Ik heb het ook nooit gedaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom raad altijd iedereen starting strength aan... alsof je echt goed gaat groeien van 3 keer per week benen pakken en alsof Jay Cutler en Phil Heath ook zo begonnen zijn.... maak gewoon een degelijke 4/5 daagse split en ga lekker trainen en eten
Ik lees regelmatig over de 'oudjes' die BB, zitten gasten tussen die zo'n 10 jaar ouder zijn dan ik en er echt goed uitzien. Het is ook niet zo dat ik nooit wat gedaan heb en nu ineens groot begin te worden, met horten en stoten heb ik een warming up van zo'n 20 jaar gedaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:27 schreef 16meter het volgende:
Mooi om te zien dat het echt niet hoeft op te houden na een bepaalde leeftijd. En er ook zeker resultaat geboekt kan blijven worden.
Graag een update over een maandje, zal genoeg massa overblijven.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:19 schreef Snakey het volgende:
Zo, tijd om te cutten.
nice, goodluckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog steeds gestopt met t zuigen aan stokjes?![]()
Cheers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nice, goodluck![]()
Nog steeds gestopt met t zuigen aan stokjes?
beter tochquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cheers.
Yep, daarom ben ik zo vet geworden.![]()
Ik ben volgens mij zo goed als niks aangekomen door stoppen met roken. Ik ben sinds die tijd steady op 100 kilo gebleven.
Netjes. Als je het volhoudt kun je je longetjes in een jaar of 8-10 weer clean krijgen, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Cheers.
Yep, daarom ben ik zo vet geworden.![]()
Ik ben volgens mij zo goed als niks aangekomen door stoppen met roken. Ik ben sinds die tijd steady op 100 kilo gebleven.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:19 schreef Snakey het volgende:
Zo, tijd om te cutten.
Bruce WillisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
Yep, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb tussendoor nog heel even gerookt. Zwak moment en hop. Maar dat was snel over. Ik voelde nu heel goed wat een impact het had op m'n hele gestel, m'n denken, voeding en workout. Dus snel maar weer in de prullenbak gegooid.quote:
BORST-POMPEN IS DIE SHITquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Netjes. Als je het volhoudt kun je je longetjes in een jaar of 8-10 weer clean krijgen, toch?
Zijn hier trouwens Men's Health-lezers? Kwam nog een pareltje van een artikel tegen:
http://www.menshealth.nl/(...)n-in-60-seconden.htm
Ziet er pittig uit, dat borst-pompen.
Die is een jaar of 20 oud ondertussen. Komt van de band Ween, van hun eerste album.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:57 schreef KeimpeHart het volgende:
Indrukwekkende bovenarmen. Vanwaar die tattoo trouwens?
Vind het fijner om met Dumbells te werken dan met een Barbell, alhoewel ik deze soms wel gebruik voor het trainen van de armen (skullcrusher en barbell curl). Welke oefeningen zijn volgens jou overbodig en welke zou ik moeten vervangen door een barbell?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:15 schreef Weissman het volgende:
Te veel oefeningen. Mijn mening dan. De helft kan je zo schrappen. Tenzij je podium ambities hebt.
En ik zie nergens barbell staan, how come ?
Ik zou het zo doen. Daarmee doe al meer dan genoeg. Alleen armen als je wat tijd over hebt of het echt nodig is. En ik raad je toch aan dumbells voor de barbell te vervangen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:06 schreef Kriebelhoest het volgende:
Hier is ie dan:
1e Training
Borst
Dumbell Bench Press
Incline Dumbell Bench Press
Cable Flys of Pec Deck Fly
Buik
Weighted Vertical Leg Raise
Weighted Twisting Situp
Weighted Situp
2e Training Rug
Cable Pulldown/Pull-up
Deadlift
Dumbell Bent-over Row
Seated Row
Dumbell Shrug
3e training
Benen/Schouders
Seated Calf Press
Squat
Seated Leg Curl
Seated Leg Extension
OHP
Dumbell Shoulder Press
Dumbell Front & Site Raises
Bedankt! Waarom is een barbell nou eigenlijk beter? Ik dacht dat je, bijvoorbeeld met dumbells voor de borst, dieper kunt gaan dan met een barbell. Ik zie eigenlijk het voordeel er nog niet van in.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou het zo doen. Daarmee doe al meer dan genoeg. Alleen armen als je wat tijd over hebt of het echt nodig is. En ik raad je toch aan dumbells voor de barbell te vervangen.
Met dumbells ben je een hoop kracht kwijt doordat je veel meer moet stabiliseren. Met een barbell heb je dat een stuk minder waardoor je zwaarder kan trainen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:44 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Bedankt! Waarom is een barbell nou eigenlijk beter? Ik dacht dat je, bijvoorbeeld met dumbells voor de borst, dieper kunt gaan dan met een barbell. Ik zie eigenlijk het voordeel er nog niet van in.
Dacht dat het moeten stabiliseren juist goed was, maar je hebt gelijk. Kan beter mijn energie stoppen in het trainen van de target spiergroepen dan dat ik teveel energie stop in het stabiliseren van de dumbells.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells ben je een hoop kracht kwijt doordat je veel meer moet stabiliseren. Met een barbell heb je dat een stuk minder waardoor je zwaarder kan trainen.
Is ook zo, maar dan OOK. Ik gebruik over het algemeen een barbell voor bench presses, maar ik wissel af en toe af met dumbells. Of ik doe eerst barbell bench presses en daarna nog wat dumbell bench presses. Of flat barbell bench presses en dan incline dumbell presses.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:50 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Dacht dat het moeten stabiliseren juist goed was, maar je hebt gelijk. Kan beter mijn energie stoppen in het trainen van de target spiergroepen dan dat ik teveel energie stop in het stabiliseren van de dumbells.
Conclusie is dus het afwisselen van de dumbells en barbells, logisch wanneer je er over nadenkt. Bedankt voor je advies!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is ook zo, maar dan OOK. Ik gebruik over het algemeen een barbell voor bench presses, maar ik wissel af en toe af met dumbells. Of ik doe eerst barbell bench presses en daarna nog wat dumbell bench presses. Of flat barbell bench presses en dan incline dumbell presses.
Genoeg combinaties te verzinnen uiteraard.
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:59 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Conclusie is dus het afwisselen van de dumbells en barbells, logisch wanneer je er over nadenkt. Bedankt voor je advies!
Ik ben het namelijk niet met je eensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.
en DE oefening die je moet doen om antwoord te kunnen geven op de alombekende vraag: ''doe je aan fitness ja? hoeveel druk je?''quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met de barbell bench press als basis. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar imo id dat DE oefening om je borst een groeistuip te geven.
Je kan de barbell een stuk zwaarder pakken dan dumbells, daar pak je dan voordeel imo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik ben het namelijk niet met je eens![]()
Ik vind beide goed.
Dumbells in de praktijk beter omdat je geen spotter nodig hebt en dus onafhankelijk bent.
Doe ik ook regelmatig, lekker heur.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef 16meter het volgende:
barbell flat
dumbbell incline
best of both worlds
fuaaaaaaaaaark
Als je 16 bent is dat spannend ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:09 schreef Warsaw het volgende:
[..]
en DE oefening die je moet doen om antwoord te kunnen geven op de alombekende vraag: ''doe je aan fitness ja? hoeveel druk je?''
Yep, niet meteen 10 kilo erbij jassen als je al bijna tegen je top aanzit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef 16meter het volgende:
geen spotter is idd niet zo'n issue, bench altijd zonder spotter.. je moet gewoon beter uitkijken
Dat je met je eerste borstoefening iets minder pakt omdat er niemand achter je staat, is niet zo'n ramp. Dat maak je wel weer goed met je incline press, fly's etc.
ja smith kan nog meer...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan de barbell een stuk zwaarder pakken dan dumbells, daar pak je dan voordeel imo.
Geen spotter hebben mag geen argument zijn natuurlijk. Desnoods trek je de koffiejuf effe vanachter de bar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |