het geheim is nog steeds kaneelquote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Heb maar gewoon twee boterhammen met achterlijk dik pindakaas en een 250 gr kwark gegeten. Wilde eerst 500 gr doen, maar dat kreeg ik niet meer weg, ik vind kwark nog steeds te smerig om te eten wanneer geen echte honger.
Mengen met wat whey, honing of iets anders... dan is het zeer goed te eten! :-)quote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Heb maar gewoon twee boterhammen met achterlijk dik pindakaas en een 250 gr kwark gegeten. Wilde eerst 500 gr doen, maar dat kreeg ik niet meer weg, ik vind kwark nog steeds te smerig om te eten wanneer geen echte honger.
Gooi er dan wat limonade bij.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:32 schreef BigSmurf het volgende:
Ja, dat is bullshit en ik verbaas me erover dat je zulk advies kunt krijgenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef Warsaw het volgende:
Oké bedankt hier kan ik al wat mee! En ik had de hele dag al een pet op en dan krijg ik mn haar niet meer in model
Mij werd laatst door iemand in de sportschool vertelt dat mijn knieen juist over mijn tenen moeten omdat ik anders mijn kniebanden verneuk, daarom heb ik mezelf dat aangeleerd. Maar dat is dus bullshit?
Bij high bar squats mogen je knieën gewoon voorbij je tenen komen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat je je knieën bij het squatten te ver naar voren laat hellen. De hoek van je bovenbenen is goed, maar dat moet meer met je kont naar achter. Je onderbenen komen dan rechter te staan, en daarmee je knie niet zo ver over je tenen, of zelfs niet over je tenen.
Het idee is dat je je tenen optrekt in je schoen, dus niet leunt op je tenen tijdens het squatten.
Verder ben je vrij lang, en dat is kut bij het squatten.
Die kende ik nog niet, morgen proberen! Met grenadine vind ik smerig, honing hebben we niet in huis denk ik.quote:
Kan niets over je squats zeggen, high-bar is niet mijn dingquote:Op maandag 7 mei 2012 23:12 schreef Warsaw het volgende:
Hier weer een paar filmpjes van mij squatend en deadliftend. Tips en suggesties zijn welkom!
Dit was mijn eerste setje, maar toen ik het terugkeek vond ik dat mijn borst meer omhoog moest.
Hier heb ik mijn borst meer omhoog gehouden en is mijn houding ook beter, toch?
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding
http://startingstrength.c(...)owthread.php?t=30477quote:Once again: The Deadlift: Perfect Every Time
1. Take your stance, feet a little closer than you think it needs to be and with your toes out more than you like. Your shins should be about one inch from the bar, no more. This places the bar over the mid-foot – the whole foot, not the mid-instep.
2. Take your grip on the bar, leaving your hips up. DO NOT MOVE THE BAR.
3. Drop your knees forward and out until your shins touch the bar. DO NOT MOVE THE BAR.
4. Hard part: squeeze your chest up as hard as you can. DO NOT MOVE THE BAR. This establishes a "wave" of extension that goes all the way down to the lumbar, and sets the back angle from the top down. DO NOT LOWER YOUR HIPS – LIFT THE CHEST TO SET THE BACK ANGLE.
5. Squeeze the bar off the floor and drag it up your legs in contact with your skin/sweats until it locks out at the top. If you have done the above sequence precisely as described, the bar will come off the ground in a perfectly vertical path. All the slack will have come out of the arms and hamstrings in step 4, the bar will not jerk off the ground, and your back will be in good extension. You will perceive that your hips are too high, but if you have completed step 4 correctly, the scapulas, bar, and mid-foot will be in vertical alignment and the pull will be perfect. The pull will seem "shorter" this way.
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:39 schreef seto het volgende:
[..]
Bij high bar squats mogen je tenen gewoon voorbij je knieën komen.
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.
Ik kon het niet goed zien.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:43 schreef seto het volgende:
[..]
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.
Bedankt voor de uitgebreide feedback! Heldquote:Op maandag 7 mei 2012 23:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Kan niets over je squats zeggen, high-bar is niet mijn ding
Deadlift:
-Damn wat heb jij een flexibele onderrug![]()
-Ik vind nog steeds dat je te laag gaat met je billen. Ik zie helemaal niet dat je met je rug tilt.
-Je tilt niet met je rug omdat je rug al heel erg verticaal staat. In jouw positie hoeft het maar 30° te draaien.
-Je duwt de barbel nog steeds naar voren (omdat je naar beneden gaat met je billen!), 0:38
-Je heupen moeten bijna niet verticaal bewegen!
-Ik weet ook zeker dat de barbel niet de gehele tijd in contact was met je onder en bovenbenen, omdat je de barbel naar voren rolt om je billen naar beneden te krijgen.
Je mag ook echt wat zwaarder, zo licht tillen helpt je form niet echt want je krijgt het juiste gevoel niet (tenminste, lijkt mij)
[ afbeelding ]
(Over hoe die man steeds verticalere rug-hoek krijgt)
[ afbeelding ]
Hier, dit punt van je heupen, rug recht maken zonder je heupen al te veel naar beneden te doen, dan trekken vanuit je rug.
[..]
http://startingstrength.c(...)owthread.php?t=30477
Ik doe inderdaad low bar squatsquote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een high bar squat aan het doen is (lastig te zien) en dan nog mag je je gewicht niet op de tenen laten komen en je tenen laten drukken. Zoveel mogelijk met de kont naar achter.
Ik bedoelde trouwens natuurlijk knieën voorbij de tenen, niet tenen voorbij de knieënquote:Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben geen expert op het gebied van low bar squats, maar het ziet er inderdaad uit alsof ze te ver naar voren leunt.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik kon het niet goed zien.
[ afbeelding ]
Overigens vind ik dat de onderbenen van de vrouw met de low-bar squat wel wat rechter mogen, vind haar erg naar voren leunen richting tenen ipv hiel, wat vind jij?
Leken mij ook high bar, vooral kijkend naar de hoek van zn rug (bij low bar moet je horizontaler gaan).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:43 schreef seto het volgende:
[..]
IMO zag het er wel als een high bar squat uit. Verder heb je wel gelijk over niet met je tenen duwen.
Ik doe high barquote:Op maandag 7 mei 2012 23:46 schreef Snakey het volgende:
Rip zal best ook goede squat filmpjes hebben, maar ik vind deze nog altijd erg duidelijk.
Waar je knieen heengaan ligt dus aan welke squat je doet, high bar of low bar.
Ik zou zeggen: Waar je de bar zet geeft aan welke squat je doet, high bar of low bar (hoog of laag op je rug). Een lagere barbell positie zorgt ervoor dat je horizontaler moet (want middenpunt barbell moet over het middenpunt van je voet blijven), en dit zorgt ervoor dat je je knieen verder uit elkaar moet zetten.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:46 schreef Snakey het volgende:
Rip zal best ook goede squat filmpjes hebben, maar ik vind deze nog altijd erg duidelijk.
Waar je knieen heengaan ligt dus aan welke squat je doet, high bar of low bar.
Mee eens, ik doelde op hoe ver je knieen naar voren komen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Waar je de bar zet geeft aan welke squat je doet, high bar of low bar (hoog of laag op je rug). Een lagere barbell positie zorgt ervoor dat je horizontaler moet (want middenpunt barbell moet over het middenpunt van je voet blijven), en dit zorgt ervoor dat je je knieen verder uit elkaar moet zetten.
[ afbeelding ]
Volgens mij niet. Ik denk dat het belangrijker is wat Zith hierboven zegt, dat de bar boven het midden van je voet blijft.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |