Als je iets kwijt bent maak je er maar je username van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Nee, want dat is niet interessant.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit denk ik ook een beetje. Vooral dat het is gebaseerd op mediaverhalen. Hoewel er hier dus wel allerlei users zijn die van alles meemaken met Marokkanen.
Racisme niet. Gewoon angst ofzo.
Ik wist niet eens dat er ook een Nederlander is opgepakt, zoveel wordt er over Marokkanen gesproken.
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je definitie klopt gewoon niet, het over 1 kam scheren van een groep is geen racisme. Pas bij het toekennen van negatieve eigenschappen van een ras is het racisme.
Zoals ik zei, als ik alle Marokkanen geweldig vind, is het dan racisme, ik scheer ze toch allemaal over 1 kam?
Nee, dat je Nederlandse Tokkies blijkbaar meer aanwezig vind dan allochtoon straattuig, dwars tegen cijfers en onderzoeken in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?
ja, dat zeg ik, maar "iedereen over 1 kam scheren" is dus geen racismequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Veel vrouwen worden bespuugd/uitgescholden/beroofd en als je dit niet gelooft ben je een troll. In 'kutbuurten' kunnen we niet overdag over straat zonder lastig gevallen te worden door Marokkanen. Zeggen ze.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet interessant.
Vraag me af wat voor vreselijke ervaringen deze posters hebben met marokkanen eigenlijk.
Nee, dat heet stigmatiseren. De knetters, lieve schat, je weet toch wel wat discriminatie betekent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Twee Nederlanders dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Begint dit weer helemaal opnieuw?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.quote:
Inderdaad, leer eerst even het verschil tussen stigmatiseren en discrimineren. Praten we daarna verder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.
Nee, dan staat het 4-0quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.Je staat als Marokkaan verstard als je het nieuws over de grensrechter voor de eerste keer leest. Alleen er zitten wel heel erge exemplaren tussen bij die jongeren. Heb er zelf eentje meegemaakt. Wat een hel en wat een slecht mens was dat. Zelfs als rustig mens kunnen ze je helemaal opwinden. Het ergste is dat die jongeren niet beseffen dat ze helemaal de weg kwijt zijn en zich als de man zien.
Dit laatste berust op praktijkervaring!
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal. Misschien moet ik die krullen weghalen, dan merk je wel dat mensen heel anders naar je kijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.
Maar toch raad ik je aan gewoon op je eigen weg verder te gaan, en niet te veel aan te trekken wat de rotte appels in de mand doen.
Mensen zonder geweten zijn er helaas overal; ook onder andere bevolkingsgroepen.
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijksquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Dat lijkt me ergquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal.
Hee moet je nou eens luisteren, met je gezuig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |