Juist dat zou niet uit mogen maken, die mensen komen weer aan het werk en onder de mensen, mag best wat kosten dus.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
De praktische uitwerking is bij dit soort ideeën altijd de grote bottleneck.
Kost de begeleiding niet meer dan het oplevert? Durft men wel hard genoeg te zijn in het korten op de uitkering? Helpt het echt mensen weer naar een baan toe? Verdringt het geen betaalde arbeid?
het principe ben ik echter helemaal voor.
Zoals ik impliciet al aangaf: dit moet je monitoren en bijsturen indien nodig. Maar zodra de juiste modus gevonden is kun je het uit gaan rollen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
Kost de begeleiding niet meer dan het oplevert? Durft men wel hard genoeg te zijn in het korten op de uitkering? Helpt het echt mensen weer naar een baan toe? Verdringt het geen betaalde arbeid?
Die vraag stond iets verderop, hoeveel mensen stromen daadwerkelijk uit naar een reguliere baan? ben het er mee eens dat het best wel wat mag kosten zo'n traject maar er moet wel een zekere balans zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist dat zou niet uit mogen maken, die mensen komen weer aan het werk en onder de mensen, mag best wat kosten dus.
Iedere gemeente is momenteel het wiel aan het uitvinden. ben benieuwd wat de gouden greep gaat zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals ik impliciet al aangaf: dit moet je monitoren en bijsturen indien nodig. Maar zodra de juiste modus gevonden is kun je het uit gaan rollen.
Ach, liever dat ze 20 uur per week bezig zijn iets voor de maatschappij te betekenen dan dat we ze geld geven om op de bank te blijven hangen. Dan maak ik me wat minder druk om de uitstroompercentages.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vraag stond iets verderop, hoeveel mensen stromen daadwerkelijk uit naar een reguliere baan? ben het er mee eens dat het best wel wat mag kosten zo'n traject maar er moet wel een zekere balans zijn.
Niet zo moeilijk, uitkeringen verlagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iedere gemeente is momenteel het wiel aan het uitvinden. ben benieuwd wat de gouden greep gaat zijn.
Ik dacht dat we met een serieuze, inhoudelijke discussie over een onderwerp bezig waren hier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk, uitkeringen verlagen.
Ik denk dat vrijwillig aangeboden werk om ouderen te helpen onder bijstandtrekkers best wat mensen aan zal trekken. Grote angst bij mensen in de bijstand is vaak de hijgende adem van de uitkeringsinstanties. HEB JIJ FOOI GEKREGEN VAN DAT OMATJE EN NIET GEDECLAREERD!!!??? Ken en man van in de 50 ontslagen was. Hij kon een beperkt aantal uren aan de slag bij een bedrijf en zou daardoor minder krijgen dan in de bijstand. Hij wou graag aan de slag om wat te doen te hebben maar dat mocht echt niet hoor. Toch aan de slag gaan was ook geen optie want je moet toch geld hebben voor eten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben serieus, waarom een tegenprestatie eisen, of als gemeente extra moeite doen, en al dergelijke onzin. Smijt gewoon de uitkeringen omlaag tot zo'n niveau dat werken eindelijk een keer aantrekkelijk voor ze wordt, et voila.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik dacht dat we met een serieuze, inhoudelijke discussie over een onderwerp bezig waren hier.
Haalt niks uit in een tijd van dalende werkgelegenheid. Er is gewoon een groep mensen die niet of zeer moeilijk aan het werk komt. En dat verandert pas als de economie weer aantrekt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben serieus, waarom een tegenprestatie eisen, of als gemeente extra moeite doen, en al dergelijke onzin. Smijt gewoon de uitkeringen omlaag tot zo'n niveau dat werken eindelijk een keer aantrekkelijk voor ze wordt, et voila.
Ik vrees dat de betekenis voor de maatschappij zich beperkt tot het geven van een triomfantelijk gevoel aan mensen die niet getroffen zijn door de werkloosheid.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, liever dat ze 20 uur per week bezig zijn iets voor de maatschappij te betekenen dan dat we ze geld geven om op de bank te blijven hangen. Dan maak ik me wat minder druk om de uitstroompercentages.
Terwijl het geen van beide zal zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
"Boodschappen doen voor ouderen" klinkt als een persoonlijke slaaf, OF het vervangen van een huidige betaalde baan.
Dit gaat nu niet bepaald om werk waar anders duurbetaalde ambtenaren mee bezig zouden zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Deventer heeft er straks dus een hele berg goedkope ambtenaren bij.
En ze vrijwilligerswerk laten doen met de schoffel is wel zwaar effectief?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
Haalt niks uit in een tijd van dalende werkgelegenheid. Er is gewoon een groep mensen die niet of zeer moeilijk aan het werk komt. En dat verandert pas als de economie weer aantrekt.
Echt veel verschil tussen bv. plantsoenendienst en sneeuw schuifelen is er niet echt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit gaat nu niet bepaald om werk waar anders duurbetaalde ambtenaren mee bezig zouden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |