SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25_ _ | | | | _ _
| || || | | || || |
=H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
|_||_|| | | | | | | ||_||_|
|_| / | | \ |_|
| | | |
\ (_ /~~~\ _) /
\ \ ( '_' ) / /
\ )\ = /( /
\ (_) (_) /
\ / ~~~ \ /
( )
\ /
\ /
)==(O)==(
/ \
/____/ \____\
/ / \ \
/ / \ \
( ) ( )
| | | |
| | | |
|___| |___|
(___) (___)
============================================================If not now, then when.![]()
Heeft iemand interesse in het volgende:
Delicious Pancakes - Oats & Protein van XXL NutritionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb er 9/10 pannenkoeken uit en er zit nog zat in. De reden dat ik het weg doe is omdat ik het niet gebruik vanwege de carbs.
¤ 12,50 ex.
BCAA Recovery Formula van XXL NutritionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit nog dicht zoals je kunt zien. De reden dat ik het weg doe is omdat ik nog zo'n pot heb waar nog de helft in zit. Ik had deze gekocht omdat ik verwachtte dat ik het veel zou gebruiken maar uiteindelijk was ik een tijdje gestopt.
Bewijs van andere potSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.¤ 15,- ex
Lipo-6 van NutrexSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zitten nog 83 van de 120 caps in. De reden dat ik het weg doe is omdat ik het niet nodig heb.
¤ 12,50 ex.
Bieden mag ook, ik vind het zonde om het weg te gooien of om het te laten rotten.
[ Bericht 8% gewijzigd door Yuri_Boyka op 05-08-2012 19:22:18 ]If not now, then when.![]()
Uitgerekend vandaag een nieuwe TT en die niet wijden aan zyzz.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Laat hem aanpassen dan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:17 schreef Poppiholla het volgende:
If not now, then when.![]()
Thank god.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:17 schreef Poppiholla het volgende:
Uitgerekend vandaag een nieuwe TT en die niet wijden aan zyzz.![]()
![]()
Vandaag het plafond uit m'n woonkamer getrokken. Er zaten er 3 over elkaar heen... Goeie workout.![]()
Its gonna hurt in the morning.![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:17 schreef Poppiholla het volgende:
goede zaak dat zyzz weg isI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Wie heeft er whey in de aanbieding?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery![]()
quote:
quote:-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Ik zweet me de laatste tijd echt helemaal de tering, ook buiten mn trainingen.
Ligt 't aan het weer of vliegt mijn metabolisme omhoog?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Wat een honger heb ik, eerste keer deze week dat ik moeite heb met IF
Maarrr morgen weer fasted knallen met borst en bicep (l)![]()
How many reps to build muscle
Zucht, ik weet het niet meer hoor. Is het nou 5x5, 3x8 of 4x12?
Ik doe voorlopig lekker 5x5
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Gewoon 2 glazen koud water achterover slaan and it's GONE.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:10 schreef mtchel112 het volgende:
Wat een honger heb ik, eerste keer deze week dat ik moeite heb met IF
Maarrr morgen weer fasted knallen met borst en bicep (l)Ik kwam laatst ook een artikel tegen waar stond dat je 4 reps zo zwaar mogelijk moet doen om spier groei (hypertrofie) te activeren, ik dacht juist 8-10. Zoveel shit die elkaar tegenspreekt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:49 schreef star_gazer het volgende:
Ik doe voorlopig lekker 5x5
Sommige gasten ook, echt wtf.Vooral die gast met die poep in de broek, tranen van het lachen.
![]()
Ik heb het gevoel dat het geen flikker uitmaakt. Zolang je je spieren beschadigt en voldoende vreet om overcompensatie mogelijk te maken, groei je volgens mij. Of je dat nou 3x8 of 5x5 doetquote:Op maandag 6 augustus 2012 02:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon 2 glazen koud water achterover slaan and it's GONE.
[..]
Ik kwam laatst ook een artikel tegen waar stond dat je 4 reps zo zwaar mogelijk moet doen om spier groei (hypertrofie) te activeren, ik dacht juist 8-10. Zoveel shit die elkaar tegenspreekt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Naja het zal 'wetenschappelijk' uitmaken maar wetenschappelijk wilt niet altijd per se zeggen dat het zo is, waarschijnlijk in dit geval wel. Ieder mens is uiteindelijk anders dus is de broscience soms waar omdat het voor die persoon goed werkt maar voor de andere weer niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 05:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het geen flikker uitmaakt. Zolang je je spieren beschadigt en voldoende vreet om overcompensatie mogelijk te maken, groei je volgens mij. Of je dat nou 3x8 of 5x5 doet
Er zal zo vast wel zo'n schema gepost worden over wat de beste reps zijn voor bepaalde doeleinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 06-08-2012 05:38:56 ]If not now, then when.![]()
Weekendje weg geweest met een paar, en ben maar weer gestopt met het tellen van de opmerkingen lol.![]()
Mooiste was wel welke cupmaat ik wilde voor kerst voor m'n pecs![]()
Wel weer ziekelijk veel vlees gegeten met een BBQ jongens.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 08:05:25 ]![]()
Vandaag nog even de laatste keer pompen en dan 10 dagen in te kleine zwembroekjes op het strand flexen. De Adonis.Deathlift or Die.![]()
Allebei ja. 't Weer, en het feit dat je metabolisme hoger is idd. Ik zweet me ook het ongans.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:08 schreef VASND het volgende:
Ik zweet me de laatste tijd echt helemaal de tering, ook buiten mn trainingen.
Ligt 't aan het weer of vliegt mijn metabolisme omhoog?
Zelfs op een terrasje voor een kop koffie 's ochtends om 10u gisteren. Heel m'n rug nat lol.
"Heb je het nou zo warm, je bent helemaal nat joh ?!??" jah.
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 09:17:21 ]![]()
Ik heb dat altijd zodra ik in bed ga liggen. Overdag heb ik nergens last van maar 's nachts drijf ik m'n bed uit. Slaap nu 9/10 keer zonder deken, en in de winter alleen een dun zomerdekbedje. Ik begin gewoon helemaal te gloeien, ik lijk wel een houtkachelquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Allebei ja. 't Weer, en het feit dat je metabolisme hoger is idd. Ik zweet me ook het ongans.
Zelfs op een terrasje voor een kop koffie 's ochtends om 10u gisteren. Heel m'n rug nat lol.
"Heb je het nou zo warm, je bent helemaal nat joh ?!??" jah.![]()
.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
herkenbaar ja. Zodra je de dekens over je heen doet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd zodra ik in bed ga liggen. Overdag heb ik nergens last van maar 's nachts drijf ik m'n bed uit. Slaap nu 9/10 keer zonder deken, en in de winter alleen een dun zomerdekbedje. Ik begin gewoon helemaal te gloeien, ik lijk wel een houtkachel.
Gewoon een flinke ventilator op een rustige stand over je heen richten doet wonderen trouwens. Ook voor muggen.
En 1 kussen op de grond leggen (daar is het vaak iets koeler) en dan wisselen van kussen als je wakker wordt. Kussen is vaak ook zo hopeloos heet geworden.![]()
Toch 8 - 10 reps dus. Je hebt trouwens ook special HST schema's waarbij je echt puur voor massa gaat. Als je echt massa wilt is HST een goede weg richting je doel.quote:If not now, then when.![]()
Jij denkt ook dat je Rambo zelf bent of nie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:45 schreef RaymondK het volgende:
Weekendje weg geweest met een paar, en ben maar weer gestopt met het tellen van de opmerkingen lol.![]()
Mooiste was wel welke cupmaat ik wilde voor kerst voor m'n pecs![]()
Wel weer ziekelijk veel vlees gegeten met een BBQ jongens.
Buurvrouwtje toevallig nog gesproken of een oud-leerling die vroeg of je aan de AAS zit?![]()
wow. 'k ben vervelend begrijp ik?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat je Rambo zelf bent of nie?
Buurvrouwtje toevallig nog gesproken of een oud-leerling die vroeg of je aan de AAS zit?![]()
sorry, maar ben toch niet de enige hier die wel eens wat ventileert zo voor de lol![]()
Zal m'n enthousiasme wat temperen oke?![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 11:01:46 ]![]()
Dat moment wanneer niemand reageert op je berichten wanneer je vraagt of ze mee gaan sporten.![]()
Laatste dexa gepakt net, komende 2 maanden weer mijn 3 split schema.![]()
Heb je zand in je vagina ofzo? We zijn niet allemaal ecto's die slecht gainen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Buurvrouwtje toevallig nog gesproken of een oud-leerling die vroeg of je aan de AAS zit?Behulpzaam als een waterkraan.
Heb al 2 jaar een pot creatine mono staan, is nog 2 maanden goed dus ga ik maar is opmaken. Ben echt geen fan van dat spul maar ik ga stats bijhouden. Echt benieuwd hoeveel vocht ik ga vasthouden in bv mn biceps![]()
Stel je niet aan manquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
![]()
Onzekerheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Mijn broertje krijgt het niet voor elkaar om de stang bij de Overhead Press in de juiste positie te krijgen. Je moet je ellebogen bij deze oefening naar voren drukken, zodat ze voor de stang staan, alleen lukt hem dit niet.. Een flexibiliteitsissue? Of komt het omdat hij pas net traint ofzo?![]()
Laat hem dan foto's neerknallen van zichzelf. Gebeurt hier toch al te weinig. Dan hebben wij er ook iets aan. Al dat narcistische gelul van hoe vaak je opmerkingen krijgt van mensen op feestjes, van ooms en tantes die je zelden ziet en cup-opmerkingen hebben we allemaal. Maar om die 3x per week hier neer te kletsen....
Maar als iedereen het wel leuk vindt om te lezen....i don't care![]()
ik heb al eens foto's neergeknald. Maar doe dat niet zoals sommige andere elke week hier.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:22 schreef BeamofLight het volgende:
Laat hem dan foto's neerknallen van zichzelf. Gebeurt hier toch al te weinig. Dan hebben wij er ook iets aan. Al dat narcistische gelul van hoe vaak je opmerkingen krijgt van mensen op feestjes, van ooms en tantes die je zelden ziet en cup-opmerkingen hebben we allemaal. Maar om die 3x per week hier neer te kletsen....
Maar als iedereen het wel leuk vindt om te lezen....i don't care
Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor. 't kan ook vervelend worden. maar deed het nooit 3x per week![]()
Eerlijk gezegd vind ik foto's neer knallen vervelender maar goed:
Can't we all just get along.![]()
Like alsof ik foto's van mezelf op FOK! wil hebben. Ook niet onherkenbaar. Genoeg kenmerken waaraan mensen me alsnog zouden kunnen herkennen, en daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:22 schreef BeamofLight het volgende:
Maar als iedereen het wel leuk vindt om te lezen....i don't careBehulpzaam als een waterkraan.
Ja weet wat je bedoelt. Ik ben daar ook niet zo van. Wel eens wat gepost, maar ben daar ook voorzichtig in.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Like alsof ik foto's van mezelf op FOK! wil hebben. Ook niet onherkenbaar. Genoeg kenmerken waaraan mensen me alsnog zouden kunnen herkennen, en daar zit ik echt niet op te wachten.![]()
Stelletje sukkels bij mijn gym, de helft van de sportschool betaald extra voor deze bullshit
Circle of Milon. http://www.miloncirkel.com/
3x per week 20 minuten een rondje op die apparaten.
Geen 1 vrouw die met gewichten traint, faith in humanity lost.
Overal vrouwen en kerels die na een jaar alleen maar dikker zijn geworden.![]()
Ik word verdrietig van het feit dat ik dit nooit ga aanschouwen in de gym:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rip heeft daar goeie filmpjes voor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:21 schreef Warsaw het volgende:
Mijn broertje krijgt het niet voor elkaar om de stang bij de Overhead Press in de juiste positie te krijgen. Je moet je ellebogen bij deze oefening naar voren drukken, zodat ze voor de stang staan, alleen lukt hem dit niet.. Een flexibiliteitsissue? Of komt het omdat hij pas net traint ofzo?
Kwestie van blijven oefenen met een lege bar.![]()
Neem als voorbeeld die mokkels die in KPD foto's van hun tieten en doos posten, en achteraf gaan janken dat er foto's 'gelekt' worden buiten KPDquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:31 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ja weet wat je bedoelt. Ik ben daar ook niet zo van. Wel eens wat gepost, maar ben daar ook voorzichtig in..
Jullie zullen het maar zonder foto's van mij moeten doen, mar ik ben dan ook niet zo impressive groot zoals anderen hier. 1.78, tegen de 80 kg aan. heb ook niet de ambitie om nog veel te groeien, maar ik kom hier graag omdat er tussen het geouwehoer door een schat aan informatie voorbij komt. Ik durf te wedden dat je beter hier je vragen kunt posten dan een topic openen op DBB. Daar zit echt 90% retards ofzo.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik plaats ook niet dagelijks of zelfs maandelijks foto´s. Maar het kan mij niks schelen dat ik herkenbaar ben. Wat moet iemand ermee doen dan?
Niet dat ik daarmee zeg dat een ander dat dan ook maar moet doen natuurlijk. Ieder z´n eigen keus uiteraard.![]()
Als het flexibiliteit is kan hij dat verbeteren met "shoulder dislocators". Kun je een stok zo wijt pakken als je wilt, en steeds wat smaller gaan om wat flexibler te worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:21 schreef Warsaw het volgende:
Mijn broertje krijgt het niet voor elkaar om de stang bij de Overhead Press in de juiste positie te krijgen. Je moet je ellebogen bij deze oefening naar voren drukken, zodat ze voor de stang staan, alleen lukt hem dit niet.. Een flexibiliteitsissue? Of komt het omdat hij pas net traint ofzo?Dit is wel leerzaam.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Rip heeft daar goeie filmpjes voor.
Kwestie van blijven oefenen met een lege bar.![]()
Zoals die het hier uitlegt, (dus met je handen veel dichterbij elkaar dan dat ik de oefening ken) zou dus veel meer de focus op je schouders leggen niet?
Vanmiddag ff een kans geven, want ik zou hem dan veel en veel te wijt pakken altijd. De steek als bij een dumble press pak ik eigenlijk...
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 12:27:27 ]![]()
Gestopt met IF. Toch niet mijn kopje thee.
Na 3,5 week nog bijna dagelijks een dikke crave naar fastfood tijdens de laatste uurtjes vasten en vaak chagrijnig.
Wel werkt het uitstekend om wat droger te worden, "FAT IS MELTING OFF!!!1", maar het kostte mij gewoon te veel moeite om vol te houden. Ga deze zomer ook vaak naar festivals, en een dagje knallen zonder voedsel in je mik is gewoon waardeloos.
Nu verder met een traditionele cut.
[ Bericht 3% gewijzigd door 16meter op 06-08-2012 12:37:21 ]![]()
Ik ben alweer begonnen met de bulk. Denk rond april begonnen met cutten. Nu dus weer vol aan het eten. Wanneer beginnen jullie dan?![]()
Dan doe je dat toch gewoon een dagje niet? Doe ik ook als ik naar festivals ga. De rest is puur mentaalquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:27 schreef 16meter het volgende:
Na 3,5 week nog bijna dagelijks een dikke crave naar fastfood tijdens de laatste uurtjes vasten en vaak chagrijnig.
Wel werkt het uitstekend om wat droger te worden, "FAT IS MELTING OFF!!!1", maar het kostte mij gewoon te veel moeite om vol te houden. Ga deze zomer ook vaak naar festival, en een dagje knallen zonder voedsel in je mik is gewoon waardeloos.
Ik zeg je, onderzoek Carb Back Loading eensIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ok, misschien toch maar doorzetteng en op zulke zaterdagen normaal eten.
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?![]()
3.5 week zit je dichtbij een omslagpunt, hierna word het makkelijker. Als je die crave naar fast food hebt zou ik zeker Carb Back Loading eens onderzoeken van John Kieferquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Roid-ragequote:Op maandag 6 augustus 2012 10:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Verschilt per persoon denk ik. Bij mij was het effect na ongeveer een week dat ik bijna niet meer aan eten dacht. Vaak kom ik tegen 15 uur erachter dat ik nog niet gegeten heb die dag en nog even moet lunchen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?![]()
![]()
ik merk ook dat ik vooral kortaf ben vlak zo een uur of twee voordat ik weer "mag" eten. Overigens heb ik er ook best moeite mee om mezelf dan vol te proppen met 2500kcal in 4 uur tijd. Voel me dan zo opgeblazen he. ik kijk het nog een weekje of twee aan en maak dan de balans wel op.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:27 schreef 16meter het volgende:
Wel werkt het uitstekend om wat droger te worden, "FAT IS MELTING OFF!!!1", maar het kostte mij gewoon te veel moeite om vol te houden. Ga deze zomer ook vaak naar festivals, en een dagje knallen zonder voedsel in je mik is gewoon waardeloos.
Nu verder met een traditionele cut.Wat ik hiervan gelezen heb (maar ik kan het goed mishebben hoor en dat hoor ik dan ook graag)quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
3.5 week zit je dichtbij een omslagpunt, hierna word het makkelijker. Als je die crave naar fast food hebt zou ik zeker Carb Back Loading eens onderzoeken van John Kiefer
Is dat het niets anders is dan IF i.c.m. Keto/Paleo en een keer per week weer carbs eten. Of heb ik het dan mis? Ik heb dit overigens gebaseerd op dat artikel wat een tijd terug hier gepost werd van Arnold zijn site.na na na na na na na Badjasman!![]()
Ik zie hier overigens de laatste tijd vaak interessante plaatjes langskomen zoals aantal reps versus soort spieropbouw en fullness factors etc. waarvan ik denk dat het best wel een welkome aanvulling zou zijn voor de OP. handig om snel bij de hand te hebben en interessant voor nieuwkomers dat ze meteen veel informatie hebben.
Is het wat om bijv. deze en evt. andere plaatjes / bronnen ook op te nemen in de OP? of moet iedereen dit maar voor zichzelf uitvogelen en bookmarken?na na na na na na na Badjasman!![]()
Goed filmpje, ik begrijp wat je bedoeld, ik pak em ook altijd zoals bij een dumbell press. Hij voert het zoiezo anders uit, ik doe me hoofd niet naar voren, en van die ellebogen voor de stang wist ik ook niet haha.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als het flexibiliteit is kan hij dat verbeteren met "shoulder dislocators". Kun je een stok zo wijt pakken als je wilt, en steeds wat smaller gaan om wat flexibler te worden.
[..]
Dit is wel leerzaam.![]()
Zoals die het hier uitlegt, (dus met je handen veel dichterbij elkaar dan dat ik de oefening ken) zou dus veel meer de focus op je schouders leggen niet?
Vanmiddag ff een kans geven, want ik zou hem dan veel en veel te wijt pakken altijd. De steek als bij een dumble press pak ik eigenlijk...![]()
Klopt, die had ik gepost. Word een stuk makkelijker gemaakt je Kcal te halen BTWquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
ik merk ook dat ik vooral kortaf ben vlak zo een uur of twee voordat ik weer "mag" eten. Overigens heb ik er ook best moeite mee om mezelf dan vol te proppen met 2500kcal in 4 uur tijd. Voel me dan zo opgeblazen he. ik kijk het nog een weekje of twee aan en maak dan de balans wel op.
[..]
Wat ik hiervan gelezen heb (maar ik kan het goed mishebben hoor en dat hoor ik dan ook graag)
Is dat het niets anders is dan IF i.c.m. Keto/Paleo en een keer per week weer carbs eten. Of heb ik het dan mis? Ik heb dit overigens gebaseerd op dat artikel wat een tijd terug hier gepost werd van Arnold zijn site.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
De OP nog uitgebreider maken zorgt er volgens mij voor dat mensen het niet lezen. Het is al behoorlijk veel om te lezen, meer maakt dat het tegen gaat staan om alles door te spitten. Daarnaast is het niet heel erg moeilijk om info te vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:08 schreef NaRRaToR het volgende:
Ik zie hier overigens de laatste tijd vaak interessante plaatjes langskomen zoals aantal reps versus soort spieropbouw en fullness factors etc. waarvan ik denk dat het best wel een welkome aanvulling zou zijn voor de OP. handig om snel bij de hand te hebben en interessant voor nieuwkomers dat ze meteen veel informatie hebben.
Is het wat om bijv. deze en evt. andere plaatjes / bronnen ook op te nemen in de OP? of moet iedereen dit maar voor zichzelf uitvogelen en bookmarken?![]()
Als je je hoofd niet naar voren doet moet je oppassen dat je rug niet hol staat wanneer je boven je hoofd lift. Dat kan serieuze blessures opleveren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Goed filmpje, ik begrijp wat je bedoeld, ik pak em ook altijd zoals bij een dumbell press. Hij voert het zoiezo anders uit, ik doe me hoofd niet naar voren, en van die ellebogen voor de stang wist ik ook niet haha.![]()
Kleine blonde schattige meisjes die wat onzeker rondlopen en vervolgens naast je 60kg gaan staan te squatten
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
eeeuh oh. Ik lock m'n rug altijd holquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je je hoofd niet naar voren doet moet je oppassen dat je rug niet hol staat wanneer je boven je hoofd lift. Dat kan serieuze blessures opleveren.![]()
![]()
Net als bij een deadlift. Lock ik 'm ook enigszins hol (onderin), m'n kont overdreven naar achter/omhoog.
Oh ik snap wat je bedoelt. Als dan het gewicht naar achter door dreigt te vallen, moet je het uit het holle punt gaan halen om hem terug te halen.en dat is niet goed.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 14:04:22 ]![]()
Nou nee. Als je zwaar lift en je ruggegraat staat hol dan kan je je voorstellen dat de druk op je ruggegraat een flinke blessure kan opleveren. Ik had er ergens een filmpje van maar kan het niet vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
eeeuh oh. Ik lock m'n rug altijd hol![]()
![]()
Net als bij een deadlift. Lock ik 'm ook enigszins hol (onderin), m'n kont overdreven naar achter/omhoog.
Oh ik snap wat je bedoelt. Als dan het gewicht naar achter door dreigt te vallen, moet je het uit het holle punt halen om hem terug te halen.![]()
![]()
Net terug uit de gym conclusie: van full body naar 3 split zuigt.
Niet echt een idee waarom; ben wel helemaal kapot getraind maar voel geen pomp.
Ik moet op zoek naar een ander schema.
Arnold schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zyzz schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet het niet meer, of gewoon nog 2 maanden full body.![]()
Want die pomp is zo belangrijk en zegt alles natuurlijk.....Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Pomp vind ik echt zo'n kansloze term.
Probeer het gewoon een week of 6 a 8.Behulpzaam als een waterkraan.
Ja misschien toch maar een paar weken doen, kijken wat er gebeurd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef fathank het volgende:
Pomp vind ik echt zo'n kansloze term.
Probeer het gewoon een week of 6 a 8.![]()
Ik ben puur uit nieuwsgierigheid begonnen met IF na sinds 2009 iedere dag 6 maaltijden te hebben gegeten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:27 schreef 16meter het volgende:
Mijn ervaring is precies omgekeerd aan die van jou. Zonder eten gaat me (iets te) makkelijk af. Trainen na 16 uur vasten? Geen probleem. Ik heb zelfs nog wat extra isolatiewerk gedaan, wat ik anders niet snel doe na een goede SS-sessie. Daarna toch maar naar huis gegaan om m'n post-workout meal op tijd te eten.
Het is nu nog te vroeg om van (visuele) veranderingen te spreken, maar zodra die er zijn zal ik er hier foto's van posten als mensen daar behoefte aan hebben.![]()
sowieso schema hoppen.... Kies gewoon de oude vertrouwde manier, de rest is allemaal opsmuk.
Compounds
Heavy Weights
Goed eten
Goed rustenIk heb dezelfde ervaring, zaterdagochtend is benendag voor mij en ook dit doe ik zonder eten in mn maag en zit nu weer zo goed als op mn oude niveau qua deadlift na een blessurequote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Ik ben puur uit nieuwsgierigheid begonnen met IF na sinds 2009 iedere dag 6 maaltijden te hebben gegeten.
Mijn ervaring is precies omgekeerd aan die van jou. Zonder eten gaat me (iets te) makkelijk af. Trainen na 16 uur vasten? Geen probleem. Ik heb zelfs nog wat extra isolatiewerk gedaan, wat ik anders niet snel doe na een goede SS-sessie. Daarna toch maar naar huis gegaan om m'n post-workout meal op tijd te eten.
Het is nu nog te vroeg om van (visuele) veranderingen te spreken, maar zodra die er zijn zal ik er hier foto's van posten als mensen daar behoefte aan hebben.
[ Bericht 78% gewijzigd door kidkash19 op 06-08-2012 14:48:11 ]Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
ja, het klinkt logischer idd. dat je je spine volledig recht hebt, maar toch mag je onderrug iets hol staan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nou nee. Als je zwaar lift en je ruggegraat staat hol dan kan je je voorstellen dat de druk op je ruggegraat een flinke blessure kan opleveren. Ik had er ergens een filmpje van maar kan het niet vinden.
Echt het onderste stukje, vlak boven je kont heb ik het over.
Athans zo heb ik altijd een deadlift geleerd en ook wel vaker gezien bij yt kanalen die ik toch wel redelijk hoog heb staan.
Maar goed, veel mensen kunnen hun onderrrug niet eens hol doen.
Doe het al 2,5jr met inmiddels 190kg, en nog niets gebeurt.
Ho, ik stop nu anders wordt Beamo weer boos. iet met Rambo mode...![]()
![]()
![]()
Bij een DL trek je je rug op het laatste moment enigszins hol, dat is iets anders dan een OHP met een holle rug doen, rambo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, het klinkt logischer idd. dat je je spine volledig recht hebt, maar toch mag je onderrug iets hol staan.
Echt het onderste stukje, vlak boven je kont heb ik het over.
Athans zo heb ik altijd een deadlift geleerd en ook wel vaker gezien bij yt kanalen die ik toch wel redelijk hoog heb staan.
Maar goed, veel mensen kunnen hun onderrrug niet eens hol doen.
Doe het al 2,5jr met inmiddels 190kg, en nog niets gebeurt.
Ho, ik stop nu anders wordt Beamo weer boos. iet met Rambo mode...![]()
![]()
![]()
Nee bij m'n DL als ik begin heb ik hem ook al iets hol staan. Als ik beneden ben dus.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bij een DL trek je je rug op het laatste moment enigszins hol, dat is iets anders dan een OHP met een holle rug doen, rambo.
M'n schouders naar achter, en schouderbladen een beetje naar elkaar toe, borstjes voor uit, en dan krijg ik vanzelf een beetje een holling in m'n rug.
Volgens mij kan dat helemaal geen kwaad.![]()
![]()
Okee, maar dan nog staat de spanning niet recht naar beneden, tot je rechtop staat. Bij de OHP sta je al rechtop, dus dan is een holle rug slechter omdat de druk recht naar beneden op een holle spine komt te staan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee bij m'n DL als ik begin heb ik hem ook al iets hol staan. Als ik beneden ben dus.
M'n schouders naar achter, en schouderbladen een beetje naar elkaar toe, borstjes voor uit, en dan krijg ik vanzelf een beetje een holling in m'n rug.
Volgens mij kan dat helemaal geen kwaad.![]()
Ditquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef kidkash19 het volgende:
sowieso schema hoppen.... Kies gewoon de oude vertrouwde manier, de rest is allemaal opsmuk.
Compounds
Heavy Weights
Goed eten
Goed rusten"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ja precies.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee, maar dan nog staat de spanning niet recht naar beneden, tot je rechtop staat. Bij de OHP sta je al rechtop, dus dan is een holle rug slechter omdat de druk recht naar beneden op een holle spine komt te staan.![]()
Dat.quote:I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Kut zeg, eindelijk het sporten weer opgepakt word ik ziek. 38 koorts en veel overgeven; zo wordt het natuurlijk nooit wat...![]()
Gewoon doorgaan met deadliftenquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:43 schreef obsama het volgende:
Kut zeg, eindelijk het sporten weer opgepakt word ik ziek. 38 koorts en veel overgeven; zo wordt het natuurlijk nooit wat...
Behulpzaam als een waterkraan.
wtf die laatste gast dan lol.quote:
Volgesn mij heeft i gewoon eerst voor de lol een poging voor een galon melk gedaan. En dan ff DL tot kotsen voor het filmpje. De handdoek ligt al klaar.
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 06-08-2012 15:11:36 ]![]()
Ik ga het morgen weer oppakken en ik ga het carb loading ook maar eens bekijken. Thx.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
3.5 week zit je dichtbij een omslagpunt, hierna word het makkelijker. Als je die crave naar fast food hebt zou ik zeker Carb Back Loading eens onderzoeken van John Kiefer![]()
ho stop! Geloof dat de pomp wel iets zegt, namelijk een grotere bloedtoevoer dan normaliter, waardoor er na je pw maaltijd meer goodies naar je muscles gaan. Misschien dus niet helemaal alleen show en gevoel dus, en voor mensen met onderontwikkelde spieren (relatief tov andere groepen) een handige tool. (maar misschien wist je dit ook wel, en indd, het zegt helemaal niet alles.)quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef kidkash19 het volgende:
Want die pomp is zo belangrijk en zegt alles natuurlijk.....
Anyways, zo even trainen, lekker lafjes, 3 rug oefeningen, wat armpies, even zweten mbv burpees of crosstrainert en weer naar huis. Rustig an beginnen na t weekend is voor mij tegenwoordig weer vaak een must
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Komt eigenlijk hier op neerquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik ga het morgen weer oppakken en ik ga het carb loading ook maar eens bekijken. Thx.
10 dagen voorbereidingsperiode van Ultra Low Carb, hierdoor gaat je lichaam over op vet
Dan alleen op trainingsdagen carb back loaden
overdags alleen maar maaltijdjes van eiwit/vet geen carbs dus
Na je training veel carbs naar binnen gooien bij je maaltijden, maakt niet uit wat, het liefst zo hoog mogelijk op de GI index.
Het lijkt dus wel op IF en alle varianten daar opIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:10 schreef SunTzu het volgende:
Net terug uit de gym conclusie: van full body naar 3 split zuigt.
Niet echt een idee waarom; ben wel helemaal kapot getraind maar voel geen pomp.
Ik moet op zoek naar een ander schema.
Arnold schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zyzz schema:Waarom niet gewoon 5/3/1 van wendler. De enige beperking die ik mij hierzelf mee opleg is die van ub vs lb. Daarnaast dien je (dus) assistance te doen voor je hoofdoefening, maar of die erg compound-achtig of meer isolatie gericht is, is aan jou zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet het niet meer, of gewoon nog 2 maanden full body.
[ Bericht 0% gewijzigd door mister_popcorn op 06-08-2012 15:30:46 (typo) ]hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
5/3/1 is inderdaad awesome!quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 5/3/1 van wendler. De enige beperking die ik mij hierzelf mee opleg is die van ub vs lb. Daarnaast dien je (dus) assistance te doen voor je hoofdoefening, maar of die erg compound-achtig of meer isolatie gericht is, is aan jou zelf.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Heb je veel KT-spullen thuis staan? En woon je op een (woon)boerderij met een weiland erbij of zo, omdat je het laatst ook al over thuis met een prowler slepen had.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:50 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ongeveer 4x p week onder begeleiding doe ik het in een olympic weightlifting gym en daarnaast doe ik veel thuis
(NB: het lijkt mij wel relaxed om zo te wonen).Beide impressive, IMHO.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:23 schreef 1517 het volgende:
[..]
Snatch 73, Clean & jerk 113 @ 77 bodyweight
erg groot verschil i knowDit is een "probleem" van afvallen in het algemeen. Veel dikke mensen zien er nog redelijk jong uit omdat ze weinig rimpels hebben, wat weer komt omdat de huid continu onder spanning blijft staan door het steeds dikker worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:26 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
In de Cut wordt je lichter en krijg je vaak een ingevallen gezicht.
Voor leken om ons heen ziet dat er uit als "wat zie je er slecht uit", en omdat het afvallen/cut vaak in 16 weken gebeurd vinden mensen je snel skinny worden.
Zelf heb je wellicht geen goed beeld hoe je vordering verloopt, zeker als je laag in de suikers zit, je hebt honger, voelt je niet altijd lekker in je vel en werken je hersenen niet altijd optimaal waardoor 1 opmerking al verkeerd kan valllen.
Je hebt dan iemand anders nodig die voor je bepaald of de cut volgens plan verloopt.
Iemand met ervaring, dat kan ook iemand online zijn.
De gezichten van bv. de deelnemers aan XXL afvallers (of hoe dat ook heette) zien er na afloop ook niet meer uit, maar overall zijn ze toch echt een stuk gezonder geworden!
Foto's:
McDonalds:
Ik lees de laatste tijd ook wel weer dat het allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er was toch iets met soja en oestrogeen?Met 11 man 25 euro p.p. lappen en een powerrack van powercage.nl laten bezorgen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Neraice het volgende:
Klein vraagje: Zit nog een tijdje vast aan een sportschool zonder squat rack. Is er een manier om alsnog te kunnens squatten/soortgelijke oefening?
Of als die instructeur gewoon die barbell in m'n nek legt?Die fikt goed idd., vooral als je wat spanning op je triceps laat staan (dus niet helemaal terug naar beneden gaan).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die close grip BP is lekker voor de triceps inderdaad maar toen ik onderstaande oefening voor het eerst deed voelde ik mijn triceps pas echt goed hard worden, een dikke aanrader!
[ afbeelding ]Gewoon even met en zonder barbell op de weegschaal gaan staan; het verschil is het gewicht van de barbell.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef Neraice het volgende:
Lege bar is bij ons geen 20kg, die weegt heel weinig.
(En nee: niet de barbell los op de weegschaal leggen!).EZ bar gebruiken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:28 schreef star_gazer het volgende:
Ik vandaag eens dumbbell curlen; ik doe altijd BB, maar krijg last van een pees in mijn onderarm.Een andere bron van kwik in vis is de vervuiling in de zee.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:29 schreef 1517 het volgende:
[..]
Er zit geen kwik in blik. Komt door de tonijn die onttrekt al het kwik uit het blik bij verhitting tot 230 gradenDit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Creatine en beta alanine zijn goed onderzocht en bewezen te werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik ook, van de 6000 members van Fit4Free Amstelveen, ben ik de enige die Squat.
Ben ook de enige met een compleet fysiek, een fysiek waar "ze*" elke training vragen, complimenten en vooral verlangende blikken van krijg.
Mensen willen graag met mij praten, voelen ze zich ook belangrijk, en dan vraag ik naar hun squat...ja daar komen de traantjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed dat je dat doet. Voor de rest: F4F staat gelijk aan paupervolk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
1) het verkloot je natuurlijke hoge testo waardes
2) je groeit niet uit, tot je natuurlijke lengte
3) 1800 EURO kan je beter in je zak houden
4) je kriigt idd bacne, hoger libido, je ballen verschrompelen, je wordt kaal
de meiden lachen je uit om je kleine ballen, of hartklachen
5) ik kon een vriend gaan opzoeken op de intensive care na zijn AAS avontuur, hartaanvallentje
we noemen hem nu "hartklep"
he hartklep, mot je een pilsje?
of je bent een slap wijf omdat je de "easy way" kiest?Ik ben geen ervaringsdeskundige maar:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:27 schreef drumstickNL het volgende:
Er is niks "easy" aan die "easy" way; je moet nog steeds hard trainen en je moet jezelf heel wat extra regels opleggen wil je je cycle goed volbrengen. En nog eens extra spul nemen voor je lever / bijwerkingen die je sowieso gaat krijgen.
Daarnaast is het spuiten ook niet zo makkelijk, ik zou het nooit doen iig.
- Er zijn veel verschillende AAS met verschillende uitwerking
- Elk lichaam is anders, reageert anders, heeft natural andere bloedwaarden etc.
- AAS gebruiken is maatwerk! Zorg dat je weet waarmee je bezig bent. Het overgrote deel van de AAS gebruikers doet maar wat.
- Veel AAS gebruikers hebben de basis (goed eten/trainen/slapen) niet op orde waardoor het effect verre van optimaal is.quote:![]()
1. Vanuit mijn/Snakey's perspectief is ze zeker niet oud ;-)quote:
2. Liever een fitte/sterke vrouw van 34 dan een slappe/futloze van 24, IMHO.http://forum.dutchbodybui(...)ads-tips-etc-145541/quote:Iemand nog een goede CD of nummers als pre-workout voor de Gym zo?
Let me know, download ik hem nog ff snel.Vorm lijkt mij goed.quote:Heb je die pootjes gezien...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:20 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Die dude achter je moet z'n rug wat rechter houden.Dat is voor iedereen met een IQ > 100 een raadsel.quote:Jamie Oliver is best een held (voor de mensen onder de 40) / eindbaas (voor de mensen onder de 40) voor mij. Hij heeft veel mensen (vooral de Britten) weer laten zien wat normaal eten en normaal koken is. Hetzelfde geldt voor schoolmaaltijden in zowel de UK als de US.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:44 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Hier was laatst iets gepost over Jamie Olivers Food Revolution. Ik zit nu bij seizoen twee, maar het is gewoon ongelofelijk hoe een bord die Amerikanen voor hun kop hebben. Lokale overheid wat friet en pizza bestempeld als groente en niets willen weten van gezond eten op scholen etc. Ze proberen hem ook op elke mogelijke manier te dwarsbomen.
Overigens wordt iedereen wel dik als ze alleen maar McD eten en dan met name zwaar boven onderhoud en geen fysieke beweging. Er is ook een counterdocu van een of andere BB-er die ripped blijft op McD. Maargoed hij at op / onder onderhoud en bewoog daarnaast ook veel. Ben even de naam kwijt van die docu.
The men who made us fat (ook in dit topic gepost) laat ongeveer zien hoe onder andere het massale overgewicht in de USA/UK is gekomen (voedselgewijs) en nog interessanter de marketing en politiek erachter.
Om even een quote aan te halen van Jamie Oliver:
"If a food label looks like gibberish and science stuff it probably is bad for you. If it looks like the ingredients belong in your grandmothers cabinet is probably is good for you" en daarnaast natuurlijk gewoon gezond boerenverstand
M.b.t. Supersize me: er is ook een documentaire Supersize She. Slechts een klein stukje van gezien (niet echt mijn ding). Check dat verkeersbord in Venice Beach!Muscletotaal.nl / XXLnutrition.nlquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:43 schreef Neraice het volgende:
Waar kopen jullie je whey en welke smaak is lekker?Diep triest idd. Ik heb dus kinderen en dit is dus een reden waarom wij zelf wat kruiden en groenten verbouwen (zo´n m2 tuin). Niet dat ze het opeten, maar ze krijgen het in ieder geval voorgeschoteld en weten waar het vandaan komt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Watermeloen is echt
/wheydagboek
[..]
Frietjes zijn groente, kinderen die niet eens weten wat een tomaat is.
[ afbeelding ]
(ben ik trouwens de enige met kinderen hier?)Afwisselen! Om de 6-8 weken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:49 schreef star_gazer het volgende:
Ik doe voorlopig lekker 5x5Pics + filmpje wil wel helpen om advies te krijgen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:21 schreef Warsaw het volgende:
Mijn broertje krijgt het niet voor elkaar om de stang bij de Overhead Press in de juiste positie te krijgen. Je moet je ellebogen bij deze oefening naar voren drukken, zodat ze voor de stang staan, alleen lukt hem dit niet.. Een flexibiliteitsissue? Of komt het omdat hij pas net traint ofzo?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef SunTzu het volgende:
Stelletje sukkels bij mijn gym, de helft van de sportschool betaald extra voor deze bullshit
Circle of Milon. http://www.miloncirkel.com/
3x per week 20 minuten een rondje op die apparaten.
Geen 1 vrouw die met gewichten traint, faith in humanity lost.
Overal vrouwen en kerels die na een jaar alleen maar dikker zijn geworden.![]()
Ik word verdrietig van het feit dat ik dit nooit ga aanschouwen in de gym:Dit dus. Diep triest. Mensen, vooral vrouwen, willen gewoon niet moe worden en geen dingen doen die buiten de beperkte acceptatiegraad van de omgeving valt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En m.b.t. die pics:![]()
Voor die tweede heb ik ook nog wel wat ander werkgereedschap in de aanbieding.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef mtchel112 het volgende:
Fuaark die 5de foto is hott, chicks die squatten of lunges doen (l)Precies. De vraag is: hoe zorgen we ervoor dat meer meisjes/vrouwen dat gaan doen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:57 schreef ZuidGrens het volgende:
Chicks die squatten, iets wat veel geiler is bestaat niet. En ook het resultaat mag er zijn.
--
Even over mijzelf:
- ben focking druk momenteel.
- dit topic loopt vast op mijn Galaxy SII met Android 4.0.3: hebben meer mensen hier last van?![]()
Werkt goed bij mij op dit moment, zelfde telefoon en ook Android 4.0.3. Heb wel eerder paar keer gehad dat de pagina wit bleef en niet laadde.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:49 schreef CarbonC het volgende:
Even over mijzelf:
- ben focking druk momenteel.
- dit topic loopt vast op mijn Galaxy SII met Android 4.0.3: hebben meer mensen hier last van?![]()
Ik heb het inderdaad ook vaak dat het topic vast loopt, volgens mij komt het door dat ASCII-ding in de OP.![]()
Heb een pull/squatrack + 200kg, kettlebells en ringen woon helaas op 6 hoog.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je veel KT-spullen thuis staan? En woon je op een (woon)boerderij met een weiland erbij of zo, omdat je het laatst ook al over thuis met een prowler slepen had.
(NB: het lijkt mij wel relaxed om zo te wonen).
Volgens mij heb ik het nooit over prowler slepen gehad. Sleepwerk doe ik wel, maar dat doe ik met een band waar ik een oog in heb geboord en een houten plank heb in gelegd zodat ik er plates of kettlebells in kan doenA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Zit er aan te denken om mijn ruige sportschool in te ruilen voor F4F, i.v.m. verhuizing.
Nu weet ik dat er paupers zitten, maar dat is toch alleen maar chill? Aangezien de squatrack dan vaak vrij zal zijn etc. (curlbrahs gewoon wegschoppen). Bovendien kan ik dan in heel Nederland trainen (toch?) en dat is behoorlijk handig voor mij. Prijs is ook ideaal.
Dus, doen of niet? Enige nadeel is een minder motiverende omgeving, maar mijn eigen motivatie is sterk.This isn't even my final form.![]()
Ik zou je trouwens zelfs aanraden om af en toe niet te IFen, gooit je lichaam weer wat in de warquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?. Had trouwens tot jou nog nooit gehoord van een dude die er mee wil kappen, bijna iedereen die er mee begint vindt het heel chill.
![]()
Veel F4Fs hebben vaak niet eens een sportrek. Die het wel hebben, hebben er vaak maar 1. Moet vaak 10-20 minuten wachten voordat ik m kan gebruiken ongeacht de tijdquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef Levolution het volgende:
Zit er aan te denken om mijn ruige sportschool in te ruilen voor F4F, i.v.m. verhuizing.
Nu weet ik dat er paupers zitten, maar dat is toch alleen maar chill? Aangezien de squatrack dan vaak vrij zal zijn etc. (curlbrahs gewoon wegschoppen). Bovendien kan ik dan in heel Nederland trainen (toch?) en dat is behoorlijk handig voor mij. Prijs is ook ideaal.
Dus, doen of niet? Enige nadeel is een minder motiverende omgeving, maar mijn eigen motivatie is sterk.![]()
Uiteraard zal ik eerst binnenkijken of ze een rack hebben. Maar mijn huidige sportschool heeft er ook maar 1. Daar moet ik ook wel eens wachten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:40 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Veel F4Fs hebben vaak niet eens een sportrek. Die het wel hebben, hebben er vaak maar 1. Moet vaak 10-20 minuten wachten voordat ik m kan gebruiken ongeacht de tijdThis isn't even my final form.![]()
Idd geen squatrek hier, noobs die bij decline BP hun buikspiertjes gaan trainen, dumbells die gejat/verdwenen zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef Levolution het volgende:
Dus, doen of niet? Enige nadeel is een minder motiverende omgeving, maar mijn eigen motivatie is sterk.![]()
Guilty. Dat mag niet?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:43 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Idd geen squatrek hier, noobs die bij decline BP hun buikspiertjes gaan trainen, dumbells die gejat/verdwenen zijn.
Geen squatrack is sowieso doorslag om het niet te doen, maar als ze dat wel hebben en die jongens zitten te ouwehoeren met apparaten die ik toch niet gebruik, is het toch alleen maar goed?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:43 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Idd geen squatrek hier, noobs die bij decline BP hun buikspiertjes gaan trainen, dumbells die gejat/verdwenen zijn.
This isn't even my final form.![]()
Kut, krijg net in de sportschol een opmerking dat ik veel spiermassa verloren benNatuurlijk weet ik dat zelf ook, maar dit is de eerste week sinds een maand dat ik weer tijd heb om fatsoenlijk te trainen, maar uiteraard nooit leuk om te horen van een ander
![]()
Is ook deels vocht. Daarbij heb je het zo weer terug dankzij spiergeheugen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:48 schreef ZuidGrens het volgende:
Kut, krijg net in de sportschol een opmerking dat ik veel spiermassa verloren benNatuurlijk weet ik dat zelf ook, maar dit is de eerste week sinds een maand dat ik weer tijd heb om fatsoenlijk te trainen, maar uiteraard nooit leuk om te horen van een ander
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Weet ik. Even flink eten deze week.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:50 schreef Push. het volgende:
[..]
Is ook deels vocht. Daarbij heb je het zo weer terug dankzij spiergeheugen.![]()
Maakt niet veel uit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is trouwens beter, eieren bakken of koken?
Bakken gaat altijd samen met zonnebloemolie of ander bakmiddel waar ook weer voedingstoffen en aardig wat calorieen inzitten. En je hebt die afschuwelijke lucht.
Koken kan je gewoon 7 eieren in kokend water gooien en die vervolgens opeten. Minder werk en je kan sneller meer eten.
Ik vind zacht gekookte eieren veel lekkerder dan gebakken eieren en ik heb die lucht niet in mijn keuken. Als je ze toch bakt gebruik dan zonnebloemolie want in dat bakspul zitten vaak transvetten en dat is het slechtste wat er is![]()
Hardgekookt: eiwitten denatureren en worden beter opgenomen dan zachtgekookt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is trouwens beter, eieren bakken of koken?
Voor gebakken weet ik het niet, maar ik maak meestal omeletten en die moet je roeren dus de eiwitten denatureren dan ook. Ik vermoed dat omeletten dus ook wel geschikt zijn. Bovendien doe je er wat boter bij voor de kcal en is het ook nog lekkerder en kun je er andere shit doorheen gooien (zoals tonijn).This isn't even my final form.![]()
Zonnebloemolie bevat weer veel omega 6 en oxideert bovendien bij hoge temperaturen wat kankerverwekkend is. Met zonnebloemolie bakken is not done.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:53 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ik vind zacht gekookte eieren veel lekkerder dan gebakken eieren en ik heb die lucht niet in mijn keuken. Als je ze toch bakt gebruik dan zonnebloemolie want in dat bakspul zitten vaak transvetten en dat is het slechtste wat er is
Gebruik echte boter, ossenwit of reuzel.This isn't even my final form.![]()
Nja ik heb echt een hekel om te moeten wachten op 1 of andere noob die 3x 50 gaat doen op de decline BP (Het zijn altijd de beachboy/ecto's). Er is gewoon een ruimte om buikspieren te trainen.quote:
Die 30% helling doet niet veel extra voor je buikspieren, gooi er wat gewicht bij.
Maar gelukkig zit ik ook nog bij een andere gym die wat normaler is.Er is wel een smithmachine, soms squat ik er wel in maar ik ga maar hooguit 2x per week naar F4F.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Geen squatrack is sowieso doorslag om het niet te doen, maar als ze dat wel hebben en die jongens zitten te ouwehoeren met apparaten die ik toch niet gebruik, is het toch alleen maar goed?
Het echte squatten doe ik in mijn andere gym.
Ik haat het ook altijd om te moeten wachten met dippen wanneer er iemand in hangt die maar 1cm naar beneden zakt. Zoveel mensen met slechte form maar ik ga er niet eens meer iets over zeggen tegen ze.![]()
Gaat trouwens ook deels om dat je fascia al is opgerekt, daardoor de spiergroei sneller gaat, omdat het minder wordt beperkt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:50 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Weet ik. Even flink eten deze week.Koken is minder verzadigend naar mijn ervaring. Afhankelijk van wat je doel is zou ik dus kiezen. Als je gaat bulken zou ik altijd voor koken kiezen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is trouwens beter, eieren bakken of koken?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Mits ze een squatrack hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef Levolution het volgende:
Dus, doen of niet? Enige nadeel is een minder motiverende omgeving, maar mijn eigen motivatie is sterk.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Lees op BB foras vaak dat PAM spray/Olijfolie/Zonnebloemolie wordt gebruikt. Kokosolie schijnt wetenschappelijk het beste te zijn maar waar je dat kooptquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zonnebloemolie bevat weer veel omega 6 en oxideert bovendien bij hoge temperaturen wat kankerverwekkend is. Met zonnebloemolie bakken is not done.
Gebruik echte boter, ossenwit of reuzel.![]()
Als je ruimte hebt kan je altijd een thuisgym bouwenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is sowieso mijn allereerste eis.![]()
Eerste wat ik ga doen als ik klaar ben met mijn studie en een ruim huis heb![]()
![]()
http://www.google.nl/#hl=(...)7d9&biw=1024&bih=509quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:59 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Lees op BB foras vaak dat PAM spray/Olijfolie/Zonnebloemolie wordt gebruikt. Kokosolie schijnt wetenschappelijk het beste te zijn maar waar je dat koopt![]()
PAM spray ben ik niet bekend mee. Olijfolie is gezond, maar alleen rauw. Bij hoge temperaturen oxideert het. Zonnebloemolie wordt als gezond beschouwt omdat het grotendeels onverzadigd vet is, maar dat is lariekoek. Verzadigd vet is niet per definitie slecht. Zonnebloemolie is voornamelijk omega 6 en daar krijgen we veel te veel van binnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:59 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Lees op BB foras vaak dat PAM spray/Olijfolie/Zonnebloemolie wordt gebruikt. Kokosolie schijnt wetenschappelijk het beste te zijn maar waar je dat koopt
Wat ik zelf doe: ik gebruik zoveel mogelijk verzadigde (en dus stabiele) vetten om in te bakken en zorg dat ik daarnaast genoeg rauwe olijfolie of vette vis binnenkrijg.This isn't even my final form.![]()
Zijn allemaal van die cheapass webshops en de helft verkoopt het als haarproductquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.google.nl/#hl=(...)7d9&biw=1024&bih=509![]()
Kan zijn dat je het in de supermarkt kan kopen maar ik heb het iig nooit gezien![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Als je ruimte hebt kan je altijd een thuisgym bouwen![]()
Eerste wat ik ga doen als ik klaar ben met mijn studie en een ruim huis heb
Zelfde hier, zodra ik klaar ben. Ga ik die kamer ook helemaal volproppen met posters van Arnold en dergelijke.This isn't even my final form.![]()
Beste om je eitjes te bakken in kokosolie of boter, olijfolie is redelijk stabiel. Nooit in omega-6 olieën als zonnebloemolie en pindaolie.Soort verbeterde olijfolie, maar wel heel duur, maar als je het er voor over hebt leuke oliequote:Op maandag 6 augustus 2012 18:02 schreef Snakey het volgende:
Macadamia olie schijnt het beste te zijn trouwens.![]()
![]()
Zo dan. Ik vind de prijs wel meevallen. http://www.dieetwebshop.n(...)udgeperst-p-904.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:03 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Zijn allemaal van die cheapass webshops en de helft verkoopt het als haarproduct![]()
Kan zijn dat je het in de supermarkt kan kopen maar ik heb het iig nooit gezien![]()
Okee.. bedankt! het klinkt inderdaad wel slecht, zo holle rug. Ik zal er eens op letten van de week.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee, maar dan nog staat de spanning niet recht naar beneden, tot je rechtop staat. Bij de OHP sta je al rechtop, dus dan is een holle rug slechter omdat de druk recht naar beneden op een holle spine komt te staan.![]()
Inderdaad, met deadliften heb ik ook een holle rug, nu doe ik geen 190kg, maar inderdaad nog geen last gehad. Zal er vanavond eens op letten. Ben benieuwd naar het filmpje als je die gevonden hebt.Gewoon doen, kijk inderdaad wat voor spullen ze hebben, en gaan. Bij de ene sportschool waar ik train zitten allemaal magere kakkers, maar inderdaad, de eigen motivatie is zo sterk dat dat niet uit maakt. Het voordeel is dat ik eigenlijk nooit hoef te wachten. Nadeel is dat ze je raar aankijken als je staat te deadliften, t-bar rowen en squaten e.d.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef Levolution het volgende:
Dus, doen of niet? Enige nadeel is een minder motiverende omgeving, maar mijn eigen motivatie is sterk.Ik gebruik het juist andersom, wij hebben geen decline bench press, alleen wel zo decline abb ding, dus die sleep ik altijd door heel de zaal, en laat de buikspierjongetjes altijd zelf het bankje weer halen als ik klaar ben.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:43 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Idd geen squatrek hier, noobs die bij decline BP hun buikspiertjes gaan trainen, dumbells die gejat/verdwenen zijn.![]()
Net de sportschool opgezegd, het werden er wat teveel, scheelt weer 20 euro![]()
![]()
![]()
Lekkere aso ben jij.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:22 schreef Toverbal0 het volgende:
Ik gebruik het juist andersom, wij hebben geen decline bench press, alleen wel zo decline abb ding, dus die sleep ik altijd door heel de zaal, en laat de buikspierjongetjes altijd zelf het bankje weer halen als ik klaar ben.![]()
![]()
Ik heb het niet over deadliften met een holle rug gehad, dat was Raymond. Volgens mij is DL met een holle rug niet slecht. Het gaat om waar de kracht op komt te staan. Bij een OHP komt de kracht recht naar beneden, dan is een holle rug niet goed.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:22 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Okee.. bedankt! het klinkt inderdaad wel slecht, zo holle rug. Ik zal er eens op letten van de week.![]()
Inderdaad, met deadliften heb ik ook een holle rug, nu doe ik geen 190kg, maar inderdaad nog geen last gehad. Zal er vanavond eens op letten. Ben benieuwd naar het filmpje als je die gevonden hebt.![]()
Vanavond om 22:00 uur op BBC2: http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549
The power of intermittent fasting.![]()
![]()
Haha dan moeten ze me gewichten niet jatten en niet storen!quote:![]()
Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar ik snap het punt van rechtop staan en dan een holle rug. Zoiezo is heel me techniek fout bij de OHP. Van de week even wat extra aandacht.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deadliften met een holle rug gehad, dat was Raymond. Volgens mij is DL met een holle rug niet slecht. Het gaat om waar de kracht op komt te staan. Bij een OHP komt de kracht recht naar beneden, dan is een holle rug niet goed.![]()
![]()
Het is hip, ze verkopen er zelfs eea van bij ons in de David Lloyd. Ik zal morgen eens kijken wat het precies is dat ze verkopen/adverteren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:30 schreef kevin_ het volgende:
Vanavond om 22:00 uur op BBC2: http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549
The power of intermittent fasting.![]()
Zoek wat Rippetoe filmpjes. Die legt het altijd goed en duidelijk uit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:36 schreef Toverbal0 het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar ik snap het punt van rechtop staan en dan een holle rug. Zoiezo is heel me techniek fout bij de OHP. Van de week even wat extra aandacht.![]()
Volgens mij is het zacht gekookt, dit vanwege chemische reacties die anders (of in grotere mate) plaatsvinden in de eierdooier, het meest gezonde gedeelte van het ei. Misschien kan je die studie over denatureren van eieren even plaatsen; heb er nog nooit van gehoord en vraag me af in hoeverre dit doorwerkt in de praktijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hardgekookt: eiwitten denatureren en worden beter opgenomen dan zachtgekookt.
Voor gebakken weet ik het niet, maar ik maak meestal omeletten en die moet je roeren dus de eiwitten denatureren dan ook. Ik vermoed dat omeletten dus ook wel geschikt zijn. Bovendien doe je er wat boter bij voor de kcal en is het ook nog lekkerder en kun je er andere shit doorheen gooien (zoals tonijn).hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik heb een tijdje geleden een stukje over eieren gepost. Het is in ieder geval zo dat als je het eigeel hard kookt of bakt het cholesterol in het geel beschadigd raakt, en dat is blijkbaar slecht voor ons. Daarom kun je je eigeel beter zacht laten.![]()
Als je een eitje in zijn schil kookt kan er amper lucht bij de dooier komen, waardoor de cholesterol niet kan oxideren. Als je een eitje bakt op een laag pitje valt de oxidatie ook enorm mee.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef Snakey het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een stukje over eieren gepost. Het is in ieder geval zo dat als je het eigeel hard kookt of bakt het cholesterol in het geel beschadigd raakt, en dat is blijkbaar slecht voor ons. Daarom kun je je eigeel beter zacht laten.![]()
Het oxideerd door de verhitting.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:42 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Als je een eitje in zijn schil kookt kan er amper lucht bij de dooier komen, waardoor de cholesterol niet kan oxideren. Als je een eitje bakt op een laag pitje valt de oxidatie ook enorm mee.![]()
Ja cholesterol + hitte + zuurstof = oxidatie. Haal je een van die dingen weg dan gaat de vergelijking niet meer op.quote:![]()
Nope, dat is niet waar.http://www.brain-food.nl/cholesterol.htm Zie bronnen onderaan.quote:Beschadigd Cholesterol
Onder de invloed van hitte verandert ongeveer 30% van de gezonde cholesterol in oxicholesterol. Uit proeven bleek dat ongeveer 6% van dit oxicholesterol daadwerkelijk in het bloed werd opgenomen. [4]
Rauw eigeel bevat alleen maar gezonde cholesterol, maar als je een ei kookt of bakt, raakt een deel van de cholesterol in dat ei beschadigt; het oxideert tot oxicholesterol.
Oftewel: men heeft ons jarenlang bang gemaakt voor het eten (verse) rauwe eieren, en gezegd dat je deze vanwege het gevaar van bacteriën (waar het lichaam heel goed mee om kan gaan, mits er aan gewend) flink door moet koken of bakken, terwijl dat er nou juist voor zorgt dat er stoffen ontstaan die wel echt schadelijk zijn.![]()
Wat een enorme misquotatie op die pagina, duidelijk het artikel niet gelezen de schrijver. In het wetenschappelijke artikel staat dat ze cholesterol verwarmen, waardoor 30% van het cholesterol oxideert. Er staat verder niet bij onder wat voor omstandigheden dit gebeurt. Cholesterol was heat-treated, causing 30% oxidation, en het heeft ook niks met eieren te maken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:45 schreef Snakey het volgende:
Nope, dat is niet waar.
[..]
http://www.brain-food.nl/cholesterol.htm Zie bronnen onderaan.
Linkje naar het artikel http://www.unboundmedicin(...)_lymph_chylomicrons_![]()
Niet alleen in de lucht is zuurstof aanwezigquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja cholesterol + hitte + zuurstof = oxidatie. Haal je een van die dingen weg dan gaat de vergelijking niet meer op.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Vanmiddag weer een stel "stoere" binken flink bezig gezien op de bench press. Toch die bar ff 1 cm laten zakken en weer snel omhoog mbv een sterke bicep curl van hun bro, respect
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op elke fokker past een bril.![]()
3x50 haal ik soberso nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Nja ik heb echt een hekel om te moeten wachten op 1 of andere noob die 3x 50 gaat doen op de decline BP (Het zijn altijd de beachboy/ecto's). Er is gewoon een ruimte om buikspieren te trainen.
Die 30% helling doet niet veel extra voor je buikspieren, gooi er wat gewicht bij.
Maar gelukkig zit ik ook nog bij een andere gym die wat normaler is.Maar nu ik met SS begonnen ben vallen een heleboel oefeningen, waaronder deze, toch uit m'n repertoire.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Vanmiddag weer een stel "stoere" binken flink bezig gezien op de bench press. Toch die bar ff 1 cm laten zakken en weer snel omhoog mbv een sterke bicep curl van hun bro, respect
Inderdaad man. Zie ik hier ook vaak, gasten die de stang 30 cm boven hun borst weer omhoog duwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als zij hun wijf neuken duwen ze dan ook maar 2 cm naar binnen omdat ze niet verder durven? Stelletje kneuzen
![]()
Ipv Pam spray kan je ook vaak bakspray gebruiken. Gewoon in de supermarkt te krijgen
Ik gebruik zelf atlijd gewoon olie. Olijfolie of arachideolie (kan beter tegen verhitting op hoge temperatuur)![]()
Er echt in ja?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Silvanovisch het volgende:
Ik reageer echt kak op creatineAl dagen in de schijterij
![]()
![]()
Jonge.. hoe dieper je gaat hoe sneller ze zwanger word. Dat moeten we niet hebben neequote:Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Inderdaad man. Zie ik hier ook vaak, gasten die de stang 30 cm boven hun borst weer omhoog duwenAls zij hun wijf neuken duwen ze dan ook maar 2 cm naar binnen omdat ze niet verder durven? Stelletje kneuzen
![]()
![]()
Hier iets goedkoper, alleen niet extra virgin.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zo dan. Ik vind de prijs wel meevallen. http://www.dieetwebshop.n(...)udgeperst-p-904.html
http://www.detuinen.nl/royal-green-coconut-cooking-cream-2.html![]()
Dat is toch niet erg op Snakey's leeftijd?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hier iets goedkoper, alleen niet extra virgin.
http://www.detuinen.nl/royal-green-coconut-cooking-cream-2.html-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Dat niet, maar het is cream, geen olie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:50 schreef VASND het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg op Snakey's leeftijd?![]()
![]()
Nu dat IF gedoe op BBC1 zo te zien, niet BBC2?-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
En hoge kwaliteit AAS uit thailandquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is wel een leuk doel, maar dat wordt nog net iets harder trainen.
[ afbeelding ]![]()
Iemand BBC 2 aan het kijken over vasten? Wel een interessante documentaire over het nut van vasten.
Wat me wel opviel was de negatieve benadering van een teveel aan eiwitten.
Zij geven in de docu aan dat naast een calorieoverschot ook een overschot aan eiwitten de kans vergroot op ouderdomsziekten zoals hartfalen en kanker omdat het je lichaam in de "go mode" zet en je IGF 1 erg verhoogt
Edit:
Heeft iemand hier een idee of dit nu betekent dat we ondanks een relatief laag vetpercentage toch een grotere kans lopen op bovenstaande ziekten door de hoge mate van inname van eiwitten?
[ Bericht 11% gewijzigd door Opgezwollenlever op 06-08-2012 22:58:24 ]![]()
Weet alleen dat ik veel puisten krijg van te veel eiwitten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Iemand BBC 2 aan het kijken over vasten? Wel een interessante documentaire over het nut van vasten.
Zij geven in de docu aan dat naast een calorieoverschot ook een overschot aan eiwitten de kans vergroot op ouderdomsziekten zoals hartfalen en kanker omdat het je lichaam in de "go mode" zet.
Je hebt mensen die 3-4 whey shakes per dag drinken dat kan nooit goed zijn![]()
Nou, waarom nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef Tito_Makani het volgende:
Je hebt mensen die 3-4 whey shakes per dag drinken dat kan nooit goed zijn![]()
![]()
Inderdaad dat kan nooit goed zijn, 3-4 whey shakes!quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Weet alleen dat ik veel puisten krijg van te veel eiwitten.
Je hebt mensen die 3-4 whey shakes per dag drinken dat kan nooit goed zijnI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Het is olie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is cream, geen olie.![]()
Lekker vaag. Net alsof een hardloper vraagt hoe ver hij moet rennen, maar dan zonder er bij te vermelden welke afstand hij voor traint.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
Wat denken jullie wat het minimaal aantal reps is wat je moet halen ? 5 ?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
voor jou 20quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
Wat denken jullie wat het minimaal aantal reps is wat je moet halen ? 5 ?![]()
Minimaal 1.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
Wat denken jullie wat het minimaal aantal reps is wat je moet halen ? 5 ?Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:47 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
En hoge kwaliteit AAS uit thailand
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Zij geven in de docu aan dat naast een calorieoverschot ook een overschot aan eiwitten de kans vergroot op ouderdomsziekten zoals hartfalen en kanker omdat het je lichaam in de "go mode" zet en je IGF 1 erg verhoogt
Edit:
Heeft iemand hier een idee of dit nu betekent dat we ondanks een relatief laag vetpercentage toch een grotere kans lopen op bovenstaande ziekten door de hoge mate van inname van eiwitten?
Eiwit verhoogt leptine en insuline wat ook gelinkt is met minder longevity (carbs doen dit ook).
http://www.diabeteshealth(...)-so-strange-bedfello
Is een heel interessant onderwerp, maar jammer genoeg zijn de onderliggende processen niet allemaal even goed bekend en is het vooral speculatie
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/![]()
Dat is een voordeel toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.
Eiwit verhoogt leptine en insuline wat ook gelinkt is met minder longevity (carbs doen dit ook).
Is een heel interessant onderwerp, maar jammer genoeg zijn de onderliggende processen niet allemaal even goed bekend en is het vooral speculatie
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/If not now, then when.![]()
Zulksquote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Als je honger hebt gewoon een paar grote slokken koud water drinken en het is weg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?
Wat ik zelf merk tijdens mijn fasts is dat ik op YouTube naar recepten ga zoeken en naar eten ga kijken.Ik droom ook zelfs dat ik in mijn droom ineens ga eten waardoor ik daarna teleurgesteld ben omdat mijn fast onderbroken is. Gelukkig word ik altijd opgelucht wakker dat het niet zo is.
I khebe cht totaal geen problemen met vasten. Ik vind het juist lekker om niet de hele dag over vreten na te hoeven denkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 01:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je honger hebt gewoon een paar grote slokken koud water drinken en het is weg.
Wat ik zelf merk tijdens mijn fasts is dat ik op YouTube naar recepten ga zoeken en naar eten ga kijken.Ik droom ook zelfs dat ik in mijn droom ineens ga eten waardoor ik daarna teleurgesteld ben omdat mijn fast onderbroken is. Gelukkig word ik altijd opgelucht wakker dat het niet zo is.
Cut eetschema (IF). Ben intussen 78kg@13 a 14%. Met 5 keer exercise / week ( 3 keer gym, 2 keer yoga) schat ik mijn calorie benodigdheden op ongeveer 2700. Doel is 76kg @ 10%, dan een slow clean bulk richting de 80kg.
• 13:00: maaltijd (500 kcal)
• 13:30: appel (50 kcal)
• 14:00: whey + melk (245 kcal)
• 15:00: 50g nootjes (300 kcal)
• 16:00: Tonijn (150 kcal) + ei (50 kcal)
• 17:00: Brinta + melk (250 kcal)
<Naar huis gaan, workout, enz>
• 20:00: Whey + water (120 kcal)
• 20:00: Banaan (150 kcal, alleen op workout dagen)
• 21:00: post workout maaltijd (500 kcal)
Totaal: 2165 kcal op rustdagen, 2315 kcal op workout dagen.
EKV probeer ik op 40/40/20 te houden.
[ Bericht 13% gewijzigd door star_gazer op 07-08-2012 06:38:45 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:36 schreef Toverbal0 het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar ik snap het punt van rechtop staan en dan een holle rug. Zoiezo is heel me techniek fout bij de OHP. Van de week even wat extra aandacht.Ik deed gisteren die rippetoe manier van overhead barrbell press. Voor mijn idee deed ik hem echt goed, maar voelde nauwelijks iets in m'n deltoids. Bij een wijdere grip en/of dumble press kan ik tot complete verzuring gaan, nu totaal niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Rip heeft daar goeie filmpjes voor.
Kwestie van blijven oefenen met een lege bar.
Misschien dat ik m'n ellebogen bij de start wat verder naar achter had, en iets te close grip?
'k zal het nog eens een kans geven, maar anders toch gewoon wide grip for meh
[ Bericht 13% gewijzigd door RaymondK op 07-08-2012 09:31:12 ]![]()
Je hebt schijt aan Creatine zeg maar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Silvanovisch het volgende:
![]()
Dat heb ik ook gauw. sterker nog. Als ik het neem zit ik binnen 5 minuten gegarandeerd op de pot 's ochtends vroeg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Silvanovisch het volgende:
't kan best zijn dat je er teveel van neemt.
Verdeel anders je portie over 2 momenten op de dag.
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 07-08-2012 08:02:34 ]![]()
Dit is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet gewoon eens echt gaan trainen en vreten ipv elke keer weer alles te meten en te meten en te meten en meten... Dan op vakantie gaan naar eoa bananen-republiek, terugkomen, 4 kg kwijt zijn en weer een stokje zijn. Het lijkt er een beetje op dat je erg veel ingaat op details; doe je de basis niet vergeten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 05:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
I khebe cht totaal geen problemen met vasten. Ik vind het juist lekker om niet de hele dag over vreten na te hoeven denken
Cut eetschema (IF). Ben intussen 78kg@13 a 14%. Met 5 keer exercise / week ( 3 keer gym, 2 keer yoga) schat ik mijn calorie benodigdheden op ongeveer 2700. Doel is 76kg @ 10%, dan een slow clean bulk richting de 80kg.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er volkomen naast zit hoor!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Gisteren dit schema doorlopen:
Benchpress: 1*8*15 - 2*8*20
Upperback: 3*10*30
One arm dumbbell preacher curl (alleen dan staand mbv bankje): 3*10*8
Seated bent-Over one arm dumbbell extension: 3*10*6 (per arm)
Front dumbbell raise: 3*10*4 (per arm)
Seated Triceps Press: 3*10*10
Side lateral raise: 3*10*4
legg press: 3*10*80
tricep pushdown: 3*10*12,5
Vertical traction: 3*10*40
Hier hield ik wel een voldaan gevoel aan over. Ben alleen vergeten om m'n dumbbell flyes te doenOh en zijn crunches voldoende voor buikspieren?
Nu zoek ik nog oefeningen waarmee ik mijn onderrug voorzichtig bij kan gaan trainen (nog steeds lichte blessure). Vandaar dat ik ook geen squat en deadlift doe.
We hebben hier wel zo'n machine staan: klik, maar daar doe ik het liever niet mee. Liever iets met dumbbells of een barbell.
Ik hoorde van iemand dat bepaalde shakes veel kcal in zich hebben, is dat zo en waar moet ik dan aan denken?
Nog tips of opmerkingen?
Oja, hoorde 2 van die gasten ineens zeggen: wow hij doet een squat! Kijk ik om is ie aan het deadliften![]()
![]()
![]()
![]()
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Hier hield ik wel een voldaan gevoel aan over. Ben alleen vergeten om m'n dumbbell flyes te doenOh en zijn crunches voldoende voor buikspieren?
Ik hoorde van iemand dat bepaalde shakes veel kcal in zich hebben, is dat zo en waar moet ik dan aan denken?
Nog tips of opmerkingen?![]()
En was het de bedoeling een full body te doen hiermee?![]()
Back extention is een prima oefening. Wel ook hier je rug recht en aangespannen houden.![]()
Is wel te doen hoor. Als ik borst en triceps train zit ik op ongeveer 8 oefeningen.. Maar wat ik wel afvraag; waarom geen splitschema? Vind ik veel chiller. Kan je je spierpijn tenminste gelokaliseerd houden haha.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen. En was het de bedoeling een almoste full body te doen hiermee?![]()
Ja maar dit is van alles door elkaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is wel te doen hoor. Als ik borst en triceps train zit ik op ongeveer 8 oefeningen..![]()
Ehm, volgens mij was ik een uur en kwartier bezig. FB was de bedoeling ja. Ik voelde voornamelijk mij biceps, triceps, borst spieren en schouders. Ik wil eigenlijk alle spieren voelen als ik getraind heb, maar ik weet niet of dat goed is of niet. Geeft me een meer voldaan gevoel dan dat ik niks voel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen.![]()
En was het de bedoeling een full body te doen hiermee?![]()
Back extention is een prima oefening. Wel ook hier je rug recht en aangespannen houden.
Als ik splitschema zou doen, zou ik niet weten hoe ik de tijd moet vullen.
Oké, ga ik die back extension proberen![]()
![]()
Met een split, en dan zwaar, heb je meestal wel wat meer tijd nodig voor herstellen tussen je setjes.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij was ik een uur en kwartier bezig. FB was de bedoeling ja. Ik voelde voornamelijk mij biceps, triceps, borst spieren en schouders. Ik wil eigenlijk alle spieren voelen als ik getraind heb, maar ik weet niet of dat goed is of niet. Geeft me een meer voldaan gevoel dan dat ik niks voel.
Als ik splitschema zou doen, zou ik niet weten hoe ik de tijd moet vullen.
Oké, ga ik die back extension proberen
Dat kost allemaal wat meer tijd.
Maargoed ik heb helemaal geen ervaring met full body.
Met back extention je rug dus goed recht aangespannen, borst vooruit, handen op je borst, en een beetje voor je omhoog kijken. En die bar onder je schouderbladen afstellen. Niet zoals vele doen op schouderhoogte, en dan "kijk mij es ff een full rack doen".
En ff vasthouden achter.![]()
Ik vind het teveel isolatie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Nu zoek ik nog oefeningen waarmee ik mijn onderrug voorzichtig bij kan gaan trainen (nog steeds lichte blessure). Vandaar dat ik ook geen squat en deadlift doe.
We hebben hier wel zo'n machine staan: klik, maar daar doe ik het liever niet mee. Liever iets met dumbbells of een barbell.
Nog tips of opmerkingen?
Oja, hoorde 2 van die gasten ineens zeggen: wow hij doet een squat! Kijk ik om is ie aan het deadliften![]()
![]()
Voor benen: leg press/ lunges/ hack squat, + leg curl/ stiff legged deadlift.
Rug : barbell/dumbbell/ seated row + pull ups/chins
Borst: (incline) bench press (dumbbell/barbell) 2 variaties / 1 variatie bench press + flyes
Schouders: overhead press/ lateral raise/ wide grip upright rows
Triceps/biceps/kuiten/abs: 2 willekeurige oefeningen
Je zou ook 1 oefening per spiergroep doen, en op die ene ofening hard gaan. Als je dit met een beetje tempo doet ben binnen 5 kwatier klaar.![]()
Okee.. ik ben benieuwd dan, ik ga het vanavond proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Ik deed gisteren die rippetoe manier van overhead barrbell press. Voor mijn idee deed ik hem echt goed, maar voelde nauwelijks iets in m'n deltoids. Bij een wijdere grip en/of dumble press kan ik tot complete verzuring gaan, nu totaal niet.
Misschien dat ik m'n ellebogen bij de start wat verder naar achter had, en iets te close grip?
'k zal het nog eens een kans geven, maar anders toch gewoon wide grip for mehAllereerst zijn het inderdaad veel oefeningen. Maar waarom 3 oefeningen voor schouders, en maar 1 voor borst, rug, benen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Nog tips of opmerkingen?
![]()
Voor je onderrug kan je deze proberen, verschillende niveaus zoals ze uitlegd:
Of als je wat verder bent kan je deze proberen:
![]()
Oke thanks!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Met een split, en dan zwaar, heb je meestal wel wat meer tijd nodig voor herstellen tussen je setjes.
Dat kost allemaal wat meer tijd.
Maargoed ik heb helemaal geen ervaring met full body.
Met back extention je rug dus goed recht aangespannen, borst vooruit, handen op je borst, en een beetje voor je omhoog kijken. En die bar onder je schouderbladen afstellen. Niet zoals vele op schouderhoogte, en dan "kijk mij es ff een full rack doen".
En ff vasthouden achter.Zal het eens gaan checken, thanks!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ik vind het teveel isolatie.
Voor benen: leg press/ lunges/ hack squat, + leg curl/ stiff legged deadlift.
Rug : barbell/dumbbell/ seated row + pull ups/chins
Borst: (incline) bench press (dumbbell/barbell) 2 variaties / 1 variatie bench press + flyes
Schouders: overhead press/ lateral raise/ wide grip upright rows
Triceps/biceps/kuiten/abs: 2 willekeurige oefeningenHet plan was voor iedere spiergroep 2 oefeningen te doen, maar dat is niet helemaal goed uitgepakt (lees: ik vergeet snel dingen).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:44 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Okee.. ik ben benieuwd dan, ik ga het vanavond proberen.
[..]
Allereerst zijn het inderdaad veel oefeningen. Maar waarom 3 oefeningen voor schouders, en maar 1 voor borst, rug, benen?
Voor je onderrug kan je deze proberen, verschillende niveaus zoals ze uitlegd:
Of als je wat verder bent kan je deze proberen:
Zal het eens checken thuis want op het werk heb ik geen geluid![]()
![]()
Ik denk dat ik de 5 pullups/chinups niet eens haalquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:48 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, wat is er mis met pullups, chinups, squats, BP, dips, lunges.![]()
![]()
Ik haal op het moment ook maar 2-3 chip-ups. Maar gewoon doorgaan, ze komen vanzelf :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de 5 pullups/chinups niet eens haal![]()
Haha, ik zal ze morgen eens proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:56 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik haal op het moment ook maar 2-3 chip-ups. Maar gewoon doorgaan, ze komen vanzelf :p
Vanavond even een beter schema in elkaar zetten en een boekje meenemen ofzo![]()
Wat een haat en nijd zeg omdat ik een basis vraag stel....
punt is, dit zegt Wikipedia:Nu is mijn vraag wat je precies moet behalen voor maximale spiergroei, "myofibrillated hypertrophy" (Powerlifters 2-6 reps) of "sarcoplasmic hypertrophy" (bodybuilders 6-8 reps).quote:A range of stimuli can increase the volume of muscle cells. Summarizing, these changes occur as an adaptive response that serves to increase the ability to generate force or resist fatigue in anaerobic conditions.
[edit]Strength training
Main article: Strength training
Strength training typically produces a combination of the two different types of hypertrophy: contraction against 80 to 90% of the one repetition maximum for 2–6 repetitions (reps) causes myofibrillated hypertrophy to dominate (as in powerlifters, olympic lifters and strength athletes), while several repetitions (generally 8 – 12 for bodybuilding or 12 or more for muscular endurance) against a sub-maximal load facilitates mainly sarcoplasmic hypertrophy (professional bodybuilders and endurance athletes).[citation needed] The first measurable effect is an increase in the neural drive stimulating muscle contraction. Within just a few days, an untrained individual can achieve measurable strength gains resulting from "learning" to use the muscle.[citation needed] As the muscle continues to receive increased demands, the synthetic machinery is upregulated. Although all the steps are not yet clear, this upregulation appears to begin with the ubiquitous second messenger system (including phospholipases, protein kinase C, tyrosine kinase, and others).[citation needed] These, in turn, activate the family of immediate-early genes, including c-fos, c-jun and myc. These genes appear to dictate the contractile protein gene response.[citation needed]
Progressive overload is considered the most important principle behind hypertrophy, so increasing the weight, repetitions (reps), and sets will all have a positive impact on growth. Some experts create complicated plans that manipulate weight, reps, and sets, increasing one while decreasing the others to keep the schedule varied and less repetitive. It is generally believed that if more than 15 repetitions per set is possible, the weight is too light to stimulate maximal growth.[1]
Zo'n kwalijke vraag is dat toch niet ?![]()
bureau job is ideaalquote:Altijd lichamelijk uitgerust trainen, hele dag door eten als het moet. Alt+tab bij een nieuwe popup van fok! enz enz.
![]()
Ik zit hier alleen op kantoor en mijn scherm is afgeschermd door de pc die er naast staan. En op een afstand van 3m is de deur.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:04 schreef RaymondK het volgende:
[..]
bureau job is ideaalAltijd lichamelijk uitgerust trainen, hele dag door eten als het moet. Alt+tab bij een nieuwe popup van fok! enz enz.
Heb wel eens vastlopers en dan is het wel spannend of niemand me betrapt![]()
![]()
Het witten van de voorgevel van je huis met een modelbouwpenseeltjequote:
Confidence through competence![]()
Wie heeft meer massa, de bodybuilder of de powerlifter? De bodybuilder waarschijnlijk, door sarcoplasmische weefsel. De powerlifter is waarschijnlijk sterker, ook al heeft hij minder spiermassa - maar hij heeft meer myifibratisch weefsel, die voor de echte kracht zorgt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:59 schreef obsama het volgende:
Wat een haat en nijd zeg omdat ik een basis vraag stel....
punt is, dit zegt Wikipedia:
[..]
Nu is mijn vraag wat je precies moet behalen voor maximale spiergroei, "myofibrillated hypertrophy" (Powerlifters 2-6 reps) of "sarcoplasmic hypertrophy" (bodybuilders 6-8 reps).
Zo'n kwalijke vraag is dat toch niet ?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
D'r was laatst op Foodlog ook een stukkie over eiwit = veroudering van deze gast:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/
http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/quote:Een gezond voedingspatroon volgens Verburgh is gebaseerd op drie basisprincipes die samenhangen met de manier waarop het menselijk lichaam omgaat met energie-inname (biochemische en metabolische mechanismen):
1. Suikers (koolhydraten) zijn niet ongezond: ze zijn zeer ongezond
2. Kijk uit met eiwitten (en eiwitrijke diëten)
3. Vetten zijn gezonder dan gedachtConfidence through competence![]()
Bedankt voor je geargumenteerde antwoord, zouden we hier meer van moeten hebben. Misschien een domme vraag hoor, maar die power/olympische lifters zijn kasten van kerels, hoe kan dat dan ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie heeft meer massa, de bodybuilder of de powerlifter? De bodybuilder waarschijnlijk, door sarcoplasmische weefsel. De powerlifter is waarschijnlijk sterker, ook al heeft hij minder spiermassa - maar hij heeft meer myifibratisch weefsel, die voor de echte kracht zorgt.![]()
Je praat in absolute termen, maar alles is uiteraard relatief. Powerlifters zijn natuurlijk kasten, maar bodybuilders zijn grotere kasten. Als powerlifters hogere reps hadden getrained, hadden ze met hetzelfde trainingsvolume en zover mogelijk andere parameters hetzelfde, waarschijnlijk meer volumegains geboekt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef obsama het volgende:
[..]
Bedankt voor je geargumenteerde antwoord, zouden we hier meer van moeten hebben. Misschien een domme vraag hoor, maar die power/olympische lifters zijn kasten van kerels, hoe kan dat dan ?
Draai de vraag maar om: bodybuilders, dat zijn toch sterke gasten? Ja, maar powerlifters zijn relatief sterkere gasten.Confidence through competence![]()
Bedankt voor je antwoord. Om dan terug te komen op mijn "domme" vraag, hoeveel reps is dan ongeveer het gene wat je minimaal wil bereiken ? 6 ? 8 ? Nu praat ik over bodybuilding.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je praat in absolute termen, maar alles is uiteraard relatief. Powerlifters zijn natuurlijk kasten, maar bodybuilders zijn grotere kasten. Als powerlifters hogere reps hadden getrained, hadden ze met hetzelfde trainingsvolume en zover mogelijk andere parameters hetzelfde, waarschijnlijk meer volumegains geboekt.
Draai de vraag maar om: bodybuilders, dat zijn toch sterke gasten? Ja, maar powerlifters zijn relatief sterkere gasten.![]()
Tussen 8 en 12 hoor ik vaak.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Graag gedaan. Als je het over nadruk op volume dan pure kracht hebt, worden iets hogere rep ranges aanbevolgen, zeg maar ergens tussen de 8-12, met de laatste rep zo ongeveer tegen failure aan. Dat wil zeggen, met een dumbell van 2 kilo een shoulder press doen met 8 reps helpt niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:30 schreef obsama het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Om dan terug te komen op mijn "domme" vraag, hoeveel reps is dan ongeveer het gene wat je minimaal wil bereiken ? 6 ? 8 ? Nu praat ik over bodybuilding.
Als je het groot pakt kun je zeggen 6-15. Het is natuurlijk een overlopend, grijs gebied waar je nadruk van kracht naar volume gaat, en niet eenduidig een grens te trekken.
Klopt het dat als je 5/6 reps doet je spiermassa langer goed blijft in verhouding met bodybuilding ? Omdat het spierweefsel dichter is ?quote:![]()
![]()
Ik plemp dit plaatje er maar weer eens tussendoor.
Enige klacht dat ik over dit Rippetoe plaatje heb, is silliness, death etc. bij de hogere rep ranges. Het gaat daar natuurlijk niet over idioterie, maar je hebt daar in feite cardio (met een 1 kg dumbell 200 reps maken in je Powerpump-uurtje bijvoorbeeld).Confidence through competence![]()
Deze heb ik inderdaad ook wel eens gezien. Maar dit impliceert toch dat je absoluut onder de 8 reps moet blijven en er beter nog een set bij aan kan knopen om het "effect scale" zo hoog mogelijk te houden ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:35 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik plemp dit plaatje er maar weer eens tussendoor.
Enige klacht dat ik over dit Rippetoe plaatje heb, is silliness, death etc. bij de hogere rep ranges. Het gaat daar natuurlijk niet over idioterie, maar je hebt daar in feite cardio (met een 1 kg dumbell 200 reps maken in je Powerpump-uurtje bijvoorbeeld).![]()
Nouja, ik zou niet in termen van 'absoluut' praten als het hierom gaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:36 schreef obsama het volgende:
[..]
Deze heb ik inderdaad ook wel eens gezien. Maar dit impliceert toch dat je absoluut onder de 8 reps moet blijven en er beter nog een set bij aan kan knopen om het "effect scale" zo hoog mogelijk te houden ?Ik heb een paar papers gelezen waarin pak hem beet de verhoging van 3 naar 4 sets al een verminderde verbetering geeft, en van 4-5/6 sets al helemaal, qua extra gains.
Maar je gaat d'r niet dood van om een keertje wat lichter gewicht te pakken en 12 reps te gaan doen. Zal alleen maar goed zijn om je lichaam eens op een andere manier te trainen.
Zelf train ik als ik een hoger gewicht pak bijvoorbeeld 5x5. Dan probeer ik het te uppen naar 4x7 of 4x8 en uiteindelijk 4x10 bijvoorbeeld. Als ik dat laatste met goede form haal, pak ik een hoger gewicht.
Is maar een voorbeeld van wat ik doe, weet niet of dit 'absoluut het beste is' (hangt ook van je doelen af) en wil het zeker niet aan iedereen opleggen, maar gewoon een voorbeeld.Confidence through competence![]()
Op zich niet verkeerd, vanaf volgende week maar 4x7 doen. Ik ga het dan gewoon om de maand wisselen.![]()
ik moet zeggen dat ik het thuis in de weekenden en op vrije dagen goed volhoudt. echter ben nu weer aan het werk en nu is het wat lastiger. Zeker met de planning van tijden. Maar wellicht dat ik deze tijden eens ga aanhouden. Ik dacht wel dat het juist de bedoeling was van IF om nog vastend te gaan trainen om vet aan te spreken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 05:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
I khebe cht totaal geen problemen met vasten. Ik vind het juist lekker om niet de hele dag over vreten na te hoeven denken
Maar dat wordt lastig op het werk. ben pas om 6/7 thuis en dan zou ik meteen moeten gaan trainen om in het window van 8-12 te gaan koken en snaaien. Op zich te doen maar dan ga je weer met zo'n volle maag naar bed wat ook weer niet bevorderlijk is voor je gesteldheid.
Vooralsnog werkt het nog en verlies ik vet dus ik moet even kijken hoe ik het ga combineren.na na na na na na na Badjasman!![]()
'Cardio in de ochtend voor het ontbijt om meer vet aan te spreken' of 'vastend trainen om meer vet aan te spreken' is een mythe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:42 schreef NaRRaToR het volgende:
Ik dacht wel dat het juist de bedoeling was van IF om nog vastend te gaan trainen om vet aan te spreken.
Als je het lekker vindt om op een lege maag te trainen, dan moet je dat doen omdat je dat lekker vindt.Het biedt verder geen isocalorische vetverbrandingsvoordelen of gainvoordelen mee.
één keer gesport zonder ontbijt, werd helemaal zwart voor mijn ogen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
'Cardio in de ochtend voor het ontbijt om meer vet aan te spreken' of 'vastend trainen om meer vet aan te spreken' is een mythe.
Als je het lekker vindt om op een lege maag te trainen, dan moet je dat doen omdat je dat lekker vindt.Het biedt verder geen isocalorische vetverbrandingsvoordelen of gainvoordelen mee.
![]()
Schijnt te wennen, volgens mensen die het vaker doen. Snakey vindt het bv lekker om op lege maag te trainenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:47 schreef obsama het volgende:
[..]
één keer gesport zonder ontbijt, werd helemaal zwart voor mijn ogen.
Same here, benendag op zaterdagochtend is gewoon op lege maag. Resultaat word er zeker niet minder om eigenlijk alleen maar meer heb ik het idee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Schijnt te wennen, volgens mensen die het vaker doen. Snakey vindt het bv lekker om op lege maag te trainen
Doordeweeks heb ik een klein beetje eiwit in mn maag om na het trainen te bunkeren
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Zaterdagochtend train ik op 2 boterhammen pindakaas en een glaasje sap. Voor de rest train ik 's avonds en eet ik heel de dag door, dus nooit op een lege maag.
Merk de zaterdag meestal wel dat het niet helemaal gaat zoals ik wil, maar dat is ook het tekort aan slaap. Want vaak naar de kroeg op vrijdag. Niet kachellam zuipen, maar om 3 uur in je nest liggen en er rond 09:00 weer uit is voor mij toch iets te kort.
En de zaterdag is een extratje qua trainen. Doe ik meestal maar een beetje waar ik op dat moment zin in heb. De dagen ervoor heb ik m'n programma toch al afgewerkt.Behulpzaam als een waterkraan.
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
'Cardio in de ochtend voor het ontbijt om meer vet aan te spreken' of 'vastend trainen om meer vet aan te spreken' is een mythe.
als het waar is wat je zegt komt het dus uiteindelijk neer op kcal in vs kcal uit (uiteraard met de juiste macro's) ? wat is dan het voordeel van vasten?
Dat maakt het een stuk makkelijker qua planning i.c.m. fulltime baan.Ligt er een beetje aan wat ik doe. als ik zware oefeningen als DL/Squat doe wordt het ook zwart, maar dat gebeurd ook wel eens met voeding op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:47 schreef obsama het volgende:
[..]
één keer gesport zonder ontbijt, werd helemaal zwart voor mijn ogen.na na na na na na na Badjasman!![]()
Yep, zelfs een pre shake zit me niet lekker. Een bak espresso en gaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Schijnt te wennen, volgens mensen die het vaker doen. Snakey vindt het bv lekker om op lege maag te trainen
Ik sta zo'n 20 - 30 minuten na wakker worden met een bar in mijn handen, heerlijk. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is. Ik eet direct na m'n training wel bijna de helft van m'n dagelijkse kcal though.![]()
Ik voel me ook stukken sterker met een lege maag.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:53 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Same here, benendag op zaterdagochtend is gewoon op lege maag. Resultaat word er zeker niet minder om eigenlijk alleen maar meer heb ik het idee.![]()
Ben je niet misselijk dan? Ik ben 's ochtends altijd misselijk voordat ik gegeten heb.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, zelfs een pre shake zit me niet lekker. Een bak espresso en gaan.
Ik sta zo'n 20 - 30 minuten na wakker worden met een bar in mijn handen, heerlijk. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is. Ik eet direct na m'n training wel bijna de helft van m'n dagelijkse kcal though.![]()
Ben je zwanger?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ben je niet misselijk dan? Ik ben 's ochtends altijd misselijk voordat ik gegeten heb.
Nee, nergens last van.![]()
haha. je zou het kwa eetlust wel zeggen jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ben je zwanger?
Nee, nergens last van.![]()
![]()
![]()
Directe studies wijzen uit dat de carb/vet mix wel een klein beetje richting vet verschuift bij vastend cardio, maar langetermijn studies over hoeveel vet je daadwerkelijk verliest met cardio in de ochtend vs. een ander tijdstip laten geen significante verschillen zien.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:04 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
als het waar is wat je zegt komt het dus uiteindelijk neer op kcal in vs kcal uit (uiteraard met de juiste macro's) ? wat is dan het voordeel van vasten?
Dat maakt het een stuk makkelijker qua planning i.c.m. fulltime baan.
Je kunt dit artikel wel voor- en tegenstanders erover lezen van cardio in de ochtend. Er zijn altijd pro's en cons:
http://www.leehayward.com/am_cardio.htm
Je kunt die studies die aangehaald worden zelf opzoeken.
Idem voor krachttraining in de ochtend of avond, maakt voor je uiteindelijke meetbare kracht/volume gains niet uit. Je compliance is belangrijker dan je timing.
Af en toe vasten verhoogt o.a. je insulinesensitiviteit en heeft een autofagische werking. Maargoed, af en toe groene thee drinken verhoogt ook je insulinesensitiviteit in ongeveer dezelfde matedus IF is geen 'magic bullet', maar meer iets om aan te tonen dat je niet per se 6x per dag hoeft te eten als het je beter uitkomt. Sommige mensen vinden het bv. makkelijker om om de zoveel dagen te vasten en zo netto onder onderhoud te eten dan 'elke dag onder onderhoud te eten'. Prima, maar het komt uiteindelijk allemaal neer op energie benodigd vs. energie verbruikt.
O.a. Martin Berkhan noemt op z'n site ook vaak dat 'calories still matter' maar op de een of andere manier wordt dat nooit opgepikt door sommige aanhangers van IF.
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 07-08-2012 13:28:52 ]Confidence through competence![]()
Ik heb laatst de documentaire Fat Head gekeken die hier genoemd werd. Zijn vergelijking met Super Size Me klopt niet echt, omdat hij wel sport en onder zijn onderhoud blijft eten, maar de stukken over cholesterol en vet vond ik wel interessant. Hij beweert dus dat een hoog cholesterol geen probleem is en dat de verhalen over hart- en vaatziekten niet kloppen.
Maar ja, het probleem wat ik heb, is dat ik niet meer weet wat ik moet geloven. Als ik google naar studies dan vind ik ook zoveel onzin op blogs, die de waarheid pretenderen te kennen, en berichten die elkaar tegenspreken. Zo vond ik ook de zogenaamde China Study, waarin wordt beweerd dat dierlijke eiwitten grote risico's op kanker met zich meebrengen, maar op andere sites wordt dit weer tegengesproken.
Wat is nu een goede manier om de betrouwbaarheid van artikelen te checken? De bronnen controleren en de studies lezen en beoordelen op houdbaarheid? Vooral dat laatste is toch lastig voor een leek. Of zijn er websites over voeding die ik als betrouwbaar kan beschouwen?![]()
Kan door van alles komen, he.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:31 schreef RaymondK het volgende:
Acteur Michael Clarke Duncan van intensive care af
komt niet van de steroids hoor jongens.![]()
Nouja, 't is meer dat hij hiermee aantoont dat die Morgan Spurlock van Super Size Me een idioot is die gewoon boven z'n onderhoud at en daardoor aankwam in vet / gezondheidsproblemen kreeg etc. Fast Food was niet inherent het probleem, overvloedig energie was het probleem. Daarom at de gast in Fat Head onder onderhoud, maar dus wel alleen Fast Food zoals in Super Size Me, en viel hij daarmee af terwijl hij ook een over het algemeen beter bloedprofiel kreeg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:53 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb laatst de documentaire Fat Head gekeken die hier genoemd werd. Zijn vergelijking met Super Size Me klopt niet echt, omdat hij wel sport en onder zijn onderhoud blijft eten, maar de stukken over cholesterol en vet vond ik wel interessant. Hij beweert dus dat een hoog cholesterol geen probleem is en dat de verhalen over hart- en vaatziekten niet kloppen.Join the club.quote:Maar ja, het probleem wat ik heb, is dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.Klopt, zelf vind ik de China Study ook niet heel overtuigend. Ik vind deze argumenten sterk:quote:Zo vond ik ook de zogenaamde China Study, waarin wordt beweerd dat dierlijke eiwitten grote risico's op kanker met zich meebrengen, maar op andere sites wordt dit weer tegengesproken.
http://rawfoodsos.com/the-china-study/Je kunt een MSc/PhD gaan afronden in een biomedische studie voor een basis en dan kritisch en zelf nadenkend blijven kijken naar de informatie.quote:Wat is nu een goede manier om de betrouwbaarheid van artikelen te checken? De bronnen controleren en de studies lezen en beoordelen op houdbaarheid? Vooral dat laatste is toch lastig voor een leek. Of zijn er websites over voeding die ik als betrouwbaar kan beschouwen?
Cijfertjes en zinnen lezen kan iedereen, interpreteren naar real-life resultaten is al een stuk moeilijker, ook voor wetenschappers en mensen die ervoor gestudeerd hebben. Door voortschrijdend inzicht in de wetenschap komen we steeds meer te weten. Misschien is de beste taktiek wel: probeer iets, ben je tevreden: houden zo. Ben je niet tevreden: probeer wat anders.
zeg natuurlijk niet dat AAS gebruik geen grote risico factor is.quote:hiervoor moet je vaak op de fietsquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is wel een leuk doel, maar dat wordt nog net iets harder trainen.
[ afbeelding ]![]()
't zou mooi zijn als dit soort bekende mensen eens open over hun ziekten/verneukte organen die ze door AAS hebben opgelopen zouden praten. Net zo open als dat ze trots zijn op hun lichaam.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:14 schreef 16meter het volgende:
[..]
zeg natuurlijk niet dat AAS gebruik geen grote risico factor is.
Puur om de droeftoeters die er niet vanaf kunnen blijven te laten zien wat er gebeuren kan.
Op DBB wel geteld 1 tread gelezen van een gast die 12jr lang zat te juicen, en eerlijk een tread had geschreven over hoe ziek die bezig is geweest en wat het met hem gedaan had. En hiermee ook de intentie had om mensen op andere gedachten te brengen.![]()
Haha, hoopte op/verwachtte al een post van jou, je zegt vaak zinnige dingen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, 't is meer dat hij hiermee aantoont dat die Morgan Spurlock van Super Size Me een idioot is die gewoon boven z'n onderhoud at en daardoor aankwam in vet / gezondheidsproblemen kreeg etc. Fast Food was niet inherent het probleem, overvloedig energie was het probleem. Daarom at de gast in Fat Head onder onderhoud, maar dus wel alleen Fast Food zoals in Super Size Me, en viel hij daarmee af terwijl hij ook een over het algemeen beter bloedprofiel kreeg.
[..]
Join the club.
[..]
Klopt, zelf vind ik de China Study ook niet heel overtuigend. Ik vind deze argumenten sterk:
http://rawfoodsos.com/the-china-study/
[..]
Je kunt een MSc/PhD gaan afronden in een biomedische studie voor een basis en dan kritisch en zelf nadenkend blijven kijken naar de informatie.
Cijfertjes en zinnen lezen kan iedereen, interpreteren naar real-life resultaten is al een stuk moeilijker, ook voor wetenschappers en mensen die ervoor gestudeerd hebben. Door voortschrijdend inzicht in de wetenschap komen we steeds meer te weten. Misschien is de beste taktiek wel: probeer iets, ben je tevreden: houden zo. Ben je niet tevreden: probeer wat anders.Ik start in september wel met een master, maar niet in de biomedische hoek. Heb je daar zelf iets in gedaan?
Die tactiek van proberen lijkt me het best. Het enige waar ik bang voor ben, zijn dingen die zich pas na langere tijd voordoen zoals hart- en vaatziekten.![]()
DBB zit dan ook echt vol met idioten. Heb je toevallig nog een linkje van dat topic?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't zou mooi zijn als dit soort bekende mensen eens open over hun ziekten/verneukte organen die ze door AAS hebben opgelopen zouden praten. Net zo open als dat ze trots zijn op hun lichaam.
Puur om de droeftoeters die er niet vanaf kunnen blijven te laten zien wat er gebeuren kan.
Op DBB wel geteld 1 tread gelezen van een gast die 12jr lang zat te juicen, en eerlijk een tread had geschreven over hoe ziek die bezig is geweest en wat het met hem gedaan had. En hiermee ook de intentie had om mensen op andere gedachten te brengen.Behulpzaam als een waterkraan.
Jup, helpt op zich wel in het lezen van onderzoeken e.d. maar 't kan zomaar zijn dat ik over 2 jaar op dingen moet terugkomen omdat er weer nieuwe zaken ontdekt zijn oid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Haha, hoopte op/verwachtte al een post van jou, je zegt vaak zinnige dingen.Ik start in september wel met een master, maar niet in de biomedische hoek. Heb je daar zelf iets in gedaan?
Tja, die kans hebben we altijd en allemaal.quote:Die tactiek van proberen lijkt me het best. Het enige waar ik bang voor ben, zijn dingen die zich pas na langere tijd voordoen zoals hart- en vaatziekten.Stress is cataboooool.
Nee, die kwam ik eens tegen. Kan wel weer eens zoeken als ik tijd heb.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:24 schreef fathank het volgende:
[..]
DBB zit dan ook echt vol met idioten. Heb je toevallig nog een linkje van dat topic?![]()
Van bespoten appels kun je ook kanker krijgen... Wie weet heb je vanaf geboorte een of andere zeldzame hartafwijking waar je zo geen last van hebt dat het opvalt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Die tactiek van proberen lijkt me het best. Het enige waar ik bang voor ben, zijn dingen die zich pas na langere tijd voordoen zoals hart- en vaatziekten.
als je overal rekening mee zou moeten houden kun je beter de stekker eruit trekken.na na na na na na na Badjasman!![]()
Zeg het maarrrr...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dit is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet gewoon eens echt gaan trainen en vreten ipv elke keer weer alles te meten en te meten en te meten en meten... Dan op vakantie gaan naar eoa bananen-republiek, terugkomen, 4 kg kwijt zijn en weer een stokje zijn. Het lijkt er een beetje op dat je erg veel ingaat op details; doe je de basis niet vergeten?
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er volkomen naast zit hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In b4 misvormde abs (diastasis en zo scheef als een jenga-toren) en geen traps; genetics are a bitch and ugly is a disease. Die aesthetics boot heb ik helaas gemist in de baarmoeder, maar ik roei met de riemen die ik heb
Waarom ik nu aan het cutten ben? Ik begon op GOMAD te vet te worden en wilde daar vanaf. Ik wil lean beginnen aan een langzame, schone bulk. Ben nu blij dat e.e.a. nu @ ~13% tenminste tevoorschijn komt. Ik heb wonder boven wonder nog een soort van spieren in mijn armen weten te kweken, wat genetisch gezien ook wel tegen de bierkaai vechten is.
[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 07-08-2012 16:07:09 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
dat dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:54 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Van bespoten appels kun je ook kanker krijgen... Wie weet heb je vanaf geboorte een of andere zeldzame hartafwijking waar je zo geen last van hebt dat het opvalt.
als je overal rekening mee zou moeten houden kun je beter de stekker eruit trekken.
Ik probeer het allemaal niet te moeilijk te maken. Gewoon stevig eten trainen en slapen. Ik heb zelf ook niet de kennis en zin om al die onderzoeken te lezen, laat staan te begrijpen. En als ik echt specifieke vragen heb krijg ik ze hier meestal wel beantwoord (waarvoor hulde..).Behulpzaam als een waterkraan.
Sja, zal het boek even downloaden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
D'r was laatst op Foodlog ook een stukkie over eiwit = veroudering van deze gast:
http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/
[..]
Maar het is maar 1 mening, en deze gast is waarschijnlijk homo geworden door alle vrouwelijke aanverwanten stoffen die hij tot zich neemt.
Bijvoorbeeld, trede 1 bevat dranken: Frisdranken, melk, (drink)yoghurt, niet-versgeperste vruchtensappen VERVANGEN DOOR water, groene thee, witte, thee, gemberthee, versgeperst vruchtensap, plantaardige melk,![]()
Het spreekt wel relatief meer je viscerale vet aan omdat je glycogeen laag is. Fasted cardio verbetert je lichaamscompositie dus wel iets, maar tenzij je heel lean bent zal je niet of nauwelijks verschil merken (cardio is sowieso een belabberde manier van vetverbranden).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
![]()
Anderen zijn er niet van ondersteboven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, zal het boek even downloaden.
Maar het is maar 1 mening, en deze gast is waarschijnlijk homo geworden door alle vrouwelijke aanverwanten stoffen die hij tot zich neemt.
Bijvoorbeeld, trede 1 bevat dranken: Frisdranken, melk, (drink)yoghurt, niet-versgeperste vruchtensappen VERVANGEN DOOR water, groene thee, witte, thee, gemberthee, versgeperst vruchtensap, plantaardige melk,quote:Voedingsprofessor Jaap Seidell over Verburgh: "Verburgh kan mooi (over)schrijven maar is ongeloofwaardig. Zijn slogans (op de kaft): een glas vruchtensap per dag verlaagt de kans op Alzheimer met 75%; een handje noten de kans op een hartinfarct met 50%. Geen wonder dat het boek verkoopt als ‘warme broodjes’. Mensen geloven graag in sprookjes."![]()
Ja, maar waar het uiteindelijk voor ons om zal gaan is het langetermijn effect. Wat als je partitioneel 50 kcal meer vet verbrandt met je fasted cardio en je gooit er de rest van de dag weer meer energie in?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Het spreekt wel relatief meer je viscerale vet aan omdat je glycogeen laag is. Fasted cardio verbetert je lichaamscompositie dus wel iets, maar tenzij je heel lean bent zal je niet of nauwelijks verschil merken (cardio is sowieso een belabberde manier van vetverbranden).
Als je immers partitioneel op een significante manier meer vet verbrandt wanneer je glycogeenspiegel laag is, zouden mensen dus veel makkelijker vet moeten verliezen met een isocalorische (very) low-carb dieet waarin je leverglycogeen altijd laag is, en momenteel zeggen onderzoeken toch iets anders...Confidence through competence![]()
Even een vraagje, stel je heb een weekje niet veel kunnen doen aan krachttraining; is het dan nodig om nog steeds die eiwitten te blijven eten?There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Wel grappig, had in een boekhandel ooit een 'Mediterraans Dieet-boek' opengeslagen. Eerste wat ik las bij het ontbijt:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Anderen zijn er niet van ondersteboven.
[..]
- Glas sojamelk
Flikker opSoja komt niet eens uit Spanje/Italië/Griekenland
_!!!!!
Maakt voor totaal vet niet zo uit, maar vasten / sporten (en die 2 versterken elkaar) halen relatief meer energie uit visceraal vet dan subcutaan vet, omdat visceraal vet normaliter als laatste aangesproken wordt. De combinatie zorgt er voor dat visceraal vet meer prominent gebruikt wordt. Maar voor je totale gewicht en bf% maakt het inderdaad niet uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, maar waar het uiteindelijk voor ons om zal gaan is het langetermijn effect. Wat als je partitioneel 50 kcal meer vet verbrandt met je fasted cardio en je gooit er de rest van de dag weer meer energie in?
Als je immers partitioneel op een significante manier meer vet verbrandt wanneer je glycogeenspiegel laag is, zouden mensen dus veel makkelijker vet moeten verliezen met een isocalorische (very) low-carb dieet waarin je leverglycogeen altijd laag is, en momenteel zeggen onderzoeken toch iets anders...
Overigens was er laatst natuurlijk dat onderzoek dat aangaf dat vlCarb mensen 300kcal meer gebruikten per dag dan isocalorische hiCarb en mixed diets , maar das maar een klein verschilletje
linkje: http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1199154![]()
Ik vond de rebuttal van Colpo wel grappig op die studie van Michael Eades Ludwigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:16 schreef Autobandje het volgende:
Overigens was er laatst natuurlijk dat onderzoek dat aangaf dat vlCarb mensen 300kcal meer gebruikten per dag dan isocalorische hiCarb en mixed diets , maar das maar een klein verschilletje
http://anthonycolpo.com/?p=3680
En een wat (zoals verwacht) gematigder klinkende reactie van Stephen Guyenet:
http://wholehealthsource.(...)enditure-differ.html
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 07-08-2012 16:27:48 ]Confidence through competence![]()
precies. Ik probeer zelf veel te lezen en met gezond boerenverstand daar conclusies uit te trekken. Dit vervolgens uitproberen. Werkt het voor mij? geeft het resultaat? dan zal ik het doorzetten zo niet, dan proberen we wat anders. Uiteraard wat bewezen is via de wetenschap zoals creatine neem ik wel in ogenschouw maar er is zoveel informatie dat je er soms echt geen wijs uit kunt. alles spreekt elkaar ook tegen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef fathank het volgende:
[..]
dat dus.
Ik probeer het allemaal niet te moeilijk te maken. Gewoon stevig eten trainen en slapen. Ik heb zelf ook niet de kennis en zin om al die onderzoeken te lezen, laat staan te begrijpen. En als ik echt specifieke vragen heb krijg ik ze hier meestal wel beantwoord (waarvoor hulde..).
en zoals met veel geldt ook hier de 80/20 regel. zeker voor amateurs zoals ik.na na na na na na na Badjasman!![]()
Wel jammer dat Colpo een beetje een vete heeft met low-carbers door zijn ruzie met Eades, lees dan ook liever de mening van Attia / Guyenet. Wat hij schrijft over CRP is bijvoorbeeld niet waar, want het was in alle 3 groepen lager, maar minder lager dan in vlCarb.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vond de rebuttal van Colpo wel grappig op die studie van Michael Eades Ludwig
http://anthonycolpo.com/?p=3680
[ Bericht 2% gewijzigd door Autobandje op 07-08-2012 16:38:05 ]![]()
Juist belangrijk ivm spierverlies denk ik, al zal dat nou niet echt significant zijn, tenzij je jay cutler heetquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:11 schreef ChesterPerry het volgende:
Even een vraagje, stel je heb een weekje niet veel kunnen doen aan krachttraining; is het dan nodig om nog steeds die eiwitten te blijven eten?![]()
Zonde van je geld, binnen een paar jaar mag je opnieuw. Resultaat kan ook flink tegenvallen.
Draag gewoon lenzen. Kun je rustig doorliften.
En 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zeg het maarrrr...Zeg euh, dat van die misvormde abs vind ik ruimschoots overdreven joh. Het ziet er prima uit volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In b4 misvormde abs (diastasis en zo scheef als een jenga-toren) en geen traps; genetics are a bitch and ugly is a disease. Die aesthetics boot heb ik helaas gemist in de baarmoeder, maar ik roei met de riemen die ik heb
Waarom ik nu aan het cutten ben? Ik begon op GOMAD te vet te worden en wilde daar vanaf. Ik wil lean beginnen aan een langzame, schone bulk. Ben nu blij dat e.e.a. nu @ ~13% tenminste tevoorschijn komt. Ik heb wonder boven wonder nog een soort van spieren in mijn armen weten te kweken, wat genetisch gezien ook wel tegen de bierkaai vechten is.
Ik zou niet verder cutten en gewoon aan je bulk beginnen.
Wees blij met dit bf% het ziet er hartstikke goed uit. Je schouders zijn ook flink gekomen.
Niet lullen maar vreten nu![]()
En je armen, waar baseer je dat op? Ik denk dat ik redelijk dezelfde bouw heb, alleen dan 15cm langer ;-) en ik dacht ook altijd dat m'n armen nooit wat gingen worden. Veel aanleg voor chest rug en schouders, maar ledenmaten zijn echt een project.
't is echt gewoon een kwestie van isoleren, en keihard en zwaar gaan, doorzetten, en een oefening vinden (21-en of bijv cable curls) waarbij je tot compleet in en door de verzuring heen kan trainen.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 07-08-2012 17:39:59 ]![]()
Alles groeit wel hard bij mij maar overal striae; oksels, dijbenen, bijna halverwege mijn biceps, zelfs op mijn onderrugEr zit maar 1 ding op en dat is zo ripped worden en dan gewoon een yakuza tattoo erover plempen.
![]()
aah zo'n full body met uitzondering van armen toch? Gast hehe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef SunTzu het volgende:
Alles groeit wel hard bij mij maar overal striae; oksels, dijbenen, bijna halverwege mijn biceps, zelfs op mijn onderrugEr zit maar 1 ding op en dat is zo ripped worden en dan gewoon een yakuza tattoo erover plempen.
![]()
Bij mij is het bijna onzichtbaar opgedroogt langs m'n borst en oksel/borst/schouder. Alleen nu het wat bruiner is dan normaal zie je heel vaag witte lijntjes als ik het uitrek.
Meerdagelijks smeren met vitamine E, en veel groene thee/water drinken.![]()
![]()
Ik zag gisteren een enorm skinny jonge gast, ik denk zijn eerste keer, op de adductor machine zitten. Hij bleef met zijn handen die pads vastpakken en naar binnen drukken alsof hij zijn borst aan het trainen was. Toen moest ik lachen.
Ik heb die arme jongen niet geholpen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
2 + cokainequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:25 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel chin-ups moet ik achter elkaar kunnen doen voor dit?![]()
Dank voor je reactie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/
Is er ergens verdere informatie te vinden over het effect van IF op overmatig eiwit gebruik? Ik zie dat in deze artikelen nog niet terug.![]()
Nee, dat soort studies zijn nooit gedaan. Maar je zou wel kunnen stellen; IF vermindert celproliferatie en zorgt voor meer autophagie en reparatie (minder effect op spieren), en eiwit doet het omgekeerde (maar wel meer in spieren), maar je kan je voorstellen dat je er netto wel goed uitkomt omdat autophagie niet zomaar uitgezet wordt maar dat je wel extra spiergroei krijgt. Het blijft speculeren, we weten het gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:46 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Is er ergens verdere informatie te vinden over het effect van IF op overmatig eiwit gebruik? Ik zie dat in deze artikelen nog niet terug.![]()
Ik weet niet wat ik zal doen, split of FB. Ik denk dat ik split fijner zal vinden ivm het voelen van de spieren na de trainingsdag, maar ik kan mijn oefeningen niet zo goed uitkiezen![]()
![]()
Deze man.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:25 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel chin-ups moet ik achter elkaar kunnen doen voor dit?
Vandaag SQ + BP dagje (beginnend-SS, jwz). Ziet een dude met wie ik weleens sta te ouwehoeren hoeveel weight ik op m'n bar heb en zegt: "Hé Poppiholla...jij kan toch wel wat meer hebben dan dat, junge". And I was like:
Tevens vallen die BW chins-up zwaar tegen: 4/3/2.
/lief dagboekRoger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
+1quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't zou mooi zijn als dit soort bekende mensen eens open over hun ziekten/verneukte organen die ze door AAS hebben opgelopen zouden praten. Net zo open als dat ze trots zijn op hun lichaam.
Op DBB wel geteld 1 tread gelezen van een gast die 12jr lang zat te juicen, en eerlijk een tread had geschreven over hoe ziek die bezig is geweest en wat het met hem gedaan had. En hiermee ook de intentie had om mensen op andere gedachten te brengen.![]()
Ik ben niet zo voor laseren: je ogen schijnen er toch iets minder van te worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:31 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik wil me ogen laten laseren maar dan mag je 3 maanden niet liften omdat het druk op je ogen zet
Zelf heb ik nu lenzen maar dat vind ik ook kut. 's ochtends gaat het nog wel, maar 's middags en vooral 's avonds zie ik wazig.![]()
Collega vertelde dat ook niet alle ogen er geschikt voor zijn. Heb ook lenzen en 's middag maar vooral 's avonds wordt het bij mij ook wazig. Opticien raad ook aan om eigenlijk niet meer als 8 uur per dag lenzen te dragen, maar dat is onmogelijk ivm werk![]()
![]()
bespoten appels met AAS vergelijken is wel een beetje eeh... appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:54 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Van bespoten appels kun je ook kanker krijgen... Wie weet heb je vanaf geboorte een of andere zeldzame hartafwijking waar je zo geen last van hebt dat het opvalt.
als je overal rekening mee zou moeten houden kun je beter de stekker eruit trekken.
V.w.b. voeding: zelfs in bladen als de Muscle & Fitness wordt biologisch voedsel zo nu en dan als positief neergezet.![]()
bril?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Vinniiee het volgende:
Collega vertelde dat ook niet alle ogen er geschikt voor zijn. Heb ook lenzen en 's middag maar vooral 's avonds wordt het bij mij ook wazig. Opticien raad ook aan om eigenlijk niet meer als 8 uur per dag lenzen te dragen, maar dat is onmogelijk ivm werkBehulpzaam als een waterkraan.
Ik wil gewoon weer een bril. Ben laatst wezen mountainbiken maar vond het erg vermoeiend; ben wel klaar met lenzen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Vinniiee het volgende:
Collega vertelde dat ook niet alle ogen er geschikt voor zijn. Heb ook lenzen en 's middag maar vooral 's avonds wordt het bij mij ook wazig. Opticien raad ook aan om eigenlijk niet meer als 8 uur per dag lenzen te dragen, maar dat is onmogelijk ivm werk![]()
Als je er wat langer rondloopt leer je de debielen er wel uit te filteren. Er lopen ook wel een aantal mensen rond met veel kennis.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:24 schreef fathank het volgende:
[..]
DBB zit dan ook echt vol met idioten. Heb je toevallig nog een linkje van dat topic?![]()
Heb ik, maar die is veels te oud eigenlijk, en draag ik een uur van te voren als ik naar bed ga. Vind het wel welletjes zo. Schijnt ook te maken te kunnen hebben met kliertjes die verstopt zitten die een bepaald laagje over je oog uit smeert bij knipperen.quote:
Vertelde de opticien toen ik daar zaterdag was. In een half jaar tijd van -4,0 L en -3,5R naar -4,75 L en -3,5 R gegaan
Sowieso staat die bril mij niet en ding zit alleen maar in de weg![]()
![]()
Ik wou net zeggen, waarom niet gewoon een bril? Is ook niet ideaal, maar beter dan vaag zien in de loop of de dag van laseren wat maar tijdelijk helpt.![]()
Gewoon gezond kritisch zijn. En v.w.b. creatine: monodyraat is zeer veel onderzocht, zeer veel gebruikt en aantoonbaar effectief. Dat kun je dus probleemloos gebruiken. Het nut van allerlei andere creatines is mij niet duidelijk (behalve dan geldklopperij).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:27 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
precies. Ik probeer zelf veel te lezen en met gezond boerenverstand daar conclusies uit te trekken. Dit vervolgens uitproberen. Werkt het voor mij? geeft het resultaat? dan zal ik het doorzetten zo niet, dan proberen we wat anders. Uiteraard wat bewezen is via de wetenschap zoals creatine neem ik wel in ogenschouw maar er is zoveel informatie dat je er soms echt geen wijs uit kunt. alles spreekt elkaar ook tegen.
en zoals met veel geldt ook hier de 80/20 regel. zeker voor amateurs zoals ik.![]()
Het staat me niet vind ik, en ik rijd motor. Verre van ideaal dusquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:30 schreef Snakey het volgende:
Ik wou net zeggen, waarom niet gewoon een bril? Is ook niet ideaal, maar beter dan vaag zien in de loop of de dag van laseren wat maar tijdelijk helpt.
Maargoed, nu maar weer ontopic.![]()
Toevallig iemand die in de buurt van Arnhem of Apeldoorn traint?
Zou wel eens mee willen trainen met iemand die er verstand van heeft. Moet je wel zin hebben om een slapjanus wat te leren![]()
![]()
Doe negatives voor je chinquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef Poppiholla het volgende:
Vandaag SQ + BP dagje (beginnend-SS, jwz). Ziet een dude met wie ik weleens sta te ouwehoeren hoeveel weight ik op m'n bar heb en zegt: "Hé Poppiholla...jij kan toch wel wat meer hebben dan dat, junge". And I was like:
[ afbeelding ]
Tevens vallen die BW chins-up zwaar tegen: 4/3/2.
/lief dagboek![]()
En v.w.b. allerlei (gezondheids)claims: als het lekker bekt, gelooft men het graag. Gezond kritisch nadenken doen (kunnen?) veel te weinig mensen. Als er 1 ding is dat ik tijdens mijn studie geleerd heb is het wel logisch redeneren/nadenken. En als het goed is maakt het niet uit welke (academische) studie je doet om die essentiële levensvaardigheden bijgebracht te krijgen.![]()
Niet zo negatief: het feit dat je openstaat voor feedback maakt dat je snel kunt leren en progressie kunt maken. Persoonlijk maakt het mij geen fuck uit hoeveel kg iemand doet, zolang er maar serieus getraind wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Vinniiee het volgende:
Zou wel eens mee willen trainen met iemand die er verstand van heeft. Moet je wel zin hebben om een slapjanus wat te leren![]()
Ik zit er ook helemaal niet mee dat ik niet zoveel kg's doe hoor, maar ik kan me voorstellen dat mensen zich daar aan ergeren oid als je samen traint.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet zo negatief: het feit dat je openstaat voor feedback maakt dat je snel kunt leren en progressie kunt maken. Persoonlijk maakt het mij geen fuck uit hoeveel kg iemand doet, zolang er maar serieus getraind wordt.
Morgen overdag maar eens even in de baas zijn tijd bedenken wat ik ga trainen 's avonds, want ik weet het allemaal niet meer![]()
![]()
Als dat al zo zou zijn: wiens probleem is dat?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:44 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik zit er ook helemaal niet mee dat ik niet zoveel kg's doe hoor, maar ik kan me voorstellen dat mensen zich daar aan ergeren oid als je samen traint.
[..]![]()
Degene die met mij wilt trainen, kijk ik niet van op. Ik kan toch niet meer trainen dan dat ik op dat moment doequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn: wiens probleem is dat?Sowieso heb ik hem dan van te voren gewaarschuwd
[ Bericht 10% gewijzigd door Vinniiee op 07-08-2012 22:58:01 ]![]()
Ik zat te denken om de assisted dip/chin te gebruiken. Ik zal negatives ook proberen, thx.quote:Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Waar train je in Arnhem?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Vinniiee het volgende:
Zou wel eens mee willen trainen met iemand die er verstand van heeft. Moet je wel zin hebben om een slapjanus wat te lerenI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Niet. Ik train in Apeldoorn, maar werk in Arnhem, dus zou wel een keer vanuit mijn werk kunnen. Of niet vanuit mijn werk, is toch maar een half uurtje vanaf huis.![]()
Wat zijn je body stats?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:16 schreef Vinniiee het volgende:
Niet. Ik train in Apeldoorn, maar werk in Arnhem, dus zou wel een keer vanuit mijn werk kunnen. Of niet vanuit mijn werk, is toch maar een half uurtje vanaf huis.![]()
Iemand ervaring met SS van Rippetoe?Op donderdag 18 oktober 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:Grow UP! en leer van de mensen die wél wat meegemaakt hebben![]()
En hoe oud ben je? Je kunt ook advies vragen aan Panzermaus. In het begin zag hij eruit alsof hij net het concentratiekamp kwam uitwandelen, en heeft in 1 jaar een topfysiek uit de grond gestampt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je bedoeld lengte/gewicht? Zoals ik al zei, slapjanus, oftewel: 1,82m @ 60kg![]()
20. Zo zie ik er denk ik ook ongeveer uitquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:33 schreef Bendoe het volgende:
[..]
En hoe oud ben je? Je kunt ook advies vragen aan Panzermaus. In het begin zag hij eruit alsof hij net het concentratiekamp kwam uitwandelen, en heeft in 1 jaar een topfysiek uit de grond gestampt.Zal hem eens opzoeken en een DM sturen.
Thanks![]()
![]()
ik vergelijk nergens bespoten appels met AAS hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
bespoten appels met AAS vergelijken is wel een beetje eeh... appels met peren vergelijken.
V.w.b. voeding: zelfs in bladen als de Muscle & Fitness wordt biologisch voedsel zo nu en dan als positief neergezet.ik reageer enkel op de post van Dobbs die concludeert dat er zoveel over voeding / supplementate te lezen is dat hij de weg erin kwijt raakt en bang is voor lange termijn effecten...
uiteraard is het zo dat AAS niet zonder risico's is maar ook niet zomaar iets is wat je even gaat gebruiken (hoewel er zitten er wel tussen)
Voor wat betreft voeding / legale supplementen: boerenverstand niet legale middelen: consult met medici / experts en weten waar je aan begint.na na na na na na na Badjasman!![]()
Ik ben er zelf net mee begonnen. Er zijn er hier een aantal die het al wat langer doen. Warum?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:29 schreef BredeBradda het volgende:
Iemand ervaring met SS van Rippetoe?Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Ik heb vorig jaar 3x5 en 5x5 gedaan van SS en toen ik een plateau behaalde ben ik andere oefeningen gaan doen (3x8 en isolatie).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:49 schreef Poppiholla het volgende:
[..]
Ik ben er zelf net mee begonnen. Er zijn er hier een aantal die het al wat langer doen. Warum?
Na de zomer pak ik denk ik weer een paar weekjes 5x5.na na na na na na na Badjasman!![]()
Ben van plan om het te gaan doenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:49 schreef Poppiholla het volgende:
[..]
Ik ben er zelf net mee begonnen. Er zijn er hier een aantal die het al wat langer doen. Warum?
Op donderdag 18 oktober 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:Grow UP! en leer van de mensen die wél wat meegemaakt hebben![]()
Begin met alleen de stang tot je de techniek onder controle hebt en dan doe je er 20 kilo op (Moet kunnen 1e keer) en voeg je elke training 2.5kg toe en 5kg aan deadlift.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:52 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ben van plan om het te gaan doen
SS vergt wel van je dat je veel eet anders zal je snel vast komen te lopen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: