eens af van het benoemen, het roepen om een keiharde aanpak en pak je de bron van de ellende aan. En de oplossing moet dan echt van 2 kanten komen, mensen moeten hun kans pakken en mensen moeten hun kans krijgen.
Maar dan nog zal je altijd deze problemen houden. We moeten dan ook niet doen alsof Nederland een enorm vreselijk land is met een gigantisch criminaliteitsprobleem. Want dat is simpelweg niet waar.
Je benoemt het probleem niet in een misdaadbericht. Het probleem is al heel lang geleden benoemt, dat ligt ver achter ons. Leer dat nou eens accepteren. Bovendien liegt het menselijk brein zichzelf voor qua patronen, het probleem bestond pas echt toen we goede cijfers hadden. Het probleem is dat het 'benoemen' schijnbaar prettig is, prettiger iig dan verder kijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het probleem moet je eerst benoemen alvorens je het kan oplossen.
Troll je nou? :pquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Jellereppe het volgende:
Is er al een rekening geopend waar je een bijdrage kunt storten aan de nabestaanden?
Nee, als je iets van statistiek zou begrijpen zou je dat niet zomaar automatisch denken...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Project x. Ik was 't alweer vergeten. Bijzonder dat daar voornamelijk roomblanke personen waren. Je zou toch denken dat de Marokkanen - volgens de meeste hier - daar dan op af zouden komen. Met grote groepen rellen.
Serieuze reactie trouwens.
Er komt in elk geval een benefietwedstrijd met oudvoetballers om geld in te zamelen voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Jellereppe het volgende:
Is er al een rekening geopend waar je een bijdrage kunt storten aan de nabestaanden?
Jah, 1x over de scheef gaan is net zo erg als 1000x.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Project x. Ik was 't alweer vergeten. Bijzonder dat daar voornamelijk roomblanke personen waren. Je zou toch denken dat de Marokkanen - volgens de meeste hier - daar dan op af zouden komen. Met grote groepen rellen.
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Dank je. Dat is mooi om te weten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Er komt in elk geval een benefietwedstrijd met oudvoetballers om geld in te zamelen voor de nabestaanden.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, 1x over de scheef gaan is net zo erg als 1000x.
Sjongejonge....
Nee want het is irrelevant hoe P&W er mee omgaan. NIEMAND houd je tegen om het er over te hebben, dat zogenaamde feit is een soort massale psychose geworden waardoor men het bijna meer heeft over dat ze het niet kunnen zeggen dan het zeggen zelf. Ik word er doodmoe van...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar Fok leest niet iedereen, kijk maar hoe krampachtig P&W ermee omgaan.
Nee hoor, Project X, daar heeft deze bepaalde groep Marokkanen niets mee. Het is niet 'hun' straat, niet 'hun' wijk en bovendien wordt 'hun' aversie voor autoriteit met dit Project niet opgeroepen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Maar hoe zit het met de Antillianen dan, de afkomst van de andere dader , procentueel verantwoordelijk voor meer misdrijven ? Waarom gaat het constant over Marokkanen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.
Dat wil niet direct zeggen dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle VORMEN van criminaliteit.
Ook wil het niet zeggen dat Marokkanen betrokken zijn bij alle UITINGEN van criminaliteit.
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het.
en die groepen moet je aanpakkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in het grote TOTAAL van criminaliteitscijfers.
Dat wil niet direct zeggen dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle VORMEN van criminaliteit.
Ook wil het niet zeggen dat Marokkanen betrokken zijn bij alle UITINGEN van criminaliteit.
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het.
Het is gewoon wachten tot het misgaat, dezelfde fouten worden gemaakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die groepen moet je aanpakken
ik hoop dat we het met de oostblokkers eens goed doen en eraan beginnen voor er een generatie van dreigt te ontsporen
Klopt. Want dan ligt het bovenop de stapel met 100.000 andere gevallen. Mag dat niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Ziba het volgende:
[..]
maar als 't allemaal Marokkanen waren had jij weer geschreeuwd: 'zie je wel!!!!!'
Nou kom maar op met je bron dan want de cijfers zeggen van niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.
Huh? Het is toch nooit 'hun' wijk. 'Marokkanen' voelen zich (en zijn) geen Nederlanders. Zegt nota bene iedereen hier.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee hoor, Project X, daar heeft deze bepaalde groep Marokkanen niets mee. Het is niet 'hun' straat, niet 'hun' wijk en bovendien wordt 'hun' aversie voor autoriteit met dit Project niet opgeroepen.
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Want dan ligt het bovenop de stapel met 100.000 andere gevallen. Mag dat niet?
Zit jij soms niet over broertjes of wie dan ook, te zeuren dat diegene "het alweer doet" en jij het patroon herkent?
Nu ga je uiteraard "nee" roepen omdat ik het toch niet kan controleren maar je weet wat ik bedoel.
Antillianen met name. Marokkanen en Antillianen vormen het grootste probleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?
die moeten ook beter hun best doen/achter de broek gezeten wordenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoe zit het met die andere groepen die procentueel misschien minder misdrijven plegen dan Marokkanen maar nog altijd veel meer dan autochtonen ?
Waar las je dat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Las ook dat autochtonen meer ernstige delicten plegen.
En wat zijn die fouten? Het niet benoemen? Het laten begaan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is gewoon wachten tot het misgaat, dezelfde fouten worden gemaakt.
Misschien moeten we er niet teveel van binnenhalen? Ze komen toch alleen maar de werkloosheid vergroten en zo de lonen te drukken en daar profiteert maar een hele kleine groep van. Een groep die bovendien niet de lasten ervan draagt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die groepen moet je aanpakken
ik hoop dat we het met de oostblokkers eens goed doen en eraan beginnen voor er een generatie van dreigt te ontsporen
het onbeperkt toelaten zonder taaleis, werkeis, gelijk uitkering.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
En wat zijn die fouten? Het niet benoemen? Het laten begaan?
Op een site die in deze reeks werd gepost. Allochtoonse jongeren komen vaker in aanraking met politie ofzo, autochtonen minder maar plegen ernstigere delictne.quote:
Dat zou je zeggen. Helaas voert de EU een pro-actief beleid om de multiculturaliteit in de lidstaten te vergroten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien moeten we er niet teveel van binnenhalen?
Wat wil je met dit soort holle frasen ? Kennelijk bestaat er een probleem met allerhande minderheden die onderaan de samenleving bungelen. Als je problemen wilt benoemen dan moet je dat benoemen. Waarom doet populistisch rechts dat niet ? Omdat de oplossing voor het probleem wat moeilijker is dan "hard aanpakken !". Dan moet er daadwerkelijk nagedacht worden over een enorm complex probleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
die moeten ook beter hun best doen/achter de broek gezeten worden
Geef eens een link naar die site want ik kan hem niet vinden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ziba het volgende:
[..]
Op een site die in deze reeks werd gepost. Allochtoonse jongeren komen vaker in aanraking met politie ofzo, autochtonen minder maar plegen ernstigere delictne.
Mannnn, doe toch geen moeite; Als het loopt als een hond, blaft als een hond, met de staart kwispelt als een hond en ruikt als een hond, .. dan is het hond. Vervang hond door trollquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het. Of niet, ga in dat geval vooral lekker door met het wegwuiven van het probleem omtrent kutmarokkanen* door te wijzen op misdrijven die niet door Marokkanen zijn begaan. I don't care anymore.
Ok, ik snap je voorbeeld.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Want dan ligt het bovenop de stapel met 100.000 andere gevallen. Mag dat niet?
Zit jij soms niet over broertjes of wie dan ook, te zeuren dat diegene "het alweer doet" en jij het patroon herkent?
Nu ga je uiteraard "nee" roepen omdat ik het toch niet kan controleren maar je weet wat ik bedoel.
ik wil dat iemand het probleem oplostquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat wil je met dit soort holle frasen ?
hoe wil jij het oplossen?quote:Kennelijk bestaat er een probleem met allerhande minderheden die onderaan de samenleving bungelen. Als je problemen wilt benoemen dan moet je dat benoemen. Waarom doet populistisch rechts dat niet ? Omdat de oplossing voor het probleem wat moeilijker is dan "hard aanpakken !". Dan moet er daadwerkelijk nagedacht worden over een enorm complex probleem.
Kijk. Je ziet wat je wilt zien zonder erbij na te denken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ziba het volgende:
[..]
Op een site die in deze reeks werd gepost. Allochtoonse jongeren komen vaker in aanraking met politie ofzo, autochtonen minder maar plegen ernstigere delictne.
Eens. Hier moet gewoon mee begonnen worden + alles verhalen op de ouders, desnoods dmv inhouden uitkeringen ed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef sp3c het volgende:
imo zit het probleem in het gebrek aan authoriteit op straat, mannekes denken dat ze alles kunnen maken en dus proberen ze alles stuk te maken
pak de straat maar terug, geef de agenten de middelen en de macht om hun werk te doen en kom eens over de brug met dat extra blauw op straat
Oh, ik dacht dat het de VVD was die de poorten heeft opengezet, vroeger en nu. Ten behoeve van de werkgevers. Maar ik kan er naast zitten natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Helaas voert de EU een pro-actief beleid om de multiculturaliteit in de lidstaten te vergroten.
Neuh, ik ben serieus. Dat is vaker zo op fok als een mening niet aanstaat of omdat het in jouw beleving niet kan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Mannnn, doe toch geen moeite; Als het loopt als een hond, blaft als een hond, met de staart kwispelt als een hond en ruikt als een hond, .. dan is het hond. Vervang hond door troll
Zo klopt het. Een troll weet prima waar hij mij bezig is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Mannnn, doe toch geen moeite; Als het loopt als een hond, blaft als een hond, met de staart kwispelt als een hond en ruikt als een hond, .. dan is het hond. Vervang hond door troll extreme naïveling
het verplaatsen van probleemgezinnen vind ik ook mooi, niet naar een villawijk maar naar een probleemwijk aan de andere kant van het land ... liefst 1 die nog verpauperder isquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eens. Hier moet gewoon mee begonnen worden + alles verhalen op de ouders, desnoods dmv inhouden uitkeringen ed.
Zeg, krijgen we nog een onderbouwing voor je uitspraak dat autochtonen veel ernstigere misdrijven plegen dan allochtonen. Asjeblieft?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Neuh, ik ben serieus. Dat is vaker zo op fok als een mening niet aanstaat of omdat het in jouw beleving niet kan.
Beloofd. Zodra ik op een pc zit. Dus over een uur post ik hetzquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef eens een link naar die site want ik kan hem niet vinden.
Oke. We stoppen voorlopig allemaal met posten. We wachten...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Beloofd. Zodra ik op een pc zit. Dus over een uur post ik hetz
Klopt, ze willen ons allemaal harder en langer laten werken voor minder geld. Dat werkt niet als werknemers de werkgevers voor het kiezen hebben. Dat is ook waarom de VVD in het verleden zo graag de grenzen open gooide voor Marokkanen en Turken. De problemen komen toch terecht in de wijken waar de mensen wonen die het effect van het aanbod aan goedkope arbeidskrachten op hun loonstrookje zien.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Helaas voert de EU een pro-actief beleid om de multiculturaliteit in de lidstaten te vergroten.
Nederland is 1 vd meest criminele landen van Europa, zeker op het gebied van geweldsdelicten: http://www.elsevier.nl/we(...)iminele-EUlanden.htmquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef gnaeus het volgende:
Maar dan nog zal je altijd deze problemen houden. We moeten dan ook niet doen alsof Nederland een enorm vreselijk land is met een gigantisch criminaliteitsprobleem. Want dat is simpelweg niet waar.
Verbaast me ook niets, de algehele sfeer in de steden hier is gewoon agressief en vervelend.quote:Nederland is een zeer crimineel land, vergeleken met de andere lidstaten van de Europese Unie (EU). Als het gaat om geweldpleging, ligt het cijfer zelfs 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde.
Geweldpleging is toegenomen in Nederland Geweldpleging is toegenomen in Nederland
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', dat is uitgevoerd in opdracht van de Europese Commissie, aan de hand van enquetes onder de bevolking van de vijftien oude EU-lidstaten en de nieuwe lidstaten Polen, Hongarije en Estland.
Alleen Ierland, Groot-Brittannië en Estland blijken crimineler dan Nederland.
Allochtonen
In de hele EU loopt criminaliteit de laatste tien jaar over het algemeen terug; België is hierop de enige uitzondering. Bij onze zuiderburen zijn alle vormen van criminaliteit toegenomen en de Belgen gaan aan kop als het gaat om geweld tegen allochtonen. In het totale lijstje staan ze op de zesde plaats.
Ook in Nederland ligt het aantal racistische incidenten hoger dan het EU-gemiddelde.
Griekenland is het meest corrupte land van de EU. De veiligste landen wat betreft criminaliteit zijn Spanje, Hongarije, Portugal en Frankrijk.
Ik moet zoeken in vorige topics, via mobiel is dat irritant.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke. We stoppen voorlopig allemaal met posten. We wachten...
Oplossen gaat niet lukken, verbeteren wel. En dat ken enkel door maatregelen die tegenwoordig niet echt populair meer zijn. Investeren in scholing, wijkverenigingen, buurtagenten etc. Investeren in buurten, bij nieuwnbouw rekening houden met een goede mix aan achtergronden. Dat soort zaken.quote:
Ik. Je spreekt immers Marokkanen aan, ook mensen die er niets mee te maken hebben betrek je in dit probleem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Wie zegt waar dat ik problemen bij de verkeerde partijen wil zoeken en mensen wil aanspreken die "er geen reet" mee te maken hebben?
Ik heb geen oplossing en ben ook niet van mening dat het 'benoemen' bijdraagt aan een oplossing, jij kennelijk wel. Dus ik ben erg benieuwd naar je concrete ideeën hierover.quote:En als ik al oplossingen had voor dit probleem zou ik ze niet bij jou aandragen, ik heb er geen vertrouwen in dat je in staat bent er iets (goeds) mee te doen
Goh wat een goed idee! Dat dat niet eerder geprobeerd isquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Oplossen gaat niet lukken, verbeteren wel. En dat ken enkel door maatregelen die tegenwoordig niet echt populair meer zijn. Investeren in scholing, wijkverenigingen, buurtagenten etc. Investeren in buurten, bij nieuwnbouw rekening houden met een goede mix aan achtergronden. Dat soort zaken.
maar dit hebben we toch al tot in den treure geprobeert?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Oplossen gaat niet lukken, verbeteren wel. En dat ken enkel door maatregelen die tegenwoordig niet echt populair meer zijn. Investeren in scholing, wijkverenigingen, buurtagenten etc. Investeren in buurten, bij nieuwnbouw rekening houden met een goede mix aan achtergronden. Dat soort zaken.
Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat dit soort problemen er in de jaren 90 ook waren, alleen waren er toen nog niet veel Marokkanen van deze generatie en waren het dus vaak anderen. Amateurvoetbal is wat dat betreft gewoon een redelijke afspiegeling van de onderklasse van onze samenleving en gaat bovendien gepaard met rivaliteit en competitie.quote:
Normaliter zou ik zeggen; ieders oprechte mening staat mij aan, ik mag daar mijn eventueel afwijkende mening tegenover zetten en wellicht verschaffen onze gezamenlijke verschillende meningen een meer helder inzicht op bepaalde zaken en zo niet, dan is het ook goed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Neuh, ik ben serieus. Dat is vaker zo op fok als een mening niet aanstaat of omdat het in jouw beleving niet kan.
Heb jij een idee?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dit hebben we toch al tot in den treure geprobeert?
onze wijkagent mochten de jongetjes met Pietje aanspreken tot ze hem Mietje begonnen te noemen ... daarna werd de agent overgeplaatst!
Je moet ze bij elkaar knuppelen en hun bed invegen, of overdag naar de sociale werkplaats.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom is afkomst daarbij zo belangrijk?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het probleem moet je eerst benoemen alvorens je het kan oplossen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet ze bij elkaar knuppelen en hun bed invegen, of overdag naar de sociale werkplaats.
Dat softe gedoe schieten we geen ruk mee op.
Ja, ik heb ook getwijfeld, vandaar ook mijn opmerking "slechte troll" , ik houd het daar toch even opquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zo klopt het. Een troll weet prima waar hij mij bezig is.
Je bent dan ook nooit klaar. Ik wil niet weten hoe dergelijke buurten eruit hadden gezien als er helemaal *niets* was gedaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iedereen??quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Ziba het volgende:
[..]
Huh? Het is toch nooit 'hun' wijk. 'Marokkanen' voelen zich (en zijn) geen Nederlanders. Zegt nota bene iedereen hier.
En dit is dus weer die overdrijving. het feit is dat er genoeg over gepraat wordt. De discussie is dat men zich hier tekort gedaan voelt omdat de mods streng waren. Diverse topics laten echter het gelijk van de mods zien en bovendien komt het overal ter sprake.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ik niet vaststel dat er een specifiek probleem speelt bij stacaravanbewoners omdat ik daar doodeenvoudig niet over praat, dan kan ik toch ook niet vaststellen waarom juist die stacarvanbewoners in hoge mate een bepaald gedrag vertonen, dan kan ik daar dus ook geen specifieke adequate maatregelen op los laten, sterker nog ik kan die mensen zelf niet eens wijzen op de specifieke omstandigheden die hun probleem veroorzaken. En ja als ik dat specifieke probleem bij die stacaravanbewoners benoem dan loop ik het risico dat bepaalde personen daarmee aan de haal gaan. Maar dat vind ik dan weer minder erg dan alles onder het karpet vegen uit angst daarvoor, dat is namelijk wat we jaren en jaren gedaan hebben en de resultaten daarvan zijn maar al te zichtbaar.
Klopt. Het werd 200% erger.quote:
de carrot & stick methodequote:
Hoe wil je dat doen als 50+% van de stad al allochtoon is en dat percentage snel stijgt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
bij nieuwnbouw rekening houden met een goede mix aan achtergronden.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
onze wijkagent mochten de jongetjes met Pietje aanspreken tot ze hem Mietje begonnen te noemen ... daarna werd de agent overgeplaatst!
Dat heb ik gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lees dit artikel eens. Zo gek nog niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-van-vreemden.dhtml
Mee eens. Ik heb dan ook niet zoveel met die one-liners van Wilders, maar ik vind Twitter ook een gevaarlijk medium in deze context. De opmerking van Halsema, verpakt in hooguit 140 tekens, voegt bar weinig toe.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:42 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Je verwoordt het, als altijd, prachtig en doodhelder. Het ging er mij ook maar om dat alleen maar roepen dat het een Marokkanenprobleem is, niets zal oplossen, en dat ze daar dus gelijk in heeft. Het gaat niet goed, dat klopt, al lange tijd niet en het lijkt steeds erger te worden, het wordt tijd voor oplossingen.
ze zien er zo uit omdat die mensen zelf niets doen!quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:09 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je bent dan ook nooit klaar. Ik wil niet weten hoe dergelijke buurten eruit hadden gezien als er helemaal *niets* was gedaan.
Daarom zeg ik ook, sommige mensen zijn nooit teverden en staan buiten de realiteit. Er zullen altijd misdrijven plaatsvinden die de Telegraaf halen en waar mensen verontwaardigd op reageren.
Hard aanpakken. Geen isee of dat wel echt gaat werken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
de carrot & stick methode
als je wat leuks wilt doen krijg je een wortel en anders slaan we je met een knuppel
al die wijkprojecten, buurtclubjes en weet ik veel zijn allemaal leuk en aardig maar als je het niet verdiende dan zou je het niet moeten krijgen
Er is an sich toch helemaal niets mis met allochtonenquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als 50+% van de stad al allochtoon is en dat percentage snel stijgt?
Nee, niet als ze allemaal als Maxima zijn nee. Maar goed, laat ook maar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er is an sich toch helemaal niets mis met allochtonen
Relmarokkanen profileren zich erg Marokkaans. Die zullen daar dus niet snel op afkomen denk ik. Je hebt wel gelijk dat de vorm van geweld identiek is. In de anonimiteit komt bovendien bij velen het beest boven, daarvoor hoef je alleen maar op de openbare weg te rijdenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
Ik zou willen dat ik alles zo goed kon verwoorden als Kingmob dat doetquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef PBateman1978 het volgende:
kingmob, complimenten voor je goede posts man!
das dan weer niet echt een Marokkanenprobleem maar dat het niet werkt lijkt me evident ... hell sinds Flodder in Amerika is niet eens grappig meerquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En trouwens, dat mixen resulteert in de praktijk in het omlaag trekken van de wijk ten gunste van de paupers, ipv dat de paupers zich omhoog trekken aan de normale mensen.
Helaas al zo vaak gezien. Nieuwste dikke faal in dat opzicht is Zoetermeer Oosterheem: daar wonen maten van mij met een duur koophuis, de overkant vd straat is sociale woningbouw. Vrijwel zelfde huis, altijd teringzooi op straat, rellende Marocs erbij. Resultaat: straat verpaupert en huis onverkoopbaar. Wat een succes.
Ik zal uit de droom helpen: JE LIEGT DAT JE BARST! Wat je gelezen denkt te hebben is totale onzin. Je kan hebt óf slecht gelezen óf je hebt een slecht geheugen óf je zegt maar wat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ziba het volgende:
[..]
waar? door te constateren dat er een hoog percentage criminaliteit onder jonge Marokkaanse mannen bestaat en me af te vragen hoe dit nu precies komt ,,,,quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik. Je spreekt immers Marokkanen aan, ook mensen die er niets mee te maken hebben betrek je in dit probleem.
jaja ok je bent geen troll, ik was het al aan het verwijderenquote:
Nee, daar zit je niet naast. Ik heb het echter over nu (2012) en niet over 1954.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het de VVD was die de poorten heeft opengezet, vroeger en nu. Ten behoeve van de werkgevers. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Dit is incorrect. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de kleine criminaliteit. Blanken zijn bijvoorbeeld praktisch exclusief in witte-boorden criminaliteit en bij zware criminaliteit is het veel meer volgens de landelijke verdeling. Bovendien laten cijfers duidelijk zien dat Marokkanen in grote getalen hun leven beteren naarmate ze ouder worden en slechts zelden de 'aansluiting' vinden naar ernstigere vormen zoals drugs en mensenhandel. Dat is tenzij ze in het gevang zitten uiteraard.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Denk er maar eens over na, hopelijk snap je het. Of niet, ga in dat geval vooral lekker door met het wegwuiven van het probleem omtrent kutmarokkanen* door te wijzen op misdrijven die niet door Marokkanen zijn begaan. I don't care anymore.
Oosterheem..het nieuwe Palenstijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En trouwens, dat mixen resulteert in de praktijk in het omlaag trekken van de wijk ten gunste van de paupers, ipv dat de paupers zich omhoog trekken aan de normale mensen.
Helaas al zo vaak gezien. Nieuwste dikke faal in dat opzicht is Zoetermeer Oosterheem: daar wonen maten van mij met een duur koophuis, de overkant vd straat is sociale woningbouw. Vrijwel zelfde huis, altijd teringzooi op straat, rellende Marocs erbij. Resultaat: straat verpaupert en huis onverkoopbaar. Wat een succes.
Ik zit er niet naast.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, daar zit je niet naast. Ik heb het echter over nu (2012) en niet over 1954.
Helemaal niet. Lees: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdfquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:18 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de kleine criminaliteit. Blanken zijn bijvoorbeeld praktisch exclusief in witte-boorden criminaliteit en bij zware criminaliteit is het veel meer volgens de landelijke verdeling.
Ik zal het je nog sterker vertellen, als Fok niet bestond draaide de wereld gewoon door, kappen dan maar met die hele zooi ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
En dit is dus weer die overdrijving. het feit is dat er genoeg over gepraat wordt. De discussie is dat men zich hier tekort gedaan voelt omdat de mods streng waren. Diverse topics laten echter het gelijk van de mods zien en bovendien komt het overal ter sprake.
Er wordt net gedaan alsof dit van enorm ideologisch belang is, terwijl het gewoon verschuilen is. Men wil graag kankeren.
Nee, echt niet. Ik ga het opzoeken zodra ik achter een pc zit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zal uit de droom helpen: JE LIEGT DAT JE BARST! Wat je gelezen denkt te hebben is totale onzin. Je kan hebt óf slecht gelezen óf je hebt een slecht geheugen óf je zegt maar wat.
Bron: dit mooie rapport van het CBS: "criminaliteit van autochtonen en allochtonen nader bekeken" Google het en open de eerste hit.
Autochtone Nederlanders zijn in geen enkele vorm van criminaliteit oververtegenwoordigd, niet in ernstige delicten en ook niet in de wat lichtere vergrijpen.
Dat ken ik. Maarja, wat wil je dan? Alle 'asociale' mensen (niet alleen allochtonen) bij elkaar gepropt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is goed, begin dan even met het lezen van dit rapport:quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:21 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Ik ga het opzoeken zodra ik achter een pc zit.
Ja dat zei je meer dan een uur geleden ook. Ik zit al met smart te wachten maar het komt maar niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:21 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Ik ga het opzoeken zodra ik achter een pc zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |