abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118335289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Bedoel je zoiets toevallig, die mensen komen nooit aan een baan, en worden ook niet geholpen anders dan dat ze rotklusjes voor bedrijven aannemen voor een schappelijke prijs. Met geen enkel perspectief dus.

Mensen gaan in dit soort trajecten van het kastje naar de muur en terug zonder ook maar iets op te schieten. Dat is wat ik er van weet.

Werken voor de uitkering is het, meer niet, maar ze weten het op papier als de ultieme oplossing te verkopen.
Werken voor de uitkering... Daar is toch niets mis mee?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118335361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Hier is het om te doen, niet meer en niet minder.
En daar is dus niets mis mee.

quote:
Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.
Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
pi_118335379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zie het niet als straf, maar als beloning voor werkend Nederland die deze prut maandelijks betaald.
In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118335404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Mignon het volgende:
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
Of ze worden gemotiveerd om iets te zoeken wat ze wel leuk vinden...

Ik vind mijn werk ook niet altijd even leuk trouwens. Volgens mij hebben heel veel mensen dat!
pi_118335446
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef FAUSTINO het volgende:

vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten
Als je niet kan werken hoef je niet te werken. Dat lijkt mij logisch...
pi_118335477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Werken voor de uitkering... Daar is toch niets mis mee?
Als het daadwerkelijk reintegratie bevordert niet nee. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Uiteraard bevordert het een gezond dagritme en sociale contacten, maar is het aan de overheid dat mensen op te dringen? Wellicht in bepaalde gevallen wel, maar in vele gevallen zal een opgedrongen dagstructuur eerder demotiverend werken en desintegrerend dan motiverend en integrerend, zeker als het niet aansluit bij de achtergrond van de betrokkenen of wanneer er totaal voorbij gegaan wordt aan de persoonlijke gevoelens of beperkingen van betrokkenen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118335480
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:38 schreef DS4 het volgende:

Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
Alle hypocrieten die de uitkeringstrekkers de mogelijkheid geven om zwart te klussen zouden we ook aan de hoogste boom moeten opknopen. ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:31 #233
52513 whosvegas
The Trickster
pi_118335528
Dit is plan 75263746 ofzo :)
Are you nuts??
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:58 #234
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118335545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
Opgeruimde parkjes b.v. zijn erg prettig.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118335550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Voor veel van die mensen is er juist geen perspectief op de arbeidsmarkt,
Prima toch? Hebben ze iets om handen.

Mijn broer is geestelijk gehandicapt. Die is blij als hij iets te doen heeft, want in de periode tussen "school" en de huidige opvang zat hij thuis zonder iets om handen te hebben en dat heeft voor een flinke depressie gezorgd.

Er wordt net gedaan alsof werken een straf is!
pi_118335602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zullen best haken en ogen aan zitten. Maar niets doen is in ieder geval niet zo verstandig.
Dat hoeft niet zo te zijn... goede bedoelingen in een stelsel van 'sociale zekerheid' gaan toevoegen en allerhande 'hulpverleners' en 'werkverschaffing' gaan financieren énkel vanuit het idee 'dat je beter iets kunt doen' heeft al genoeg sociale rampen én steeds meer stijgende overheidsuitgaven geschapen...

Imho is het állerbelangrijkste dat in de lage inkomensklasse het gewoon 'winstgevend' moet zijn om betaald werk te doen, tov het ontvangen van een uitkering...

waar dat nog altijd in veel situaties misloopt, mensen bv erop achteruitgaan als ze hun uitkering (en alle leuke subsidie-potjes en -regeltjes die daarvoor beschikbaar zijn) opgeven voor een laagbetaalde baan....
Daàr gaat het mis....

Als je dan mensen moet 'dwingen' om aan het werk te gaan ben je eigenlijk al het paard áchter de wagen aan het spannen, mensen zouden gewoon moeten willen werken, om er financieel op vooruit te gaan...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118335608
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:28 schreef Mignon het volgende:

Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
Hé, het "ik heb gelijk, dus mensen die het niet met mij eens zijn, denken niet kritisch na" argument!
pi_118335762
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:07 schreef Luigi het volgende:

moderne slavernij
20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
pi_118335835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

Dat dus. Als je mensen hebt die koste wat kost echt niet willen werken krijg je die - hoeveel geld en moeite je er ook insteekt - toch niet aan het werk. Laat ze lekker met rust en in hun sop gaar koken. De maatregelen die men wil nemen om ze toch nog iets te zien doen zijn bij voorbaat al verloren moeite en zorgen alleen maar voor meer gevoelens van onzekerheid en minderwaardigheid bij de mensen die wel gemotiveerd zijn en iets willen doen. Steek daar liever geld en moeite in.
Maar verlaag de uitkering van dit soort uitvreters dan met 25%, laat ze verplicht verhuizen naar regio's waar niemand meer wil wonen, enz. enz. Als men niet mee wil doen prima... maar dan doen ze dus ook niet meer mee!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:51:59 #240
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118335845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
Heerlijk inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118335874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je niet kan werken hoef je niet te werken. Dat lijkt mij logisch...
Dat geld dus niet voor mensen in de bijstand. Dat is nog het restant van jaren geleden wat er ingeduwd is.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118335902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:34 schreef Basp1 het volgende:

Verder gebeurd sneeuwruimen allang door de gemeente,
Ik denk niet dat ze de wegen bedoelen, maar b.v. de stoep...
pi_118335943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:39 schreef MsMessy het volgende:
Niets nieuws, de gemeentes overbetuwe en arnhem hebben dit plan jaren geleden al eens in werking gezet. Heb toen met een bijstandsuitkering 20 uur in de week op een sociale werkplek gezeten en van daar uit doorgestroomd in een baan op basis van uitkering.
Wat goed om te horen. Positieve ervaring dus.

Lezen de azijnpissers mee?
pi_118336048
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gebeurt onder de naam Workfirst projecten inderdaad al in tal van gemeenten. In die zin snap ik niet waarom dit nieuws is, misschien omdat men nu geen reintegratie als doelstelling heeft ofzo.

Maar ik ken genoeg negatieve ervaringen van mensen. In die zin dat "werken voor je uitkering" op geen enkele wijze bijdraagt aan je reintegratie, behalve dan het plezieren van de rancuneuze gevoelens in de samenleving ten opzichte van uitkeringstrekkers. :')
pi_118336051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:44 schreef stopnaald het volgende:

Zo is het. Het voorbeeld van de kassen is alweer genoemd. Maar wie van ons gaat als hoog-opgeleide, zo'n afstompend zwaar onderbetaald baantje in de kas aannemen, als je daardoor ook nog eens belemmerd wordt om elders WEL op niveau te solliciteren?
Hoog opgeleid en dan nog geen baan kunnen vinden? Dan is er echt iets grondig met je mis. Dat riekt naar opzet, danwel is er sprake van een geestelijk of lichamelijk gebrek. En bij dat laatste is die baan in de kas wellicht heel prima.

Overigens zijn die banen niet onderbetaald. Daar krijg je gewoon minimumloon en die is in NL enorm hoog.
pi_118336116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de wegen bedoelen, maar b.v. de stoep...
Voorheen was het meer dan normaal dat een ieder zijn eigen stukje stoep bij de voordeur schoonmaakte.

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet dan. Ze zit nog steeds in een vorm van uitkering dat is toch niet het doel van dit plan. En bovenal zoals ik eerder al aangaf in dit topic ga aan het werk met de mensen die motivatie hebben om te werken zoals deze user. Naar vermogen en waar iemand zoveel mogelijk werk vind waar hij/zij inpast.

Iemand die echt niet wil werken gooi dat op een minimum voor bestaan van leven en ga je daar niet mee moeien kost enkel klauwen met geld en je schiet er geen donder mee op. En katten doe je maar ergens anders.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118336166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoog opgeleid en dan nog geen baan kunnen vinden? Dan is er echt iets grondig met je mis. Dat riekt naar opzet, danwel is er sprake van een geestelijk of lichamelijk gebrek. En bij dat laatste is die baan in de kas wellicht heel prima.

Overigens zijn die banen niet onderbetaald. Daar krijg je gewoon minimumloon en die is in NL enorm hoog.
Is mensen naar een passende baan leiden niet een veel structurelere oplossing en bevredigender voor iedereen? Dat kost weliswaar (veel) meer geld, maar als je mensen maar dumpt in de makkelijkste baantjes om ze maar aan het werk te hebben kan men dat uiteindelijk juist opbreken en kan men een eindeloze draaideur-uitkeringstrekker worden, ipv dat ze gewoon in één keer naar de meest geschikte baan toe geholpen worden.
pi_118336192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

het is maar zeer de vraag of je mensen motiveert met straffen
Welke straf heb je het over?

Eigenlijk moet je het gewoon omdraaien. Bijstand met 25% omlaag en iedereen kan die 25% erbij krijgen door zich vrijwillig aan te melden voor dit soort alternatieven of indien duidelijk is dat hij niet in staat is om te werken (wie niet kan hoeft niet).
pi_118336254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke straf heb je het over?

Eigenlijk moet je het gewoon omdraaien. Bijstand met 25% omlaag en iedereen kan die 25% erbij krijgen door zich vrijwillig aan te melden voor dit soort alternatieven of indien duidelijk is dat hij niet in staat is om te werken (wie niet kan hoeft niet).
Belachelijk plan. :')

Men kan nu al niet rondkomen van de Bijstand. 25% minder dan zou de netto-uitkering voor een alleenstaande op zo'n 500 euro komen. Dat is geen doen natuurlijk.
pi_118336278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:

Als het daadwerkelijk reintegratie bevordert niet nee. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Alleen al het feit dat je meedoet bevordert integratie in de maatschappij als je het mij vraagt... Maar dan nog: er is niets mis met werken voor je geld. Dat lesje kreeg ik als klein kind al.

quote:
Uiteraard bevordert het een gezond dagritme en sociale contacten, maar is het aan de overheid dat mensen op te dringen? Wellicht in bepaalde gevallen wel, maar in vele gevallen zal een opgedrongen dagstructuur eerder demotiverend werken en desintegrerend dan motiverend en integrerend, zeker als het niet aansluit bij de achtergrond van de betrokkenen of wanneer er totaal voorbij gegaan wordt aan de persoonlijke gevoelens of beperkingen van betrokkenen.
Ik denk dat de vrijblijvendheid die er thans is mensen laat denken dat het normaal is om met het handje op te zitten op de bank. Als dit op zeker moment de norm wordt, dan passen mensen zich er op aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')