quote:De politie in Griekenland doet onderzoek naar een actie van de extreem-rechtse partij Gouden Dageraad. In een voorstad van Athene vielen vrijdag zo'n dertig aanhangers in uniform buitenlandse straatverkopers lastig. Ze vroegen hen om hun papieren en vernielden kraampjes en handelswaar.
Dat gebeurde in de havenstad Rafina. Mogelijk waren er ook twee parlementsleden van Gouden Dageraad bij betrokken. De partij heeft zelf beelden van de actie verspreid.
Op de beelden is te zien dat autochtone Grieken niet worden lastig gevallen. Omstanders wilden of durfden niet in te grijpen.
Meer acties
Gouden Dageraad heeft een klacht ingediend bij de politie. Actievoerders zeggen dat ze in Rafina illegale immigranten hebben gezien. De partij dreigt met meer van dit soort acties tegen buitenlanders.
Gouden Dageraad haalde bij de verkiezingen in juni 21 zetels in het Griekse parlement. De partij haalt regelmatig het nieuws met gewelddadige acties tegen illegale buitenlanders.
In mei wilden zo'n 200 aanhangers een oude fabriek bestormen, waar illegalen woonden. Kort daarvoor was een Griek doodgestoken. De verdachte was een immigrant van Afghaanse afkomst.
http://www.bnr.nl/topic/g(...)ekt-aanval-neonazi-squote:De Griekse politie gaat onderzoek doen naar een incident waarbij mogelijk twee parlementariërs van neonazipartij Gouden Dageraad zijn betrokken.
De aanleiding is een video die de partij zelf heeft vrijgegeven waarop te zien is hoe ongeveer 30 militanten in uniform en met Griekse vlaggen de papieren controleren van buitenlandse straatverkopers en vervolgens hun kraampjes en hun spullen om- en wegschoppen.
Het incident gebeurde vrijdag in de kustplaats Rafina, vlakbij Athene. Politie en voorbijgangers grepen niet in, blijkt uit de video.
Gouden Dageraad won bij de verkiezingen in juni 18 van de 300 zetels in het Griekse parlement. De partij wordt verdacht van betrokkenheid bij aanvallen op immigranten en vluchtelingen.
Onderzoek rechtmatigheid partij
De Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa riep Griekenland onlangs op de rechtmatigheid van Gouden Dageraad te onderzoeken. Hij riep ook op tot een gedegen onderzoek naar de vermeende banden tussen de partij en de politie.
Commissaris Nils Muiznieks noemde Gouden Dageraad de meest openlijke neonazipartij in Europa.
De partij heeft de potentie om uit te groeien tot de derde partij van Griekenland, bleek uiteen recente peiling. De partij zou kunnen rekenen op 10,5 procent van de stemmen. Bij de verkiezingen in juni was dat 6,9 procent.
quote:Gouden Dageraad haalde bij de verkiezingen in juni 21 zetels in het Griekse parlement.
quote:Gouden Dageraad won bij de verkiezingen in juni 18 van de 300 zetels in het Griekse parlement.
Laat Turkije maar dat land binnenvallen en koloniseren dan..quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:44 schreef beware_reageerd het volgende:
Over 2 jaar in dit theater,,,, Koop nu alvast uw kaarten..
En het gaat nog veel erger worden, mark my words.
ja oorlog gaat de problemen oplossenquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat Turkije maar dat land binnenvallen en koloniseren dan..
Als het erger gaat worden, als in etnische zuiveringen, dan zou ik een oorlog om dat te voorkomen niet erg vinden nee.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja oorlog gaat de problemen oplossen
Hoezo is het dan al oorlog?quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:52 schreef sp3c het volgende:
op het moment dat er etnische zuiveringen plaats vinden is het al oorlog en zeker Turkije moet zich hier ver buiten houden
de Grieken zijn tot de tanden toe bewapend en ze hebben een hekel aan Turken, een invasie van de Turken betekend een gigantisch bloedbad ... geen goed plan in geen enkele situatie
ken jij gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog?quote:
Ja, ik ken gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog. In Marokko zijn er in de jaren 70-80 bijv. kleinschalige zuiveringen geweest onder de berberbevolking in het noorden. Maar er was geen oorlog.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ken jij gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog?
mensen vinden dat niet leuk en die gaan zich ertegen verzetten
Hierin kan ik mij uitstekend vinden. In tegenstelling tot wat Mutant bazelt, geloof ik echter niet dat Griekenland te koloniseren valt. Griekenland telt talloze eilanden, waarvan vele eilanden beschikking hebben over luchtafweergeschut (AA's en AAW's). Daarmee is een aanval over water een eerder voor de hand liggende keuze.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:52 schreef sp3c het volgende:
de Grieken zijn tot de tanden toe bewapend en ze hebben een hekel aan Turken, een invasie van de Turken betekend een gigantisch bloedbad ... geen goed plan in geen enkele situatie
ook goed, ik acht het allemaal vrij onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ik ken gevallen van etnische zuiveringen zonder oorlog. In Marokko zijn er in de jaren 70-80 bijv. kleinschalige zuiveringen geweest onder de berberbevolking in het noorden. Maar er was geen oorlog.
Griekenland is economisch en sociaal kapot, een burgeroorlog zou nog best kunnen inderdaad. Maar of de autochtone Griek bereid is om zijn leven op het spel te zetten om een allochtoon of immigrant te redden.. ik waag het te betwijfelen. De apathie van de Griekse overheid in deze is verontrustend.
Dus jij acht het niet noodzakelijk om militair in te grijpen om etnische zuiveringen te voorkomen. Ik heb het dus niet over nu, maar als het daadwerkelijk zover zou komen. Hoe zou jij dan ingrijpen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook goed, ik acht het allemaal vrij onwaarschijnlijk
geziend de staat van de Griekse strijdkrachten lijkt het me iig heel dom om er militair in te gaan grijpen ... volgens mij is de krijgsmacht de enige post waar ze uberhaupt niet bezuinigen
nietquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij acht het niet noodzakelijk om militair in te grijpen om etnische zuiveringen te voorkomen. Ik heb het dus niet over nu, maar als het daadwerkelijk zover zou komen. Hoe zou jij dan ingrijpen?
Dat hebben we al heel lang.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:44 schreef beware_reageerd het volgende:
Over 2 jaar in dit theater,,,, Koop nu alvast uw kaarten..
En het gaat nog veel erger worden, mark my words.
Tja, dat heeft destijds in Duitsland ook niet echt geholpen..quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet
alle banden verbreken en het land isoleren van de rest van de wereld tot ze normaal doen
Dat hebben ze al gedaan met dat deel van Griekenland dat nu West-Turkije is. Bloedbad geweest.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat Turkije maar dat land binnenvallen en koloniseren dan..
Het zal niet direct helpen, maar afsluiten van de rest is wel de weg te gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat heeft destijds in Duitsland ook niet echt geholpen..
In Irak ook niet. Afghanistan eveneens..Iran idem.
Laten we dan maar hopen dat de Griekse overheid snel gaat handelen om de tikkende tijdbom te ontmantelen. En dat geldt uiteraard voor beiden zaken. 1) de influx van illegale immigranten zoveel mogelijk beperken 2) de rechts-extremistische groeperingen die de wet overtreden keihard aanpakkenquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:22 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Het zal niet direct helpen, maar afsluiten van de rest is wel de weg te gaan.
Ingrijpen kan amper, dat moet van binnenuit komen.
Als het van buitenaf komt is het weer de agressor tegen de arme grieken. (die ondertussen hun eigen bevolking uitmoord)
Hoe je het doet, je doet het nooit goed.... En dat is gelijk het grootste gevaar.
Van binnenuit moet de weg naar andere omstandigheden ontstaan, niet vanuit een ander land.
het gaat mij helemaal niet om het helpen van de arme Grieken, ik wil er gewoon geen last van hebbenquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat heeft destijds in Duitsland ook niet echt geholpen..
In Irak ook niet. Afghanistan eveneens..Iran idem.
Dat was juist andersom, Griekenland die Turkije aanviel om het Megali Idea, dit dus.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan met dat deel van Griekenland dat nu West-Turkije is. Bloedbad geweest.
http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=283673quote:We will take Istanbu,Izmir as well as the Black Sea back" and "Yes, we are racist and nationalist and we are not hiding that
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilungquote:Leden van de SA werden 'Bruinhemden' genoemd, naar de kleur van hun uniformen. Aan hun bovenarm droegen zij een rode band met een hakenkruis (swastika). In de jaren '20 en begin jaren '30 oefende de SA een ware straatterreur uit. De SA-mannen bestormden joodse winkels, verstoorden communistische en sociaaldemocratische partijvergaderingen en intimideerden mensen
Goede punten. 1 zullen ze wel moeten.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat de Griekse overheid snel gaat handelen om de tikkende tijdbom te ontmantelen. En dat geldt uiteraard voor beiden zaken. 1) de influx van illegale immigranten zoveel mogelijk beperken 2) de rechts-extremistische groeperingen die de wet overtreden keihard aanpakken
http://brabosh.com/2012/05/16/pqpct-hwa/quote:De leider van de Griekse neonazistische partij Chryssi Avghi (Gouden Dageraad), die door de verkiezingen van 6 mei in het parlement is geraakt, heeft tijdens een televisiegesprek het bestaan van de gaskamers ontkend. “Auschwitz, welk Auschwitz? Ik ben er nooit geweest. Wat is er gebeurd? Bent u er geweest?”, vroeg partijleider Nikos Mihaloliakos zich af in een uitzending zondagavond op de commerciële zender Méga. “Er waren geen ovens, geen gaskamers, dat is een leugen”, voegde hij eraan toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |