En hoge kwaliteit AAS uit thailandquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is wel een leuk doel, maar dat wordt nog net iets harder trainen.
[ afbeelding ]
Weet alleen dat ik veel puisten krijg van te veel eiwitten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Iemand BBC 2 aan het kijken over vasten? Wel een interessante documentaire over het nut van vasten.
Wat me wel opviel was de negatieve benadering van een teveel aan eiwitten.
Zij geven in de docu aan dat naast een calorieoverschot ook een overschot aan eiwitten de kans vergroot op ouderdomsziekten zoals hartfalen en kanker omdat het je lichaam in de "go mode" zet.
Nou, waarom nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef Tito_Makani het volgende:
Je hebt mensen die 3-4 whey shakes per dag drinken dat kan nooit goed zijn
Inderdaad dat kan nooit goed zijn, 3-4 whey shakes!quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Weet alleen dat ik veel puisten krijg van te veel eiwitten.
Je hebt mensen die 3-4 whey shakes per dag drinken dat kan nooit goed zijn
Het is olie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is cream, geen olie.
Lekker vaag. Net alsof een hardloper vraagt hoe ver hij moet rennen, maar dan zonder er bij te vermelden welke afstand hij voor traint.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
Wat denken jullie wat het minimaal aantal reps is wat je moet halen ? 5 ?
voor jou 20quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
Minimaal 1.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef obsama het volgende:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:47 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
En hoge kwaliteit AAS uit thailand
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Iemand BBC 2 aan het kijken over vasten? Wel een interessante documentaire over het nut van vasten.
Wat me wel opviel was de negatieve benadering van een teveel aan eiwitten.
Zij geven in de docu aan dat naast een calorieoverschot ook een overschot aan eiwitten de kans vergroot op ouderdomsziekten zoals hartfalen en kanker omdat het je lichaam in de "go mode" zet en je IGF 1 erg verhoogt
Edit:
Heeft iemand hier een idee of dit nu betekent dat we ondanks een relatief laag vetpercentage toch een grotere kans lopen op bovenstaande ziekten door de hoge mate van inname van eiwitten?
Dat is een voordeel toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.
Eiwit verhoogt leptine en insuline wat ook gelinkt is met minder longevity (carbs doen dit ook).
http://www.diabeteshealth(...)-so-strange-bedfello
Is een heel interessant onderwerp, maar jammer genoeg zijn de onderliggende processen niet allemaal even goed bekend en is het vooral speculatie
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/
Zulksquote:
Als je honger hebt gewoon een paar grote slokken koud water drinken en het is weg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Ok, misschien toch maar doorzetteng en op zulke zaterdagen normaal eten.
Is 3,5 week trouwens wel genoeg om je echt aan te kunnen passen?
I khebe cht totaal geen problemen met vasten. Ik vind het juist lekker om niet de hele dag over vreten na te hoeven denkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 01:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je honger hebt gewoon een paar grote slokken koud water drinken en het is weg.
Wat ik zelf merk tijdens mijn fasts is dat ik op YouTube naar recepten ga zoeken en naar eten ga kijken.Ik droom ook zelfs dat ik in mijn droom ineens ga eten waardoor ik daarna teleurgesteld ben omdat mijn fast onderbroken is. Gelukkig word ik altijd opgelucht wakker dat het niet zo is.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:36 schreef Toverbal0 het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar ik snap het punt van rechtop staan en dan een holle rug. Zoiezo is heel me techniek fout bij de OHP. Van de week even wat extra aandacht.
Ik deed gisteren die rippetoe manier van overhead barrbell press. Voor mijn idee deed ik hem echt goed, maar voelde nauwelijks iets in m'n deltoids. Bij een wijdere grip en/of dumble press kan ik tot complete verzuring gaan, nu totaal niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Rip heeft daar goeie filmpjes voor.
Kwestie van blijven oefenen met een lege bar.
Je hebt schijt aan Creatine zeg maar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Silvanovisch het volgende:
Ik reageer echt kak op creatineAl dagen in de schijterij
Dat heb ik ook gauw. sterker nog. Als ik het neem zit ik binnen 5 minuten gegarandeerd op de pot 's ochtends vroeg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Silvanovisch het volgende:
Ik reageer echt kak op creatineAl dagen in de schijterij
Dit is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet gewoon eens echt gaan trainen en vreten ipv elke keer weer alles te meten en te meten en te meten en meten... Dan op vakantie gaan naar eoa bananen-republiek, terugkomen, 4 kg kwijt zijn en weer een stokje zijn. Het lijkt er een beetje op dat je erg veel ingaat op details; doe je de basis niet vergeten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 05:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
I khebe cht totaal geen problemen met vasten. Ik vind het juist lekker om niet de hele dag over vreten na te hoeven denken
Cut eetschema (IF). Ben intussen 78kg@13 a 14%. Met 5 keer exercise / week ( 3 keer gym, 2 keer yoga) schat ik mijn calorie benodigdheden op ongeveer 2700. Doel is 76kg @ 10%, dan een slow clean bulk richting de 80kg.
• 13:00: maaltijd (500 kcal)
• 13:30: appel (50 kcal)
• 14:00: whey + melk (245 kcal)
• 15:00: 50g nootjes (300 kcal)
• 16:00: Tonijn (150 kcal) + ei (50 kcal)
• 17:00: Brinta + melk (250 kcal)
<Naar huis gaan, workout, enz>
• 20:00: Whey + water (120 kcal)
• 20:00: Banaan (150 kcal, alleen op workout dagen)
• 21:00: post workout maaltijd (500 kcal)
Totaal: 2165 kcal op rustdagen, 2315 kcal op workout dagen.
EKV probeer ik op 40/40/20 te houden.
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren dit schema doorlopen:
Benchpress: 1*8*15 - 2*8*20
Upperback: 3*10*30
One arm dumbbell preacher curl (alleen dan staand mbv bankje): 3*10*8
Seated bent-Over one arm dumbbell extension: 3*10*6 (per arm)
Front dumbbell raise: 3*10*4 (per arm)
Seated Triceps Press: 3*10*10
Side lateral raise: 3*10*4
legg press: 3*10*80
tricep pushdown: 3*10*12,5
Vertical traction: 3*10*40
Hier hield ik wel een voldaan gevoel aan over. Ben alleen vergeten om m'n dumbbell flyes te doenOh en zijn crunches voldoende voor buikspieren?
Ik hoorde van iemand dat bepaalde shakes veel kcal in zich hebben, is dat zo en waar moet ik dan aan denken?
Nog tips of opmerkingen?
Is wel te doen hoor. Als ik borst en triceps train zit ik op ongeveer 8 oefeningen.. Maar wat ik wel afvraag; waarom geen splitschema? Vind ik veel chiller. Kan je je spierpijn tenminste gelokaliseerd houden haha.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen. En was het de bedoeling een almoste full body te doen hiermee?
Ja maar dit is van alles door elkaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is wel te doen hoor. Als ik borst en triceps train zit ik op ongeveer 8 oefeningen..
Ehm, volgens mij was ik een uur en kwartier bezig. FB was de bedoeling ja. Ik voelde voornamelijk mij biceps, triceps, borst spieren en schouders. Ik wil eigenlijk alle spieren voelen als ik getraind heb, maar ik weet niet of dat goed is of niet. Geeft me een meer voldaan gevoel dan dat ik niks voel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Opmerking. Hoe heb je dit ingodsnaam in 1 uur trainen gekregen.![]()
En was het de bedoeling een full body te doen hiermee?![]()
Back extention is een prima oefening. Wel ook hier je rug recht en aangespannen houden.
Met een split, en dan zwaar, heb je meestal wel wat meer tijd nodig voor herstellen tussen je setjes.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij was ik een uur en kwartier bezig. FB was de bedoeling ja. Ik voelde voornamelijk mij biceps, triceps, borst spieren en schouders. Ik wil eigenlijk alle spieren voelen als ik getraind heb, maar ik weet niet of dat goed is of niet. Geeft me een meer voldaan gevoel dan dat ik niks voel.
Als ik splitschema zou doen, zou ik niet weten hoe ik de tijd moet vullen.
Oké, ga ik die back extension proberen
Ik vind het teveel isolatie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Hier hield ik wel een voldaan gevoel aan over. Ben alleen vergeten om m'n dumbbell flyes te doenOh en zijn crunches voldoende voor buikspieren?
Nu zoek ik nog oefeningen waarmee ik mijn onderrug voorzichtig bij kan gaan trainen (nog steeds lichte blessure). Vandaar dat ik ook geen squat en deadlift doe.
We hebben hier wel zo'n machine staan: klik, maar daar doe ik het liever niet mee. Liever iets met dumbbells of een barbell.
Ik hoorde van iemand dat bepaalde shakes veel kcal in zich hebben, is dat zo en waar moet ik dan aan denken?
Nog tips of opmerkingen?
Oja, hoorde 2 van die gasten ineens zeggen: wow hij doet een squat! Kijk ik om is ie aan het deadliften![]()
![]()
Okee.. ik ben benieuwd dan, ik ga het vanavond proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Ik deed gisteren die rippetoe manier van overhead barrbell press. Voor mijn idee deed ik hem echt goed, maar voelde nauwelijks iets in m'n deltoids. Bij een wijdere grip en/of dumble press kan ik tot complete verzuring gaan, nu totaal niet.
Misschien dat ik m'n ellebogen bij de start wat verder naar achter had, en iets te close grip?
'k zal het nog eens een kans geven, maar anders toch gewoon wide grip for meh
Allereerst zijn het inderdaad veel oefeningen. Maar waarom 3 oefeningen voor schouders, en maar 1 voor borst, rug, benen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef Vinniiee het volgende:
Nu zoek ik nog oefeningen waarmee ik mijn onderrug voorzichtig bij kan gaan trainen (nog steeds lichte blessure). Vandaar dat ik ook geen squat en deadlift doe.
We hebben hier wel zo'n machine staan: klik, maar daar doe ik het liever niet mee. Liever iets met dumbbells of een barbell.
Nog tips of opmerkingen?
Oja, hoorde 2 van die gasten ineens zeggen: wow hij doet een squat! Kijk ik om is ie aan het deadliften![]()
![]()
Oke thanks!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Met een split, en dan zwaar, heb je meestal wel wat meer tijd nodig voor herstellen tussen je setjes.
Dat kost allemaal wat meer tijd.
Maargoed ik heb helemaal geen ervaring met full body.
Met back extention je rug dus goed recht aangespannen, borst vooruit, handen op je borst, en een beetje voor je omhoog kijken. En die bar onder je schouderbladen afstellen. Niet zoals vele op schouderhoogte, en dan "kijk mij es ff een full rack doen".
En ff vasthouden achter.
Zal het eens gaan checken, thanks!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ik vind het teveel isolatie.
Voor benen: leg press/ lunges/ hack squat, + leg curl/ stiff legged deadlift.
Rug : barbell/dumbbell/ seated row + pull ups/chins
Borst: (incline) bench press (dumbbell/barbell) 2 variaties / 1 variatie bench press + flyes
Schouders: overhead press/ lateral raise/ wide grip upright rows
Triceps/biceps/kuiten/abs: 2 willekeurige oefeningen
Het plan was voor iedere spiergroep 2 oefeningen te doen, maar dat is niet helemaal goed uitgepakt (lees: ik vergeet snel dingen).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:44 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Okee.. ik ben benieuwd dan, ik ga het vanavond proberen.
[..]
Allereerst zijn het inderdaad veel oefeningen. Maar waarom 3 oefeningen voor schouders, en maar 1 voor borst, rug, benen?
Voor je onderrug kan je deze proberen, verschillende niveaus zoals ze uitlegd:
Of als je wat verder bent kan je deze proberen:
Ik denk dat ik de 5 pullups/chinups niet eens haalquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:48 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, wat is er mis met pullups, chinups, squats, BP, dips, lunges.
Ik haal op het moment ook maar 2-3 chip-ups. Maar gewoon doorgaan, ze komen vanzelf :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de 5 pullups/chinups niet eens haal
Haha, ik zal ze morgen eens proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:56 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik haal op het moment ook maar 2-3 chip-ups. Maar gewoon doorgaan, ze komen vanzelf :p
Nu is mijn vraag wat je precies moet behalen voor maximale spiergroei, "myofibrillated hypertrophy" (Powerlifters 2-6 reps) of "sarcoplasmic hypertrophy" (bodybuilders 6-8 reps).quote:A range of stimuli can increase the volume of muscle cells. Summarizing, these changes occur as an adaptive response that serves to increase the ability to generate force or resist fatigue in anaerobic conditions.
[edit]Strength training
Main article: Strength training
Strength training typically produces a combination of the two different types of hypertrophy: contraction against 80 to 90% of the one repetition maximum for 2–6 repetitions (reps) causes myofibrillated hypertrophy to dominate (as in powerlifters, olympic lifters and strength athletes), while several repetitions (generally 8 – 12 for bodybuilding or 12 or more for muscular endurance) against a sub-maximal load facilitates mainly sarcoplasmic hypertrophy (professional bodybuilders and endurance athletes).[citation needed] The first measurable effect is an increase in the neural drive stimulating muscle contraction. Within just a few days, an untrained individual can achieve measurable strength gains resulting from "learning" to use the muscle.[citation needed] As the muscle continues to receive increased demands, the synthetic machinery is upregulated. Although all the steps are not yet clear, this upregulation appears to begin with the ubiquitous second messenger system (including phospholipases, protein kinase C, tyrosine kinase, and others).[citation needed] These, in turn, activate the family of immediate-early genes, including c-fos, c-jun and myc. These genes appear to dictate the contractile protein gene response.[citation needed]
Progressive overload is considered the most important principle behind hypertrophy, so increasing the weight, repetitions (reps), and sets will all have a positive impact on growth. Some experts create complicated plans that manipulate weight, reps, and sets, increasing one while decreasing the others to keep the schedule varied and less repetitive. It is generally believed that if more than 15 repetitions per set is possible, the weight is too light to stimulate maximal growth.[1]
bureau job is ideaalquote:
Ik zit hier alleen op kantoor en mijn scherm is afgeschermd door de pc die er naast staan. En op een afstand van 3m is de deur.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:04 schreef RaymondK het volgende:
[..]
bureau job is ideaalAltijd lichamelijk uitgerust trainen, hele dag door eten als het moet. Alt+tab bij een nieuwe popup van fok! enz enz.
Het witten van de voorgevel van je huis met een modelbouwpenseeltjequote:
Wie heeft meer massa, de bodybuilder of de powerlifter? De bodybuilder waarschijnlijk, door sarcoplasmische weefsel. De powerlifter is waarschijnlijk sterker, ook al heeft hij minder spiermassa - maar hij heeft meer myifibratisch weefsel, die voor de echte kracht zorgt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:59 schreef obsama het volgende:
Wat een haat en nijd zeg omdat ik een basis vraag stel....
punt is, dit zegt Wikipedia:
[..]
Nu is mijn vraag wat je precies moet behalen voor maximale spiergroei, "myofibrillated hypertrophy" (Powerlifters 2-6 reps) of "sarcoplasmic hypertrophy" (bodybuilders 6-8 reps).
Zo'n kwalijke vraag is dat toch niet ?
D'r was laatst op Foodlog ook een stukkie over eiwit = veroudering van deze gast:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Eiwit, en vooral het aminozuur methione, is gelinkt aan meer celproliferatie en dus iets snellere veroudering. Als je aan IF doet maakt het niet zo uit, omdat je cellen meer geprogrammeerd zijn voor autophagie, en vooral spieren zullen reageren op de eiwitten.
Eiwit verhoogt leptine en insuline wat ook gelinkt is met minder longevity (carbs doen dit ook).
http://www.diabeteshealth(...)-so-strange-bedfello
Is een heel interessant onderwerp, maar jammer genoeg zijn de onderliggende processen niet allemaal even goed bekend en is het vooral speculatie
-edit- hier meer over teveel proteine inname http://www.meandmydiabete(...)he-bad-and-the-ugly/
quote:Een gezond voedingspatroon volgens Verburgh is gebaseerd op drie basisprincipes die samenhangen met de manier waarop het menselijk lichaam omgaat met energie-inname (biochemische en metabolische mechanismen):
1. Suikers (koolhydraten) zijn niet ongezond: ze zijn zeer ongezond
2. Kijk uit met eiwitten (en eiwitrijke diëten)
3. Vetten zijn gezonder dan gedacht
Bedankt voor je geargumenteerde antwoord, zouden we hier meer van moeten hebben. Misschien een domme vraag hoor, maar die power/olympische lifters zijn kasten van kerels, hoe kan dat dan ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie heeft meer massa, de bodybuilder of de powerlifter? De bodybuilder waarschijnlijk, door sarcoplasmische weefsel. De powerlifter is waarschijnlijk sterker, ook al heeft hij minder spiermassa - maar hij heeft meer myifibratisch weefsel, die voor de echte kracht zorgt.
Je praat in absolute termen, maar alles is uiteraard relatief. Powerlifters zijn natuurlijk kasten, maar bodybuilders zijn grotere kasten. Als powerlifters hogere reps hadden getrained, hadden ze met hetzelfde trainingsvolume en zover mogelijk andere parameters hetzelfde, waarschijnlijk meer volumegains geboekt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef obsama het volgende:
[..]
Bedankt voor je geargumenteerde antwoord, zouden we hier meer van moeten hebben. Misschien een domme vraag hoor, maar die power/olympische lifters zijn kasten van kerels, hoe kan dat dan ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |