Niet direct.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:
Ah, een soort nieuwerwetse Melkert banen dus?
Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.
Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.
Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig. Verder is het prima dat er wat arbeid tegenover inkomsten staan. Ongeacht de rits aan kutsmoezen die er nu ongetwijfeld gaan komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.
Die uitkeringstrekkers zullen niet erg goed in dat werk zijn en veel begeleiding vragen en vermoedelijk een verdomd laag 'service-niveau' bereiken en weinig gemotiveerd zijn.
een van de grootste problemen is dus dat een uitkeringen verstekkende instantie voroal méér geld moet uitgeven om zulk een verplichtte werkgelegenheidsoptie te scheppen wat verder weinig oplevert anders dan een 'bezigheidstherapie'..
Het is nu niet bepaald dat het idee om werklozen verplicht aan het werk te zetten of curssusen te laten volgen nieuw is, of nog nooit eeder uitgevoerd is...
Punt is echter dat het vaak mooier klinkt, maar in werkelijkheid een hoge kostprijs en weinig resultaten ermee geboekt worden.
Al eeuwen uitkeringen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
dat zegt toch ook niemand? Als je nu eens daadwerkelijk leest waar het topic over gaat in plaats van maar weer hysterisch je stokpaardjes te beklimmen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
Oja, uiteraardquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.
Ja neem het vooral letterlijk.quote:
Gewoon gelul dus?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja neem het vooral letterlijk.
Moet je eens opletten hoe 'gemotiveerd' men opeens is als de bijstand wordt stopgezet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Mignon het volgende:
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
Tot dat zij zelf een keer op de keien gegooid word of per ongeval erin beland dan is het een ander verhaal. Erg jammer en vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten vanwege een dat geintje jaren geleden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe dan ook , zo'n actie gaat er altijd wel goed in bij de bevolking. Welke altijd naar de ander kijkt en zelden naar zichzelf.
Hopeloos is het.
Snif snif. Ik ruik een uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe dan ook , zo'n actie gaat er altijd wel goed in bij de bevolking. Welke altijd naar de ander kijkt en zelden naar zichzelf.
Hopeloos is het.
Mensen een beetje ritme geven en in contact brengen met andere mensen is sowieso goed. Dat vergroot ook hun kansen op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Mignon het volgende:
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
Exact, veel mensen zien de consequenties hier niet van in en zien dit als 'de' oplossing terwijl het mij ietwat onrealistisch lijkt om mensen - die waarschijnlijk al niet te gemotiveerd zijn - dit op te leggen. Ik stoor me d'r zelfs een beetje aan. Evenals de mensen die altijd schreeuwen dat uitkeringtrekkers maar in de zorg moeten werken 'want daar is zoveel vraag naar'. Verdiep je er dan in, kijk wat je nodig hebt om in de zorg te werken, hoeveel het kost om mensen daarvoor op te leiden die niet eens gemotiveerd zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef FAUSTINO het volgende:
Dit soort projecten kun je beter door mensen uit laten voeren die ook werkelijk de motivatie hebben om te werken. En die zijn er zeker ook in de bijstand heel lullig gezegd iemand die willens en weten in de bijstand zit omdat hij gewoon weg niet wilt werken kun je beter niet bij een bejaarde in huis neer zetten. Het is gewoon de realiteit die velen niet kunnen begrijpen.
Vertel vooral niet de waarheid hier, dat wil niemand horen, slechts gal spugen op de ander. Tot ze er inderdaad zelf mee te maken krijgen, dan zijn ze de eerste die een vakbeweging opzetten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Tot dat zij zelf een keer op de keien gegooid word of per ongeval erin beland dan is het een ander verhaal. Erg jammer en vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten vanwege een dat geintje jaren geleden.
Natuurlijk kunne we heel mooi lullen wie in de bijstand zit en niet wil werken schoppen we eruit laat het dan zijn dat zulke figuren vaker dan in de criminaliteit belanden wat weer een extra kostenpost voor de samenleving is velen malen hoger dan die bijstanduitkering.
Ik denk dat je je eigen jaloezie ruikt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Snif snif. Ik ruik een uitkering.
Uiteraard is het goed. Bedenk alleen wel dat er mensen zijn die daar absoluut niet voor open staan. Maargoed, ik heb ook geen flauw idee wat je wel met zulke mensen moet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen een beetje ritme geven en in contact brengen met andere mensen is sowieso goed. Dat vergroot ook hun kansen op de arbeidsmarkt.
Voor veel van die mensen is er juist geen perspectief op de arbeidsmarkt, daar hebben ze dit voor bedacht. Als er werkelijk perspectief op een leuke baan was zaten de meeste daar niet. Daarbij moet je ook niet vergeten dat daar veel mensen met een beperking zitten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen een beetje ritme geven en in contact brengen met andere mensen is sowieso goed. Dat vergroot ook hun kansen op de arbeidsmarkt.
Vaak gaan mensen die zo lang hebben gewerkt al vanuit zichzelf vrijwilligerswerk doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Oja, uiteraard(Ik verwarde uitkering en bijstand)
Maar dan nog mag het aantal werkzame jaren wel meetellen. Iemand die 9 jaar heeft gewerkt en 1 jaar WW vangt, heeft in de afgelopen tien jaar 90 procent van de tijd gewerkt. Pak eerst maar degenen die zelden hebben gewerkt en al jaren een uitkering ontvangen.
Dat geloof ik wel, maar toch, ik denk dat veel mensen dit te rooskleurig zien. En dit gebeurt nu toch ook al een beetje? Mensen die verplicht moeten solliciteren, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moet je eens opletten hoe 'gemotiveerd' men opeens is als de bijstand wordt stopgezet.
In een doos op straat laten leven vind ik eigenlijk wel een goed idee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:12 schreef Mignon het volgende:
[..]
Uiteraard is het goed. Bedenk alleen wel dat er mensen zijn die daar absoluut niet voor open staan. Maargoed, ik heb ook geen flauw idee wat je wel met zulke mensen moet.
Mensen welke graag willen en de motivatie hebben om het te doen vooral juist hun helpen aan een leuke baan binnen wat ze kunnen. Volk wat echt niet wil op een minimum plaatsen en gewoon laten want het kost echt alleen maar klauwen met geld en daar blijft het ook bij. Dat verander je niet ook niet als je zulke figuren de uitkering volledig stopt zet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Mignon het volgende:
[..]
Exact, veel mensen zien de consequenties hier niet van in en zien dit als 'de' oplossing terwijl het mij ietwat onrealistisch lijkt om mensen - die waarschijnlijk al niet te gemotiveerd zijn - dit op te leggen. Ik stoor me d'r zelfs een beetje aan. Evenals de mensen die altijd schreeuwen dat uitkeringtrekkers maar in de zorg moeten werken 'want daar is zoveel vraag naar'. Verdiep je er dan in, kijk wat je nodig hebt om in de zorg te werken, hoeveel het kost om mensen daarvoor op te leiden die niet eens gemotiveerd zijn.
Dat was mij al bekendquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Vertel vooral niet de waarheid hier, dat wil niemand horen, slechts gal spugen op de ander. Tot ze er inderdaad zelf mee te maken krijgen, dan zijn ze de eerste die een vakbeweging opzetten.
Ik niet, zit niet zo te wachten op een groep mensen die niets te verliezen heeft en voor ontzettend veel overlast zorgt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
In een doos op straat laten leven vind ik eigenlijk wel een goed idee.
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als we het gaan omdraaien:quote:Dat was mij al bekend
Niet iedereen in een uitkering heeft niets te verliezen. Wij hebben het hier niet per definitie over door gesnoven junkie,s eh.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik niet, zit niet zo te wachten op een groep mensen die niets te verliezen heeft en voor ontzettend veel overlast zorgt.
Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Mensen welke graag willen en de motivatie hebben om het te doen vooral juist hun helpen aan een leuke baan binnen wat ze kunnen. Volk wat echt niet wil op een minimum plaatsen en gewoon laten want het kost echt alleen maar klauwen met geld en daar blijft het ook bij. Dat verander je niet ook niet als je zulke figuren de uitkering volledig stopt zet.
Als je wel kan maar niet wil mag er wmb gewoon op de uitkering gekort worden. Dat zijn pure profiteurs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:12 schreef Mignon het volgende:
[..]
Uiteraard is het goed. Bedenk alleen wel dat er mensen zijn die daar absoluut niet voor open staan. Maargoed, ik heb ook geen flauw idee wat je wel met zulke mensen moet.
Ik mag hopen dat je binnen 6 maanden ontslagen wordt. Jij bent nog geen 30 of wel? Wat een simpele gedachtengang heb jij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven, dat klopt. Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
En wat zou daar tegenover moeten staan dan ? Financieel gezien. Stel dat je maar een aantal procent kan werken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:28 schreef Mignon het volgende:
[..]
Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
juist dat is meestal het idee waaraan die politieke initiatieven snel spaak lopen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig.
Maar dan scheppen we wel oneerlijke concurrenten ten opzichte van de verzelfstandigde stratenvegers organisaties, die flink geinvesteerd hebben in die o zo effciente veegwagens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig. Verder is het prima dat er wat arbeid tegenover inkomsten staan. Ongeacht de rits aan kutsmoezen die er nu ongetwijfeld gaan komen.
Die kant ga je echter wel op als je mensen in een doos laat leven. Een bijstandsuitkering is niet alleen in het belang van de ontvangende partij in het leven geroepen. Dat wordt nog wel eens vergeten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet iedereen in een uitkering heeft niets te verliezen. Wij hebben het hier niet per definitie over door gesnoven junkie,s eh.
Ja. Daar leren personen misschien wel van, denk ik. Of het gaat juist enorm veel gezeik opleveren. Vind ik ook weer dat kinderen daar niet de dupe van mogen worden. En dat gebeurt dan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je wel kan maar niet wil mag er wmb gewoon op de uitkering gekort worden. Dat zijn pure profiteurs.
meestal zal in de realiteit een échte veegwagen of veegploeg alsnog achter dat troepje stinkende bijstandstrekkers aanlopen om de straat wél schoon te krijgen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan scheppen we wel oneerlijke concurrenten ten opzichte van de verzelfstandigde stratenvegers organisaties, die flink geinvesteerd hebben in die o zo effciente veegwagens.
Dat klopt, maar aan de andere kant snap ik die mentaliteit ook wel weer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die kant ga je echter wel op als je mensen in een doos laat leven. Een bijstandsuitkering is niet alleen in het belang van de ontvangende partij in het leven geroepen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Of te wel niets meer dan werkverschaffing projecten om een stel andere mensen als opzichter te laten werken en de uitkeringstrekkers een bezigheidstherapie te geven. Dat er hier dan meteen een heel stel mensen niet verder doordenken en het meteen een goed plan vinden is wel erg verontrustend, vooral als we weten dat het merendeel daarvan pretendeerd hoog opgeleid te zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
meestal zal in de realiteit een échte veegwagen of veegploeg alsnog achter dat troepje stinkende bijstandstrekkers aanlopen om de straat wél schoon te krijgen...
Helemaal juist.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of te wel niets meer dan werkverschaffing projecten om een stel andere mensen als opzichter te laten werken en de uitkeringstrekkers een bezigheidstherapie te geven. Dat er hier dan meteen een heel stel mensen niet verder doordenken en het meteen een goed plan vinden is wel erg verontrustend, vooral als we weten dat het merendeel daarvan pretendeerd hoog opgeleid te zijn.
Mensen in de uitkering zijn de hedendaagse zwarte schapen dus vandaar dat men het al zeer snel een goed plan vind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:28 schreef Mignon het volgende:
[..]
Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
Amerikaanse toestanden krijg je dan. Als dat dus zo gaat gebeuren hoop ik dat men het ook toestaat dat particulieren zelfstandig een gevangenis mogen beginnen. Verwacht er een enorme vraag in namelijk als dat zo gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die kant ga je echter wel op als je mensen in een doos laat leven. Een bijstandsuitkering is niet alleen in het belang van de ontvangende partij in het leven geroepen. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat deze mensen helemaal niets kunnen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of te wel niets meer dan werkverschaffing projecten om een stel andere mensen als opzichter te laten werken en de uitkeringstrekkers een bezigheidstherapie te geven. Dat er hier dan meteen een heel stel mensen niet verder doordenken en het meteen een goed plan vinden is wel erg verontrustend, vooral als we weten dat het merendeel daarvan pretendeerd hoog opgeleid te zijn.
Geen flauw idee. Ik weet eerlijk gezegd niet echt wat normaal is qua geld. Ik heb mij ook niet verdiept in de aantallen die kunnen werken, maargoed, ik neem aan dat er ook genoeg gemotiveerde uitkeringstrekkers zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En wat zou daar tegenover moeten staan dan ? Financieel gezien. Stel dat je maar een aantal procent kan werken.
En jij werkt schijnbaar niet, nu de cirkel klaar?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:29 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je binnen 6 maanden ontslagen wordt. Jij bent nog geen 30 of wel? Wat een simpele gedachtengang heb jij.
Waarom denk je dat deze groep mensen veelal langdurig in de bijstand zitten? Omdat ze zo geschikt zijn om goed werkzaamheden te kunnen uitvoeren? Zouden ze dan niet allang via de reguliere weg al aan het werk zijn gegaan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat deze mensen helemaal niets kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |