abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118320832
Deventer - Inwoners van Deventer die een bijstandsuitkering ontvangen, moeten vanaf volgend jaar als tegenprestatie twintig uur per week ’maatschappelijk nuttig’ werk verrichten. Doen ze dat niet, dan kan in het uiterste geval een uitkering worden gekort of stopgezet.

Zo luidt het plan van het college van B en W. Het gaat om werk als boodschappen doen voor ouderen of sneeuwruimen. „Dit plan heeft meerdere voordelen”, zegt gemeentewoordvoerder Maarten-Jan Stuurman. „Ten eerste is het belangrijk dat mensen actief blijven. Dat is goed voor de contacten, hun ontwikkeling en dagritme. Ten tweede kunnen ze iets terug doen voor het geld dat ze krijgen.”

Bron

Wat een uitstekend plan. Ik hoop dat de resultaten zodanig zijn dat we het landelijk gaan invoeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118321064
De praktische uitwerking is bij dit soort ideeën altijd de grote bottleneck.
Kost de begeleiding niet meer dan het oplevert? Durft men wel hard genoeg te zijn in het korten op de uitkering? Helpt het echt mensen weer naar een baan toe? Verdringt het geen betaalde arbeid?

het principe ben ik echter helemaal voor.
pi_118321102
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
Kost de begeleiding niet meer dan het oplevert? Durft men wel hard genoeg te zijn in het korten op de uitkering? Helpt het echt mensen weer naar een baan toe? Verdringt het geen betaalde arbeid?

Juist dat zou niet uit mogen maken, die mensen komen weer aan het werk en onder de mensen, mag best wat kosten dus.
pi_118321107
Mooi.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321126
Daarom ben ik blij Deventenaar te zijn :)
Twiddel
pi_118321188
quote:

Zoals ik impliciet al aangaf: dit moet je monitoren en bijsturen indien nodig. Maar zodra de juiste modus gevonden is kun je het uit gaan rollen.
pi_118321196
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Juist dat zou niet uit mogen maken, die mensen komen weer aan het werk en onder de mensen, mag best wat kosten dus.
Die vraag stond iets verderop, hoeveel mensen stromen daadwerkelijk uit naar een reguliere baan? ben het er mee eens dat het best wel wat mag kosten zo'n traject maar er moet wel een zekere balans zijn.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:23:39 #8
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_118321204
Geweldig plan, kunnen ze de ene helft bijstandsontvangers ambtenaar maken om de andere helft te controleren.
pi_118321216
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals ik impliciet al aangaf: dit moet je monitoren en bijsturen indien nodig. Maar zodra de juiste modus gevonden is kun je het uit gaan rollen.
Iedere gemeente is momenteel het wiel aan het uitvinden. ben benieuwd wat de gouden greep gaat zijn.
pi_118321238
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die vraag stond iets verderop, hoeveel mensen stromen daadwerkelijk uit naar een reguliere baan? ben het er mee eens dat het best wel wat mag kosten zo'n traject maar er moet wel een zekere balans zijn.
Ach, liever dat ze 20 uur per week bezig zijn iets voor de maatschappij te betekenen dan dat we ze geld geven om op de bank te blijven hangen. Dan maak ik me wat minder druk om de uitstroompercentages.
pi_118321239
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iedere gemeente is momenteel het wiel aan het uitvinden. ben benieuwd wat de gouden greep gaat zijn.
Niet zo moeilijk, uitkeringen verlagen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321270
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk, uitkeringen verlagen.
Ik dacht dat we met een serieuze, inhoudelijke discussie over een onderwerp bezig waren hier.
pi_118321285
Goed plan, maar ik mag hopen dat ze beginnen met mensen die arbeidsgeschikt zijn en al langdurig een uitkering ontvangen. Dat we niet krijgen dat iemand die net na 10 jaar werken zijn baan kwijt is, zich de volgende ochtend mag gaan melden om sneeuw te schuiven...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:27:09 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118321326
"Boodschappen doen voor ouderen" klinkt als een persoonlijke slaaf, OF het vervangen van een huidige betaalde baan.
censuur :O
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:29:06 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118321391
Deventer heeft er straks dus een hele berg goedkope ambtenaren bij.
Carpe Libertatem
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:29:11 #16
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118321394
Goed plan
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:29:16 #17
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118321396
quote:

Ik denk dat vrijwillig aangeboden werk om ouderen te helpen onder bijstandtrekkers best wat mensen aan zal trekken. Grote angst bij mensen in de bijstand is vaak de hijgende adem van de uitkeringsinstanties. HEB JIJ FOOI GEKREGEN VAN DAT OMATJE EN NIET GEDECLAREERD!!!??? Ken en man van in de 50 ontslagen was. Hij kon een beperkt aantal uren aan de slag bij een bedrijf en zou daardoor minder krijgen dan in de bijstand. Hij wou graag aan de slag om wat te doen te hebben maar dat mocht echt niet hoor. Toch aan de slag gaan was ook geen optie want je moet toch geld hebben voor eten.
pi_118321401
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik dacht dat we met een serieuze, inhoudelijke discussie over een onderwerp bezig waren hier.
Ik ben serieus, waarom een tegenprestatie eisen, of als gemeente extra moeite doen, en al dergelijke onzin. Smijt gewoon de uitkeringen omlaag tot zo'n niveau dat werken eindelijk een keer aantrekkelijk voor ze wordt, et voila.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321488
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben serieus, waarom een tegenprestatie eisen, of als gemeente extra moeite doen, en al dergelijke onzin. Smijt gewoon de uitkeringen omlaag tot zo'n niveau dat werken eindelijk een keer aantrekkelijk voor ze wordt, et voila.
Haalt niks uit in een tijd van dalende werkgelegenheid. Er is gewoon een groep mensen die niet of zeer moeilijk aan het werk komt. En dat verandert pas als de economie weer aantrekt.
pi_118321518
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach, liever dat ze 20 uur per week bezig zijn iets voor de maatschappij te betekenen dan dat we ze geld geven om op de bank te blijven hangen. Dan maak ik me wat minder druk om de uitstroompercentages.
Ik vrees dat de betekenis voor de maatschappij zich beperkt tot het geven van een triomfantelijk gevoel aan mensen die niet getroffen zijn door de werkloosheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118321547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
"Boodschappen doen voor ouderen" klinkt als een persoonlijke slaaf, OF het vervangen van een huidige betaalde baan.
Terwijl het geen van beide zal zijn.
pi_118321561
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Deventer heeft er straks dus een hele berg goedkope ambtenaren bij.
Dit gaat nu niet bepaald om werk waar anders duurbetaalde ambtenaren mee bezig zouden zijn.
pi_118321632
Het plan is best goed .. enkel is het probleem vaak meestal de uitvoering en de vraag of die uitkeringstrekkers wérkelijk aan hetw erk te zetten niet veel meer kost dan het oplevert...

Zoiets moet vervolgens erg goed begeleid worden, bv het idee van 'boodchappen doen voor bejaarden' is leuk, maar als je een semi-criminele 10-jaar werkloze vent langsstuurt bij die bejaarden zonder érg goede en gemotiveerde begeleiding, missen die bejaarden opeens snel een deel van hun inboedel.

Ik vrees altjd dat zulke projecten vooral een uiting zijn van een 'politiek' populisme, die zich minder betrokken opstelt bij de financiering (goede begeleiding is stukken duurder dan ze gewoon lekker thuis te laten zitten, op hun bank voor de televisie te laten stinken, en maandelijks een bijstandsuitkering over te maken).
Bedenk ook dat het laten uitvoeren van werkzaamheden ook eisen stelt aan bv veiligheid en werkvoorwaarden, en toezicht/controle.

In Duitsland is dit concept overigens enkele jaren terug toegepast als onderdeel van de Harz-hervorming van het sociale stelsel, in de vorm van 'ein-euro-jobs' (het werk zelf werd niet betaald, maar degenen die het uitvoerden kregen wel een kleine vergoeding voor de 'extra moeite' die ze moesten doen om deze werkzaamheden uit te voeren: het leverde dan een minieme extra-inkomsten van ongveer 1 euro per uur op die de uitkeringstrekker niet afgetrokken van hun uitkering zagen):
http://en.wikipedia.org/w(...)xpenses_compensation
met wisselend succes en ook een aantal kritiekpunten.

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 23-10-2012 11:42:55 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118321654
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:31 schreef Boldface het volgende:

[..]

Haalt niks uit in een tijd van dalende werkgelegenheid. Er is gewoon een groep mensen die niet of zeer moeilijk aan het werk komt. En dat verandert pas als de economie weer aantrekt.
En ze vrijwilligerswerk laten doen met de schoffel is wel zwaar effectief?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:36:27 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118321675
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit gaat nu niet bepaald om werk waar anders duurbetaalde ambtenaren mee bezig zouden zijn.
Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.
Carpe Libertatem
pi_118321703
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet echt een werkbare methode als je er langer dan twee seconden over nandenkt, wel?
Je doet nu net alsof een bijstandsuitkering een dikke vetpot is... Echter als je die omlaag doet zal je voor degenen die echt niet kunnen werken weer extra toeslagen moeten verzinnen om ze een beetje een redelijk leven te kunnen geven...
pi_118321717
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En ze vrijwilligerswerk laten doen met de schoffel is wel zwaar effectief?
Het zorgt in elk geval dat ze iets doen voor hun geld. En datgene wat ze doen, heeft enig maatschappelijk nut.
pi_118321767
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.
Niet veel gemeenten schoffelen nog met eigen mensen.
pi_118321778
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet echt een werkbare methode als je er langer dan twee seconden over nandenkt, wel?
Je doet nu net alsof een bijstandsuitkering een dikke vetpot is... Echter als je die omlaag doet zal je voor degenen die echt niet kunnen werken weer extra toeslagen moeten verzinnen om ze een beetje een redelijk leven te kunnen geven...
Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven, dat klopt. Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321803
quote:
Schroeder biedt arbeidstraining en begeleiding op maat die u nodig heeft om weer actief aan de maatschappij te kunnen deelnemen. Tijdens uw traject bij Schroeder staat de persoonlijke en individuele ontwikkeling voorop. Hierbij krijgt u ondersteuning van een individuele trajectbegeleider. Op de werkvloer geeft een werkbegeleider leiding aan het werk.
Bedoel je zoiets toevallig, die mensen komen nooit aan een baan, en worden ook niet geholpen anders dan dat ze rotklusjes voor bedrijven aannemen voor een schappelijke prijs. Met geen enkel perspectief dus.

Mensen gaan in dit soort trajecten van het kastje naar de muur en terug zonder ook maar iets op te schieten. Dat is wat ik er van weet.

Werken voor de uitkering is het, meer niet, maar ze weten het op papier als de ultieme oplossing te verkopen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118321808
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het zorgt in elk geval dat ze iets doen voor hun geld. En datgene wat ze doen, heeft enig maatschappelijk nut.
Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:40:49 #32
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118321838
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?
Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118321847
Kappen met dat gepemper!!
pi_118321873
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven,
dat klopt.
Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.
quote:
Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?
pi_118321895
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.

[..]

Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?
Prima, dat volk dat massaal weer thuis op de bank ging zitten met dat kassen-experiment mag van mij creperen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321908
Prima plan, zie niet in wat hierop tegen kan zijn.

Wedden dat een hoop trouwens die uitkering dan opeens laten zitten?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118321931
Goed plan. Alleen zal er wel weer misbruik van gemaakt worden, dus ik stel voor om de plak opnieuw in te voeren.
pi_118321960
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
Daar zit wel een risico inderdaad. Hoewel de sociale werkplaatsen ook heel anders gaan worden de komende jaren.
pi_118321983
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Wedden dat een hoop trouwens die uitkering dan opeens laten zitten?
Dat klopt, zo werkt het en dat is natuurlijk meer dan prima.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:46:53 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_118322040
Prima plan inderdaad. Laat iedereen die het kan maar iets doen voor z'n uitkering.
pi_118322067
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.

En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.

Kortom: begin bij de grootste profiteurs.
pi_118322093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.
Die uitkeringstrekkers zullen niet erg goed in dat werk zijn en veel begeleiding vragen en vermoedelijk een verdomd laag 'service-niveau' bereiken en weinig gemotiveerd zijn.

een van de grootste problemen is dus dat een uitkeringen verstekkende instantie voroal méér geld moet uitgeven om zulk een verplichtte werkgelegenheidsoptie te scheppen wat verder weinig oplevert anders dan een 'bezigheidstherapie'..

Het is nu niet bepaald dat het idee om werklozen verplicht aan het werk te zetten of curssusen te laten volgen nieuw is, of nog nooit eeder uitgevoerd is...
Punt is echter dat het vaak mooier klinkt, maar in werkelijkheid een hoge kostprijs en weinig resultaten ermee geboekt worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118322098
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VS :{?

quote:
Doen ze dat niet, dan kan in het uiterste geval een uitkering worden gekort of stopgezet.

pi_118322103
quote:
Ten eerste is het belangrijk dat mensen actief blijven. Dat is goed voor de contacten, hun ontwikkeling en dagritme.
Right !!

quote:
Ten tweede kunnen ze iets terug doen voor het geld dat ze krijgen.”
Hier is het om te doen, niet meer en niet minder. Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:49:23 #45
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118322138
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef Boldface het volgende:

[..]
En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.

Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118322154
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VS :{?

[..]

Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.

En we zijn weer terug bij af.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322166
quote:

[..]

Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.
Dat was dan ook zijn stelling..
quote:

Aan de ene kant heb je een punt aan de andere kant valt daar ook de minste 'eer' te behalen. Bij jongeren en 'nieuwe' bijstandsklanten is de afstand tot de arbeidsmarkt veel kleiner en maak je ook veel meer kans ze weer aan het werk te krijgen.
pi_118322179
quote:

[..]

Ja maar goed die hebben ook een tijdelijke WW die ze zelf opgebouwd hebben, daar heb ik ook weinig op tegen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322254
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.

En we zijn weer terug bij af.
De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.
pi_118322327
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.
Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322331
Ah, een soort nieuwerwetse Melkert banen dus?
pi_118322384
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:
Ah, een soort nieuwerwetse Melkert banen dus?
Niet direct.
pi_118322393
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.
Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.
pi_118322421
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.
Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.
Die uitkeringstrekkers zullen niet erg goed in dat werk zijn en veel begeleiding vragen en vermoedelijk een verdomd laag 'service-niveau' bereiken en weinig gemotiveerd zijn.

een van de grootste problemen is dus dat een uitkeringen verstekkende instantie voroal méér geld moet uitgeven om zulk een verplichtte werkgelegenheidsoptie te scheppen wat verder weinig oplevert anders dan een 'bezigheidstherapie'..

Het is nu niet bepaald dat het idee om werklozen verplicht aan het werk te zetten of curssusen te laten volgen nieuw is, of nog nooit eeder uitgevoerd is...
Punt is echter dat het vaak mooier klinkt, maar in werkelijkheid een hoge kostprijs en weinig resultaten ermee geboekt worden.
Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig. Verder is het prima dat er wat arbeid tegenover inkomsten staan. Ongeacht de rits aan kutsmoezen die er nu ongetwijfeld gaan komen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118322494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
Al eeuwen uitkeringen?
pi_118322498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

dat zegt toch ook niemand? Als je nu eens daadwerkelijk leest waar het topic over gaat in plaats van maar weer hysterisch je stokpaardjes te beklimmen...
pi_118322504
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.
Oja, uiteraard :@ (Ik verwarde uitkering en bijstand)

Maar dan nog mag het aantal werkzame jaren wel meetellen. Iemand die 9 jaar heeft gewerkt en 1 jaar WW vangt, heeft in de afgelopen tien jaar 90 procent van de tijd gewerkt. Pak eerst maar degenen die zelden hebben gewerkt en al jaren een uitkering ontvangen.
pi_118322506
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Al eeuwen uitkeringen?
Ja neem het vooral letterlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322655
Dit soort projecten kun je beter door mensen uit laten voeren die ook werkelijk de motivatie hebben om te werken. En die zijn er zeker ook in de bijstand heel lullig gezegd iemand die willens en weten in de bijstand zit omdat hij gewoon weg niet wilt werken kun je beter niet bij een bejaarde in huis neer zetten. Het is gewoon de realiteit die velen niet kunnen begrijpen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118322678
Hoe dan ook , zo'n actie gaat er altijd wel goed in bij de bevolking. Welke altijd naar de ander kijkt en zelden naar zichzelf.

Hopeloos is het.
pi_118322702
Zal de criminaliteit wel weer stijgen als er uitkeringen stop worden gezet, niks mis mee, creëert ook weer werk.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_118322730
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja neem het vooral letterlijk.
Gewoon gelul dus?
pi_118322810
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
pi_118322906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Mignon het volgende:
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
Moet je eens opletten hoe 'gemotiveerd' men opeens is als de bijstand wordt stopgezet.
pi_118322907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe dan ook , zo'n actie gaat er altijd wel goed in bij de bevolking. Welke altijd naar de ander kijkt en zelden naar zichzelf.

Hopeloos is het.
Tot dat zij zelf een keer op de keien gegooid word of per ongeval erin beland dan is het een ander verhaal. Erg jammer en vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten vanwege een dat geintje jaren geleden.

Natuurlijk kunne we heel mooi lullen wie in de bijstand zit en niet wil werken schoppen we eruit laat het dan zijn dat zulke figuren vaker dan in de criminaliteit belanden wat weer een extra kostenpost voor de samenleving is velen malen hoger dan die bijstanduitkering.
pi_118322923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Hopeloos is het.
Snif snif. Ik ruik een uitkering.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:10:20 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_118322936
quote:
Mensen een beetje ritme geven en in contact brengen met andere mensen is sowieso goed. Dat vergroot ook hun kansen op de arbeidsmarkt.
pi_118322974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef FAUSTINO het volgende:
Dit soort projecten kun je beter door mensen uit laten voeren die ook werkelijk de motivatie hebben om te werken. En die zijn er zeker ook in de bijstand heel lullig gezegd iemand die willens en weten in de bijstand zit omdat hij gewoon weg niet wilt werken kun je beter niet bij een bejaarde in huis neer zetten. Het is gewoon de realiteit die velen niet kunnen begrijpen.
Exact, veel mensen zien de consequenties hier niet van in en zien dit als 'de' oplossing terwijl het mij ietwat onrealistisch lijkt om mensen - die waarschijnlijk al niet te gemotiveerd zijn - dit op te leggen. Ik stoor me d'r zelfs een beetje aan. Evenals de mensen die altijd schreeuwen dat uitkeringtrekkers maar in de zorg moeten werken 'want daar is zoveel vraag naar'. Verdiep je er dan in, kijk wat je nodig hebt om in de zorg te werken, hoeveel het kost om mensen daarvoor op te leiden die niet eens gemotiveerd zijn.
pi_118322986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Tot dat zij zelf een keer op de keien gegooid word of per ongeval erin beland dan is het een ander verhaal. Erg jammer en vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten vanwege een dat geintje jaren geleden.

Natuurlijk kunne we heel mooi lullen wie in de bijstand zit en niet wil werken schoppen we eruit laat het dan zijn dat zulke figuren vaker dan in de criminaliteit belanden wat weer een extra kostenpost voor de samenleving is velen malen hoger dan die bijstanduitkering.
Vertel vooral niet de waarheid hier, dat wil niemand horen, slechts gal spugen op de ander. Tot ze er inderdaad zelf mee te maken krijgen, dan zijn ze de eerste die een vakbeweging opzetten.
pi_118323004
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Snif snif. Ik ruik een uitkering.
Ik denk dat je je eigen jaloezie ruikt.
pi_118323044
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Mensen een beetje ritme geven en in contact brengen met andere mensen is sowieso goed. Dat vergroot ook hun kansen op de arbeidsmarkt.
Uiteraard is het goed. Bedenk alleen wel dat er mensen zijn die daar absoluut niet voor open staan. Maargoed, ik heb ook geen flauw idee wat je wel met zulke mensen moet.
pi_118323077
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor veel van die mensen is er juist geen perspectief op de arbeidsmarkt, daar hebben ze dit voor bedacht. Als er werkelijk perspectief op een leuke baan was zaten de meeste daar niet. Daarbij moet je ook niet vergeten dat daar veel mensen met een beperking zitten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:14:25 #74
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_118323097
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Oja, uiteraard :@ (Ik verwarde uitkering en bijstand)

Maar dan nog mag het aantal werkzame jaren wel meetellen. Iemand die 9 jaar heeft gewerkt en 1 jaar WW vangt, heeft in de afgelopen tien jaar 90 procent van de tijd gewerkt. Pak eerst maar degenen die zelden hebben gewerkt en al jaren een uitkering ontvangen.
Vaak gaan mensen die zo lang hebben gewerkt al vanuit zichzelf vrijwilligerswerk doen.

De mensen die al eeuwig in de bijstand zitten laten zich echt niet dwingen om iets uit te gaan voeren. Uiteindelijk zijn dreigementen om de uitkering stop te zetten vrijwel altijd wassen neuzen.
pi_118323126
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moet je eens opletten hoe 'gemotiveerd' men opeens is als de bijstand wordt stopgezet.
Dat geloof ik wel, maar toch, ik denk dat veel mensen dit te rooskleurig zien. En dit gebeurt nu toch ook al een beetje? Mensen die verplicht moeten solliciteren, bijvoorbeeld.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:15:33 #76
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_118323138
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:12 schreef Mignon het volgende:

[..]

Uiteraard is het goed. Bedenk alleen wel dat er mensen zijn die daar absoluut niet voor open staan. Maargoed, ik heb ook geen flauw idee wat je wel met zulke mensen moet.
In een doos op straat laten leven vind ik eigenlijk wel een goed idee.
pi_118323159
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Mignon het volgende:

[..]

Exact, veel mensen zien de consequenties hier niet van in en zien dit als 'de' oplossing terwijl het mij ietwat onrealistisch lijkt om mensen - die waarschijnlijk al niet te gemotiveerd zijn - dit op te leggen. Ik stoor me d'r zelfs een beetje aan. Evenals de mensen die altijd schreeuwen dat uitkeringtrekkers maar in de zorg moeten werken 'want daar is zoveel vraag naar'. Verdiep je er dan in, kijk wat je nodig hebt om in de zorg te werken, hoeveel het kost om mensen daarvoor op te leiden die niet eens gemotiveerd zijn.
Mensen welke graag willen en de motivatie hebben om het te doen vooral juist hun helpen aan een leuke baan binnen wat ze kunnen. Volk wat echt niet wil op een minimum plaatsen en gewoon laten want het kost echt alleen maar klauwen met geld en daar blijft het ook bij. Dat verander je niet ook niet als je zulke figuren de uitkering volledig stopt zet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Vertel vooral niet de waarheid hier, dat wil niemand horen, slechts gal spugen op de ander. Tot ze er inderdaad zelf mee te maken krijgen, dan zijn ze de eerste die een vakbeweging opzetten.
Dat was mij al bekend ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:18:19 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118323261
ik zie het wel voor me van die ongeïnteresseerde zombies die bejaarden "helpen"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118323358
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

In een doos op straat laten leven vind ik eigenlijk wel een goed idee.
Ik niet, zit niet zo te wachten op een groep mensen die niets te verliezen heeft en voor ontzettend veel overlast zorgt.
pi_118323513
Het houdt ze bezig, dat wel. Maar dit gaat mensen niet helpen aan een nieuwe baan te komen.
pi_118323581
quote:
Dat was mij al bekend ;)
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als we het gaan omdraaien:

Ik werken, jij ook werken !

Jij veel verdienen, ik ook veel verdienen !

Dat zou een leuke discussie zijn. :Y
pi_118323588
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik niet, zit niet zo te wachten op een groep mensen die niets te verliezen heeft en voor ontzettend veel overlast zorgt.
Niet iedereen in een uitkering heeft niets te verliezen. Wij hebben het hier niet per definitie over door gesnoven junkie,s eh.
pi_118323601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Mensen welke graag willen en de motivatie hebben om het te doen vooral juist hun helpen aan een leuke baan binnen wat ze kunnen. Volk wat echt niet wil op een minimum plaatsen en gewoon laten want het kost echt alleen maar klauwen met geld en daar blijft het ook bij. Dat verander je niet ook niet als je zulke figuren de uitkering volledig stopt zet.

Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:29:38 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_118323650
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:12 schreef Mignon het volgende:

[..]

Als je wel kan maar niet wil mag er wmb gewoon op de uitkering gekort worden. Dat zijn pure profiteurs.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:29:58 #85
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118323662
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven, dat klopt. Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
Ik mag hopen dat je binnen 6 maanden ontslagen wordt. Jij bent nog geen 30 of wel? Wat een simpele gedachtengang heb jij.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118323689
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:28 schreef Mignon het volgende:

[..]

Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
En wat zou daar tegenover moeten staan dan ? Financieel gezien. Stel dat je maar een aantal procent kan werken.
pi_118323694
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig.
juist dat is meestal het idee waaraan die politieke initiatieven snel spaak lopen...

'er hoeft niet zoveel voor geregeld te worden'...

punt is echter dat juist een zooi slecht gemotiveerde en vaak ongeregelde personen werk te laten uitvoeren een zware taak is, veel begeleidding vergt en domweg een hoop faciliteiten vergt...
Er zijn bv allerhande wettelijke verplichtingen die een werkgever (zelfs als de werkers vrijwilligers zijn) moet faciliteren, bv ook het toezien op pauzetijden en voorzieningen daarvoor.

en ja, dat moet geregeld worden, vergt organisatie en begeleiding en betekent dat er een behoorlijk aantal manuren van 'reguliere' krachten bijgevoed moeten worden, om een paar van die stinkende luie bijstanstrekkers een beetje bezig te houden.

Dat allemaal te regelen is gewoon kostbaar en maakt zulke 'werk-trajecten' altijd erg duur en als je kijkt naar de waarde van het werk dat uitgevoerd wordt ook zeer inefficient.... reken maar niet dat er eén straat schoner wordt van een paar van die bijstandtrekkers die verplicht moeten gaan staan vegen.
nogmaals, het is niet zo dat het een 'nieuw' idee is, enkel zijn ook de problemen bekend en vaak laat de politiek dit ook snel verzanden als ze doorhebben dat ze er vooral méér geld in moeten steken dan dat ze eruit terugkrijgen.
pi_118323727
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig. Verder is het prima dat er wat arbeid tegenover inkomsten staan. Ongeacht de rits aan kutsmoezen die er nu ongetwijfeld gaan komen.
Maar dan scheppen we wel oneerlijke concurrenten ten opzichte van de verzelfstandigde stratenvegers organisaties, die flink geinvesteerd hebben in die o zo effciente veegwagens.

Het probleem is gewoon dat we alles vercommercialiseerd/verzelfstadigd hebben en op deze manier de taken zo goedkoop gemaakt hebben dat een uitkeringstrekker aan het werk zetten duurder is als die andere bedrijven het werk laten doen.

We hebben gewoon te weing domme banen overgehouden in onze kennismaatschappij, dat we nu opeens die uitkeringstrekkers wederom aan werkgelegenheids projecten gaan zetten is niets meer als het paard achter de wagen gaan spannen.
pi_118323745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet iedereen in een uitkering heeft niets te verliezen. Wij hebben het hier niet per definitie over door gesnoven junkie,s eh.
Die kant ga je echter wel op als je mensen in een doos laat leven. Een bijstandsuitkering is niet alleen in het belang van de ontvangende partij in het leven geroepen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
pi_118323756
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je wel kan maar niet wil mag er wmb gewoon op de uitkering gekort worden. Dat zijn pure profiteurs.
Ja. Daar leren personen misschien wel van, denk ik. Of het gaat juist enorm veel gezeik opleveren. Vind ik ook weer dat kinderen daar niet de dupe van mogen worden. En dat gebeurt dan.
pi_118323761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan scheppen we wel oneerlijke concurrenten ten opzichte van de verzelfstandigde stratenvegers organisaties, die flink geinvesteerd hebben in die o zo effciente veegwagens.
meestal zal in de realiteit een échte veegwagen of veegploeg alsnog achter dat troepje stinkende bijstandstrekkers aanlopen om de straat wél schoon te krijgen...
pi_118323833
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die kant ga je echter wel op als je mensen in een doos laat leven. Een bijstandsuitkering is niet alleen in het belang van de ontvangende partij in het leven geroepen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Dat klopt, maar aan de andere kant snap ik die mentaliteit ook wel weer.

Sommige mensen maken ook misbruik van dit systeem, en leven alleen maar van een uitkering omdat dat lekker makkelijk is. Ik begrijp erg goed, dat er dan mensen zijn die zeggen *stik er maar in, en verrot maar lekker onder een brug*.

Het is rationeel gezien, erg onzinnig om dat te zeggen, maar ik begrijp het wel.
pi_118323849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

meestal zal in de realiteit een échte veegwagen of veegploeg alsnog achter dat troepje stinkende bijstandstrekkers aanlopen om de straat wél schoon te krijgen...
Of te wel niets meer dan werkverschaffing projecten om een stel andere mensen als opzichter te laten werken en de uitkeringstrekkers een bezigheidstherapie te geven. Dat er hier dan meteen een heel stel mensen niet verder doordenken en het meteen een goed plan vinden is wel erg verontrustend, vooral als we weten dat het merendeel daarvan pretendeerd hoog opgeleid te zijn.
pi_118323874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of te wel niets meer dan werkverschaffing projecten om een stel andere mensen als opzichter te laten werken en de uitkeringstrekkers een bezigheidstherapie te geven. Dat er hier dan meteen een heel stel mensen niet verder doordenken en het meteen een goed plan vinden is wel erg verontrustend, vooral als we weten dat het merendeel daarvan pretendeerd hoog opgeleid te zijn.
Helemaal juist.
pi_118323890
quote:

[..]

Mensen in de uitkering zijn de hedendaagse zwarte schapen dus vandaar dat men het al zeer snel een goed plan vind.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Amerikaanse toestanden krijg je dan. Als dat dus zo gaat gebeuren hoop ik dat men het ook toestaat dat particulieren zelfstandig een gevangenis mogen beginnen. Verwacht er een enorme vraag in namelijk als dat zo gaat gebeuren.
pi_118323912
quote:

[..]

Het is natuurlijk ook weer niet zo dat deze mensen helemaal niets kunnen.
pi_118323925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

En wat zou daar tegenover moeten staan dan ? Financieel gezien. Stel dat je maar een aantal procent kan werken.
Geen flauw idee. Ik weet eerlijk gezegd niet echt wat normaal is qua geld. Ik heb mij ook niet verdiept in de aantallen die kunnen werken, maargoed, ik neem aan dat er ook genoeg gemotiveerde uitkeringstrekkers zijn. :P En dat werken naar vermogen gaat geld kosten aangezien je ook begeleiding nodig hebt voor specifieke gevallen, hoewel ik denk dat je d'r uiteindelijk ook weer wat voor terugkrijgt.

Och, misschien is dit ook wel rooskleurig.
pi_118323961
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:29 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je binnen 6 maanden ontslagen wordt. Jij bent nog geen 30 of wel? Wat een simpele gedachtengang heb jij.
En jij werkt schijnbaar niet, nu de cirkel klaar?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:39:54 #99
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118323971
Wegen aanleggen, parken aanleggen, kanalen graven, het spoor uitbreiden. In de jaren '30 hadden ze werk genoeg voor dergelijke klanten.
pi_118323988
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat deze groep mensen veelal langdurig in de bijstand zitten? Omdat ze zo geschikt zijn om goed werkzaamheden te kunnen uitvoeren? Zouden ze dan niet allang via de reguliere weg al aan het werk zijn gegaan?
pi_118324003
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat in principe ook om willen, lijkt mij.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:40:54 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wegen aanleggen, parken aanleggen, kanalen graven, het spoor uitbreiden. In de jaren '30 hadden ze werk genoeg voor dergelijke klanten.
dus beetje baantjes wegkapen voor de professionals wilde je zeggen?... en dan tegen welke kwaliteit?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:41:26 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Waarom denk je dat deze groep mensen veelal langdurig in de bijstand zitten? Omdat ze zo geschikt zijn om goed werkzaamheden te kunnen uitvoeren? Zouden ze dan niet allang via de reguliere weg al aan het werk zijn gegaan?
Een behoorlijk deel ook omdat ze gewoon niet gemotiveerd zijn en liever thuis op de bank zitten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:41:57 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324040
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Een behoorlijk deel ook omdat ze gewoon niet gemotiveerd zijn en liever thuis op de bank zitten.
en zo iemand wil jij voor je oma laten zorgen?
pi_118324053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat doe je ook niet zomaar..
pi_118324055
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef Mignon het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Ik weet eerlijk gezegd niet echt wat normaal is qua geld. Ik heb mij ook niet verdiept in de aantallen die kunnen werken, maargoed, ik neem aan dat er ook genoeg gemotiveerde uitkeringstrekkers zijn. :P En dat werken naar vermogen gaat geld kosten aangezien je ook begeleiding nodig hebt voor specifieke gevallen, hoewel ik denk dat je d'r uiteindelijk ook weer wat voor terugkrijgt.

Och, misschien is dit ook wel rooskleurig.
Ik verwachte ook echt geen oplossing van je hoor :) Als het allemaal zo simpel had geweest was het probleem er ook niet. Dat er uitkeringstrekkers zijn die gemotiveerd zijn klopt ook maar die krijgen niet wat hun willen en worden zonder uitzicht op een leuke baan in het werktraject gestopt. Dat is dus een verkeerde instelling vanuit de gemeente. Daar wordt ook ontzettend veel geld en mogelijkheden mee verprutst helaas. De ontvanger heeft best vaak een idee wat hij zou willen, maar daar wordt dan niet aan meegewerkt. En dat is een gemiste kans volgens mij.
pi_118324076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Omdat ze het wel best vinden zo
pi_118324090
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

Dat wil iedereen hier bijna. :')
pi_118324094
quote:

[..]

Kwantificeer dat behoorlijk deel dan eens is dat 1% of gaat het naar de 50%.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:43:47 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324107
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, maar zo iemand kan je zich best elke ochtend om 9 uur laten melden om de straat aan te vegen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:44:05 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kwantificeer dat behoorlijk deel dan eens is dat 1% of gaat het naar de 50%.
Dat weet ik niet, maar ze zijn er wel.
pi_118324142
quote:

[..]

Blijf dat vooral denken. en hoeveel is dat eigenlijk dat deel?

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ze zijn er wel.
Ah op die toer gaan we nu.
pi_118324150
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar zo iemand kan je zich best elke ochtend om 9 uur laten melden om de straat aan te vegen.
Nee kan niet mag niet gaat niet want.... insert random kutsmoes
pi_118324200
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat ze het wel best vinden zo
Daarom hadden we al jaren geleden de zogenaamde armoede val waar de SP het al jaren over heeft moeten aanpakken. Maar nee het is makkelijk om uitkeringstrekkers te kleineren en nutteloze andere dingen te bedenknen dan het op de een of andere manier mogelijk te maken dat werken altijd lonend gaat worden ten opzicht van een bijstandsuitkering. Die rechtsen hebben echt totaal gefaald daarin de afgelopen regeringsperiodes.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:46:59 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324228
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef remlof het volgende:

[..]

dat zullen de echte stratenvegers leuk vinden joh... beetje opruimen achter hun halfslachtige werkpoging...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:47:56 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324261
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee kan niet mag niet gaat niet want.... insert random kutsmoes
Als je leeft op kosten van de samenleving mag je daar best wat voor terugdoen, vind ik.

Zijn we het tenminste eens een keer eens Hofstadt :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:48:26 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324275
ik vind korten op zulk soort mensen trouwens niet erg of iets dergelijks, die kun je ook korten zonder ze te verplichten te werken
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:48:41 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324284
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Re het volgende:

[..]

dat zullen de echte stratenvegers leuk vinden joh... beetje opruimen achter hun halfslachtige werkpoging...
Kom op, iedereen kan vegen. En als het niet goed gedaan is doen ze het maar overnieuw.
pi_118324290
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je leeft op kosten van de samenleving mag je daar best wat voor terugdoen, vind ik.

Zijn we het tenminste eens een keer eens Hofstadt :P
Wauw wat een solidariteit wordt daar gevraagd, geldt dat ook andersom als hun meer loon willen voor werk ?
pi_118324294
quote:

[..]

Eens per jaar komt er in mijn straat een veegmachine langs liever heb ik dat het kreng gewoon wegblijft de puinzooi die dat ding achterlaat godallemachtig.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:49:24 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324302
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Kom op, iedereen kan vegen. En als het niet goed gedaan is doen ze het maar overnieuw.
en wie gaat dat controleren dan? of beoordelen?
pi_118324327
Wel slim van de gemeente Deventer. Nu zullen alle werkschuwe bijstandtrekkers zich uit deze gemeente schrijven om zich in een naburige gemeente weer in te schrijven waar ze niet verplicht te werk worden gesteld. Scheelt hun weer een hoop kosten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118324331
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat kan niet iedereen. Echter er is meer dan alleen straten vegen en bejaarden helpen. VInd het ook echt weer zo'n uiterste.
pi_118324346
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:47 schreef remlof het volgende:

Dat doen ze allang door die uitkering zijn ze de rest van de maatschappij zo min mogelijk tot overlast. Als we geen uitkering hadden zou je veel meer zwervers en bedelaars op straat tegen komen, verhoogde criminaliteitscijfers, dat is in mijn optiek pas overlast in een social ingestelde maatschappij.
pi_118324381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat doen ze allang door die uitkering zijn ze de rest van de maatschappij zo min mogelijk tot overlast. Als we geen uitkering hadden zou je veel meer zwervers en bedelaars op straat tegen komen, verhoogde criminaliteitscijfers, dat is in mijn optiek pas overlast in een social ingestelde maatschappij.
Ga eens naar Bulgarije toe met een auto welke een Nederlands kenteken heeft je word bijna aangevallen door de zwervers en bedelaars voor wat geld vooral in bepaalde steden waar de toerist dus niet komt. Dat moet je niet willen al helemaal niet in Nederland.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:52:18 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_118324393
Het probleem van zulke plannen, als ze bedoeld zijn om mensen weer aan het werk te krijgen, is altijd dat er vanuit gegaan wordt dat mensen in de bijstand rationele wezens zijn die er alleen maar inzitten om te profiteren.

(overigens is het wel goed ze een ritme te geven)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118324422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik verwachte ook echt geen oplossing van je hoor :) Als het allemaal zo simpel had geweest was het probleem er ook niet. Dat er uitkeringstrekkers zijn die gemotiveerd zijn klopt ook maar die krijgen niet wat hun willen en worden zonder uitzicht op een leuke baan in het werktraject gestopt. Dat is dus een verkeerde instelling vanuit de gemeente. Daar wordt ook ontzettend veel geld en mogelijkheden mee verprutst helaas. De ontvanger heeft best vaak een idee wat hij zou willen, maar daar wordt dan niet aan meegewerkt. En dat is een gemiste kans volgens mij.
Hmm, maar op welke wijze wordt daar niet aan meegewerkt? Het is uiteindelijk toch ook iets wat je zelf moet doen als je weet wat je wil. En als je ook de capaciteiten hebt om het te bereiken. Ik bedoel: wat verwacht je dan precies van bijv. De gemeente?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:53:25 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:52 schreef speknek het volgende:
Het probleem van zulke plannen, als ze bedoeld zijn om mensen weer aan het werk te krijgen, is altijd dat er vanuit gegaan wordt dat mensen in de bijstand rationele wezens zijn die er alleen maar inzitten om te profiteren.

(overigens is het wel goed ze een ritme te geven)
Dat laatste is juist het belangrijkste. Zonder ritme vind je nooit een normale baan.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:05 #129
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118324465
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

dus beetje baantjes wegkapen voor de professionals wilde je zeggen?... en dan tegen welke kwaliteit?
Nee onder toezicht van de professionals. Dat kan met prima kwaliteit, het duurt alleen wat langer als men op pure spierkracht moet graven en werken i.p.v. met machines.
pi_118324486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Oh we moeten ze dankbaar zijn?

Wat is er nou in godsnaam mis met een klein beetje wat terugdoen voor je levensonderhoud? Helemaal niets, het is zelfs doodnormaal. Dit is gewoon tegen zijn om het tegen zijn.
pi_118324492
quote:

[..]

klopt...

Maar er zijn natuurlijk ook enkele voordelen aan zulk een 'werkverschaffing' te noemen...

Het kan uitkeringstrekkers een zekere dagelijkse 'regelmaat' en 'routine' geven die het makkelijk maakt eventueel vroeger of later weer terug te laten komen in een arbeidsleven.
tevens schept het natuurlijk ook banen, al is het maar van de 'begeleiders'.

Met een aantal realistische verwachtingen kàn het zelfs nuttig zijn, mits in combinatie met ook andere maatregelen om uitkeringstrekkers te 'motiveren' weer aan het werk te gaan..
enkel moeten er dan heel bewust een doelstelling gesteld worden én ook de politiek de bereidheid hebben hierin te investeren...

het jammere van veel van dit soort projecten is dat het meestal enkel korte termijns-populisme is en het snel wegzakt als het toch meer blijkt te kosten en weinig direkte 'successen' oplevert .. en dan houd de financiering door de politiek snel op of mogelijk nog erger, worden er vaststaande subsidiepotjes geschapen die ondoorzichtig zijn en vaak nauwelijks op efficientie gecontroleerd worden (in de jaren negentig gingen er miljarden in gesubsidieerde 'werkverschaffingsprojecten' om, zonder veel controle daarop).

persoonlijk zie ik meer in het 'vrijstellen' van langdurige uitkeringstrekkers voor extreem laagbetaald (onder minimumloon) werk van sociale premies ...
dat zulke mensen bv met behoud van uitkering vrijwillig bv 50 of 100 euro per week kunnen 'bijverdienen' met bepaalde werkzaamheden, tegen relatief lage kosten.
verder prima als die uitkeringstekkers daar geen zin in hebben, dan krijgen ze dat gewoon niet...
op die manier filter je sowieso als de emotiveerden eruit en kun je die verder helpen.
pi_118324540
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:53 schreef Mignon het volgende:

[..]

Hmm, maar op welke wijze wordt daar niet aan meegewerkt? Het is uiteindelijk toch ook iets wat je zelf moet doen als je weet wat je wil. En als je ook de capaciteiten hebt om het te bereiken. Ik bedoel: wat verwacht je dan precies van bijv. De gemeente?
Bijvoorbeeld in de vorm van een omscholing of opleiding voor de betreffende baan. Ik heb dat al een paar keer meegemaakt van dichtbij dat het niet werd toegewezen, of omdat het vastliep op regelgeving voor iets onbenulligs als medicatiegebruik, en diegene daar weer jaren mee kon blijven sukkelen, en geen hulp verder kreeg.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:56:11 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_118324542
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat laatste is juist het belangrijkste. Zonder ritme vind je nooit een normale baan.
Ja maar ik kan me ook zo voorstellen dat ze het na 20 uur wel weer genoeg vinden en de rest van de week moeten bijkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:57:05 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_118324576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar ik kan me ook zo voorstellen dat ze het na 20 uur wel weer genoeg vinden en de rest van de week moeten bijkomen.
20 uur = 5 dagen 4 uur per dag. En elke dag vroeg beginnen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:59:57 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee onder toezicht van de professionals. Dat kan met prima kwaliteit, het duurt alleen wat langer als men op pure spierkracht moet graven en werken i.p.v. met machines.
dus de professionals moeten harder en meer gaan werken om een stel ongemotiveerde gasten onder toezicht te houden terwijl de opbrengst een stuk lager is... leuk!
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:02:07 #136
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118324736
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:59 schreef Re het volgende:

[..]

dus de professionals moeten harder en meer gaan werken om een stel ongemotiveerde gasten onder toezicht te houden terwijl de opbrengst een stuk lager is... leuk!
Nee, die professionals komen af en toe kijken. Een man met een schep maakt in een halve dag maar een paar meter.

Wij hebben er hier ons park aan te danken:

quote:
Het Goffertpark is een stadspark in in de Nederlandse stad Nijmegen. Het park is vernoemd naar een boerderij, de Goffertboerderij, die nog steeds aan de rand van het park aan de Goffertweg staat. De aanleg van het park was een werkverschaffingsproject en begon in 1935. Het was crisistijd en er heerste grote werkloosheid. Omdat het een werkverschaffingsproject was, mochten er geen machines gebruikt worden en moest al het werk met de hand worden gedaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goffertpark
Kan prima.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:03:16 #137
37295 Luigi
mario pls
pi_118324776
Ik vraag me echt serieus af wat dit geintje, inclusief alles eromheen, de controles, de extra inzet van ambtenaren, etc, nu precies kost. Het is merkwaardig dat felle tegenstanders van subsidies dit wél verdedigen onder het motto 'het mag wat kosten'. Dan wil je gewoon betalen om mensen te zien zweten, zeg dat dan.

Ik vind het persoonlijk nogal onzin.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:04:30 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118324822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, die professionals komen af en toe kijken. Een man met een schep maakt in een halve dag maar een paar meter.

[..]

Kan prima.
ja laten we de ARBO voor deze mensen niet laten gelden ...
pi_118324828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Kan prima.
Ja en verschillende kanalen hebben daar ook aan te danken, maar tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk aanbesteed worden en daardoor hebben we zelf als maatschappij heel veel laagbetaalde arbeid weg gesaneerd waar vroeger juist veel van die figuren wel in konden functioneren.
pi_118324901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en verschillende kanalen hebben daar ook aan te danken, maar tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk aanbesteed worden en daardoor hebben we zelf als maatschappij heel veel laagbetaalde arbeid weg gesaneerd waar vroeger juist veel van die figuren wel in konden functioneren.
Ja dus gebeurt het helemaal niet en werken professionele bedrijven met lonen die lager zijn als bijstandsniveau? 8)7
pi_118324917
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:49 schreef Re het volgende:

[..]

en wie gaat dat controleren dan? of beoordelen?
Morgen weer vegen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:07:04 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118324919
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

Alsof dat niet kan, je hoeft er niet met de zweep over. Het is geen slavenarbeid.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:07:28 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_118324938
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:04 schreef Re het volgende:

[..]

Ik ben er absoluut voor om het gat tussen niet-werken en werken groter te maken, om ervoor te zorgen dat mensen geprikkeld worden om zo snel mogelijk aan de slag te gaan, maar dit soort moderne slavernij gaat nergens over. Alleen leuk om je eigen onderbuik tevreden te stellen, dat je ziet dat er ergens een stel sloebers een gat aan het graven zijn wat ze 's middags weer dichtgooien, maar echt nuttig of economisch interessant is dat niet natuurlijk.
pi_118324939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:54 schreef RM-rf het volgende:

persoonlijk zie ik meer in het 'vrijstellen' van langdurige uitkeringstrekkers voor extreem laagbetaald (onder minimumloon) werk van sociale premies ...
dat zulke mensen bv met behoud van uitkering vrijwillig bv 50 of 100 euro per week kunnen 'bijverdienen' met bepaalde werkzaamheden, tegen relatief lage kosten.
verder prima als die uitkeringstekkers daar geen zin in hebben, dan krijgen ze dat gewoon niet...
op die manier filter je sowieso als de emotiveerden eruit en kun je die verder helpen.
Op zich wel een lovenswaardig plan, maar dan nog verdringen ze op die manier natuurlijk de normale laagbetaalde werknemers uit die branche waar men dan ook zou gaan werken.

Zoals ik eerder betoogde in dit topic de armoedeval had allang aangepakt moeten zijn en werken zou altijd lonender als een bijstandsuitkering moeten zijn.
pi_118324958
quote:

[..]

Echt dat constant denken in onmogelijkheden, worden jullie daar nou niet doodmoe van? :')
Hoe vaak zie jij straatvegers? Ik zie ze misschien 1 x per jaar, na oud en nieuw.

Verder liggen hele parken vol met teringzooi, kan prima regelmatig opgeruimd worden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:08:51 #146
37295 Luigi
mario pls
pi_118324985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt dat constant denken in onmogelijkheden, worden jullie daar nou niet doodmoe van? :')
Hoe vaak zie jij straatvegers? Ik zie ze misschien 1 x per jaar, na oud en nieuw.

Verder liggen hele parken vol met teringzooi, kan prima regelmatig opgeruimd worden.
Geef ze gewoon een baan dan, als schoonmaker, of straatveger.
pi_118325034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom hadden we al jaren geleden de zogenaamde armoede val waar de SP het al jaren over heeft moeten aanpakken. Maar nee het is makkelijk om uitkeringstrekkers te kleineren en nutteloze andere dingen te bedenknen dan het op de een of andere manier mogelijk te maken dat werken altijd lonend gaat worden ten opzicht van een bijstandsuitkering. Die rechtsen hebben echt totaal gefaald daarin de afgelopen regeringsperiodes.
Blij in de bijstand

pi_118325043
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:08 schreef Luigi het volgende:

[..]

Met het bijbehorende salaris en doorgroei mogelijkheden.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:10:15 #149
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118325046
quote:

[..]

De vraag is waarom ze überhaupt geen baan hebben als schoonmaker of straatveger of werken in de kas, de landbouw et cetera.
pi_118325100
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:07 schreef Luigi het volgende:

[..]maar dit soort moderne slavernij gaat nergens over.
onderbuik
Echt, ik snap echt niet hoe mensen dit hun strot uitkrijgen.

We hebben het hier over mensen die geld vd rest vd mensen krijgen om in hun levensonderhoud te voldoen en dan is het opeens 'slavernij' of 'onderbuik' om te verwachten dat ze EEN HALF WERKWEEKJE per week wat tegenprestaties daarvoor verzetten.

Afin, de echte slaven op de wereld zullen het vast met je eens zijn.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:12:07 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

wie is jullie?
pi_118325126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De vraag is waarom ze überhaupt geen baan hebben als schoonmaker of straatveger of werken in de kas, de landbouw et cetera.
Genoeg landbouw bij ons echter zijn de Poolse werknemers enorm goed betaalbaar. En het is grotendeels seizoensgebonden werkzaamheden.
pi_118325154
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:57 schreef remlof het volgende:

[..]

20 uur = 5 dagen 4 uur per dag. En elke dag vroeg beginnen.
Joh al doen ze 3 dagen. Hebben ze ook nog genoeg tijd over om te solliciteren voor een echte baan. Prima toch?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:13:09 #154
37295 Luigi
mario pls
pi_118325156
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt, ik snap echt niet hoe mensen dit hun strot uitkrijgen.

We hebben het hier over mensen die geld vd rest vd mensen krijgen om in hun levensonderhoud te voldoen en dan is het opeens 'slavernij' of 'onderbuik' om te verwachten dat ze EEN HALF WERKWEEKJE per week wat tegenprestaties daarvoor verzetten.

Afin, de echte slaven op de wereld zullen het vast met je eens zijn.
Het lost gewoon niks op, op de lange termijn. Daarnaast kóst het wellicht nog eens geld ook, ipv dat het het oplevert. Wat ik zei, zorg dat er écht werk is voor die mensen. Hebben we veel meer aan met z'n allen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:13:40 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325172
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Morgen weer vegen.
of je nou 4 uur uit je neus loopt te vreten steunend op een bezem of thuis op de bank...
pi_118325176
quote:

[..]

Dan moeten ze solliciteren daar naar.
pi_118325205
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:12 schreef Re het volgende:

[..]

wie is jullie?
Uiteraard wel geen enkel inhoudelijk antwoord.... :')

Danny! Hier dat abonnement, boeit me niet wat het kost. Kan ik dit soort shit tenminste op negeren zetten!
pi_118325213
quote:
Ja leuk wat generalisaties van SBS6 pulp zender om je punt te proberen te onderbouwen. :')
pi_118325229
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het lost gewoon niks op, op de lange termijn. Daarnaast kóst het wellicht nog eens geld ook, ipv dat het het oplevert. Wat ik zei, zorg dat er écht werk is voor die mensen. Hebben we veel meer aan met z'n allen.
En dat mensen nu eens beginnen te begrijpen dat de crisis pas nu echt begint. Bedrijven zijn grotendeels door hun spaarpotjes heen dus de werkeloosheid word nog een stuk erger.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:15:24 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325246
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Danny! Hier dat abonnement, boeit me niet wat het kost. Kan ik dit soort shit tenminste op negeren zetten!
ik vroeg het me af, want blijkbaar stop je mij in een bepaalde groep en was dus wel benieuwd, want selectief lezen kun je wel :')
pi_118325259
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:03 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me echt serieus af wat dit geintje, inclusief alles eromheen, de controles, de extra inzet van ambtenaren, etc, nu precies kost.
Tijdens het graven van de kanalen en de aanleg van de afsluitdijk scheen het wel te kunnen. Maar nu is het allemaal onmogelijk geworden.
pi_118325275
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ow je wilt zeggen dat je link naar een pulpuitzending een inhoudelijk antwoord voor jou doen was. _O-
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:06 #163
37295 Luigi
mario pls
pi_118325277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:15 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En dat mensen nu eens beginnen te begrijpen dat de crisis pas nu echt begint. Bedrijven zijn grotendeels door hun spaarpotjes heen dus de werkeloosheid word nog een stuk erger.
"A good crisis waits you out."
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:33 #164
37295 Luigi
mario pls
pi_118325295
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tijdens het graven van de kanalen en de aanleg van de afsluitdijk scheen het wel te kunnen. Maar nu is het allemaal onmogelijk geworden.
Hey, tegenwoordig moeten we met z'n allen toch rendabel zijn? Of geld dat alleen voor kunstenaars en artiesten?
pi_118325316
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja leuk wat generalisaties van SBS6 pulp zender om je punt te proberen te onderbouwen. :')
Ja ja is allemaal weer niet waar natuurlijk en we moeten ze 'dankbaar zijn' dat ze niet meer overlast veroorzaken he?
pi_118325338
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:03 schreef Luigi het volgende:
Ik vraag me echt serieus af wat dit geintje, inclusief alles eromheen, de controles, de extra inzet van ambtenaren, etc, nu precies kost. Het is merkwaardig dat felle tegenstanders van subsidies dit wél verdedigen onder het motto 'het mag wat kosten'. Dan wil je gewoon betalen om mensen te zien zweten, zeg dat dan.

Ik vind het persoonlijk nogal onzin.
Dat dus. Als je mensen hebt die koste wat kost echt niet willen werken krijg je die - hoeveel geld en moeite je er ook insteekt - toch niet aan het werk. Laat ze lekker met rust en in hun sop gaar koken. De maatregelen die men wil nemen om ze toch nog iets te zien doen zijn bij voorbaat al verloren moeite en zorgen alleen maar voor meer gevoelens van onzekerheid en minderwaardigheid bij de mensen die wel gemotiveerd zijn en iets willen doen. Steek daar liever geld en moeite in.
pi_118325343
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hey, tegenwoordig moeten we met z'n allen toch rendabel zijn? Of geld dat alleen voor kunstenaars en artiesten?
Het is HEEL simpel: bijstandstrekker doet nu NIETS.
Oplossing: bijstandstrekker simpel werk laten doen.
Rendabiliteit: 100% omhoog.
pi_118325368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

tegen 300 procent kosten waar zijn de baten dan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:19:15 #169
37295 Luigi
mario pls
pi_118325408
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat dus. Als je mensen hebt die koste wat kost echt niet willen werken krijg je die - hoeveel geld en moeite je er ook insteekt - toch niet aan het werk. Laat ze lekker met rust en in hun sop gaar koken. De maatregelen die men wil nemen om ze toch nog iets te zien doen zijn bij voorbaat al verloren moeite en zorgen alleen maar voor meer gevoelens van onzekerheid en minderwaardigheid bij de mensen die wel gemotiveerd zijn en iets willen doen. Steek daar liever geld en moeite in.
Voor die groep moet de uitkering wel zo laag mogelijk zijn. Nogmaals, ik ben niet voor het vertroetelen van mensen die niet willen werken. Er moet een groot gat zijn tussen niet-werken en werken, financieel gezien. Maar er is ook gewoon een groep die best als schoonmaker of weet ik veel wat aan de slag zou willen, met de juiste prikkels, en die straf je zo alleen maar extra door ze in een uitzichtloze positie te brengen.
pi_118325418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

100*0 = 0 :W

Basis wiskunde Hofstadtgruppe helaas is dat blijkbaar niet aan iedereen besteed.
pi_118325426
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:13 schreef Re het volgende:

[..]

of je nou 4 uur uit je neus loopt te vreten steunend op een bezem of thuis op de bank...
Is het 2e nog steeds een stuk beter:
1. Je moet vroeg je nest uit waardoor je weer werkritme krijgt.
2. Je komt onder de mensen.
3. Als je het echt niets vindt wordt je gestimuleerd echt werk te zoeken.
4. Als je het echt compleet verneukt door nooit op te komen dagen raak je gewoon je uitkering kwijt. Moet jij eens opletten hoe gemotiveerd men dan opeens is.
pi_118325455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

100*0 = 0 :W

Basis wiskunde Hofstadtgruppe helaas is dat blijkbaar niet aan iedereen besteed.
:')
Huidige situatie: geld wordt betaald, opbrengst in arbeid = 0.
Nieuwe situatie: geld wordt betaald, opbrengst in arbeid = 1/2/3/4/whatever
pi_118325508
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:18 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

tegen 300 procent kosten waar zijn de baten dan?
Nou, als het allemaal ZO veel goedkoper is mensen geld te geven ipv ze ervoor te laten werken, dan zal gelijk heel de wereld dat systeem maar in moeten voeren he, vooral in de arme landen!

Oh nee wacht....
pi_118325592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee fout want er is geld nodig om de mensen aan het werk te houden. Waarmee je dus praktisch al flink het schip in gaat. Het klinkt allemaal zo leuk op papier praktijk is dus velen malen anders.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, als het allemaal ZO veel goedkoper is mensen geld te geven ipv ze ervoor te laten werken, dan zal gelijk heel de wereld dat systeem maar in moeten voeren he, vooral in de arme landen!

Oh nee wacht....
Zie antwoord hierboven. En betrek het nou niet op de volledige wereldbevolking, gewoon even bij de les blijven waar we het nu over hebben.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:24:04 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325622
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh nee wacht....
nou ja, ach de uitkering ze krijgen wordt natuurlijk wel weer de economie in gepompt.

Als je die gasten van de bank af wil krijgen moet je ze die bank ontnemen
pi_118325643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Fijn voor werkgevers gratis werkkrachten, maar de oneerlijke concurrentie die je hiermee introduceerd vind je opeens wel heel normaal dan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:25:05 #177
37295 Luigi
mario pls
pi_118325653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:23 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Nee fout want er is geld nodig om de mensen aan het werk te houden.
En dan zijn het dus weer gewoon Melkertbanen anno 2012.
pi_118325680
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:24 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, ach de uitkering ze krijgen wordt natuurlijk wel weer de economie in gepompt.
Ja dat geld wordt uit het niets gecreeerd en echt niet ontrokken aan de inkomsten van andere mensen he?
quote:
Als je die gasten van de bank af wil krijgen moet je ze die bank ontnemen
Wat een goed idee. Zullen we ze van die bank afkrijgen door... ehm.... ze wat te laten werken voor die uitkering? ^O^
pi_118325686
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

En zover ik weet was dat nou niet echt een succes.
pi_118325710
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

Niet helemaal, want dat werkte toch echt anders en koste meer. Dit is gewoon een tegenprestatie voor de bijstand die mensen ontvangen en ik blijf erbij dat daar niets, maar dan ook echt niets mis mee is.
pi_118325731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fijn voor werkgevers gratis werkkrachten, maar de oneerlijke concurrentie die je hiermee introduceerd vind je opeens wel heel normaal dan?
Er is ZAT werk te doen waar niet tegen geconcurreerd hoeft te worden. Wat een ongelofelijke kutsmoes.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:27:08 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat geld wordt uit het niets gecreeerd en echt niet ontrokken aan de inkomsten van andere mensen he?

[..]

Wat een goed idee. Zullen we ze van die bank afkrijgen door... ehm.... ze wat te laten werken voor die uitkering? ^O^
als je het over het gedeelte hebt wat niet wil werken voor de centen zul je ze ook nooit aan het werk krijgen zoals jij dat wil... ik zeg ook nergens dat je die mensen niet op een andere manier kan korten maar laat ze dan lekker thuis en niet het gras voor andermans voeten kapotmaaien
pi_118325761
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef Re het volgende:

[..]

als je het over het gedeelte hebt wat niet wil werken voor de centen zul je ze ook nooit aan het werk krijgen zoals jij dat wil... ik zeg ook nergens dat je die mensen niet op een andere manier kan korten maar laat ze dan lekker thuis en niet het gras voor andermans voeten kapotmaaien
Hoe kom je er in godsnaam bij dat zo 'het gras voor andermans voeten weg wordt gemaaid'?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:27:57 #184
37295 Luigi
mario pls
pi_118325769
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er is ZAT werk te doen waar niet tegen geconcurreerd hoeft te worden. Wat een ongelofelijke kutsmoes.
Je krijgt wel een soort schuivende onderkant. Nu zijn het de schoonmakers, straks de receptionistes, want waarom zou je mensen aannemen als je zo ook gratis van de Staat kunt krijgen. Een overdrijving, maar het argument oneerlijke concurrentie is er wel degelijk.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:28:18 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij dat zo 'het gras voor andermans voeten weg wordt gemaaid'?
je hebt echt een rode lap voor je hoofd he :')
pi_118325841
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je krijgt wel een soort schuivende onderkant. Nu zijn het de schoonmakers, straks de receptionistes, want waarom zou je mensen aannemen als je zo ook gratis van de Staat kunt krijgen. Een overdrijving, maar het argument oneerlijke concurrentie is er wel degelijk.
Aannemen? Ze worden niet bij bedrijven neergezet maar gewoon in gemeentedienst te werk gesteld.

Het is nu niet zo dat er veel bedrijven zijn die sneeuwschuiven of boodschappen doen als kerntaak hebben he?
pi_118325893
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:28 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt echt een rode lap voor je hoofd he :')
Inhoudelijk weer, zoals gewoonlijk.

Danny, waar blijft dat abbo? :(
pi_118325900
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou welke taken worden in onze maatschappij dan op dit moment niet uitgevoerd waar we ze volgens jou voor zouden kunnen inzetten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:31:57 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118325929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Inhoudelijk weer, zoals gewoonlijk.

Danny, waar blijft dat abbo? :(
lees dan wat ik zeg knurft :')

maar blijf lekker in je briesje zitten zou ik zeggen, ik had niet anders verwacht
pi_118325930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou welke taken worden in onze maatschappij dan op dit moment niet uitgevoerd waar we ze volgens jou voor zouden kunnen inzetten.
Je ZOU eens de OP kunnen lezen natuurlijk.

quote:
Zo luidt het plan van het college van B en W. Het gaat om werk als boodschappen doen voor ouderen of sneeuwruimen.
Maar dat kan niet, want dan gaan de sneeuwschuifbedrijven failliet natuurlijk.
pi_118325944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Aannemen? Ze worden niet bij bedrijven neergezet maar gewoon in gemeentedienst te werk gesteld.

Het is nu niet zo dat er veel bedrijven zijn die sneeuwschuiven of boodschappen doen als kerntaak hebben he?
Wat ten koste zal gaan van de mensen welke bij de gemeente werken in gewoon dienstverband. Uiteindelijk vallen zij in de uitkering waarna zij ook met behoud van uitkering aan de bak kunnen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:33:05 #192
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118325975
Men hoeft trouwens niet aan de plicht te voldoen als men een ander die onterecht bijstand ontvangt kan aanwijzen. Speel ze tegen elkaar uit. 14.gif
pi_118326009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:32 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Wat ten koste zal gaan van de mensen welke bij de gemeente werken in gewoon dienstverband. Uiteindelijk vallen zij in de uitkering waarna zij ook met behoud van uitkering aan de bak kunnen.
Ja het stikt van de sneeuwschuivers en boodschappenhalers bij de gemeente, dat weet iedereen.
pi_118326012
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Sneeuwschuiven, is ook zo'n arbeids zekere taak, als je geluk heb mag je de komende 10 jaar dus gewoon lekker uit je neus blijven peuteren, en mag je daarna 1 jaar je helemaal de pleuris werken. :')

Verder gebeurd sneeuwruimen allang door de gemeente, dus je gaat ambtenaren ontslaan om daar goedkopere ongemotiveerde arbeidskrachten tegen over te zetten.. :')
pi_118326057
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja het stikt van de sneeuwschuivers en boodschappenhalers bij de gemeente, dat weet iedereen.
Dit soort werkzaamheden worden al uitgevoerd door mensen in vast dienstverband dan wel bij gemeente of vanuit zorgconcerns.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:36:03 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118326102
Om meerdere redenen is dit een bijzonder slecht en middeleeuws plan.

Het is tevens grappig dat velen dit als 'fraude' zien terwijl de staat en gemeenten elders voor nog veel grotere bedragen wordt getild (bijv. de verziekte kantorenmarkt). Maar dan is het opeens goed ondernemerschap en goed vestigingsbeleid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118326130
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
Om meerdere redenen is dit een bijzonder slecht en middeleeuws plan.
Middeleeuws? Leg uit.
pi_118326143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sneeuwschuiven, is ook zo'n arbeids zekere taak, als je geluk heb mag je de komende 10 jaar dus gewoon lekker uit je neus blijven peuteren, en mag je daarna 1 jaar je helemaal de pleuris werken. :')

Verder gebeurd sneeuwruimen allang door de gemeente, dus je gaat ambtenaren ontslaan om daar goedkopere ongemotiveerde arbeidskrachten tegen over te zetten.. :')
Mijn god man, dit is slechts 1 vd voorbeelden.

En NEE, de gemeente schuift GEEN sneeuw op bv de stoepen bv.

Maar jullie hebben me overtuigd, het is onmogelijk een kleine tegenprestatie te vragen van bijstandstrekkers want het kost VEEL meer geld, je maakt IEDEREEN werkeloos, het is SLAVENARBEID en het enige positieve eraan is het tevreden stellen van de boze gemene rechtse ONDERBUIK.
pi_118326207
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar jullie hebben me overtuigd, het is onmogelijk een kleine tegenprestatie te vragen van bijstandstrekkers want het kost VEEL meer geld, je maakt IEDEREEN werkeloos, het is SLAVENARBEID en het enige positieve eraan is het tevreden stellen van de boze gemene rechtse ONDERBUIK.
Schreeuwen is een teken van zwakte zet even je caps-lock aan we kunnen het ook zonder hoofdletters goed lezen hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:38:46 #200
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118326215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef Mignon het volgende:

[..]

Middeleeuws? Leg uit.
In de Middeleeuwen kreeg je ook gewoon betaald als je lam op je zak zat.
pi_118326228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:38 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Schreeuwen is ene teken van zwakte zet even je caps-lock aan we kunnen het ook zonder hoofdletters goed lezen hoor.
Ja man. Ik ga zelf ook maar de bijstand in. Dat is goedkoper voor de gemeenschap.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:39:13 #202
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_118326234
Niets nieuws, de gemeentes overbetuwe en arnhem hebben dit plan jaren geleden al eens in werking gezet. Heb toen met een bijstandsuitkering 20 uur in de week op een sociale werkplek gezeten en van daar uit doorgestroomd in een baan op basis van uitkering.
pi_118326328
Ik vind het de ultieme betutteling van de overheid. "De overheid weet wel wat goed voor u is."

Sowieso vind ik al die "work first" projecten (werken voor een uitkering) betuttelend. De overheid bepaalt voor anderen wel eventjes wat voor hen de beste manier van reintegratie is, terwijl dit voor iedereen kan verschillen. Alsof dergelijke klusjes ook maar iets bijdragen aan motivatie, of snellere terugkeer op de arbeidsmarkt. Ik geloof daar niet zo in.

Ook opvallend dat de mensen met de grootste afkeer van betuttelend optreden van de overheid het hardste staan te juichen bij dergelijke plannen. Het lijkt meer op rancune en afkeer omdat er mensen zijn die afgescheept worden met een schamel inkomen omdat ze (tijdelijk) werkloos zijn, waar anderen wél voor moeten werken.

Nee, al die plannen komen op mij meer over als populistische maatregelen omdat steeds meer mensen "bloed, zweet en tranen" wensen te zien voor hun zuurverdiende belastinggeld en er zelf een beter gevoel aan willen overhouden. Een volk echter dat chronisch ontevreden is en altijd meer maatregelen, regels en voorzieningen zal eisen voor de besteding van hun zuurverdiende belastinggeld.

Totdat men zelf een keer werkloos raakt of chronisch ziek wordt uiteraard.... dan zien ze hoe demotiverend er met uitkeringsgerechtigden wordt omgesprongen en dat werken voor een uitkering symboolpolitiek is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118326428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets toevallig, die mensen komen nooit aan een baan, en worden ook niet geholpen anders dan dat ze rotklusjes voor bedrijven aannemen voor een schappelijke prijs. Met geen enkel perspectief dus.

Mensen gaan in dit soort trajecten van het kastje naar de muur en terug zonder ook maar iets op te schieten. Dat is wat ik er van weet.

Werken voor de uitkering is het, meer niet, maar ze weten het op papier als de ultieme oplossing te verkopen.
Zo is het. Het voorbeeld van de kassen is alweer genoemd. Maar wie van ons gaat als hoog-opgeleide, zo'n afstompend zwaar onderbetaald baantje in de kas aannemen, als je daardoor ook nog eens belemmerd wordt om elders WEL op niveau te solliciteren?

Ik snap het maar niet, die steeds verdergaande stompzinnige egoïstische kut-mentaliteit. Ieder voor zich en god voor ons allen, zoiets.

JA die arbeidsmarkt is zwaar KUT. Naar de klote geholpen door CDA/VVD in opdracht van corporate NL, met als ultiem doel om de positie van de werknemers om zeep te helpen, ter meerdere eer en vooral bonus van de kleptocratie.

De eerste stap was het afdwingen van loonmatiging d.m.v. import goedkope gastarbeiders (wordt in bepaalde branches, zoals tuinderij en schoonmaak, nog steeds toegepast.
Toen kwam stap 2: alle productie is verkwanselen aan lage-lonen-landen.
Stap 3 was dusdanige loonmatiging toepassen, dat vrouwen massaal een parttime baan moesten nemen. Als lokkertje (maar natuurlijk NOOIT als serieus bedoelde voorziening) werd "de kinderopvang" opgetuigd, maar dit was vanzelfsprekend een tijdelijk iets, kijk maar naar de ontwikkelingen/beleid op dat gebied.
Stap 4 hangt nauw samen met stap 3: het vergroten van de werkzaamheid van ouderen. Is het niet via het oppassen van de kleinkinderen, of via het vrijwilligerswerk, dan is het wel via het verhogen van AOW-leeftijd i.c.m. het korten op de pensioenen.
Inmiddels zijn we bij stap 5 aanbeland, het aantrekken van de strop. Van het BEWUST tegen elkaar opzetten van verschillende groepen (jong vs oud, werknemer vs uitkeringstrekker, hoogopgeleid vs laagopgeleid, gezond vs ziek/gehandicapt en ga zo maar door), tot het stelselmatig en structureel uithollen/afbreken van de sociale voorzieningen, langzaam maar zeker verandert de mens van een levend wezen in een productiemiddel.

Leve de moderne tijd! Retro is helemaal weer hip, op naar het herstel van het vertrouwde feodale stelsel! Rijkdom en succes verzekerd (voor de elite dus, de rest mag kreperen).
pi_118326550
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eindelijk heb je het door 8-)

Verder heeft rechts de afgelopen kabinets periodes natuurlijk totaal gefaald in dit beleid maar een beetje zelfkritiek is natuurlijk dodelijk in die kringen. :D

De taken die men aanhaalde in de opening slaan natuurlijk nergen op en verdringen gewoon op dit moment andere betaalde banen. Het is niet alsof de meeste van deze werkzaamheden die men bedacht heeft op dit moment niet gedaan worden.

Ja je sneeuwschuiven op de stoepjes niet, maar kom op ben eens realistisch hoe vaak ligt er sneeuw dit is idd zoals je geod opmerkt niets meer dan wat populistisch gebral om type zoals jou ook weer even koest te laten zijn.
pi_118326706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eindelijk heb je het door 8-)

Verder heeft rechts de afgelopen kabinets periodes natuurlijk totaal gefaald in dit beleid maar een beetje zelfkritiek is natuurlijk dodelijk in die kringen. :D

De taken die men aanhaalde in de opening slaan natuurlijk nergen op en verdringen gewoon op dit moment andere betaalde banen. Het is niet alsof de meeste van deze werkzaamheden die men bedacht heeft op dit moment niet gedaan worden.

Ja je sneeuwschuiven op de stoepjes niet, maar kom op ben eens realistisch hoe vaak ligt er sneeuw dit is idd zoals je geod opmerkt niets meer dan wat populistisch gebral om type zoals jou ook weer even koest te laten zijn.
Die sneeuw is toch maar 1 vd voorbeelden man? Waarom focus je je als een kleuter daarop? :?
En wat dit met linkse en rechtse kabinetten te maken heeft is mij ook niet zo duidelijk. Pas sinds een paar jaar zijn er bijstandsgerechtigden of zo? :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:50:52 #207
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118326715
Er is imho een verschil tussen iemand met een uitkering en iemand die in de ziektewet zit.
Ik kan mij heel kwaad maken over mensen die denken recht te hebben op een uitkering en dan thuis gaan zitten klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben en afgeven op mensen die wel geld hebben, hypocriet volk.

Ik heb ook in de situatie gezeten als alleenstaande moeder van 3 kinderen zonder werk.
En wat doe je dan? Je pakt wat je kan krijgen en trust me er is altijd wel werk, ik ben toen een tijd in een callcenter gaan werken maar desnoods was ik bij de mac gaan werken of schoonmaken of vuilnisophaler geworden etc. keuze zat!

Zo lang er niets aan je handen mankeert zijn er altijd opties ook al zijn ze misschien niet je eerste keuze en dan kan je gewoon ondertussen zoeken naar beter betaald/leuker/uitdagender werk. Ik vind het alleen maar goed om mensen aan het werk te zetten, denk dat de helft dan ineens toch zelf wat heeft gevonden :')
pi_118326886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die sneeuw is toch maar 1 vd voorbeelden man? Waarom focus je je als een kleuter daarop? :?
En wat dit met linkse en rechtse kabinetten te maken heeft is mij ook niet zo duidelijk. Pas sinds een paar jaar zijn er bijstandsgerechtigden of zo? :')
De linksen krijgen toch altijd de schuld van al die uitkeringstrekkers en rechts zou er toch wel eens wat aan gaan doen schreeuwde men stoer vanaf de kansel. ^O^

Waarom ik me daarop focus omdat het geheel gewoon een zot idee is en zoals ik al een paar keer hier opmerk moet werken gewoon lonend zijn ten opzichte van een bijstanduitkeringssituatie, en dan niet dat je 20 euro per maand meer overhoudt , maar toch minstens een euro of 150.
pi_118326904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:50 schreef Logician78 het volgende:
Er is imho een verschil tussen iemand met een uitkering en iemand die in de ziektewet zit.
Ik kan mij heel kwaad maken over mensen die denken recht te hebben op een uitkering en dan thuis gaan zitten klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben en afgeven op mensen die wel geld hebben, hypocriet volk.

Ik heb ook in de situatie gezeten als alleenstaande moeder van 3 kinderen zonder werk.
En wat doe je dan? Je pakt wat je kan krijgen en trust me er is altijd wel werk, ik ben toen een tijd in een callcenter gaan werken maar desnoods was ik bij de mac gaan werken of schoonmaken of vuilnisophaler geworden etc. keuze zat!

Zo lang er niets aan je handen mankeert zijn er altijd opties ook al zijn ze misschien niet je eerste keuze en dan kan je gewoon ondertussen zoeken naar beter betaald/leuker/uitdagender werk. Ik vind het alleen maar goed om mensen aan het werk te zetten, denk dat de helft dan ineens toch zelf wat heeft gevonden :')
Kortzichtig stukje.

Ten eerste zitten er ook mensen met fysieke of mentale beperkingen in de Bijstand, of chronisch zieken. Dus niet allemaal in de ziektewet of de WIA ofzo.
Ten tweede is de stelling dat "als je niets aan je handen mankeert er altijd opties zijn" te kort door de bocht. Sommige beperkingen zie je namelijk niet altijd direct, ook zijn er mensen met psychische klachten die hen belemmeren in het dagelijks functioneren.

Alleen persoonlijke begeleiding, inzicht en inlevingsvermogen helpt deze mensen vooruit, en niet éénzijdige oplossingen die voor iedereen worden opgelegd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:59:39 #210
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118327036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kortzichtig stukje.

Ten eerste zitten er ook mensen met fysieke of mentale beperkingen in de Bijstand, of chronisch zieken. Dus niet allemaal in de ziektewet of de WIA ofzo.
Ten tweede is de stelling dat "als je niets aan je handen mankeert er altijd opties zijn" te kort door de bocht. Sommige beperkingen zie je namelijk niet altijd direct, ook zijn er mensen met psychische klachten die hen belemmeren in het dagelijks functioneren.

Alleen persoonlijke begeleiding, inzicht en inlevingsvermogen helpt deze mensen vooruit, en niet éénzijdige oplossingen die voor iedereen worden opgelegd.
En dat zeg je tegen iemand met fibromyalgie en asperger ;)

Het is niet de aandoening maar de instelling waardoor je wel of niet goed functioneert, ik ken mensen die 10x minder dan ik functioneren zonder enige aandoening en mensen die meer "dingen" hebben dan ik en 5x beter functioneren.

Zolang ik met vrienden op stap kan, mijn kinderen zelfstandig kan opvoeden, mijn huishouden en admin kan doen etc. kan ik ook werken. Als al die zaken niet lukken heb je over het algemeen een wia/wajong.
pi_118327145
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:59 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Het is niet de aandoening maar de instelling waardoor je wel of niet goed functioneert, ik ken mensen die 10x minder dan ik functioneren zonder enige aandoening en mensen die meer "dingen" hebben dan ik en 5x beter functioneren.
Ja precies. :)

Dat is ook zo, maar bij iedereen uit zich dat weer anders en iedereen gaat daar weer anders mee om. Maar daarom pleit ik ook voor persoonlijke begeleiding ipv één simplistische oplossing voor iedereen.

Al begrijp ik dat persoonlijke begeleiding voor iedere uitkeringsgerechtigde helaas véél te duur is om uit te voeren.
pi_118327150
quote:

[..]

Zolang ik met vrienden op stap kan, mijn kinderen zelfstandig kan opvoeden, mijn huishouden en admin kan doen etc. kan ik ook werken. Als al die zaken niet lukken heb je over het algemeen een wia/wajong.
Nu ga je het op jezelf weerspiegelen. De een kan het wel de ander kan het niet neemt niet weg. Ben volledig afgekeurd werk ook dat terzijde. Als je die zaken wat je nu opnoemt niet kunt heb je niet altijd een Wajong of WIA...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:02:46 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327161
quote:

[..]

groot verschil is dat jij gemotiveerd bent
pi_118327246
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Re het volgende:

[..]

groot verschil is dat jij gemotiveerd bent
Ik ken anders ook een aantal uiterst gemotiveerde mensen met een chronische aandoening in een uitkering die niet aan een baan komen hoor, dus zo simpel kun je het ook niet stellen.
pi_118327410
quote:
Zelf de diagnose gesteld zeker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:08:48 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ken anders ook een aantal uiterst gemotiveerde mensen met een chronische aandoening in een uitkering die niet aan een baan komen hoor, dus zo simpel kun je het ook niet stellen.
ja maar die zullen ook niet met hun blote handen een nieuwe afsluitdijk hoeven te bouwen :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:24 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Saysem het volgende:

[..]

Zelf de diagnose gesteld zeker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet nodig, is gewoon zo
pi_118327447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
In de praktijk is boodschappen doen voor ouderen nu al vrijwilligerswerk.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik zou inderdaad zeggen dat die juist mooi kan aansluiten bij de sociale werkplaatsen: die hebben al een 'infrastructuur' om hun klanten aan het werk te houden, dat is met niet al te veel inspanning vast wel uit te breiden naar uitkeringsgerechtigden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:10:52 #219
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118327516
Ik vind dat er in Nederland juist heel veel mogelijkheid is tot begeleiding, ik heb een aantal arbeidsdeskundigen een training gegeven over autisme.
En als je ziet hoe enthousiast die mensen waren, en dan vervolgens hoe gedemotiveerd de cliënten.. en hoeveel tijd deze mensen in de cliënten hebben gestoken om een goed traject op te zetten dan kan ik mij echt kwaad maken.

De enige reden dat er zoveel mensen in een slachtoffer rol zitten imho is omdat het ze mogelijk gemaakt wordt. Jezelf kunnen onderhouden zou motivatie genoeg moeten zijn. Maar door dat er vanaf jongs af aan alleen maar gestuurd wordt door hulpverlening e.d. ipv bewustmaken en zelfstandig maken worden mensen juist klein gehouden.

En nee niet zelf gesteld, en de fybro negeer ik omdat ik weet dat het niets "echt kapot maakt".
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:40:56 #220
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118328654
IK denk ook dat het wel zal motiveren om een betaalde baan te zoeken.
Door 20 uur te werken met een uitkering wordt men netto betaald .
Als men 20 uur gaat werken in loondienst en een aanvulling krijgt op bijstandsniveau is er een voordeel, namelijk men krijgt geld terug van de belasting.
En het stikt van de banen voor 20 of 25 uur.
Maar ja, dat wil men niet want net zoveel verdienen als in de bijstand.
Zodra ze door hebben dat ze belasting kunnen terugvragen, als is het maar 500 euro per jaar, zijn ze misschien meer gemotiveerd.
pi_118331604
Road to Serfdom
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:46:02 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118333662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

het is maar zeer de vraag of je mensen motiveert met straffen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:08:14 #223
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118334354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie het niet als straf, maar als beloning voor werkend Nederland die deze prut maandelijks betaald.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118335192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik vrees dat de betekenis voor de maatschappij zich beperkt tot het geven van een triomfantelijk gevoel aan mensen die niet getroffen zijn door de werkloosheid.
Bang dat je aan de slag moet?
pi_118335243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:35 schreef RM-rf het volgende:
Het plan is best goed .. enkel is het probleem vaak meestal de uitvoering en de vraag of die uitkeringstrekkers wérkelijk aan hetw erk te zetten niet veel meer kost dan het oplevert...

Zoiets moet vervolgens erg goed begeleid worden, bv het idee van 'boodchappen doen voor bejaarden' is leuk, maar als je een semi-criminele 10-jaar werkloze vent langsstuurt bij die bejaarden zonder érg goede en gemotiveerde begeleiding, missen die bejaarden opeens snel een deel van hun inboedel.

Ik vrees altjd dat zulke projecten vooral een uiting zijn van een 'politiek' populisme, die zich minder betrokken opstelt bij de financiering (goede begeleiding is stukken duurder dan ze gewoon lekker thuis te laten zitten, op hun bank voor de televisie te laten stinken, en maandelijks een bijstandsuitkering over te maken).
Bedenk ook dat het laten uitvoeren van werkzaamheden ook eisen stelt aan bv veiligheid en werkvoorwaarden, en toezicht/controle.

In Duitsland is dit concept overigens enkele jaren terug toegepast als onderdeel van de Harz-hervorming van het sociale stelsel, in de vorm van 'ein-euro-jobs' (het werk zelf werd niet betaald, maar degenen die het uitvoerden kregen wel een kleine vergoeding voor de 'extra moeite' die ze moesten doen om deze werkzaamheden uit te voeren: het leverde dan een minieme extra-inkomsten van ongveer 1 euro per uur op die de uitkeringstrekker niet afgetrokken van hun uitkering zagen):
http://en.wikipedia.org/w(...)xpenses_compensation
met wisselend succes en ook een aantal kritiekpunten.
Er zullen best haken en ogen aan zitten. Maar niets doen is in ieder geval niet zo verstandig.
pi_118335289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Werken voor de uitkering... Daar is toch niets mis mee?
pi_118335361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Hier is het om te doen, niet meer en niet minder.
En daar is dus niets mis mee.

quote:
Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.
Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
pi_118335379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zie het niet als straf, maar als beloning voor werkend Nederland die deze prut maandelijks betaald.
In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
pi_118335404
quote:
Of ze worden gemotiveerd om iets te zoeken wat ze wel leuk vinden...

Ik vind mijn werk ook niet altijd even leuk trouwens. Volgens mij hebben heel veel mensen dat!
pi_118335446
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef FAUSTINO het volgende:

vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten
Als je niet kan werken hoef je niet te werken. Dat lijkt mij logisch...
pi_118335477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk reintegratie bevordert niet nee. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Uiteraard bevordert het een gezond dagritme en sociale contacten, maar is het aan de overheid dat mensen op te dringen? Wellicht in bepaalde gevallen wel, maar in vele gevallen zal een opgedrongen dagstructuur eerder demotiverend werken en desintegrerend dan motiverend en integrerend, zeker als het niet aansluit bij de achtergrond van de betrokkenen of wanneer er totaal voorbij gegaan wordt aan de persoonlijke gevoelens of beperkingen van betrokkenen.
pi_118335480
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:38 schreef DS4 het volgende:

Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
Alle hypocrieten die de uitkeringstrekkers de mogelijkheid geven om zwart te klussen zouden we ook aan de hoogste boom moeten opknopen. ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:31 #233
52513 whosvegas
The Trickster
pi_118335528
Dit is plan 75263746 ofzo :)
Are you nuts??
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:58 #234
341203 3-voud
pi_118335545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
Opgeruimde parkjes b.v. zijn erg prettig.
pi_118335550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Voor veel van die mensen is er juist geen perspectief op de arbeidsmarkt,
Prima toch? Hebben ze iets om handen.

Mijn broer is geestelijk gehandicapt. Die is blij als hij iets te doen heeft, want in de periode tussen "school" en de huidige opvang zat hij thuis zonder iets om handen te hebben en dat heeft voor een flinke depressie gezorgd.

Er wordt net gedaan alsof werken een straf is!
pi_118335602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zullen best haken en ogen aan zitten. Maar niets doen is in ieder geval niet zo verstandig.
Dat hoeft niet zo te zijn... goede bedoelingen in een stelsel van 'sociale zekerheid' gaan toevoegen en allerhande 'hulpverleners' en 'werkverschaffing' gaan financieren énkel vanuit het idee 'dat je beter iets kunt doen' heeft al genoeg sociale rampen én steeds meer stijgende overheidsuitgaven geschapen...

Imho is het állerbelangrijkste dat in de lage inkomensklasse het gewoon 'winstgevend' moet zijn om betaald werk te doen, tov het ontvangen van een uitkering...

waar dat nog altijd in veel situaties misloopt, mensen bv erop achteruitgaan als ze hun uitkering (en alle leuke subsidie-potjes en -regeltjes die daarvoor beschikbaar zijn) opgeven voor een laagbetaalde baan....
Daàr gaat het mis....

Als je dan mensen moet 'dwingen' om aan het werk te gaan ben je eigenlijk al het paard áchter de wagen aan het spannen, mensen zouden gewoon moeten willen werken, om er financieel op vooruit te gaan...
pi_118335608
quote:

Hé, het "ik heb gelijk, dus mensen die het niet met mij eens zijn, denken niet kritisch na" argument!
pi_118335762
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:07 schreef Luigi het volgende:

moderne slavernij
20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
pi_118335835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

Maar verlaag de uitkering van dit soort uitvreters dan met 25%, laat ze verplicht verhuizen naar regio's waar niemand meer wil wonen, enz. enz. Als men niet mee wil doen prima... maar dan doen ze dus ook niet meer mee!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:51:59 #240
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118335845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
Heerlijk inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118335874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je niet kan werken hoef je niet te werken. Dat lijkt mij logisch...
Dat geld dus niet voor mensen in de bijstand. Dat is nog het restant van jaren geleden wat er ingeduwd is.
pi_118335902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:34 schreef Basp1 het volgende:

Verder gebeurd sneeuwruimen allang door de gemeente,
Ik denk niet dat ze de wegen bedoelen, maar b.v. de stoep...
pi_118335943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:39 schreef MsMessy het volgende:
Niets nieuws, de gemeentes overbetuwe en arnhem hebben dit plan jaren geleden al eens in werking gezet. Heb toen met een bijstandsuitkering 20 uur in de week op een sociale werkplek gezeten en van daar uit doorgestroomd in een baan op basis van uitkering.
Wat goed om te horen. Positieve ervaring dus.

Lezen de azijnpissers mee?
pi_118336048
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gebeurt onder de naam Workfirst projecten inderdaad al in tal van gemeenten. In die zin snap ik niet waarom dit nieuws is, misschien omdat men nu geen reintegratie als doelstelling heeft ofzo.

Maar ik ken genoeg negatieve ervaringen van mensen. In die zin dat "werken voor je uitkering" op geen enkele wijze bijdraagt aan je reintegratie, behalve dan het plezieren van de rancuneuze gevoelens in de samenleving ten opzichte van uitkeringstrekkers. :')
pi_118336051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:44 schreef stopnaald het volgende:

Zo is het. Het voorbeeld van de kassen is alweer genoemd. Maar wie van ons gaat als hoog-opgeleide, zo'n afstompend zwaar onderbetaald baantje in de kas aannemen, als je daardoor ook nog eens belemmerd wordt om elders WEL op niveau te solliciteren?
Hoog opgeleid en dan nog geen baan kunnen vinden? Dan is er echt iets grondig met je mis. Dat riekt naar opzet, danwel is er sprake van een geestelijk of lichamelijk gebrek. En bij dat laatste is die baan in de kas wellicht heel prima.

Overigens zijn die banen niet onderbetaald. Daar krijg je gewoon minimumloon en die is in NL enorm hoog.
pi_118336116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de wegen bedoelen, maar b.v. de stoep...
Voorheen was het meer dan normaal dat een ieder zijn eigen stukje stoep bij de voordeur schoonmaakte.

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet dan. Ze zit nog steeds in een vorm van uitkering dat is toch niet het doel van dit plan. En bovenal zoals ik eerder al aangaf in dit topic ga aan het werk met de mensen die motivatie hebben om te werken zoals deze user. Naar vermogen en waar iemand zoveel mogelijk werk vind waar hij/zij inpast.

Iemand die echt niet wil werken gooi dat op een minimum voor bestaan van leven en ga je daar niet mee moeien kost enkel klauwen met geld en je schiet er geen donder mee op. En katten doe je maar ergens anders.
pi_118336166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoog opgeleid en dan nog geen baan kunnen vinden? Dan is er echt iets grondig met je mis. Dat riekt naar opzet, danwel is er sprake van een geestelijk of lichamelijk gebrek. En bij dat laatste is die baan in de kas wellicht heel prima.

Overigens zijn die banen niet onderbetaald. Daar krijg je gewoon minimumloon en die is in NL enorm hoog.
Is mensen naar een passende baan leiden niet een veel structurelere oplossing en bevredigender voor iedereen? Dat kost weliswaar (veel) meer geld, maar als je mensen maar dumpt in de makkelijkste baantjes om ze maar aan het werk te hebben kan men dat uiteindelijk juist opbreken en kan men een eindeloze draaideur-uitkeringstrekker worden, ipv dat ze gewoon in één keer naar de meest geschikte baan toe geholpen worden.
pi_118336192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

Welke straf heb je het over?

Eigenlijk moet je het gewoon omdraaien. Bijstand met 25% omlaag en iedereen kan die 25% erbij krijgen door zich vrijwillig aan te melden voor dit soort alternatieven of indien duidelijk is dat hij niet in staat is om te werken (wie niet kan hoeft niet).
pi_118336254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke straf heb je het over?

Eigenlijk moet je het gewoon omdraaien. Bijstand met 25% omlaag en iedereen kan die 25% erbij krijgen door zich vrijwillig aan te melden voor dit soort alternatieven of indien duidelijk is dat hij niet in staat is om te werken (wie niet kan hoeft niet).
Belachelijk plan. :')

Men kan nu al niet rondkomen van de Bijstand. 25% minder dan zou de netto-uitkering voor een alleenstaande op zo'n 500 euro komen. Dat is geen doen natuurlijk.
pi_118336278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:

Als het daadwerkelijk reintegratie bevordert niet nee. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Alleen al het feit dat je meedoet bevordert integratie in de maatschappij als je het mij vraagt... Maar dan nog: er is niets mis met werken voor je geld. Dat lesje kreeg ik als klein kind al.

quote:
Uiteraard bevordert het een gezond dagritme en sociale contacten, maar is het aan de overheid dat mensen op te dringen? Wellicht in bepaalde gevallen wel, maar in vele gevallen zal een opgedrongen dagstructuur eerder demotiverend werken en desintegrerend dan motiverend en integrerend, zeker als het niet aansluit bij de achtergrond van de betrokkenen of wanneer er totaal voorbij gegaan wordt aan de persoonlijke gevoelens of beperkingen van betrokkenen.
Ik denk dat de vrijblijvendheid die er thans is mensen laat denken dat het normaal is om met het handje op te zitten op de bank. Als dit op zeker moment de norm wordt, dan passen mensen zich er op aan.
pi_118336349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:45 schreef RM-rf het volgende:

Dat hoeft niet zo te zijn... goede bedoelingen in een stelsel van 'sociale zekerheid' gaan toevoegen en allerhande 'hulpverleners' en 'werkverschaffing' gaan financieren énkel vanuit het idee 'dat je beter iets kunt doen' heeft al genoeg sociale rampen én steeds meer stijgende overheidsuitgaven geschapen...

Imho is het állerbelangrijkste dat in de lage inkomensklasse het gewoon 'winstgevend' moet zijn om betaald werk te doen, tov het ontvangen van een uitkering...

waar dat nog altijd in veel situaties misloopt, mensen bv erop achteruitgaan als ze hun uitkering (en alle leuke subsidie-potjes en -regeltjes die daarvoor beschikbaar zijn) opgeven voor een laagbetaalde baan....
Daàr gaat het mis....

Als je dan mensen moet 'dwingen' om aan het werk te gaan ben je eigenlijk al het paard áchter de wagen aan het spannen, mensen zouden gewoon moeten willen werken, om er financieel op vooruit te gaan...
Dat laatste is denk ik een goede toevoeging, dus ik zeg: verlaag de bijstand en geef mensen een eenvoudige kans om het weer op het oude niveau te krijgen door naar mogelijkheden te werken.

Dat moet je natuurlijk in stapjes doen, maar gewoon over een periode van 5 jaar, met 5% per keer... Dan komt er vanzelf een prikkel.
pi_118336368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:52 schreef FAUSTINO het volgende:

Dat geld dus niet voor mensen in de bijstand. Dat is nog het restant van jaren geleden wat er ingeduwd is.
Je kan toch gewoon bepalen dat het niet geldt voor mensen die arbeidsongeschikt zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:05:35 #253
341203 3-voud
pi_118336387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Men kan nu al niet rondkomen van de Bijstand. 25% minder dan zou de netto-uitkering voor een alleenstaande op zo'n 500 euro komen. Dat is geen doen natuurlijk.
Continue thuis of op het terras zitten is ook erg duur natuurlijk. Constant de TV en verwarming aan is niet goedkoop.

Als je nou eens wat te doen had, zegge 20 uur per week ofzo...
pi_118336462
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon bepalen dat het niet geldt voor mensen die arbeidsongeschikt zijn?
Vaak worden mensen met een behoorlijke psychische handicap in de bijstand geplaatst bijvoorbeeld mensen met een zwervende verleden. Zulke mensen zijn gewoon te ver heen om te plaatsen waar dan ook. Nogmaals help die groep die wel wil en ook kan.
pi_118336467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:

Dat gebeurt onder de naam Workfirst projecten inderdaad al in tal van gemeenten. In die zin snap ik niet waarom dit nieuws is, misschien omdat men nu geen reintegratie als doelstelling heeft ofzo.
Dat laatste denk ik. En dat is ook maar goed ook, want dat was een kapstok om er onderuit te komen. Het moet niet een doel zijn van de overheid. De mensen moeten het zelf als doel gaan zien. Motivatie... Geef ze vrij om te solliciteren. Let maar op: ineens schrijven ze veel betere brieven en op veel meer passende functies.

quote:
Maar ik ken genoeg negatieve ervaringen van mensen. In die zin dat "werken voor je uitkering" op geen enkele wijze bijdraagt aan je reintegratie, behalve dan het plezieren van de rancuneuze gevoelens in de samenleving ten opzichte van uitkeringstrekkers. :')
Ik ken wat van die verhalen en ik zit me dan echt op te winden. Van die mensen die al 7 jaar geen minuut hebben gewerkt, 12 functies aangeboden krijgen onder het mom "kies er één" en die dan gaan klagen dat er niets bij zit wat bij ze past...

Kom op zeg!
pi_118336546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:58 schreef FAUSTINO het volgende:

Voorheen was het meer dan normaal dat een ieder zijn eigen stukje stoep bij de voordeur schoonmaakte.

Dat vind ik nog steeds, maar het is kennelijk niet meer normaal... ;)

quote:
Je snapt het echt niet dan. Ze zit nog steeds in een vorm van uitkering dat is toch niet het doel van dit plan. En bovenal zoals ik eerder al aangaf in dit topic ga aan het werk met de mensen die motivatie hebben om te werken zoals deze user. Naar vermogen en waar iemand zoveel mogelijk werk vind waar hij/zij inpast.

Iemand die echt niet wil werken gooi dat op een minimum voor bestaan van leven en ga je daar niet mee moeien kost enkel klauwen met geld en je schiet er geen donder mee op. En katten doe je maar ergens anders.
VOlgens mij was ze wel positief, maar dat terzijde.

Ik vind het prima om de bijstand flink te verlagen en dat je dan vrijwillig bij kan verdienen. Mij gaat het om het uitgangspunt dat de vrijblijvendheid eraf gaat.
pi_118336665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

Is mensen naar een passende baan leiden niet een veel structurelere oplossing en bevredigender voor iedereen? Dat kost weliswaar (veel) meer geld, maar als je mensen maar dumpt in de makkelijkste baantjes om ze maar aan het werk te hebben kan men dat uiteindelijk juist opbreken en kan men een eindeloze draaideur-uitkeringstrekker worden, ipv dat ze gewoon in één keer naar de meest geschikte baan toe geholpen worden.
Mensen moeten zelf willen. Die begeleiding werkt m.i. niet. Alleen als mensen die begeleiding gaan vragen werkt het.

Dus verlaag de uitkering, "dwing" mensen daarmee tot actief worden. En dan wordt het aantrekkelijk om dan maar te zorgen dat je bij een activiteit terecht komt waar je je thuis voelt.

Als iemand zo dom is om mij maandelijks te betalen wat er hier nu binnenkomt kap ik ook met werken. En ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n vervelend werk (gelukkig maar, het zijn mijn eigen toko's). Maar ja, van nature ben ik lui. Als er geen wortel voor mijn neus hangt... dan hang ik... op de bank. (nou ja, in mijn bioscoop denk ik)
pi_118336717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:01 schreef Tomatenboer het volgende:

Je kan weldegelijk rondkomen van de bijstand, zeker als je in zo'n leegstaand huisje in het noordoosten van nederland gaat wonen waar de huur extreem laag is omdat er nu eenmaal niemand wil wonen.

En dan gaat men maar eigen groente kweken ofzo. Weet ik veel. Of toch maar werken, want die optie is er nu eenmaal...
pi_118336737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:07 schreef FAUSTINO het volgende:

Vaak worden mensen met een behoorlijke psychische handicap in de bijstand geplaatst bijvoorbeeld mensen met een zwervende verleden. Zulke mensen zijn gewoon te ver heen om te plaatsen waar dan ook. Nogmaals help die groep die wel wil en ook kan.
Wat begreep je nou niet aan wat ik schreef?
pi_118336769
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Ik ken wat van die verhalen en ik zit me dan echt op te winden. Van die mensen die al 7 jaar geen minuut hebben gewerkt, 12 functies aangeboden krijgen onder het mom "kies er één" en die dan gaan klagen dat er niets bij zit wat bij ze past...

Kom op zeg!
Die kennen we helaas allemaal daar ben je echt niet uniek in ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

VOlgens mij was ze wel positief, maar dat terzijde.

Ik vind het prima om de bijstand flink te verlagen en dat je dan vrijwillig bij kan verdienen. Mij gaat het om het uitgangspunt dat de vrijblijvendheid eraf gaat.
Moeten we daarom maar mensen welke in de bijstand zitten het maar laten doen. Geef die mensen toch een waardige vaste baan in vast dienstverband. Net zoals het voorbeeld waar je het nu over hebt. En nee ben het niet met plan eens wel verlagen voor mensen die willens en weten gewoon niks uitvoeren.
pi_118336802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begreep je nou niet aan wat ik schreef?
Bijstand is iets anders als een arbeidsongeschiktheidsuitkering dat is wat jij dan weer niet snapt is mijn wederantwoord op wat je nu zegt.
pi_118336843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan weldegelijk rondkomen van de bijstand, zeker als je in zo'n leegstaand huisje in het noordoosten van nederland gaat wonen waar de huur extreem laag is omdat er nu eenmaal niemand wil wonen.

En dan gaat men maar eigen groente kweken ofzo. Weet ik veel. Of toch maar werken, want die optie is er nu eenmaal...
O ja, helemaal vergeten, de werkloosheid was opgelost vorige week.
pi_118336846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:16 schreef FAUSTINO het volgende:

Moeten we daarom maar mensen welke in de bijstand zitten het maar laten doen. Geef die mensen toch een waardige vaste baan in vast dienstverband. Net zoals het voorbeeld waar je het nu over hebt. En nee ben het niet met plan eens wel verlagen voor mensen die willens en weten gewoon niks uitvoeren.
Je kan niet iedereen een baan geven. Er is altijd werkloosheid. Maar die mensen kunnen zich gewoon nuttig maken en ik vind dat een prima idee.
pi_118336879
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:17 schreef FAUSTINO het volgende:

Bijstand is iets anders als een arbeidsongeschiktheidsuitkering dat is wat jij dan weer niet snapt is mijn wederantwoord op wat je nu zegt.
Dat snap ik heel goed, maar jouw antwoord hier laat zien dat je niet leest wat ik schrijf.
pi_118336934
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:

O ja, helemaal vergeten, de werkloosheid was opgelost vorige week.
Nee, die is niet opgelost. Je kan jezelf gewoon altijd wel nuttig maken. Voor mijn part wordt de stoep iedere dag geveegd. Of gaat men gezellig bejaarden door het park duwen. Who cares? Maar doe iets!
pi_118337218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, die is niet opgelost. Je kan jezelf gewoon altijd wel nuttig maken.
Ze drukken de loonkosten, en de lonen, voor iedereen, en dat schijnt heel nuttig te zijn.

quote:
Voor mijn part wordt de stoep iedere dag geveegd. Of gaat men gezellig bejaarden door het park duwen. Who cares? Maar doe iets!
Doe iets zou ook mijn advies aan een werkloze zijn, maar de neiging om je persoonlijke voorkeuren en inzichten met staatsmacht af te dwingen is meer iets voor mensen die dictatortje willen spelen of niet in staat zijn tot het hebben van een coherente visie op de rol van de staat in relatie tot de burger.
pi_118337320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:

Ze drukken de loonkosten, en de lonen, voor iedereen, en dat schijnt heel nuttig te zijn.

Werkloosheid is goed voor de economie. Maar de economie wordt er niet slechter van als mensen in de bijstand hier in de gemeente met een prikker rond gaan lopen en de rommel opruimen.

quote:
Doe iets zou ook mijn advies aan een werkloze zijn, maar de neiging om je persoonlijke voorkeuren en inzichten met staatsmacht af te dwingen is meer iets voor mensen die dictatortje willen spelen of niet in staat zijn tot het hebben van een coherente visie op de rol van de staat in relatie tot de burger.
Ja, jij bent altijd liberaal zo lang als het je uitkomt.

Ik ben en blijf voor een krachtige overheid die daar waar nodig optreedt.
pi_118337815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Werkloosheid is goed voor de economie.
Het is vooral goed voor mensen die geld verdienen met het hebben van geld ipv met werken, de economie is veel meer dan dat. Maar laat de mensen die zo van werkloosheid profiteren dan ook betalen voor de kosten ervan, de uitkeringen dus.

quote:
Maar de economie wordt er niet slechter van als mensen in de bijstand hier in de gemeente met een prikker rond gaan lopen en de rommel opruimen.
Vanuit een heel bekrompen visie op economie misschien niet, voor de samenleving lijkt het me in ieder geval niet goed en die werklozen zouden hun tijd ook nuttiger kunnen besteden.

quote:
Ja, jij bent altijd liberaal zo lang als het je uitkomt.

Ik ben en blijf voor een krachtige overheid die daar waar nodig optreedt.
Dat klinkt weer heel stoer, maar het ontbreekt natuurlijk weer aan een idee waartegen die overheid dan op zou treden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:52:07 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118338123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is denk ik een goede toevoeging, dus ik zeg: verlaag de bijstand en geef mensen een eenvoudige kans om het weer op het oude niveau te krijgen door naar mogelijkheden te werken.

Dat moet je natuurlijk in stapjes doen, maar gewoon over een periode van 5 jaar, met 5% per keer... Dan komt er vanzelf een prikkel.
WAlgelijke ideeën spui je. Van (nog meer) verlagen bijstand tot het makkelijker maken van ontslag maar tevens het moeilijker maken van werknemers om zelf over te stappen... op naar de neoliberale gevangenis.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118338206
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor diegene die moedwillig proberen te ontduiken en werkelijk gewoon kunnen, vind ik het A: Dom, als ze het zouden doen en B: Een goeie prikkel om dan toch maar te gaan zoeken naar een normale baan, en daar ook de middelen toe geven. Slechts vegen voor gemeenschap ?, prima als dat is wat je wilt doen, maar het zou geen verplichting moeten wezen. Dus ook zorgen voor eventuele andere opties inclusief opleiding als dat nodig zou zijn.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:56:11 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118338255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar verlaag de uitkering van dit soort uitvreters dan met 25%, laat ze verplicht verhuizen naar regio's waar niemand meer wil wonen, enz. enz. Als men niet mee wil doen prima... maar dan doen ze dus ook niet meer mee!
GVD, de rechtsen verhogen eerst het aantal kilometers dat ze moeten rijden voor werktrajecten en nu ook al verplicht verhuizen? Het is echt te gek voor worden. Helaas is dat ook het beleid geweest van Donner onder druk van de banken en projectontwikkelaars die duurder geworden grond voor andere bestemmingen willen gebruiken... en alweer worden zij dus gestraft. Het verwijt is altijd dat die 'tokkies' de grondprijs negatief beinvloeden maar het dan wel omhoog gaat moeten ze weg!

Ik wordt zo boos, en daarom HAAT ik Nederland. God damn Holland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118338270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Voor diegene die moedwillig proberen te ontduiken en werkelijk gewoon kunnen, vind ik het A: Dom, als ze het zouden doen en B: Een goeie prikkel om dan toch maar te gaan zoeken naar een normale baan, en daar ook de middelen toe geven. Slechts vegen voor gemeenschap ?, prima als dat is wat je wilt doen, maar het zou geen verplichting moeten wezen. Dus ook zorgen voor eventuele andere opties inclusief opleiding als dat nodig zou zijn.
Dat is ook altijd wel de intentie er bij, het moet een opstap zijn naar een echte baan als het even kan.
pi_118338339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

En daar is dus niets mis mee.

[..]

Actief zijn daar hoort ook iets tegenover te staan voor diegene die wel willen, maar alleen baantjes kunnen krijgen met een salaris waarvoor de bedenker van die regels zelf zijn bed niet uitkomt, daar begint het allemaal mee. Jij gaat zelf ook niet staan klungelen voor 1000 euro per maand, waarvan je net de lasten kunt betalen en verder nog weinig kunt doen. Daar moet de prikkel vandaan komen vind ik.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:59:02 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118338361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:07 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En de ex zwervers wil je laten verrotten. Ja, dat is sociaal!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118338397
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is ook altijd wel de intentie er bij, het moet een opstap zijn naar een echte baan als het even kan.
Dat neem ik aan van wel ja. Maar daar schort het volgens mij nog wel eens aan als ik het zo links en rechts hoor. Dus daar ligt ook gelijk een uitdaging voor de gemeenten en bedrijfsleven.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:02:16 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118338494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is het probleem met heel veel van die laagbetaalde dienstenbaantjes. Vroeger maakten werknemers ook hun eigen kantoor schoon maar nu is dat aanbesteed aan boevenachtige schoonmaakbedrijven.
Alles wat de witteboordenkaste niet zelf wil doen wordt uitbesteed aan anderen en liefst zo goedkoop mogelijk; dwang helpt daar heel erg bij natuurlijk. Net zoals uitzichtloosheid op een alternatief, dat houdt het goedkope inwisselbare reservoir in stand.

En zo wordt Nederland een lagelonenland (want vroeger deden de meeste werknemers het schoonmaken van kantoor zelf) en een strafstaat bovendien. De agenda om gevangenissen te privatiseren past daar ook heel goed bij.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118338624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft niet te 'buigen' voor die 'staatsmacht' hoor. Maar verwacht dan ook geen geld voor niets doen te krijgen.
pi_118338713
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat neem ik aan van wel ja. Maar daar schort het volgens mij nog wel eens aan als ik het zo links en rechts hoor. Dus daar ligt ook gelijk een uitdaging voor de gemeenten en bedrijfsleven.
dat is het ingewikkelde inderdaad. En bij mensen die al jaren in de bijstand zitten is dat ook extreem lastig.
pi_118339034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En de ex zwervers wil je laten verrotten. Ja, dat is sociaal!
Nee ze verplicht laten werken en dat ze het niet aankunnen daardoor weer terug grijpen naar hun verleden en uiteindelijk weer op de straat belanden. Dat is sociaal ga toch weg natuurlijk zijn er randgevallen welke nog wel kunnen werken maar laat dat in hemelsnaam iets zijn waar ze wat vrijheid hebben met de juiste begeleiding.
pi_118339276
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat is het ingewikkelde inderdaad. En bij mensen die al jaren in de bijstand zitten is dat ook extreem lastig.
Dat zal een lastige taak zijn, maar ik denk dat je vooral moet beginnen om te luisteren naar hoe die mensen er instaan en daar ook iets mee doen. Ik denk dat er best een groot deel zit wat met de juiste voorwaarden best wel weer aan de slag zou gaan. Probeer het dus eens met meekijken in plaats van altijd maar dwang en korting, dat werkt nooit zo is gebleken en dat zal zich weer herhalen als er niet anders gekeken zal worden vrees ik. Plus dat het dan een stuk humaner is dan nu het geval is en dat werpt vaak meer vruchten af dan dwang.
pi_118339415
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:19 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat zal een lastige taak zijn, maar ik denk dat je vooral moet beginnen om te luisteren naar hoe die mensen er instaan en daar ook iets mee doen. Ik denk dat er best een groot deel zit wat met de juiste voorwaarden best wel weer aan de slag zou gaan. Probeer het dus eens met meekijken in plaats van altijd maar dwang en korting, dat werkt nooit zo is gebleken en dat zal zich weer herhalen als er niet anders gekeken zal worden vrees ik. Plus dat het dan een stuk humaner is dan nu het geval is en dat werpt vaak meer vruchten af dan dwang.
Ook die methode is al best wel geprobeerd natuurlijk. Er is geen universeel instrument dat werkt.
pi_118339669
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook die methode is al best wel geprobeerd natuurlijk. Er is geen universeel instrument dat werkt.
Dat bedoel ik juist met luisteren naar de persoon zelf, hij/zij zal er best een idee over hebben, dat weet ik zeker. Dan is het aan de gemeente hoe ze daar mee om willen gaan, het doel is duidelijk en dat is zorgen dat die mensen die het nog goed kunnen weer een toekomst te bieden, en dus niet alleen zorgen dat ze van de bank komen. En dat haal ik er nog het meest uit eigenlijk, dat stukje moeten omdat wij het zo willen. Iedereen had op een zeker moment ergens nog dromen maar daar is iets in fout gelopen dus zal het vaak een multidisciplinair stukje maatwerk worden, maar dat geeft niet als het zou werken.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:31:11 #283
341203 3-voud
pi_118339999
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het universum kent natuurlijke selectie. Het zorg-maar-voor-jezelf principe.
De mens met zijn socialisme uit egoïsme (zichzelf op de borst kunnen kloppen bij goed doen) denkt erboven te staan.
pi_118340450
Sociaal Darwinisme rekent uiteindelijk ook met zichzelf af, kwestie van tijd..wacht maar tot je een tijdje verder bent en je slechts geselecteerd hebt op bepaalde eigenschappen, lees, rationalisme en het verlies van gevoel en de honger naar macht en status. Dan verlang je weer gauw gauw naar vroeger !
pi_118340842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is vooral goed voor mensen die geld verdienen met het hebben van geld ipv met werken, de economie is veel meer dan dat. Maar laat de mensen die zo van werkloosheid profiteren dan ook betalen voor de kosten ervan, de uitkeringen dus.
Heel veel verstand van economie heb je kennelijk niet, want als er geen werkloosheid meer is wordt arbeid veel duurder, waardoor alles duurder wordt, hetgeen leidt tot een versterkend effect en krijg je derhalve hyperinflatie.

quote:
Vanuit een heel bekrompen visie op economie misschien niet, voor de samenleving lijkt het me in ieder geval niet goed en die werklozen zouden hun tijd ook nuttiger kunnen besteden.
Ja, want zoals we allemaal weten zijn die 24/7 bezig met nuttige zaken.

quote:
Dat klinkt weer heel stoer, maar het ontbreekt natuurlijk weer aan een idee waartegen die overheid dan op zou treden.
Het ontbreekt jou vooral aan economische kennis.
pi_118340975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

WAlgelijke ideeën spui je. Van (nog meer) verlagen bijstand tot het makkelijker maken van ontslag maar tevens het moeilijker maken van werknemers om zelf over te stappen... op naar de neoliberale gevangenis.
Hoezo nog meer? En ik pleit niet voor het verlagen, ik pleit voor het splitsen in een deel waar je altijd recht op hebt en een deel waar plichten bij komen.

En ik heb alleen maar aangegeven dat er een beter evenwicht moet komen. Dus als de werknemer met een maand op mag stappen moet de werkgever ook op korte termijn (zeg factor 3) afscheid kunnen nemen zonder tegenprestatie en als de werkgever dat niet kan, dan ook de werknemer niet.

Maar jij hebt kennelijk wat moeite met nuance.
pi_118341027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Ik vind meerdere opties prima, maar op zeker moment kom je hierbij uit, want er is nu eenmaal niet voor iedereen leuk en uitdagend werk.
pi_118341102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

GVD, de rechtsen verhogen eerst het aantal kilometers dat ze moeten rijden voor werktrajecten en nu ook al verplicht verhuizen? Het is echt te gek voor worden. Helaas is dat ook het beleid geweest van Donner onder druk van de banken en projectontwikkelaars die duurder geworden grond voor andere bestemmingen willen gebruiken... en alweer worden zij dus gestraft. Het verwijt is altijd dat die 'tokkies' de grondprijs negatief beinvloeden maar het dan wel omhoog gaat moeten ze weg!

Ik wordt zo boos, en daarom HAAT ik Nederland. God damn Holland.
Maak je nou eens niet zo druk. Dit geldt alleen voor mensen die niet willen. Waarom zou de maatschappij toegeeflijk moeten zijn ten opzichte van een groep die helemaal niets terug wil doen voor de maatschappij?
pi_118341204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

Dit is het probleem met heel veel van die laagbetaalde dienstenbaantjes. Vroeger maakten werknemers ook hun eigen kantoor schoon maar nu is dat aanbesteed aan boevenachtige schoonmaakbedrijven.
Alles wat de witteboordenkaste niet zelf wil doen wordt uitbesteed aan anderen en liefst zo goedkoop mogelijk; dwang helpt daar heel erg bij natuurlijk. Net zoals uitzichtloosheid op een alternatief, dat houdt het goedkope inwisselbare reservoir in stand.

En zo wordt Nederland een lagelonenland (want vroeger deden de meeste werknemers het schoonmaken van kantoor zelf) en een strafstaat bovendien. De agenda om gevangenissen te privatiseren past daar ook heel goed bij.
In welke tijd maakte men het eigen kantoor schoon volgens jou?

En wat is er eigenlijk mis met de functie "schoonmaker"?
pi_118341214
Waarom wordt dit gepresenteerd alsof het iets nieuws is? In mijn gemeente is dat al jaren zo.

Overigens wordt het wel beperkt tot vrijwilligerswerk .. dus geen geprik in het park, geen straten vegen etc, want dat is gewoon oneerlijke concurrentie die op termijn zal zorgen voor een devaluatie van het minimumloon.
pleased to meet you
pi_118341521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:51 schreef moussie het volgende:
Waarom wordt dit gepresenteerd alsof het iets nieuws is? In mijn gemeente is dat al jaren zo.

Overigens wordt het wel beperkt tot vrijwilligerswerk .. dus geen geprik in het park, geen straten vegen etc, want dat is gewoon oneerlijke concurrentie die op termijn zal zorgen voor een devaluatie van het minimumloon.
Welke gemeente is dat en wat betekent dit bijvoorbeeld voor jou?
Overigens snap ik deze vernieuwde ophef ook niet helemaal.
pi_118341584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind meerdere opties prima, maar op zeker moment kom je hierbij uit, want er is nu eenmaal niet voor iedereen leuk en uitdagend werk.
Dat is misschien nog niet eens zo erg als er maar een afdoende salaris tegenover staat, zodat je gewoon met de rest mee kan doen. Verschillen hou je toch maar aan de onderkant moet het juist omhoog zodat daar ook ruimte komt om fatsoenlijk van te leven. Niet iedereen kan pretstudies en dito baantjes hebben maar dat ambieert ook niet iedereen. Wel een stuk levensgenot en helaas staat dat synoniem met geld.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:58:38 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118341661
Goed plan, hopelijk zijn ze in staat om het zo in te kleden dat het niet ten koste gaat van mensen aan de onderkant van (maar ín) de arbeidsmarkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:07:25 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118342293
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Sociaal Darwinisme rekent uiteindelijk ook met zichzelf af, kwestie van tijd..wacht maar tot je een tijdje verder bent en je slechts geselecteerd hebt op bepaalde eigenschappen, lees, rationalisme en het verlies van gevoel en de honger naar macht en status. Dan verlang je weer gauw gauw naar vroeger !
Het nare hiervan is dat het uiteindelijk neer komt op 'wie bezit de geweertjes'. En het nare daar weer van is dat je dan een tweede Afrika wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118342349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Welke gemeente is dat en wat betekent dit bijvoorbeeld voor jou?
Overigens snap ik deze vernieuwde ophef ook niet helemaal.
Den Helder. Ik doe al jaren vrijwilligerswerk, thuis achter de PC. Sluit 100% aan op zowel mijn interesse als capaciteiten. Extra'tje is dat mijn 3-in-1 abo betaald wordt omdat ik dat nodig heb voor het werk, en de PC waarop ik werk na afschrijving van mij is ..
pleased to meet you
pi_118342420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het nare hiervan is dat het uiteindelijk neer komt op 'wie bezit de geweertjes'. En het nare daar weer van is dat je dan een tweede Afrika wordt.
Ik ben dan ook geen Sociaal Darwinist :P En ben er zeker niet voor, maar daar denken anderen heel anders over vrees ik.
pi_118342657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Den Helder. Ik doe al jaren vrijwilligerswerk, thuis achter de PC. Sluit 100% aan op zowel mijn interesse als capaciteiten. Extra'tje is dat mijn 3-in-1 abo betaald wordt omdat ik dat nodig heb voor het werk, en de PC waarop ik werk na afschrijving van mij is ..
Dan zou je als je in Deventer zou wonen ongetwijfeld vrijstelling krijgen voor het aantal uren dat je vrijwilligers werk doet. Goede regeling van Den Helder ^O^
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:08:05 #298
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118354625
Maar krijgen we dan niet nog meer criminaliteit?
Er zijn mensen voor wie de uitkering slechts een basis is, ze verdienen 400 euro per week met hosselen , inbreken, tasjesroof en dealen.
Denk maar niet dat die gasten 20 uur gaan werken, dat kost ze teveel.
Nee, die geven de uitkering op en gaan nóg meer hosselen , inbreken, dealen etc.

Wordt een fijn land als velen dat gaan doen :{w
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:20:42 #299
341203 3-voud
pi_118355449
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:08 schreef Flow3r het volgende:
Maar krijgen we dan niet nog meer criminaliteit?
Er zijn mensen voor wie de uitkering slechts een basis is, ze verdienen 400 euro per week met hosselen , inbreken, tasjesroof en dealen.
Denk maar niet dat die gasten 20 uur gaan werken, dat kost ze teveel.
Nee, die geven de uitkering op en gaan nóg meer hosselen , inbreken, dealen etc.

Wordt een fijn land als velen dat gaan doen :{w
Je verzint het ook ter plekke. Anything goes als het maar een dergelijk idee als dit onderuit haalt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:23:19 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118355593
Sneeuwruimen he, en dan op je bek gaan en ziektewet eisen? _O- !
pi_118370030
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik snap het maar niet, die steeds verdergaande stompzinnige egoïstische kut-mentaliteit. Ieder voor zich en god voor ons allen, zoiets.

JA die arbeidsmarkt is zwaar KUT. Naar de klote geholpen door CDA/VVD in opdracht van corporate NL, met als ultiem doel om de positie van de werknemers om zeep te helpen, ter meerdere eer en vooral bonus van de kleptocratie.

De eerste stap was het afdwingen van loonmatiging d.m.v. import goedkope gastarbeiders (wordt in bepaalde branches, zoals tuinderij en schoonmaak, nog steeds toegepast.
Toen kwam stap 2: alle productie is verkwanselen aan lage-lonen-landen.
Stap 3 was dusdanige loonmatiging toepassen, dat vrouwen massaal een parttime baan moesten nemen. Als lokkertje (maar natuurlijk NOOIT als serieus bedoelde voorziening) werd "de kinderopvang" opgetuigd, maar dit was vanzelfsprekend een tijdelijk iets, kijk maar naar de ontwikkelingen/beleid op dat gebied.
Stap 4 hangt nauw samen met stap 3: het vergroten van de werkzaamheid van ouderen. Is het niet via het oppassen van de kleinkinderen, of via het vrijwilligerswerk, dan is het wel via het verhogen van AOW-leeftijd i.c.m. het korten op de pensioenen.
Inmiddels zijn we bij stap 5 aanbeland, het aantrekken van de strop. Van het BEWUST tegen elkaar opzetten van verschillende groepen (jong vs oud, werknemer vs uitkeringstrekker, hoogopgeleid vs laagopgeleid, gezond vs ziek/gehandicapt en ga zo maar door), tot het stelselmatig en structureel uithollen/afbreken van de sociale voorzieningen, langzaam maar zeker verandert de mens van een levend wezen in een productiemiddel.

Leve de moderne tijd! Retro is helemaal weer hip, op naar het herstel van het vertrouwde feodale stelsel! Rijkdom en succes verzekerd (voor de elite dus, de rest mag kreperen).
_O_ _O_ Niets aan toe te voegen en mooi uiteen gezet !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')