als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Ga jij nu net doen alsof je hier over dit onderwerp wel kan en mag zeggen wat je wil ....(en dan heb ik het niet over discriminatie)
You just made his point.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:39 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus die ene % moet ook maar het land uit worden gezet?
Deze post dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrol?
Hou toch op. 100% zeker dat je deze reactie trouwens ook delete. Jij delete wat je uitkomt, je probeert op de meeste lage en smerige manier een discussie te sturen. Daar kan ik echt niet tegen. Als je het er niet mee eens bent en het niet met woorden kan winnen ga dan alsjeblieft weg en ga niet censureren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)
jij noemde het een maatschappelijk probleem, ik noem het een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrolquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je eerder vroeg een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoodrol.
Dan geloof je dat blijkbaar niet.
Maar wie speelt dan wie op de man hier ? Dat valt heus wel mee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het over het onderwerp gaat kan en mag je zeggen wat je wil ... (en dan heb ik het niet over discriminatie en dat constante op de man spelen zijn we klaar mee)
ja dat mocht niet meervan Timmm en Voorschrift.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij noemde het een maatschappelijk probleem, ik noem het een maatschappelijk probleem met Marokkanen in de hoofdrol
stel je niet aan, al die posts van jou die ik heb verwijderd gingen totaal nergens overquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hou toch op. 100% zeker dat je deze reactie trouwens ook delete. Jij delete wat je uitkomt, je probeert op de meeste lage en smerige manier een discussie te sturen. Daar kan ik echt niet tegen. Als je het er niet mee eens bent en het niet met woorden kan winnen ga dan alsjeblieft weg en ga niet censureren.
dat valt heus wel meequote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat mocht niet meervan Timmm en Voorschrift.
quote:
quote:Posts zoals hierboven en andere nutteloze, policyonverschrijdende posts zullen worden gedelete. Verder is het logisch dat je hier ook eens kijkt naar het feit dat jeugdige marokkanen nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij de pliessie, daar hoeft het geen vier topics lang over te gaan, dit topic gaat over deze misdaad.
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
Toch wel tenenkrommend en veelzeggend dit item van 1vandaag.
Vraag me af hoever de knuffelaars hun gezicht van dit soort reportages afwenden. Ze ontwijken het tot op het bot en zwijgen in alle tonen.
!
ja het valt idd wel mee zoals gezegdquote:
Zo stigmatiserend weer dit filmpje. Deze mensen doen niets fout. Als er al mensen zijn die wat fout doen dan is het een incident, leer dat nou!!!!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:44 schreef 3-voud het volgende:
Toch wel tenenkrommend en veelzeggend dit item van 1vandaag.
Vraag me af hoever de knuffelaars hun gezicht van dit soort reportages afwenden. Ze ontwijken het tot op het bot en zwijgen in alle tonen.
!
Oké, maar hoe heeft dit filmpje:quote:
Dan te maken met de misdaad. Want dit neigt dan ook wel heel erg naar het in aanraking komen met politie en dit mag blijven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef mossad_agent het volgende:
Zolang feiten niet genoemd mogen worden en zelfs titels worden aangepast om discussies te voorkomen,.... is het geen discussie waardig. Men heeft zijn zin, succes.
[..]
Lijkt mij ook... eerst mocht je geen buitenlander zeggen, vervolgens mocht je geen allochtoon zeggen en nu al geen marokkaan.
Ik hoop dat men voortaan spreekt van 'mensen', ... "er is een mens door een ander mens doodgeschopt. Er stonden mensen naast de lijn maar die mensen gingen die andere mensen niet helpen zodat er mensen dood zijn gegaan".
Stel je die vraag aan mij? Ik koppelde alleen 2 stellingen van mods met elkaar die in mijn ogen tegenstrijdig zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oké, maar hoe heeft dit filmpje:
[..]
Dan te maken met de misdaad. Want dit neigt dan ook wel heel erg naar het in aanraking komen met politie en dit mag blijven.
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef ukga het volgende:
[..]
hmnja die zijn voor kerst 2013 alweer thuis. en dan hebbe ze nog niks geleerd.
Huh nee? Juist helemaal niet. Juist om die Marokkaanse jongens en meisjes die het goed doen niet de dupe te laten worden van hun ciminele soortgenoten is het juist zo essentieel dat de discussie die jij graag van tafel wilt vegen gevoerd wordt. Juist met one-liners die jij graag bezigt (er zijn ook slechte Nederlanders hoor) veeg je het probleem van tafel en benadeel je de Marokkanen die het wel goed doen. Jammer dat je dat maar niet door wilt krijgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:39 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dus die ene % moet ook maar het land uit worden gezet?
Waarom noem je die man niet gewoon Samsom?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dat zelfs Samson zijn afschuw erover uitsprak negeren ze ook. Die is een jaar straatcoach geweest in Amsterdam.
Nee ze leren niets maar volgend jaar zijn de grensrechters wel veilig voor dit geteisem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).
Nee, stel ik niet aan jou. Maar algemeen, waarom mag het ene dat gaat over Marokkanen en politie blijven staan en het andere niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Stel je die vraag aan mij? Ik koppelde alleen 2 stellingen van mods met elkaar die in mijn ogen tegenstrijdig zijn.
Bedankt voor het zo goed verwoorden, zo mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.
De relevantie zit echt in je hoofd verder. Je hoort nooit iemand huilen dat de afkomst er niet bijgezet wordt als de dader een witte autochtoon is. Het is niet de verantwoordelijkheid van een nieuwsbericht om een patroon aan te geven, dan zou elk misdaadbericht verzanden in een orgie van details om het in een groter geheel te plaatsen.
Het kan best (het lijkt me idd zelfs waarschijnlijk) dat er een verband is tussen afkomst en en dit soort geweld, maar dat soort dingen kun je hier op Fok echt niet normaal bediscussiëren.
oh ja dat is waar, dacht aan die hond ws hahaquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom noem je die man niet gewoon Samsom?
Een omgekeerde no true scotsman, chapeau.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
En het gevoel dat deze mensen voor lange tijd geen gevaar vormen voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leren ze wel wat als ze pas rond Kerst 2030 thuis zijn? Wees eerlijk, deze afweging van tijd heeft niets met 'leren' te maken, maar enkel met een gevoel van gerechtigheid (wat prima is).
Ik vind het een Marokkanen bash topic.quote:Dit is geen!! Marokkanen bash topic.
Alle posts die dat wel suggereren of proberen worden genote en verwijderd.
LOLquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik vind het een Marokkanen bash topic.
Wordt deze post nu verwijdert?
Wat een ongelofelijk kulverhaal! Natuurlijk kun je dat soort zaken gewoon bediscussiëren en als zaken ontsporen modereer je als mod, pak je de betreffende teksten c.q. personen eruit, spreek je aan en corrigeer je. Maar je sluit niet een dergelijk hot-news-topic onder opgave van "vage redenen en ten faveure van bepaalde personen. Vind je het gek dat users dan verongelijkt gaan reageren!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is allemaal gespeelde verontwaardiging. Dit soort 'feiten' worden opvallend genoeg nooit gebruikt om het probleem op te lossen, alleen om het te 'benoemen'. Dit soort zaken worden gewoon aangegrepen om slapend racisme goed te praten en het is daarom ook verstandig om het topic enigszins daarvan weg te sturen. Hier op Fok heeft namelijk elk ander topic al zo'n beetje dat onderwerp, het minderwaardigheidscomplex is dan ook nergens op gebaseerd.
De relevantie zit echt in je hoofd verder. Je hoort nooit iemand huilen dat de afkomst er niet bijgezet wordt als de dader een witte autochtoon is. Het is niet de verantwoordelijkheid van een nieuwsbericht om een patroon aan te geven, dan zou elk misdaadbericht verzanden in een orgie van details om het in een groter geheel te plaatsen.
Het kan best (het lijkt me idd zelfs waarschijnlijk) dat er een verband is tussen afkomst en en dit soort geweld, maar dat soort dingen kun je hier op Fok echt niet normaal bediscussiëren.
Het punt is dat mensen in dergelijke discussie oneerlijk zijn, waarschijnlijk ook tegen zichzelf. Als je het over 'leren' hebt klinkt het heel nobel natuurlijk, terwijl gerechtigheidsgevoel een heel primaire reactie is. Dat is hoe slechte wetten ontstaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ze leren niets maar volgend jaar zijn de grensrechters wel veilig voor dit geteisem.
En de komende 30 jaar ook dan.
Ze hoeven van mij niets te leren. Sterker nog dat zullen ze toch niet, want van alle kanten werd er gezegd dat ze dat niet kunnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen in dergelijke discussie oneerlijk zijn, waarschijnlijk ook tegen zichzelf. Als je het over 'leren' hebt klinkt het heel nobel natuurlijk, terwijl gerechtigheidsgevoel een heel primaire reactie is. Dat is hoe slechte wetten ontstaan.
Bedankt voor het zo goed verwoorden, zo mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Hier geeft Robijn48 toch echt toe dat er een zeer waarschijnlijk verband zit tussen afkomst en geweld. Heel goed! Ze ziet het licht.
Dit topic (en vele anderen) bewijzen je ongelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kulverhaal! Natuurlijk kun je dat soort zaken gewoon bediscussiëren en als zaken ontsporen modereer je als mod, pak je de betreffende teksten c.q. personen eruit, spreek je aan en corrigeer je. Maar je sluit niet een dergelijk hot-news-topic onder opgave van "vage redenen en ten faveure van bepaalde personen. Vind je het gek dat users dan verongelijkt gaan reageren!
Er kan pas naar oorzaken gezocht worden als er een brede nationale discussie op gang komt. Dat is stap 1. Maar zelfs die eerste stap willen velen al proberen tegen te houden.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Wie heeft jou verhinderd dan om jouw punten in te brengen in de discussie?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:00 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik vind dat de tweets van Femke Halsema van vandaag het eigenlijk goed verwoorden, maar ik durf het niet meer te plaatsen hier.
nee dan dezequote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Er staat 'dit soort' geweld, dat is een heel belangrijke distinctie. Mensen die denken dat sommige 'rassen' van nature geweldadiger zijn letten niet goed op naar mijn bescheiden mening. Het heeft alles te maken met sociale factoren, maar dat correleert gewoon sterk met afkomst. 1 van de vele redenen waarom afkomst benoemen schadelijk kan zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Hier geeft Robijn48 toch echt toe dat er een zeer waarschijnlijk verband zit tussen afkomst en geweld. Heel goed! Ze ziet het licht.
Nee, dat zegt ze juist niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef macca728 het volgende:
nou doe maar niet, die ontkent het weer , het is weer puur toeval dat het nu Marokkanen zijn.
volgens Femke
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Mee eens, maar "als" is niet aan de orde. Er *is* gewoon een maatschappelijk probleem. Dat probleem is er jarenlang en de trend is eerder dat het erger wordt dan dat het minder erg wordt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Marokkanen zijn geen ras.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er staat 'dit soort' geweld, dat is een heel belangrijke distinctie. Mensen die denken dat sommige 'rassen' van nature geweldadiger zijn letten niet goed op naar mijn bescheiden mening. Het heeft alles te maken met sociale factoren, maar dat correleert gewoon sterk met afkomst. 1 van de vele redenen waarom afkomst benoemen schadelijk kan zijn.
Okee, maar om oplossingen te noemen moet je eerst toegeven dat er een probleem is. Zolang je dat al niet wilt doen hebben oplossingen ook niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze juist niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Ik heb eerder in deze reeks geschreven dat je vooral niet bang moet zijn om zaken te benoemen uit angst dat de verkeerde mensen daarmee aan de haal gaan, omdat in gedegen en uitputtend onderzoek wellicht ook de oplossingen liggen voor de bestrijding van dit probleem. Jij weet al van te voren dat, dat niet zo is bent bang voor eventuele gevolgen van het benoemen van zaken en generaliseert daarom liever dan zaken scherp en helder te stellen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit topic (en vele anderen) bewijzen je ongelijk.
Laat me het anders stellen, wat is precies de toegevoegde waarde van het er bij zetten. Welk positief effect heeft het? Ik zie alleen maar radicalisatie, uitsluiting van groepen (wat per definitie alleen de goeden schaad en het probleem verergert) en het goedpraten van racisme als gevolgen. De misdaden lossen we er niet mee op, we verzinnen er geen oplossingen mee en we kunnen het niet beter bestrijden. Dat is nogal een prijs voor een vaag gevoel dat het zo 'hoort' van sommige omdat ze zich anders in hun vrijheid geschaad voelen.
ja dat doet ze wel, het is toeval dat het nu om Marokkanen gaat, maar dat is juist niet zo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze juist niet.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:25:58@rickbkkr @bertbrussen @mikoflohr Van mij mag je alles 'benoemen'. Alleen is dat niet hetzelfde als oorzaken/oplossingen zoeken. reageer retweet
Dan komt de "islam" boven drijven en dan heb je niet alleen de moslims op je dak, ook heel links.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Nielsch het volgende:
Er kan pas naar oorzaken gezocht worden als er een brede nationale discussie op gang komt. Dat is stap 1. Maar zelfs die eerste stap willen velen al proberen tegen te houden.twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:32:51@bertstrijker Nee, die mannetjes moeten worden bestraft maar als je het ook een maatschappelijk probleem vindt dan moet je oorzaken zoeken. reageer retweet
Nee, ik vind het echt nog steeds niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat doet ze wel, het is toeval dat het nu om Marokkanen gaat, maar dat is juist niet zo.
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |