Kap eens met dat kinderachtige gezeik man.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
je klinkt verrast? Als je hier wat zegt staan er direct 400 knuffelaars te springen en roepen bron bron bron bron bron.
Nu wel, zie de cijfers.
Nee, jullie lullen gewoon feitelijk onwijs uit je nek en mensen die wel verder denken dan hun neus lang is, proberen jullie dat aan je verstand te peuteren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
omdat zonder wordt gesproken over leugens, onderbuikgevoelens etcetc.
En nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de cijfers, maar als mensen op straat komen merken ze het toch ook ?
In OV, bij het uitgaan, in zwembaden.
Komen die mensen daar nooit ofzo ? Dan merk je toch dat vooral Marokkanen zich respectloos gedragen ?
Wat lul je... het zijn feiten. Jij bent er één van......quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kap eens met dat kinderachtige gezeik man.
Kijk daar heb je er weer een.... cijfers liegen???quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, jullie lullen gewoon feitelijk onwijs uit je nek en mensen die wel verder denken dan hun neus lang is, proberen jullie dat aan je verstand te peuteren.
En van het weekend mogen de scheidsrechters weer gewoon nederig komen kruipen voor de camera's van de NOS om hun fout ruiterlijk toe te geven omdat de commentatoren de regels nooit hebben geleerd en denken dat als zij iets niet zien op camera het er ook niet kan zijn geweest.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:23 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://knvb.pressdoc.com/(...)een-voetbal-mediakit
Dat vind ik echt raar. Of ben je eraan gewend, want ik kom elke dag in Rotterdam, maar ik woon er niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
En nee.
Ik woon in Utrecht, in zo'n "Marokkanenbuurt" en ik heb nog NOOIT ergens last van gehad.
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Ziba het volgende:
Dit is niet de bron die gepost is maar wel zelfse inhoud (bovenste gedeelte) enkel over ernstigere delicten.
Lees/las ik het verkeerd? Volgensij niet.
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=138064
maar deze link gaat over een onderzoek naar mensen in preventieve hechtenis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.
Probleem ligt ook in formulering bij onderzoeken. Daarom zeggen dit soort cijfers niet zoveel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probleem is dat vermogensdelicten vaak gepaard gaan met geweld en vernieling. Dan zitten Marokkanen daar weliswaar niet voor vast, maar ze maken zich er wel schuldig aan.
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wat lul je... het zijn feiten. Jij bent er één van......
[..]
Kijk daar heb je er weer een.... cijfers liegen???
feitelijk uit mijn nek lullen.... toon eens aan, immers feiten zijn aantoonbaar.
En al die mensen die wel last van ze hebben vlak jij uit omdat jij er geen last van hebt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.
Tot ik in Utrecht kwam wonen, ik had me al geestelijk voorbereid dat ik van mijn tas geroofd zou worden, verrot gescholden en noem allemaal maar op. Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt NOOIT ergens last van gehad.
Ik baseer mijn mening dus op wat mijn ervaringen zijn, niet wat de gemiddelde internetheld vanaf zijn zolderkamer schreeuwt, terwijl ik me afvraag of al die stoere jongens deze discussies ook in het openbaar zouden voeren. Jullie zijn gewoon een stel racisten als je het alleen maar op marokkanen gooit.
Daarnaast, er is toch ook een Nederlander gearresteerd? Hoe verklaar je dat dan? Het was toch een marokkanenprobleem?
bepaald gedeelte van de maatschappij iddquote:Verbeek noemt KNVB verwerpelijk
Van onze Telesportredactie
ALKMAAR -
AZ-trainer Gertjan Verbeek is niet te spreken over het optreden van de KNVB en de politiek naar aanleiding van de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. "De wijze waarop de politiek en de KNVB nu reageren vind ik verwerpelijk. Wat ze nu doen is symptoombestrijding, maar waar blijft die voetbalwet?", vroeg Verbeek zich hardop af. "
"Het vreselijke voorval met de grensrechter is geen voetbalprobleem, maar een maatschappelijk probleem”, zei Verbeek op de website van AZ. "De politiek en de KNVB laten ons elke keer weer in de kou staan. Dit probleem verhelp je niet door afgelasting of een minuut stilte, hoe netjes dat ook is richting de betrokkenen. Dinsdag gaat iedereen weer vrolijk verder. Vorig jaar werd een toeschouwer doodgeschopt door een speler. Is daar iets mee gedaan?”
Nee. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik vind alleen het over één kam scheren van 1 volk gewoon een achterlijke gedachtengang. En dat noemen we racisme.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En al die mensen die wel last van ze hebben vlak jij uit omdat jij er geen last van hebt?
Plus nog eens uitmaken voor racist ook.
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.
Tot ik in Utrecht kwam wonen, ik had me al geestelijk voorbereid dat ik van mijn tas geroofd zou worden, verrot gescholden en noem allemaal maar op. Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt NOOIT ergens last van gehad.
Ik baseer mijn mening dus op wat mijn ervaringen zijn, niet wat de gemiddelde internetheld vanaf zijn zolderkamer schreeuwt, terwijl ik me afvraag of al die stoere jongens deze discussies ook in het openbaar zouden voeren. Jullie zijn gewoon een stel racisten als je het alleen maar op marokkanen gooit.
Daarnaast, er is toch ook een Nederlander gearresteerd? Hoe verklaar je dat dan? Het was toch een marokkanenprobleem?
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik helemaal nergens. Ik vind alleen het over één kam scheren van 1 volk gewoon een achterlijke gedachtengang. En dat noemen we racisme.
Vieze kutracist dat je er bentquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?
Dit denk ik ook een beetje. Vooral dat het is gebaseerd op mediaverhalen. Hoewel er hier dus wel allerlei users zijn die van alles meemaken met Marokkanen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
In welke wijk is dat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de cijfers van een onderzoek in een achterstandswijk zullen zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen, sorry.
http://www.encyclo.nl/begrip/racismequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus als ik zeg dat alle marokkanen geweldige mensen zijn en goed in bed is het racisme?
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de cijfers van een onderzoek in een achterstandswijk zullen zijn.
Er wonen tenslotte ook Nederlanders in achterstandswijken en het is bekend dat het milieu waar je vandaan komt ( niet de cultuur, maar of je uit een villawijk of 3 hoog achter komt), invloed heeft op de mate van criminaliteit.
Kortom, dit heeft veel meer te maken met nederlandse tokkies en toevallig een paar marokkanen die niet weten hoe het hoort, dan met een complete bevolkingsgroep die helemaal verrot zou zijn.
Ik vind het ronduit stuitend, hoe 98% van de posters in dit topic denken.
Nee, je definitie klopt gewoon niet, het over 1 kam scheren van een groep is geen racisme. Pas bij het toekennen van negatieve eigenschappen van een ras is het racisme.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/racisme
Maar toch bedankt voor deze kansloze bijdrage.
Als je iets kwijt bent maak je er maar je username van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Nee, want dat is niet interessant.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit denk ik ook een beetje. Vooral dat het is gebaseerd op mediaverhalen. Hoewel er hier dus wel allerlei users zijn die van alles meemaken met Marokkanen.
Racisme niet. Gewoon angst ofzo.
Ik wist niet eens dat er ook een Nederlander is opgepakt, zoveel wordt er over Marokkanen gesproken.
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik nu stuitend dat je dat uit je toetsenbord kunt krijgen.
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je definitie klopt gewoon niet, het over 1 kam scheren van een groep is geen racisme. Pas bij het toekennen van negatieve eigenschappen van een ras is het racisme.
Zoals ik zei, als ik alle Marokkanen geweldig vind, is het dan racisme, ik scheer ze toch allemaal over 1 kam?
Nee, dat je Nederlandse Tokkies blijkbaar meer aanwezig vind dan allochtoon straattuig, dwars tegen cijfers en onderzoeken in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat, dat het meer te maken heeft met het milieu waar je uitkomt dan je afkomst?
ja, dat zeg ik, maar "iedereen over 1 kam scheren" is dus geen racismequote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Veel vrouwen worden bespuugd/uitgescholden/beroofd en als je dit niet gelooft ben je een troll. In 'kutbuurten' kunnen we niet overdag over straat zonder lastig gevallen te worden door Marokkanen. Zeggen ze.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet interessant.
Vraag me af wat voor vreselijke ervaringen deze posters hebben met marokkanen eigenlijk.
Nee, dat heet stigmatiseren. De knetters, lieve schat, je weet toch wel wat discriminatie betekent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je een ras boven het andere zet is het racisme. Wij nederlanders zouden NOOIT iemand tegen de grond slaan, terwijl blijkbaar ALLE marokkanen het doen. Dat is toch racisme?
Twee Nederlanders dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Begint dit weer helemaal opnieuw?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.quote:
Inderdaad, leer eerst even het verschil tussen stigmatiseren en discrimineren. Praten we daarna verder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want ik ben wel klaar met deze kansloze discussie.
Nee, dan staat het 4-0quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Is die vierde verdachte een blanke Amsterdammer? Want zo ja, dan staat het dus 2-2 in deze tragedie.
Hoeft er dus ook niet zo vaak meer over Marokkanen gesproken te worden in dit topic.
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:21 schreef Robijn48 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je houdt je hart vast als er weer ergens een Marokkaan bij betrokken is. Men zei zelfs bij de dood van Pim Fortuyn, gelukkig was het geen Marokkaan.Je staat als Marokkaan verstard als je het nieuws over de grensrechter voor de eerste keer leest. Alleen er zitten wel heel erge exemplaren tussen bij die jongeren. Heb er zelf eentje meegemaakt. Wat een hel en wat een slecht mens was dat. Zelfs als rustig mens kunnen ze je helemaal opwinden. Het ergste is dat die jongeren niet beseffen dat ze helemaal de weg kwijt zijn en zich als de man zien.
Dit laatste berust op praktijkervaring!
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal. Misschien moet ik die krullen weghalen, dan merk je wel dat mensen heel anders naar je kijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt door wat er gebeurd is.
Maar toch raad ik je aan gewoon op je eigen weg verder te gaan, en niet te veel aan te trekken wat de rotte appels in de mand doen.
Mensen zonder geweten zijn er helaas overal; ook onder andere bevolkingsgroepen.
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijksquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zelf heb bijv. meer last gehad van Nederlandse tokkies. Die kunnen er ook wat van, hoor.
Keep your head up
Dat lijkt me ergquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk ben je aangesproken. Dat hoort bij de vele media-aandacht. Daarnaast krijg je er problemen mee onder de mensen. Schuine blikken zie ik nu al als normaal.
Hee moet je nou eens luisteren, met je gezuig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van Nederlandse tokkies, dus die bestaan waarschijnlijk niet of nauwelijks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |