Niet echt een werkbare methode als je er langer dan twee seconden over nandenkt, wel?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben serieus, waarom een tegenprestatie eisen, of als gemeente extra moeite doen, en al dergelijke onzin. Smijt gewoon de uitkeringen omlaag tot zo'n niveau dat werken eindelijk een keer aantrekkelijk voor ze wordt, et voila.
Het zorgt in elk geval dat ze iets doen voor hun geld. En datgene wat ze doen, heeft enig maatschappelijk nut.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En ze vrijwilligerswerk laten doen met de schoffel is wel zwaar effectief?
Niet veel gemeenten schoffelen nog met eigen mensen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.
Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven, dat klopt. Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet echt een werkbare methode als je er langer dan twee seconden over nandenkt, wel?
Je doet nu net alsof een bijstandsuitkering een dikke vetpot is... Echter als je die omlaag doet zal je voor degenen die echt niet kunnen werken weer extra toeslagen moeten verzinnen om ze een beetje een redelijk leven te kunnen geven...
Bedoel je zoiets toevallig, die mensen komen nooit aan een baan, en worden ook niet geholpen anders dan dat ze rotklusjes voor bedrijven aannemen voor een schappelijke prijs. Met geen enkel perspectief dus.quote:Schroeder biedt arbeidstraining en begeleiding op maat die u nodig heeft om weer actief aan de maatschappij te kunnen deelnemen. Tijdens uw traject bij Schroeder staat de persoonlijke en individuele ontwikkeling voorop. Hierbij krijgt u ondersteuning van een individuele trajectbegeleider. Op de werkvloer geeft een werkbegeleider leiding aan het werk.
Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het zorgt in elk geval dat ze iets doen voor hun geld. En datgene wat ze doen, heeft enig maatschappelijk nut.
Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.
Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, mensen in Nederland die geen reet doen die moeten wel zeer fatsoenlijk kunnen leven,
dat klopt.
Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?quote:Zucht. Geeft ook niks, ik werk wel meer dan 20 uur om ze te onderhouden, met veel plezier, immers waarom zou ik ze dwingen hun handen te gebruiken wanneer ik 't al voor ze doe.
Prima, dat volk dat massaal weer thuis op de bank ging zitten met dat kassen-experiment mag van mij creperen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb het over een 'beetje redelijk', dat is dus echt niet luxe oid.
[..]
Tot welk niveau wil je het dan concreet verlagen? op z'n zienswijzes naar 200 euro per maand met gedeelde bedden?
Daar zit wel een risico inderdaad. Hoewel de sociale werkplaatsen ook heel anders gaan worden de komende jaren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat dit het werkgebied van de sociale werkplaatsen niet overlappen?
Hoewel de cliënten van de bijstand en de sociale werkplaats elkaar volgens mij ook wel aardig overlappen.
Dat klopt, zo werkt het en dat is natuurlijk meer dan prima.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Prima plan, zie niet in wat hierop tegen kan zijn.
Wedden dat een hoop trouwens die uitkering dan opeens laten zitten?
Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
bv. mogelijk de kosten; uiteindelijk zal het meer geld kosten om voorzieningen te scheppen waarbinnen deze uitkeringstrekkers dat werk kunnen doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Prima plan, zie niet in wat hierop tegen kan zijn.
Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VSquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Good luck, bij het vorige project dat ze in de kassen moesten werken stonden ze een week later allemaal weer lekker lam thuis "geen zin in".
quote:Doen ze dat niet, dan kan in het uiterste geval een uitkering worden gekort of stopgezet.
Right !!quote:Ten eerste is het belangrijk dat mensen actief blijven. Dat is goed voor de contacten, hun ontwikkeling en dagritme.
Hier is het om te doen, niet meer en niet minder. Geef die mensen fatsoenlijk perspectief op een redelijk salaris en dito werk, dat helpt, dit soort praktijken schiet niemand iets mee op.quote:Ten tweede kunnen ze iets terug doen voor het geld dat ze krijgen.”
Jij krijgt eerst gewoon WW, je hebt het eerste jaar (?) nog niks met de bijstand te maken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.
Kortom: begin bij de grootste profiteurs.
Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uberhaubt het nieuwsbericht wel gelezen VS?
[..]
Dat was dan ook zijn stelling..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.
Aan de ene kant heb je een punt aan de andere kant valt daar ook de minste 'eer' te behalen. Bij jongeren en 'nieuwe' bijstandsklanten is de afstand tot de arbeidsmarkt veel kleiner en maak je ook veel meer kans ze weer aan het werk te krijgen.quote:En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.
Ja maar goed die hebben ook een tijdelijke WW die ze zelf opgebouwd hebben, daar heb ik ook weinig op tegen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
Klopt. En zulke klaplopers kun je dan ook verder aanpakken, door middel van het korten op hun uitkering. Maar jij leek voor te stellen dat alle uitkeringstrekkers sowieso maar gekort moeten worden, afgezien van hun omstandigheden.
En zoals ik hierboven al zei: laten we dit soort experimenten ook vooral beginnen met de langdurige uitkeringstrekkers, die al jaren thuis zitten, terwijl ze niet arbeidsongeschikt zijn. Stel dat ik morgen na 11 jaar mijn baan kwijtraak, dan zou het toch raar zijn als ik me bij wijze van spreken overmorgen als eerste moet melden om plantsoenen te schoffelen.
De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja net zoals dat het plan was bij anderen, en dan is 't zielig want ze moeten wel "fatsoenlijk" kunnen leven.
En we zijn weer terug bij af.
Typisch ambtenarengebral dit, het zijn iedere keer loze beloftes om uitkeringen aan te pakken dus ik ben er wel redelijk klaar mee. Heb me er al lang neergelegd dat ik mag werken voor andermans luiheid.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De mogelijkheden om bij werkweigering uitkeringen te korten zijn er nog niet zo lang (voor jongeren onder de 27 al wel wat langer). Je haalt dus weer eens de volgorde der dingen door elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |