Het gebeurd vaker, grote publieke verontwaardiging kan meewegen in een veroordeling. Zal even zoeken of ik het zo kan vinden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het publiek invloed heeft op het rechtssysteem.
Ik zou daar zelf niet blij van worden eerlijk gezegd.
Publieke verontwaardiging mag nóóit invloed hebben op het rechtssysteem.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die kant wil ik niet op. Als die wet er niet was dan vind ik dat er uitzondering mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld om een voorbeeld te stellen of bij grote publieke verontwaardiging.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Oldie57 het volgende:
Mijn laatste woord hierover:
Als 'jongens' de grensrechter doodschopten, is dit geen aanleiding om alle jongens de schuld te geven. Als 'Marokkanen' de grensrechter doodschopten, is dit voor sommigen blijkbaar wel een aanleiding om alle Marokkanen de schuld te geven. Het probleem is niet dat deze jongens Marokkaan zijn, het probleem is dat anderen dit gelijk gebruiken als stok om mee te slaan en ALLE Marokkanen proberen schuldig te verklaren.
Overigens vind ik dat die kutjongens die Richard hebben doodgeschopt ongelofelijk lang gestraft moeten worden. Dat tuig zou eigenlijk nooit meer vrij mogen.
http://www.knvb.nl/nieuws(...)ichard-nieuwenhuizenquote:Stille tocht voor Richard Nieuwenhuizen
UITGEGEVEN: donderdag, 6 december 2012 12:00 LAATST GEWIJZIGD: donderdag, 6 december 2012 12:22
SC Buitenboys heeft donderdag bekendgemaakt hoe de stille tocht ter nagedachtenis aan Richard Nieuwenhuizen zondag georganiseerd wordt. Hieronder het bericht zoals geplaatst door de vereniging.
'Op zondag 9 december vindt in Almere een stille tocht plaats ter nagedachtenis aan Richard Nieuwenhuizen. De familie wil heel graag deze stille tocht alleen met alle voetbalverenigingen uit Almere en een aantal genodigden laten plaatsvinden, en hoopt dat iedereen deze wens zal respecteren. De familie laat weten enorm geroerd te zijn door de overweldigende belangstelling en steunbetuigingen uit binnen- en buitenland en voelt zich hierdoor enorm gesteund. Met deze stille tocht wil de familie stilstaan bij het overlijden van Richard en een sterk en krachtig signaal afgeven dat er zonder respect geen voetbal kan zijn. Nadere informatie over de tocht, volgt op de website.'
De KNVB zal met een bescheiden afvaardiging bij de stille tocht aanwezig zijn.
Dan is ie 28 als ie vrijkomt als gefrustreerde volwassene. Laat ze maar wat langer zitten, en in de tussentijd onbetaald werk voor de samenleving uitvoeren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Nielsch het volgende:
Voor de verdachten van 16 jaar is er nog hoop; onlangs heeft een andere 16-jarige verdachte maar liefst 18 jaar cel gekregen voor een ernstig vergrijp.
gebeurt*quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het gebeurd vaker, grote publieke verontwaardiging kan meewegen in een veroordeling. Zal even zoeken of ik het zo kan vinden.
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Oldie57 het volgende:
Mijn laatste woord hierover:
Als 'jongens' de grensrechter doodschopten, is dit geen aanleiding om alle jongens de schuld te geven. Als 'Marokkanen' de grensrechter doodschopten, is dit voor sommigen blijkbaar wel een aanleiding om alle Marokkanen de schuld te geven. Het probleem is niet dat deze jongens Marokkaan zijn, het probleem is dat anderen dit gelijk gebruiken als stok om mee te slaan en ALLE Marokkanen proberen schuldig te verklaren.
Overigens vind ik dat die kutjongens die Richard hebben doodgeschopt ongelofelijk lang gestraft moeten worden. Dat tuig zou eigenlijk nooit meer vrij mogen.
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteemquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Publieke verontwaardiging mag nóóit invloed hebben op het rechtssysteem.
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het publiek invloed heeft op het rechtssysteem.
Ik zou daar zelf niet blij van worden eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteem
rechters zeggen dat er ook gewoon bij
edit: volgens mij?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja, op de strafmaat, binnen de gestelde kaders, kan het invloed hebben. Niet op hoe het rechtssysteem toegepast wordt.
Weet je wat het probleem is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me juist logisch. Een van de doelen van straf is vergelding voor de maatschappij. Als de maatschappelijke afschuw erg hoog is, moet de straf ook hoger zijn om te kunnen spreken van vergelding.
Ik gooi even de disclaimer erin...quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen*. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).
Ja maar dat zou niet mee mogen spelen. Rechters moeten objectief zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de impacht op de maatschappij enzo heeft absoluut invloed op het rechtsysteem
rechters zeggen dat er ook gewoon bij
edit: volgens mij?
Ik kan zo snel helaas niet het voorbeeld vinden dat ik bedoelde. Maar meen mij de volgende quote op het NOS Journaal herinneren: "En vanwege de impact op de maatschappij en de publieke verontwaardiging heeft de rechter besloten een extreem hoge straf op te leggen." Of dit hoger was dan wat het systeem toestaat weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
gebeurt*
En ja, op de strafmaat, binnen de gestelde kaders, kan het invloed hebben. Niet op hoe het rechtssysteem toegepast wordt.
Dit dus, en dit lijkt mij geen racisme of discriminatie maar dit zijn feiten die onderbouwd/gesteund worden door cijfers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar procentueel zijn het wel heeeeeeeeeel vaak Marokkanen. Zeker als je bedenkt dat deze 'groep' in de minderheid is in ons land (1-15).
Van mij mag de titel dus zijn: 'Marokkanen schoppen grensrechter'. Ik zie al 10 jaar verbanden....
Eerst onderwijs, nu voetbal.
De massa is helemaal niet dom. Jij vindt dat de massa dom is omdat ze pleiten voor hogere straffen en de Telegraaf lezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is?
Een individu is slim, de massa daar in tegen is dom.
Het rechtssysteem moet nooit te beïnvloeden zijn door massa hysterie vind ik.
Het zijn Nederlandersquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Landgeld het volgende:
Titel = "Marokkaanse jongeren trappen man dood"
Wéér Marokkanen.
dus goed toch?quote:
Doe eens. En maak dan weer je punt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik gooi even de disclaimer erin...
dat ze rekening houden met wat het misdrijf in de maatschappij teweeg heeft gebracht wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet objectief meer zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat zou niet mee mogen spelen. Rechters moeten objectief zijn.
Blijkbaar zijn er nog steeds personen die niet kunnen lezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er nog steeds personen die het nodig vinden om het probleem van tafel te vegen, terwijl de pleitbezorgers van het Marokkanenprobleem zich toch redelijk stil houden in dit topic. De knuffelaars weten blijkbaar van geen ophouden.
Nee maar het mag niet meespelen. Als je Pim Fortuyn vermoord is dat even erg als je iemand anders vermoord. bv.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ze rekening houden met wat het misdrijf in de maatschappij teweeg heeft gebracht wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet objectief meer zijn
Wie begon er dan ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie blijft er nu over drammen ? Jij of wij ?
Nee, en 99% is ook geen 100%.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht, in een wijk met veel Marokkanen, en nu ?
Daarbij is 54% geen 100%.
Dat is jouw aanname.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, en 99% is ook geen 100%.
Serieus, als 99% crimineel is zou je nog steeds op die ene 1% blijven wijzen, puur om maar de discussie van tafel proberen te vegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |