abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118327145
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:59 schreef Logician78 het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen iemand met fibromyalgie en asperger ;)

Het is niet de aandoening maar de instelling waardoor je wel of niet goed functioneert, ik ken mensen die 10x minder dan ik functioneren zonder enige aandoening en mensen die meer "dingen" hebben dan ik en 5x beter functioneren.
Ja precies. :)

Dat is ook zo, maar bij iedereen uit zich dat weer anders en iedereen gaat daar weer anders mee om. Maar daarom pleit ik ook voor persoonlijke begeleiding ipv één simplistische oplossing voor iedereen.

Al begrijp ik dat persoonlijke begeleiding voor iedere uitkeringsgerechtigde helaas véél te duur is om uit te voeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118327150
quote:

[..]

Het is niet de aandoening maar de instelling waardoor je wel of niet goed functioneert, ik ken mensen die 10x minder dan ik functioneren zonder enige aandoening en mensen die meer "dingen" hebben dan ik en 5x beter functioneren.

Zolang ik met vrienden op stap kan, mijn kinderen zelfstandig kan opvoeden, mijn huishouden en admin kan doen etc. kan ik ook werken. Als al die zaken niet lukken heb je over het algemeen een wia/wajong.
Nu ga je het op jezelf weerspiegelen. De een kan het wel de ander kan het niet neemt niet weg. Ben volledig afgekeurd werk ook dat terzijde. Als je die zaken wat je nu opnoemt niet kunt heb je niet altijd een Wajong of WIA...
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:02:46 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327161
quote:

[..]

Zolang ik met vrienden op stap kan, mijn kinderen zelfstandig kan opvoeden, mijn huishouden en admin kan doen etc. kan ik ook werken. Als al die zaken niet lukken heb je over het algemeen een wia/wajong.
groot verschil is dat jij gemotiveerd bent
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118327246
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Re het volgende:

[..]

groot verschil is dat jij gemotiveerd bent
Ik ken anders ook een aantal uiterst gemotiveerde mensen met een chronische aandoening in een uitkering die niet aan een baan komen hoor, dus zo simpel kun je het ook niet stellen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118327410
quote:
Zelf de diagnose gesteld zeker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:08:48 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ken anders ook een aantal uiterst gemotiveerde mensen met een chronische aandoening in een uitkering die niet aan een baan komen hoor, dus zo simpel kun je het ook niet stellen.
ja maar die zullen ook niet met hun blote handen een nieuwe afsluitdijk hoeven te bouwen :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:24 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118327442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Saysem het volgende:

[..]

Zelf de diagnose gesteld zeker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet nodig, is gewoon zo
pi_118327447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
"Boodschappen doen voor ouderen" klinkt als een persoonlijke slaaf, OF het vervangen van een huidige betaalde baan.
In de praktijk is boodschappen doen voor ouderen nu al vrijwilligerswerk.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?
Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
Ik zou inderdaad zeggen dat die juist mooi kan aansluiten bij de sociale werkplaatsen: die hebben al een 'infrastructuur' om hun klanten aan het werk te houden, dat is met niet al te veel inspanning vast wel uit te breiden naar uitkeringsgerechtigden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:10:52 #219
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118327516
Ik vind dat er in Nederland juist heel veel mogelijkheid is tot begeleiding, ik heb een aantal arbeidsdeskundigen een training gegeven over autisme.
En als je ziet hoe enthousiast die mensen waren, en dan vervolgens hoe gedemotiveerd de cliënten.. en hoeveel tijd deze mensen in de cliënten hebben gestoken om een goed traject op te zetten dan kan ik mij echt kwaad maken.

De enige reden dat er zoveel mensen in een slachtoffer rol zitten imho is omdat het ze mogelijk gemaakt wordt. Jezelf kunnen onderhouden zou motivatie genoeg moeten zijn. Maar door dat er vanaf jongs af aan alleen maar gestuurd wordt door hulpverlening e.d. ipv bewustmaken en zelfstandig maken worden mensen juist klein gehouden.

En nee niet zelf gesteld, en de fybro negeer ik omdat ik weet dat het niets "echt kapot maakt".
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:40:56 #220
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118328654
IK denk ook dat het wel zal motiveren om een betaalde baan te zoeken.
Door 20 uur te werken met een uitkering wordt men netto betaald .
Als men 20 uur gaat werken in loondienst en een aanvulling krijgt op bijstandsniveau is er een voordeel, namelijk men krijgt geld terug van de belasting.
En het stikt van de banen voor 20 of 25 uur.
Maar ja, dat wil men niet want net zoveel verdienen als in de bijstand.
Zodra ze door hebben dat ze belasting kunnen terugvragen, als is het maar 500 euro per jaar, zijn ze misschien meer gemotiveerd.
pi_118331604
Road to Serfdom
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:46:02 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118333662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

het is maar zeer de vraag of je mensen motiveert met straffen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:08:14 #223
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118334354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

het is maar zeer de vraag of je mensen motiveert met straffen
Zie het niet als straf, maar als beloning voor werkend Nederland die deze prut maandelijks betaald.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118335192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik vrees dat de betekenis voor de maatschappij zich beperkt tot het geven van een triomfantelijk gevoel aan mensen die niet getroffen zijn door de werkloosheid.
Bang dat je aan de slag moet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118335243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:35 schreef RM-rf het volgende:
Het plan is best goed .. enkel is het probleem vaak meestal de uitvoering en de vraag of die uitkeringstrekkers wérkelijk aan hetw erk te zetten niet veel meer kost dan het oplevert...

Zoiets moet vervolgens erg goed begeleid worden, bv het idee van 'boodchappen doen voor bejaarden' is leuk, maar als je een semi-criminele 10-jaar werkloze vent langsstuurt bij die bejaarden zonder érg goede en gemotiveerde begeleiding, missen die bejaarden opeens snel een deel van hun inboedel.

Ik vrees altjd dat zulke projecten vooral een uiting zijn van een 'politiek' populisme, die zich minder betrokken opstelt bij de financiering (goede begeleiding is stukken duurder dan ze gewoon lekker thuis te laten zitten, op hun bank voor de televisie te laten stinken, en maandelijks een bijstandsuitkering over te maken).
Bedenk ook dat het laten uitvoeren van werkzaamheden ook eisen stelt aan bv veiligheid en werkvoorwaarden, en toezicht/controle.

In Duitsland is dit concept overigens enkele jaren terug toegepast als onderdeel van de Harz-hervorming van het sociale stelsel, in de vorm van 'ein-euro-jobs' (het werk zelf werd niet betaald, maar degenen die het uitvoerden kregen wel een kleine vergoeding voor de 'extra moeite' die ze moesten doen om deze werkzaamheden uit te voeren: het leverde dan een minieme extra-inkomsten van ongveer 1 euro per uur op die de uitkeringstrekker niet afgetrokken van hun uitkering zagen):
http://en.wikipedia.org/w(...)xpenses_compensation
met wisselend succes en ook een aantal kritiekpunten.
Er zullen best haken en ogen aan zitten. Maar niets doen is in ieder geval niet zo verstandig.
pi_118335289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Bedoel je zoiets toevallig, die mensen komen nooit aan een baan, en worden ook niet geholpen anders dan dat ze rotklusjes voor bedrijven aannemen voor een schappelijke prijs. Met geen enkel perspectief dus.

Mensen gaan in dit soort trajecten van het kastje naar de muur en terug zonder ook maar iets op te schieten. Dat is wat ik er van weet.

Werken voor de uitkering is het, meer niet, maar ze weten het op papier als de ultieme oplossing te verkopen.
Werken voor de uitkering... Daar is toch niets mis mee?
pi_118335361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Hier is het om te doen, niet meer en niet minder.
En daar is dus niets mis mee.

quote:
Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.
Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
pi_118335379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zie het niet als straf, maar als beloning voor werkend Nederland die deze prut maandelijks betaald.
In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
pi_118335404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Mignon het volgende:
Het doel is dus ook om die personen weer aan het werk te krijgen. Met alle respect, maar het lijkt mij niet dat sneeuw schuiven en met oude mensen wandelen nou echt fantastisch is om te doen of dat 't mensen motiveert. Ik bedoel: je moet d'r maar net een feeling mee hebben, dus zodra mensen dit verplicht moeten doen krijg je vast weer veel ongemotiveerde werkers.
Of ze worden gemotiveerd om iets te zoeken wat ze wel leuk vinden...

Ik vind mijn werk ook niet altijd even leuk trouwens. Volgens mij hebben heel veel mensen dat!
pi_118335446
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef FAUSTINO het volgende:

vergeet niet de velen arbeidsongeschikten die in de bijstand zitten
Als je niet kan werken hoef je niet te werken. Dat lijkt mij logisch...
pi_118335477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Werken voor de uitkering... Daar is toch niets mis mee?
Als het daadwerkelijk reintegratie bevordert niet nee. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Uiteraard bevordert het een gezond dagritme en sociale contacten, maar is het aan de overheid dat mensen op te dringen? Wellicht in bepaalde gevallen wel, maar in vele gevallen zal een opgedrongen dagstructuur eerder demotiverend werken en desintegrerend dan motiverend en integrerend, zeker als het niet aansluit bij de achtergrond van de betrokkenen of wanneer er totaal voorbij gegaan wordt aan de persoonlijke gevoelens of beperkingen van betrokkenen.
pi_118335480
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:38 schreef DS4 het volgende:

Natuurlijk wel. Actief zijn, ritme krijgen... helpt allemaal. En je voorkomt tevens dat mensen vanuit de uitkering de hele dag zwart aan het klussen zijn. Nu kunnen ze dat nog maar halve dagen... ;)
Alle hypocrieten die de uitkeringstrekkers de mogelijkheid geven om zwart te klussen zouden we ook aan de hoogste boom moeten opknopen. ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:31 #233
52513 whosvegas
The Trickster
pi_118335528
Dit is plan 75263746 ofzo :)
Are you nuts??
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:58 #234
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118335545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In wat voor zin is dat een "beloning" voor "werkend Nederland" aangezien zij er in de praktijk niets van zullen meekrijgen?
Opgeruimde parkjes b.v. zijn erg prettig.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118335550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Voor veel van die mensen is er juist geen perspectief op de arbeidsmarkt,
Prima toch? Hebben ze iets om handen.

Mijn broer is geestelijk gehandicapt. Die is blij als hij iets te doen heeft, want in de periode tussen "school" en de huidige opvang zat hij thuis zonder iets om handen te hebben en dat heeft voor een flinke depressie gezorgd.

Er wordt net gedaan alsof werken een straf is!
pi_118335602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zullen best haken en ogen aan zitten. Maar niets doen is in ieder geval niet zo verstandig.
Dat hoeft niet zo te zijn... goede bedoelingen in een stelsel van 'sociale zekerheid' gaan toevoegen en allerhande 'hulpverleners' en 'werkverschaffing' gaan financieren énkel vanuit het idee 'dat je beter iets kunt doen' heeft al genoeg sociale rampen én steeds meer stijgende overheidsuitgaven geschapen...

Imho is het állerbelangrijkste dat in de lage inkomensklasse het gewoon 'winstgevend' moet zijn om betaald werk te doen, tov het ontvangen van een uitkering...

waar dat nog altijd in veel situaties misloopt, mensen bv erop achteruitgaan als ze hun uitkering (en alle leuke subsidie-potjes en -regeltjes die daarvoor beschikbaar zijn) opgeven voor een laagbetaalde baan....
Daàr gaat het mis....

Als je dan mensen moet 'dwingen' om aan het werk te gaan ben je eigenlijk al het paard áchter de wagen aan het spannen, mensen zouden gewoon moeten willen werken, om er financieel op vooruit te gaan...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118335608
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:28 schreef Mignon het volgende:

Werken naar vermogen, inderdaad. Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die hier niet kritisch over nadenken en dit als een uitstekend plan zien.
Hé, het "ik heb gelijk, dus mensen die het niet met mij eens zijn, denken niet kritisch na" argument!
pi_118335762
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:07 schreef Luigi het volgende:

moderne slavernij
20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
pi_118335835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

Dat dus. Als je mensen hebt die koste wat kost echt niet willen werken krijg je die - hoeveel geld en moeite je er ook insteekt - toch niet aan het werk. Laat ze lekker met rust en in hun sop gaar koken. De maatregelen die men wil nemen om ze toch nog iets te zien doen zijn bij voorbaat al verloren moeite en zorgen alleen maar voor meer gevoelens van onzekerheid en minderwaardigheid bij de mensen die wel gemotiveerd zijn en iets willen doen. Steek daar liever geld en moeite in.
Maar verlaag de uitkering van dit soort uitvreters dan met 25%, laat ze verplicht verhuizen naar regio's waar niemand meer wil wonen, enz. enz. Als men niet mee wil doen prima... maar dan doen ze dus ook niet meer mee!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:51:59 #240
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118335845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

20 uur je handjes laten wapperen slavernij noemen. Dan ben je toch niet goed snik als je het mij vraagt.
Heerlijk inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')