Het gaat in principe ook om willen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat deze mensen helemaal niets kunnen.
dus beetje baantjes wegkapen voor de professionals wilde je zeggen?... en dan tegen welke kwaliteit?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wegen aanleggen, parken aanleggen, kanalen graven, het spoor uitbreiden. In de jaren '30 hadden ze werk genoeg voor dergelijke klanten.
Een behoorlijk deel ook omdat ze gewoon niet gemotiveerd zijn en liever thuis op de bank zitten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Waarom denk je dat deze groep mensen veelal langdurig in de bijstand zitten? Omdat ze zo geschikt zijn om goed werkzaamheden te kunnen uitvoeren? Zouden ze dan niet allang via de reguliere weg al aan het werk zijn gegaan?
en zo iemand wil jij voor je oma laten zorgen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een behoorlijk deel ook omdat ze gewoon niet gemotiveerd zijn en liever thuis op de bank zitten.
Dat doe je ook niet zomaar..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wegen aanleggen, parken aanleggen, kanalen graven, het spoor uitbreiden. In de jaren '30 hadden ze werk genoeg voor dergelijke klanten.
Ik verwachte ook echt geen oplossing van je hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef Mignon het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik weet eerlijk gezegd niet echt wat normaal is qua geld. Ik heb mij ook niet verdiept in de aantallen die kunnen werken, maargoed, ik neem aan dat er ook genoeg gemotiveerde uitkeringstrekkers zijn.En dat werken naar vermogen gaat geld kosten aangezien je ook begeleiding nodig hebt voor specifieke gevallen, hoewel ik denk dat je d'r uiteindelijk ook weer wat voor terugkrijgt.
Och, misschien is dit ook wel rooskleurig.
Omdat ze het wel best vinden zoquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:40 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Waarom denk je dat deze groep mensen veelal langdurig in de bijstand zitten? Omdat ze zo geschikt zijn om goed werkzaamheden te kunnen uitvoeren? Zouden ze dan niet allang via de reguliere weg al aan het werk zijn gegaan?
Dat wil iedereen hier bijna.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef Re het volgende:
[..]
en zo iemand wil jij voor je oma laten zorgen?
Kwantificeer dat behoorlijk deel dan eens is dat 1% of gaat het naar de 50%.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een behoorlijk deel ook omdat ze gewoon niet gemotiveerd zijn en liever thuis op de bank zitten.
Nee, maar zo iemand kan je zich best elke ochtend om 9 uur laten melden om de straat aan te vegen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef Re het volgende:
[..]
en zo iemand wil jij voor je oma laten zorgen?
Dat weet ik niet, maar ze zijn er wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kwantificeer dat behoorlijk deel dan eens is dat 1% of gaat het naar de 50%.
Blijf dat vooral denken. en hoeveel is dat eigenlijk dat deel?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah op die toer gaan we nu.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ze zijn er wel.
Nee kan niet mag niet gaat niet want.... insert random kutsmoesquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar zo iemand kan je zich best elke ochtend om 9 uur laten melden om de straat aan te vegen.
Daarom hadden we al jaren geleden de zogenaamde armoede val waar de SP het al jaren over heeft moeten aanpakken. Maar nee het is makkelijk om uitkeringstrekkers te kleineren en nutteloze andere dingen te bedenknen dan het op de een of andere manier mogelijk te maken dat werken altijd lonend gaat worden ten opzicht van een bijstandsuitkering. Die rechtsen hebben echt totaal gefaald daarin de afgelopen regeringsperiodes.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat ze het wel best vinden zo
dat zullen de echte stratenvegers leuk vinden joh... beetje opruimen achter hun halfslachtige werkpoging...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar zo iemand kan je zich best elke ochtend om 9 uur laten melden om de straat aan te vegen.
Als je leeft op kosten van de samenleving mag je daar best wat voor terugdoen, vind ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee kan niet mag niet gaat niet want.... insert random kutsmoes
Kom op, iedereen kan vegen. En als het niet goed gedaan is doen ze het maar overnieuw.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat zullen de echte stratenvegers leuk vinden joh... beetje opruimen achter hun halfslachtige werkpoging...
Wauw wat een solidariteit wordt daar gevraagd, geldt dat ook andersom als hun meer loon willen voor werk ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je leeft op kosten van de samenleving mag je daar best wat voor terugdoen, vind ik.
Zijn we het tenminste eens een keer eens Hofstadt
Eens per jaar komt er in mijn straat een veegmachine langs liever heb ik dat het kreng gewoon wegblijft de puinzooi die dat ding achterlaat godallemachtig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat zullen de echte stratenvegers leuk vinden joh... beetje opruimen achter hun halfslachtige werkpoging...
en wie gaat dat controleren dan? of beoordelen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom op, iedereen kan vegen. En als het niet goed gedaan is doen ze het maar overnieuw.
Nee dat kan niet iedereen. Echter er is meer dan alleen straten vegen en bejaarden helpen. VInd het ook echt weer zo'n uiterste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom op, iedereen kan vegen. En als het niet goed gedaan is doen ze het maar overnieuw.
Dat doen ze allang door die uitkering zijn ze de rest van de maatschappij zo min mogelijk tot overlast. Als we geen uitkering hadden zou je veel meer zwervers en bedelaars op straat tegen komen, verhoogde criminaliteitscijfers, dat is in mijn optiek pas overlast in een social ingestelde maatschappij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:47 schreef remlof het volgende:
Als je leeft op kosten van de samenleving mag je daar best wat voor terugdoen, vind ik.
Ga eens naar Bulgarije toe met een auto welke een Nederlands kenteken heeft je word bijna aangevallen door de zwervers en bedelaars voor wat geld vooral in bepaalde steden waar de toerist dus niet komt. Dat moet je niet willen al helemaal niet in Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat doen ze allang door die uitkering zijn ze de rest van de maatschappij zo min mogelijk tot overlast. Als we geen uitkering hadden zou je veel meer zwervers en bedelaars op straat tegen komen, verhoogde criminaliteitscijfers, dat is in mijn optiek pas overlast in een social ingestelde maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |