abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115240030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:31 schreef RaymondK het volgende:
Acteur Michael Clarke Duncan van intensive care af

komt niet van de steroids hoor jongens.
Kan door van alles komen, he.
pi_115240075
Beginnen met de Food revolution serie. Kijken wat ik allemaal tegen ga komen :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:10:46 #228
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:11:19 #229
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_115240164
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:53 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb laatst de documentaire Fat Head gekeken die hier genoemd werd. Zijn vergelijking met Super Size Me klopt niet echt, omdat hij wel sport en onder zijn onderhoud blijft eten, maar de stukken over cholesterol en vet vond ik wel interessant. Hij beweert dus dat een hoog cholesterol geen probleem is en dat de verhalen over hart- en vaatziekten niet kloppen.
Nouja, 't is meer dat hij hiermee aantoont dat die Morgan Spurlock van Super Size Me een idioot is die gewoon boven z'n onderhoud at en daardoor aankwam in vet / gezondheidsproblemen kreeg etc. Fast Food was niet inherent het probleem, overvloedig energie was het probleem. Daarom at de gast in Fat Head onder onderhoud, maar dus wel alleen Fast Food zoals in Super Size Me, en viel hij daarmee af terwijl hij ook een over het algemeen beter bloedprofiel kreeg.

quote:
Maar ja, het probleem wat ik heb, is dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.
Join the club. :P

quote:
Zo vond ik ook de zogenaamde China Study, waarin wordt beweerd dat dierlijke eiwitten grote risico's op kanker met zich meebrengen, maar op andere sites wordt dit weer tegengesproken.
Klopt, zelf vind ik de China Study ook niet heel overtuigend. Ik vind deze argumenten sterk:

http://rawfoodsos.com/the-china-study/

quote:
Wat is nu een goede manier om de betrouwbaarheid van artikelen te checken? De bronnen controleren en de studies lezen en beoordelen op houdbaarheid? Vooral dat laatste is toch lastig voor een leek. Of zijn er websites over voeding die ik als betrouwbaar kan beschouwen?
Je kunt een MSc/PhD gaan afronden in een biomedische studie voor een basis en dan kritisch en zelf nadenkend blijven kijken naar de informatie. :+

Cijfertjes en zinnen lezen kan iedereen, interpreteren naar real-life resultaten is al een stuk moeilijker, ook voor wetenschappers en mensen die ervoor gestudeerd hebben. Door voortschrijdend inzicht in de wetenschap komen we steeds meer te weten. Misschien is de beste taktiek wel: probeer iets, ben je tevreden: houden zo. Ben je niet tevreden: probeer wat anders. :9
Confidence through competence
pi_115240294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:10 schreef RaymondK het volgende:

[..]

absoluut.
zeg natuurlijk niet dat AAS gebruik geen grote risico factor is. ;)

quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is wel een leuk doel, maar dat wordt nog net iets harder trainen. :D

[ afbeelding ]
hiervoor moet je vaak op de fiets
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:18:00 #231
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115240408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:14 schreef 16meter het volgende:

[..]

zeg natuurlijk niet dat AAS gebruik geen grote risico factor is. ;)
't zou mooi zijn als dit soort bekende mensen eens open over hun ziekten/verneukte organen die ze door AAS hebben opgelopen zouden praten. Net zo open als dat ze trots zijn op hun lichaam.

Puur om de droeftoeters die er niet vanaf kunnen blijven te laten zien wat er gebeuren kan.
Op DBB wel geteld 1 tread gelezen van een gast die 12jr lang zat te juicen, en eerlijk een tread had geschreven over hoe ziek die bezig is geweest en wat het met hem gedaan had. En hiermee ook de intentie had om mensen op andere gedachten te brengen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:20:35 #232
69994 seto
-|||--------|||-
pi_115240499
Daar gaat Raymond weer.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:21:14 #233
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115240589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja, 't is meer dat hij hiermee aantoont dat die Morgan Spurlock van Super Size Me een idioot is die gewoon boven z'n onderhoud at en daardoor aankwam in vet / gezondheidsproblemen kreeg etc. Fast Food was niet inherent het probleem, overvloedig energie was het probleem. Daarom at de gast in Fat Head onder onderhoud, maar dus wel alleen Fast Food zoals in Super Size Me, en viel hij daarmee af terwijl hij ook een over het algemeen beter bloedprofiel kreeg.

[..]

Join the club. :P

[..]

Klopt, zelf vind ik de China Study ook niet heel overtuigend. Ik vind deze argumenten sterk:

http://rawfoodsos.com/the-china-study/

[..]

Je kunt een MSc/PhD gaan afronden in een biomedische studie voor een basis en dan kritisch en zelf nadenkend blijven kijken naar de informatie. :+

Cijfertjes en zinnen lezen kan iedereen, interpreteren naar real-life resultaten is al een stuk moeilijker, ook voor wetenschappers en mensen die ervoor gestudeerd hebben. Door voortschrijdend inzicht in de wetenschap komen we steeds meer te weten. Misschien is de beste taktiek wel: probeer iets, ben je tevreden: houden zo. Ben je niet tevreden: probeer wat anders. :9
Haha, hoopte op/verwachtte al een post van jou, je zegt vaak zinnige dingen. :P Ik start in september wel met een master, maar niet in de biomedische hoek. Heb je daar zelf iets in gedaan?

Die tactiek van proberen lijkt me het best. Het enige waar ik bang voor ben, zijn dingen die zich pas na langere tijd voordoen zoals hart- en vaatziekten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:24:58 #235
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115240685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

't zou mooi zijn als dit soort bekende mensen eens open over hun ziekten/verneukte organen die ze door AAS hebben opgelopen zouden praten. Net zo open als dat ze trots zijn op hun lichaam.

Puur om de droeftoeters die er niet vanaf kunnen blijven te laten zien wat er gebeuren kan.
Op DBB wel geteld 1 tread gelezen van een gast die 12jr lang zat te juicen, en eerlijk een tread had geschreven over hoe ziek die bezig is geweest en wat het met hem gedaan had. En hiermee ook de intentie had om mensen op andere gedachten te brengen.
DBB zit dan ook echt vol met idioten. Heb je toevallig nog een linkje van dat topic?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:25:52 #236
55709 Stereotomy
pi_115240731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Haha, hoopte op/verwachtte al een post van jou, je zegt vaak zinnige dingen. :P Ik start in september wel met een master, maar niet in de biomedische hoek. Heb je daar zelf iets in gedaan?
Jup, helpt op zich wel in het lezen van onderzoeken e.d. maar 't kan zomaar zijn dat ik over 2 jaar op dingen moet terugkomen omdat er weer nieuwe zaken ontdekt zijn oid. :)

quote:
Die tactiek van proberen lijkt me het best. Het enige waar ik bang voor ben, zijn dingen die zich pas na langere tijd voordoen zoals hart- en vaatziekten.
Tja, die kans hebben we altijd en allemaal. :P Stress is cataboooool. oO<
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:28:42 #237
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115240851
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:24 schreef fathank het volgende:

[..]

DBB zit dan ook echt vol met idioten. Heb je toevallig nog een linkje van dat topic?
Nee, die kwam ik eens tegen. Kan wel weer eens zoeken als ik tijd heb.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:54:02 #238
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115241882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Van bespoten appels kun je ook kanker krijgen... Wie weet heb je vanaf geboorte een of andere zeldzame hartafwijking waar je zo geen last van hebt dat het opvalt.

als je overal rekening mee zou moeten houden kun je beter de stekker eruit trekken.
na na na na na na na Badjasman!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:57:47 #239
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115242062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:42 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dit is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet gewoon eens echt gaan trainen en vreten ipv elke keer weer alles te meten en te meten en te meten en meten... Dan op vakantie gaan naar eoa bananen-republiek, terugkomen, 4 kg kwijt zijn en weer een stokje zijn. Het lijkt er een beetje op dat je erg veel ingaat op details; doe je de basis niet vergeten?

Kan natuurlijk ook zijn dat ik er volkomen naast zit hoor!
Zeg het maarrrr...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In b4 misvormde abs (diastasis en zo scheef als een jenga-toren) en geen traps; genetics are a bitch and ugly is a disease. Die aesthetics boot heb ik helaas gemist in de baarmoeder, maar ik roei met de riemen die ik heb :7

Waarom ik nu aan het cutten ben? Ik begon op GOMAD te vet te worden en wilde daar vanaf. Ik wil lean beginnen aan een langzame, schone bulk. Ben nu blij dat e.e.a. nu @ ~13% tenminste tevoorschijn komt. Ik heb wonder boven wonder nog een soort van spieren in mijn armen weten te kweken, wat genetisch gezien ook wel tegen de bierkaai vechten is.

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 07-08-2012 16:07:09 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:58:36 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115242103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:54 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

Van bespoten appels kun je ook kanker krijgen... Wie weet heb je vanaf geboorte een of andere zeldzame hartafwijking waar je zo geen last van hebt dat het opvalt.

als je overal rekening mee zou moeten houden kun je beter de stekker eruit trekken.
dat dus.

Ik probeer het allemaal niet te moeilijk te maken. Gewoon stevig eten trainen en slapen. Ik heb zelf ook niet de kennis en zin om al die onderzoeken te lezen, laat staan te begrijpen. En als ik echt specifieke vragen heb krijg ik ze hier meestal wel beantwoord (waarvoor hulde..).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_115242251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

D'r was laatst op Foodlog ook een stukkie over eiwit = veroudering van deze gast:

http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/

[..]

Sja, zal het boek even downloaden.
Maar het is maar 1 mening, en deze gast is waarschijnlijk homo geworden door alle vrouwelijke aanverwanten stoffen die hij tot zich neemt.
Bijvoorbeeld, trede 1 bevat dranken: Frisdranken, melk, (drink)yoghurt, niet-versgeperste vruchtensappen VERVANGEN DOOR water, groene thee, witte, thee, gemberthee, versgeperst vruchtensap, plantaardige melk,
pi_115242321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

'Cardio in de ochtend voor het ontbijt om meer vet aan te spreken' of 'vastend trainen om meer vet aan te spreken' is een mythe. :)

Als je het lekker vindt om op een lege maag te trainen, dan moet je dat doen omdat je dat lekker vindt. :+ Het biedt verder geen isocalorische vetverbrandingsvoordelen of gainvoordelen mee.
Het spreekt wel relatief meer je viscerale vet aan omdat je glycogeen laag is. Fasted cardio verbetert je lichaamscompositie dus wel iets, maar tenzij je heel lean bent zal je niet of nauwelijks verschil merken (cardio is sowieso een belabberde manier van vetverbranden).
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:06:27 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115242473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Sja, zal het boek even downloaden.
Maar het is maar 1 mening, en deze gast is waarschijnlijk homo geworden door alle vrouwelijke aanverwanten stoffen die hij tot zich neemt.
Bijvoorbeeld, trede 1 bevat dranken: Frisdranken, melk, (drink)yoghurt, niet-versgeperste vruchtensappen VERVANGEN DOOR water, groene thee, witte, thee, gemberthee, versgeperst vruchtensap, plantaardige melk,
Anderen zijn er niet van ondersteboven.

quote:
Voedingsprofessor Jaap Seidell over Verburgh: "Verburgh kan mooi (over)schrijven maar is ongeloofwaardig. Zijn slogans (op de kaft): een glas vruchtensap per dag verlaagt de kans op Alzheimer met 75%; een handje noten de kans op een hartinfarct met 50%. Geen wonder dat het boek verkoopt als ‘warme broodjes’. Mensen geloven graag in sprookjes."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:07:57 #244
55709 Stereotomy
pi_115242530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Het spreekt wel relatief meer je viscerale vet aan omdat je glycogeen laag is. Fasted cardio verbetert je lichaamscompositie dus wel iets, maar tenzij je heel lean bent zal je niet of nauwelijks verschil merken (cardio is sowieso een belabberde manier van vetverbranden).
Ja, maar waar het uiteindelijk voor ons om zal gaan is het langetermijn effect. Wat als je partitioneel 50 kcal meer vet verbrandt met je fasted cardio en je gooit er de rest van de dag weer meer energie in?

Als je immers partitioneel op een significante manier meer vet verbrandt wanneer je glycogeenspiegel laag is, zouden mensen dus veel makkelijker vet moeten verliezen met een isocalorische (very) low-carb dieet waarin je leverglycogeen altijd laag is, en momenteel zeggen onderzoeken toch iets anders...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:11:02 #245
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_115242680
Even een vraagje, stel je heb een weekje niet veel kunnen doen aan krachttraining; is het dan nodig om nog steeds die eiwitten te blijven eten?
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:11:03 #246
55709 Stereotomy
pi_115242681
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Anderen zijn er niet van ondersteboven.

[..]

Wel grappig, had in een boekhandel ooit een 'Mediterraans Dieet-boek' opengeslagen. Eerste wat ik las bij het ontbijt:

- Glas sojamelk

Flikker op :') Soja komt niet eens uit Spanje/Italië/Griekenland :')_!!!!!
pi_115242898
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar waar het uiteindelijk voor ons om zal gaan is het langetermijn effect. Wat als je partitioneel 50 kcal meer vet verbrandt met je fasted cardio en je gooit er de rest van de dag weer meer energie in?

Als je immers partitioneel op een significante manier meer vet verbrandt wanneer je glycogeenspiegel laag is, zouden mensen dus veel makkelijker vet moeten verliezen met een isocalorische (very) low-carb dieet waarin je leverglycogeen altijd laag is, en momenteel zeggen onderzoeken toch iets anders...
Maakt voor totaal vet niet zo uit, maar vasten / sporten (en die 2 versterken elkaar) halen relatief meer energie uit visceraal vet dan subcutaan vet, omdat visceraal vet normaliter als laatste aangesproken wordt. De combinatie zorgt er voor dat visceraal vet meer prominent gebruikt wordt. Maar voor je totale gewicht en bf% maakt het inderdaad niet uit.

Overigens was er laatst natuurlijk dat onderzoek dat aangaf dat vlCarb mensen 300kcal meer gebruikten per dag dan isocalorische hiCarb en mixed diets , maar das maar een klein verschilletje :+
linkje: http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1199154
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:18:22 #248
55709 Stereotomy
pi_115243009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:16 schreef Autobandje het volgende:

Overigens was er laatst natuurlijk dat onderzoek dat aangaf dat vlCarb mensen 300kcal meer gebruikten per dag dan isocalorische hiCarb en mixed diets , maar das maar een klein verschilletje :+
Ik vond de rebuttal van Colpo wel grappig op die studie van Michael Eades Ludwig :P

http://anthonycolpo.com/?p=3680

En een wat (zoals verwacht) gematigder klinkende reactie van Stephen Guyenet:

http://wholehealthsource.(...)enditure-differ.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 07-08-2012 16:27:48 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:27:12 #249
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115243397
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef fathank het volgende:

[..]

dat dus.

Ik probeer het allemaal niet te moeilijk te maken. Gewoon stevig eten trainen en slapen. Ik heb zelf ook niet de kennis en zin om al die onderzoeken te lezen, laat staan te begrijpen. En als ik echt specifieke vragen heb krijg ik ze hier meestal wel beantwoord (waarvoor hulde..).
precies. Ik probeer zelf veel te lezen en met gezond boerenverstand daar conclusies uit te trekken. Dit vervolgens uitproberen. Werkt het voor mij? geeft het resultaat? dan zal ik het doorzetten zo niet, dan proberen we wat anders. Uiteraard wat bewezen is via de wetenschap zoals creatine neem ik wel in ogenschouw maar er is zoveel informatie dat je er soms echt geen wijs uit kunt. alles spreekt elkaar ook tegen.

en zoals met veel geldt ook hier de 80/20 regel. zeker voor amateurs zoals ik.
na na na na na na na Badjasman!
pi_115243470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik vond de rebuttal van Colpo wel grappig op die studie van Michael Eades Ludwig :P

http://anthonycolpo.com/?p=3680
Wel jammer dat Colpo een beetje een vete heeft met low-carbers door zijn ruzie met Eades, lees dan ook liever de mening van Attia / Guyenet. Wat hij schrijft over CRP is bijvoorbeeld niet waar, want het was in alle 3 groepen lager, maar minder lager dan in vlCarb.

[ Bericht 2% gewijzigd door Autobandje op 07-08-2012 16:38:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')