abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116603392
Ze vragen of men een marktvergunning heeft, diegene die dat niet heeft of kan overhandigen mollen ze het kraampje van. Belachelijk natuurlijk maar immigranten mét een marktvergunning laten ze toch echt met rust. Of kijk ik een ander filmpje?
pi_116604120
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:41 schreef tuinworm het volgende:
Ze vragen of men een marktvergunning heeft, diegene die dat niet heeft of kan overhandigen mollen ze het kraampje van. Belachelijk natuurlijk maar immigranten mét een marktvergunning laten ze toch echt met rust. Of kijk ik een ander filmpje?
Dan moetje het eerste filmpje in de OP ook even kijken.
  maandag 10 september 2012 @ 17:26:31 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116607943
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

In Italie zijn ook bankiers beschoten, en zijn bommen ontploft in bankkantoren. In Spanje raken dagelijks tien tot twintig aganeten gewond in gevechten met mijnwerkers in Asturie.

En daar horen we in Noord Europa inderdaad niets van. Het gaat er daar steeds harder aan toe, en echt niet alleen tegen buitenlanders. Als de bankiers en de politici het volk blijven bestelen dan zal het alleen nog maar harder gaan, en ik acht de kans groot dat het zich ook naar Noord Europa gaat uitbreiden.
Zolang de overheden hard blijven bezuinigen en de bevolking steeds harder uitzuigen, zullen dit soort praktijken veel vaker voorkomen. Zij zitten op de pluche terwijl het werkvolk lijdt. Eigenlijk is het nog niet eens zo verwonderlijk als je erover nadenkt.
pi_116608317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat mij meer om het ingrijpen in het handelen (of gebrek daaraan) van Griekenland. Of dat nu door Turkije of door de VS zal gebeuren zal mij aan mijn reet roesten. Als je dat nog niet door hebt...
2 NAVO-landen die oorlog gaan voeren... om wat gefrustreerde neonazis?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116608427
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:29 schreef Bombshell het volgende:
Ik sta er opzich niet van te kijken. De multiculturele samenleving wordt gewoon door de strot geduwd en dan zullen er groepen zijn die zich daar tegen gaan verzetten. Ze slopen overgens niet alle kraampjes van de gekleurde mensen maar volgens mij van de mensen die daar illegaal staan. Een soort van het recht in eigen hand nemen tegen de illegalen.
:')

Dit soort geweld is natuurlijk nooit goed te praten.
  maandag 10 september 2012 @ 17:45:32 #207
241662 Jian
Well, well, well
pi_116608685
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gekker nog Griekenland heeft ook nog één of ander verdedingsverdrag met Israël, in het geval van een aanval door Turkije. Wordt een zooitje !
pi_116608693
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 15:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, van die Spanjaarden kwam hier ook in het nieuws :) Maar dat beschieten enzo is wel heel heftig. Ben benieuwd of we straks een burgeropstand krijgen, ik hoop het niet ;(
Ik hoop het wel, dat zou betekenen dat het volk niet meer geloofd in de Europese droom en dat er een kans is op vrijheid.
pi_116609286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:44 schreef beware_reageerd het volgende:
Over 2 jaar in dit theater,,,, Koop nu alvast uw kaarten..

En het gaat nog veel erger worden, mark my words.
Precies.
pi_116610352
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:45 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik hoop het wel, dat zou betekenen dat het volk niet meer geloofd in de Europese droom en dat er een kans is op vrijheid.
Hopen op een (burger) oorlog? Je bent niet goed wijs man :') Of ben jij een van de vele helden die het alleen toe durft te juichen vanachter je toetsenbord maar te schijterig is om zelf de wapens op te pakken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116610690
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hopen op een (burger) oorlog? Je bent niet goed wijs man :') Of ben jij een van de vele helden die het alleen toe durft te juichen vanachter je toetsenbord maar te schijterig is om zelf de wapens op te pakken?
Het lijkt me wel wat. Beetje spanning in Europa. Es een keer echt nieuws, in plaats van de nieuwe bokshandschoenen van Badr of een Eurovisiesongfestival :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116611164
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me wel wat. Beetje spanning in Europa. Es een keer echt nieuws, in plaats van de nieuwe bokshandschoenen van Badr of een Eurovisiesongfestival :')

Toch kan ik me niet ontrekken aan het idee dat er momenteel steeds meer een pre-WWI mentaliteitje ontstaat. "Een oorlogje zal alles schoonwassen", dat idee. Men ging zingend de oorlog in, "We'll all be home by christmas!". Kerstmis liet alleen erg lang op zich wachten voor een heleboel mensen in het voorjaar van 1914.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116611192
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben jij dan vrijwilliger ? Als een van de eersten wordt je gemarteld en doodgeschoten ?
Heel leuk hoor.. Beetje spanning is goed voor de mens
pi_116611252
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Toch kan ik me niet ontrekken aan het idee dat er momenteel steeds meer een pre-WWI mentaliteitje ontstaat. "Een oorlogje zal alles schoonwassen", dat idee. Men ging zingend de oorlog in, "We'll all be home by christmas!". Kerstmis liet alleen erg lang op zich wachten voor een heleboel mensen in het voorjaar van 1914.
nou nou..... er is geen grote spanning tussen naties op dit moment in Europa.
Niet zo overbezorgd zijn.
pi_116611360
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben jij dan vrijwilliger ? Als een van de eersten wordt je gemarteld en doodgeschoten ?
Heel leuk hoor.. Beetje spanning is goed voor de mens
Neuh, ik kijk het wel lekker aan vanuit het veilige Colombia.

Als je ziet hoe dit land uit de oorlog komt, zou het Europa geen kwaad doen. Ben het dus met Barbusse eens; die WWI-houding zou de zaken weer wat opschudden.

Theo Maassen had daar al eens een goed stuk over; "in een oorlog zie je een slachtoffer liggen, is dan het eerste wat je denkt: 'die schoenen kunnen echt niet meer!' "?

Weer es even duidelijk hebben wat nou de echt belangrijke zaken van het leven zijn.

Turkse taalles voor Marokkanen en 150 Nederlandse pinguins op straat zijn ineens niet zo belangrijk meer. ^O^

pi_116611645
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou nou..... er is geen grote spanning tussen naties op dit moment in Europa.
Niet zo overbezorgd zijn.
Niet tussen de landen onderling maar wel tussen de etnische volkeren en de etnische minderheden die in de Europese landen wonen.
pi_116611749
Het noorden moet gewoon stoppen met steun aan het dode paard Griekenland. Helaas is Merkel niet zo slim.

maandag 10 september 2012 @ 18:59:59 #218
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116611824
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Laat ze stoer doen. Mensen denken dat oorlog een spelletje is, maar als je de boeken erop naslaat, dan lees je over veldslagen waar 10.000den mannen per dag sneuvelden. Allemaal cijfers op papier die de Maarschalk aan het eind van de dag onder ogen kreeg.
pi_116611891
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Laat ze stoer doen. Mensen denken dat oorlog een spelletje is, maar als je de boeken erop naslaat, dan lees je over veldslagen waar 10.000den mannen per dag sneuvelden. Allemaal cijfers op papier die de Maarschalk aan het eind van de dag onder ogen kreeg.
Wees eerlijk; zou jij 10.000en willekeurige mensen die je niet kent missen?

maandag 10 september 2012 @ 19:03:54 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612006
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wees eerlijk; zou jij 10.000en willekeurige mensen die je niet kent missen?
Die zou ik niet missen, maar het spreekt wel boekdelen. Tegenwoordig heeft men effectievere wapens en raketten. Stel je voor wat die kunnen aanrichten als het extreem uit de hand loopt. De mensheid mag een oorlog gaan voeren, nadat ik dood ben. Heel egoïstisch, maar toch.

Volgens Breivik breekt de hel in 2080 los in Europa. Gelukkig leef ik dan niet meer.
pi_116612056
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die zou ik niet missen, maar het spreekt wel boekdelen. Tegenwoordig heeft men effectievere wapens en raketten. Stel je voor wat die kunnen aanrichten als het extreem uit de hand loopt. De mensheid mag een oorlog gaan voeren, nadat ik dood ben. Heel egoïstisch, maar toch.
Het is niet de oorlog zelf die goed is (want oorlog is vreselijk), maar de broodnodige maatschappelijke herdefiniering van wat belangrijk is.

pi_116612096
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:03 schreef Jellereppe het volgende:

Volgens Breivik breekt de hel in 2080 los in Europa.
Jij gelooft die domme terrorist werkelijk? :o

maandag 10 september 2012 @ 19:06:47 #223
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612122
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is niet de oorlog zelf die goed is (want oorlog is vreselijk), maar de broodnodige maatschappelijke herdefiniering van wat belangrijk is.
Ik snap wat mensen willen. Alles in puin, zodat we opnieuw met de opbouw kunnen beginnen, maar wat er aan vooraf gaat, dat hoef ik en velen met mij niet mee te maken. Daar passen we voor.
  maandag 10 september 2012 @ 19:07:07 #224
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612135
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij gelooft die domme terrorist werkelijk? :o
Als ik dit soort artikelen lees, dan denk ik er wel aan, ja.
pi_116612220
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees je selectief posts?
Allah Al Watan Al Malik
pi_116612227
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik snap wat mensen willen. Alles in puin, zodat we opnieuw met de opbouw kunnen beginnen, maar wat er aan vooraf gaat, dat hoef ik en velen met mij niet mee te maken. Daar passen we voor.
Dan moet je vooral die Griekse kankerzooi blijven steunen met veel geld van hardwerkende Noord-Europeanen. :')

Die neonazi's zijn gestoord, maar hun reactie is wel begrijpelijk; illegale immigranten verdienen aardig terwijl het gros van 400 euro per maand moet rondkomen.

maandag 10 september 2012 @ 19:09:54 #227
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612273
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan moet je vooral die Griekse kankerzooi blijven steunen met veel geld van hardwerkende Noord-Europeanen. :')

Die neonazi's zijn gestoord, maar hun reactie is wel begrijpelijk; illegale immigranten verdienen aardig terwijl het gros van 400 euro per maand moet rondkomen.
De mensen die werden aangevallen waren legitiem in het land. Ze lieten zelfs hun papieren zien. De Neo-Nazi's zijn gewoon een zooitje die buitenlanders aanvallen en maken daarin geen onderscheid tussen illegalen en niet-illegalen.

De bezuinigingen van de Griekse overheid is het merendeel van de Grieken naar het hoofd gestegen. Dan komen dit soort rechtsextremistische gevoelens weer naar bovendrijven en daar spinnen de Neo-Nazi's garen bij.
pi_116612337
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De mensen die werden aangevallen waren legitiem in het land. Ze lieten zelfs hun papieren zien. De Neo-Nazi's zijn gewoon een zooitje die buitenlanders aanvallen en maken daarin geen onderscheid tussen illegalen en niet-illegalen.
Volgens het bericht werden alleen de illegalen aangevallen. Nog niet goed (daar is de politie voor), maar wel begrijpelijker.

pi_116612406
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens het bericht werden alleen de illegalen aangevallen. Nog niet goed (daar is de politie voor), maar wel begrijpelijker.
Alsof je aan iemand kan ruiken of ie illegaal is of niet. Denk je dat iedereen zijn of haar id bij zich heeft? Ze zijn niet eens bevoegd om er naar te vragen. Maar ja, als je nee zegt, dan zal je kraam overhoop worden gehaald. Begrijpelijk he.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 september 2012 @ 19:13:31 #230
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612430
quote:

[..]

D'r worden ook niet-illegalen aangevallen. Bij eventuele interesse kan ik wat bronnen voor je opzoeken. Tevens is geweld nooit goed te praten. Daarmee escaleert de zaak alleen. Tevens willen de Neo-Nazi's Turkije binnenvallen. :') Gelukkig hebben ze de mankracht er niet voor, maar stel je voor. Wat een bloedbad zou dat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 10-09-2012 19:20:19 ]
pi_116612485
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef El_Matador het volgende:

Moeten ze maar van hun luie autochtone reet af komen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 10 september 2012 @ 19:15:09 #232
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116612499
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 19:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof je aan iemand kan ruiken of ie illegaal is of niet. Denk je dat iedereen zijn of haar id bij zich heeft? Ze zijn niet eens bevoegd om er naar te vragen. Maar ja, als je nee zegt, dan wordt je kraam overhoop gehaald. Begrijpelijk he.
Ik heb het over de immigranten in het filmpje. De Neo-Nazi's hebben hun waar gewoon vernield, terwijl ze legaal in het land verbleven. Tevens hebben de Neo-Nazi's toegegeven dat ze racistisch zijn. Probeer niet goed te praten wat ze hebben gedaan, want dat is het niet.

Je merkt de laatste jaren dat er steeds meer Europese landen in lichterlaaie staan. Terwijl we eerst dachten dat het ons nooit zou overkomen.

In Spanje worden zelfs supermarkten door de armen overvallen, om met winkelwagentjes vol met voedsel weer de winkel uit te vluchten. Ben benieuwd hoe het de komende jaren verder gaat. In Griekenland zal de situatie alleen maar verergeren. De Griekse overheid heeft weer een bezuinigingsronde van een aantal tientallen miljarden euro's aangekondigd. Nog meer armoede die het land zal verdelen. Chapeau Europa.
pi_116612905
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb dat liever dan een vorm van slavernij.
  maandag 10 september 2012 @ 19:30:40 #234
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116613315
quote:

[..]

Laat ik je uit je droom helpen. Een percentage van 50% van de agenten in Griekenland stemt op de Neo-Nazi's. Ik heb mijn vraagtekens erbij of de politie het allemaal zo erg vindt. Een groot gedeelte van de agenten in Griekenland is zo corrupt als de pest.
pi_116614008
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Laat ik je uit je droom helpen. Een percentage van 50% van de agenten in Griekenland stemt op de Neo-Nazi's. Ik heb mijn vraagtekens erbij of de politie het allemaal zo erg vindt. Een groot gedeelte van de agenten in Griekenland is zo corrupt als de pest.
Het beste lijkt mij voor de immigranten om dat failliete Griekenland te verlaten. Ze zijn ongewenst, de politie bied geen bescherming en het is geestelijk moeilijk te verteren om zo te leven.
  maandag 10 september 2012 @ 19:47:40 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614317
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:42 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het beste lijkt mij voor de immigranten om dat failliete Griekenland te verlaten. Ze zijn ongewenst, de politie bied geen bescherming en het is geestelijk moeilijk te verteren om zo te leven.
Geen idee wat de beste oplossing is voor die immigranten, maar ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met Griekenland. Ze hebben niet alleen een hekel aan immigranten, maar ook aan hun grote buur en vijand, Turkije.
pi_116614450
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Geen idee wat de beste oplossing is voor die immigranten, maar ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met Griekenland. Ze hebben niet alleen een hekel aan immigranten, maar ook aan hun grote buur en vijand, Turkije.
Ik denk niet dat de Turken wakker liggen van een paar rellende Grieken. Het gaat beter dan ooit in Turkije en de Grieken zijn vooral boos op hun eigen regering. Verder lijkt mij het beste dat die immigranten vertrekken, als ik een van die Afrikanen op die markt was had ik of iemand neergestoken van dat clubje of ik had mijn spullen gepakt en ik was nooit meer teruggekomen. Er is voorlopig geen uitzicht op herstel in Griekenland en hoe langer deze situatie aanhoud hoe normaler mensen het gaan vinden om immigranten verrot te schoppen.
  maandag 10 september 2012 @ 19:52:14 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614533
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Turken wakker liggen van een paar rellende Grieken. Het gaat beter dan ooit in Turkije en de Grieken zijn vooral boos op hun eigen regering. Verder lijkt mij het beste dat die immigranten vertrekken, als ik een van die Afrikanen op die markt was had ik of iemand neergestoken van dat clubje of ik had mijn spullen gepakt en ik was nooit meer teruggekomen. Er is voorlopig geen uitzicht op herstel in Griekenland en hoe langer deze situatie aanhoud hoe normaler mensen het gaan vinden om immigranten verrot te schoppen.
Helemaal eens met je post. De vraag is alleen waar moeten die immigranten naar toe? In veel landen ziet men immigranten liever gaan dan komen.
pi_116614638
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Helemaal eens met je post. De vraag is alleen waar moeten die immigranten naar toe? In veel landen ziet men immigranten liever gaan dan vertrekken.
Dat is een goeie ja, ik zou bijna willen zeggen terug naar eigen land als de situatie daar beter is dan nu in Griekenland.
  maandag 10 september 2012 @ 19:54:52 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116614676
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is een goeie ja, ik zou bijna willen zeggen terug naar eigen land als de situatie daar beter is dan nu in Griekenland.
Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. Veel landen in Afrika hebben pas sinds 60 jaar geen kolonisator meer. En het kost gewoon veel tijd om een staat en rechtssysteem in het leven te roepen, laat staan om welvarend te worden. Helemaal omdat er verschillende bevolkingen in een land leven, die hun eigen land willen. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en is het land gesplitst in Noord en Zuid-Sudan. Het zuiden is nog bezig met het creëren van een staat, maar bijvoorbeeld een rechtssysteem ontbreekt in Zuid-Sudan, waardoor de criminaliteit heel hoog ligt. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.

Sudan is het grootste land van Afrika, immens, en heel veel natuur en grondstoffen, maar wel heel arm. Zelfs verhalen bekend van mensen die drie dagen lang door de modder liepen om hun stem te kunnen uitbrengen tijdens de verkiezingen. Dat zegt wel wat over het doorzettingsvermogen van die mensen en hoe graag ze een eigen regering willen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 10-09-2012 20:16:10 ]
pi_116614857
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en zijn ze net bezig met het creëren van een staat. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.
Dan zou ik mijn heil zoeken in Z-Amerika alleen de reis is wel een enorm probleem.
pi_116614996
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

toch vind ik het een rare situatie. Even in het midden gelaten of ze alleen illegalen aanvallen, of ook illegalen: er staan in ieder geval blijkbaar illegalen tussen. Waarom laat de politie die situatie gewoon bestaan en controleert men er blijkbaar niet goed op?
  maandag 10 september 2012 @ 20:02:52 #243
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116615157
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

toch vind ik het een rare situatie. Even in het midden gelaten of ze alleen illegalen aanvallen, of ook illegalen: er staan in ieder geval blijkbaar illegalen tussen. Waarom laat de politie die situatie gewoon bestaan en controleert men er blijkbaar niet goed op?
Veel politieagenten staan achter de Neo-Nazi's. Volgens het nieuws stemt 50% van de agenten op de Neo-Nazi's. Lijkt mij duidelijk genoeg waar het probleem ligt. Daarnaast gaat de Griekse overheid binnenkort nog tientallen miljarden extra bezuinigen, om toch maar in aanmerking te komen voor krediet. Het is gewoon een benarde situatie waar Griekenland momenteel in zit.
pi_116615246
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Veel politieagenten staan achter de Neo-Nazi's. Volgens het nieuws stemt 50% van de agenten op de Neo-Nazi's. Lijkt mij duidelijk genoeg waar het probleem ligt. Daarnaast gaat de Griekse overheid binnenkort nog tientallen miljarden extra bezuinigen, om toch maar in aanmerking te komen voor krediet. Het is gewoon een benarde situatie waar Griekenland momenteel in zit.
dat zal ik niet tegenspreken, maar waarom staat de politie dan niet drie keer per dag die kraampjes te controleren?
  maandag 10 september 2012 @ 20:04:35 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116615275
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:04 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat zal ik niet tegenspreken, maar waarom staat de politie dan niet drie keer per dag die kraampjes te controleren?
Het antwoord moet ik je schuldig blijven!
pi_116616732
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Veel Afrikaanse landen zijn arm. Vele oorlogen en het continent is tientallen jaar gekoloniseerd door haar kolonisators, zoals Frankrijk, Engeland etc. Veel landen in Afrika hebben pas sinds 60 jaar geen kolonisator meer. En het kost gewoon veel tijd om een staat en rechtssysteem in het leven te roepen, laat staan om welvarend te worden. Helemaal omdat er verschillende bevolkingen in een land leven, die hun eigen land willen. In Sudan hebben ze net een burgeroorlog achter de rug en is het land gesplitst in Noord en Zuid-Sudan. Het zuiden is nog bezig met het creëren van een staat, maar bijvoorbeeld een rechtssysteem ontbreekt in Zuid-Sudan, waardoor de criminaliteit heel hoog ligt. Ik schat dat het minimaal 100 jaar nodig heeft voordat Afrika een beetje rijkdom in huis heeft.

Sudan is het grootste land van Afrika, immens, en heel veel natuur en grondstoffen, maar wel heel arm. Zelfs verhalen bekend van mensen die drie dagen lang door de modder liepen om hun stem te kunnen uitbrengen tijdens de verkiezingen. Dat zegt wel wat over het doorzettingsvermogen van die mensen en hoe graag ze een eigen regering willen.
Juist de kolonisatie heeft nog iets van welvaart gebracht in Afrika. De huidige machthebbers zijn 100x erger dan "die foute blanken".

pi_116616879
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist de kolonisatie heeft nog iets van welvaart gebracht in Afrika. De huidige machthebbers zijn 100x erger dan "die foute blanken".
Het is maar net hoe je welvaart ziet. Die masai bijvoorbeeld zijn al dolgelukkig als ze een koe hebben en een vrouw.
Het probleem in Afrika zit veel dieper dan wat men laat zien, de kolonisatie heeft Afrika juist kapotgemaakt door verschillende culturen binnen dezelfde landsgrenzen te laten leven. Al die stammenoorlogen en importheffingen helpen niet bepaald met het opstarten van een eerlijke samenleving.
  maandag 10 september 2012 @ 20:30:33 #248
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116616925
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het geen welvaart heeft gebracht, maar dat die landen pas sinds 60 jaar geen kolonisator hebben en je dus niet kunt verwachten dat het goed gaat in die landen. Europa heeft ook honderden en honderden jaren nodig gehad om op het huidige niveau te komen. Denk aan de Middeleeuwen etcetra.
  maandag 10 september 2012 @ 20:31:21 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116616976
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:29 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je welvaart ziet. Die masai bijvoorbeeld zijn al dolgelukkig als ze een koe hebben en een vrouw.
Het probleem in Afrika zit veel dieper dan wat men laat zien, de kolonisatie heeft Afrika juist kapotgemaakt door verschillende culturen binnen dezelfde landsgrenzen te laten leven. Al die stammenoorlogen en importheffingen helpen niet bepaald met het opstarten van een eerlijke samenleving.
Juist. Heel veel volkeren die leven op een grondgebied. Vandaar de vele burgeroorlogen hedendaags in Afrika. Kolonisatie is daar debet aan geweest. Die mensen daar denken niet aan technologie en vooruitgang. Die bevolkingen willen een eigen grondgebied, bevolking, gezag en erkenning van de internationale gemeenschap. Daarna pas kun je denken aan vooruitgang. Zo lang ze dat niet hebben, zullen vele landen in het continent verdeeld blijven.
pi_116617321
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het geen welvaart heeft gebracht, maar dat die landen pas sinds 60 jaar geen kolonisator hebben en je dus niet kunt verwachten dat het goed gaat in die landen. Europa heeft ook honderden en honderden jaren nodig gehad om op het huidige niveau te komen. Denk aan de Middeleeuwen etcetra.
Ik verwacht niks van de Afrikaanse wil een veilige welvarende samenleving op te bouwen, dat is het verschil.

Kijk eens naar al die corrupte klootzakken die de elite vormen in die landen. Daar zit het probleem, niet bij "Het Groote Boze Westen".

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')