SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Zo, nu kunnen we hier weer beginnen over hoe ik gebroken voet opliep door whey, of hersenschudding kreeg door teveel koolhydraten.![]()
![]()
Voor diegenen die een preworkout gebruiken met DMAA, hoe vaak gebruiken jullie dit? Dacht om het max 1x/week te gebruiken, want het werkt wel fantastisch.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
1x per week hierquote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Seam het volgende:
Voor diegenen die een preworkout gebruiken met DMAA, hoe vaak gebruiken jullie dit? Dacht om het max 1x/week te gebruiken, want het werkt wel fantastisch.
Maar dat is al genoeg om wat tolerantie op te bouwen, merk ik. Dat is wel jammer.![]()
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?![]()
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.![]()
Wij weten jou kcalinname van vandaag toch niet? Alsmede je doelquote:Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?
BEASTMODE![]()
Je moet kijken naar de glycemische waarde van je voeding. Daaruit kun je bepalen of het voornamelijk langzame koolhydraten of snelle koolhydraten bevat. Snelle koolhydraten (banaan, enz.) kun je beter niet vlak voor slapen nemen, langzame wel.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?
Aan de hand van de onderstaande tabel kun je achterhalen of je product snelle of langzame koolhydraten bevat.
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm![]()
Praat alsjeblieft geen onzin. Koolhydraten worden überhaupt in normale omstandigheden bijna nooit in vet omgezet, en wat jij zegt slaat de plank al helemaal mis.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Langzame koolhydraten kun je nemen vlak voor slapen. Snelle koolhydraten (banaan, enz.) beter niet, omdat het dan omgezet wordt in vet.
Uitzoeken dus of je product langzame of snelle koolhydraten bevat.![]()
Heb m'n post aangepast, zie hierboven.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:52 schreef Autobandje het volgende:
Praat alsjeblieft geen onzin. Koolhydraten worden überhaupt in normale omstandigheden bijna nooit in vet omgezet, en wat jij zegt slaat de plank al helemaal mis.![]()
'Obsessed' - A term used by the weak to describe the dedicated.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Weissman het volgende:
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.
Wsuuuuuuuuuuuup.![]()
Oké, maar waarom zou je geen snelle koolhydraten willen eten voor slapen maar wel langzame?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:53 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Heb m'n post aangepast, zie hierboven.![]()
Dat gebeurt sowieso niet dat laatste. Het is meer de carbs vs. eiwitten kwestie, kan je beter nog een maaltijd nemen met flink wat carbs of gewoon een eiwit lading uit je kwark halen vlak voor je gaat slapen?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Weissman het volgende:
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.Voor het mooie zou ik nog wel wat kcals kunnen gebruiken, zit nu op ongeveer 3250. Maar de vraag gaat dus meer over wat ik hierboven zeg. Wat doet m'n lichaam ermee als ik lig te pitten?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wij weten jou kcalinname van vandaag toch niet? Alsmede je doel
Ben echt ecto trouwens, 1,90 en 77 kilo, kom van 70 kilo af.![]()
Qua trainen geef ik je gelijk maar veel jongens maken de fout om te verdwalen in details en bijzaken terwijl ze beter hun aandacht kunnen focussen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:54 schreef kevin_ het volgende:
[..]
'Obsessed' - A term used by the weak to describe the dedicated.
Wsuuuuuuuuuuuup.![]()
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:54 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Oké, maar waarom zou je geen snelle koolhydraten willen eten voor slapen maar wel langzame?
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.![]()
Dus je zegt nu dat ik nu geen KH moet eten ondanks dat ik m'n glycogeenvoorraden heb aangesproken....? Of je nu KH in de ochtend/middag of avond eet lijkt me weinig invloed hebben op waar/hoe het opgeslagen wordt; in je lever/spieren of als vet. Als je een surplus hebt in kcal ga je dikker worden, dat heeft m.i. niks te maken met het tijdstip waarop je eet.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:56 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Stel je verbruikt in een nacht 500 calorien.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:56 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.
Je neemt 600 cals snelle koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit na een uur (noem maar wat) op als vet!!
-Je lichaam verbrandt 500 cals tijdens de nacht.
-Als je wakker wordt, ben je 100 cals in de plus.
Je neemt 600 cals langzame koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit niet op maar houdt het 8 uur in je bloed!
-Als je wakker wordt, ben je 100 cals in de plus.
Wat is het verschil?
[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 07-05-2012 23:10:22 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dus je zegt nu dat ik nu geen KH moet eten ondanks dat ik m'n glycogeenvoorraden heb aangesproken....? Of je nu KH in de ochtend/middag of avond eet lijkt me weinig invloed hebben op waar/hoe het opgeslagen wordt; in je lever/spieren of als vet. Als je een surplus hebt in kcal ga je dikker worden, dat heeft m.i. niks te maken met het tijdstip waarop je eet.![]()
De beweerdelijke omzetting van de snelle KH naar vet heeft je lichaam energie gekost en daarom ben je ipv 100 in de plus, 100 in de minquote:Op maandag 7 mei 2012 23:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Stel je verbruikt in een nacht 500 calorien.
Je neemt 600 cals snelle koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit na een uur (noem maar wat) op als vet!!
-Als je wakker wordt ben je 100 cals in de plus.
Je neemt 600 cals langzame koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit niet op maar houdt het 8 uur in je bloed!
-Als je wakker wordt ben je 100 cals in de plus.
Wat is het verschil?![]()
![]()
Glycogeen drijft niet rond in je bloed hoor, glucose wel. Enige glycogeen wat redelijk veel gebruikt wordt in de slaap is leverglycogeen, en dat is dan voornamelijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.
En je krijgt alleen hyperglycemia als je insuline resistent bent.![]()
Het klinkt op zich aannemelijk, maar je gaat er vanuit dat de voorraden in de spieren vol zijn en niet verder aangevuld hoeven te worden. Ik ga nog een banaan m'n mik inschuivenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier weer een paar filmpjes van mij squatend en deadliftend. Tips en suggesties zijn welkom!
Dit was mijn eerste setje, maar toen ik het terugkeek vond ik dat mijn borst meer omhoog moest.
Hier heb ik mijn borst meer omhoog gehouden en is mijn houding ook beter, toch?
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding![]()
Ik denk dat je je knieën bij het squatten te ver naar voren laat hellen. De hoek van je bovenbenen is goed, maar dat moet meer met je kont naar achter. Je onderbenen komen dan rechter te staan, en daarmee je knie niet zo ver over je tenen, of zelfs niet over je tenen.
Het idee is dat je je tenen optrekt in je schoen, dus niet leunt op je tenen tijdens het squatten.
Verder ben je vrij lang, en dat is kut bij het squatten.Confidence through competence![]()
Ah dat wilde ik ook net zeggen
En waarom train je met petje op?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Oké bedankt hier kan ik al wat mee! En ik had de hele dag al een pet op en dan krijg ik mn haar niet meer in model
Mij werd laatst door iemand in de sportschool vertelt dat mijn knieen juist over mijn tenen moeten omdat ik anders mijn kniebanden verneuk, daarom heb ik mezelf dat aangeleerd. Maar dat is dus bullshit?![]()
Heb maar gewoon twee boterhammen met achterlijk dik pindakaas en een 250 gr kwark gegeten. Wilde eerst 500 gr doen, maar dat kreeg ik niet meer weg, ik vind kwark nog steeds te smerig om te eten wanneer geen echte honger.![]()
![]()
het geheim is nog steeds kaneelquote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Heb maar gewoon twee boterhammen met achterlijk dik pindakaas en een 250 gr kwark gegeten. Wilde eerst 500 gr doen, maar dat kreeg ik niet meer weg, ik vind kwark nog steeds te smerig om te eten wanneer geen echte honger.Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Mengen met wat whey, honing of iets anders... dan is het zeer goed te eten! :-)quote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Heb maar gewoon twee boterhammen met achterlijk dik pindakaas en een 250 gr kwark gegeten. Wilde eerst 500 gr doen, maar dat kreeg ik niet meer weg, ik vind kwark nog steeds te smerig om te eten wanneer geen echte honger.![]()
Gooi er dan wat limonade bij.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Ja, dat is bullshit en ik verbaas me erover dat je zulk advies kunt krijgenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef Warsaw het volgende:
Oké bedankt hier kan ik al wat mee! En ik had de hele dag al een pet op en dan krijg ik mn haar niet meer in model
Mij werd laatst door iemand in de sportschool vertelt dat mijn knieen juist over mijn tenen moeten omdat ik anders mijn kniebanden verneuk, daarom heb ik mezelf dat aangeleerd. Maar dat is dus bullshit?
Squatten doe je met de hele onderkant van je voet, zelfs iets meer richting hiel. En absoluut niet met de tenen. Hoe verder je je knie over je tenen laat gaan, hoe meer gewicht naar voren, hoe meer je met je tenen squat.
Bij mijn laatste training ook iemand zien squatten waarbij op het laagste punt de hiel gewoon van de vloer af kwam, vol op de tenen. Ongelovelijk.Confidence through competence![]()
Bij high bar squats mogen je knieën gewoon voorbij je tenen komen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat je je knieën bij het squatten te ver naar voren laat hellen. De hoek van je bovenbenen is goed, maar dat moet meer met je kont naar achter. Je onderbenen komen dan rechter te staan, en daarmee je knie niet zo ver over je tenen, of zelfs niet over je tenen.
Het idee is dat je je tenen optrekt in je schoen, dus niet leunt op je tenen tijdens het squatten.
Verder ben je vrij lang, en dat is kut bij het squatten.
[ Bericht 0% gewijzigd door seto op 07-05-2012 23:48:22 ]![]()
Die kende ik nog niet, morgen proberen! Met grenadine vind ik smerig, honing hebben we niet in huis denk ik.quote:![]()
Kan niets over je squats zeggen, high-bar is niet mijn dingquote:Op maandag 7 mei 2012 23:12 schreef Warsaw het volgende:
Hier weer een paar filmpjes van mij squatend en deadliftend. Tips en suggesties zijn welkom!
Dit was mijn eerste setje, maar toen ik het terugkeek vond ik dat mijn borst meer omhoog moest.
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding
Deadlift:
-Damn wat heb jij een flexibele onderrug![]()
-Ik vind nog steeds dat je te laag gaat met je billen. Ik zie helemaal niet dat je met je rug tilt.
-Je tilt niet met je rug omdat je rug al heel erg verticaal staat. In jouw positie hoeft het maar 30° te draaien.
-Je duwt de barbel nog steeds naar voren (omdat je naar beneden gaat met je billen!), 0:38
-Je heupen moeten bijna niet verticaal bewegen!
-Ik weet ook zeker dat de barbel niet de gehele tijd in contact was met je onder en bovenbenen, omdat je de barbel naar voren rolt om je billen naar beneden te krijgen.
Je mag ook echt wat zwaarder, zo licht tillen helpt je form niet echt want je krijgt het juiste gevoel niet (tenminste, lijkt mij)
(Over hoe die man steeds verticalere rug-hoek krijgt)
Hier, dit punt van je heupen, rug recht maken zonder je heupen al te veel naar beneden te doen, dan trekken vanuit je rug.http://startingstrength.c(...)owthread.php?t=30477quote:Once again: The Deadlift: Perfect Every Time
1. Take your stance, feet a little closer than you think it needs to be and with your toes out more than you like. Your shins should be about one inch from the bar, no more. This places the bar over the mid-foot – the whole foot, not the mid-instep.
2. Take your grip on the bar, leaving your hips up. DO NOT MOVE THE BAR.
3. Drop your knees forward and out until your shins touch the bar. DO NOT MOVE THE BAR.
4. Hard part: squeeze your chest up as hard as you can. DO NOT MOVE THE BAR. This establishes a "wave" of extension that goes all the way down to the lumbar, and sets the back angle from the top down. DO NOT LOWER YOUR HIPS – LIFT THE CHEST TO SET THE BACK ANGLE.
5. Squeeze the bar off the floor and drag it up your legs in contact with your skin/sweats until it locks out at the top. If you have done the above sequence precisely as described, the bar will come off the ground in a perfectly vertical path. All the slack will have come out of the arms and hamstrings in step 4, the bar will not jerk off the ground, and your back will be in good extension. You will perceive that your hips are too high, but if you have completed step 4 correctly, the scapulas, bar, and mid-foot will be in vertical alignment and the pull will be perfect. The pull will seem "shorter" this way.
Anyway...
Ik zou zeggen:
Doe je kont eens overdreven hoog en deadlift, kijk hoe dat voelt. Vraag jezelf af waarom je zo laag wilt met je heupen. Verder, deadlift met een zwaarder gewicht, en doe [X keer 1] ipv [1 keer X] (dus 5 keer 1 rep), reset elke rep zodat je je form weer goed hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 07-05-2012 23:48:28 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:39 schreef seto het volgende:
[..]
Bij high bar squats mogen je tenen gewoon voorbij je knieën komen.Confidence through competence![]()
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.![]()
Ik kon het niet goed zien.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:43 schreef seto het volgende:
[..]
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.
Overigens vind ik dat de onderbenen van de vrouw met de low-bar squat wel wat rechter mogen, vind haar erg naar voren leunen richting tenen ipv hiel, wat vind jij?Confidence through competence![]()
Bedankt voor de uitgebreide feedback! Heldquote:Op maandag 7 mei 2012 23:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Kan niets over je squats zeggen, high-bar is niet mijn ding
Deadlift:
-Damn wat heb jij een flexibele onderrug![]()
-Ik vind nog steeds dat je te laag gaat met je billen. Ik zie helemaal niet dat je met je rug tilt.
-Je tilt niet met je rug omdat je rug al heel erg verticaal staat. In jouw positie hoeft het maar 30° te draaien.
-Je duwt de barbel nog steeds naar voren (omdat je naar beneden gaat met je billen!), 0:38
-Je heupen moeten bijna niet verticaal bewegen!
-Ik weet ook zeker dat de barbel niet de gehele tijd in contact was met je onder en bovenbenen, omdat je de barbel naar voren rolt om je billen naar beneden te krijgen.
Je mag ook echt wat zwaarder, zo licht tillen helpt je form niet echt want je krijgt het juiste gevoel niet (tenminste, lijkt mij)
[ afbeelding ]
(Over hoe die man steeds verticalere rug-hoek krijgt)
[ afbeelding ]
Hier, dit punt van je heupen, rug recht maken zonder je heupen al te veel naar beneden te doen, dan trekken vanuit je rug.
[..]
http://startingstrength.c(...)owthread.php?t=30477Ik ga de tips morgen goed doornemen want ga nu naar bed, maar iig super!
Ik doe inderdaad low bar squatsquote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.![]()
![]()
Rip zal best ook goede squat filmpjes hebben, maar ik vind deze nog altijd erg duidelijk.
Waar je knieen heengaan ligt dus aan welke squat je doet, high bar of low bar.![]()
Ik bedoelde trouwens natuurlijk knieën voorbij de tenen, niet tenen voorbij de knieënquote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.Ben geen expert op het gebied van low bar squats, maar het ziet er inderdaad uit alsof ze te ver naar voren leunt.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik kon het niet goed zien.
[ afbeelding ]
Overigens vind ik dat de onderbenen van de vrouw met de low-bar squat wel wat rechter mogen, vind haar erg naar voren leunen richting tenen ipv hiel, wat vind jij?![]()
Leken mij ook high bar, vooral kijkend naar de hoek van zn rug (bij low bar moet je horizontaler gaan).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:43 schreef seto het volgende:
[..]
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.
EDIT: Ok blijkbaar niet.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik doe high barquote:Op maandag 7 mei 2012 23:46 schreef Snakey het volgende:
Rip zal best ook goede squat filmpjes hebben, maar ik vind deze nog altijd erg duidelijk.
Waar je knieen heengaan ligt dus aan welke squat je doet, high bar of low bar.![]()
![]()
Ik zou zeggen: Waar je de bar zet geeft aan welke squat je doet, high bar of low bar (hoog of laag op je rug). Een lagere barbell positie zorgt ervoor dat je horizontaler moet (want middenpunt barbell moet over het middenpunt van je voet blijven), en dit zorgt ervoor dat je je knieen verder uit elkaar moet zetten.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:46 schreef Snakey het volgende:
Waar je knieen heengaan ligt dus aan welke squat je doet, high bar of low bar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je het goed doet voel je het ook heel duidelijk in je voeten (voet). Je voelt dan dat je je hielen de grond in probeert te drukken. Zelfs met m´n prothese been voel ik waar ik de druk zet. Als ik daarmee te ver naar voren ga voelt het alsof ik bijna m´n evenwicht ga verliezen.
![]()
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.![]()
![]()
Mee eens, ik doelde op hoe ver je knieen naar voren komen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Waar je de bar zet geeft aan welke squat je doet, high bar of low bar (hoog of laag op je rug). Een lagere barbell positie zorgt ervoor dat je horizontaler moet (want middenpunt barbell moet over het middenpunt van je voet blijven), en dit zorgt ervoor dat je je knieen verder uit elkaar moet zetten.
[ afbeelding ]![]()
Volgens mij niet. Ik denk dat het belangrijker is wat Zith hierboven zegt, dat de bar boven het midden van je voet blijft.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.![]()
Maar echt, als je de barbell niet beweegt of rolt tijdens de volgende stappen kun je niet fout gaanquote:Op maandag 7 mei 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitgebreide feedback! HeldIk ga de tips morgen goed doornemen want ga nu naar bed, maar iig super!
[..]
Ik doe inderdaad low bar squats
1) Ga met het midden van je voet onder de barbell staan, let op dit is vaak verder dan je denkt (omdat je schuin naar je voeten/barbell kijkt)
2) Pak de barbell
BEWEEG DE BARBELL NIET
3) Buig je knieen totdat je schenen de barbell raken.
BEWEEG DE BARBELL NIET
4) Pers je borst vooruit en span je rug aan, als dit makkelijk voelt doe je het niet goed genoeg, HARD AANPERSEN.
TERWIJL DE BARBELL NIET BEWEEGT. BEWEEG DE BARBELL NIET NIET BEWEGEN DIE BARBELL.
6) Breng de barbell omhoog
ALLEEN IN EEN VERTICALE BEWEGING (NIET ZIJWAARDS) EN HET MOET 100% VAN DE TIJD TEGEN JE LICHAAM SCHUREN
Het is onmogelijk om dan te laag te gaan met je billen, omdat je hiervoor de barbell naar voren moet rollen om ruimte te maken voor je knieen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 08-05-2012 00:06:23 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hoe langer je benen, hoe verder ze over je knieën heen steken. En hoe schuiner je je rug moet houden, ook.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.
Ik ben 1.66 m en die van mij steken niet of nauwelijks eroverheen, en mijn rug is zelfs met low-bar nog vrij recht.
Confidence through competence![]()
Goede tip inderdaad van dat aanpersen voor het tillen, zie soms mensen die meteen kracht zetten en dan met een soort schok de stang omhoog tillen, ziet er niet altijd even gezond uit.![]()
Nee, dat is helemaal prima. Je lichaam is hoe je lichaam is. Sommige mensen hebben langere bovenbenen dan anderen, en als je de barbell boven het midden van je voet houdt en onder parallel gaat heb je niet echt keuze hoe ver je knieen naar voren gaan (want je knie afremmen en parallel gaat niet als de barbell boven je voet moet blijven).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.Ik moet er een soort van good mornings bij doen omdat ik zo horizonaal moet gaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe langer je benen, hoe verder ze over je knieën heen steken. En hoe schuiner je je rug moet houden, ook.
Ik ben 1.66 m en die van mij steken niet of nauwelijks eroverheen, en mijn rug is zelfs met low-bar nog vrij recht.Ach ja, extra compound.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hey gastjensch!
Het zal vast niet goed zijn, maar zou ranja (fructosesiroop) ook niet vrij snel zeg maar opneembaar zijn en voor energie zorgen?
Ik heb zelf op dit moment geen shakes of andere meuk.
Of kan ik beter 4 dextro tabletten in een blender flikkeren met water![]()
![]()
Puur fructosesiroop heeft weinig zin. Dat gaat naar leverglycogeen. Dan liever puur dextrose, of desnoods suiker. Had ergens een studie gezien dat met sucrose (kristalsuiker) de glycogeenaanmaak in de spieren zelfs ietsjes sneller was dan met puur dextrose, maar de snelheidswinst maakte in de praktijk niet uit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef RickoKun het volgende:
Hey gastjensch!
Het zal vast niet goed zijn, maar zou ranja (fructosesiroop) ook niet vrij snel zeg maar opneembaar zijn en voor energie zorgen?
Ik heb zelf op dit moment geen shakes of andere meuk.
Of kan ik beter 4 dextro tabletten in een blender flikkeren met water
-edit- ah hiero: http://ukpmc.ac.uk/abstract/MED/3316904/reload=0;jsessionid=KuDbtNtarwEdiLR3ke0O.26
Dextrose is 1.50 EUR per halve kilo bij de supermarkt of De Tuinen. Zou gewoon dextrose nemen.
Overigens denk ik dat je ranja glucose-fructose siroop is.Confidence through competence![]()
Mooi, ik begon al te twijfelen aan m'n techniek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal prima. Je lichaam is hoe je lichaam is. Sommige mensen hebben langere bovenbenen dan anderen, en als je de barbell boven het midden van je voet houdt en onder parallel gaat heb je niet echt keuze hoe ver je knieen naar voren gaan (want je knie afremmen en parallel gaat niet als de barbell boven je voet moet blijven).![]()
Morgen ook maar even een zak dextrose halen, kost geen drol. Maar nu een spieropbouwend slaapje.![]()
![]()
Thanks for the info, as alwaysquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Puur fructosesiroop heeft weinig zin. Dat gaat naar leverglycogeen. Dan liever puur dextrose, of desnoods suiker. Had ergens een studie gezien dat met sucrose (kristalsuiker) de glycogeenaanmaak in de spieren zelfs ietsjes sneller was dan met puur dextrose, maar de snelheidswinst maakte in de praktijk niet uit.
-edit- ah hiero: http://ukpmc.ac.uk/abstract/MED/3316904/reload=0;jsessionid=KuDbtNtarwEdiLR3ke0O.26
Dextrose is 1.50 EUR per halve kilo bij de supermarkt of De Tuinen. Zou gewoon dextrose nemen.
Overigens denk ik dat je ranja glucose-fructose siroop is.
Ik slurp weleens ranja, maar met mate omdat ik wat terughoudender ben geworden met suiker tijdens rust momenten
Ik zal morgen wel even kijken op google over t hoe en wat (hoe mixen enzo), en misschien even wat spul voor eiwit shakes![]()
![]()
Heb het nooit gedaan, en ik denk niet dat ik ook aan ga beginnen. Want ben slordig met alles. Als ik zie hoeveel moeite anderen hebben om een squat correct uit te voeren, dan gaat het bij mij vast ook verkeerd. Dus voor m'n bestwil begin ik er niet aan.![]()
![]()
iets met son en dissappointedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Heb het nooit gedaan, en ik denk niet dat ik ook aan ga beginnen. Want ben slordig met alles. Als ik zie hoeveel moeite anderen hebben om een squat correct uit te voeren, dan gaat het bij mij vast ook verkeerd. Dus voor m'n bestwil begin ik er niet aan.![]()
Dat is nou juist een reden om het wel te doen. Altijd goed om jezelf de uitdaging te geven, word je alleen maar beter van.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.quote:![]()
![]()
Wat is het nummer bij de 2e deadlift?quote:Op maandag 7 mei 2012 23:12 schreef Warsaw het volgende:
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding![]()
Denk niet dat er een "basis" gaat ontstaan dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.![]()
Voor een goeie basis zonder squats kan je naar het fitness topic.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.![]()
Daar bereik je niks mee. Begin met SS, begin jezelf in te lezen over voeding, pas je voeding aan en doe dat een jaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Ik ken mezelf om te weten dat ik daarin écht slordig ben. Geef mij nog 3 maanden tijd. Na 3 maanden post k hier weer een vergelijkend fotoreeks. Als er nog geen wezenlijk verschil zichtbaar is, dan begin ik met squats.
Deal?![]()
Post je dan ook foto's van je benen ?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:33 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik ken mezelf om te weten dat ik daarin écht slordig ben. Geef mij nog 3 maanden tijd. Na 3 maanden post k hier weer een vergelijkend fotoreeks. Als er nog geen wezenlijk verschil zichtbaar is, dan begin ik met squats.
Deal?![]()
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maareh, voetbal?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:35 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe wil je met curls en opdrukken je benen trainen?![]()
![]()
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maareh, voetbal?
Fout ! Door de zwaartekract van de dumbells train je automatisch je benen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maareh, voetbal?![]()
Als je staat en je curlt moet je natuurlijk wel dat gewicht kunnen dragen met je benen...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:35 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe wil je met curls en opdrukken je benen trainen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Weissman, heb je picca hier als achtergrond ingesteld. Hopelijk houdt dat mij nog beetje scherp, thnx.![]()
![]()
Hier in Australië is het dus normaal dat je gratis melk op je werk krijgt. Voor in de koffie, thee (heaven forbid) en voor het maken van je ontbijt. Nergens staat dat je het niet met liters tegelijk mag opzuipen, dus ik maak al een tijd dankbaar gebruik van de mogelijkheid.
Vandaag ging er dus een mailtje rond dat de melk toch wel erg snel gaat de laatste tijd.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Gomad, op kosten van de baas,quote:Op dinsdag 8 mei 2012 03:31 schreef star_gazer het volgende:
Hier in Australië is het dus normaal dat je gratis melk op je werk krijgt. Voor in de koffie, thee (heaven forbid) en voor het maken van je ontbijt. Nergens staat dat je het niet met liters tegelijk mag opzuipen, dus ik maak al een tijd dankbaar gebruik van de mogelijkheid.
Vandaag ging er dus een mailtje rond dat de melk toch wel erg snel gaat de laatste tijd.!
BEASTMODE![]()
quote:
Al doe ik een halve GOMAD (+- 2 liter). Vind 3.8 liter volle melk per dag toch iets teveel van het goede. Vraag me toch af of al die verzadigde vetten wel zo best zijn voor m'n hart.
Calorieën:
1300 volle melk (2 liter)
120 whey
120 weet-bix 2 stuks
100 brinta (beetje door mn whey shake en een portie als ontbijt)
150 banaan
50 appel
500 - 750 lunch (vlees met rijst of aardappels ofzo)
150 tonijn
100 havermout
500 - 750 avondeten (stuk vlees met rijst of aardappels)
------ =
3000-3500 calorieën per dag
85kg@1m74. Meer dan voldoende lijkt me. Zo moeilijk is het allemaal niet. Hoeft echt niet nog eens 2 liter melk bij.
Cutten = melk eruit en wat extra kipfilet of tonijn erin.
[ Bericht 14% gewijzigd door star_gazer op 08-05-2012 07:48:59 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
N.a.v. de tips op mijn lowbar squat video: dus ipv mijn knieen naar voren te drukken (wat ik nu doe), moet ik mijn kont naar achter duwen? Makes sense![]()
![]()
Dat is Rob Riches, ik heb bijna al zijn filmpjes gezien, vind het echt een toffe gast, en echt een voorbeeld. Super fysiek heeft hij. Binnenkort doet tie weer mee aan de WBFF.quote:
Je kan een dag met hem trainen, http://www.robrichesstore.com/private-training-london.html, lijkt me wel wat voor volgend jaar, als ik wat verder ben!.
Trouwens bedankt voor de tips qua Squats en Deadlift! ook ik heb hier veel profijt van.![]()
Deze setup gebruik ik altijd, maar dan verander ik mijn houding op het einde altijd een beetje omdat ik het gevoel heb dat die iets beter moet. Volgende keer ga ik het precies uitvoeren dmv deze setup. Thanks!quote:Op maandag 7 mei 2012 23:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar echt, als je de barbell niet beweegt of rolt tijdens de volgende stappen kun je niet fout gaan
1) Ga met het midden van je voet onder de barbell staan, let op dit is vaak verder dan je denkt (omdat je schuin naar je voeten/barbell kijkt)
2) Pak de barbell
BEWEEG DE BARBELL NIET
3) Buig je knieen totdat je schenen de barbell raken.
BEWEEG DE BARBELL NIET
4) Pers je borst vooruit en span je rug aan, als dit makkelijk voelt doe je het niet goed genoeg, HARD AANPERSEN.
TERWIJL DE BARBELL NIET BEWEEGT. BEWEEG DE BARBELL NIET NIET BEWEGEN DIE BARBELL.
6) Breng de barbell omhoog
ALLEEN IN EEN VERTICALE BEWEGING (NIET ZIJWAARDS) EN HET MOET 100% VAN DE TIJD TEGEN JE LICHAAM SCHUREN
Het is onmogelijk om dan te laag te gaan met je billen, omdat je hiervoor de barbell naar voren moet rollen om ruimte te maken voor je knieen.![]()
Maatje van me wilde gisteren ook eens deadlift doen, komt normaal alleen voor de loopband. Dus ik hem uitleggen, eerste keer trekt ie met bolle rug. Dus ik hem de tweede keer helemaal corrigeren, ging al een stuk beter. Komt er een instructrice naar ons toe: "Geen oefeningen doen als je de techniek niet beheerst hoor, en al helemaal niet met zoveel gewicht!"
Say what? Hoe moet je het anders leren? En zwaar? Het was 40 kilo, minimum met grote plates...
En toen zag ik dat ze een dikzakje aan het "coachen" was, dumbells fly's met dumbells van 4 kilo, 15 reps. Lost faith.![]()
![]()
wtf?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Trololoquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zoooo herkenbaar.. zwaar irritant, ga een moeder op de fiets lastig vallen ofzo, die zitten hier ook alleen maar de viva te lezen, en dan vinden ze het knap als ze het een uur volhouden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:06 schreef BigSmurf het volgende:
Maatje van me wilde gisteren ook eens deadlift doen, komt normaal alleen voor de loopband. Dus ik hem uitleggen, eerste keer trekt ie met bolle rug. Dus ik hem de tweede keer helemaal corrigeren, ging al een stuk beter. Komt er een instructrice naar ons toe: "Geen oefeningen doen als je de techniek niet beheerst hoor, en al helemaal niet met zoveel gewicht!"
Say what? Hoe moet je het anders leren? En zwaar? Het was 40 kilo, minimum met grote plates...
En toen zag ik dat ze een dikzakje aan het "coachen" was, dumbells fly's met dumbells van 4 kilo, 15 reps. Lost faith.![]()
Je bovenbenen in dezelfde hoek houden, en dan zowel je knieen als je kont horizontaal naar achter verschuiven, zeg maar. Je houdt altijd dat je knieeën iets uitsteken over je tenen, maar dan in mindere mate.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:56 schreef Warsaw het volgende:
N.a.v. de tips op mijn lowbar squat video: dus ipv mijn knieen naar voren te drukken (wat ik nu doe), moet ik mijn kont naar achter duwen? Makes sense
Wat je op je voeten moet voelen, is dat je je tenen omhoog curlt als je naar beneden en weer naar boven squat.Confidence through competence![]()
Kent iemand deze dude nog?
WHO NEEDS ABS WHEN YOU CAN CURL 150 LBS DUMBBELLS FOR REPS BOYS?
Helaas heeft hij zijn Youtube-account gesloten.![]()
Ik hoopte dat je zou zeggen dat ie was doodgeslagen door een paar AF college-spelers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:06 schreef seto het volgende:
Kent iemand deze dude nog?
WHO NEEDS ABS WHEN YOU CAN CURL 150 LBS DUMBBELLS FOR REPS BOYS?
[ afbeelding ]
Helaas heeft hij zijn Youtube-account gesloten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 10:40:46 ]![]()
kerel, ga gewoon trainenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.
stop met je tijd verspillen![]()
Ik fitness al een tijdje, de laatste twee maanden wat serieuzer. Tweemaal per week de sportschool haal ik. Trainingschema, meer op eten letten. Niet heel fanatiek en bodybuilden ga ik het niet noemen.
Na drie maanden weer op de weegschaal gestaan met vetpercentages etc.
Met een lengte van 1.89 en ectomorph en 79 kg (kan eten wat ik wil, gewicht was altijd gelijk) heb ik iets nu meer dan 3 kilo aan lean spiermassa bijgekregen in drie maanden. Is dat enigszins redelijk? Makkelijke gains voor iemand die net begint?Overal verstand van.![]()
Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overal verstand van.![]()
Na de newb gains zul je niet veel verder meer kunnen, je eet te weinig (in kcals en eiwit) en je traint imo niet genoeg (aantal keer per per week en het soort oefening).I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:40 schreef macondo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.Meer vreten en stap qua schema lekker over op Starting Strength. Die compounds zijn echt de basis, zoek op internet het boek Starting Strength en de filmpjes van Rippetoe op, dan doe je ze binnen een paar weken (op misschien de Power Clean na) allemaal goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[..]
Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.Als je geen compounds doet en alleen met machines werkt kan je beter naar het fitness topic gaan. Ik vind het eerlijk gezegd een belediging voor velen hier dat je ook maar denkt dat je hier mag posten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen BP, SQ, DL, OHP, BOR. Simpelweg geen 1 barbell oefening en dan nog durven advies te vragen![]()
![]()
He verzuurde grapjas, een kusje voor jouquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef Weissman het volgende:
[..]
Als je geen compounds doet en alleen met machines werkt kan je beter naar het fitness topic gaan. Ik vind het eerlijk gezegd een belediging voor velen hier dat je ook maar denkt dat je hier mag posten.
Geen BP, SQ, DL, OHP, BOR. Simpelweg geen 1 barbell oefening en dan nog durven advies te vragen
Thanks voor adviezen, zal er even induiken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Meer vreten en stap qua schema lekker over op Starting Strength. Die compounds zijn echt de basis, zoek op internet het boek Starting Strength en de filmpjes van Rippetoe op, dan doe je ze binnen een paar weken (op misschien de Power Clean na) allemaal goed.Overal verstand van.![]()
[..]
Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.Ik wil niet lullig doen (dacht zelf ook zo te kunnen beginnen), maar dit gaat dus niet werken. Lees Starting Strength en doe dat programma. Het werkt echtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
Vertaling: je eet niet genoeg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:21 schreef macondo het volgende:
(kan eten wat ik wil, gewicht was altijd gelijk)Confidence through competence![]()
Hij heeft wel gelijk, kijk eens naar de OP en dan weet je voorlopig al voldoende. Als je hier komt aanzetten met een paar curls en machines als workout dan heb je hier gewoon weinig te zeggen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:03 schreef macondo het volgende:
[..]
He verzuurde grapjas, een kusje voor jou
[..]
Thanks voor adviezen, zal er even induiken.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Het is een hele mooie introductie voor iemand die totaal geen kennis heeft van fysiologie van het lichaam.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en etenI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Dit. Het is een makkelijk schema, je leert de belangrijkste compounds en bouwt snel kracht op. Als je dit een half jaar gedaan hebt en vast zit op een bepaald niveau, dan kan je overstappen op elke split die je wil, maar dan heb je wel een goede basis. Het heet niet voor niets starting strength.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:52 schreef Seam het volgende:
[..]
Het is een hele mooie introductie voor iemand die totaal geen kennis heeft van fysiologie van het lichaam.![]()
Ik gedrag mij niet als een nieuwe gast op het feestje die direct het hoogste woord heeft.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:48 schreef Seam het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, kijk eens naar de OP en dan weet je voorlopig al voldoende. Als je hier komt aanzetten met een paar curls en machines als workout dan heb je hier gewoon weinig te zeggen.
"Newbie!" roepen, allemaal prima. En ook niet onterecht, want zo is het nu eenmaal. Iedereen is wel ergens een "newbie" in, en waar je het niet bent ; dan was je het vast ooit. Zie de bijdrage van Stargazer.
Stellen dat ik iedereen hier beledig omdat ik wat advies durf te vragen op het fok forum? Kom op man, dat kan toch niemand serieus nemen
Overal verstand van.![]()
Dat is gewoon precies hetzelfde. SS, SL, het bestond allemaal al in de jaren 50.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:54 schreef seto het volgende:
Arnold begon ook met een programma wat best veel op SS lijkt (Reg Parks).![]()
Het boek is een how-to waarin de meest elementaire oefeningen correct worden uitgelegd. Of je nu aan powerliften of bodybuilden doet, de uitgelegde oefeningen horen in ieder gebalanceerd schema toegepast te worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten
Mensen die denken dat SS slechts een rijtje oefeningen omvat
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik begrijp je wel, maar waarom vraag je het dan niet in het fitness topic aangezien je je toch niet gaat bezig houden met voeding en compound oefeningen (en die reden die je aangeeft is natuurlijk ook erg zwak om het niet te doen). Je moet van onze kant ook begrijpen dat we hier niet altijd op zo'n vragen (en mensen) zitten te wachten. Daarnaast is er een meer dan complete OP aanwezig met alle vragen en antwoorden. Maar laten we het hierbij houden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:01 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik gedrag mij niet als een nieuwe gast op het feestje die direct het hoogste woord heeft.
"Newbie!" roepen, allemaal prima. En ook niet onterecht, want zo is het nu eenmaal. Iedereen is wel ergens een "newbie" in, en waar je het niet bent ; dan was je het vast ooit. Zie de bijdrage van Stargazer.
Stellen dat ik iedereen hier beledig omdat ik wat advies durf te vragen op het fok forum? Kom op man, dat kan toch niemand serieus nemenI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Deze: http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_programquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:54 schreef seto het volgende:
Arnold begon ook met een programma wat best veel op SS lijkt (Reg Parks).![]()
Het punt is dat beginners (lees: starters die strength willen, lees: starting strength'ers) de mogelijkheid hebben om genoeg te herstellen om 3x per week te squatten. Dit bewijst zichzelf in het feit dat beginners heel makkelijk de eerste 6 maanden (noem maar wat) elke training extra gewicht op hun squats kunnen doen: Ze zijn genoeg herstelt / hun spieren zijn gegroeid in dit tijdsvlak.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
of zoals Rippetoe zelf zegt op zijn Reddit 'Ask me Anything': http://www.reddit.com/r/F(...)f_starting_strength/Het idee is dat wanneer je op het punt komt dat het herstellen van een training langer duurt dan de tijd tot je volgende training (oftewel, je maakt geen progressie meer met 3x squatten per week, of 1.5x deadliften per week) dat je dan stopt met 'starting strength' en doorgaat met een programma waarbij dit wel het geval is (lees daarvoor bijv. Practical Programming van RIppetoe of neem een split programma).quote:[–]battlemetal 253 points254 points255 points 5 months ago
Whats the single biggest mistake you see beginners make?
[+]Rippetoe[S] 464 points465 points466 points 5 months ago
They fail to understand that they are beginners. Novices, as we call them. They pick a routine out of a magazine based on what the guy doing it looks like, with no regard for the fact that they are not the same piece of physiology as the guy in the magazine. Training is physical activity designed to produce a specific response -- it is stress, recovery from that stress, and adaptation. People respond to a training program based on their own personal training history. The weaker you are, the more room you have to get strong, and the stronger you are through training, the harder it is to get stronger. Novices get strong faster than advanced lifters, so an advanced program is not the best for making the rapid gains possible for a novice. Time is wasted, potential is wasted.
Als je in 2 dagen genoeg herstelt om +2.5 kg te doen (7.5kg in een week), waarom zou je dan 1x per week willen squatten? Want het is niet mogelijk om in 1 training zoveel stress te creeeren dat je de volgende week +7.5 kg kan doen. Dit moet in kleinere stappen gebeuren, en dus moet je, als je tijd wilt minimalizeren zo snel mogelijk na het herstel de nieuwe training +gewicht doen. Voor niet-beginners is de tijd-tot-herstel een week, voor beginners 2 dagen, pas je hierop aan of je verspilt tjid.
[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 08-05-2012 13:13:33 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Je vraagt om advies terwijl je tegelijkertijd oefeningen zoals de "benchpress etc." al direct uitsluit. Laten dat nou de oefeningen zijn die hier (en elders) als het meest effectief worden beschouwd. Dan roep het wel over jezelf af. Een meer openminded instelling had je gesierd en dan was je ook anders ontvangen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:01 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik gedrag mij niet als een nieuwe gast op het feestje die direct het hoogste woord heeft.
Stellen dat ik iedereen hier beledig omdat ik wat advies durf te vragen op het fok forum? Kom op man, dat kan toch niemand serieus nemen
Edit: bans besprek je maar met mij, niet hier.
[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 08-05-2012 13:15:09 ]we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Klopt als een bus! Vorige week kon ik nog maar 45 drukken, inmiddels al 52,5quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Het punt is dat beginners (lees: starters die strength willen, lees: starting strength'ers) de mogelijkheid hebben om genoeg te herstellen om 3x per week te squatten. Dit bewijst zichzelf in het feit dat beginners heel makkelijk de eerste 6 maanden (noem maar wat) elke training extra gewicht op hun squats kunnen doen: Ze zijn genoeg herstelt / hun spieren zijn gegroeid in dit tijdsvlak.
of zoals Rippetoe zelf zegt op zijn Reddit 'Ask me Anything': http://www.reddit.com/r/F(...)f_starting_strength/
[..]
Het idee is dat wanneer je op het punt komt dat het herstellen van een training langer duurt dan de tijd tot je volgende training (oftewel, je maakt geen progressie meer met 3x squatten per week, of 1.5x deadliften per week) dat je dan stopt met 'starting strength' en doorgaat met een programma waarbij dit wel het geval is (lees daarvoor bijv. Practical Programming van RIppetoe of neem een split programma).
Als je in 2 dagen genoeg herstelt om +2.5 kg te doen (7.5kg in een week), waarom zou je dan 1x per week willen squatten? Want het is niet mogelijk om in 1 training zoveel stress te creeeren dat je de volgende week +7.5 kg kan doen. Dit moet in kleinere stappen gebeuren, en dus moet je, als je tijd wilt minimalizeren zo snel mogelijk na het herstel de nieuwe training +gewicht doen. Voor niet-beginners is de tijd-tot-herstel een week, voor beginners 2 dagen, pas je hierop aan of je verspilt tjid..
Ik had trouwens nog een vraag, afgelopen week had ik vakantie en ben ik 3x wezen sporten in een fitness centrum met een vaste barebell. Vandaag wil ik weer sporten in het USC, met een losse. Kan ik dan beter weer even naar 50 gaan? Aangezien techniek bij een losse natuurlijk veel meer van belang is.
En wat is een goede verhouding tussen DL:BP:SQ? Zit inmiddels op 65:52,5:60
Tevens denk ik wel dat ik nog veel aan mijn techniek kan werken. Misschien slim om vandaag sowieso wat lager te trainen en puur op techniek te focussen?#FREEBAJSKORV![]()
He kom jou ook overal tegen! Zijn ze niet aardig hier tegen je haha. Laat gaan joh.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:21 schreef macondo het volgende:
Ik fitness al een tijdje, de laatste twee maanden wat serieuzer. Tweemaal per week de sportschool haal ik. Trainingschema, meer op eten letten. Niet heel fanatiek en bodybuilden ga ik het niet noemen.
Na drie maanden weer op de weegschaal gestaan met vetpercentages etc.
Met een lengte van 1.89 en ectomorph en 79 kg (kan eten wat ik wil, gewicht was altijd gelijk) heb ik iets nu meer dan 3 kilo aan lean spiermassa bijgekregen in drie maanden. Is dat enigszins redelijk? Makkelijke gains voor iemand die net begint?![]()
Bolletje!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:39 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
He kom jou ook overal tegen! Zijn ze niet aardig hier tegen je haha. Laat gaan joh.
Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.Overal verstand van.![]()
Een kilo per maand zou gigantisch zijn op een niet-optimaal schema, hoe oud ben je, zeker nog rond de tiener jaren of begin 20 met je hoge T-spiegels.. *grommel*quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Bolletje!
Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.![]()
Dan druk je dus minder met een losse barbell
Oh wacht dat zei je ookHet is trouwens niet zozeer de techniek maar meer de stabilisatie.
![]()
Op de losse barbell gewoon even rustig aan beginnen, wat warming up doen en dan gewoon kijken hoe het gaat.quote:![]()
Ondanks alles is het best ok. Dat ondanks bestaat uit 1: voeding (65 %) en 2 : workout (30 %). Als je deze optimaal hebt dan was je meer gegroeid. 15 kilo in een jaar is niet heel gek, zeker met jouw stats (huidige gewicht).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Bolletje!
Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.![]()
Props voor zijn toewijding. Maar hij komt wel erg weg met een vrij dubieus dieet. Of is zijn calorie behoefte gewoon hoog?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Frankie is niet helemaal 100% in z'n bovenkamer, wel grappig verder.
Neem het niet te serieus.Soukidan op je oogbal.![]()
Ik had hem in een ouder filmpje een dozijn gekookte eieren in een zit zien wegwerken. Hij is een mafketel, maar volgensmij doet hij wel wat nodig is om huge te worden.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Zijn beste filmpje was toch wel dat hij in bad Mcdonalds ging eten, maar het eerst met zeep schoon ging maken omdat het 'clean' moest zijn.![]()
Moet je zijn vorige filmpje zien. Neemt hij gewoon een zwarte dildo van 20 cm in muil. Idioot dat het het is![]()
![]()
![]()
Zo, tijd om te cutten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dit is niet wat hij in zn filmpjes laat zien.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:10 schreef McNulty het volgende:
maar volgensmij doet hij wel wat nodig is om huge te worden.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
link?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:14 schreef seto het volgende:
Zijn beste filmpje was toch wel dat hij in bad Mcdonalds ging eten, maar het eerst met zeep schoon ging maken omdat het 'clean' moest zijn.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
In dit filmpje wel. Voor veel mensen is een gebrek aan hoeveelheid calls hetgeen wat ze in de weg staat om echt groot te worden. Zelfs onder fantieke sportschool gaanders zijn er niet veel die zich willen volproppen met zoveel callorieen. Dat was de belangrijkste reden waarom Rip GOMAD liep te pushen. Dan had je in iedergeval +/-4000kcal binnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar dit is niet wat hij in zn filmpjes laat zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door McNulty op 08-05-2012 14:46:29 ]we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ja, maar hier loopt hij gewoon wat te trollen.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Een kilo per maand is als beginner mooi hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Bolletje!
Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.Of toch du vader?![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:19 schreef Snakey het volgende:
Zo, tijd om te cutten.
beste schouders, ouwe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben benieuwd wat er van onder de vetlaag vandaan gaat komen. Ik ben nog nooit zo ver gekomen eigenlijk.quote:![]()
Ziet er sappig uit. Denk als je wat vet kwijtraakt dat je een mooi fysiek hebt, in ieder geval een flinke set armen en schouders.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er van onder de vetlaag vandaan gaat komen. Ik ben nog nooit zo ver gekomen eigenlijk.
Of toch du vader?![]()
Mooi om te zien dat het echt niet hoeft op te houden na een bepaalde leeftijd. En er ook zeker resultaat geboekt kan blijven worden.
Graag een update over een maandje, zal genoeg massa overblijven.![]()
Zolang ik m'n shirtje aanhoud op het moment ziet het er allemaal redelijk uit. M'n pens is wat te dik geworden. Vanaf deze week ook maar weer op die bloody crosstrainer gaan staan.![]()
![]()
Ik heb het ook nooit gedaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten![]()
Ik kende het pas door fok maar toen trainde ik al een paar jaar.![]()
Ik lees regelmatig over de 'oudjes' die BB, zitten gasten tussen die zo'n 10 jaar ouder zijn dan ik en er echt goed uitzien. Het is ook niet zo dat ik nooit wat gedaan heb en nu ineens groot begin te worden, met horten en stoten heb ik een warming up van zo'n 20 jaar gedaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:27 schreef 16meter het volgende:
Mooi om te zien dat het echt niet hoeft op te houden na een bepaalde leeftijd. En er ook zeker resultaat geboekt kan blijven worden.
Graag een update over een maandje, zal genoeg massa overblijven.![]()
Ik ga het in ieder geval rustig aan doen met de cut. Het is de eerste keer dat ik het doe dus even kijken wat er allemaal gaat gebeuren. Maar crosstrainer en op normaal onderhoud gaan eten gaat al aardig wat doen volgens mij. Vanuit daar kan ik het fine tunen.
Die updates zal ik doen inderdaad.![]()
Zo, tijd om te cutten.
nice, goodluckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog steeds gestopt met t zuigen aan stokjes?![]()
![]()
Cheers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nice, goodluck![]()
Nog steeds gestopt met t zuigen aan stokjes?
Yep, daarom ben ik zo vet geworden.![]()
Ik ben volgens mij zo goed als niks aangekomen door stoppen met roken. Ik ben sinds die tijd steady op 100 kilo gebleven.![]()
beter tochquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cheers.
Ik ben volgens mij zo goed als niks aangekomen door stoppen met roken. Ik ben sinds die tijd steady op 100 kilo gebleven.![]()
![]()
Wooaah, deze week lekker drie keer sporten. Gister weer gedeadlift met behulp van een vaste klant en de instruteur, t stelt niet veel voor maar wat een lekker gevoel als je de hele boel voelt branden.
Vanavond benen en borst, kijken of er weer wat kilo's bij kunnen op de stang voor squats en bankdrukken!
Motivatie te over op het moment, nu nog de tijd!![]()
Netjes. Als je het volhoudt kun je je longetjes in een jaar of 8-10 weer clean krijgen, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cheers.
Ik ben volgens mij zo goed als niks aangekomen door stoppen met roken. Ik ben sinds die tijd steady op 100 kilo gebleven.
Zijn hier trouwens Men's Health-lezers? Kwam nog een pareltje van een artikel tegen:
http://www.menshealth.nl/(...)n-in-60-seconden.htm
Ziet er pittig uit, dat borst-pompen.![]()
Zo, tijd om te cutten.
Bruce WillisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb tussendoor nog heel even gerookt. Zwak moment en hop. Maar dat was snel over. Ik voelde nu heel goed wat een impact het had op m'n hele gestel, m'n denken, voeding en workout. Dus snel maar weer in de prullenbak gegooid.quote:![]()
BORST-POMPEN IS DIE SHITquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Netjes. Als je het volhoudt kun je je longetjes in een jaar of 8-10 weer clean krijgen, toch?
Zijn hier trouwens Men's Health-lezers? Kwam nog een pareltje van een artikel tegen:
http://www.menshealth.nl/(...)n-in-60-seconden.htm
Ziet er pittig uit, dat borst-pompen.![]()
![]()
Die is een jaar of 20 oud ondertussen. Komt van de band Ween, van hun eerste album.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:57 schreef KeimpeHart het volgende:
Indrukwekkende bovenarmen. Vanwaar die tattoo trouwens?
http://en.wikipedia.org/wiki/GodWeenSatan:_The_Oneness
Als je dat album in 1x luistert ben je dicht tegen krankzinnigheid aan.Beetje zoals ik me voelde in die tijd met zo'n 3 of 4 trips in de week.
![]()
![]()
Nou laat ik mijn schema maar eens posten die ik al geruime tijd (sinds begin van trainen, 6 maanden ongeveer) gebruik. Volgens mij missen er een aantal dingen of kunnen er een aantal oefeningen vervangen worden. Vandaar dat ik hem hier post.
Hoop dan ook op wat goede feedback van jullie![]()
Hier is ie dan:
1e Training
Borst
Dumbell Bench Press
Decline Dumbell Bench Press
Flys/Cable Flys/Pec Deck Fly
Chest Dips/Seated Chest Dips
Buik
Weighted Vertical Leg Raise
Weighted Twisting Situp
Weighted Situp
2e Training
Rug & Schouders
Cable Pulldown/Pull-up
Deadlift
Dumbell Bent-over Row
Seated Row
Dumbell Shrug
Dumbell Shoulder Press
Dumbell Front Raise
3e training
Armen
Cable Curl/Dumbell Curl
Concentration Curl
Cable Pushdown V-bar
Cable Pushdown
Reverse Curl
Wrist Curl Behind Back
Benen
Seated Calf Press
Squat
Seated Leg Curl
Seated Leg Extension![]()
Te veel oefeningen. Mijn mening dan. De helft kan je zo schrappen. Tenzij je podium ambities hebt.
En ik zie nergens barbell staan, how come ?![]()
Vind het fijner om met Dumbells te werken dan met een Barbell, alhoewel ik deze soms wel gebruik voor het trainen van de armen (skullcrusher en barbell curl). Welke oefeningen zijn volgens jou overbodig en welke zou ik moeten vervangen door een barbell?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:15 schreef Weissman het volgende:
Te veel oefeningen. Mijn mening dan. De helft kan je zo schrappen. Tenzij je podium ambities hebt.
En ik zie nergens barbell staan, how come ?![]()
Ik ben van mening dat je als beginner harder groeit van bijvoorbeeld 4x8 tot/nabij failure flat bench press 2-3x in de week in een fullbody pakket, vergeleken met wanneer je 1x in de week:
Dumbell Bench Press
Decline Dumbell Bench Press
Flys/Cable Flys/Pec Deck Fly
Chest Dips/Seated Chest Dips
doet. De prikkel is dan al geleverd voor je borst, méér oefeningen is dan imho zonde van je tijd. Idem dito voor andere lichaamsdelen. En daarom als beginner 2-3x in de week fullbody het beste idee, of desnoods een 2-dagse split als SS of SL. Iemand daar een mening over?Confidence through competence![]()
Ik zou het zo doen. Daarmee doe al meer dan genoeg. Alleen armen als je wat tijd over hebt of het echt nodig is. En ik raad je toch aan dumbells voor de barbell te vervangen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:06 schreef Kriebelhoest het volgende:
Hier is ie dan:
1e Training
Borst
Dumbell Bench Press
Incline Dumbell Bench Press
Cable Flys of Pec Deck Fly
Buik
Weighted Vertical Leg Raise
Weighted Twisting Situp
Weighted Situp
2e Training Rug
Cable Pulldown/Pull-up
Deadlift
Dumbell Bent-over Row
Seated Row
Dumbell Shrug
3e training
Benen/Schouders
Seated Calf Press
Squat
Seated Leg Curl
Seated Leg Extension
OHP
Dumbell Shoulder Press
Dumbell Front & Site Raises![]()
Bedankt! Waarom is een barbell nou eigenlijk beter? Ik dacht dat je, bijvoorbeeld met dumbells voor de borst, dieper kunt gaan dan met een barbell. Ik zie eigenlijk het voordeel er nog niet van in.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou het zo doen. Daarmee doe al meer dan genoeg. Alleen armen als je wat tijd over hebt of het echt nodig is. En ik raad je toch aan dumbells voor de barbell te vervangen.![]()
Met dumbells ben je een hoop kracht kwijt doordat je veel meer moet stabiliseren. Met een barbell heb je dat een stuk minder waardoor je zwaarder kan trainen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:44 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Bedankt! Waarom is een barbell nou eigenlijk beter? Ik dacht dat je, bijvoorbeeld met dumbells voor de borst, dieper kunt gaan dan met een barbell. Ik zie eigenlijk het voordeel er nog niet van in.![]()
Dacht dat het moeten stabiliseren juist goed was, maar je hebt gelijk. Kan beter mijn energie stoppen in het trainen van de target spiergroepen dan dat ik teveel energie stop in het stabiliseren van de dumbells.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells ben je een hoop kracht kwijt doordat je veel meer moet stabiliseren. Met een barbell heb je dat een stuk minder waardoor je zwaarder kan trainen.![]()
Is ook zo, maar dan OOK. Ik gebruik over het algemeen een barbell voor bench presses, maar ik wissel af en toe af met dumbells. Of ik doe eerst barbell bench presses en daarna nog wat dumbell bench presses. Of flat barbell bench presses en dan incline dumbell presses.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:50 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Dacht dat het moeten stabiliseren juist goed was, maar je hebt gelijk. Kan beter mijn energie stoppen in het trainen van de target spiergroepen dan dat ik teveel energie stop in het stabiliseren van de dumbells.
Genoeg combinaties te verzinnen uiteraard.![]()
Conclusie is dus het afwisselen van de dumbells en barbells, logisch wanneer je er over nadenkt. Bedankt voor je advies!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is ook zo, maar dan OOK. Ik gebruik over het algemeen een barbell voor bench presses, maar ik wissel af en toe af met dumbells. Of ik doe eerst barbell bench presses en daarna nog wat dumbell bench presses. Of flat barbell bench presses en dan incline dumbell presses.
Genoeg combinaties te verzinnen uiteraard.![]()
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:59 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Conclusie is dus het afwisselen van de dumbells en barbells, logisch wanneer je er over nadenkt. Bedankt voor je advies!![]()
![]()
Ik ben het namelijk niet met je eensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.![]()
Ik vind beide goed.
Dumbells in de praktijk beter omdat je geen spotter nodig hebt en dus onafhankelijk bent.![]()
en DE oefening die je moet doen om antwoord te kunnen geven op de alombekende vraag: ''doe je aan fitness ja? hoeveel druk je?''quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.![]()
![]()
Je kan de barbell een stuk zwaarder pakken dan dumbells, daar pak je dan voordeel imo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik ben het namelijk niet met je eens![]()
Ik vind beide goed.
Dumbells in de praktijk beter omdat je geen spotter nodig hebt en dus onafhankelijk bent.
Geen spotter hebben mag geen argument zijn natuurlijk. Desnoods trek je de koffiejuf effe vanachter de bar.![]()
![]()
Doe ik ook regelmatig, lekker heur.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef 16meter het volgende:
barbell flat
dumbbell incline
best of both worlds
fuaaaaaaaaaark![]()
geen spotter is idd niet zo'n issue, bench altijd zonder spotter.. je moet gewoon beter uitkijken
Dat je met je eerste borstoefening iets minder pakt omdat er niemand achter je staat, is niet zo'n ramp. Dat maak je wel weer goed met je incline press, fly's etc.![]()
Als je 16 bent is dat spannend ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:09 schreef Warsaw het volgende:
[..]
en DE oefening die je moet doen om antwoord te kunnen geven op de alombekende vraag: ''doe je aan fitness ja? hoeveel druk je?''![]()
![]()
Ik moet echt eens naar mijn bench form kijken.. ik lig gewoon nooit lekker op dat bankje en heb wel eens dat die barbell tegen die haken (waar die inligt) butst![]()
![]()
Yep, niet meteen 10 kilo erbij jassen als je al bijna tegen je top aanzit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef 16meter het volgende:
geen spotter is idd niet zo'n issue, bench altijd zonder spotter.. je moet gewoon beter uitkijken
Dat je met je eerste borstoefening iets minder pakt omdat er niemand achter je staat, is niet zo'n ramp. Dat maak je wel weer goed met je incline press, fly's etc.![]()
ja smith kan nog meer...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan de barbell een stuk zwaarder pakken dan dumbells, daar pak je dan voordeel imo.
Geen spotter hebben mag geen argument zijn natuurlijk. Desnoods trek je de koffiejuf effe vanachter de bar.![]()
![]()
Ik ook, en daarbij de overhead press. Zijn gewoon hele functionele bewegingen. De bench press is dat net niet ('hoe hard kan je iets voor je duwen' - bijv. een kapotte auto - alleen maak je dezelfde beweging sterker door de auto tegen je lichaam te zetten en vanuit je benen te duwen).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:12 schreef 16meter het volgende:
Vind DL en SQ stats oprecht veel interessanter. En niet alleen omdat mijn max bench zielig is.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Is ook veel interessanter. Alleen al om de techniek.
Maar daar kan ik in juni pas serieus aan beginnen.![]()
Ik ben zelden zonder m'n vrouw op het strand, helaas.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:49 schreef Toverbal0 het volgende:
ziet er goed uit Snakey, dat word wat straks met al die Spaanse vrouwen op het strand!!![]()
![]()
prima toch... blij zijn met wat je hebtquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben zelden zonder m'n vrouw op het strand, helaas.![]()
![]()
gebruik hem alleen bij calf raises verder nooit. Ik begrijp ook nooit waarom mensen de smith kiezen als het squatrack of de benchpress vrij is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:49 schreef Geo4kant het volgende:
Smith machine is heerlijk voor chin/pull upsI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
prima toch... blij zijn met wat je hebt![]()
![]()
maar wat nou als je aids hebt?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
prima toch... blij zijn met wat je hebt![]()
Vind DL iets te afhankelijk van je grip, ik denk dat ik bij de wat moeilijkere gewichten op zich wel door het dooie punt heen kan, maar dat kost wel wat extra seconden, en ik merk dat m'n vingers dan toch al langzaam open gaan. (en mixed grip ben ik niet al te positief over, want afgelopen vrijdag, na de training voelde m'n rechter biceps een beetje verrekt, precies de kant die ik naar voren had tijdens een PR poging)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:12 schreef 16meter het volgende:
Vind DL en SQ stats oprecht veel interessanter. En niet alleen omdat mijn max bench zielig is.![]()
Zo, gisteren gedeadlift en ik kan bijna niet meer bukken![]()
Dan weet dat het aardig lekker is gegaan gisteren
![]()
![]()
Do you think it was [scandinavian accent] good given genetics?quote:![]()
Hij had eigenlijk nooit echt veel massa op z'n benen, jammer dat die achterbleven.quote:![]()
Vandaag bij 'Je zal het maar hebben' van BNN een meisje met Lipoedeem.
Een aandoening in de verdeling van het vetweefsel, waardoor vet zich rond de benen concentreert.
Toch weer iets waardoor kritisch blijf op het 'kcal in = kcal uit' systeem.BEASTMODE![]()
Wat heeft dit met bodybuilding te maken?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Awesome_ het volgende:
Een aandoening in de verdeling van het vetweefsel, waardoor vet zich rond de benen concentreert.
Toch weer iets waardoor kritisch blijf op het 'kcal in = kcal uit' systeem.![]()
Daar is hij amper 20. Z´n benen zijn stukken groter geworden, maar niet zo groot als de massa die ze tegenwoordig hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hij had eigenlijk nooit echt veel massa op z'n benen, jammer dat die achterbleven.![]()
Hij is nog steeds aan het trainen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar is hij amper 20. Z´n benen zijn stukken groter geworden, maar niet zo groot als de massa die ze tegenwoordig hebben.![]()
![]()
Vind ik alleen maar een pluspunt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar is hij amper 20. Z´n benen zijn stukken groter geworden, maar niet zo groot als de massa die ze tegenwoordig hebben.
Benen moeten zeker in verhouding zijn maar tegenwoordig vind ik ze te groot...![]()
Ik vind het soms wel mooi, maar de jaren 70 bodybuilder spreekt me wel wat meer aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vind ik alleen maar een pluspunt.
Benen moeten zeker in verhouding zijn maar tegenwoordig vind ik ze te groot...![]()
quote:
Er bestaat nog zoiets als muscle memory, dus ben benieuwd of hij z'n oude vorm kan herpakken. Wel geinig dat z'n lichaam een eigen gezicht heeft, zie k net.![]()
![]()
Z'n biceps zien er daar nog wel goed uitquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er bestaat nog zoiets als muscle memory, dus ben benieuwd of hij z'n oude vorm kan herpakken. Wel geinig dat z'n lichaam een eigen gezicht heeft, zie k net.![]()
![]()
Testosteron niveau op je 65ste stelt ook niet meer veel voor. Als hij buff wil worden wordt het juicen.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Hij is altijd natural geweest, zou wel jammer zijn als hij nu dat zou doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:20 schreef McNulty het volgende:
Testosteron niveau op je 65ste stelt ook niet meer veel voor. Als hij buff wil worden wordt het juicen.![]()
Mnee,iet volledig. Naar eigen zeggen alleen juice in anloop naar een competitie,om in de cut geen spiermassa te verliezen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:21 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hij is altijd natural geweest, zou wel jammer zijn als hij nu dat zou doen.
Er zijn anderen die beweren dat er wel wat meer juice werd gebruikt in die dagen, maar echt bewijs is er niet voor geloof ik.![]()
http://www.schwarzenegger-interactive.com/steroids.htmlquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:21 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hij is altijd natural geweest, zou wel jammer zijn als hij nu dat zou doen.![]()
Hij zit te trollen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef Bendoe het volgende:
[..]
http://www.schwarzenegger-interactive.com/steroids.html![]()
![]()
kcal in / kcal uit klopt altijd (eerste wet thermodynamica), maar je lichaam heeft middelen om het een en ander aan energie binnen het systeem te verplaatsen, of energie niet op te nemen, of etc. etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Awesome_ het volgende:
Toch weer iets waardoor kritisch blijf op het 'kcal in = kcal uit' systeem.
Overigens quote je nu weer een hoofdstuk van Gary Taubes' magnum opus. Taubes heeft in dat boek ook een foto/voorbeeld van een vrouw die uitgemergeld was qua bovenlichaam, maar enorm vette boomstammen van benen. Een paar pagina's verder had hij voorbeelden van dikke insulineratten die, ondanks enorm vet, dood waren gegaan aan honger.
[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2012 00:18:40 ]Confidence through competence![]()
Hij heeft zelf toegegeven dat hij steriods heeft gebruikt...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnee,iet volledig. Naar eigen zeggen alleen juice in anloop naar een competitie,om in de cut geen spiermassa te verliezen.
Er zijn anderen die beweren dat er wel wat meer juice werd gebruikt in die dagen, maar echt bewijs is er niet voor geloof ik.![]()
Lief dagboek,
De deload zit erop. Vanavond gaan we weer vlammen! Deadlift 5x110kgDe squat ga ik in verband met form problemen (mijn rug kantelt onderaan te ver naar voren) nog even niet voluit omhoog gooien. Die gaat vanaf de deload gewoon stapsgewijs weer omhoog. 82.5kg is nog even genoeg.
Kusjes"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Te ver naar voren als in, de barbell gaat voorbij het midden van je voet?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja, en mijn rug vouwt tever naar voren. Het wordt af en toe bijna een good morning. Ik vind de squat een erg lastige oefening. Mijn hip flexors zijn redelijk stijf (ben al een rekken, maarja.. kantoorbaan), dus dat maakt eht er niet makkelijker op.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:59 schreef Zith het volgende:
Te ver naar voren als in, de barbell gaat voorbij het midden van je voet?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
http://stronglifts.com/how-to-avoid-leaning-forward-on-squats/quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, en mijn rug vouwt tever naar voren. Het wordt af en toe bijna een good morning. Ik vind de squat een erg lastige oefening. Mijn hip flexors zijn redelijk stijf (ben al een rekken, maarja.. kantoorbaan), dus dat maakt eht er niet makkelijker op.
misschien heb je iets aan deze link.
Ik heb ook nog steeds moeite met de squat correct te krijgen. Jij doet ook SS of SL toch?![]()
Ja, zijn benen liepen fucking ver achter, nauwelijks massa. Daarom is hij 7 keer Mr. Olympia geworden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hij had eigenlijk nooit echt veel massa op z'n benen, jammer dat die achterbleven.![]()
Er zijn 3 dingen die hier aan de hand kunnen zijn:quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, en mijn rug vouwt tever naar voren. Het wordt af en toe bijna een good morning. Ik vind de squat een erg lastige oefening. Mijn hip flexors zijn redelijk stijf (ben al een rekken, maarja.. kantoorbaan), dus dat maakt eht er niet makkelijker op.
1) De barbell gaat voorbij je voeten
2) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal
3) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal, op je weg terug gaan je heupen sneller omhoog dan je borst.
1: Hier is echt iets mis. Knieeen niet ver genoeg uit elkaar, niet genoeg hipdrive, niet flexibel genoeg (squatschoenen helpen, iets onder je voeten zetten ook), geen goede hamstring activatie, etc... - kijk dus goed uit
2: Hier is niets mis, dit is puur je lichaamsbouw.3: Hier is niet bepaald iets mis, zolang je je rug strak houdt is het in principe een squat+deadlift, of een squat+goodmorning. Extra-extra compound dus! Al zul je minder gewicht kunnen squattenquote:The longer your femurs are relative to the torso the more leaned forward you have to be to keep the bar balanced.Om dit te fixen moet je hamstrings sterker maken. of leren hoe je ze moet activeren.
Ik doe zelf ook een redelijke horizontale squat, maar de barbell blijft boven mn voeten en mn borst stijgt net zo snel als mn heupen en dus is het biomechanisch correct, zeg maar - komt dus puur door mijn bouwquote:"Good morning" is an oft-misused descriptor of a squat, in my opinion. Lots of people are just afraid of leaning forward in a low-bar squat. It's simple: as long as the bar is over the middle of the foot, it's fine. If the bar goes forward to the toes or beyond, then it's a problem.
Well if you lift your hips and the bar isn't moving then in reality your 'hip drive' consists of repositioning yourself from a deep squat to a partial squat with a nearly 90 degree torso angle (hips rising much faster than shoulders) which isn't even a squat really. It's a partial squat with a strong goodmorning element, which is arguably a deadlift with the bar on your back. Be careful to be honest with yourself.
Not sure if serious??quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnee,iet volledig. Naar eigen zeggen alleen juice in anloop naar een competitie,om in de cut geen spiermassa te verliezen.
Er zijn anderen die beweren dat er wel wat meer juice werd gebruikt in die dagen, maar echt bewijs is er niet voor geloof ik.
In die dagen gebruiken ze ook al juice als water, net als nu.
De middelen worden nu alleen steeds beter/sterker (toendertijd vooral testosteron varianten, tegenwoordig ook heel veel groeihormoon en insuline)![]()
Sure, maar meer juice als wat gezegd wordt, dus voor competities, is allemaal nogal vaag.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:09 schreef DjMark het volgende:
[..]
Not sure if serious??
In die dagen gebruiken ze ook al juice als water, net als nu.
De middelen worden nu alleen steeds beter/sterker (toendertijd vooral testosteron varianten, tegenwoordig ook heel veel groeihormoon en insuline)![]()
Thanks, superpostquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Er zijn 3 dingen die hier aan de hand kunnen zijn:
1) De barbell gaat voorbij je voeten
2) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal
3) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal, op je weg terug gaan je heupen sneller omhoog dan je borst.
1: Hier is echt iets mis. Knieeen niet ver genoeg uit elkaar, niet genoeg hipdrive, niet flexibel genoeg (squatschoenen helpen, iets onder je voeten zetten ook), geen goede hamstring activatie, etc... - kijk dus goed uit
2: Hier is niets mis, dit is puur je lichaamsbouw.
[..]
3: Hier is niet bepaald iets mis, zolang je je rug strak houdt is het in principe een squat+deadlift, of een squat+goodmorning. Extra-extra compound dus! Al zul je minder gewicht kunnen squattenOm dit te fixen moet je hamstrings sterker maken. of leren hoe je ze moet activeren.
[..]
Ik doe zelf ook een redelijke horizontale squat, maar de barbell blijft boven mn voeten en mn borst stijgt net zo snel als mn heupen en dus is het biomechanisch correct, zeg maar - komt dus puur door mijn bouwZal eea eens rustig gaan analyseren op een laag gewicht. Misschien trek ik er een bepaalde PT bij uit onze gym; powerlifter die goed weet hoe het moet
-
Chill als je in een gym traint met wat expertise. Bij mij kunnen ze me hoogstens vertellen hoe de ab crunch machine werkt.. Denk dat er nog wel het een en ander te verbeteren valt aan mijn squat.
Tijd dat ome Rip eens naar Nederland komt voor wat seminars.![]()
Het zou ook eens tijd worden dat sportschooltrainers eens een degelijke opleiding krijgen zodat ze mensen echt kunnen helpen ipv dat slappe gelul van ze wat kant noch wal raakt.
En als ze dan al een wat betere opleiding hebben gaan ze van die maffe dingen verzinnen. Ik zag eens een gozer die ze behoorlijk hard lieten werken een peckdeck oefening doen tussen twee stability ballen. Bezwete armen natuurlijk. Bij de eerste push naar boven glijdt hij onmiddelijk van de bal af, geen tijd meer om zijn armen uit te steken, poef, met zijn smoel op de grond... Klungels.![]()
Maat van me vertelde me laatst ook dat de PT's bij hem in de gym iedereen zonder know-how aan een bosu ball proberen te helpen, mensen front raises etc erop laten doen.
Soukidan op je oogbal.![]()
Inderdaad. Soms twijfel ik aan mijn vorm met bijv. deadlift of squat maar als ik er niet uitkom vraag ik dat gewoon aan mensen die er ook trainen, nooit aan zo'n MBO sport & beweging student.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:21 schreef 16meter het volgende:
Chill als je in een gym traint met wat expertise. Bij mij kunnen ze me hoogstens vertellen hoe de ab crunch machine werkt.. Denk dat er nog wel het een en ander te verbeteren valt aan mijn squat.
Tijd dat ome Rip eens naar Nederland komt voor wat seminars.![]()
Het idee is geloof ik al eerder geopperd maar waarom openen jullie geen sportschool
Kan iedereen een goeie form leren. Elkaar opleiden en dan dat weer delen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
We wonen nogal verspreid over Nederland. Ik denk daarnaast dat er niet een enorme behoefte is aan meer sportscholen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Het idee is geloof ik al eerder geopperd maar waarom openen jullie geen sportschool
Kan iedereen een goeie form leren. Elkaar opleiden en dan dat weer delen.
Hoewel wat meer echte BB gyms wat mij betreft wel welkom zouden zijn. De oude die ik ken zijn bijna allemaal commercieel geworden. Er moet ook poen verdiend worden uiteraard.![]()
![]()
Hier ben ik ergens in de jaren 80 begonnen. Daar was buiten wat fietsen en loopbanden geen machine te bekennen en zei je U tegen bijna iedereen uit respect voor hoe groot ze waren. Nu is het een 'wellness centre' en van dat soort geblaat.![]()
http://www.sportingclubdeuitweg.nl/index.php![]()
Is wel een mbo instructeur maar hij doet ook aan bodybuild wedstrijden mee en best hoog niveau.quote:
Dus ik kan hem altijd advies vragen...
Advies moet je altijd zelf nog over nadenken en ff beetje rondkijken op internet kan geen kwaad.
Ik heb geen klachten.![]()
Ik ben jaloers. Ik weet er wel 1 in Rotterdam, maar dat zou me zo vreselijk veel reistijd kosten vanuit krimpen a/d IJssel.quote:![]()
![]()
Gebeurt bij ons ook. Is volgens mij NASM troep, met hun stabilisatiefasen e.d.. Er zal vast wel wat in zitten, maar de PTs in mijn gym doen inderdaad front raises op bosu balls etcquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:36 schreef Yamcha het volgende:
Maat van me vertelde me laatst ook dat de PT's bij hem in de gym iedereen zonder know-how aan een bosu ball proberen te helpen, mensen front raises etc erop laten doen.
Zit zelf dus ook in een kutgym, geen squatrack e.d., maar ik train met een van m'n beste vrienden en het alternatief is 30-40 min verwijderd met de fiets. Zelf heb ik een auto maar mijn trainingsmaat niet, en elke keer taxi'en ben ik nou ook niet zo'n fan van.Hij trekt het niet om zo ver te fietsen elke keer, etc... Kutleven dus.
Of toch du vader?![]()
Zit ook bij zo'n health center met maar één instructeur die weet waar ie over praat. Kreeg paar weken terug compliment dat ik squatte, "zouden meer mensen moeten doen".
Uiteraard een zaal vol met apparaten, flink wat cardioapparatuur, maar gelukkig wel twee benchpress banken, een squatrek en voldoende losse dumbells en barbells. Ben ook wel blij met het zwembad wat erbij zit, kan ik nog wat zomertraining doen voor het seizoen weer begint.![]()
Ik zit bij de David lloyd in Krimpen. Dat is vergelijkbaar met wat jij zegt, behalve een instructeur met hersenen dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef BigSmurf het volgende:
Zit ook bij zo'n health center met maar één instructeur die weet waar ie over praat. Kreeg paar weken terug compliment dat ik squatte, "zouden meer mensen moeten doen".
Uiteraard een zaal vol met apparaten, flink wat cardioapparatuur, maar gelukkig wel twee benchpress banken, een squatrek en voldoende losse dumbells en barbells. Ben ook wel blij met het zwembad wat erbij zit, kan ik nog wat zomertraining doen voor het seizoen weer begint.![]()
De dumbells tot 30 kilo ben ik bij terugkomst wel uitgegroeid ondertussen. Gelukkig is er verder wel genoeg om een redelijk schema te doen. Zwembad en sauna ben ik ook erg blij mee. Het is lekker om te zwemmen, en als ik 's avonds naar de sauna wil spring ik in de auto en zit ik 10 minuten later in de warmte.![]()
Het is er toevallig ook maar eentje hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zit bij de David lloyd in Krimpen. Dat is vergelijkbaar met wat jij zegt, behalve een instructeur met hersenen dan.![]()
De dumbells tot 30 kilo ben ik bij terugkomst wel uitgegroeid ondertussen. Gelukkig is er verder wel genoeg om een redelijk schema te doen. Zwembad en sauna ben ik ook erg blij mee. Het is lekker om te zwemmen, en als ik 's avonds naar de sauna wil spring ik in de auto en zit ik 10 minuten later in de warmte.
Dumbells gaan bij ons tot 34 kilo geloof ik, maar daar zit ik toch nog lang niet aan. Genoeg verschillende barbells en genoeg plates, en aangezien ik de enige ben zowat die squat, heb ik het rek altijd voor mezelf. Is ook de enige in de regio met een squatrek trouwens, vorig jaar zomer hadden ze er nog geen.![]()
Mmm, ze hebben er dumbells tot 70 kilo...
http://www.classicgymrotterdam.com/12-5-jarig-jubileum.html![]()
Heb trouwens pas 1x iemand die 75kg dumbbells zien gebruiken, gast was gebouwd als een powerlifter en ging ermee benchen, dat geluid toen hij ze liet vallen was echt bizar.![]()
Dat lijkt me ook wel ja haha. Ik mag vanavond weer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:55 schreef Snakey het volgende:
Ik heb nu eigenlijk wel weer zin in een workout.![]()
Denk dat 1x per dag wel genoeg is though....![]()
![]()
Hier trouwens nog mensen bekend met een goede sportschool in Helmond?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Maar we hebben wel 3 ab crunchers!quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:41 schreef ZuidGrens het volgende:
Eigenlijk ongelofelijk dat er nog gyms zijn die niet eens over een squatrek beschikkenIk herken het, haha. Ik mag er zo weer aanquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:55 schreef Snakey het volgende:
Ik heb nu eigenlijk wel weer zin in een workout.![]()
Denk dat 1x per dag wel genoeg is though....Benen- en schouderdag, yeah buddy.
Of toch du vader?![]()
Haha alsof mensen hier toe gaan geven uit Helmond te komen...quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:26 schreef Seam het volgende:
Hier trouwens nog mensen bekend met een goede sportschool in Helmond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar van bodybusiness hoor ik wel goede dingen
Of mag het ook in de buurt zijn van Helmond?![]()
1 seconde zoeken met google op "gym helmond dutchbodybuilding" leverde: http://www.unityeight.nl/ op.![]()
Mja, ik kreeg een keer commentaar van 2 big-mofos dat ik te laag ging met de barbell bij de deadlift.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:55 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Inderdaad. Soms twijfel ik aan mijn vorm met bijv. deadlift of squat maar als ik er niet uitkom vraag ik dat gewoon aan mensen die er ook trainen, nooit aan zo'n MBO sport & beweging student.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:38 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Haha alsof mensen hier toe gaan geven uit Helmond te komen...Ah dankjewel, ik wilde even kijken of er hier wat persoonlijke ervaringen waren. Die unityeight ziet er een beetje fitness achtig uit. Ik zit daar twee maanden vanwege een fulltime stage dus in de stad zelf is eigenlijk de enige optie. Maar ik zal eerst eens gaan kijken bij body business danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar van bodybusiness hoor ik wel goede dingen
Of mag het ook in de buurt zijn van Helmond?
Te laag? Ging je door de grond?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg een keer commentaar van 2 big-mofos dat ik te laag ging met de barbell bij de deadlift.
Zit zelf helaas bij een healthcity. Slechts één benchpress, geen squatrack. Dumbbells gaan tot 26 kg. Weinig losse gewichten.
Hier in Den Bosch zit wel een hardcore gym, Flash gym, maar wist daar nog niet vanaf voordat ik hier een abonnement afsloot.![]()
De regels omtrent abonementen zijn veranderd he. Je kan er tegenwoordig wat makkelijker onderuit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:15 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Te laag? Ging je door de grond?
Zit zelf helaas bij een healthcity. Slechts één benchpress, geen squatrack. Dumbbells gaan tot 26 kg. Weinig losse gewichten.
Hier in Den Bosch zit wel een hardcore gym, Flash gym, maar wist daar nog niet vanaf voordat ik hier een abonnement afsloot.![]()
Bron? Heb er van gehoord idd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
De regels omtrent abonementen zijn veranderd he. Je kan er tegenwoordig wat makkelijker onderuit.BEASTMODE![]()
Abbonementen zijn nu net als bij telefoon. Je gaat een contract aan voor een bepaalde periode (1 jaar vaak) en is daarna maandelijks opzegbaar.quote:![]()
Klopt. Ik heb een abonnement voor 6 maanden afgesloten en die 6 maanden kan je niet eerder opzeggen. Na deze periode kan je maandelijks opzeggen, wat ik waarschijnlijk ook ga doen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
De regels omtrent abonementen zijn veranderd he. Je kan er tegenwoordig wat makkelijker onderuit.
Nog 3 maanden te gaan helaas.
Sinds vorige week staat er dan wel weer een bak magnesium.![]()
Ook wanneer je het abbonnement aanging laten we zeggen 3jaar terug? Of met ingang van nu?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:35 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Abbonementen zijn nu net als bij telefoon. Je gaat een contract aan voor een bepaalde periode (1 jaar vaak) en is daarna maandelijks opzegbaar.BEASTMODE![]()
Ja ook voor oude regelingen geldt dat, zou een beetje oneerlijk zijn niet?
Edit: blijkbaar niet dus
[ Bericht 28% gewijzigd door seto op 09-05-2012 17:44:24 ]![]()
http://www.consuwijzer.nl(...)zwijgende_verlengingquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:37 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ook wanneer je het abbonnement aanging laten we zeggen 3jaar terug? Of met ingang van nu?![]()
Ik zie die kerel hier wel eens posten jaquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:42 schreef Weissman het volgende:
Mirin hard
Fotoboek van aspirantspierbundel
gespierd123 kloon?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:42 schreef Weissman het volgende:
Mirin hard
Fotoboek van aspirantspierbundel![]()
Ja nu dus wel, aangezien de overgangsregeling nu verstreken is. Maar in eerste instantie niet iddquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:38 schreef seto het volgende:
Ja ook voor oude regelingen geldt dat, zou een beetje oneerlijk zijn niet?
Edit: blijkbaar niet dus
BEASTMODE![]()
Oh, je hebt me verkeerd geinterpreteerd, of wellicht heb ik het een beetje raar verwoord. Ik denk zeker niet dat NASM an sich troep is, maar ik refereerde naar 'die NASM troep'.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:04 schreef Weissman het volgende:
Luchtkoker; waarom denk je dat NASM troep is ?![]()
Los van dat ik verder hoor van bepaalde bronnen dat NASM niet echt de shit is, krijg ik er een beetje een 'alternatieve' vibe van. Zoals ik zei, er zal vast wel wat in zitten, in die stabilisatie/kracht/hypertrofie fasen e.d., maar twee PTs in mijn gym zweren erbij en ik zie hen 90% van de tijd al hun oefeningen op medicine balls, bosu balls, 1 been, noem het maar op ('compleet volgens NASM') te doen, om zo ook lekker veel core/stabilisatie te trainen. Eigenlijk lijdt alles onder dat 'met alles extra factoren toe te voegen om stabiliseren extra lastig te maken', want ze trainen echt met pussy gewichten terwijl ze best degelijke fysieken hebben. Ze staan dan ook al tijden stil qua fysiek.
Al met al spreekt die hele trainingsmethode mij gewoon niet aan. Ik ben gewoon van effe opwarmen en keihard gaan op de gewichten. Dat hele roteren tussen die fasen etc klinkt mij gewoon suboptimaal in de oren. Verder zal NASM vast een goed programma zijn en een hoop nuttige informatie omvatten.Of toch du vader?![]()
Vooral dat laatste is opvallend inderdaad. Maar niet iedereen is op zoek naar meer gains natuurlijk.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ze staan dan ook al tijden stil qua fysiek.
.
Mijn probleem, voor zover ik het een probleem kan noemen, is dat ze zich met m'n training bemoeien waaruit telkens blijkt dat ze geen reet verstand van BB hebben. Dat geeft niet en ik heb ze nu vaak genoeg weggejaagd dus het gebeurt niet meer. Maar waarom ga je proberen iemand advies te geven over iets waar je duidelijk geen kaas van heb gegeten. En dat is niet 1 zo'n trainer die het doet, ze doen het bijna allemaal.![]()
Precies. Bij ons ook, die NASM jongens proberen je hun shit non-stop op te leggen. Nee, ik wil niet eerst 8 weken alles met 8 kg dumbbells doen op een medicine/bosu ball. Nee, ik wil niet met alles core erbij pakken.
Of toch du vader?![]()
Ik denk niet dat ze iets van BB of BB'rs begrijpen. De doelen die ze aan zichzelf stellen en de trainingen die ze geven is een compleet ander verhaal. Zij zien alleen maar iemand trainen en denken in hun straatje waarbij ze blind en doof zijn voor wat die persoon wil.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:08 schreef Luchtkoker het volgende:
Precies. Bij ons ook, die NASM jongens proberen je hun shit non-stop op te leggen. Nee, ik wil niet eerst 8 weken alles met 8 kg dumbbells doen op een medicine/bosu ball. Nee, ik wil niet met alles core erbij pakken.![]()
Yer I know. M'n verbinding lag er even uit waardoor ik nogal traag was.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik had die edit al gemaakt voordat jij je post had gemaakt, hoor![]()
![]()
Maar hee. Als ze graag als een aap door de gym willen slingeren en met elke bal die ze kunnen vinden willen spelen is het mij best. Als ze me maar met rust laten.![]()
![]()
Mr Nippletoe maakte hier laatst een leuke comment overquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:08 schreef Luchtkoker het volgende:
Precies. Bij ons ook, die NASM jongens proberen je hun shit non-stop op te leggen. Nee, ik wil niet eerst 8 weken alles met 8 kg dumbbells doen op een medicine/bosu ball. Nee, ik wil niet met alles core erbij pakken.http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdfquote:These types of extremely submaximally-loaded odd movements are roughly equivalent to the stresses encountered when taking the groceries out of the back seat, or walking through a crowded bar without spilling your beer.
Let me ask all you core stability people a question (okay, a few questions): why dont you just squat? What the hell is wrong with your reasoning ability here? Are the effects of deadlifts, cleans, presses, and squats too complicated for you to appreciate? Do you not see that an athlete with a 200 lb. press, a 300 lb. clean, a 400 lb. squat, and a 500 lb. deadlift has a stronger core than your runner who can just manage to do a Standing Reverse Wood-chop with a 2 kg medicine ball? Where did you manage to find a 2 kg medicine ball anyway?
Ik zie het al voor me en daar lijkt het inderdaad op
Yep. Ze zijn bij ons ook helemaal fan van alles supersetten, circuitjes, noem het maar op. En dan maar proberen op te leggen hoe goed het wel niet is. "Lekker hoog in de verbrandingszone blijven", etc.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze iets van BB of BB'rs begrijpen. De doelen die ze aan zichzelf stellen en de trainingen die ze geven is een compleet ander verhaal. Zij zien alleen maar iemand trainen en denken in hun straatje waarbij ze blind en doof zijn voor wat die persoon wil.
Een van de PTs heeft dus ook al tijden exact hetzelfde fysiek, want hij wilt "lean blijven". Daar valt uiteraard het een en ander voor te zeggen, maar voor hem is de bovengrens toch echt 11-12%. Hij geeft ook nog spinninglessen e.d., en heeft dus gewoon een super hoge onderhoud. Hij is 1.96m oid en denkt dat hij niet meer dan 87kg op een redelijk laag (10-12%) bf% natty kan vasthouden. Nee, niet als je elke dag 1k kcal onder je onderhoud zit nee
Mijn trainingsmaat en ik proberen hem dan ook al enige tijd te overtuigen op een goede bulk te gaan. Hij heeft echt een goede basis, hij eet superclean, etc. Als hij gewoon méér zou eten en wat minder op die core shit zou focussen zou het echt goed met hem komen.Of toch du vader?![]()
Kak, wat ben ik ook een ei. Ik verspreid mijn schouderoefeningen over alle trainingsdagen, vandaag glad vergetenKomt waarschijnlijk door die twee geile Poolse dames die er rond liepen
![]()
Moest trouwens ook bijna kotsen na mijn training, heb ik tegenwoordig altijd wanneer ik benen pak![]()
Goed, duidelijk stuk. Dat ga ik printen en in m'n sporttas doen voor de eerste de beste vervelende PT die me lastig valt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Mr Nippletoe maakte hier laatst een leuke comment over
[..]
http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdf
Ik zie het al voor me en daar lijkt het inderdaad op![]()
![]()
![]()
Ken je dat, dat je het idee hebt dat je beter niet had kunnen trainen. 90kg deadlift ging zooooo fucking belabberd (en moest 95 tillen). Blergh blergh blergh.
@Warsaw, volgens mij ga ik below parallel ja.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mnee, parallel. Als ik al dieper ga gaat dat per ongeluk. Heeft het nut om dieper te gaan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:00 schreef Warsaw het volgende:
Met dips, gaan jullie dan below parallel? Dips met accent op triceps
Zo dus. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
Maar dan niet assisted.
[ Bericht 10% gewijzigd door Snakey op 09-05-2012 19:15:46 ]![]()
Oké thanks, zo doe ik ze ookquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnee, parallel. Als ik al dieper ga gaat dat per ongeluk. Heeft het nut om dieper te gaan?
Zo dus. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
Maar dan niet assisted.![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: