SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Zo, nu kunnen we hier weer beginnen over hoe ik gebroken voet opliep door whey, of hersenschudding kreeg door teveel koolhydraten.![]()
![]()
Voor diegenen die een preworkout gebruiken met DMAA, hoe vaak gebruiken jullie dit? Dacht om het max 1x/week te gebruiken, want het werkt wel fantastisch.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
1x per week hierquote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Seam het volgende:
Voor diegenen die een preworkout gebruiken met DMAA, hoe vaak gebruiken jullie dit? Dacht om het max 1x/week te gebruiken, want het werkt wel fantastisch.
Maar dat is al genoeg om wat tolerantie op te bouwen, merk ik. Dat is wel jammer.![]()
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?![]()
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.![]()
Wij weten jou kcalinname van vandaag toch niet? Alsmede je doelquote:Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?
BEASTMODE![]()
Je moet kijken naar de glycemische waarde van je voeding. Daaruit kun je bepalen of het voornamelijk langzame koolhydraten of snelle koolhydraten bevat. Snelle koolhydraten (banaan, enz.) kun je beter niet vlak voor slapen nemen, langzame wel.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, serieuze vraag. Ik heb getraind van 2015 - 2130. Om 2200 30 gr whey + 400 ml melk op. Ik wil om 12 uur gaan slapen. Moet ik dan nu nog een maaltijd nemen (als in een paar dikke boterhammen met pindakaas/kipfilet) of kan ik beter zo alleen een bak kwark pakken, weglepelen en gaan slapen?
Aan de hand van de onderstaande tabel kun je achterhalen of je product snelle of langzame koolhydraten bevat.
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm![]()
Praat alsjeblieft geen onzin. Koolhydraten worden überhaupt in normale omstandigheden bijna nooit in vet omgezet, en wat jij zegt slaat de plank al helemaal mis.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Langzame koolhydraten kun je nemen vlak voor slapen. Snelle koolhydraten (banaan, enz.) beter niet, omdat het dan omgezet wordt in vet.
Uitzoeken dus of je product langzame of snelle koolhydraten bevat.![]()
Heb m'n post aangepast, zie hierboven.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:52 schreef Autobandje het volgende:
Praat alsjeblieft geen onzin. Koolhydraten worden überhaupt in normale omstandigheden bijna nooit in vet omgezet, en wat jij zegt slaat de plank al helemaal mis.![]()
'Obsessed' - A term used by the weak to describe the dedicated.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Weissman het volgende:
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.
Wsuuuuuuuuuuuup.![]()
Oké, maar waarom zou je geen snelle koolhydraten willen eten voor slapen maar wel langzame?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:53 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Heb m'n post aangepast, zie hierboven.![]()
Dat gebeurt sowieso niet dat laatste. Het is meer de carbs vs. eiwitten kwestie, kan je beter nog een maaltijd nemen met flink wat carbs of gewoon een eiwit lading uit je kwark halen vlak voor je gaat slapen?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Weissman het volgende:
Kijk wat goed voelt. Raak er niet te geobsedeerd door maaltijden te tellen. Als je niet kan slapen tot 3 uur omdat je teveel hebt gegeten schiet het ook niet echt op.Voor het mooie zou ik nog wel wat kcals kunnen gebruiken, zit nu op ongeveer 3250. Maar de vraag gaat dus meer over wat ik hierboven zeg. Wat doet m'n lichaam ermee als ik lig te pitten?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:51 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wij weten jou kcalinname van vandaag toch niet? Alsmede je doel
Ben echt ecto trouwens, 1,90 en 77 kilo, kom van 70 kilo af.![]()
Qua trainen geef ik je gelijk maar veel jongens maken de fout om te verdwalen in details en bijzaken terwijl ze beter hun aandacht kunnen focussen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:54 schreef kevin_ het volgende:
[..]
'Obsessed' - A term used by the weak to describe the dedicated.
Wsuuuuuuuuuuuup.![]()
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:54 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Oké, maar waarom zou je geen snelle koolhydraten willen eten voor slapen maar wel langzame?
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.![]()
Dus je zegt nu dat ik nu geen KH moet eten ondanks dat ik m'n glycogeenvoorraden heb aangesproken....? Of je nu KH in de ochtend/middag of avond eet lijkt me weinig invloed hebben op waar/hoe het opgeslagen wordt; in je lever/spieren of als vet. Als je een surplus hebt in kcal ga je dikker worden, dat heeft m.i. niks te maken met het tijdstip waarop je eet.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:56 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Stel je verbruikt in een nacht 500 calorien.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:56 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Omdat snelle koolhydraten ergens opgeslagen moeten worden. In eerste instantie gebeurt dat in de glycogeen voorraad. Het is wel zo dat de ruimte voor glycogeenopslag beperkter is dan vetopslag. Vet kan je lichaam overal opslaan terwijl glycgogeen alleen in je lever en spieren wordt opgeslagen. Vlak voor slapen ga je niet trainen neem ik aan, dan worden de glycogeen reserves niet aangesproken worden.
En hoe meer koolhydraten je binnenkrijgt met je voeding des te meer van de vetten uit je voeding opgeslagen zullen worden. Tenminste de maximale die je metabolisme in een tijdsbestek aan kan. De rest schijt je uit.
Je neemt 600 cals snelle koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit na een uur (noem maar wat) op als vet!!
-Je lichaam verbrandt 500 cals tijdens de nacht.
-Als je wakker wordt, ben je 100 cals in de plus.
Je neemt 600 cals langzame koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit niet op maar houdt het 8 uur in je bloed!
-Als je wakker wordt, ben je 100 cals in de plus.
Wat is het verschil?
[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 07-05-2012 23:10:22 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dus je zegt nu dat ik nu geen KH moet eten ondanks dat ik m'n glycogeenvoorraden heb aangesproken....? Of je nu KH in de ochtend/middag of avond eet lijkt me weinig invloed hebben op waar/hoe het opgeslagen wordt; in je lever/spieren of als vet. Als je een surplus hebt in kcal ga je dikker worden, dat heeft m.i. niks te maken met het tijdstip waarop je eet.![]()
De beweerdelijke omzetting van de snelle KH naar vet heeft je lichaam energie gekost en daarom ben je ipv 100 in de plus, 100 in de minquote:Op maandag 7 mei 2012 23:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Stel je verbruikt in een nacht 500 calorien.
Je neemt 600 cals snelle koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit na een uur (noem maar wat) op als vet!!
-Als je wakker wordt ben je 100 cals in de plus.
Je neemt 600 cals langzame koolhydraten:
-Je lichaam slaat dit niet op maar houdt het 8 uur in je bloed!
-Als je wakker wordt ben je 100 cals in de plus.
Wat is het verschil?![]()
![]()
Glycogeen drijft niet rond in je bloed hoor, glucose wel. Enige glycogeen wat redelijk veel gebruikt wordt in de slaap is leverglycogeen, en dat is dan voornamelijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.
En je krijgt alleen hyperglycemia als je insuline resistent bent.![]()
Het klinkt op zich aannemelijk, maar je gaat er vanuit dat de voorraden in de spieren vol zijn en niet verder aangevuld hoeven te worden. Ik ga nog een banaan m'n mik inschuivenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Een hoge glycogeenspiegel is het gevolg van teveel koolhydraten die via glucose omgezet worden, en met snelle koolhydraten heb je daar snel van. Als je slaapt, spreek je je glycogeen nauwelijks aan. Je lichaam probeert ook je glycogeenspiegel op peil te houden. Wanneer er een overschot aan koolhydraten via voeding binnenkomen, worden de koolhydraten in vet omgezet omdat het glycogreenspiegel anders te hoog wordt (dan gaat bloed klonteren). Maar dat gebeurt niet zo gauw, alleen wanneer je heel veel koolhydraten eet, voornamelijk de snelle. Maar gezien dat de bodybuilders vrij veel eten, kan dit effect wel optreden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier weer een paar filmpjes van mij squatend en deadliftend. Tips en suggesties zijn welkom!
Dit was mijn eerste setje, maar toen ik het terugkeek vond ik dat mijn borst meer omhoog moest.
Hier heb ik mijn borst meer omhoog gehouden en is mijn houding ook beter, toch?
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding
Forum Opties Forumhop: Hop naar: