abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116548431
quote:
De politie in Griekenland doet onderzoek naar een actie van de extreem-rechtse partij Gouden Dageraad. In een voorstad van Athene vielen vrijdag zo'n dertig aanhangers in uniform buitenlandse straatverkopers lastig. Ze vroegen hen om hun papieren en vernielden kraampjes en handelswaar.

Dat gebeurde in de havenstad Rafina. Mogelijk waren er ook twee parlementsleden van Gouden Dageraad bij betrokken. De partij heeft zelf beelden van de actie verspreid.

Op de beelden is te zien dat autochtone Grieken niet worden lastig gevallen. Omstanders wilden of durfden niet in te grijpen.

Meer acties
Gouden Dageraad heeft een klacht ingediend bij de politie. Actievoerders zeggen dat ze in Rafina illegale immigranten hebben gezien. De partij dreigt met meer van dit soort acties tegen buitenlanders.

Gouden Dageraad haalde bij de verkiezingen in juni 21 zetels in het Griekse parlement. De partij haalt regelmatig het nieuws met gewelddadige acties tegen illegale buitenlanders.

In mei wilden zo'n 200 aanhangers een oude fabriek bestormen, waar illegalen woonden. Kort daarvoor was een Griek doodgestoken. De verdachte was een immigrant van Afghaanse afkomst.
quote:
De Griekse politie gaat onderzoek doen naar een incident waarbij mogelijk twee parlementariërs van neonazipartij Gouden Dageraad zijn betrokken.
De aanleiding is een video die de partij zelf heeft vrijgegeven waarop te zien is hoe ongeveer 30 militanten in uniform en met Griekse vlaggen de papieren controleren van buitenlandse straatverkopers en vervolgens hun kraampjes en hun spullen om- en wegschoppen.

Het incident gebeurde vrijdag in de kustplaats Rafina, vlakbij Athene. Politie en voorbijgangers grepen niet in, blijkt uit de video.

Gouden Dageraad won bij de verkiezingen in juni 18 van de 300 zetels in het Griekse parlement. De partij wordt verdacht van betrokkenheid bij aanvallen op immigranten en vluchtelingen.

Onderzoek rechtmatigheid partij
De Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa riep Griekenland onlangs op de rechtmatigheid van Gouden Dageraad te onderzoeken. Hij riep ook op tot een gedegen onderzoek naar de vermeende banden tussen de partij en de politie.

Commissaris Nils Muiznieks noemde Gouden Dageraad de meest openlijke neonazipartij in Europa.

De partij heeft de potentie om uit te groeien tot de derde partij van Griekenland, bleek uiteen recente peiling. De partij zou kunnen rekenen op 10,5 procent van de stemmen. Bij de verkiezingen in juni was dat 6,9 procent.
http://www.bnr.nl/topic/g(...)ekt-aanval-neonazi-s

Schandalig dat de politie, die kennelijk ter plekke aanwezig was, niet heeft ingegrepen. Griekenland lijkt meer en meer op een bananenrepubliek, mede dankzij dit soort figuren.. Ik begrijp best dat de overheid moet optreden tegen illegale immigranten, maar dat is geen excuus voor dit soort ranzige acties. Die mensen proberen met hun kleine kraampjes ewoon wat geld voor een boterham te verdienen..
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:44:20 #2
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116548802
Over 2 jaar in dit theater,,,, Koop nu alvast uw kaarten..

En het gaat nog veel erger worden, mark my words.
pi_116548849
quote:
Gouden Dageraad haalde bij de verkiezingen in juni 21 zetels in het Griekse parlement.
quote:
Gouden Dageraad won bij de verkiezingen in juni 18 van de 300 zetels in het Griekse parlement.
pi_116548940
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:44 schreef beware_reageerd het volgende:

Laat Turkije maar dat land binnenvallen en koloniseren dan..
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 22:48:32 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116548984
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ja oorlog gaat de problemen oplossen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116549006
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja oorlog gaat de problemen oplossen :')
Als het erger gaat worden, als in etnische zuiveringen, dan zou ik een oorlog om dat te voorkomen niet erg vinden nee.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:49:41 #7
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116549033
Turken zijn niet dom, hun economie groeit nog steeds.
Gaan ze daar echt niet te grabbel gooien ten favore van de EU.

En doen ze dat wel zijn z echt dom bezig. Zo ken ik de turk niet.
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 22:52:09 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116549136
op het moment dat er etnische zuiveringen plaats vinden is het al oorlog en zeker Turkije moet zich hier ver buiten houden

de Grieken zijn tot de tanden toe bewapend en ze hebben een hekel aan Turken, een invasie van de Turken betekend een gigantisch bloedbad ... geen goed plan in geen enkele situatie
pi_116549189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:52 schreef sp3c het volgende:
op het moment dat er etnische zuiveringen plaats vinden is het al oorlog en zeker Turkije moet zich hier ver buiten houden

de Grieken zijn tot de tanden toe bewapend en ze hebben een hekel aan Turken, een invasie van de Turken betekend een gigantisch bloedbad ... geen goed plan in geen enkele situatie
Hoezo is het dan al oorlog?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 22:54:41 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116549238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo is het dan al oorlog?
ken jij gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog?

mensen vinden dat niet leuk en die gaan zich ertegen verzetten
pi_116549397
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

ken jij gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog?

mensen vinden dat niet leuk en die gaan zich ertegen verzetten
Ja, ik ken gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog. In Marokko zijn er in de jaren 70-80 bijv. kleinschalige zuiveringen geweest onder de berberbevolking in het noorden. Maar er was geen oorlog.

Griekenland is economisch en sociaal kapot, een burgeroorlog zou nog best kunnen inderdaad. Maar of de autochtone Griek bereid is om zijn leven op het spel te zetten om een allochtoon of immigrant te redden.. ik waag het te betwijfelen. De apathie van de Griekse overheid in deze is verontrustend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116549475
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:52 schreef sp3c het volgende:
Hierin kan ik mij uitstekend vinden. In tegenstelling tot wat Mutant bazelt, geloof ik echter niet dat Griekenland te koloniseren valt. Griekenland telt talloze eilanden, waarvan vele eilanden beschikking hebben over luchtafweergeschut (AA's en AAW's). Daarmee is een aanval over water een eerder voor de hand liggende keuze.

Turkije kent een groot militair leger in uitstekende staat. Hun marine steekt echter daar zieltogend bij en kan zulke aantallen niet vervoeren. Derhalve acht ik een operatie over water weinig kans toe. Wat dat betreft, zie ik Griekenland niet verliezen.

Integendeel zelfs, ter illustratie. Italië in de jaren 1941 had een groter leger dan Turkije nu, en die werden zelfs uit Griekenland en Joegoslavië verjaagd. De Wehrmacht en de SS gingen op hun beurt gehele Griekenland en Cyprus binnen enkele weken te bezetten met daarbij een half miljoen Britse en Griekse krijgsgevangenen. Er kwamen tienduizenden Britten om, terwijl de Duitsers nog geen duizend man verloren. Nu mag het zo zijn dat de Wehrmacht van een andere orde was, daar kun je het Turkse leger niet mee vergelijken.
pi_116549585
Het gaat mij meer om het ingrijpen in het handelen (of gebrek daaraan) van Griekenland. Of dat nu door Turkije of door de VS zal gebeuren zal mij aan mijn reet roesten. Als je dat nog niet door hebt...
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 23:06:38 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116549668
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, ik ken gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog. In Marokko zijn er in de jaren 70-80 bijv. kleinschalige zuiveringen geweest onder de berberbevolking in het noorden. Maar er was geen oorlog.

Griekenland is economisch en sociaal kapot, een burgeroorlog zou nog best kunnen inderdaad. Maar of de autochtone Griek bereid is om zijn leven op het spel te zetten om een allochtoon of immigrant te redden.. ik waag het te betwijfelen. De apathie van de Griekse overheid in deze is verontrustend.
ook goed, ik acht het allemaal vrij onwaarschijnlijk

geziend de staat van de Griekse strijdkrachten lijkt het me iig heel dom om er militair in te gaan grijpen ... volgens mij is de krijgsmacht de enige post waar ze uberhaupt niet bezuinigen :')
pi_116549709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

ook goed, ik acht het allemaal vrij onwaarschijnlijk

geziend de staat van de Griekse strijdkrachten lijkt het me iig heel dom om er militair in te gaan grijpen ... volgens mij is de krijgsmacht de enige post waar ze uberhaupt niet bezuinigen :')
Dus jij acht het niet noodzakelijk om militair in te grijpen om etnische zuiveringen te voorkomen. Ik heb het dus niet over nu, maar als het daadwerkelijk zover zou komen. Hoe zou jij dan ingrijpen?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 23:10:37 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116549808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus jij acht het niet noodzakelijk om militair in te grijpen om etnische zuiveringen te voorkomen. Ik heb het dus niet over nu, maar als het daadwerkelijk zover zou komen. Hoe zou jij dan ingrijpen?
niet

alle banden verbreken en het land isoleren van de rest van de wereld tot ze normaal doen
pi_116549817
quote:

Dat hebben we al heel lang.
pi_116549837
=edit=

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 09-09-2012 06:40:28 ]
pi_116549867

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 09-09-2012 06:41:39 ]
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:14:04 #20
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116549948
Zie Syrië. Ook zo'n voorbeeld.
Men zegt veel maar doet verdikke weinig.

Griekenland heeft ook al geen olie, dus nee. Militair ingrijpen zie ik ook daar niet gebeuren.
ALLEEN moeten ze dat zelf eens doorhebben.

Als zo de kraan dicht gaat qua geld breekt in heel de eu de pleuris uit.
1 a 2 jaar voor het ons land raakt maar komen gaat het.
Het is gaandeweg bezig zich te ontwikkelen.
pi_116549993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet

alle banden verbreken en het land isoleren van de rest van de wereld tot ze normaal doen
Tja, dat heeft destijds in Duitsland ook niet echt geholpen..

In Irak ook niet. Afghanistan eveneens..Iran idem.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:21:15 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116550206
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gedaan met dat deel van Griekenland dat nu West-Turkije is. Bloedbad geweest.
The End Times are wild
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:22:04 #23
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116550234
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zal niet direct helpen, maar afsluiten van de rest is wel de weg te gaan.
Ingrijpen kan amper, dat moet van binnenuit komen.

Als het van buitenaf komt is het weer de agressor tegen de arme grieken. (die ondertussen hun eigen bevolking uitmoord)
Hoe je het doet, je doet het nooit goed.... En dat is gelijk het grootste gevaar.

Van binnenuit moet de weg naar andere omstandigheden ontstaan, niet vanuit een ander land.
pi_116550309
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:22 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Het zal niet direct helpen, maar afsluiten van de rest is wel de weg te gaan.
Ingrijpen kan amper, dat moet van binnenuit komen.

Als het van buitenaf komt is het weer de agressor tegen de arme grieken. (die ondertussen hun eigen bevolking uitmoord)
Hoe je het doet, je doet het nooit goed.... En dat is gelijk het grootste gevaar.

Van binnenuit moet de weg naar andere omstandigheden ontstaan, niet vanuit een ander land.
Laten we dan maar hopen dat de Griekse overheid snel gaat handelen om de tikkende tijdbom te ontmantelen. En dat geldt uiteraard voor beiden zaken. 1) de influx van illegale immigranten zoveel mogelijk beperken 2) de rechts-extremistische groeperingen die de wet overtreden keihard aanpakken
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 8 september 2012 @ 23:36:04 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116550741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

het gaat mij helemaal niet om het helpen van de arme Grieken, ik wil er gewoon geen last van hebben
pi_116550765
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gedaan met dat deel van Griekenland dat nu West-Turkije is. Bloedbad geweest.
Dat was juist andersom, Griekenland die Turkije aanviel om het Megali Idea, dit dus.

Ondertussen in 2012 wilt de Gouden Dageraad dit irredentism weer in ere herstellen. Hoe ze dat gaan betalen is natuurlijk de grote vraag. :')
quote:
We will take Istanbu,Izmir as well as the Black Sea back" and "Yes, we are racist and nationalist and we are not hiding that
http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=283673
pi_116550912
quote:
Leden van de SA werden 'Bruinhemden' genoemd, naar de kleur van hun uniformen. Aan hun bovenarm droegen zij een rode band met een hakenkruis (swastika). In de jaren '20 en begin jaren '30 oefende de SA een ware straatterreur uit. De SA-mannen bestormden joodse winkels, verstoorden communistische en sociaaldemocratische partijvergaderingen en intimideerden mensen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilung

ach ja... Joodse verkopers toen... nu zijn het het weer andere verkopers van buitenlandse afkomst.
Naz's zijn dol op zondebokken.
pi_116550939
Ik werd laatst nog voor dombo uitgescholden op fok toen ik een link stuurde waarin stond dat waarschijnlijk meer dan 50% van de Griekse politie op de nazi partij had gestemd. Nu stonden de bruinhemden weer te kijken.
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:43:53 #29
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116551000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat de Griekse overheid snel gaat handelen om de tikkende tijdbom te ontmantelen. En dat geldt uiteraard voor beiden zaken. 1) de influx van illegale immigranten zoveel mogelijk beperken 2) de rechts-extremistische groeperingen die de wet overtreden keihard aanpakken
Goede punten. 1 zullen ze wel moeten.
Het probleem, zoals al duidelijk is, zit bij punt 2.
En dat kost mankracht en dus geld. Zouden ze daarom een oogje dicht knijpen ?
Ik denk het wel....

Maar wie ben ik he.
pi_116551048
http://nos.nl/video/41646(...)-in-griekenland.html
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)chts-retorisch.dhtml

waar lijkt hun symbool toch op?

quote:
De leider van de Griekse neonazistische partij Chryssi Avghi (Gouden Dageraad), die door de verkiezingen van 6 mei in het parlement is geraakt, heeft tijdens een televisiegesprek het bestaan van de gaskamers ontkend. “Auschwitz, welk Auschwitz? Ik ben er nooit geweest. Wat is er gebeurd? Bent u er geweest?”, vroeg partijleider Nikos Mihaloliakos zich af in een uitzending zondagavond op de commerciële zender Méga. “Er waren geen ovens, geen gaskamers, dat is een leugen”, voegde hij eraan toe.
http://brabosh.com/2012/05/16/pqpct-hwa/

[ Bericht 38% gewijzigd door Bluesdude op 08-09-2012 23:51:37 ]
pi_116551101
Willen de Neo-Nazi's Turkije binnenvallen? Ze hebben geen enkele kans tegen Turkije. Die hebben een van de sterkste legers van Europa/NAVO. Allemaal grootspraak. Paar kraamhandelaars aanvallen is wat anders dan zo'n groot land als Turkije binnenvallen.

Daarnaast als ze het al konden, wie gaat het betalen? :')

Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat Griekenland echt gedoemd is. Ze liggen al op hun gat en nu komen daar nog Nazi's bij die geweld gebruiken tegen minderheden in het land. Ze denken zeker dat ze een wereldmacht zijn net als in de oudheid met de verschillende volkeren die om elk wissewasje een oorlog voerden, namelijk: de Spartanen, Atheniërs etcetra. :')
pi_116551187
quote:
Zelfs de NOS noemt het 50% fascistische politie aantal... Ik ga maar vast oefenen met het langdurig omhoog houden van de rechterarm. Met zo'n domme mensen massa als die in Europa is het een kwestie van tijd dat die skill van pas komt.
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:50:44 #33
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116551211
Ze willen immigranten Griekenland uit hebben en ik betwijfel of die vlam niet over kan slaan, ook naar Nederland bijvoorbeeld.
Het wordt steeds enger.
Banden verbreken en het land isoleren zal de zaak verergeren ben ik bang. Immigranten zullen moeten vluchten en waar worden ze nog met open armen ontvangen?
Hoeveel % van onze politie is fascistisch?
Mensen zijn zelfs te laf om toe te geven dat ze PVVstemmen. :')

Overal in de EU dezelfde shit :{
pi_116551333
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:50 schreef Flow3r het volgende:
Ze willen immigranten Griekenland uit hebben en ik betwijfel of die vlam niet over kan slaan, ook naar Nederland bijvoorbeeld.
Het wordt steeds enger.
Banden verbreken en het land isoleren zal de zaak verergeren ben ik bang. Immigranten zullen moeten vluchten en waar worden ze nog met open armen ontvangen?

Dit betreft handelaren die gewoon met hun kraampje een boterham proberen te verdienen. Slaat gewoon nergens op. Ben heel benieuwd waar het gaat eindigen. Het is al bekend dat Grieken geweld niet schuwen. Kijk maar naar de protesten van de laatste jaren. Gekkenhuis.

Die Grieken hebben het zelfs op Joden gemunt. Alles wat niet Grieks is. Benieuwd wat de EU hiertegen gaat doen als het echt uit de hand gaat lopen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:58:04 #35
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116551428
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit betreft handelaren die gewoon met hun kraampje een boterham proberen te verdienen. Slaat gewoon nergens op. Ben heel benieuwd waar het gaat eindigen. Het is al bekend dat Grieken geweld niet schuwen. Kijk maar naar de protesten van de laatste jaren. Gekkenhuis.
Grieken niet alleen, kijk naar Italie, Spanje en zelfs in het zo tolerante Nederland hebben we nu de PVV.
Hoe armer het volk , hoe groter de kans op rellen en ellende
pi_116551441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik werd laatst nog voor dombo uitgescholden op fok toen ik een link stuurde waarin stond dat waarschijnlijk meer dan 50% van de Griekse politie op de nazi partij had gestemd. Nu stonden de bruinhemden weer te kijken.
quote:
Ook van de politie moet weinig worden verwacht. Een sociologisch onderzoek net na de laatste parlementsverkiezingen van 17 juni toonde aan dat ruim de helft van de Griekse politieagenten voor Gouden Dageraad heeft gestemd. Dat zijn cijfers die verontrustend zijn en waar men niet zo maar aan voorbij mag gaan.

De politie is Gouden Dageraad dankbaar, omdat de organisatie de vuile klusjes voor hen opknapt
http://www.dewereldmorgen(...)over-gouden-dageraad
pi_116551540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:37 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Dat was juist andersom, Griekenland die Turkije aanviel om het Megali Idea, dit dus.
[ afbeelding ]
Ondertussen in 2012 wilt de Gouden Dageraad dit irredentism weer in ere herstellen. Hoe ze dat gaan betalen is natuurlijk de grote vraag. :')

[..]

http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=283673
Was in 1974 niet anders. Eerst proberen de Turks-Cyprioten uit te roeien en achteraf net doen alsof de Turken de boosdoener zijn. Lijkt wel een Grieks trekje.

quote:
''Had Turkey not intervened I would not only have proclaimed Enosis but I would have annihilated the Turks in Cyprus.'' - Nikos Sampson
  zondag 9 september 2012 @ 00:09:12 #38
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116551748
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:58 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Grieken niet alleen, kijk naar Italie, Spanje en zelfs in het zo tolerante Nederland hebben we nu de PVV.
De Grieken zijn wel wat verder heen dan de landen die je noemt, maar je hebt een goed punt.
  zondag 9 september 2012 @ 00:17:16 #39
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116551969
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De Grieken zijn wel wat verder heen dan de landen die je noemt, maar je hebt een goed punt.
Is dat wel zo? In Italie zijn Senegalese straatverkopers beschoten door een racist. Grote rellen in Spanje ook weer uit vreemdelingenhaat . We weten inmiddels wie Breivik is. Belgie heeft Vlaams Belang,wij de PVV en de geschiedenis van Duitsland kennen we.

De Grieken zijn verder heen wat hun economie betreft en dus slaan zij eerder door, maar andere landen gaan diezelfde kant op en dan zullen we daar waarschijnlijk dezelfde taferelen gaan zien.
pi_116552088
Kutvolk die neo-nazi's.
  zondag 9 september 2012 @ 00:22:40 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116552139
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:58 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dit.
Je kunt het volk uitknijpen(bleed them dry). Maar op een gegeven moment komt er een breekpunt .
Fascisme is vaak het resultaat. Daarna kun je naar het front als beloning. Als de rust weder gekeerd is kan de opbouw weer beginnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 9 september 2012 @ 00:23:35 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116552176
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 00:17 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Is dat wel zo? In Italie zijn Senegalese straatverkopers beschoten door een racist. Grote rellen in Spanje ook weer uit vreemdelingenhaat . We weten inmiddels wie Breivik is. Belgie heeft Vlaams Belang,wij de PVV en de geschiedenis van Duitsland kennen we.

De Grieken zijn verder heen wat hun economie betreft en dus slaan zij eerder door, maar andere landen gaan diezelfde kant op en dan zullen we daar waarschijnlijk dezelfde taferelen gaan zien.
Van de eerste tweegenoemde feiten was ik niet eens van op de hoogte. Gek dat daar zo weinig aandacht aan wordt besteedt in de Nederlandse media. Spanje is ook zo'n hopeloos geval. Veel Jonge Spanjaarden verlaten het land. Dus dan blijven vooral de oudere Spanjaarden over. Dan komt er moeilijk geld in het laatje als er geen werk is en geen werkvolk.

Vlaams belang heb ik ook van vernomen. Allen niet zulke zieke acties als in Greece, gelukkig niet. Over de PVV wil ik maar een ding zeggen, ben benieuwd hoeveel zetels ze gaan halen op 12 september, maar verwacht niet dat een partij zo gek is om een coalitie met de PVV aan te gaan, zie laatste fiasco in het Catshuis. Het is wel zorgwekkend, maar de bom moet ooit afgaan. Niks aan te doen.
  zondag 9 september 2012 @ 00:31:58 #43
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116552451
Het gaat ook nog 'maar' om incidenten:

http://nos.nl/artikel/321(...)tij-in-florence.html

Ik kan niet alle bronnen meer terugvinden, maar hier bijvoorbeeld:

http://educatie-en-school(...)e-en-immigratie.html

Vreemdelingenhaat in Spanje
De eerste grote rellen in Spanje, mede veroorzaakt door vreemdelingenhaat, gebeurde in het voorjaar van 2000 in het tuinbouwstadje El Ejido (Almeria). Men ging massaal over op grote vernielingen en brandstichting.

En zowel Vlaams Belang als de PVV houden zich netjes aande wet want dat is allemaal 'politiek'.

Maar hoe zit het met hun achterban?
Wanneer komen de eerste 'incidenten' die worden gebagatelliseerd?
Feit is dat ik er niet op vertrouw dat die Grieken zoveel anders zijn dan Nederlanders, Belgen, Spanjaarden etc...nationalisten streven overal hetzelfde na.
pi_116552505
Ik zag de beelden op het journaal. Schandalig. Ik word zo verdrietig van dergelijke taferelen. :(

Helaas blijkt eens te meer dat economische instabiliteit tot dergelijke gevoelens en wantoestanden leidt.

Dit moet in Griekenland niet te lang zo blijven duren, anders vrees ik inderdaad echt voor een burgeroorlog. Dat kan nu overdreven lijken, maar al die burgeroorlogen zijn in het verleden zo begonnen. Ik herinner me de conflicten in voormalig Joegoslavië ook nog vrij goed.

Eerder zijn er overigens al migranten en buitenlandse journalisten op straat aangevallen toch?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 9 september 2012 @ 00:38:42 #45
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116552622
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zag de beelden op het journaal. Schandalig. Ik word zo verdrietig van dergelijke taferelen. :(

Helaas blijkt eens te meer dat economische instabiliteit tot dergelijke gevoelens en wantoestanden leidt.

Dit moet in Griekenland niet te lang zo blijven duren, anders vrees ik inderdaad echt voor een burgeroorlog. Dat kan nu overdreven lijken, maar al die burgeroorlogen zijn in het verleden zo begonnen. Ik herinner me de conflicten in voormalig Joegoslavië ook nog vrij goed.

Eerder zijn er overigens al migranten en buitenlandse journalisten op straat aangevallen toch?
Klopt. Volgens mij een Arabier en een paar andere mensen die verschillende bevolkingsgroepen vertegenwoordigen. Dat waren individuen. Nu gaat het van kwaad tot erger. Nu zijn ze al bezig met het aanvallen van kraamlieden. Wat is de volgende stap in het proces?
  zondag 9 september 2012 @ 00:41:00 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116552684
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 00:31 schreef Flow3r het volgende:
Het gaat ook nog 'maar' om incidenten:

http://nos.nl/artikel/321(...)tij-in-florence.html

Ik kan niet alle bronnen meer terugvinden, maar hier bijvoorbeeld:

http://educatie-en-school(...)e-en-immigratie.html

Vreemdelingenhaat in Spanje
De eerste grote rellen in Spanje, mede veroorzaakt door vreemdelingenhaat, gebeurde in het voorjaar van 2000 in het tuinbouwstadje El Ejido (Almeria). Men ging massaal over op grote vernielingen en brandstichting.

En zowel Vlaams Belang als de PVV houden zich netjes aande wet want dat is allemaal 'politiek'.

Maar hoe zit het met hun achterban?
Wanneer komen de eerste 'incidenten' die worden gebagatelliseerd?
Feit is dat ik er niet op vertrouw dat die Grieken zoveel anders zijn dan Nederlanders, Belgen, Spanjaarden etc...nationalisten streven overal hetzelfde na.
Bedankt voor de artikelen. Dit opent een nieuwe wereld voor mij. Ik was ervan op de hoogte, maar dat het dusdanige gestalten begint aan te nemen. Chapeau.
  zondag 9 september 2012 @ 00:44:01 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116552748
Handig man. De koopwaar van mensen die WEL werken gaan slopen. Weer een paar lui die wellicht nu op andere manieren aan hun geld moeten komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_116552810
Vind het goed dat zulke partijen mogen bestaan, maar tering dit hoeven ze niet te doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_116552881
Ze zijn ook al langsgeweest bij homo-gelegenheden schijnt. Die dageraad mensen.
pi_116552919
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:46 schreef bijdehand het volgende:
Vind het goed dat zulke partijen mogen bestaan, maar tering dit hoeven ze niet te doen.
Vind je het ook goed dat HIV mag bestaan?

Ik vind het niet 'goed', maar verbieden is inderdaad niet meteen een oplossing, denk dat je dat bedoelt.
  zondag 9 september 2012 @ 00:50:29 #51
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116552926
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:46 schreef bijdehand het volgende:
Hoe meer ze doen, hoe eerder het allemaal voorbij is. Aan de ene kant juich ik het zelfs toe. De spanning moet er allemaal uit. Laten ze minderheden aanvallen, homo's, maar je kunt niet verwachten dat die mensen dat blijven pikken.
  zondag 9 september 2012 @ 00:51:32 #52
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116552963
Maar hoe lang bestaat zo'n Dageraad al voordat ze zich werkelijk durven laten horen?
Ik denk al vele jaren, wachtend op een kans.

Die Italiaan die die straatverkopers neerknalde was ook al jarenlang lid van een fascistische beweging die clubhuizen heeft door heel Italie.

Wat ik zeg; er hoeft maar iets te gebeuren en de vlam slaat in de pan
pi_116552965
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoe meer ze doen, hoe eerder het allemaal voorbij is. Aan de ene kant juich ik het zelfs toe. De spanning moet er allemaal uit. Laten ze minderheden aanvallen, homo's, maar je kunt niet verwachten dat die mensen dat blijven pikken.
Nou , wel lullig als je toevallig wordt doodgestoken..
pi_116552979
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2012 00:50 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Vind je het ook goed dat HIV mag bestaan?

Ik vind het niet 'goed', maar verbieden is inderdaad niet meteen een oplossing, denk dat je dat bedoelt.
Wat heeft HIV hiermee te maken?

Ik vind het wel goed. Niet dat ik het zo tof vind wat ze doen en denken, maar nu kan je ze nog in de gaten houden. Als ze underground moeten ben je ook alle overzicht kwijt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_116553005
quote:

[..]

Onzin, we weten hoe het kan gaan. Je moet niet doen alsof het zeker is dat mensen het opeens niet meer pikken.
pi_116553029
quote:
Terwijl in Londen vandaag de Paralympische Spelen van start gaan, voert de extreemrechtse partij Gouden Dageraad in Griekenland een haatcampagne tegen mensen met een handicap en homoseksuelen. Het doet denken aan de opkomst van het nazisme in Duitsland, maar de Griekse regering en de EU knijpen een oogje dicht. Laurie Penny “Eerst de immigranten, nu jullie”. Dit stond te lezen op flyers die deze week verschenen in de wijk met homoclubs in Athene. Nu het geweld tegen immigranten en etnische minderheden in heel Griekenland escaleert, zijn aanhangers van de ultrarechtse Gouden Dageraadpartij ook begonnen met een haatcampagne tegen homoseksuelen en mensen met een handicap.
:')
  zondag 9 september 2012 @ 00:54:12 #57
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553034
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 00:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nou , wel lullig als je toevallig wordt doodgestoken..
Dat is meer dan lullig, maar je kunt niet verwachten dat het zonder slachtoffers blijft. Men denkt er zelfs over om Turkije aan te vallen. Dan ben je ver heen. Laat maar losbarsten. Het is al jaren aan de gang, hoe eerder, hoe beter.
  zondag 9 september 2012 @ 00:55:32 #58
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553070
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 00:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Onzin, we weten hoe het kan gaan. Je moet niet doen alsof het zeker is dat mensen het opeens niet meer pikken.
Sla de geschiedenisboeken open en lees je in hoe oorlogen begonnen, met de nadruk op burgeroorlogen.
pi_116553091
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is meer dan lullig, maar je kunt niet verwachten dat het zonder slachtoffers blijft. Men denkt er zelfs over om Turkije aan te vallen. Dan ben je ver heen. Laat maar losbarsten. Het is al jaren aan de gang, hoe eerder, hoe beter.
Je kan het ook in de kiem smoren. Het stelt nu nog niet zoveel voor
  zondag 9 september 2012 @ 00:56:22 #60
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116553095
quote:

[..]

JIj denkt dat mensen het niet zullen pikken?
Ik denk eerder dat we weer anti-racisme demonstraties, preken van burgemeesters en stille tochten zullen krijgen.
Terwijl aan de andere kant het nog wel eens vies zou kunnen tegenvallen hoeveel mensen een 'oogje dicht zullen knijpen' zoals in Griekenland het geval is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flow3r op 09-09-2012 09:42:42 ]
pi_116553112
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Sla de geschiedenisboeken open en lees je in hoe oorlogen begonnen, met de nadruk op burgeroorlogen.
Ja, en hoe vaak de mensen het te lang laten duren. Dan is het nuttoloos om terug te vechten. Het is echt niet altijd zo jij het zegt.
  zondag 9 september 2012 @ 00:57:05 #62
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116553116
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Sla de geschiedenis na op crisis en armoede en je komt uit bij de Tweede wereldoorlog
  zondag 9 september 2012 @ 00:57:32 #63
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553136
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 00:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Als je het artikel leest, dan kom je er achter dat 50% van de agenten in Griekenland heeft gestemd op de Neo-Nazi's. Wat had je in gedachten? Het leger inzetten? Volgens mij maakt dat het alleen maar erger, maar ik kan het fout hebben.
pi_116553141
quote:

[..]

Komt nog wel.
  zondag 9 september 2012 @ 00:58:30 #65
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553153
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 00:56 schreef Flow3r het volgende:

[..]

JIj denkt dat mensen het niet zullen pikken?
Ik denk eerder dat we weer anti-rasicme demonstraties, preken van burgemeesters en stille tochten zullen krijgen.
Terwijl aan de andere kant het nog wel eens vies zou kunnen tegenvallen hoeveel mensen een 'oogje dicht zullen knijpen' zoals in Griekenland het geval is.
Het zal niet zo'n vaart lopen, maar als prominente figuren niet van zich laten horen, geen actie ondernemen, dan moet er eens een breekpunt zijn. Ook bij minderheden en homo's.
pi_116553155
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 00:57 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Sla de geschiedenis na op crisis en armoede en je komt uit bij de Tweede wereldoorlog
Doel ik ook op. Al zal het niet zover komen.
pi_116553164
Ik denk dat het sowieso een kwestie van tijd is voor een gek opstaat die in West-Europa een moskee als doelwit gaat uitkiezen.

Toch denk ik ook weer niet dat we afstevenen op totale chaos of een burgeroorlog. Zo lang de economie niet instort dan.
pi_116553176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

waar lijkt hun symbool toch op?
Soort rare 2.
pi_116553180
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 00:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Komt nog wel.
Dan snap ik jouw gedoog-visie al helemaal niet.
pi_116553196
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:59 schreef De_Guidance het volgende:
Ik denk dat het sowieso een kwestie van tijd is voor een gek opstaat die in West-Europa een moskee als doelwit gaat uitkiezen.

Toch denk ik ook weer niet dat we afstevenen op totale chaos of een burgeroorlog. Zo lang de economie niet instort dan.
Duh, tuurlijk staat er een keer zo'n gek op. Dat is gewoon een kwestie van tijd.
pi_116553201
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:59 schreef De_Guidance het volgende:

Maar dat is dus wel het geval, de economie stort in.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_116553209
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:00 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Maar dat is dus wel het geval, de economie stort in.
Neuh
pi_116553221
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 00:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dan snap ik jouw gedoog-visie al helemaal niet.
Nu weet je wie de leden zijn, mocht het erg worden pak je ze op. Maar dat is niet gelijk aan in de kiem smoren. Ook is het belangrijk dat mensen mogen denken wat ze willen.
pi_116553256
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu weet je wie de leden zijn, mocht het erg worden pak je ze op. Maar dat is niet gelijk aan in de kiem smoren. Ook is het belangrijk dat mensen mogen denken wat ze willen.
Je spreekt jezelf tegen.

Niemand had het over gedachtes.
pi_116553270
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.

Niemand had het over gedachtes.
Ik wel. Mensen met bepaalde gedachten mogen zich ook verenigen toch.
pi_116553310
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik wel. Mensen met bepaalde gedachten mogen zich ook verenigen toch.
Tot op zekere hoogte.

Als jij van gedachte bent een aanslag te plegen en voorbereidende handelingen verplicht mag je dat niet meer
pi_116553331
Nou Hitler zou echt trots geweest zijn sjonge jonge
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_116553345
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 01:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte.

Als jij van gedachte bent een aanslag te plegen en voorbereidende handelingen verplicht mag je dat niet meer
Ja, dan ga je wederrechtelijke dingen doen. Hoop dat je snapt dat ik dat dan niet goed vind...
pi_116553346
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:50 schreef Flow3r het volgende:
Het wordt steeds enger.

De PVV vergelijking gaat niet echt op.
De PVV is ten eerste een politieke beweging met maar 1 lid, zonder verdere 'subverenigingen' zoals een jeugdafdeling. Er was/is wel een jeugdbeweging maar die wordt niet erkent.
Ten tweede is de PVV een partij die nogal houdt van Israël en de VS, dus zionisten volgens neo-nazi's.
Verder lijkt het geen partij te zijn die in contact staat met activistische organisaties die bij rellen en protestacties betrokken zijn. Wat wel is het vreemd dat de PVV in contact staat met Joodse / Amerikaanse lobbygroepen die de PVVkas spekken met geld, zeer waarschijnlijk in ruil voor invloed op het partijprogramma.

Griekenland isoleren is het domste wat je kan doen want dan schieten ze daar massaal in de 'zie je wel'-reflex wat de boel daar helemaal op scherp zet. Er gaat momenteel een nationalistische golf door Europa die ontstaan is door de economische neergang. Verder sluit ik niet uit dat de toenemende invloed van de EU op landen ook zeer veel negatieve invloed heeft hierop.
pi_116553384
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dan ga je wederrechtelijke dingen doen. Hoop dat je snapt dat ik dat dan niet goed vind...
Dat snap ik wel , maar ik vind nazisme dusdanig ongewest dat ik vind dat je in deze wel mag spreken van de ideologie in de kiem smoren, daar ging het mij meer om.
  zondag 9 september 2012 @ 01:09:16 #81
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553391
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klopt. Mensen mogen zich verenigen. Zelfs op Europees niveau vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, kortweg EVRM genoemd. Helaas wordt er ook misbruik van gemaakt door allemaal mismakende partijen op te richten. Bij interesse kan ik eventueel opzoeken welk artikel het is?
pi_116553465
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat snap ik wel , maar ik vind nazisme dusdanig ongewest dat ik vind dat je in deze wel mag spreken van de ideologie in de kiem smoren, daar ging het mij meer om.
Ben ik het niet mee eens. Waar houd je dan op met ideologien ongewenst verklaren?
pi_116553489
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Mensen mogen zich verenigen. Zelfs op Europees niveau vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, kortweg EVRM genoemd. Helaas wordt er ook misbruik van gemaakt door allemaal mismakende partijen op te richten. Bij interesse kan ik eventueel opzoeken welk artikel het is?
Dat er misbruik van wordt gemaakt is logisch. Dat is simpelweg niet te voorkomen.
pi_116553499
Wat we Wilders hooguit kunnen verwijten is als hij doordraaft.

Zoals toen hij zei dat de straten terugveroverd moesten worden op de hoofddoekjes en dat het tijd was voor de grote schoonmaak van onze straten.

Of dat door zijn oorlogstaalgebeuik figuren als Breivik extra geïnspireerd raken (uiteraard niet de schuld van Wilders wat hij deed, hij begon ook eerder met plannen)

Verder niet vergelijkbaar met die Griekse pipo's.
  zondag 9 september 2012 @ 01:13:13 #85
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553514
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Waar houd je dan op met ideologien ongewenst verklaren?
Nou, het wordt niet ongewenst verklaart, maar als het zulke vormen aan gaat nemen, dan mag je wel wat verwachten van de Griekse overheid. Hoewel, overheid, ze hebben geen cent om hun gat te krabben, uiteraard wel geld voor hun militaire infrastructuur, maar dat terzijde.
pi_116553568
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nou, het wordt niet ongewenst verklaart, maar als het zulke vormen aan gaat nemen, dan mag je wel wat verwachten van de Griekse overheid. Hoewel, overheid, ze hebben geen cent om hun gat te krabben, uiteraard wel geld voor hun militaire infrastructuur, maar dat terzijde.
Dan pakken ze hopelijk de mensen aan van wie bewezen kan worden dat ze schuldig zijn. De rest niet.
  zondag 9 september 2012 @ 01:17:45 #87
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553651
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan pakken ze hopelijk de mensen aan van wie bewezen kan worden dat ze schuldig zijn. De rest niet.
Degenen die schuldig zijn, zijn alleen maar uitvoerende krachten. Het belangrijkste zijn de breinen achter de daden.
pi_116553785
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Degenen die schuldig zijn, zijn alleen maar uitvoerende krachten. Het belangrijkste zijn de breinen achter de daden.
Als het bewezen kan worden dat ze erachter zitten dienen ze aangepakt te worden. Er mag niet willekeurig gestraft worden in een groep omdat er leden zijn die zich misdragen.
  zondag 9 september 2012 @ 01:25:20 #89
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553825
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 01:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als het bewezen kan worden dat ze erachter zitten dienen ze aangepakt te worden. Er mag niet willekeurig gestraft worden in een groep omdat er leden zijn die zich misdragen.
Ik heb het hier over de breinen van de partij, als die zulke aanvallen op touw zetten, dan zijn ze bij voorbaat al schuldig. Een partij oprichten is een ding, je schuldig maken aan racisme en mensen aanvallen is een tweede.

De pedofielen mogen ook een partij oprichten, maar zich aan kinderen vergrijpen is een tweede.
pi_116553849
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de breinen van de partij, als die zulke aanvallen op touw zetten, dan zijn ze bij voorbaat al schuldig. Een partij oprichten is een ding, je schuldig maken aan racisme en mensen aanvallen is een tweede.
Ja, dat snap ik. Maar hoe weet je dat de breinen van de partij dat doen? Of ga je daar automatisch vanuit en straf je ze als er mensen van hun groepering de fout in gaan?
pi_116553873
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
De pedofielen mogen ook een partij oprichten, maar zich aan kinderen vergrijpen is een tweede.
Niet te vergelijken. Pedofiel zijn is geen ideologie, en als een pedo van de pedopartij een kind verkracht dan dient de leider van die partij ook niet automatisch opgepakt te worden.
  zondag 9 september 2012 @ 01:29:52 #92
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553907
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 01:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Pedofiel zijn is geen ideologie, en als een pedo van de pedopartij een kind verkracht dan dient de leider van die partij ook niet automatisch opgepakt te worden.
Het gaat om hetzelfde idee. Je mag een partij oprichten, maar de ideeën ten uitvoer brengen, of je ze een ideologie noemt of niet, is een tweede. Dat kan namelijk niet door de beugel. Dat punt wil ik maken.

Hier had ik het niet over de leider, maar over het oprichten van een partij en de ideeën ten uitvoer brengen. Dit doen de Neo-Nazi's wel, hetzij op een (nog) kleine schaal.
  zondag 9 september 2012 @ 01:29:56 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116553908
quote:

[..]

Dat lukt je niet als je het volk door de wringer haalt. Dat gaat uiteindelijk altijd mis. Tenzij je een communisme hebt die het volk in bedwang kan houden door zware dictatuur en angsten. Maar ook dat sneuvelt uiteindelijk zoals dat met de voormalige Sovjet Unie is gebeurd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_116553928
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het gaat om hetzelfde idee. Je mag een partij oprichten, maar de ideeën ten uitvoer brengen, of je ze een ideologie noemt of niet, is een tweede. Dat kan namelijk niet door de beugel. Dat punt wil ik maken.
Ja, maar dan snap ik nog steeds niet waarom je meteen de breinen van zo'n partij op wil pakken.
  zondag 9 september 2012 @ 01:33:23 #95
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116553963
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 01:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, maar dan snap ik nog steeds niet waarom je meteen de breinen van zo'n partij op wil pakken.
Je hebt toch altijd mensen die zulke acties op touw zetten. Aangezien dat hun doel is. Als je alleen degene oppakt die zich schuldig maken aan Nazi praktijken, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar de spil in de web moet ook aangepakt worden. Als je ze niet aanpakt, kunnen ze verder met hun partij en verder met zulke acties. Dan blijft men maar bezig.

Ik heb het niet over partijen die zich nergens schuldig aan maken. Het gaat mij echt om de partijen/verenigingen die zich schuldig maken aan zieke praktijken, zoals geweld, verheerlijking van pedofilie etc.
pi_116554035
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je hebt toch altijd mensen die zulke acties op touw zetten. Aangezien dat hun doel is. Als je alleen degene oppakt die zich schuldig maken aan Nazi praktijken, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar de spil in de web moet ook aangepakt worden. Als je ze niet aanpakt, kunnen ze verder met hun partij en verder met zulke acties. Dan blijft men maar bezig.
Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat je wel zeker moet weten wie dat op touw gezet heeft. Niet dat je Pietje oppakt terwijl Jantje het brein was achter de praktijken. Loopt het echt de spuigaten uit dan pak je er zoveel mogelijk aan maar daar is tot nu toe nog helemaal geen sprake van.
  zondag 9 september 2012 @ 01:37:52 #97
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116554052
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 01:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat je wel zeker moet weten wie dat op touw gezet heeft. Niet dat je Pietje oppakt terwijl Jantje het brein was achter de praktijken. Loopt het echt de spuigaten uit dan pak je er zoveel mogelijk aan maar daar is tot nu toe nog helemaal geen sprake van.
Dat uiteraard. Men moet het wel zeker weten dat iemand schuldig is aan zulke praktijken, aangezien het een forse beschuldiging is.
pi_116556172
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat uiteraard. Men moet het wel zeker weten dat iemand schuldig is aan zulke praktijken, aangezien het een forse beschuldiging is.
_O_ Kwam over alsof je dat niet vond namelijk :P Maar zolang Griekenland lid is van de EU zal er niets ergs gebeuren hoor.
pi_116556176
Iedereen gaat er voor het gemak even aan voorbij dat er in Griekenland letterlijk een golf van criminaliteit aan de gang is, die voornamelijk word veroorzaakt door buitenlanders, al dan niet illegaal. Als de autoriteiten daar dan niet adequaat tegen optreden, krijg je groepen als dat gouden dageraad die het recht in eigen hand gaan nemen. Het is gewoon een hele simpele optelsom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116556210
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:34 schreef Hathor het volgende:
Iedereen gaat er voor het gemak even aan voorbij dat er in Griekenland letterlijk een golf van criminaliteit aan de gang is, die voornamelijk word veroorzaakt door buitenlanders, al dan niet illegaal. Als de autoriteiten daar dan niet adequaat tegen optreden, krijg je groepen als dat gouden dageraad die het recht in eigen hand gaan nemen. Het is gewoon een hele simpele optelsom.
Met armoede neemt criminaliteit toe. Immigranten worden doorgaans het hardst getroffen door de crisis, een simpele optelsom. Als migranten eenmaal behandeld worden als criminelen, dan gaan zij zich er ook naar gedragen. Dat neemt niet weg dat het recht in eigen handen nemen simpelweg achterlijk en ontoelaatbaar is. Zeker nu nergens uit blijkt dat deze handelaren iets verkeerds doen. Dan heeft het helemaal niets met recht te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116556335
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Met armoede neemt criminaliteit toe. Immigranten worden doorgaans het hardst getroffen door de crisis, een simpele optelsom. Als migranten eenmaal behandeld worden als criminelen, dan gaan zij zich er ook naar gedragen. Dat neemt niet weg dat het recht in eigen handen nemen simpelweg achterlijk en ontoelaatbaar is. Zeker nu nergens uit blijkt dat deze handelaren iets verkeerds doen. Dan heeft het helemaal niets met recht te maken.
Al is het, als je de geschiedenisboeken erop naslaat, een te verwachten reactie van de Gouden Dageraad. Niet dat je het hiermee goedpraat, maar het werpt wel een ander licht op de zaak als je weet dat er een criminaliteitsgolf is waarin allochtonen een grote rol spelen. Of dat waar is of niet weet ik niet, maar een ander licht werpt het wel op de zaak :)
pi_116556415
Het "grappige" van "Europa" is dat het opgericht is om te voorkomen dat:
- Duitsland weer het machtigste land zou worden
- Ongelijkheid in welvaart zou ontstaan
- er weer oorlog zou kunnen komen
- het racisme, en nationaal socialisme weer zouden opkomen.

De werkelijkheid is dat "Europa" een ideale voedingsbodem is om juist het tegendeel te realiseren.
(toch een complot? of oneindige domheid + egoisme en zelfverrijking ten koste van alles)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_116556515
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 08:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Al is het, als je de geschiedenisboeken erop naslaat, een te verwachten reactie van de Gouden Dageraad. Niet dat je het hiermee goedpraat, maar het werpt wel een ander licht op de zaak als je weet dat er een criminaliteitsgolf is waarin allochtonen een grote rol spelen. Of dat waar is of niet weet ik niet, maar een ander licht werpt het wel op de zaak :)
Vind ik niet. Het zou een ander licht op de zaak werpen als het hier overduidelijk criminele allochtonen betrof. Nog afgezien van de vraag of het inderdaad waar is dat de illegale immigranten de oorzaak zijn van deze zogenaamde criminaliteitsgolf. Op bepaalde websites wordt gesproken van grootschalige fraude. Laat dat nu net witteboordencriminaliteit zijn. Hoe betrouwbaar zijn statements van de politie in deze, zeker nu blijkt dat reeds een groot deel van de agenten aanhangers van de Gouden Dageraad zijn..
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 september 2012 @ 09:51:52 #104
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116556799
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:12 schreef Oud_student het volgende:

De werkelijkheid is dat "Europa" een ideale voedingsbodem is om juist het tegendeel te realiseren.
(toch een complot? of oneindige domheid + egoisme en zelfverrijking ten koste van alles)
Ja, zo vreemd toch :?
Elke keer als ik een politicus hoor praten over de 'welvaart en vrede' die we te danken hebben aan de EU denk ik ; wat een onzin.
Welvaart en vrede hadden we ook met de EEG en sinds de invoering van de euro hebben we ineens voedselbanken om maar iets te noemen, maar ook opkomend nationalisme in veel landen.
pi_116556895
quote:

[..]

"niet dat ik het wil goedpraten , maar..."

Ik vind dat altijd van die walgelijke laffe taalspelletjes.
  zondag 9 september 2012 @ 10:07:37 #106
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116556960
Je kan het geld wat er naartoe gaat al bijna ontwikkelingshulp noemen. : /
pi_116557138
Wat is het idee achter winkeltjes vernielen? Dan gaat de eigenaar niet de criminaliteit in? Of komt daar een grieks winkeltje voor in de plaats? Hoe houden de grieken er geld en veiligheid aan over? Iemand die dit kan uitleggen?
pi_116557209
quote:

[..]

Jij draait de zaken nu om, je laat het voorkomen of de buitenlanders daar zich crimineel zijn gaan gedragen vanwege de behandeling die ze kregen van de Grieken, ik stel dat Gouden Dageraad alleen bestaat vanwege die criminele buitenlanders. Ik ken verhalen van Roemeense immigranten die zich alles denken te kunnen permitteren daar, berovingen, inbraak, verkrachting, enz...en als dat maar lang genoeg doorettert, dan slaat de vlam een keer in de pan. Grieken zijn van nature toch aardig gastvrije mensen, dat het zo aan het omslaan is, moet toch te denken geven. Het is wel heel erg makkelijk om de schuld bij die neo nazi's neer te leggen, maar er is wel degelijk een reden waarom die lui ineens zo veel bijval vinden. De Grieken zijn het gewoon zat, de grens is bereikt.
pi_116557262
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij draait de zaken nu om, je laat het voorkomen of de buitenlanders daar zich crimineel zijn gaan gedragen vanwege de behandeling die ze kregen van de Grieken, ik stel dat Gouden Dageraad alleen bestaat vanwege die criminele buitenlanders. Ik ken verhalen van Roemeense immigranten die zich alles denken te kunnen permitteren daar, berovingen, inbraak, verkrachting, enz...en als dat maar lang genoeg doorettert, dan slaat de vlam een keer in de pan. Grieken zijn van nature toch aardig gastvrije mensen, dat het zo aan het omslaan is, moet toch te denken geven. Het is wel heel erg makkelijk om de schuld bij die neo nazi's neer te leggen, maar er is wel degelijk een reden waarom die lui ineens zo veel bijval vinden. De Grieken zijn het gewoon zat, de grens is bereikt.
Mensen zoals jij zijn nou typisch de mensen die in Nederland sympathie zouden hebben voor dit soort debielen, als hier de pleuris uitbreekt.

Je illustreert wel mooi dat men hier niet veel anders is.
pi_116557284
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 10:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn nou typisch de mensen die in Nederland sympathie zouden hebben voor dit soort debielen, als hier de pleuris uitbreekt.

Je illustreert wel mooi dat men hier niet veel anders is.
Hier gaat ook de pleuris uitbreken, wees maar gerust. Gewoon een kwestie van tijd. En mensen zoals jij....loop niet te zeveren man, je kent me niet eens.
pi_116557303
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hier gaat ook de pleuris uitbreken, wees maar gerust. Gewoon een kwestie van tijd. En mensen zoals jij....loop niet te zeveren man, je kent me niet eens.
Ik ken je politieke waanbeelden.

Waarschijnlijk vind je dit allemaal heel spannend en hoop je dat het in NL ook gebeurt.
pi_116557316
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 10:35 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik ken je politieke waanbeelden.

Waarschijnlijk vind je dit allemaal heel spannend en hoop je dat het in NL ook gebeurt.
Waarschijnlijk smeer jij je elke avond in met pindakaas en ren je blaffend achter auto's aan.
pi_116557337
Brede negers wel, ze hadden ze met z´n alle wel aangekund.
pi_116557338
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarschijnlijk smeer jij je elke avond in met pindakaas en ren je blaffend achter auto's aan.
Klopt.
pi_116558362
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je kent verhalen ja. Dat kunnen we zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116558596
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 10:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

"niet dat ik het wil goedpraten , maar..."

Ik vind dat altijd van die walgelijke laffe taalspelletjes.
Ok, dan wil ik het wel goedpraten. Ik vind het goed dat de Gouden Dageraad dit doet, actie reactie.

Serieus, wat wil je dan dat ik zeg?
pi_116558726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

http://www.bnr.nl/topic/g(...)ekt-aanval-neonazi-s

Schandalig dat de politie, die kennelijk ter plekke aanwezig was, niet heeft ingegrepen. Griekenland lijkt meer en meer op een bananenrepubliek, mede dankzij dit soort figuren.. Ik begrijp best dat de overheid moet optreden tegen illegale immigranten, maar dat is geen excuus voor dit soort ranzige acties. Die mensen proberen met hun kleine kraampjes ewoon wat geld voor een boterham te verdienen..
Die mensen zijn daar illegaal dus ze moeten gewoon oprotten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116558850
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk ook wel dat dat gaat gebeuren, kan me echt niet voorstellen dat het hier nog lang goed gaat. Maar hier heeft men geen uniform dus zijn ze wat lastiger te herkennen.
pi_116558888
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-09-2012 12:53:19 ]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116558893
Een Hathor die dit goedpraat :') Bezorgen die gehandicapten en homo's ook zo'n grote overlast, dat de grens is bereikt? Immers, de GD valt hen ook lastig.

Die vlag van hen en het feit dat ze toegeven racistisch te zijn, heeft er alles aan dat ze niet slechts "een groep ontevreden mensen zijn", maar puur een neo-nazistisch groepje.

Overigens, als ze zo graag Istanbul en verder willen veroveren, laat hen dat vooral doen. Des te eerder Griekenland naar het stenen tijdperk gebombardeerd wordt en we geen last meer van de GD hebben. Misschien kunnen de Grieken tijdens de opbouw van het land dan eens nadenken over hun daden. Zo is het nazisme in Duitsland oa ook verslagen.
pi_116558959
quote:

Dit.

Je kan je afvragen of de euro voor z-Europa goed uit heeft gepakt, maar dat is weer een andere discussie.
pi_116559152
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 09-09-2012 12:51:58 ]
pi_116559237
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het zou een ander licht op de zaak werpen als het hier overduidelijk criminele allochtonen betrof. Nog afgezien van de vraag of het inderdaad waar is dat de illegale immigranten de oorzaak zijn van deze zogenaamde criminaliteitsgolf. Op bepaalde websites wordt gesproken van grootschalige fraude. Laat dat nu net witteboordencriminaliteit zijn. Hoe betrouwbaar zijn statements van de politie in deze, zeker nu blijkt dat reeds een groot deel van de agenten aanhangers van de Gouden Dageraad zijn..
Ze zijn illegaal dus automatisch crimineel. Betalen geen belasting dus ook nog eens valse concurrentie.
pi_116559967
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze zijn illegaal dus automatisch crimineel. Betalen geen belasting dus ook nog eens valse concurrentie.
JIj etiketteert mensen tot crimineel. Dat heet criminaliseren.
En wie illegaal in een land verblijft die kan geen vergunningen krijgen die nodig zijn voor een handeltje.
Het normaal wettelijk een broodwinning verzorgen wordt mensen onmogelijk gemaakt zo.
pi_116560083
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Denk ook wel dat dat gaat gebeuren, kan me echt niet voorstellen dat het hier nog lang goed gaat. Maar hier heeft men geen uniform dus zijn ze wat lastiger te herkennen.
In de dertiger jaren werd het dragen van uniformen door para-militaire groepen verboden in Nederland
( weerkorpsen).
Dat deed men om intimidatie door gangs vooral van de NSB te voorkomen.
Ik geloof dat dit verbod nog steeds geldt in Nederland..
Houen zo dus... ^O^ ^O^
pi_116561022
Mijn post is verdwenen omdat de posts van Hofdstadtgruppe zijn verwijderd, neem ik aan?

Ik vind zijn geweld-verheerlijkende reacties ook weerzinwekkend, maar waarom mogen we niet met zo iemand de discussie aan gaan? Het is immers niet zo dat de denkbeelden van mensen veranderen als je hun posts verwijdert.
pi_116561060
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In de dertiger jaren werd het dragen van uniformen door para-militaire groepen verboden in Nederland
( weerkorpsen).
Houen zo dus... ^O^ ^O^
Uniformen hebben zowel voor als nadelen uiteraard.
pi_116561313
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat ze illegaal zijn weten wij natuurlijk ook niet zeker. Het komt van dezelfde partij die zegt dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden dus we kunnen in ieder geval al vaststellen dat niet alles wat ze beweren helemaal waar is.

Maar zelfs als het zo is dat het om illegalen gaat staan de acties van deze groep in geen enkel perspectief. Het toepassen van geweld is altijd fout wanneer het niet gaat om directe zelfverdediging of de verdediging van iemand anders die direct met geweld wordt bedreigd. Wie beweert dat geweld ook in andere situaties gerechtvaardigd is begeeft zich op een zeer gevaarlijke glijdende schaal.
pi_116561544
Geweld is menselijk.
pi_116561568
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

( weerkorpsen).
Houen zo dus... ^O^ ^O^
Tegenwoordig is een jurk en baard een uniform. Jammer dat ze daar dan weer niets aan doen.
pi_116561733
quote:

[..]

Vet van mij: dat is nou juist een probleem: dat wordt geroepen en, los van de vraag of het waar is, wordt er achteraan gerend.
Als je criminaliteit wilt bestrijden is het niet logisch om handelaars aan te vallen en hun winkels te vernielen. Of denken die debielen soms dat de winkeliers 's nachts gaan stelen en overdag in de winkel staan??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116561736
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tegenwoordig is een jurk en baard een uniform. Jammer dat ze daar dan weer niets aan doen.
Dat komt door 2 dingen;
1. Het wordt niet door para-millitaire groepen gedragen
2. Het is geen uniform
pi_116561836
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geweld is menselijk.
Ja, onder andere.
Maar geweld maakt meer kapot dan je lief is.
En persoonlijk vind ik de rede en enige empathie toch een stuk menselijker dan geweld en vernielzucht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116561918
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een kleingeestige opmerking? :')

Gouden Dageraad doet wat ieder persoon doet die een probleem en de oplossing daarvan als te ingewikkeld ziet en weigert er dieper over na te denken. Ze versimpelen de oorzaken en oplossingen tot iets wat te begrijpen is voor mensen met een beperkt wereldbeeld en denkvermogen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116561922
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geweld is menselijk.
Keuzevrijheid om geweld al dan niet toe te passen is menselijk. Iedereen die geweld toepast draagt daar volledige verantwoordelijkheid voor. In vergelijking met andere soorten is de mens overigens niet gewelddadig.

Ik vind dit trouwens echt een enge reactie van je. Verheerlijking dan wel rechtvaardiging van geweld is wat mij betreft de essentiële eigenschap van het fascisme. Wanneer geweld kan worden toegepast zonder dat het wordt afgekeurd betekent dat toch het einde van de individuele vrijheid? Zou je dezelfde frase trouwens ook gebruiken om geweld van moslims goed te praten?
pi_116562099
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Keuzevrijheid om geweld al dan niet toe te passen is menselijk. Iedereen die geweld toepast draagt daar volledige verantwoordelijkheid voor. In vergelijking met andere soorten is de mens overigens niet gewelddadig.

Ik vind dit trouwens echt een enge reactie van je. Verheerlijking dan wel rechtvaardiging van geweld is wat mij betreft de essentiële eigenschap van het fascisme. Wanneer geweld kan worden toegepast zonder dat het wordt afgekeurd betekent dat toch het einde van de individuele vrijheid? Zou je dezelfde frase trouwens ook gebruiken om geweld van moslims goed te praten?
D_H is dan ook best eng hoor, als je zijn postgeschiedenis leest komt er een behoorlijk ziek persoonlijkheidje bovendrijven....voor hem zijn die buitenlanders wiens kraampje vernield wordt allemaal criminelen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 9 september 2012 @ 13:40:32 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_116562264
Heel zorgelijk dit, zeker als het leidt tot steeds meer en grotere pogroms.

comes to mind...
pi_116562324
quote:
15s.gif Op zondag 9 september 2012 13:40 schreef remlof het volgende:
Heel zorgelijk dit, zeker als het leidt tot steeds meer en grotere pogroms.

comes to mind...
En dan te bedenken dat er mensen zijn die zitten te wachten op het moment dat dat hier ook gaat gebeuren...
pi_116562461
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er mensen zijn die zitten te wachten op het moment dat dat hier ook gaat gebeuren...
Ik denk dat meer mensen het verwachten dan dat er mensen op wachten.
pi_116562557
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 13:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk dat meer mensen het verwachten dan dat er mensen op wachten.
Ongetwijfeld.
pi_116562670
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 11:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom verbaasd het mij niet dat jij totaal gemist hebt dat die man wel papieren had en dus legaal is .. ..
pleased to meet you
pi_116562822
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:00 schreef Cruoninga het volgende:
Mijn post is verdwenen omdat de posts van Hofdstadtgruppe zijn verwijderd, neem ik aan?

Ik vind zijn geweld-verheerlijkende reacties ook weerzinwekkend, maar waarom mogen we niet met zo iemand de discussie aan gaan? Het is immers niet zo dat de denkbeelden van mensen veranderen als je hun posts verwijdert.
Wel als je andere mensen woorden in de mond legt.

En Fok kan in problemen komen als ze bepaalde dingen niet weghalen.
pi_116562869
quote:
Geweld is menselijk.
Mensen die geweld gebruiken achter slot en grendel gooien ook.

Gaat hier ook gebeuren gelukkig.
pi_116563053
quote:
Geweld is menselijk.
Precies. Geweld tegen gehandicapten, homo's en joden is heel menselijk. Amen.
  zondag 9 september 2012 @ 14:05:49 #145
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116563185
Of ze illegaal zijn of niet, maakte eerder geen verschil. Toen was het maar wat handig om goedkoop in te slaan .Dat die mensen eventueel werden uitgebuit en geen status hadden maakte niemand zich eerder druk om.
Net als hier de shoarmazaken werden bejubeld,je goedkoper inkopen kon doen bij de Turk op de hoek of kon genieten van andere culturele verrijkingen, maar nu het economisch slecht gaat zijn het allemaal uitvreters en moeten ze oprotten :')
pi_116563233
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 14:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies. Geweld tegen gehandicapten, homo's en joden is heel menselijk. Amen.
Die verdienen het natuurlijk. Het is immers allemaal illegaal en crimineel tuig.
  zondag 9 september 2012 @ 14:55:08 #147
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116564722
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 08:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

_O_ Kwam over alsof je dat niet vond namelijk :P Maar zolang Griekenland lid is van de EU zal er niets ergs gebeuren hoor.
Nee, men moet wel zeker weten dat iemand schuldig is, of op zijn minst verdachte. Hopelijk heb je gelijk. :)
pi_116565222
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kent verhalen ja. Dat kunnen we zien.
Dan blijf je toch gewoon lekker met je kop in het zand zitten en lekker afgeven op die vieze rascistische Grieken, of debiele dingen roepen als "anders moet Turkije daar maar even binnenvallen".
pi_116565285
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2012 11:53 schreef Zienswijze het volgende:
Een Hathor die dit goedpraat :') Bezorgen die gehandicapten en homo's ook zo'n grote overlast, dat de grens is bereikt? Immers, de GD valt hen ook lastig.

Die vlag van hen en het feit dat ze toegeven racistisch te zijn, heeft er alles aan dat ze niet slechts "een groep ontevreden mensen zijn", maar puur een neo-nazistisch groepje.

Overigens, als ze zo graag Istanbul en verder willen veroveren, laat hen dat vooral doen. Des te eerder Griekenland naar het stenen tijdperk gebombardeerd wordt en we geen last meer van de GD hebben. Misschien kunnen de Grieken tijdens de opbouw van het land dan eens nadenken over hun daden. Zo is het nazisme in Duitsland oa ook verslagen.
Waar praat ik het goed?
pi_116565422
Een reden te meer om ze uit de EU te gooien, het land is compleet naar de klote en er is geen zicht op herstel.
  zondag 9 september 2012 @ 15:38:54 #151
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116566147
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:00 schreef Cruoninga het volgende:

Ach, joh. Laat Hofstadtgruppe reageren. Die nemen we al niet meer serieus. Je ziet hem telkens weerzinwekkende posts posten als er weer immigranten of buitenlanders bij betrokken zijn. Maakt niet uit of ze illegaal zijn of zoals in dit geval gewoon papieren hebben om in het land te verblijven. De man maakt geen onderscheid.
  zondag 9 september 2012 @ 16:00:49 #152
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116566667
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een kleingeestige opmerking? :')

Gouden Dageraad doet wat ieder persoon doet die een probleem en de oplossing daarvan als te ingewikkeld ziet en weigert er dieper over na te denken. Ze versimpelen de oorzaken en oplossingen tot iets wat te begrijpen is voor mensen met een beperkt wereldbeeld en denkvermogen.
Nuff said
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116566801
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 11:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hadden verblijfsvergunningen, dat laten ze nota bene zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_116566879
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hadden verblijfsvergunningen, dat laten ze nota bene zien.
Dat is voor D_H geen argument. Dat ze met die kraampjes in hun levensonderhoud voorzien zodat ze niet het criminele pad op hoeven te gaan ook niet. Alle buitenlanders het land uit is de enige oplossing volgens hem. En zolang dit niet gebeurd is, zijn dit soort acties oké.
pi_116567197
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 16:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is voor D_H geen argument. Dat ze met die kraampjes in hun levensonderhoud voorzien zodat ze niet het criminele pad op hoeven te gaan ook niet. Alle buitenlanders het land uit is de enige oplossing volgens hem. En zolang dit niet gebeurd is, zijn dit soort acties oké.
Die vent is zo simpel en voorspelbaar. Hij zal zijn kinderen wel vertellen dat de cadeautjes komen van de Siegheiligman.
pi_116567283
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die vent is zo simpel en voorspelbaar. Hij zal zijn kinderen wel vertellen dat de cadeautjes komen van de Siegheiligman.
Siegheiligman :') _O-
  zondag 9 september 2012 @ 16:45:00 #157
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116567725
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Haha!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116567919
Ik zag het gisteren op het journaal en ik vind het echt een zeer verontrustend iets, dit betekent ook dat de politiek en het beleid niet op de oude manier door kan gaan zoals Monti dat graag wil, maar dat er ook veranderingen moeten komen. Slechts het inperken van dit soort groepen, maar verder weinig veranderen, zal extreem-rechts in de hand werken ben ik bang.
pi_116568557
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:51 schreef DeParo het volgende:
Ik zag het gisteren op het journaal en ik vind het echt een zeer verontrustend iets, dit betekent ook dat de politiek en het beleid niet op de oude manier door kan gaan zoals Monti dat graag wil, maar dat er ook veranderingen moeten komen. Slechts het inperken van dit soort groepen, maar verder weinig veranderen, zal extreem-rechts in de hand werken ben ik bang.
Las gisteren een bericht dat Monti een top wil houden over anti-EU populisme, waar Van Rompuy aangaf het ermee eens te zijn. Niks mis mee dat er over wordt gesproken maar ik heb al zo'n gevoel welke richting die top ingaat.
Griekenland wordt kapot gemaakt door de trojka en voorkomt daarmee dat Griekenland zich sneller kan herstellen. Die vertraging/uitstel van herstel resulteert weer in massale onvrede en het zoeken van de zondebok, de immigrant in dit geval...maar daar zullen ze op die top wel anders over denken.
pi_116568740
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:13 schreef karton2 het volgende:

[..]

Las gisteren een bericht dat Monti een top wil houden over anti-EU populisme, waar Van Rompuy aangaf het ermee eens te zijn. Niks mis mee dat er over wordt gesproken maar ik heb al zo'n gevoel welke richting die top ingaat.
Griekenland wordt kapot gemaakt door de trojka en voorkomt daarmee dat Griekenland zich sneller kan herstellen. Die vertraging/uitstel van herstel resulteert weer in massale onvrede en het zoeken van de zondebok, de immigrant in dit geval...maar daar zullen ze op die top wel anders over denken.
Ik vrees dat het gevolg zal zijn dat populisme slechts gelijk wordt gesteld aan extreme partijen, ik vrees dat een mogelijk gevolg kan zijn dat de technocraten zichzelf nog meer macht willen toedichten, ik vrees dat dat echt een voorbode kan zijn voor een duistere toekomst waar mensen zich liever achter iets radicaal willen scharen dan door te gaan met een systeem waar ze zelf nauwelijks beter van worden maar wel wat mensen in zitten die roepen dat zij het allemaal het beste weten maar daar weinig van laten blijken zoals meneer Monti die door veel Italianen wordt uitgespuugd, want is dat wat je wilt dan, regeren terwijl het volk je niet wilt en daar lijkt deze Italiaan heel erg weinig problemen mee te hebben.
  zondag 9 september 2012 @ 17:34:09 #161
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_116569245
quote:

Altijd trieste posts die het bovenstaande nutteloos maken om te lezen :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  † In Memoriam † zondag 9 september 2012 @ 18:48:00 #162
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_116571398
Wat, een neonazipartij heeft 21 zetels?
pi_116571431
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat, een neonazipartij heeft 21 zetels?
Van de 300.
  † In Memoriam † zondag 9 september 2012 @ 18:50:11 #164
pi_116571464
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 18:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Van de 300.
ongelofelijk zeg
pi_116571536
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 18:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ongelofelijk zeg
Ja, ik had er veel meer verwacht in tijden van crisis.
  zondag 9 september 2012 @ 19:05:39 #166
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_116572022
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:34 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Altijd trieste posts die het bovenstaande nutteloos maken om te lezen :')
Dat hoorde ik 5 jaar gelden ook toen ik zei dat dit de situatie kon worden.
Altijd triest om lachebekjes te zien die de waarheid niet erkennen.

kop in het zand is geen oplossing, aanpakken wel. En dat, mijn waarde, geeft precies weer wat ik zeg. Kom over 10 jaar maar zeiken wat het was, wacht het geheel eerst maar af voor je erop afgeeft.
Je avatar zegt genoeg, blind in de situatie. Mijn avatar zegt we zeilen er doorheen, aanpakken en we komen er. Precies het verschil wat ik wil aanmerken. Aan jou je te verdedigen, mits je dat kan qua onderbouwing..... Succes sjaak, you are going to need it.
  † In Memoriam † zondag 9 september 2012 @ 19:08:11 #167
pi_116572110

Bij het begin van dit filmpje, vragen ze nou telkens om de papieren van de verkopers? Wie zijn zij sowieso om dat te doen. Wat the fuck is griekeland voor land :D
  zondag 9 september 2012 @ 19:41:34 #168
241662 Jian
Well, well, well
pi_116573430
Wat een kut-topic, vol overtrokken reacties, onderbuik-gewauwel, ad hominem en Godwin, .... uhh, ben ik nog wat vergeten?
pi_116580945
quote:
Geweld is menselijk.
Migratie is pas menselijk!
pi_116580989
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:41 schreef Jian het volgende:
Wat een kut-topic, vol overtrokken reacties, onderbuik-gewauwel, ad hominem en Godwin, .... uhh, ben ik nog wat vergeten?
Gruwelfilmpjes.
pi_116581110
Ik moet bij Gouden Dageraad altijd meteen denken aan Golden Shower. Voor de minder algemeen ontwikkelden: plasseks waarbij je je helemaal laat onderzeiken.

Geen leernichten maar pismietjes.
pi_116581548
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 18:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Van de 300.
Oh, dan hebben wij nog geluk met de PVV. Die zeikt hoogstens in brievenbussen of deelt eens een enkele kopstoot uit.
Maar dat zo'n kleine club zo haar gang kan gaan is dan wel griezelig.
pi_116581869
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Migratie is pas menselijk!
Volgens sommige mensen niet. Bevolkingen blijven volgens hen, net als cultuur, onveranderlijk en statisch. :')
pi_116582444
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Volgens sommige mensen niet. Bevolkingen blijven volgens hen, net als cultuur, onveranderlijk en statisch. :')
Ah, zijn dat die mensen die geloven dat god de wereld geschapen heeft zoals hij zij nu is? Dat Hij Nederland zo genoemd heeft opdat de Nederlanders weten waar ze naar toe terug moeten na de vakantie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 09-09-2012 22:01:25 (wereld (v)) ]
pi_116582690
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, zijn dat die mensen die geloven dat god de wereld geschapen heeft zoals hij zij nu is? Dat Hij Nederland zo genoemd heeft opdat de Nederlanders weten waar ze naar toe terug moeten na de vakantie?
Ik geloof het ja. Alhoewel het net zo vaak gebeurd dat ze alles wat religieus is met een bijna religieuze haat verwerpen. :')
pi_116583374
quote:

[..]

In de eerste plaats geldt wat je zegt kennelijk niet voor de in elkaar geslagen handelaars, want ze laten papieren zien.

En ik weet niet hoe de wet in Griekenland is, maar in Nederland ben je niet dus automatisch crimineel als je hier illegaal bent. Het ontsnapt even aan mijn geheugen of dat misschien een maand of twee geleden veranderd is. Maar dat dus automatisch is helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Naar ons allemaal verteld wordt door onze regeringsleiders: in Griekenland betaalt vrijwel niemand belasting, dus als je met je laatste zin al gelijk hebt, zijn ze gewoon goed geïntegreerd.

Kortom: je kletst aantoonbaar onzin.
pi_116583466
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geloof het ja. Alhoewel het net zo vaak gebeurd dat ze alles wat religieus is met een bijna religieuze haat verwerpen. :')
Dus dan stammen we ook niet van de apen af. *O*
Niet alleen omdat god de wereld geschapen heeft met alle mensen netjes verdeeld in hun eigen land, maar ook omdat er in Nederland van nature helemaal geen apen voorkomen.
(Of zouden echt alle apen geëvolueerd zijn?)
pi_116584491
Ik keur dit soort aanslagen absoluut niet goed, maar dat dit voorgevallen is, is natuurlijk niet gek. De EU legt Griekenland keiharde bezuinigingen op. Grieken worden compleet uitgekleed en vernederd. Gewone burgers zien alles wat ze hebben verdwijnen. Levens worden geruïneerd door die keiharde bezuinigingsmaatregelen die Griekenland moet nemen onder dwang van Merkel, Rutte en (voorheen) Sarkozy / Hollande. Ja, dan slaan bij sommige mensen de stoppen door en buitenlanders zijn dan natuurlijk een makkelijke zondebok. De geschiedenis is zich gewoon aan het herhalen want dit hebben we al zo vaak eerder gezien.

Dit is trouwens nog maar het begin. De vlam gaat daar echt nog een keer in de pan slaan.

Dat gezegd hebbende, moeten dit soort idiote kaalkopjes gewoon keihard worden aangepakt. Opsluiten en sleutel weggooien. Niet op zijn beloop laten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2012 22:35:19 ]
pi_116586510
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:08

Bij het begin van dit filmpje, vragen ze nou telkens om de papieren van de verkopers? Wie zijn zij sowieso om dat te doen. Wat the fuck is griekeland voor land :D
Een land waar 50% vd agenten op de Gouden Dageraad stemt. Je weet wel, die partij die de Holocaust in twijfel trekt en vindt dat het aantal vermoorde joden wordt overdeven, lees ik net.
  zondag 9 september 2012 @ 23:20:53 #180
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_116587073
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:05 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat hoorde ik 5 jaar gelden ook toen ik zei dat dit de situatie kon worden.
Altijd triest om lachebekjes te zien die de waarheid niet erkennen.

kop in het zand is geen oplossing, aanpakken wel. En dat, mijn waarde, geeft precies weer wat ik zeg. Kom over 10 jaar maar zeiken wat het was, wacht het geheel eerst maar af voor je erop afgeeft.
Je avatar zegt genoeg, blind in de situatie. Mijn avatar zegt we zeilen er doorheen, aanpakken en we komen er. Precies het verschil wat ik wil aanmerken. Aan jou je te verdedigen, mits je dat kan qua onderbouwing..... Succes sjaak, you are going to need it.
TRU is enkele deurtjes verderop :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_116587257
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:41 schreef Kees22 het volgende:
Ik moet bij Gouden Dageraad altijd meteen denken aan Golden Shower. Voor de minder algemeen ontwikkelden: plasseks waarbij je je helemaal laat onderzeiken.

Geen leernichten maar pismietjes.
Ik moet met gepaste schaamte toegeven dat dat ook het eerste beeld was wat bij mij opkwam. Ik vraag me of of nog meer mensen dit hebben, want bij dat soort clubjes heb je toch het idee dat ze angst willen inboezemen, en geen ideeen over plassex. :')
pi_116587660
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik keur dit soort aanslagen absoluut niet goed, maar dat dit voorgevallen is, is natuurlijk niet gek. De EU legt Griekenland keiharde bezuinigingen op. Grieken worden compleet uitgekleed en vernederd. Gewone burgers zien alles wat ze hebben verdwijnen. Levens worden geruïneerd door die keiharde bezuinigingsmaatregelen die Griekenland moet nemen onder dwang van Merkel, Rutte en (voorheen) Sarkozy / Hollande. Ja, dan slaan bij sommige mensen de stoppen door en buitenlanders zijn dan natuurlijk een makkelijke zondebok. De geschiedenis is zich gewoon aan het herhalen want dit hebben we al zo vaak eerder gezien.

Dit is trouwens nog maar het begin. De vlam gaat daar echt nog een keer in de pan slaan.

Dat gezegd hebbende, moeten dit soort idiote kaalkopjes gewoon keihard worden aangepakt. Opsluiten en sleutel weggooien. Niet op zijn beloop laten.
Gek is het misschien niet, maar toch klopt er iets niet aan de woede van de Grieken. Als ze zo weinig belasting betalen dat de staat wel moest sjoemelen om met de euro mee te doen, waarom zijn ze dan niet allemaal rijk? Vanwege de corruptie? Nou, dan trekt een en ander wel weer bij: wat je kwijt bent aan belasting betaal je minder aan corruptie. Kost alleen een paar jaar.

Het is een beetje als met die huizenkopers in de VSvA die zich een veel te duur huis lieten aansmeren: gewoon boven hun stand geleefd. Dat blijft niet goed gaan, natuurlijk. Maar dat moet je een ander niet verwijten.

Wel vrees ik, dat wij ook nog een keer aan de beurt komen, want wij leven collectief net zo goed boven onze stand.

De vergelijking met Weimar dringt zich op, dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Maar Duitsland werd leeggezogen door de herstelbetalingen aan andere landen. Griekenland heeft zichzelf arm gemaakt. Al zal dat verschil de nazi-figuren een rotzorg zijn, als ze het al snappen.

Overigens is je benadering van keihard aanpakken wel interessant. Irak is ook afgeknepen na de eerste Golfoorlog, maar daar kreeg je niet dit soort rellen. Zaten de kaalkopjes in de regering of werden ze door de regering kort gehouden? Er waren weinig allochtonen in Irak, maar voldoende verschillende etnische en religieuze groepen voor dezelfde soort rotzooi.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 09-09-2012 23:40:40 ]
pi_116587754
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik moet met gepaste schaamte toegeven dat dat ook het eerste beeld was wat bij mij opkwam. Ik vraag me of of nog meer mensen dit hebben, want bij dat soort clubjes heb je toch het idee dat ze angst willen inboezemen, en geen ideeen over plassex. :')
Pesies. En met dat andere beeld voor ogen verwatert die dreiging druppelsgewijs. Of zouden ze het combineren met sm?
pi_116589846
Ik sta er opzich niet van te kijken. De multiculturele samenleving wordt gewoon door de strot geduwd en dan zullen er groepen zijn die zich daar tegen gaan verzetten. Ze slopen overgens niet alle kraampjes van de gekleurde mensen maar volgens mij van de mensen die daar illegaal staan. Een soort van het recht in eigen hand nemen tegen de illegalen.
pi_116590443
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:29 schreef Bombshell het volgende:
Ik sta er opzich niet van te kijken. De multiculturele samenleving wordt gewoon door de strot geduwd en dan zullen er groepen zijn die zich daar tegen gaan verzetten. Ze slopen overgens niet alle kraampjes van de gekleurde mensen maar volgens mij van de mensen die daar illegaal staan. Een soort van het recht in eigen hand nemen tegen de illegalen.
Vet van mij. Dit was voor mij aanleiding om eens naar de OP te kijken.

Het eerste filmpje van de OP laat zien dat er EUR 280 betaald is. Waarvoor? Je mag aannemen dat dat voor een soort vergunning was. Maar ja, wij krijgen ook wel eens oplichtersfacturen binnen, dus dat op zich zegt een factuur niet zo veel over de rechtsgeldigheid.
Anderzijds: de kaalkopjes hebben geen enkel recht om als eigen rechter eventueel ongeldige vergunningen te gaan vergelden.

In het tweede filmpje is te zien hoe in de eerste kramen enkele papieren gevraagd, aangereikt, bekeken en teruggegeven worden. Terwijl ze geen enkel recht op controle hebben.
Vervolgens worden er kramen in elkaar getrapt, maar het verband met de eerste opname is niet duidelijk. Daarna zijn er stomgeslagen burgers te zien en een intimiderend soort optocht van idioten met vlaggen. Tenslotte een toespraak van iemand die er niet uitziet alsof hij verder denkt dan zijn eigen anus.

Ik begrijp niet goed waar je je de door mij vet gemaakte redenering op baseert.

Verder hoort men in een rechtsstaat het recht niet in eigen hand te nemen.
pi_116590692
quote:
Je link legt natuurlijk wel een serieus probleem bloot. Dat dan weer wel.
pi_116591549
Beledig een land en knijp het uit als een citroen ten faveure van (voornamelijk Franse en Duitse) banken en zie wat er gebeurt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 september 2012 @ 09:10:18 #188
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_116592673
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:41 schreef Jian het volgende:
Godwin? Het gaat over Neonazis, beetje moeilijk om het onderwerp Nazisme te ontwijken dan.
pi_116592997
quote:

[..]

Och gut, wat zijn jullie ook zielig hè? Het is allemaal de schuld van die nare, xenofobe, racistische, nazistische, fascistische autochtonen. ;( :'( Ze vragen er gewoon om! :(

Edit: Bovenstaande heeft puur betrekking op de dikgemaakte redenering in het citaat. Dat het nergens op slaat kraampjes van handelaren kort en klein te slaan afgaand op etniciteit én dat die lui in Griekenland een stel foute neo-nazi's zijn staat buiten kijf.

De PVV hieraan gelijk stellen is echter volslagen absurd en met de hele "allochtonen/migranten zijn zo zielig want .." retoriek mag het echt wel een keer afgelopen zijn, deze slaat in Nederland in ieder geval nergens op. :N

[ Bericht 3% gewijzigd door NotYou op 10-09-2012 09:56:14 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_116593255
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 09:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Och gut, wat zijn jullie ook zielig hè? Het is allemaal de schuld van die nare, xenofobe, racistische, nazistische, fascistische autochtonen. ;( :'( Ze vragen er gewoon om! :(
Wie vraagt er om dan? Die mensen staan op de markt spullen te verkopen. Hoe gaat dit nou het criminaliteitsprobleem oplossen? Ik denk dat als ik daar op die markt stond, en een groepje nazidebielen mijn kraampje kapot trapt, dat ik juist de criminaliteit in ga. Je verdient er meer mee, en andere mensen worden er voor gestraft.
  maandag 10 september 2012 @ 10:17:17 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_116594040
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Godwin? Het gaat over Neonazis, beetje moeilijk om het onderwerp Nazisme te ontwijken dan.
Ja, da's ook weer waar, die hoorde niet in het lijstje thuis, je hebt gelijk.
pi_116594516
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gek is het misschien niet, maar toch klopt er iets niet aan de woede van de Grieken. Als ze zo weinig belasting betalen dat de staat wel moest sjoemelen om met de euro mee te doen, waarom zijn ze dan niet allemaal rijk? Vanwege de corruptie? Nou, dan trekt een en ander wel weer bij: wat je kwijt bent aan belasting betaal je minder aan corruptie. Kost alleen een paar jaar.

Verschil is dat Griekenland vroeger zijn eigen munt had en ermee kon doen wat ze wilden. Op den duur zijn ze de Euro in gerommeld en liggen ze aan de ketting van de EU / Duitsland en worden ze gedwongen om er iets mee te gaan doen.
De Griek is altijd hetzelfde gebleven maar de munt niet en zie wat er gebeurt.
pi_116599858
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wie vraagt er om dan? Die mensen staan op de markt spullen te verkopen. Hoe gaat dit nou het criminaliteitsprobleem oplossen? Ik denk dat als ik daar op die markt stond, en een groepje nazidebielen mijn kraampje kapot trapt, dat ik juist de criminaliteit in ga. Je verdient er meer mee, en andere mensen worden er voor gestraft.
Ik denk dat je hier een cruciale denkfout maakt. Die mensen willen het criminaliteitsprobleem niet oplossen, ze willen gewoon immigranten 'een lesje leren'/intimideren.
  maandag 10 september 2012 @ 14:34:30 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116601109
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Van de eerste tweegenoemde feiten was ik niet eens van op de hoogte. Gek dat daar zo weinig aandacht aan wordt besteedt in de Nederlandse media. Spanje is ook zo'n hopeloos geval. Veel Jonge Spanjaarden verlaten het land. Dus dan blijven vooral de oudere Spanjaarden over. Dan komt er moeilijk geld in het laatje als er geen werk is en geen werkvolk.

Vlaams belang heb ik ook van vernomen. Allen niet zulke zieke acties als in Greece, gelukkig niet. Over de PVV wil ik maar een ding zeggen, ben benieuwd hoeveel zetels ze gaan halen op 12 september, maar verwacht niet dat een partij zo gek is om een coalitie met de PVV aan te gaan, zie laatste fiasco in het Catshuis. Het is wel zorgwekkend, maar de bom moet ooit afgaan. Niks aan te doen.
In Italie zijn ook bankiers beschoten, en zijn bommen ontploft in bankkantoren. In Spanje raken dagelijks tien tot twintig aganeten gewond in gevechten met mijnwerkers in Asturie.

En daar horen we in Noord Europa inderdaad niets van. Het gaat er daar steeds harder aan toe, en echt niet alleen tegen buitenlanders. Als de bankiers en de politici het volk blijven bestelen dan zal het alleen nog maar harder gaan, en ik acht de kans groot dat het zich ook naar Noord Europa gaat uitbreiden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_116601172
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

In Italie zijn ook bankiers beschoten, en zijn bommen ontploft in bankkantoren. In Spanje raken dagelijks tien tot twintig aganeten gewond in gevechten met mijnwerkers in Asturie.
Heb je daar ook bronnen van dan?
  maandag 10 september 2012 @ 14:42:13 #196
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116601360
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:34 schreef Hathor het volgende:
Als ze echt iets willen dan gaan ze achter de bankiers aan die de crisis hebben veroorzaakt, en de reders die multimiljardair zijn en geen Eurocent belasting betalen door een variatie aan volledig legale constructies. Maar goed, de bankiers en politici zijn goed in het verdelen van en heersen over het gepeupel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 10 september 2012 @ 14:44:33 #197
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116601430
quote:

Ja, als je landen samenvoegt zonder aan de bevolking in die landen te vragen of ze dat wel willen dan zal er nooit meer oorlog zijn. :')

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe EU fans zo compleet irrationeel kunnen zijn, terwijl we nota bene in de laatste 20 jaar gezien hebben wat een success dat was in de Soviet Unie en Joegoslavie...
  maandag 10 september 2012 @ 14:52:29 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116601693
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:13 schreef karton2 het volgende:

[..]

Kritiek op het Politburo moet natuurlijk keihard de kop ingedrukt worden. Ik zal niet verbaasd zijn als we wetten opgelegd krijgen die kritiek op de EU en all haar medewerkers streng inperkt.

Vrijheid en Democratie zijn natuurlijke vijanden van de enge club neo-fascisten aan de top van de EU. Hoe verwerpelijk in die Griekse neo-nazis ook vind, ze zijn slechts een gevolg van de beslissingen die de EU fascisten aan de top nemen. Iemand als Monti is 100 keer gevaarlijker dan die Griekse neo-nazis.
  maandag 10 september 2012 @ 15:09:10 #199
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116602231
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je daar ook bronnen van dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/2012_Asturian_miners%27_strike

Over dat van Italie kan ik zo snel niet iets vinden, ik zal vanavond eens gaan zoeken.

Beide gehoord van goede vrienden ter plaatse trouwens.
pi_116602660
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_Asturian_miners%27_strike

Over dat van Italie kan ik zo snel niet iets vinden, ik zal vanavond eens gaan zoeken.

Beide gehoord van goede vrienden ter plaatse trouwens.
Ja, van die Spanjaarden kwam hier ook in het nieuws :) Maar dat beschieten enzo is wel heel heftig. Ben benieuwd of we straks een burgeropstand krijgen, ik hoop het niet ;(
pi_116603392
Ze vragen of men een marktvergunning heeft, diegene die dat niet heeft of kan overhandigen mollen ze het kraampje van. Belachelijk natuurlijk maar immigranten mét een marktvergunning laten ze toch echt met rust. Of kijk ik een ander filmpje?
pi_116604120
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:41 schreef tuinworm het volgende:
Ze vragen of men een marktvergunning heeft, diegene die dat niet heeft of kan overhandigen mollen ze het kraampje van. Belachelijk natuurlijk maar immigranten mét een marktvergunning laten ze toch echt met rust. Of kijk ik een ander filmpje?
Dan moetje het eerste filmpje in de OP ook even kijken.
  maandag 10 september 2012 @ 17:26:31 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116607943
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

En daar horen we in Noord Europa inderdaad niets van. Het gaat er daar steeds harder aan toe, en echt niet alleen tegen buitenlanders. Als de bankiers en de politici het volk blijven bestelen dan zal het alleen nog maar harder gaan, en ik acht de kans groot dat het zich ook naar Noord Europa gaat uitbreiden.
Zolang de overheden hard blijven bezuinigen en de bevolking steeds harder uitzuigen, zullen dit soort praktijken veel vaker voorkomen. Zij zitten op de pluche terwijl het werkvolk lijdt. Eigenlijk is het nog niet eens zo verwonderlijk als je erover nadenkt.
pi_116608317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat mij meer om het ingrijpen in het handelen (of gebrek daaraan) van Griekenland. Of dat nu door Turkije of door de VS zal gebeuren zal mij aan mijn reet roesten. Als je dat nog niet door hebt...
2 NAVO-landen die oorlog gaan voeren... om wat gefrustreerde neonazis?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116608427
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:29 schreef Bombshell het volgende:

Dit soort geweld is natuurlijk nooit goed te praten.
  maandag 10 september 2012 @ 17:45:32 #207
241662 Jian
Well, well, well
pi_116608685
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gekker nog Griekenland heeft ook nog één of ander verdedingsverdrag met Israël, in het geval van een aanval door Turkije. Wordt een zooitje !
pi_116608693
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 15:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, van die Spanjaarden kwam hier ook in het nieuws :) Maar dat beschieten enzo is wel heel heftig. Ben benieuwd of we straks een burgeropstand krijgen, ik hoop het niet ;(
Ik hoop het wel, dat zou betekenen dat het volk niet meer geloofd in de Europese droom en dat er een kans is op vrijheid.
pi_116609286
quote:

Precies.
pi_116610352
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:45 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik hoop het wel, dat zou betekenen dat het volk niet meer geloofd in de Europese droom en dat er een kans is op vrijheid.
Hopen op een (burger) oorlog? Je bent niet goed wijs man :') Of ben jij een van de vele helden die het alleen toe durft te juichen vanachter je toetsenbord maar te schijterig is om zelf de wapens op te pakken?
pi_116610690
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hopen op een (burger) oorlog? Je bent niet goed wijs man :') Of ben jij een van de vele helden die het alleen toe durft te juichen vanachter je toetsenbord maar te schijterig is om zelf de wapens op te pakken?
Het lijkt me wel wat. Beetje spanning in Europa. Es een keer echt nieuws, in plaats van de nieuwe bokshandschoenen van Badr of een Eurovisiesongfestival :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116611164
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me wel wat. Beetje spanning in Europa. Es een keer echt nieuws, in plaats van de nieuwe bokshandschoenen van Badr of een Eurovisiesongfestival :')

Toch kan ik me niet ontrekken aan het idee dat er momenteel steeds meer een pre-WWI mentaliteitje ontstaat. "Een oorlogje zal alles schoonwassen", dat idee. Men ging zingend de oorlog in, "We'll all be home by christmas!". Kerstmis liet alleen erg lang op zich wachten voor een heleboel mensen in het voorjaar van 1914.
pi_116611192
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben jij dan vrijwilliger ? Als een van de eersten wordt je gemarteld en doodgeschoten ?
Heel leuk hoor.. Beetje spanning is goed voor de mens
pi_116611252
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Toch kan ik me niet ontrekken aan het idee dat er momenteel steeds meer een pre-WWI mentaliteitje ontstaat. "Een oorlogje zal alles schoonwassen", dat idee. Men ging zingend de oorlog in, "We'll all be home by christmas!". Kerstmis liet alleen erg lang op zich wachten voor een heleboel mensen in het voorjaar van 1914.
nou nou..... er is geen grote spanning tussen naties op dit moment in Europa.
Niet zo overbezorgd zijn.
pi_116611360
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben jij dan vrijwilliger ? Als een van de eersten wordt je gemarteld en doodgeschoten ?
Heel leuk hoor.. Beetje spanning is goed voor de mens
Neuh, ik kijk het wel lekker aan vanuit het veilige Colombia.

Als je ziet hoe dit land uit de oorlog komt, zou het Europa geen kwaad doen. Ben het dus met Barbusse eens; die WWI-houding zou de zaken weer wat opschudden.

Theo Maassen had daar al eens een goed stuk over; "in een oorlog zie je een slachtoffer liggen, is dan het eerste wat je denkt: 'die schoenen kunnen echt niet meer!' "?

Weer es even duidelijk hebben wat nou de echt belangrijke zaken van het leven zijn.

Turkse taalles voor Marokkanen en 150 Nederlandse pinguins op straat zijn ineens niet zo belangrijk meer. ^O^

pi_116611645
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou nou..... er is geen grote spanning tussen naties op dit moment in Europa.
Niet zo overbezorgd zijn.
Niet tussen de landen onderling maar wel tussen de etnische volkeren en de etnische minderheden die in de Europese landen wonen.
pi_116611749
Het noorden moet gewoon stoppen met steun aan het dode paard Griekenland. Helaas is Merkel niet zo slim.

maandag 10 september 2012 @ 18:59:59 #218
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116611824
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Laat ze stoer doen. Mensen denken dat oorlog een spelletje is, maar als je de boeken erop naslaat, dan lees je over veldslagen waar 10.000den mannen per dag sneuvelden. Allemaal cijfers op papier die de Maarschalk aan het eind van de dag onder ogen kreeg.
pi_116611891
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Laat ze stoer doen. Mensen denken dat oorlog een spelletje is, maar als je de boeken erop naslaat, dan lees je over veldslagen waar 10.000den mannen per dag sneuvelden. Allemaal cijfers op papier die de Maarschalk aan het eind van de dag onder ogen kreeg.
Wees eerlijk; zou jij 10.000en willekeurige mensen die je niet kent missen?

maandag 10 september 2012 @ 19:03:54 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612006
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wees eerlijk; zou jij 10.000en willekeurige mensen die je niet kent missen?
Die zou ik niet missen, maar het spreekt wel boekdelen. Tegenwoordig heeft men effectievere wapens en raketten. Stel je voor wat die kunnen aanrichten als het extreem uit de hand loopt. De mensheid mag een oorlog gaan voeren, nadat ik dood ben. Heel egoïstisch, maar toch.

Volgens Breivik breekt de hel in 2080 los in Europa. Gelukkig leef ik dan niet meer.
pi_116612056
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die zou ik niet missen, maar het spreekt wel boekdelen. Tegenwoordig heeft men effectievere wapens en raketten. Stel je voor wat die kunnen aanrichten als het extreem uit de hand loopt. De mensheid mag een oorlog gaan voeren, nadat ik dood ben. Heel egoïstisch, maar toch.
Het is niet de oorlog zelf die goed is (want oorlog is vreselijk), maar de broodnodige maatschappelijke herdefiniering van wat belangrijk is.

pi_116612096
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:03 schreef Jellereppe het volgende:

Volgens Breivik breekt de hel in 2080 los in Europa.
Jij gelooft die domme terrorist werkelijk? :o

maandag 10 september 2012 @ 19:06:47 #223
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612122
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is niet de oorlog zelf die goed is (want oorlog is vreselijk), maar de broodnodige maatschappelijke herdefiniering van wat belangrijk is.
Ik snap wat mensen willen. Alles in puin, zodat we opnieuw met de opbouw kunnen beginnen, maar wat er aan vooraf gaat, dat hoef ik en velen met mij niet mee te maken. Daar passen we voor.
  maandag 10 september 2012 @ 19:07:07 #224
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612135
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij gelooft die domme terrorist werkelijk? :o
Als ik dit soort artikelen lees, dan denk ik er wel aan, ja.
pi_116612220
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees je selectief posts?
Allah Al Watan Al Malik
pi_116612227
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik snap wat mensen willen. Alles in puin, zodat we opnieuw met de opbouw kunnen beginnen, maar wat er aan vooraf gaat, dat hoef ik en velen met mij niet mee te maken. Daar passen we voor.
Dan moet je vooral die Griekse kankerzooi blijven steunen met veel geld van hardwerkende Noord-Europeanen. :')

Die neonazi's zijn gestoord, maar hun reactie is wel begrijpelijk; illegale immigranten verdienen aardig terwijl het gros van 400 euro per maand moet rondkomen.

maandag 10 september 2012 @ 19:09:54 #227
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612273
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan moet je vooral die Griekse kankerzooi blijven steunen met veel geld van hardwerkende Noord-Europeanen. :')

Die neonazi's zijn gestoord, maar hun reactie is wel begrijpelijk; illegale immigranten verdienen aardig terwijl het gros van 400 euro per maand moet rondkomen.
De mensen die werden aangevallen waren legitiem in het land. Ze lieten zelfs hun papieren zien. De Neo-Nazi's zijn gewoon een zooitje die buitenlanders aanvallen en maken daarin geen onderscheid tussen illegalen en niet-illegalen.

De bezuinigingen van de Griekse overheid is het merendeel van de Grieken naar het hoofd gestegen. Dan komen dit soort rechtsextremistische gevoelens weer naar bovendrijven en daar spinnen de Neo-Nazi's garen bij.
pi_116612337
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De mensen die werden aangevallen waren legitiem in het land. Ze lieten zelfs hun papieren zien. De Neo-Nazi's zijn gewoon een zooitje die buitenlanders aanvallen en maken daarin geen onderscheid tussen illegalen en niet-illegalen.
Volgens het bericht werden alleen de illegalen aangevallen. Nog niet goed (daar is de politie voor), maar wel begrijpelijker.

pi_116612406
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens het bericht werden alleen de illegalen aangevallen. Nog niet goed (daar is de politie voor), maar wel begrijpelijker.
Alsof je aan iemand kan ruiken of ie illegaal is of niet. Denk je dat iedereen zijn of haar id bij zich heeft? Ze zijn niet eens bevoegd om er naar te vragen. Maar ja, als je nee zegt, dan zal je kraam overhoop worden gehaald. Begrijpelijk he.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 september 2012 @ 19:13:31 #230
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612430
quote:

[..]

D'r worden ook niet-illegalen aangevallen. Bij eventuele interesse kan ik wat bronnen voor je opzoeken. Tevens is geweld nooit goed te praten. Daarmee escaleert de zaak alleen. Tevens willen de Neo-Nazi's Turkije binnenvallen. :') Gelukkig hebben ze de mankracht er niet voor, maar stel je voor. Wat een bloedbad zou dat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 10-09-2012 19:20:19 ]
pi_116612485
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef El_Matador het volgende:

Moeten ze maar van hun luie autochtone reet af komen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 september 2012 @ 19:15:09 #232
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612499
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 19:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof je aan iemand kan ruiken of ie illegaal is of niet. Denk je dat iedereen zijn of haar id bij zich heeft? Ze zijn niet eens bevoegd om er naar te vragen. Maar ja, als je nee zegt, dan wordt je kraam overhoop gehaald. Begrijpelijk he.
Ik heb het over de immigranten in het filmpje. De Neo-Nazi's hebben hun waar gewoon vernield, terwijl ze legaal in het land verbleven. Tevens hebben de Neo-Nazi's toegegeven dat ze racistisch zijn. Probeer niet goed te praten wat ze hebben gedaan, want dat is het niet.

Je merkt de laatste jaren dat er steeds meer Europese landen in lichterlaaie staan. Terwijl we eerst dachten dat het ons nooit zou overkomen.

In Spanje worden zelfs supermarkten door de armen overvallen, om met winkelwagentjes vol met voedsel weer de winkel uit te vluchten. Ben benieuwd hoe het de komende jaren verder gaat. In Griekenland zal de situatie alleen maar verergeren. De Griekse overheid heeft weer een bezuinigingsronde van een aantal tientallen miljarden euro's aangekondigd. Nog meer armoede die het land zal verdelen. Chapeau Europa.
pi_116612905
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb dat liever dan een vorm van slavernij.
  maandag 10 september 2012 @ 19:30:40 #234
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116613315
quote:

[..]

Laat ik je uit je droom helpen. Een percentage van 50% van de agenten in Griekenland stemt op de Neo-Nazi's. Ik heb mijn vraagtekens erbij of de politie het allemaal zo erg vindt. Een groot gedeelte van de agenten in Griekenland is zo corrupt als de pest.
pi_116614008
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Laat ik je uit je droom helpen. Een percentage van 50% van de agenten in Griekenland stemt op de Neo-Nazi's. Ik heb mijn vraagtekens erbij of de politie het allemaal zo erg vindt. Een groot gedeelte van de agenten in Griekenland is zo corrupt als de pest.
Het beste lijkt mij voor de immigranten om dat failliete Griekenland te verlaten. Ze zijn ongewenst, de politie bied geen bescherming en het is geestelijk moeilijk te verteren om zo te leven.
  maandag 10 september 2012 @ 19:47:40 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614317
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:42 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het beste lijkt mij voor de immigranten om dat failliete Griekenland te verlaten. Ze zijn ongewenst, de politie bied geen bescherming en het is geestelijk moeilijk te verteren om zo te leven.
Geen idee wat de beste oplossing is voor die immigranten, maar ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met Griekenland. Ze hebben niet alleen een hekel aan immigranten, maar ook aan hun grote buur en vijand, Turkije.
pi_116614450
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Geen idee wat de beste oplossing is voor die immigranten, maar ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met Griekenland. Ze hebben niet alleen een hekel aan immigranten, maar ook aan hun grote buur en vijand, Turkije.
Ik denk niet dat de Turken wakker liggen van een paar rellende Grieken. Het gaat beter dan ooit in Turkije en de Grieken zijn vooral boos op hun eigen regering. Verder lijkt mij het beste dat die immigranten vertrekken, als ik een van die Afrikanen op die markt was had ik of iemand neergestoken van dat clubje of ik had mijn spullen gepakt en ik was nooit meer teruggekomen. Er is voorlopig geen uitzicht op herstel in Griekenland en hoe langer deze situatie aanhoud hoe normaler mensen het gaan vinden om immigranten verrot te schoppen.
  maandag 10 september 2012 @ 19:52:14 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614533
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Turken wakker liggen van een paar rellende Grieken. Het gaat beter dan ooit in Turkije en de Grieken zijn vooral boos op hun eigen regering. Verder lijkt mij het beste dat die immigranten vertrekken, als ik een van die Afrikanen op die markt was had ik of iemand neergestoken van dat clubje of ik had mijn spullen gepakt en ik was nooit meer teruggekomen. Er is voorlopig geen uitzicht op herstel in Griekenland en hoe langer deze situatie aanhoud hoe normaler mensen het gaan vinden om immigranten verrot te schoppen.
Helemaal eens met je post. De vraag is alleen waar moeten die immigranten naar toe? In veel landen ziet men immigranten liever gaan dan komen.
pi_116614638
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Helemaal eens met je post. De vraag is alleen waar moeten die immigranten naar toe? In veel landen ziet men immigranten liever gaan dan vertrekken.
Dat is een goeie ja, ik zou bijna willen zeggen terug naar eigen land als de situatie daar beter is dan nu in Griekenland.
  maandag 10 september 2012 @ 19:54:52 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614676
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is een goeie ja, ik zou bijna willen zeggen terug naar eigen land als de situatie daar beter is dan nu in Griekenland.
Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. Veel landen in Afrika hebben pas sinds 60 jaar geen kolonisator meer. En het kost gewoon veel tijd om een staat en rechtssysteem in het leven te roepen, laat staan om welvarend te worden. Helemaal omdat er verschillende bevolkingen in een land leven, die hun eigen land willen. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en is het land gesplitst in Noord en Zuid-Sudan. Het zuiden is nog bezig met het creëren van een staat, maar bijvoorbeeld een rechtssysteem ontbreekt in Zuid-Sudan, waardoor de criminaliteit heel hoog ligt. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.

Sudan is het grootste land van Afrika, immens, en heel veel natuur en grondstoffen, maar wel heel arm. Zelfs verhalen bekend van mensen die drie dagen lang door de modder liepen om hun stem te kunnen uitbrengen tijdens de verkiezingen. Dat zegt wel wat over het doorzettingsvermogen van die mensen en hoe graag ze een eigen regering willen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 10-09-2012 20:16:10 ]
pi_116614857
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en zijn ze net bezig met het creëren van een staat. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.
Dan zou ik mijn heil zoeken in Z-Amerika alleen de reis is wel een enorm probleem.
pi_116614996
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

toch vind ik het een rare situatie. Even in het midden gelaten of ze alleen illegalen aanvallen, of ook illegalen: er staan in ieder geval blijkbaar illegalen tussen. Waarom laat de politie die situatie gewoon bestaan en controleert men er blijkbaar niet goed op?
  maandag 10 september 2012 @ 20:02:52 #243
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116615157
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

toch vind ik het een rare situatie. Even in het midden gelaten of ze alleen illegalen aanvallen, of ook illegalen: er staan in ieder geval blijkbaar illegalen tussen. Waarom laat de politie die situatie gewoon bestaan en controleert men er blijkbaar niet goed op?
Veel politieagenten staan achter de Neo-Nazi's. Volgens het nieuws stemt 50% van de agenten op de Neo-Nazi's. Lijkt mij duidelijk genoeg waar het probleem ligt. Daarnaast gaat de Griekse overheid binnenkort nog tientallen miljarden extra bezuinigen, om toch maar in aanmerking te komen voor krediet. Het is gewoon een benarde situatie waar Griekenland momenteel in zit.
pi_116615246
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Veel politieagenten staan achter de Neo-Nazi's. Volgens het nieuws stemt 50% van de agenten op de Neo-Nazi's. Lijkt mij duidelijk genoeg waar het probleem ligt. Daarnaast gaat de Griekse overheid binnenkort nog tientallen miljarden extra bezuinigen, om toch maar in aanmerking te komen voor krediet. Het is gewoon een benarde situatie waar Griekenland momenteel in zit.
dat zal ik niet tegenspreken, maar waarom staat de politie dan niet drie keer per dag die kraampjes te controleren?
  maandag 10 september 2012 @ 20:04:35 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116615275
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:04 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat zal ik niet tegenspreken, maar waarom staat de politie dan niet drie keer per dag die kraampjes te controleren?
Het antwoord moet ik je schuldig blijven!
pi_116616732
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. Veel landen in Afrika hebben pas sinds 60 jaar geen kolonisator meer. En het kost gewoon veel tijd om een staat en rechtssysteem in het leven te roepen, laat staan om welvarend te worden. Helemaal omdat er verschillende bevolkingen in een land leven, die hun eigen land willen. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en is het land gesplitst in Noord en Zuid-Sudan. Het zuiden is nog bezig met het creëren van een staat, maar bijvoorbeeld een rechtssysteem ontbreekt in Zuid-Sudan, waardoor de criminaliteit heel hoog ligt. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.

Sudan is het grootste land van Afrika, immens, en heel veel natuur en grondstoffen, maar wel heel arm. Zelfs verhalen bekend van mensen die drie dagen lang door de modder liepen om hun stem te kunnen uitbrengen tijdens de verkiezingen. Dat zegt wel wat over het doorzettingsvermogen van die mensen en hoe graag ze een eigen regering willen.
Juist de kolonisatie heeft nog iets van welvaart gebracht in Afrika. De huidige machthebbers zijn 100x erger dan "die foute blanken".

pi_116616879
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist de kolonisatie heeft nog iets van welvaart gebracht in Afrika. De huidige machthebbers zijn 100x erger dan "die foute blanken".
Het is maar net hoe je welvaart ziet. Die masai bijvoorbeeld zijn al dolgelukkig als ze een koe hebben en een vrouw.
Het probleem in Afrika zit veel dieper dan wat men laat zien, de kolonisatie heeft Afrika juist kapotgemaakt door verschillende culturen binnen dezelfde landsgrenzen te laten leven. Al die stammenoorlogen en importheffingen helpen niet bepaald met het opstarten van een eerlijke samenleving.
  maandag 10 september 2012 @ 20:30:33 #248
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116616925
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het geen welvaart heeft gebracht, maar dat die landen pas sinds 60 jaar geen kolonisator hebben en je dus niet kunt verwachten dat het goed gaat in die landen. Europa heeft ook honderden en honderden jaren nodig gehad om op het huidige niveau te komen. Denk aan de Middeleeuwen etcetra.
  maandag 10 september 2012 @ 20:31:21 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116616976
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:29 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je welvaart ziet. Die masai bijvoorbeeld zijn al dolgelukkig als ze een koe hebben en een vrouw.
Het probleem in Afrika zit veel dieper dan wat men laat zien, de kolonisatie heeft Afrika juist kapotgemaakt door verschillende culturen binnen dezelfde landsgrenzen te laten leven. Al die stammenoorlogen en importheffingen helpen niet bepaald met het opstarten van een eerlijke samenleving.
Juist. Heel veel volkeren die leven op een grondgebied. Vandaar de vele burgeroorlogen hedendaags in Afrika. Kolonisatie is daar debet aan geweest. Die mensen daar denken niet aan technologie en vooruitgang. Die bevolkingen willen een eigen grondgebied, bevolking, gezag en erkenning van de internationale gemeenschap. Daarna pas kun je denken aan vooruitgang. Zo lang ze dat niet hebben, zullen vele landen in het continent verdeeld blijven.
pi_116617321
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het geen welvaart heeft gebracht, maar dat die landen pas sinds 60 jaar geen kolonisator hebben en je dus niet kunt verwachten dat het goed gaat in die landen. Europa heeft ook honderden en honderden jaren nodig gehad om op het huidige niveau te komen. Denk aan de Middeleeuwen etcetra.
Ik verwacht niks van de Afrikaanse wil een veilige welvarende samenleving op te bouwen, dat is het verschil.

Kijk eens naar al die corrupte klootzakken die de elite vormen in die landen. Daar zit het probleem, niet bij "Het Groote Boze Westen".

maandag 10 september 2012 @ 20:41:34 #251
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116617599
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik verwacht niks van de Afrikaanse wil een veilige welvarende samenleving op te bouwen, dat is het verschil.

Kijk eens naar al die corrupte klootzakken die de elite vormen in die landen. Daar zit het probleem, niet bij "Het Groote Boze Westen".
Je verdraait mijn post. Tuurlijk zitten er corrupte politic, maar dat zijn nog de minste zorgen die die landen hebben.

Daarnaast heb ik het over de kolonisators die vele continenten met strenge hand in de greep hielden, niet over het boze Westen. :') Dat is een stukje geschiedenis en recht waar ik nu over praat. Dat staat vast. Na de Tweede Wereldoorlog zijn de grondgebieden door de kolonisators aan bepaalde bevolkingen toegekend, helaas hebben ze geen rekening gehouden met het feit dat vele groepen elkaar niet konden uitstaan, en dat heeft de burgeroorlogen in de hand gewerkt. Dat is het proces, helaas, naar een eigen staat. Vanuit dat punt kun je naar boven kijken.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 20:42:25 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116617655
het probleem in Afrika zit hem in de manier waarop die landen onafhankelijk zijn geworden

dit is zeker in de grootste probleemlanden vrijwel altijd door 'verzetsstrijders' die tegen de grote boze kolonisator gingen vechten, die laatste zegt op een gegeven moment 'nou dan niet, who needs you anyways' en de sterkste warlord grijpt vervolgens de macht en blijft daaraan vasthouden tot hij van ouderdom komt te overlijden of een nieuwe warlord hem er weer uit trapt

beetje een vicieuze cirkel

hoe komen we van Griekenland in Afrika terecht trouwens?
  maandag 10 september 2012 @ 20:45:38 #253
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116617884
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef sp3c het volgende:
het probleem in Afrika zit hem in de manier waarop die landen onafhankelijk zijn geworden

dit is zeker in de grootste probleemlanden vrijwel altijd door 'verzetsstrijders' die tegen de grote boze kolonisator gingen vechten, die laatste zegt op een gegeven moment 'nou dan niet, who needs you anyways' en de sterkste warlord grijpt vervolgens de macht en blijft daaraan vasthouden tot hij van ouderdom komt te overlijden of een nieuwe warlord hem er weer uit trapt

beetje een vicieuze cirkel

hoe komen we van Griekenland in Afrika terecht trouwens?
Wij hadden een keer een hoogleraar in de college die ons 2 uur lang heeft bijgepraat over het proces naar een eigen staat. Reuze interessant. Zat aan zijn lippen. Prachtig.

Als je dat wil weten, moet je beginnen met lezen vanaf pagina 7. :7

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 10-09-2012 20:55:24 ]
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 20:49:11 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116618124
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wij hadden een keer een hoogleraar in de college die ons 2 uur lang heeft bijgepraat over het proces naar een eigen staat. Reuze interessant. Zat aan zijn lippen. Prachtig.
2 uur was waarschijnlijk nog te kort om zijn hele verhaal te vertelen ook

nationbuilding is enorm complicated en het proces duurt heel erg lang zelfs met de huidige moderne middelen (2 of 3 generaties volgens bv Wesley Clarke) maar in grote delen van Afrika start dat proces niet omdat er generalissimo's aan de macht zijn die vooral geinteresseert zijn in aan de macht blijven!

kun je echt het westen niet meer de schuld van geven
  maandag 10 september 2012 @ 20:49:54 #255
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116618177
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

2 uur was waarschijnlijk nog te kort om zijn hele verhaal te vertelen ook

nationbuilding is enorm complicated en het proces duurt heel erg lang zelfs met de huidige moderne middelen (2 of 3 generaties volgens bv Wesley Clarke) maar in grote delen van Afrika start dat proces niet omdat er generalissimo's aan de macht zijn die vooral geinteresseert zijn in aan de macht blijven!

kun je echt het westen niet meer de schuld van geven
Klopt. In grote lijnen heeft hij zijn verhaal verteld en dat niet eens. Gewoon het belangrijkste wat we moesten weten. Toch heb ik in die 2 uur veel geleerd over het recht van zelfbeschikking, soevereiniteit en een beetje geschiedenis. Over 3 jaar zeker een vervolgstudie aan de universiteit.

Ik geef het westen niet de schuld, maar moest ze er wel bij betrekken om mijn verhaal te doen.
pi_116620214
Grieken die denken dat ze nog puur Europeaans zijn :')
pi_116621585
Griekenland,helemaal verkracht door de crisis en regering :')
  maandag 10 september 2012 @ 22:02:58 #258
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116622817
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:04 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de politie netjes betaald wordt door de criminele organisaties die achter die stalletjes zitten.
pi_116623323
Volgens mij zet het meer zoden aan de dijk als die lui van Gouden Dageraad eens optreden tegen artsen, advocaten en topmanagers die er een sport van hebben gemaakt om de Griekse belasting te ontduiken. Maar goed, illegale negertjes zijn een veel makkelijkere zondebok natuurlijk.
pi_116623833
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 21:22 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Grieken die denken dat ze nog puur Europeaans zijn :')
Wat is "puur Europeaans" ?

Wat is puur?
Wat is "Europeaans"?
Wat is Europees?

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 10-09-2012 22:19:58 ]
pi_116624141
Sorry voor de laatste zin, trouwens Puur Europees bestaat natuurlijk niet , dua ook in Nederland zijn nazi's debiel , dat was mijn punt meer.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:24:03 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116624161
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. In grote lijnen heeft hij zijn verhaal verteld en dat niet eens. Gewoon het belangrijkste wat we moesten weten. Toch heb ik in die 2 uur veel geleerd over het recht van zelfbeschikking, soevereiniteit en een beetje geschiedenis. Over 3 jaar zeker een vervolgstudie aan de universiteit.

Ik geef het westen niet de schuld, maar moest ze er wel bij betrekken om mijn verhaal te doen.
wat je moet doen is de huidige machthebbers vervangen door diaspora of kinderen van diaspora die wel weten hoe je een land moet runnen (Obama types) en die 20/30 jaar het handje vasthouden (en het leger bewapenen) en dan niet net zoals in Afghanistan na 10 jaar al beginnen te huilen dat er niets veranderd en iedere week geforceerde verkiezingen uitschrijven want zo snel gaat dat zoals je eerder zegt idd niet

ook een optie voor Griekenland wmb :D

maar dan ben je weer aan het koloniseren en dat is flauw
pi_116624612
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:

maar dan ben je weer aan het koloniseren en dat is flauw
Dat is niet flauw. dat is arrogant, verwaand en dom .
Afrikaanse culturen moeten zelf de weg vinden naar democratie.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:31:34 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116624694
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is niet flauw. dat is arrogant, verwaand en dom .
Afrikaanse culturen moeten zelf de weg vinden naar democratie.
die weg zijn ze allang kwijt
pi_116624890
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Jammer dan. Waarom een Afrikaans land helpen?
pi_116624997
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nooit gevonden zelfs.
Democratie moet gedragen worden van binnenuit.
Door de elite, door de middenklassen, door het volk, door het leger.
Dat kun je meestal niet erin rammen met een gewelddadige overval op het land en een dictatuur.
Dat het in Japan gelukt is na 1945 is een geval apart. Kennelijk was er een deel van de elite er rijp voor en heeft de democratisering verdedigd.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:36:18 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625033
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jammer dan. Waarom een Afrikaans land helpen?
kan zo 10/20 redenen bedenken ... ze zitten allemaal in de grond
pi_116625131
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

kan zo 10/20 redenen bedenken ... ze zitten allemaal in de grond
Die hulp willen ze niet eens en het zorgt ervoor dat ze zich niet ontwikkelen.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:38:38 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625188
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nooit gevonden zelfs.[
Democratie moet gedragen worden van binnenuit.
Door de elite, door de middenklassen, door het volk, door het leger.
Dat kun je meestal niet erin rammen met een gewelddadige overval op het land en een dictatuur.
Dat het in Japan gelukt is na 1945 is een geval apart. Kennelijk was er een deel van de elite er rijp voor en heeft de democratisering verdedigd.
democratie is geen heilig eindstation ofzo

er zijn een heleboel staatsvormen mogenlijk zolang ze maar stoppen met elkaar de armen en benen af te hakken als ze verliezen met dobbelen

en ja dat moet je er op een harde manier inrammen ja
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:40:10 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625308
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die hulp willen ze niet eens en het zorgt ervoor dat ze zich niet ontwikkelen.
maakt mij dat nou uit?

van mij hoeven we ze niet te helpen maar als al die grondstoffen ineens gemakkelijker en in grotere hoeveelheden beschikbaar worden dan word mijn leventje er beter van

lijkt mij een prima reden om wat te doen en dat was je vraag volgens mij
pi_116625312
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:38 schreef sp3c het volgende:

en ja dat moet je er op een harde manier inrammen ja
Jij kiest voor de neo-fascistische oplossing ? Democratisering erinrammen door een dictatuur in te stellen.
En nog wel van buitenaf ...
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:40:57 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625361
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij kiest voor de neo-fascistische oplossing ? Democratisering erinrammen door een dictatuur in te stellen.
En nog wel van buitenaf ...
ik heb het niet over democratiseren en neo-fascisme is alleen een leuke term als je hem goed weet te gebruiken

ik heb ook nergens gezegd waar ik voor kies, enkel wat ik zou doen als ervoor gekozen zou worden
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:42:53 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625484
ow ik zei dat wel ergens

isoleren/negeren

en dan wil ik ook geen foto's zien van arme hongerige kindertjes met dikke buikjes en vliegjes op hun oogjes ... doe het goed of doe het niet is all I'm saying
pi_116625530
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

maakt mij dat nou uit?

van mij hoeven we ze niet te helpen maar als al die grondstoffen ineens gemakkelijker en in grotere hoeveelheden beschikbaar worden dan word mijn leventje er beter van

lijkt mij een prima reden om wat te doen en dat was je vraag volgens mij
Enige goede reden ja :D
pi_116625567
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb het niet over democratiseren en neo-fascisme is alleen een leuke term als je hem goed weet te gebruiken

ik heb ook nergens gezegd waar ik voor kies, enkel wat ik zou doen als ervoor gekozen zou worden
neo-fascisten zeggen vaak... we moeten nu tijdelijk een dictatuur in stellen.... ongewenste figuren aanpakken, uitschakelen, erinrammen dat iedereen moet gehoorzamen aan de junta en zijn politiek en dan pas...... kunnen we terugkeren naar democratie. Breivik suggereerde ook zoiets in zijn manifest.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:44:16 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625577
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Enige goede reden ja :D
niet de enige maar wmb een goede idd
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:44:55 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625624
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

neo-fascisten zeggen vaak... we moeten nu tijdelijk een dictatuur in stellen.... ongewenste figuren aanpakken, uitschakelen, erinrammen dat iedereen moet gehoorzamen aan de junta en zijn politiek en dan pas...... kunnen we terugkeren naar democratie. Breivik suggereerde ook zoiets in zijn manifest.
dat zeg ik alleen niet vandaar die opmerking
pi_116625722
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet de enige maar wmb een goede idd
Zou er zo geen weten
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:47:33 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116625788
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zou er zo geen weten
nee je wist er voor deze ook geen dus het verbaasd me niet dat er niet ineens 1 in je gedachten is opgesprongen _O-
pi_116625882
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee je wist er voor deze ook geen dus het verbaasd me niet dat er niet ineens 1 in je gedachten is opgesprongen _O-
Ik dacht eerst dat je hen wilde helpen
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:52:35 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116626112
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat je hen wilde helpen
grappig, die andere knakker denkt dat ik ze op wil eten ofzo :D

de waarheid is dat ik ze om verschillende (ook humanitaire) redenen best zou willen helpen als het niet zoveel zou kosten en ik de illusie zou koesteren dat we als land zo'n lange adem hadden maar ons geld is op en geduld hebben we in het westen allang niet meer

dus liefst zo min mogelijk mee bemoeien
pi_116626305
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

grappig, die andere knakker denkt dat ik ze op wil eten ofzo :D

de waarheid is dat ik ze om verschillende (ook humanitaire) redenen best zou willen helpen als het niet zoveel zou kosten en ik de illusie zou koesteren dat we als land zo'n lange adem hadden maar ons geld is op en geduld hebben we in het westen allang niet meer

dus liefst zo min mogelijk mee bemoeien
Ik geloof niet meer in die hulp. We kunnen ons geld beter meteen in sociale projecten stoppen als we t willen verspillen
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 22:58:03 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116626485
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik geloof niet meer in die hulp. We kunnen ons geld beter meteen in sociale projecten stoppen als we t willen verspillen
op dit moment kunnen we dat geld idd beter in onszelf investeren ja maar je hebt waarschijnlijk nooit in die hulp geloofd en je er denk ik nooit in verdiept ook

correct me if I'm wrong
pi_116626703
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

op dit moment kunnen we dat geld idd beter in onszelf investeren ja maar je hebt waarschijnlijk nooit in die hulp geloofd en je er denk ik nooit in verdiept ook

correct me if I'm wrong
Eerst geloofde ik er in, totdat ik wat teksten had gelezen die me aan het twijfelen brachten. Maar das wat offtopic :7
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 23:02:45 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116626752
eigenlijk is heel Afrika offtopic

maja ... what else is new _O-
pi_116629445
Over nazi's gesproken... :')

http://news.google.nl/new(...)itse-schade-WOII.ece

Tsja, je moet toch ergens je zakgeld vandaan halen he.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 23:55:34 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116629644
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:51 schreef Hathor het volgende:
Over nazi's gesproken... :')

http://news.google.nl/new(...)itse-schade-WOII.ece

Tsja, je moet toch ergens je zakgeld vandaan halen he.
really :') ?
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 00:00:29 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116629845
was er trouwens ook niet zo'n verhaal met Poolse politici die graag een veel grotere stem in Europa wenste te hebben omdat de Duitsers zoveel Polen hebben afgeschoten in WO2 :')

die kunnen best met elkaar praten voor een dealtje, lijkt me grappig _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:22:07 #289
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116630678
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:02 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk is heel Afrika offtopic

maja ... what else is new _O-
Jeweetzelf. :7
pi_116633192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:00 schreef sp3c het volgende:
was er trouwens ook niet zo'n verhaal met Poolse politici die graag een veel grotere stem in Europa wenste te hebben omdat de Duitsers zoveel Polen hebben afgeschoten in WO2 :')

Ze zijn het op vier na grootste land qua inwoners.
pi_116633500
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 07:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze zijn het op vier na grootste land qua inwoners.
Gewoon behandelen als klein kutlandje, anders gaat we misschien niet meer de neofascistische dictatoriale kant op die Frankrijk en Duitsland voor ogen hebben. Niemand mag roet in het eten gooien.
pi_116633573
Wat is er raar aan als landen compensatie eisen voor schade die ze geleden hebben?
Duitsland betaalt sinds WO2 al miljarden euro's schadevergoeding aan een voorheen niet-bestaande staat in het MO. Maar landen die er echt onder geleden hebben krijgen niks? Ik denk dat Griekenland en Polen ook beiden recht hebben op 3 Dolphin onderzeeërs elk. Net als dat ene staatje.
pi_116633588
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gewoon behandelen als klein kutlandje, anders gaat we misschien niet meer de neofascistische dictatoriale kant op die Frankrijk en Duitsland voor ogen hebben. Niemand mag roet in het eten gooien.
Eigenlijk zou Frankrijk gewoon plat gebombardeerd moeten worden; dat land is zo'n beetje dé veroorzaker van WO II en momenteel legt het doodleuk een bom onder de EU. Walgelijk land...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_116633638
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Eigenlijk zou Frankrijk gewoon plat gebombardeerd moeten worden; dat land is zo'n beetje dé veroorzaker van WO II en momenteel legt het doodleuk een bom onder de EU. Walgelijk land...
Laat me je de hand schudden. Ik ga in mijn vriendenkring zo'n beetje bekend als de grootste hater van Frankrijk op Hitler na :')
pi_116636524
pi_116638695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:23 schreef Peunage het volgende:
Wat is er raar aan als landen compensatie eisen voor schade die ze geleden hebben?
Duitsland betaalt sinds WO2 al miljarden euro's schadevergoeding aan een voorheen niet-bestaande staat in het MO. Maar landen die er echt onder geleden hebben krijgen niks? Ik denk dat Griekenland en Polen ook beiden recht hebben op 3 Dolphin onderzeeërs elk. Net als dat ene staatje.
Duitsland heeft alles al terugbetaald, jij wil het ze nog een keer over laten doen?
pi_130084393
Pakistanen aangevallen met messen op Kreta

ATHENE -
De Griekse autoriteiten moeten onmiddellijk in actie komen tegen het stijgende aantal aanvallen op buitenlanders. Mensenrechtenorganisatie Amnesty doet deze oproep nadat zo'n 20 mannen twee Pakistaanse migranten op Kreta hadden aangevallen met messen.

Amnesty liet weten dat de twee jonge mannen de organisatie benaderden, omdat ze te bang waren om naar de politie en het ziekenhuis te gaan uit angst het land uitgezet te worden.

De slachtoffers zeiden dat een groep in zwart geklede mannen in auto's en op motorfietsen hen omsingelde, toen ze dinsdagochtend vroeg op straat liepen in de stad Heraklion. De mannen vroegen waar het duo vandaan kwam, staken het tweetal vervolgens neer en schopten de buitenlanders toen ze op de grond lagen.

Eind vorig jaar werden er in Griekenland speciale politie-eenheden opgezet om racistische aanvallen te bestrijden. Er is alleen geen wet die slachtoffers zonder verblijfsstatus tijdens het politieonderzoek behoedt voor arrestatie en uitzetting. Daardoor lopen daders vrij rond, aldus Amnesty.

Sinds de economische crisis in Griekenland is uitgebroken en een vierde van de beroepsbevolking werkloos is, is de vijandigheid tegenover buitenlanders toegenomen. Hierdoor is de extreem rechtse partij Gouden Dageraad in de peilingen gestegen naar de derde plaats

http://www.telegraaf.nl/b(...)ssen_op_Kreta__.html

Was de 'gouden dageraad' knokploeg op vakantie op Kreta, of heeft de buitenlander haat ook Kreta al bereikt ?
pi_130084529
Dat hele land is kapot aan het gaan en die Nazi`s maken daar goed gebruik van.
Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik wel enige sympathie voor ze heb omdat ze wel de straat op gaan om de Grieken te helpen met eten en dergelijke.
Een bord eten kan voor iemand die honger heeft heel veel betekenen waardoor ze nu een grote sterke achterban kweken.
We kunnen trouwens de EU bedanken voor deze ellende en het is nu toch wel zeker dat de Nobel prijs een politiek middel was om de focus van de ellende af te houden.

De ironie.
pi_130085593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 02:36 schreef PKRChamp het volgende:
Dat hele land is kapot aan het gaan en die Nazi`s maken daar goed gebruik van.
Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik wel enige sympathie voor ze heb omdat ze wel de straat op gaan om de Grieken te helpen met eten en dergelijke.
Een bord eten kan voor iemand die honger heeft heel veel betekenen waardoor ze nu een grote sterke achterban kweken.
We kunnen trouwens de EU bedanken voor deze ellende en het is nu toch wel zeker dat de Nobel prijs een politiek middel was om de focus van de ellende af te houden.

De ironie.
Had jij ook wel enige sympathie voor Hitler omdat hij opkwam voor de arme Duitsers?
pi_130092785
Je kunt wel sympathie hebben met de zaak die ze aankaarten. Dat halve land is werkloos maar nog steeds stromen er nog goedkopere slavenarbeiders het land binnen om te parasiteren op wat er nog over is van Griekenland. Als een stervend dier bijt het nu naar de aasgieren die rondcirkelen.

Maar goed, als alle instanties hun werk naar behoren zouden uitvoeren waren die Pakistanen daar niet eens geweest, want illegaal. Desalniettemin is die Dageraadzooi natuurlijk van god los maar alles wat daar gebeurt is een reflectie van de situatie, een symptoom. Dat ze (EU? Troika? Griekse politici? :') ) daar maar eens iets aan doen zodat er geen voedingsbodem voor is. Anders kun je wel optreden tegen de Dageraad maar heb je de dag erna de Morgenstond.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')