Maar echt, als je de barbell niet beweegt of rolt tijdens de volgende stappen kun je niet fout gaanquote:Op maandag 7 mei 2012 23:45 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitgebreide feedback! HeldIk ga de tips morgen goed doornemen want ga nu naar bed, maar iig super!
[..]
Ik doe inderdaad low bar squats
Hoe langer je benen, hoe verder ze over je knieën heen steken. En hoe schuiner je je rug moet houden, ook.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.
Nee, dat is helemaal prima. Je lichaam is hoe je lichaam is. Sommige mensen hebben langere bovenbenen dan anderen, en als je de barbell boven het midden van je voet houdt en onder parallel gaat heb je niet echt keuze hoe ver je knieen naar voren gaan (want je knie afremmen en parallel gaat niet als de barbell boven je voet moet blijven).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het echt slecht wanneer je knieën toch wel een stukje voorbij je tenen komen? Ik heb nogal lange benen, voor m'n gevoel kan ik niet anders zonder m'n balans te verliezen.
Ik moet er een soort van good mornings bij doen omdat ik zo horizonaal moet gaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe langer je benen, hoe verder ze over je knieën heen steken. En hoe schuiner je je rug moet houden, ook.
Ik ben 1.66 m en die van mij steken niet of nauwelijks eroverheen, en mijn rug is zelfs met low-bar nog vrij recht.
Puur fructosesiroop heeft weinig zin. Dat gaat naar leverglycogeen. Dan liever puur dextrose, of desnoods suiker. Had ergens een studie gezien dat met sucrose (kristalsuiker) de glycogeenaanmaak in de spieren zelfs ietsjes sneller was dan met puur dextrose, maar de snelheidswinst maakte in de praktijk niet uit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef RickoKun het volgende:
Hey gastjensch!
Het zal vast niet goed zijn, maar zou ranja (fructosesiroop) ook niet vrij snel zeg maar opneembaar zijn en voor energie zorgen?
Ik heb zelf op dit moment geen shakes of andere meuk.
Of kan ik beter 4 dextro tabletten in een blender flikkeren met water
Mooi, ik begon al te twijfelen aan m'n techniek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal prima. Je lichaam is hoe je lichaam is. Sommige mensen hebben langere bovenbenen dan anderen, en als je de barbell boven het midden van je voet houdt en onder parallel gaat heb je niet echt keuze hoe ver je knieen naar voren gaan (want je knie afremmen en parallel gaat niet als de barbell boven je voet moet blijven).
Thanks for the info, as alwaysquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Puur fructosesiroop heeft weinig zin. Dat gaat naar leverglycogeen. Dan liever puur dextrose, of desnoods suiker. Had ergens een studie gezien dat met sucrose (kristalsuiker) de glycogeenaanmaak in de spieren zelfs ietsjes sneller was dan met puur dextrose, maar de snelheidswinst maakte in de praktijk niet uit.
-edit- ah hiero: http://ukpmc.ac.uk/abstract/MED/3316904/reload=0;jsessionid=KuDbtNtarwEdiLR3ke0O.26
Dextrose is 1.50 EUR per halve kilo bij de supermarkt of De Tuinen. Zou gewoon dextrose nemen.
Overigens denk ik dat je ranja glucose-fructose siroop is.
iets met son en dissappointedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Heb het nooit gedaan, en ik denk niet dat ik ook aan ga beginnen. Want ben slordig met alles. Als ik zie hoeveel moeite anderen hebben om een squat correct uit te voeren, dan gaat het bij mij vast ook verkeerd. Dus voor m'n bestwil begin ik er niet aan.
Dat is nou juist een reden om het wel te doen. Altijd goed om jezelf de uitdaging te geven, word je alleen maar beter van.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Heb het nooit gedaan, en ik denk niet dat ik ook aan ga beginnen. Want ben slordig met alles. Als ik zie hoeveel moeite anderen hebben om een squat correct uit te voeren, dan gaat het bij mij vast ook verkeerd. Dus voor m'n bestwil begin ik er niet aan.
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.quote:
Wat is het nummer bij de 2e deadlift?quote:Op maandag 7 mei 2012 23:12 schreef Warsaw het volgende:
Hier weer een paar filmpjes van mij squatend en deadliftend. Tips en suggesties zijn welkom!
Dit was mijn eerste setje, maar toen ik het terugkeek vond ik dat mijn borst meer omhoog moest.
Hier heb ik mijn borst meer omhoog gehouden en is mijn houding ook beter, toch?
Nog een niet zo duidelijk filmpje van de squat, wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat die goed is want zit al best lang te kloten met mijn houding
Denk niet dat er een "basis" gaat ontstaan dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.
Voor een goeie basis zonder squats kan je naar het fitness topic.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eerst maar beetje spiertjes kweken met wat curls en opdrukken en ontbijten. Als basis. Na jaartje ga ik wel dieper in materie van squats en bench press duiken.
Daar bereik je niks mee. Begin met SS, begin jezelf in te lezen over voeding, pas je voeding aan en doe dat een jaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Post je dan ook foto's van je benen ?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:33 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik ken mezelf om te weten dat ik daarin écht slordig ben. Geef mij nog 3 maanden tijd. Na 3 maanden post k hier weer een vergelijkend fotoreeks. Als er nog geen wezenlijk verschil zichtbaar is, dan begin ik met squats.
Deal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |