Je verdraait mijn post. Tuurlijk zitten er corrupte politic, maar dat zijn nog de minste zorgen die die landen hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik verwacht niks van de Afrikaanse wil een veilige welvarende samenleving op te bouwen, dat is het verschil.
Kijk eens naar al die corrupte klootzakken die de elite vormen in die landen. Daar zit het probleem, niet bij "Het Groote Boze Westen".
Wij hadden een keer een hoogleraar in de college die ons 2 uur lang heeft bijgepraat over het proces naar een eigen staat. Reuze interessant. Zat aan zijn lippen. Prachtig.quote:Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef sp3c het volgende:
het probleem in Afrika zit hem in de manier waarop die landen onafhankelijk zijn geworden
dit is zeker in de grootste probleemlanden vrijwel altijd door 'verzetsstrijders' die tegen de grote boze kolonisator gingen vechten, die laatste zegt op een gegeven moment 'nou dan niet, who needs you anyways' en de sterkste warlord grijpt vervolgens de macht en blijft daaraan vasthouden tot hij van ouderdom komt te overlijden of een nieuwe warlord hem er weer uit trapt
beetje een vicieuze cirkel
hoe komen we van Griekenland in Afrika terecht trouwens?
2 uur was waarschijnlijk nog te kort om zijn hele verhaal te vertelen ookquote:Op maandag 10 september 2012 20:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wij hadden een keer een hoogleraar in de college die ons 2 uur lang heeft bijgepraat over het proces naar een eigen staat. Reuze interessant. Zat aan zijn lippen. Prachtig.
Klopt. In grote lijnen heeft hij zijn verhaal verteld en dat niet eens. Gewoon het belangrijkste wat we moesten weten. Toch heb ik in die 2 uur veel geleerd over het recht van zelfbeschikking, soevereiniteit en een beetje geschiedenis. Over 3 jaar zeker een vervolgstudie aan de universiteit.quote:Op maandag 10 september 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
2 uur was waarschijnlijk nog te kort om zijn hele verhaal te vertelen ook
nationbuilding is enorm complicated en het proces duurt heel erg lang zelfs met de huidige moderne middelen (2 of 3 generaties volgens bv Wesley Clarke) maar in grote delen van Afrika start dat proces niet omdat er generalissimo's aan de macht zijn die vooral geinteresseert zijn in aan de macht blijven!
kun je echt het westen niet meer de schuld van geven
Ik ga er vanuit dat de politie netjes betaald wordt door de criminele organisaties die achter die stalletjes zitten.quote:Op maandag 10 september 2012 20:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat zal ik niet tegenspreken, maar waarom staat de politie dan niet drie keer per dag die kraampjes te controleren?
Wat is "puur Europeaans" ?quote:Op maandag 10 september 2012 21:22 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Grieken die denken dat ze nog puur Europeaans zijn
wat je moet doen is de huidige machthebbers vervangen door diaspora of kinderen van diaspora die wel weten hoe je een land moet runnen (Obama types) en die 20/30 jaar het handje vasthouden (en het leger bewapenen) en dan niet net zoals in Afghanistan na 10 jaar al beginnen te huilen dat er niets veranderd en iedere week geforceerde verkiezingen uitschrijven want zo snel gaat dat zoals je eerder zegt idd nietquote:Op maandag 10 september 2012 20:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. In grote lijnen heeft hij zijn verhaal verteld en dat niet eens. Gewoon het belangrijkste wat we moesten weten. Toch heb ik in die 2 uur veel geleerd over het recht van zelfbeschikking, soevereiniteit en een beetje geschiedenis. Over 3 jaar zeker een vervolgstudie aan de universiteit.
Ik geef het westen niet de schuld, maar moest ze er wel bij betrekken om mijn verhaal te doen.
Dat is niet flauw. dat is arrogant, verwaand en dom .quote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:
maar dan ben je weer aan het koloniseren en dat is flauw
die weg zijn ze allang kwijtquote:Op maandag 10 september 2012 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is niet flauw. dat is arrogant, verwaand en dom .
Afrikaanse culturen moeten zelf de weg vinden naar democratie.
Jammer dan. Waarom een Afrikaans land helpen?quote:
Nooit gevonden zelfs.quote:
kan zo 10/20 redenen bedenken ... ze zitten allemaal in de grondquote:Op maandag 10 september 2012 22:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jammer dan. Waarom een Afrikaans land helpen?
Die hulp willen ze niet eens en het zorgt ervoor dat ze zich niet ontwikkelen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan zo 10/20 redenen bedenken ... ze zitten allemaal in de grond
democratie is geen heilig eindstation ofzoquote:Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nooit gevonden zelfs.[
Democratie moet gedragen worden van binnenuit.
Door de elite, door de middenklassen, door het volk, door het leger.
Dat kun je meestal niet erin rammen met een gewelddadige overval op het land en een dictatuur.
Dat het in Japan gelukt is na 1945 is een geval apart. Kennelijk was er een deel van de elite er rijp voor en heeft de democratisering verdedigd.
maakt mij dat nou uit?quote:Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die hulp willen ze niet eens en het zorgt ervoor dat ze zich niet ontwikkelen.
Jij kiest voor de neo-fascistische oplossing ? Democratisering erinrammen door een dictatuur in te stellen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:38 schreef sp3c het volgende:
en ja dat moet je er op een harde manier inrammen ja
ik heb het niet over democratiseren en neo-fascisme is alleen een leuke term als je hem goed weet te gebruikenquote:Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij kiest voor de neo-fascistische oplossing ? Democratisering erinrammen door een dictatuur in te stellen.
En nog wel van buitenaf ...
Enige goede reden jaquote:Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
maakt mij dat nou uit?
van mij hoeven we ze niet te helpen maar als al die grondstoffen ineens gemakkelijker en in grotere hoeveelheden beschikbaar worden dan word mijn leventje er beter van
lijkt mij een prima reden om wat te doen en dat was je vraag volgens mij
neo-fascisten zeggen vaak... we moeten nu tijdelijk een dictatuur in stellen.... ongewenste figuren aanpakken, uitschakelen, erinrammen dat iedereen moet gehoorzamen aan de junta en zijn politiek en dan pas...... kunnen we terugkeren naar democratie. Breivik suggereerde ook zoiets in zijn manifest.quote:Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb het niet over democratiseren en neo-fascisme is alleen een leuke term als je hem goed weet te gebruiken
ik heb ook nergens gezegd waar ik voor kies, enkel wat ik zou doen als ervoor gekozen zou worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |