abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:26:41 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:07:41 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_111317078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Awesome_ het volgende:
Vandaag bij 'Je zal het maar hebben' van BNN een meisje met Lipoedeem.
Een aandoening in de verdeling van het vetweefsel, waardoor vet zich rond de benen concentreert.

Toch weer iets waardoor kritisch blijf op het 'kcal in = kcal uit' systeem.
kcal in / kcal uit klopt altijd (eerste wet thermodynamica), maar je lichaam heeft middelen om het een en ander aan energie binnen het systeem te verplaatsen, of energie niet op te nemen, of etc. etc.

Overigens quote je nu weer een hoofdstuk van Gary Taubes' magnum opus. Taubes heeft in dat boek ook een foto/voorbeeld van een vrouw die uitgemergeld was qua bovenlichaam, maar enorm vette boomstammen van benen. Een paar pagina's verder had hij voorbeelden van dikke insulineratten die, ondanks enorm vet, dood waren gegaan aan honger.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2012 00:18:40 ]
Confidence through competence
pi_111321905
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mnee,iet volledig. Naar eigen zeggen alleen juice in anloop naar een competitie,om in de cut geen spiermassa te verliezen.

Er zijn anderen die beweren dat er wel wat meer juice werd gebruikt in die dagen, maar echt bewijs is er niet voor geloof ik.
Hij heeft zelf toegegeven dat hij steriods heeft gebruikt...
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:18:26 #229
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111322363
Lief dagboek,

De deload zit erop. Vanavond gaan we weer vlammen! Deadlift 5x110kg :% De squat ga ik in verband met form problemen (mijn rug kantelt onderaan te ver naar voren) nog even niet voluit omhoog gooien. Die gaat vanaf de deload gewoon stapsgewijs weer omhoog. 82.5kg is nog even genoeg.

Kusjes
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2012 @ 08:59:32 #230
230491 Zith
pls tip
pi_111322914
Te ver naar voren als in, de barbell gaat voorbij het midden van je voet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:13:33 #231
77130 star_gazer
pi_111323204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:59 schreef Zith het volgende:
Te ver naar voren als in, de barbell gaat voorbij het midden van je voet?
Ja, en mijn rug vouwt tever naar voren. Het wordt af en toe bijna een good morning. Ik vind de squat een erg lastige oefening. Mijn hip flexors zijn redelijk stijf (ben al een rekken, maarja.. kantoorbaan), dus dat maakt eht er niet makkelijker op.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111323268
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja, en mijn rug vouwt tever naar voren. Het wordt af en toe bijna een good morning. Ik vind de squat een erg lastige oefening. Mijn hip flexors zijn redelijk stijf (ben al een rekken, maarja.. kantoorbaan), dus dat maakt eht er niet makkelijker op.
http://stronglifts.com/how-to-avoid-leaning-forward-on-squats/

misschien heb je iets aan deze link.

Ik heb ook nog steeds moeite met de squat correct te krijgen. Jij doet ook SS of SL toch?
pi_111323772
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Hij had eigenlijk nooit echt veel massa op z'n benen, jammer dat die achterbleven.
Ja, zijn benen liepen fucking ver achter, nauwelijks massa. Daarom is hij 7 keer Mr. Olympia geworden.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:47:47 #234
69994 seto
-|||--------|||-
pi_111324064
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_111324327
Goeie trainingsmaat, die Arnold. _O_
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2012 @ 10:01:40 #236
230491 Zith
pls tip
pi_111324413
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Er zijn 3 dingen die hier aan de hand kunnen zijn:
1) De barbell gaat voorbij je voeten
2) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal
3) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal, op je weg terug gaan je heupen sneller omhoog dan je borst.

1: Hier is echt iets mis. Knieeen niet ver genoeg uit elkaar, niet genoeg hipdrive, niet flexibel genoeg (squatschoenen helpen, iets onder je voeten zetten ook), geen goede hamstring activatie, etc... - kijk dus goed uit
2: Hier is niets mis, dit is puur je lichaamsbouw.

quote:
The longer your femurs are relative to the torso the more leaned forward you have to be to keep the bar balanced.
3: Hier is niet bepaald iets mis, zolang je je rug strak houdt is het in principe een squat+deadlift, of een squat+goodmorning. Extra-extra compound dus! Al zul je minder gewicht kunnen squatten :P Om dit te fixen moet je hamstrings sterker maken. of leren hoe je ze moet activeren.

quote:
"Good morning" is an oft-misused descriptor of a squat, in my opinion. Lots of people are just afraid of leaning forward in a low-bar squat. It's simple: as long as the bar is over the middle of the foot, it's fine. If the bar goes forward to the toes or beyond, then it's a problem.

Well if you lift your hips and the bar isn't moving then in reality your 'hip drive' consists of repositioning yourself from a deep squat to a partial squat with a nearly 90 degree torso angle (hips rising much faster than shoulders) which isn't even a squat really. It's a partial squat with a strong goodmorning element, which is arguably a deadlift with the bar on your back. Be careful to be honest with yourself.
Ik doe zelf ook een redelijke horizontale squat, maar de barbell blijft boven mn voeten en mn borst stijgt net zo snel als mn heupen en dus is het biomechanisch correct, zeg maar - komt dus puur door mijn bouw :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_111324630
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mnee,iet volledig. Naar eigen zeggen alleen juice in anloop naar een competitie,om in de cut geen spiermassa te verliezen.

Er zijn anderen die beweren dat er wel wat meer juice werd gebruikt in die dagen, maar echt bewijs is er niet voor geloof ik.
Not sure if serious??

In die dagen gebruiken ze ook al juice als water, net als nu.
De middelen worden nu alleen steeds beter/sterker (toendertijd vooral testosteron varianten, tegenwoordig ook heel veel groeihormoon en insuline)
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:26:05 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111327023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:09 schreef DjMark het volgende:

[..]

Not sure if serious??

In die dagen gebruiken ze ook al juice als water, net als nu.
De middelen worden nu alleen steeds beter/sterker (toendertijd vooral testosteron varianten, tegenwoordig ook heel veel groeihormoon en insuline)
Sure, maar meer juice als wat gezegd wordt, dus voor competities, is allemaal nogal vaag.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:31:02 #239
77130 star_gazer
pi_111329548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Er zijn 3 dingen die hier aan de hand kunnen zijn:
1) De barbell gaat voorbij je voeten
2) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal
3) Barbell blijft boven je voeten, je rug gaat erg horizontaal, op je weg terug gaan je heupen sneller omhoog dan je borst.

1: Hier is echt iets mis. Knieeen niet ver genoeg uit elkaar, niet genoeg hipdrive, niet flexibel genoeg (squatschoenen helpen, iets onder je voeten zetten ook), geen goede hamstring activatie, etc... - kijk dus goed uit
2: Hier is niets mis, dit is puur je lichaamsbouw.

[..]

3: Hier is niet bepaald iets mis, zolang je je rug strak houdt is het in principe een squat+deadlift, of een squat+goodmorning. Extra-extra compound dus! Al zul je minder gewicht kunnen squatten :P Om dit te fixen moet je hamstrings sterker maken. of leren hoe je ze moet activeren.

[..]

Ik doe zelf ook een redelijke horizontale squat, maar de barbell blijft boven mn voeten en mn borst stijgt net zo snel als mn heupen en dus is het biomechanisch correct, zeg maar - komt dus puur door mijn bouw :P
Thanks, superpost _O_ Zal eea eens rustig gaan analyseren op een laag gewicht. Misschien trek ik er een bepaalde PT bij uit onze gym; powerlifter die goed weet hoe het moet :)
-
pi_111331342
Chill als je in een gym traint met wat expertise. Bij mij kunnen ze me hoogstens vertellen hoe de ab crunch machine werkt.. Denk dat er nog wel het een en ander te verbeteren valt aan mijn squat.

Tijd dat ome Rip eens naar Nederland komt voor wat seminars.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:28:54 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111334437
Het zou ook eens tijd worden dat sportschooltrainers eens een degelijke opleiding krijgen zodat ze mensen echt kunnen helpen ipv dat slappe gelul van ze wat kant noch wal raakt.

En als ze dan al een wat betere opleiding hebben gaan ze van die maffe dingen verzinnen. Ik zag eens een gozer die ze behoorlijk hard lieten werken een peckdeck oefening doen tussen twee stability ballen. Bezwete armen natuurlijk. Bij de eerste push naar boven glijdt hij onmiddelijk van de bal af, geen tijd meer om zijn armen uit te steken, poef, met zijn smoel op de grond... Klungels.
pi_111334723
Maat van me vertelde me laatst ook dat de PT's bij hem in de gym iedereen zonder know-how aan een bosu ball proberen te helpen, mensen front raises etc erop laten doen :').
Soukidan op je oogbal.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:55:54 #243
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_111335501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:21 schreef 16meter het volgende:
Chill als je in een gym traint met wat expertise. Bij mij kunnen ze me hoogstens vertellen hoe de ab crunch machine werkt.. Denk dat er nog wel het een en ander te verbeteren valt aan mijn squat.

Tijd dat ome Rip eens naar Nederland komt voor wat seminars.
Inderdaad. Soms twijfel ik aan mijn vorm met bijv. deadlift of squat maar als ik er niet uitkom vraag ik dat gewoon aan mensen die er ook trainen, nooit aan zo'n MBO sport & beweging student.
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:08:36 #244
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111336028
Het idee is geloof ik al eerder geopperd maar waarom openen jullie geen sportschool :)
Kan iedereen een goeie form leren. Elkaar opleiden en dan dat weer delen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:11:52 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111336146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Het idee is geloof ik al eerder geopperd maar waarom openen jullie geen sportschool :)
Kan iedereen een goeie form leren. Elkaar opleiden en dan dat weer delen.
We wonen nogal verspreid over Nederland. Ik denk daarnaast dat er niet een enorme behoefte is aan meer sportscholen.

Hoewel wat meer echte BB gyms wat mij betreft wel welkom zouden zijn. De oude die ik ken zijn bijna allemaal commercieel geworden. Er moet ook poen verdiend worden uiteraard. :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:14:55 #246
69994 seto
-|||--------|||-
pi_111336266
Ik zit al bij een goede BB gym :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:15:34 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111336298
Hier ben ik ergens in de jaren 80 begonnen. Daar was buiten wat fietsen en loopbanden geen machine te bekennen en zei je U tegen bijna iedereen uit respect voor hoe groot ze waren. Nu is het een 'wellness centre' en van dat soort geblaat. :')

http://www.sportingclubdeuitweg.nl/index.php
pi_111336360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:14 schreef seto het volgende:
Is wel een mbo instructeur maar hij doet ook aan bodybuild wedstrijden mee en best hoog niveau.
Dus ik kan hem altijd advies vragen...
Advies moet je altijd zelf nog over nadenken en ff beetje rondkijken op internet kan geen kwaad.
Ik heb geen klachten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:16:54 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111336366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:14 schreef seto het volgende:
Ik ben jaloers. Ik weet er wel 1 in Rotterdam, maar dat zou me zo vreselijk veel reistijd kosten vanuit krimpen a/d IJssel. :{
pi_111336765
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:36 schreef Yamcha het volgende:
Maat van me vertelde me laatst ook dat de PT's bij hem in de gym iedereen zonder know-how aan een bosu ball proberen te helpen, mensen front raises etc erop laten doen :').
Gebeurt bij ons ook. Is volgens mij NASM troep, met hun stabilisatiefasen e.d.. Er zal vast wel wat in zitten, maar de PTs in mijn gym doen inderdaad front raises op bosu balls etc :')

Zit zelf dus ook in een kutgym, geen squatrack e.d., maar ik train met een van m'n beste vrienden en het alternatief is 30-40 min verwijderd met de fiets. Zelf heb ik een auto maar mijn trainingsmaat niet, en elke keer taxi'en ben ik nou ook niet zo'n fan van. ;( Hij trekt het niet om zo ver te fietsen elke keer, etc... Kutleven dus.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')