Tot op zekere hoogte.quote:Op zondag 9 september 2012 01:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik wel. Mensen met bepaalde gedachten mogen zich ook verenigen toch.
Ja, dan ga je wederrechtelijke dingen doen. Hoop dat je snapt dat ik dat dan niet goed vind...quote:Op zondag 9 september 2012 01:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte.
Als jij van gedachte bent een aanslag te plegen en voorbereidende handelingen verplicht mag je dat niet meer
De PVV vergelijking gaat niet echt op.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:50 schreef Flow3r het volgende:
Ze willen immigranten Griekenland uit hebben en ik betwijfel of die vlam niet over kan slaan, ook naar Nederland bijvoorbeeld.
Het wordt steeds enger.
Banden verbreken en het land isoleren zal de zaak verergeren ben ik bang. Immigranten zullen moeten vluchten en waar worden ze nog met open armen ontvangen?
Hoeveel % van onze politie is fascistisch?
Mensen zijn zelfs te laf om toe te geven dat ze PVVstemmen.![]()
Overal in de EU dezelfde shit
Dat snap ik wel , maar ik vind nazisme dusdanig ongewest dat ik vind dat je in deze wel mag spreken van de ideologie in de kiem smoren, daar ging het mij meer om.quote:Op zondag 9 september 2012 01:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dan ga je wederrechtelijke dingen doen. Hoop dat je snapt dat ik dat dan niet goed vind...
Klopt. Mensen mogen zich verenigen. Zelfs op Europees niveau vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, kortweg EVRM genoemd. Helaas wordt er ook misbruik van gemaakt door allemaal mismakende partijen op te richten. Bij interesse kan ik eventueel opzoeken welk artikel het is?quote:Op zondag 9 september 2012 01:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nu weet je wie de leden zijn, mocht het erg worden pak je ze op. Maar dat is niet gelijk aan in de kiem smoren. Ook is het belangrijk dat mensen mogen denken wat ze willen.
Ben ik het niet mee eens. Waar houd je dan op met ideologien ongewenst verklaren?quote:Op zondag 9 september 2012 01:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat snap ik wel , maar ik vind nazisme dusdanig ongewest dat ik vind dat je in deze wel mag spreken van de ideologie in de kiem smoren, daar ging het mij meer om.
Dat er misbruik van wordt gemaakt is logisch. Dat is simpelweg niet te voorkomen.quote:Op zondag 9 september 2012 01:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Mensen mogen zich verenigen. Zelfs op Europees niveau vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, kortweg EVRM genoemd. Helaas wordt er ook misbruik van gemaakt door allemaal mismakende partijen op te richten. Bij interesse kan ik eventueel opzoeken welk artikel het is?
Nou, het wordt niet ongewenst verklaart, maar als het zulke vormen aan gaat nemen, dan mag je wel wat verwachten van de Griekse overheid. Hoewel, overheid, ze hebben geen cent om hun gat te krabben, uiteraard wel geld voor hun militaire infrastructuur, maar dat terzijde.quote:Op zondag 9 september 2012 01:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Waar houd je dan op met ideologien ongewenst verklaren?
Dan pakken ze hopelijk de mensen aan van wie bewezen kan worden dat ze schuldig zijn. De rest niet.quote:Op zondag 9 september 2012 01:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou, het wordt niet ongewenst verklaart, maar als het zulke vormen aan gaat nemen, dan mag je wel wat verwachten van de Griekse overheid. Hoewel, overheid, ze hebben geen cent om hun gat te krabben, uiteraard wel geld voor hun militaire infrastructuur, maar dat terzijde.
Degenen die schuldig zijn, zijn alleen maar uitvoerende krachten. Het belangrijkste zijn de breinen achter de daden.quote:Op zondag 9 september 2012 01:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan pakken ze hopelijk de mensen aan van wie bewezen kan worden dat ze schuldig zijn. De rest niet.
Als het bewezen kan worden dat ze erachter zitten dienen ze aangepakt te worden. Er mag niet willekeurig gestraft worden in een groep omdat er leden zijn die zich misdragen.quote:Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Degenen die schuldig zijn, zijn alleen maar uitvoerende krachten. Het belangrijkste zijn de breinen achter de daden.
Ik heb het hier over de breinen van de partij, als die zulke aanvallen op touw zetten, dan zijn ze bij voorbaat al schuldig. Een partij oprichten is een ding, je schuldig maken aan racisme en mensen aanvallen is een tweede.quote:Op zondag 9 september 2012 01:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als het bewezen kan worden dat ze erachter zitten dienen ze aangepakt te worden. Er mag niet willekeurig gestraft worden in een groep omdat er leden zijn die zich misdragen.
Ja, dat snap ik. Maar hoe weet je dat de breinen van de partij dat doen? Of ga je daar automatisch vanuit en straf je ze als er mensen van hun groepering de fout in gaan?quote:Op zondag 9 september 2012 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de breinen van de partij, als die zulke aanvallen op touw zetten, dan zijn ze bij voorbaat al schuldig. Een partij oprichten is een ding, je schuldig maken aan racisme en mensen aanvallen is een tweede.
Niet te vergelijken. Pedofiel zijn is geen ideologie, en als een pedo van de pedopartij een kind verkracht dan dient de leider van die partij ook niet automatisch opgepakt te worden.quote:Op zondag 9 september 2012 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
De pedofielen mogen ook een partij oprichten, maar zich aan kinderen vergrijpen is een tweede.
Het gaat om hetzelfde idee. Je mag een partij oprichten, maar de ideeën ten uitvoer brengen, of je ze een ideologie noemt of niet, is een tweede. Dat kan namelijk niet door de beugel. Dat punt wil ik maken.quote:Op zondag 9 september 2012 01:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Pedofiel zijn is geen ideologie, en als een pedo van de pedopartij een kind verkracht dan dient de leider van die partij ook niet automatisch opgepakt te worden.
Dat lukt je niet als je het volk door de wringer haalt. Dat gaat uiteindelijk altijd mis. Tenzij je een communisme hebt die het volk in bedwang kan houden door zware dictatuur en angsten. Maar ook dat sneuvelt uiteindelijk zoals dat met de voormalige Sovjet Unie is gebeurd.quote:Op zondag 9 september 2012 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je kan het ook in de kiem smoren. Het stelt nu nog niet zoveel voor
Ja, maar dan snap ik nog steeds niet waarom je meteen de breinen van zo'n partij op wil pakken.quote:Op zondag 9 september 2012 01:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gaat om hetzelfde idee. Je mag een partij oprichten, maar de ideeën ten uitvoer brengen, of je ze een ideologie noemt of niet, is een tweede. Dat kan namelijk niet door de beugel. Dat punt wil ik maken.
Je hebt toch altijd mensen die zulke acties op touw zetten. Aangezien dat hun doel is. Als je alleen degene oppakt die zich schuldig maken aan Nazi praktijken, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar de spil in de web moet ook aangepakt worden. Als je ze niet aanpakt, kunnen ze verder met hun partij en verder met zulke acties. Dan blijft men maar bezig.quote:Op zondag 9 september 2012 01:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, maar dan snap ik nog steeds niet waarom je meteen de breinen van zo'n partij op wil pakken.
Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat je wel zeker moet weten wie dat op touw gezet heeft. Niet dat je Pietje oppakt terwijl Jantje het brein was achter de praktijken. Loopt het echt de spuigaten uit dan pak je er zoveel mogelijk aan maar daar is tot nu toe nog helemaal geen sprake van.quote:Op zondag 9 september 2012 01:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt toch altijd mensen die zulke acties op touw zetten. Aangezien dat hun doel is. Als je alleen degene oppakt die zich schuldig maken aan Nazi praktijken, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar de spil in de web moet ook aangepakt worden. Als je ze niet aanpakt, kunnen ze verder met hun partij en verder met zulke acties. Dan blijft men maar bezig.
Dat uiteraard. Men moet het wel zeker weten dat iemand schuldig is aan zulke praktijken, aangezien het een forse beschuldiging is.quote:Op zondag 9 september 2012 01:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat je wel zeker moet weten wie dat op touw gezet heeft. Niet dat je Pietje oppakt terwijl Jantje het brein was achter de praktijken. Loopt het echt de spuigaten uit dan pak je er zoveel mogelijk aan maar daar is tot nu toe nog helemaal geen sprake van.
quote:Op zondag 9 september 2012 01:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat uiteraard. Men moet het wel zeker weten dat iemand schuldig is aan zulke praktijken, aangezien het een forse beschuldiging is.
Met armoede neemt criminaliteit toe. Immigranten worden doorgaans het hardst getroffen door de crisis, een simpele optelsom. Als migranten eenmaal behandeld worden als criminelen, dan gaan zij zich er ook naar gedragen. Dat neemt niet weg dat het recht in eigen handen nemen simpelweg achterlijk en ontoelaatbaar is. Zeker nu nergens uit blijkt dat deze handelaren iets verkeerds doen. Dan heeft het helemaal niets met recht te maken.quote:Op zondag 9 september 2012 08:34 schreef Hathor het volgende:
Iedereen gaat er voor het gemak even aan voorbij dat er in Griekenland letterlijk een golf van criminaliteit aan de gang is, die voornamelijk word veroorzaakt door buitenlanders, al dan niet illegaal. Als de autoriteiten daar dan niet adequaat tegen optreden, krijg je groepen als dat gouden dageraad die het recht in eigen hand gaan nemen. Het is gewoon een hele simpele optelsom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |