Ja maar ik hoor mensen zelden over Indo's of over Molukkers. Terwijl die even hard zijn gediscriimineerd vroeger en nu.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op iemand die het over de 70er jaren had, ik neem aan dat diegene het gedoe rond de treinkapingen bedoelde.
Saywut? Leerdam al vergeten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik hoor mensen zelden over Molukkers.
Nope, heb zelf geen negatieve ervaringen daarmee, welnee joh, wij worden niet gediscrimineerd, althans niet dat ik weetquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik hoor mensen zelden over Indo's of over Molukkers. Terwijl die even hard zijn gediscriimineerd vroeger en nu.
Dat is niet alleen aan Marokkanen voorbehouden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:13 schreef macca728 het volgende:
Maar Molukkers bespuwen en sissen niet naar meisjes, dat gedrag bedoel ik meer.
Nee dat klopt teringquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet alleen aan Marokkanen voorbehouden.
Nee, Cobra's doen het ook en overigens niet alleen naar meisjes ....quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dijenkletser.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, Cobra's doen het ook en overigens niet alleen naar meisjes ....
Wowquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Ooit eens gezien van dichtbij hoe een jonge Rus een jonge meid deed versieren. Dat kwam op dit neer Hij vroeg beleefd wil je mee met mij naar huis waar zij negatief op reageerde, meisje werd zo aan haar haren naar buiten getrokken met de woorden jij gaat mee.
Toch maar even een stokje voorgestoken want leek ons geen goed begin van een relatie
We dwalen af. Het gaat toch om het doodschoppen van een grensrechter?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Ooit eens gezien van dichtbij hoe een jonge Rus een jonge meid deed versieren. Dat kwam op dit neer Hij vroeg beleefd wil je mee met mij naar huis waar zij negatief op reageerde, meisje werd zo aan haar haren naar buiten getrokken met de woorden jij gaat mee.
Toch maar even een stokje voorgestoken want leek ons geen goed begin van een relatie
Mooi. Oh wacht, nu knuffel ik criminelen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We dwalen weer af. Het gaat toch om het doodschoppen van een grensrechter?
En inmiddels is er nog een jongen opgepakt hiervoor en de politie sluit niet uit dat er nog meer arrestaties volgen.
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet interessant.
Vraag me af wat voor vreselijke ervaringen deze posters hebben met marokkanen eigenlijk.
Ik kon zo snel even geen andere groep verzinnen die dit veelvuldig in groepsverband doet. En een loze opmerking verdient een lamme grap .....quote:
Nou, bedankt dan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kon zo snel even geen andere groep verzinnen die dit veelvuldig in groepsverband doet. En een loze opmerking verdient een lamme grap .....
Maar wie nog meer dan ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies!! Jij zegt het.... dus als jij geen last van die gasten hebt wil niet zeggen dat veel andere mensen wel last van ze hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:01 schreef Robijn48 het volgende:
[..]Kan jij het nou eens in je botte hoofd krijgen dat niet iedereen dezelfde ervaringen hoeft te hebben?
En wat zijn Murken?
20 jaar geleden was het hé?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af hoor. Er zijn een paar wijken in Nederland waar het heel erg is, maar ik geloof niet dat alle bewoners daar zo bang zijn dat ze maar fok gaan domineren omdat ze hun zolderkamer niet af durven. In Amsterdam-Oost heb je ook best veel Marokkanen, maar het enige probleem wat ik er heb gehad was gezeik met de onderbuurman omdat ik zijn schotel niet goed had teruggezet na het verhuizen.
Het lijkt me dat veel mensen een gevoel van onveiligheid voor onveiligheid aanzien. Ik schiet niet meteen in de stress als ik hangjongeren zie, hangen is namelijk wat jongeren doen en dan ga ik er niet vanuit dat ze me willen beroven en tegen mijn hoofd willen schoppen. En dat gebeurt dan ook telkens niet.
Het lijkt wel of alle Fokkers in een Marokkanenbuurt wonen. En er gebeurt nooit wat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
20 jaar geleden was het hé?
Afin, ik ben wel beroofd. Incl boksbeugels en gebroken jukbeen. En nu? Jouw verhaal niet waar?
Misschien raar, maar... ik ben nooit 'hangjongere' geweest. wij speelden stoepen, of verstoppertje, en als er iemand in de weg liep bleef je stil staan zodat die persoon er voorbij kon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dat veel mensen een gevoel van onveiligheid voor onveiligheid aanzien. Ik schiet niet meteen in de stress als ik hangjongeren zie, hangen is namelijk wat jongeren doen en dan ga ik er niet vanuit dat ze me willen beroven en tegen mijn hoofd willen schoppen. En dat gebeurt dan ook telkens niet.
Die heb je wat meer in het Oosten dan op het platteland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:32 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Misschien raar, maar... ik ben nooit 'hangjongere' geweest. wij speelden stoepen, of verstoppertje, en als er iemand in de weg liep bleef je stil staan zodat die persoon er voorbij kon.
Later, blowen periode.. lekker naar een keet ofzo.
Ik weet niet wat ze willen, interesseert me ook niet zoveel.quote:Ik begrijp ECHT NIET waarom mensen op straat staan die ALLEEN MAAR een confrontatie willen. En DAT is het probleem.
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die keiharde cijfers negeert ten faveure van eigen ervaringen kan ik niet serieus nemen.
quote:In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
2002quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?
[..]
En jij hebt het over herhaling ? jezus zeg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die keiharde cijfers van het cbs zeker, waar Nielsch de hele tijd mee kwam om aan te tonen dat Marokkanen het meest geregistreerd verdachte zijn ?
[..]
Ja die is opgepakt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:25 schreef sp3c het volgende:
kunnen we weer voorzichting richting het onderwerp in kwestie?
al wat meer bekend over die 4de verdachte bv?
Mannelijkquote:
quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mannelijk
Uit020
Vrij cru toch, ja vond hem cru
Maar toch wel op een probleemgroep?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mag beleid niet afstemmen op bevolkingsgroepen.Dus dan houdt het snel op.
Met zijn maar..quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:31 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries op Ned 2 over de Tweet.
Tja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:25 schreef macca728 het volgende:
Johan Derksen bij VI net.
Cijfers van Gouda 10% Marokkanen pleegden 80% van de misdaden daar.
Gijp :
Je moet man en paard noemen.
Nee gek he, hier ook vandaag is het topic ook 10x gesloten toen het over Marokkanen ging.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja.
Dat is het hele punt he, om wat voor reden dan ook durven mensen dat niet.
Ja maar dat is het wel. Zijn we nou helemaal gek geworden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee gek he, hier ook vandaag is het topic ook 10x gesloten toen het over Marokkanen ging.
Het was geen Marokkanenprobleem.
Natuurlijk is het het wel. Alleen je mag het niet zeggen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja maar dat is het wel. Zijn we nou helemaal gek geworden?
Heb ik lak aan. Ik benoem het zoals het is. Moraalridders gaan maar op de WC sputteren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het het wel. Alleen je mag het niet zeggen.
Altijd al een walgelijke ego gevonden, maar nou mag ie toch echt door de grond zakken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries ontkent eigenlijk dat het een Marokkanen probleem is, maar een partijdige grensrechter. Hij komt tot die conclusie door zijn 10 jarige ervaring als scheidsrechter, grensrechter en omdat hij ieder week zijn zoon aanmoedigt. Dit probleem komt overal voor, tot in het Gooi.
Marokkaanse jochies die voor de camera het opnemen voor de daders reageren eigenlijk zo omdat de camera zo ineens op hen is gericht. Het is ook de media die er zo opduikt volgens hem.
Jep.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar toch wel op een probleemgroep?
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk isquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:25 schreef macca728 het volgende:
Johan Derksen bij VI net.
Cijfers van Gouda 10% Marokkanen pleegden 80% van de misdaden daar.
Gijp :
Je moet man en paard noemen.
Zag het ook ja. Wat een mongool is het ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries ontkent eigenlijk dat het een Marokkanen probleem is, maar een partijdige grensrechter. Hij komt tot die conclusie door zijn 10 jarige ervaring als scheidsrechter, grensrechter en omdat hij ieder week zijn zoon aanmoedigt. Dit probleem komt overal voor, tot in het Gooi.
Marokkaanse jochies die voor de camera het opnemen voor de daders reageren eigenlijk zo omdat de camera zo ineens op hen is gericht. Het is ook de media die er zo opduikt volgens hem.
Ja dat bedoelde ik ook haha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk is
Dat zijn toch schrikbarende cijfersquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij zei dat 10% van de mensen in Gouda Marokkaans is en verantwoordelijk is voor 80% van de misdaden. Niet dat 10% van de Marokkanen verantwoordelijk is
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn toch schrikbarende cijfers
Maar dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Of dat de leeftijdgroep onder 40 jaar is oververtegenwoordigd. En dat ongeacht de etniciteit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Die 80% geeft de journalistieke betrouwbaarheid van Johan Derksen dus weer eens aan.
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt het: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
Dat zijn dus de echte cijfers. Vind het nog steeds schokkend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo hoog dat ik toch maar even heb gegoogled. Ik kwam het volgende in Elsevier tegen (cijfers 2010).
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Die 80% geeft de journalistieke betrouwbaarheid van Johan Derksen dus weer eens aan.
Desalniettemin: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 9% van de bevolking uitmaakt. Dat is nog steeds zwaar buiten verhouding. Helemaal als je bedenkt dat er waarschijnlijk nauwelijks vrouwen zijn onder de plegers van misdrijven. Dus dan gaat het al om ongeveer 4.5 procent. Haal daar ook iedereen van 40 jaar en ouder nog eens af. Laten we zeggen dat je dan 3% overhoudt. Dan wordt het: 33% van de misdrijven worden gepleegd door een bevolkingsgroep die 3% van de bevolking uitmaakt.
Oh Die marrokaan en antiliaan zijn nu ineens in jouw boek geen Nederlander meer omdat je nu met het vingertje kan wijzen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is gewoon interessanter om lekker te schreeuwen en stemming te maken met berichten over marokkaans tuig. En het gros wat er zo hard over roept woont in een dorp waar amper allochtonen wonen en hebben geen idee waar ze over praten. Ik weet dat, want ik was er ook zo een.
Tot ik in Utrecht kwam wonen, ik had me al geestelijk voorbereid dat ik van mijn tas geroofd zou worden, verrot gescholden en noem allemaal maar op. Ik heb werkelijk nog nooit, maar dan ook echt NOOIT ergens last van gehad.
Ik baseer mijn mening dus op wat mijn ervaringen zijn, niet wat de gemiddelde internetheld vanaf zijn zolderkamer schreeuwt, terwijl ik me afvraag of al die stoere jongens deze discussies ook in het openbaar zouden voeren. Jullie zijn gewoon een stel racisten als je het alleen maar op marokkanen gooit.
Daarnaast, er is toch ook een Nederlander gearresteerd? Hoe verklaar je dat dan? Het was toch een marokkanenprobleem?
Vind het even erg dat de discussie enkel een beetje op gang komt door die paar mensen die geen blad voor de mond nemen en de rest op eieren moet lopen met disclaimers erachteraan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn dus de echte cijfers. Vind het nog steeds schokkend.
Nu bij P&W. Ga maar weer eens kijken.
Ben er al dagen van slag van. Vind het zo vreselijk dat het zover gekomen is in Nederland notabene.
Je verwacht het toch niet?
Da's een beetje hetzelfde, inderdaad. Zonder mannen zou er waarschijnlijk veel minder misdaad zijn. En op den duur veel minder jongeren. Wat de cijfers nóg weer meer zou drukken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Of dat de leeftijdgroep onder 40 jaar is oververtegenwoordigd. En dat ongeacht de etniciteit.
Je kan cirkeltjes tekenen naar eigen inzicht. Natuurlijk is er een groter probleem onder Marokkanen dan onder autochtone Nederlanders, maar dat neemt niet weg dat er heel veel Nedeanders zijn die nooit last van Marokkanen hebben. Dat is ook een werkelijkheid. Als je dat zegt krijg je echter onmiddelijk een of meer ad hominems om je oren van mensen als Bas hierboven (desiredbard). Dat maakt een normale discussie knap onmogelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's een beetje hetzelfde, inderdaad. Zonder mannen zou er waarschijnlijk veel minder misdaad zijn. En op den duur veel minder kinderen en jongeren. Wat de cijfers nóg weer meer zou drukken.
Het gaat in deze discussie echter om jonge mannen met een Marokkaanse etniciteit.
Slaat toch nergens op. i.p.v. de kutjochies te straffen krijg je een cursus opgedrongen om jezefquote:De zelfverdedigingscursus die Baâdoud wil aanbieden, wordt nu al gegeven aan hulpverleners. Behalve van zich afslaan, leren cursisten ook af te komen van de neiging om slechts toe te kijken. "Het gaat erom dat omstanders hun angst overwinnen om in te grijpen", licht Baâdoud toe. Volgens de stadsdeelvoorzitter zijn er veel incidenten bij het voetbal in zijn stadsdeel. "Het zijn vaak jongens met een Marokkaanse achtergrond, dat verbloem ik niet", zegt Baâdoud, zelf van Marokkaanse afkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |