abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118321808
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het zorgt in elk geval dat ze iets doen voor hun geld. En datgene wat ze doen, heeft enig maatschappelijk nut.
Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:40:49 #32
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118321838
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.
Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?
Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118321847
Kappen met dat gepemper!!
pi_118321873
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven,
dat klopt.
Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.
quote:
Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?
pi_118321895
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.

[..]

Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?
Prima, dat volk dat massaal weer thuis op de bank ging zitten met dat kassen-experiment mag van mij creperen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118321908
Prima plan, zie niet in wat hierop tegen kan zijn.

Wedden dat een hoop trouwens die uitkering dan opeens laten zitten?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118321931
Goed plan. Alleen zal er wel weer misbruik van gemaakt worden, dus ik stel voor om de plak opnieuw in te voeren.
pi_118321960
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?
Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
Daar zit wel een risico inderdaad. Hoewel de sociale werkplaatsen ook heel anders gaan worden de komende jaren.
pi_118321983
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Wedden dat een hoop trouwens die uitkering dan opeens laten zitten?
Dat klopt, zo werkt het en dat is natuurlijk meer dan prima.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:46:53 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_118322040
Prima plan inderdaad. Laat iedereen die het kan maar iets doen voor z'n uitkering.
pi_118322067
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.

En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.

Kortom: begin bij de grootste profiteurs.
pi_118322093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.
Die uitkeringstrekkers zullen niet erg goed in dat werk zijn en veel begeleiding vragen en vermoedelijk een verdomd laag 'service-niveau' bereiken en weinig gemotiveerd zijn.

een van de grootste problemen is dus dat een uitkeringen verstekkende instantie voroal méér geld moet uitgeven om zulk een verplichtte werkgelegenheidsoptie te scheppen wat verder weinig oplevert anders dan een 'bezigheidstherapie'..

Het is nu niet bepaald dat het idee om werklozen verplicht aan het werk te zetten of curssusen te laten volgen nieuw is, of nog nooit eeder uitgevoerd is...
Punt is echter dat het vaak mooier klinkt, maar in werkelijkheid een hoge kostprijs en weinig resultaten ermee geboekt worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118322098
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VS :{?

quote:
Doen ze dat niet, dan kan in het uiterste geval een uitkering worden gekort of stopgezet.

pi_118322103
quote:
Ten eerste is het belangrijk dat mensen actief blijven. Dat is goed voor de contacten, hun ontwikkeling en dagritme.
Right !!

quote:
Ten tweede kunnen ze iets terug doen voor het geld dat ze krijgen.”
Hier is het om te doen, niet meer en niet minder. Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:49:23 #45
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118322138
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef Boldface het volgende:

[..]
En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.

Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118322154
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VS :{?

[..]

Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.

En we zijn weer terug bij af.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322166
quote:

[..]

Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.
Dat was dan ook zijn stelling..
quote:

Aan de ene kant heb je een punt aan de andere kant valt daar ook de minste 'eer' te behalen. Bij jongeren en 'nieuwe' bijstandsklanten is de afstand tot de arbeidsmarkt veel kleiner en maak je ook veel meer kans ze weer aan het werk te krijgen.
pi_118322179
quote:

[..]

Ja maar goed die hebben ook een tijdelijke WW die ze zelf opgebouwd hebben, daar heb ik ook weinig op tegen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322254
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.

En we zijn weer terug bij af.
De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.
pi_118322327
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.
Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322331
Ah, een soort nieuwerwetse Melkert banen dus?
pi_118322384
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:
Ah, een soort nieuwerwetse Melkert banen dus?
Niet direct.
pi_118322393
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.
Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.
pi_118322421
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als anders dan hysterisch reageren je niet lukt ben ik er wel weer klaar mee.
Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.
Die uitkeringstrekkers zullen niet erg goed in dat werk zijn en veel begeleiding vragen en vermoedelijk een verdomd laag 'service-niveau' bereiken en weinig gemotiveerd zijn.

een van de grootste problemen is dus dat een uitkeringen verstekkende instantie voroal méér geld moet uitgeven om zulk een verplichtte werkgelegenheidsoptie te scheppen wat verder weinig oplevert anders dan een 'bezigheidstherapie'..

Het is nu niet bepaald dat het idee om werklozen verplicht aan het werk te zetten of curssusen te laten volgen nieuw is, of nog nooit eeder uitgevoerd is...
Punt is echter dat het vaak mooier klinkt, maar in werkelijkheid een hoge kostprijs en weinig resultaten ermee geboekt worden.
Om de straat te vegen heb je weinig voorzieningen nodig. Verder is het prima dat er wat arbeid tegenover inkomsten staan. Ongeacht de rits aan kutsmoezen die er nu ongetwijfeld gaan komen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118322494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach man, wat Luigi ook al zegt, dit speelt al eeuwen en het mislukt iedere keer, waarom zou ik dan vertrouwen moeten hebben dat Deventer ineens wel het vierkante wiel opnieuw uitvindt?
Al eeuwen uitkeringen?
pi_118322498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

dat zegt toch ook niemand? Als je nu eens daadwerkelijk leest waar het topic over gaat in plaats van maar weer hysterisch je stokpaardjes te beklimmen...
pi_118322504
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.
Oja, uiteraard :@ (Ik verwarde uitkering en bijstand)

Maar dan nog mag het aantal werkzame jaren wel meetellen. Iemand die 9 jaar heeft gewerkt en 1 jaar WW vangt, heeft in de afgelopen tien jaar 90 procent van de tijd gewerkt. Pak eerst maar degenen die zelden hebben gewerkt en al jaren een uitkering ontvangen.
pi_118322506
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Al eeuwen uitkeringen?
Ja neem het vooral letterlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118322655
Dit soort projecten kun je beter door mensen uit laten voeren die ook werkelijk de motivatie hebben om te werken. En die zijn er zeker ook in de bijstand heel lullig gezegd iemand die willens en weten in de bijstand zit omdat hij gewoon weg niet wilt werken kun je beter niet bij een bejaarde in huis neer zetten. Het is gewoon de realiteit die velen niet kunnen begrijpen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')