abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111282347
Post je voedings- en trainingsschema eens.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:40:10 #102
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_111282911
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:26 schreef 16meter het volgende:
Post je voedings- en trainingsschema eens.
Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overal verstand van.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:45:23 #103
230491 Zith
pls tip
pi_111283152
Na de newb gains zul je niet veel verder meer kunnen, je eet te weinig (in kcals en eiwit) en je traint imo niet genoeg (aantal keer per per week en het soort oefening).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:47:29 #104
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111283230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:40 schreef macondo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, niet heel erg fanatiek en compound oefeningen zoals het bankdrukken etc laat ik nog even aan mij voorbij gaan. Reden is dat ik mij daar (nog) niet heel comfortabel bij voel én ik zoiets liever doe met vrienden met verstand van zaken er bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer vreten en stap qua schema lekker over op Starting Strength. Die compounds zijn echt de basis, zoek op internet het boek Starting Strength en de filmpjes van Rippetoe op, dan doe je ze binnen een paar weken (op misschien de Power Clean na) allemaal goed. :)
pi_111283239
quote:

[..]

SPOILER
Als je geen compounds doet en alleen met machines werkt kan je beter naar het fitness topic gaan. Ik vind het eerlijk gezegd een belediging voor velen hier dat je ook maar denkt dat je hier mag posten.

Geen BP, SQ, DL, OHP, BOR. Simpelweg geen 1 barbell oefening en dan nog durven advies te vragen :{w
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:03:12 #106
57047 macondo
pi_111283858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef Weissman het volgende:

[..]

Als je geen compounds doet en alleen met machines werkt kan je beter naar het fitness topic gaan. Ik vind het eerlijk gezegd een belediging voor velen hier dat je ook maar denkt dat je hier mag posten.

Geen BP, SQ, DL, OHP, BOR. Simpelweg geen 1 barbell oefening en dan nog durven advies te vragen :{w
He verzuurde grapjas, een kusje voor jou :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Meer vreten en stap qua schema lekker over op Starting Strength. Die compounds zijn echt de basis, zoek op internet het boek Starting Strength en de filmpjes van Rippetoe op, dan doe je ze binnen een paar weken (op misschien de Power Clean na) allemaal goed. :)
Thanks voor adviezen, zal er even induiken.
Overal verstand van.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:08:27 #107
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111284072
quote:

[..]

SPOILER
Ik wil niet lullig doen (dacht zelf ook zo te kunnen beginnen), maar dit gaat dus niet werken. Lees Starting Strength en doe dat programma. Het werkt echt :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:41:11 #108
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_111285117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:21 schreef macondo het volgende:
(kan eten wat ik wil, gewicht was altijd gelijk)
Vertaling: je eet niet genoeg.
Confidence through competence
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:48:56 #109
206322 Seam
Pillz-E
pi_111285408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:03 schreef macondo het volgende:

[..]

He verzuurde grapjas, een kusje voor jou :*

[..]

Thanks voor adviezen, zal er even induiken.
Hij heeft wel gelijk, kijk eens naar de OP en dan weet je voorlopig al voldoende. Als je hier komt aanzetten met een paar curls en machines als workout dan heb je hier gewoon weinig te zeggen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:49:21 #110
179992 Mopst3r
Believe...
pi_111285431
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten :)
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:52:40 #111
206322 Seam
Pillz-E
pi_111285541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten :)
Het is een hele mooie introductie voor iemand die totaal geen kennis heeft van fysiologie van het lichaam.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:54:59 #112
69994 seto
-|||--------|||-
pi_111285635
Arnold begon ook met een programma wat best veel op SS lijkt (Reg Parks).
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:55:12 #113
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111285646
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:52 schreef Seam het volgende:

[..]

Het is een hele mooie introductie voor iemand die totaal geen kennis heeft van fysiologie van het lichaam.
Dit. Het is een makkelijk schema, je leert de belangrijkste compounds en bouwt snel kracht op. Als je dit een half jaar gedaan hebt en vast zit op een bepaald niveau, dan kan je overstappen op elke split die je wil, maar dan heb je wel een goede basis. Het heet niet voor niets starting strength.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:01:04 #114
57047 macondo
pi_111285831
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:48 schreef Seam het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, kijk eens naar de OP en dan weet je voorlopig al voldoende. Als je hier komt aanzetten met een paar curls en machines als workout dan heb je hier gewoon weinig te zeggen.
Ik gedrag mij niet als een nieuwe gast op het feestje die direct het hoogste woord heeft.

"Newbie!" roepen, allemaal prima. En ook niet onterecht, want zo is het nu eenmaal. Iedereen is wel ergens een "newbie" in, en waar je het niet bent ; dan was je het vast ooit. Zie de bijdrage van Stargazer.

Stellen dat ik iedereen hier beledig omdat ik wat advies durf te vragen op het fok forum? Kom op man, dat kan toch niemand serieus nemen ;)
Overal verstand van.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:03:07 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_111285875
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:54 schreef seto het volgende:
Arnold begon ook met een programma wat best veel op SS lijkt (Reg Parks).
Dat is gewoon precies hetzelfde. SS, SL, het bestond allemaal al in de jaren 50.
pi_111285883
quote:
Het boek is een how-to waarin de meest elementaire oefeningen correct worden uitgelegd. Of je nu aan powerliften of bodybuilden doet, de uitgelegde oefeningen horen in ieder gebalanceerd schema toegepast te worden.

Mensen die denken dat SS slechts een rijtje oefeningen omvat :')
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:04:20 #117
206322 Seam
Pillz-E
pi_111285906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:01 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik gedrag mij niet als een nieuwe gast op het feestje die direct het hoogste woord heeft.

"Newbie!" roepen, allemaal prima. En ook niet onterecht, want zo is het nu eenmaal. Iedereen is wel ergens een "newbie" in, en waar je het niet bent ; dan was je het vast ooit. Zie de bijdrage van Stargazer.

Stellen dat ik iedereen hier beledig omdat ik wat advies durf te vragen op het fok forum? Kom op man, dat kan toch niemand serieus nemen ;)
Ik begrijp je wel, maar waarom vraag je het dan niet in het fitness topic aangezien je je toch niet gaat bezig houden met voeding en compound oefeningen (en die reden die je aangeeft is natuurlijk ook erg zwak om het niet te doen). Je moet van onze kant ook begrijpen dat we hier niet altijd op zo'n vragen (en mensen) zitten te wachten. Daarnaast is er een meer dan complete OP aanwezig met alle vragen en antwoorden. Maar laten we het hierbij houden.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:05:55 #118
58789 Snakey
-||||--------||||-
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 13:06:39 #119
230491 Zith
pls tip
pi_111285968
quote:
Het punt is dat beginners (lees: starters die strength willen, lees: starting strength'ers) de mogelijkheid hebben om genoeg te herstellen om 3x per week te squatten. Dit bewijst zichzelf in het feit dat beginners heel makkelijk de eerste 6 maanden (noem maar wat) elke training extra gewicht op hun squats kunnen doen: Ze zijn genoeg herstelt / hun spieren zijn gegroeid in dit tijdsvlak.

of zoals Rippetoe zelf zegt op zijn Reddit 'Ask me Anything': http://www.reddit.com/r/F(...)f_starting_strength/

quote:
[–]battlemetal 253 points254 points255 points 5 months ago
Whats the single biggest mistake you see beginners make?

[+]Rippetoe[S] 464 points465 points466 points 5 months ago

They fail to understand that they are beginners. Novices, as we call them. They pick a routine out of a magazine based on what the guy doing it looks like, with no regard for the fact that they are not the same piece of physiology as the guy in the magazine. Training is physical activity designed to produce a specific response -- it is stress, recovery from that stress, and adaptation. People respond to a training program based on their own personal training history. The weaker you are, the more room you have to get strong, and the stronger you are through training, the harder it is to get stronger. Novices get strong faster than advanced lifters, so an advanced program is not the best for making the rapid gains possible for a novice. Time is wasted, potential is wasted.
Het idee is dat wanneer je op het punt komt dat het herstellen van een training langer duurt dan de tijd tot je volgende training (oftewel, je maakt geen progressie meer met 3x squatten per week, of 1.5x deadliften per week) dat je dan stopt met 'starting strength' en doorgaat met een programma waarbij dit wel het geval is (lees daarvoor bijv. Practical Programming van RIppetoe of neem een split programma).

Als je in 2 dagen genoeg herstelt om +2.5 kg te doen (7.5kg in een week), waarom zou je dan 1x per week willen squatten? Want het is niet mogelijk om in 1 training zoveel stress te creeeren dat je de volgende week +7.5 kg kan doen. Dit moet in kleinere stappen gebeuren, en dus moet je, als je tijd wilt minimalizeren zo snel mogelijk na het herstel de nieuwe training +gewicht doen. Voor niet-beginners is de tijd-tot-herstel een week, voor beginners 2 dagen, pas je hierop aan of je verspilt tjid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 08-05-2012 13:13:33 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_111286104
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:01 schreef macondo het volgende:

[..]

Je vraagt om advies terwijl je tegelijkertijd oefeningen zoals de "benchpress etc." al direct uitsluit. Laten dat nou de oefeningen zijn die hier (en elders) als het meest effectief worden beschouwd. Dan roep het wel over jezelf af. Een meer openminded instelling had je gesierd en dan was je ook anders ontvangen.

Edit: bans besprek je maar met mij, niet hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 08-05-2012 13:15:09 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:24:23 #121
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111286512
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Het punt is dat beginners (lees: starters die strength willen, lees: starting strength'ers) de mogelijkheid hebben om genoeg te herstellen om 3x per week te squatten. Dit bewijst zichzelf in het feit dat beginners heel makkelijk de eerste 6 maanden (noem maar wat) elke training extra gewicht op hun squats kunnen doen: Ze zijn genoeg herstelt / hun spieren zijn gegroeid in dit tijdsvlak.

of zoals Rippetoe zelf zegt op zijn Reddit 'Ask me Anything': http://www.reddit.com/r/F(...)f_starting_strength/

[..]

Het idee is dat wanneer je op het punt komt dat het herstellen van een training langer duurt dan de tijd tot je volgende training (oftewel, je maakt geen progressie meer met 3x squatten per week, of 1.5x deadliften per week) dat je dan stopt met 'starting strength' en doorgaat met een programma waarbij dit wel het geval is (lees daarvoor bijv. Practical Programming van RIppetoe of neem een split programma).

Als je in 2 dagen genoeg herstelt om +2.5 kg te doen (7.5kg in een week), waarom zou je dan 1x per week willen squatten? Want het is niet mogelijk om in 1 training zoveel stress te creeeren dat je de volgende week +7.5 kg kan doen. Dit moet in kleinere stappen gebeuren, en dus moet je, als je tijd wilt minimalizeren zo snel mogelijk na het herstel de nieuwe training +gewicht doen. Voor niet-beginners is de tijd-tot-herstel een week, voor beginners 2 dagen, pas je hierop aan of je verspilt tjid.
Klopt als een bus! Vorige week kon ik nog maar 45 drukken, inmiddels al 52,5 :).

Ik had trouwens nog een vraag, afgelopen week had ik vakantie en ben ik 3x wezen sporten in een fitness centrum met een vaste barebell. Vandaag wil ik weer sporten in het USC, met een losse. Kan ik dan beter weer even naar 50 gaan? Aangezien techniek bij een losse natuurlijk veel meer van belang is.

En wat is een goede verhouding tussen DL:BP:SQ? Zit inmiddels op 65:52,5:60

Tevens denk ik wel dat ik nog veel aan mijn techniek kan werken. Misschien slim om vandaag sowieso wat lager te trainen en puur op techniek te focussen?
#FREEBAJSKORV
pi_111286769
Je drukte die 52,5 dus in de smith?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:39:13 #123
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_111287037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:21 schreef macondo het volgende:
Ik fitness al een tijdje, de laatste twee maanden wat serieuzer. Tweemaal per week de sportschool haal ik. Trainingschema, meer op eten letten. Niet heel fanatiek en bodybuilden ga ik het niet noemen.

Na drie maanden weer op de weegschaal gestaan met vetpercentages etc.

Met een lengte van 1.89 en ectomorph en 79 kg (kan eten wat ik wil, gewicht was altijd gelijk) heb ik iets nu meer dan 3 kilo aan lean spiermassa bijgekregen in drie maanden. Is dat enigszins redelijk? Makkelijke gains voor iemand die net begint?
He kom jou ook overal tegen! Zijn ze niet aardig hier tegen je haha. Laat gaan joh.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:47:55 #124
57047 macondo
pi_111287370
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:39 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

He kom jou ook overal tegen! Zijn ze niet aardig hier tegen je haha. Laat gaan joh.
Bolletje!

Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.
Overal verstand van.
pi_111287426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef macondo het volgende:

[..]

Bolletje!

Niet aardig? In tegendeel, op een incidentele beledigde autist na juist een royaal aantal vriendelijke adviezen. Ik zou alleen nog willen weten of drie kilo lean spiermassa in drie maanden marginaal is, of juist best-nog-oke-ondanks-alles.
Een kilo per maand zou gigantisch zijn op een niet-optimaal schema, hoe oud ben je, zeker nog rond de tiener jaren of begin 20 met je hoge T-spiegels.. *grommel*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')