SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste polls en politiek gerelateerd nieuws:
LINK
LINK
Dossier VS-Verkiezingen van het NRC
Dossier VS-Verkiezingen van de VolkskrantPatience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Van mij mag Paulus wel winnenquote:Op zondag 6 mei 2012 23:53 schreef popolon het volgende:
Ron Paul wins Maine, Nevada and Iowa
Ach, 't blijft leuk zo.
als jij dat vraagje van mij uit het vorige topic beantwoord wat jij ervan vind dat Romney aanhangers poogden om alle delegates van Alaska aan hun kandidaat toe te wijzen, door achteraf de regels te wijzigen, alhoewel ook Ron Paul eigenlijk 6 van de 26 gewonnen had..quote:Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef PKRChamp het volgende:
Een vraagje voor de users hier, als hij helemaal geen kans maakt en er totaal geen steun is onder de bevolking voor zijn plannen waarom dan dit soort fratsen?
Dat vind ik een beetje te makkelijk, achter elk verhaal zit altijd een kern van waarheid. Nogmaals een kandidaat die kansloos is volgens jullie woorden word op elke mogelijke manier toch nog tegengewerkt tot aan keiharde fraude aan toe. Ik dacht dat Amerikanen democratie als het hoogste goed zagen, wat deze mensen nu doen is erg on Amerikaans. Daarom vraag ik mij eigen af waarom dat tegenwerken, ze zullen toch niet in alle staten gek zijn of wel soms?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom websites over zaken als chemtrails? Mensen sporen voor geen meter. Daarom dus PKRchamp.
Als RP volgens de toen geldige regels de delegates had gewonnen dan is het gewoon fraude ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als jij dat vraagje van mij uit het vorige topic beantwoord wat jij ervan vind dat Romney aanhangers poogden om alle delegates van Alaska aan hun kandidaat toe te wijzen, door achteraf de regels te wijzigen, alhoewel ook Ron Paul eigenlijk 6 van de 26 gewonnen had..
is dat ook geen schandalige vorm van verkiezingsfraude?
okay... en wat als het niet Romney-aanhangers waren die dat probeerden...quote:Op maandag 7 mei 2012 12:36 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als RP volgens de toen geldige regels de delegates had gewonnen dan is het gewoon fraude ja.
Oftewel... hoe kun je een strategie goedkeuren als die vóór jouw kandidaat uitgevoerd wordt, maar wel duidelijk ingaat tegen de regels vand e democratie (nameijk, het toewijzen vand e delegates op basis van het antal stemmen of iig op basis van de regels die gelden op het moment dat de kiezers hun stem afgaven)...quote:Supporters of GOP presidential candidate Ron Paul tried to commandeer the Alaska Republican Party convention this weekend in Anchorage. They were disruptive, big in numbers — and partially successful.
Their candidate won the party chairmanship, beating out the man backed by Randy Ruedrich, who has led the party since 2000 and didn’t seek another term. But they didn’t win their chief goal of changing the party rules and claiming all 24 state delegates to the national Republican convention for Paul, the favorite of the libertarian wing of the party. Instead, Alaska will send six Paul delegates to Tampa in August.
Vooralsnog heb je mij nergens zien huilen als de regels gewoon worden nageleefd, als dat zo is zie ik dat graag in terug in een quote.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
okay... en wat als het niet Romney-aanhangers waren die dat probeerden...
maar Ron paul fans?
http://www.kansascity.com(...)-stir-up-alaska.html
[..]
Oftewel... hoe kun je een strategie goedkeuren als die vóór jouw kandidaat uitgevoerd wordt, maar wel duidelijk ingaat tegen de regels vand e democratie (nameijk, het toewijzen vand e delegates op basis van het antal stemmen of iig op basis van de regels die gelden op het moment dat de kiezers hun stem afgaven)...
maar opeens hard gaan huilen, voordoen als slachtoffer en een groot complot claimen, als het niet in het voordeel van jouw kandidaat is?
iig maken de Ron paul aanhangers wel duidelijk hoe principieel ze zijn in hun streven naar een eerlijke en democratische politiek.
Je hoeft maar één blik op de cijfers te werpen om te weten dat Paul helemaal geen kans maakt voor de nominatie. Er zijn gewoon te weinig delegates over voor hem om Romney nog in te halen. Je kunt dus veilig stellen dat men niet hoeft te frauderen om Ron Paul van de nominatie af te houden.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef PKRChamp het volgende:
Een vraagje voor de users hier, als hij helemaal geen kans maakt en er totaal geen steun is onder de bevolking voor zijn plannen waarom dan dit soort fratsen?
dat beweer ik ook nergens...quote:Op maandag 7 mei 2012 12:56 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Vooralsnog heb je mij nergens zien huilen als de regels gewoon worden nageleefd, als dat zo is zie ik dat graag in terug in een quote.
Hij heeft gewoon verhaal en charisma. dat is een veel belangrijker reden.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:19 schreef gembird het volgende:
Ron Paul roept End the Fed en zodoende zal hij nooit president worden. Logisch.
Dat is nu juist de truc van fraude, zorgen dat er niets te bewijzen valt zodat het altijd bij speculatie zal blijven. Maar het logische verstand zegt gewoon dat RP veel meer steun heeft dan een Romney. Romney trekt geen volle zalen letterlijk tegenover RP en Romney is nu precies voor het geen wat de GOP allemaal zo vreselijk vond, de bailouts, Obamacare wat zelfs zijn eigen plan was en de NDAA waar hij keihard toe gaf dat hij het gewoon ondertekend had als hij president zou zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat beweer ik ook nergens...
het gaat erm dat als jij claimt dat er fraude is tégen Ron Paul, je niet opeens je eigen moraal kan veranderen als diezelfde trucs juist door Ron Paul fans gebruikt worden....
Fraude is niet opeens 'prima' als maar de juiste kandidaat ervan profiteert.
of als jij op puur 'subjectieve' gronden er wel opeens 'begrip' voor kunt hebben, alsof het dan 'mag'.
En voorlopig is de fraude van Ron paul aanhangers in Iowa en de poging ertoe in Alaska prima bewezen; en juist volgens jouw eigen definitie pure 'fraude'.
Ron Paul aanhangers hebben daar door een wijziging van de regels _na_ de verkiezing opeens voor gezorgd dat er meer delegates toegewezen werden aan hun kandidaat ondanks dat de kiezers zelf niet daarvoor gestemd hebben...
dan aankomen met uitvluchten alsof de democratische verkiezingen ervoor vast gemanipuleerd zouden zijn geweest en dus genegeerd mogen worden (zonder ook maar een minimaal bewijs voor die vermeende manipulatie te geven anders dan 'dat het vast mogelijk was'), is een noord-korea argument..
Als dat de Ron Paul - Revolution is, heeft die nu al behoorljke communistische eigenschappn, inclusief een maostische/communistiche opvatting van wat democratische verkiezingen precies zijn
Je grootschalige fraude theorie is dus grotendeels gebaseerd op het feit dat Paul supporters fanatieker zijn en dat jij je niet in kunt leven in de gemiddelde Romney/Obama stemmer. Nogal shabby als je het mij vraagt.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is nu juist de truc van fraude, zorgen dat er niets te bewijzen valt zodat het altijd bij speculatie zal blijven. Maar het logische verstand zegt gewoon dat RP veel meer steun heeft dan een Romney. Romney trekt geen volle zalen letterlijk tegenover RP en Romney is nu precies voor het geen wat de GOP allemaal zo vreselijk vond, de bailouts, Obamacare wat zelfs zijn eigen plan was en de NDAA waar hij keihard toe gaf dat hij het gewoon ondertekend had als hij president zou zijn.
Daarom snap ik sowieso niet waarom een Amerikaan bewust voor Romney/Obama zou willen kiezen, het is keer op keer bewezen dat zowel Romney als Obama structureel aan het liegen zijn en er van de mooie verkiezingspraatjes geen moer van klopt.
Zie je het verschil? Als je dit soort taferelen ziet en je ziet dat donaties van het leger veel meer bij Paul terechtkomen dan de andere leden bij elkaar dan zie je toch ook wel dat er geen moer van klopt.
Idd. Ik vind hem mooi om te zien en ik zie graag iemand zoals Ron Paul regeren, maar de Amerikanen willen veiligheid en Ron Paul is juist voor meer vrijheid en dat willen de Amerikan niet. Zij willen graag op slot leven en Obama of die andere knakkers doen dit graag.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon verhaal en charisma. dat is een veel belangrijker reden.
Ik ben niet iemand die helemaal geilt op Ron Paul maar ik vind hem de enige realistische kandidaat die echte verandering kan brengen in de USA en daarmee ook de wereld. Daarom is elke andere kandidaat die liever gaat voor het grote geld en alleen maar vertellen wat het volk wil horen bij voorbaat een slechte kandidaat.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:41 schreef RM-rf het volgende:
alsjeblieft... je hoeft echt me niet te evangelisering met een soort van Ron paul evangelie... dat soort jehova-gedrag staat mij niet aan...
Een dubbel moraal of gerechtigheid? RP werd constant buiten de media gehouden en zijn supporters werden gek of idioot genoemd. En achteraf blijkt dat hij best wel veel aanhangers heeft, dus ik sla door naar gerechtigheid ook al heb ik daar geen direct bewijs voor.quote:verder niet erg, als jij er wel helemaal in gelooft en denkt dat hetd e messis is is dat jouw keuze...
ik heb je hooguit gewezen op je eigen dubbele moraal betreffende de fraude door RP-aanhangers in Alaska en Iowa...
Ik geloof ook niet dat RP alles naar zijn hand zou kunnen zetten als hij verkozen word maar er zal tenminste wel iemand zitten die tenminste niet in het belang van de grote bedrijven en het bankencartel handelt en dat is in mijn ogen veel meer waard dan al zijn ideeen bij elkaar.quote:wat mij betgreft veranderd geen enkele uitvlucht, complot-theorie of riedeltje dat 'Paul alles anders gaat doen' verder daar iets aan...
a helemaal ben ik niet zo beindukt over Politici die erg doorgeslagen en overdreven fanatieke publieken aan zich hebben hangen... alle politici die ik ken die dat hadden lieten ook een spoor van mislukkingen en vernielingen achter
Zijn we het toch ergens over eens.quote:Voor mij is paul gewoon een amerikaanse politicus met een politieke ideologie... die verder wel degelijk goede punten heeft, maar evengoed een politcus blijft en waarbij ieder stemmer altijd kritisch moet blijven of dat verhaal wel degelijk klopt en of het niet hooguit een 'utopie' is
De Amerikaanse economie ligt op z`n gat en bedrijven blijven maar kandidaten naar voren schuiven die alleen in hun voordeel werken. Dat hebben we toch wel gezien na Bush en Obama? Ik vind het nogal "shabby" om er in te geloven dat Romney/Obama het nu wel goed gaat doen. Ik bedoel hoe goedgelovig kun je zijn?quote:Op maandag 7 mei 2012 13:43 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Je grootschalige fraude theorie is dus grotendeels gebaseerd op het feit dat Paul supporters fanatieker zijn en dat jij je niet in kunt leven in de gemiddelde Romney/Obama stemmer. Nogal shabby als je het mij vraagt.
Paul is maar zeer selectief voor vrijheid. Ja als je een blanke, christelijke, conservatieve, welvarende heteroman bent, dan is hij voor vrijheid. Wijk je echter daar van af dan is hij vooral voor allerlei beperkingen van je vrijheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:45 schreef gembird het volgende:
[..]
Idd. Ik vind hem mooi om te zien en ik zie graag iemand zoals Ron Paul regeren, maar de Amerikanen willen veiligheid en Ron Paul is juist voor meer vrijheid en dat willen de Amerikan niet. Zij willen graag op slot leven en Obama of die andere knakkers doen dit graag.
En zo''n figuur als Paul zou wel als een messias alles beter makenquote:Op maandag 7 mei 2012 13:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Amerikaanse economie ligt op z`n gat en bedrijven blijven maar kandidaten naar voren schuiven die alleen in hun voordeel werken. Dat hebben we toch wel gezien na Bush en Obama? Ik vind het nogal "shabby" om er in te geloven dat Romney/Obama het nu wel goed gaat doen. Ik bedoel hoe goedgelovig kun je zijn?
Vooralsnog is hij de enige die wat aan de FED wil gaan doen, waardoor hij economisch een fatsoenlijk plan kan opstellen. Als je niet kan controleren waar de FED mee bezig is dan wat heeft het voor zin om een financieel beleid uit te gaan stippelen. FED is voor de bankiers en door de bankiers en uiteindelijk plukt het volk de zure vruchten er van. Hebben Romney/Obama ook een plan om dat gezwel weg te snijden of iedergeval inzage te krijgen in het reilen en zeilen van de FED? Zo ja dan hoor ik het graag.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zo''n figuur als Paul zou wel als een messias alles beter maken?
Ik zal jou er toch niet van kunnen overtuigen dat er geen enkele garantie is dat Paul het veel beter zal doen. Maar niet in kunnen zien dat er mensen zijn die liever niet op jouw kandidaat stemmen en er dus maar vanuit gaan dat er wel sprake moet zijn van grootschalige fraude.. niet sterk. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom je niet op Paul zou willen stemmen.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Amerikaanse economie ligt op z`n gat en bedrijven blijven maar kandidaten naar voren schuiven die alleen in hun voordeel werken. Dat hebben we toch wel gezien na Bush en Obama? Ik vind het nogal "shabby" om er in te geloven dat Romney/Obama het nu wel goed gaat doen. Ik bedoel hoe goedgelovig kun je zijn?
Geen antwoord op m'n vraag, gohquote:Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Vooralsnog is hij de enige die wat aan de FED wil gaan doen, waardoor hij economisch een fatsoenlijk plan kan opstellen. Als je niet kan controleren waar de FED mee bezig is dan wat heeft het voor zin om een financieel beleid uit te gaan stippelen. FED is voor de bankiers en door de bankiers en uiteindelijk plukt het volk de zure vruchten er van. Hebben Romney/Obama ook een plan om dat gezwel weg te snijden of iedergeval inzage te krijgen in het reilen en zeilen van de FED? Zo ja dan hoor ik het graag.
Je hebt je antwoord, hoe zit het met mijn antwoord? Wat willen Romney/Obama doen aan de huidige economie?quote:
De enige garantie die je in het leven hebt is dat je dood gaat. Maar nogmaals RP heb ik nog maar op weinig leugens kunnen betrappen in tegenstelling tot de rest. Hij word tenminste niet naar voren geschoven door de grote banken in tegenstelling tot de rest.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:59 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Ik zal jou er toch niet van kunnen overtuigen dat er geen enkele garantie is dat Paul het veel beter zal doen. Maar niet in kunnen zien dat er mensen zijn die liever niet op jouw kandidaat stemmen en er dus maar vanuit gaan dat er wel sprake moet zijn van grootschalige fraude.. niet sterk. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom je niet op Paul zou willen stemmen.
Die denken niet een messiaanse oplossing te hebben voor de problematiek.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:02 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je hebt je antwoord, hoe zit het met mijn antwoord? Wat willen Romney/Obama doen aan de huidige economie?
Het zijn niet mijn woorden, maar die van Paul. Hij staat te roepen dat hij af wil van een overheid die de burgers opsluit dus ik ga er van uit dat hij het meent. Zo niet dan is hij een huichelaar.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Paul is maar zeer selectief voor vrijheid. Ja als je een blanke, christelijke, conservatieve, welvarende heteroman bent, dan is hij voor vrijheid. Wijk je echter daar van af dan is hij vooral voor allerlei beperkingen van je vrijheid.
Het is een politicus, dat is hun natuurquote:Op maandag 7 mei 2012 14:12 schreef gembird het volgende:
Hij staat te roepen dat hij af wil van een overheid die de burgers opsluit dus ik ga er van uit dat hij het meent. Zo niet dan is hij een huichelaar.
In tegenstelling tot de rest is hij ook de enige die social security wil afschaffen, is hij ook de enige die alle terrorismebestrijding wil minimaliseren, is hij ook de enige die het land radicaal wil omgooien en het daarmee mogelijk in grote onzekerheid zou storten, is hij ook de enige die een wat twijfelachtige geschiedenis heeft met nieuwsbrieven of de Civil Rights Act van 1964.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:04 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De enige garantie die je in het leven hebt is dat je dood gaat. Maar nogmaals RP heb ik nog maar op weinig leugens kunnen betrappen in tegenstelling tot de rest. Hij word tenminste niet naar voren geschoven door de grote banken in tegenstelling tot de rest.
Ik ben het niet met alle opvattingen van hem eens, nog een puntje wat ik minder vind is dat hij het departement van onderwijs wil afschaffen, een slechte zaak in mijn ogen. En die civil rights act is wel wat minder maar in principe geeft de grondwet ook daar bescherming aan, het is maar net hoe je het interpeteert.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:32 schreef noruas_ het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de rest is hij ook de enige die social security wil afschaffen, is hij ook de enige die alle terrorismebestrijding wil minimaliseren, is hij ook de enige die het land radicaal wil omgooien en het daarmee mogelijk in grote onzekerheid zou storten, is hij ook de enige die een wat twijfelachtige geschiedenis heeft met nieuwsbrieven of de Civil Rights Act van 1964.
Ik snap je punt heel goed, alleen vind ik de afweging toch duidelijk in het kamp van RP vallen omdat hij wel voor het volk en door het volk is. Als je word gesteund door bijvoorbeeld Goldman&Sachs dan geeft dat toch geen enkele garantie dat zo`n kandidaat de belangen van het volk voorop stelt. Het doet juist precies het tegenovergestelde, waarom zouden ze anders geld geven aan Romney/Obama. Het is niet dat die bedrijven dat doen omdat het zulke goede instellingen zijn die begaan zijn met het lot van de gewone man.quote:En dat zijn allemaal redenen waarom een Amerikaan eventueel misschien niet op Ron Paul zou willen stemmen. Snap je mijn punt? Mensen, en zeker mensen aan de andere kant van de oceaan, hebben andere afwegingen dan jij. Dat hoef je niet te begrijpen (duidelijk begrijp je het niet), maar dat maakt nog niet dat er het onrealistische scenario van grootschalige fraude aan de gang is.
Ik hoor graag de oplossingen of tenminste een realistische filosofie dat ook een redelijke kans van slagen heeft van de andere kandidaten.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die denken niet een messiaanse oplossing te hebben voor de problematiek.
Ze hebben hun programma''s. Daar valt genoeg van te zeggen maar ze zijn redelijk realistisch en uitvoerbaar. in tegenstelling tot dat van bijvoorbeeld een Ron Paul. Dus waar zit je punt precies?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:24 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik hoor graag de oplossingen of tenminste een realistische filosofie dat ook een redelijke kans van slagen heeft van de andere kandidaten.
Romney komt niet verder dan verlaag de belastingen voor de rijken en schaf een aantal afdelingen af waaronder de EPA. En Obama vind juist dat de belastingen op de rijken omhoog moeten en gaat er van uit dat met regulering er vanzelf banen worden gecreeerd. Kortom nogal holle nietszeggende en al geprobeerde retoriek is dat waar niemand wat mee kan. Als er een probleem is dan moet je die bij de wortel aanpakken. Eigenlijk staat RP voor een frisse nieuwe start en teruggaan naar hoe Amerika eigenlijk bedoelt is.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben hun programma''s. Daar valt genoeg van te zeggen maar ze zijn redelijk realistisch en uitvoerbaar. in tegenstelling tot dat van bijvoorbeeld een Ron Paul. Dus waar zit je punt precies?
Ik ben echt blij als de convention voorbij is. Kunnen we het eindelijk over Romney vs. Obama hebben (wat we al maanden weten).quote:Op maandag 7 mei 2012 16:25 schreef kingmob het volgende:
We kunnen dit wederom tot het Ron paul topic omdopen zo te zien
Sorry, het blijft vermakelijkquote:Op maandag 7 mei 2012 16:28 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik ben echt blij als de convention voorbij is. Kunnen we het eindelijk over Romney vs. Obama hebben (wat we al maanden weten).
Hoewel ik denk dat zelfs na de convention de Paul supporters nog steeds denken dat hij kans maakt.
zo hoeft het niet te werken. Paul hoopt op een brokered convention, waarna na de first ballot het weer een open race is. 'a floor fight' zoals ze het wel noemen....en dan kan de underdog winnen...quote:Op maandag 7 mei 2012 16:31 schreef Tchock het volgende:
Ron Paul kan toch helemaal niet meer winnen?Er zijn 1144 delegates nodig. Ron Paul heeft er 94. Er zijn er nog 948. 94+948=1050
bron
edit: Oh wacht, die van Santorum en Gingrich worden natuurlijk herverveeld. Neemt u mij niet kwalijk
Hooo wacht. Wat?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:34 schreef Homey het volgende:
[..]
zo hoeft het niet te werken. Paul hoopt op een brokered convention, waarna na de first ballot het weer een open race is. 'a floor fight' zoals ze het wel noemen....en dan kan de underdog winnen...
klassiek geval hiervan gebeurde in 1920
De plannen van Obama en Romney zijn enkel uit te voeren mits de geldpers maar die flappen blijft printen. De kinderen van later mogen de schulden wel wegwerken. Het is maar wat je realisme noemt.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben hun programma''s. Daar valt genoeg van te zeggen maar ze zijn redelijk realistisch en uitvoerbaar. in tegenstelling tot dat van bijvoorbeeld een Ron Paul. Dus waar zit je punt precies?
Yep, kleine kans hoor dat het gebeurt maar het is de enige kans waarop Paul kan winnen. Google maar eens op 'brokered convention'.quote:
Kan allang toch? Maar het topic valt vaak een beetje stil als het niet over Paul gaat. De verkiezingen zijn ook nog ver..quote:Op maandag 7 mei 2012 16:28 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik ben echt blij als de convention voorbij is. Kunnen we het eindelijk over Romney vs. Obama hebben (wat we al maanden weten).
Hoewel ik denk dat zelfs na de convention de Paul supporters nog steeds denken dat hij kans maakt.
het is een teken van een enorm verdeeld en gepolariseerd politiek landschap.....quote:Op maandag 7 mei 2012 16:46 schreef MilaNL het volgende:
Moet ik zo'n brokered convention eigenlijk als een grote knokpartij zien?
Ik denk dat er met betrekking tot andere kandidaten net zo hard fraude en manipulatie plaatsvind, maar omdat de Ron Paul fans het hardste schreeuwen op internet lijkt het dat de pijlen allemaal op Ron Paul zijn gericht. Was het maar zo simpel.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef PKRChamp het volgende:
Ze maken het de Paul supporters wel erg moeilijk he met al die pogingen tot fraude en regelrechte manipulatie.
Het is het laatste beetje hoop waar Ron Paul fans zich aan vast hebben geankerd. En de Ron Paul fans kennende, zullen ze inderdaad tot het bittere einde met handboeien om de "brokered convention" boom geketend blijven zitten. En het op youtube posten.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:39 schreef noruas_ het volgende:
Een brokered convention is sinds Santorum gestopt is allang niet meer realistisch. De enigen die daar nog in geloven zijn hardcore Paul-optimisten. Volgens mij gelooft zelfs Paul zelf daar niet eens in..
Nee, het is eigenlijk over en uit voor Ron Paul.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:10 schreef noruas_ het volgende:
Klopt, al lijkt het me stug dat Paul er op z'n 80e nog zin in heeft, hij is ook al niet meer verkiesbaar als congreslid dit jaar.
Oh vertel?quote:Op maandag 7 mei 2012 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Paul is maar zeer selectief voor vrijheid. Ja als je een blanke, christelijke, conservatieve, welvarende heteroman bent, dan is hij voor vrijheid. Wijk je echter daar van af dan is hij vooral voor allerlei beperkingen van je vrijheid.
Eigenlijk net zo eng als de Clinton of Bush dynastie. Dat erfopvolgen.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar zijn zoon Rand Paul zit nog in de politiek, dus we zullen nog wel wat uit die hoek horen de komende jaren.
Jij kletst echt uit je nek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is hier al 24 delen uitgebreid besproken maar de fanboys zijn enkel goed met oogkleppen
Als president ontpopt Paul als de alien die het Roswell incident heeft overleefd en stiekem werkt voor de NWO om verdeeldheid te zaaien. Blijkt dat hij degene was die opdracht gaf voor chemtrails en HAARP; hij was de geheime tweede schutter van de moord op Kennedy; en heeft explosieven gebruikt om de WTC op te blazen.quote:
Het zou wel passen bij z''n aanhangersquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Als president ontpopt Paul als de alien die het Roswell incident heeft overleefd en stiekem werkt voor de NWO om verdeeldheid te zaaien. Blijkt dat hij degene was die opdracht gaf voor chemtrails en HAARP; hij was de geheime tweede schutter van de moord op Kennedy; en heeft explosieven gebruikt om de WTC op te blazen.
Muhahaha
Juist dit soort dingen laat mij geloven dat er in het geval RP fraude meer de regel dan uitzondering is.quote:
Vind ik ook, had in mijn ogen eigenlijk niet als een Libertariër campagne moeten voeren. En hij heeft zijn uitstraling niet echt mee, vind hem echt een realistische en positieve indruk maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:40 schreef Homey het volgende:
Gary Johnson is ook een interessante kandidaat, van de Libertarian party.
Interessant maar volstrekt kansloos uiteraard, net als de kandidaten van de groenen, socialisten etcquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:40 schreef Homey het volgende:
Gary Johnson is ook een interessante kandidaat, van de Libertarian party.
Ron Paul is een buitenechtelijke zoon van prins Berhard die, zoals we allemaal weten, aan de wieg stond van de Bilderbergers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Als president ontpopt Paul als de alien die het Roswell incident heeft overleefd en stiekem werkt voor de NWO om verdeeldheid te zaaien. Blijkt dat hij degene was die opdracht gaf voor chemtrails en HAARP; hij was de geheime tweede schutter van de moord op Kennedy; en heeft explosieven gebruikt om de WTC op te blazen.
Muhahaha
Prima om inhoudelijk over Paul te lullen, maar kap toch eens met dat complotdenken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:34 schreef PKRChamp het volgende:
We kunnen het natuurlijk ook over Romney/ Obama hebben maar dan zijn we gauw uitgeluld.
Als de mens daar mee zou stoppen en alles voor zoete koek zou slikken wat de media voorkauwt dan kunnen we net zo goed stoppen met democratie. Er moet altijd ruimte zijn voor andere opvattingen en interpretaties, wat is anders het punt van een discussie?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima om inhoudelijk over Paul te lullen, maar kap toch eens met dat complotdenken.
Man, er wordt vrijwel geen bewijs geleverd. Enkel schreeuwerige YouTube-filmpjes. En dat je niet alles moet slikken, is evident. Maar overdrijf niet zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:00 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als de mens daar mee zou stoppen en alles voor zoete koek zou slikken wat de media voorkauwt dan kunnen we net zo goed stoppen met democratie. Er moet altijd ruimte zijn voor andere opvattingen en interpretaties, wat is anders het punt van een discussie?
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat de verkiezingen eerlijk verlopen vooral omdat door zith nog word aangetoond dat men het niet zo nauw neemt met de democratie. Waarom zou ik dan geloven dat de boel wel eerlijk verloopt?
Je hebt natuurlijk een verschil tussen kritisch denken en complotdenken. Om even voor mezelf te spreken, jij zit in die laatste hoek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:00 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als de mens daar mee zou stoppen en alles voor zoete koek zou slikken wat de media voorkauwt dan kunnen we net zo goed stoppen met democratie. Er moet altijd ruimte zijn voor andere opvattingen en interpretaties, wat is anders het punt van een discussie?
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat de verkiezingen eerlijk verlopen vooral omdat door zith nog word aangetoond dat men het niet zo nauw neemt met de democratie. Waarom zou ik dan geloven dat de boel wel eerlijk verloopt?
Het is maar net hoe je het ziet, een mooi voorbeeldje is de EU. We hebben alleen gehoord dat het een handelsunie zou blijven enz... Anno 2012 heeft Brussel ontzettend veel macht en is het Europees beleid boven het nationaal beleid komen te staan en Brussel krijgt steeds meer macht. Daar waren geen bewijzen voor maar wel aanwijzingen voor dat het eventueel deze kant op zou kunnen gaan. Niemand maakte er een probleem van en Nederland werd voor van alles en nog wat uitgemaakt toen we nee hadden gestemd. Vervolgens is het er toch doorgedrukt zonder dat het volk er wat over te zeggen kreeg en zitten we nu vast aan een bureaucratische en ondemocratische EU wat Nederland miljarden Euro`s kost.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man, er wordt vrijwel geen bewijs geleverd. Enkel schreeuwerige YouTube-filmpjes. En dat je niet alles moet slikken, is evident. Maar overdrijf niet zo.
Hoe kom je erbij dat men ons heeft voorgehouden dat de EU beperkt zou blijven tot handel. Het gros van de Europese politici heeft er geen geheim van gemaakt dat verdere Europese integratie een doel op zichzelf was. Er is dus geen sprake van liegen en bedriegen. Jij moet gewoon wat beter opletten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het ziet, een mooi voorbeeldje is de EU. We hebben alleen gehoord dat het een handelsunie zou blijven enz... Anno 2012 heeft Brussel ontzettend veel macht en is het Europees beleid boven het nationaal beleid komen te staan en Brussel krijgt steeds meer macht. Daar waren geen bewijzen voor maar wel aanwijzingen voor dat het eventueel deze kant op zou kunnen gaan. Niemand maakte er een probleem van en Nederland werd voor van alles en nog wat uitgemaakt toen we nee hadden gestemd. Vervolgens is het er toch doorgedrukt zonder dat het volk er wat over te zeggen kreeg en zitten we nu vast aan een bureaucratische en ondemocratische EU wat Nederland miljarden Euro`s kost.
De mensen die daar voor waarschuwden werden ook voor gek verklaart en er werd toen ook gezegd het is alleen maar gebasseerd op de onderbuik etc...
Dit is ongeveer hetzelfde, de aanwijzingen zijn er dat er fraude word gepleegd maar omdat de media er niet vol op duikt blijft het bij "complotdenken" waardoor het onderwerp direct dood word gemaakt. En wanneer we er achter komen dat het inderdaad niet klopte kun je er weer niets meer tegen doen. Dus vandaar laat mij lekker sceptisch zijn en lekker "complotdenken" en de tijd zal leren wie er gelijk heeft of wie niet.
Het is echt fact-free politics wat PKR hier bedrijft.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat men ons heeft voorgehouden dat de EU beperkt zou blijven tot handel. Het gros van de Europese politici heeft er geen geheim van gemaakt dat verdere Europese integratie een doel op zichzelf was. Er is dus geen sprake van liegen en bedriegen. Jij moet gewoon wat beter opletten.
Dat is helemaal niet waar, men wou slechts de handel tussen de Europese landen makkelijker en intensiever maken. Men heeft het nooit gehad over het feit dat we een politieke unie zouden vormen, als men dat van te voren duidelijk had gemaakt dan was heel de EU nooit van de grond gekomen. Men heeft het volk keihard genept en dat alles op een zeer ondemocratische wijze die blijkbaar tot op de dag van vandaag niet ter discussie staat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat men ons heeft voorgehouden dat de EU beperkt zou blijven tot handel. Het gros van de Europese politici heeft er geen geheim van gemaakt dat verdere Europese integratie een doel op zichzelf was. Er is dus geen sprake van liegen en bedriegen. Jij moet gewoon wat beter opletten.
Het keiharde nee is ook een prachtig voorbeeld van de Eurofilie, serieus waar haal je het vandaan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef thettes het volgende:
[..]
Het is echt fact-free politics wat PKR hier bedrijft.
Dan hadden mensen maar anders moeten stemmen is uiteindelijk toch de conclusie die ik zou trekken. Maar tot ca. 2000 is er, óók onder burgers, juist sprake van flinke eurofilie geweest.
Gelulquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar, men wou slechts de handel tussen de Europese landen makkelijker en intensiever maken. Men heeft het nooit gehad over het feit dat we een politieke unie zouden vormen, als men dat van te voren duidelijk had gemaakt dan was heel de EU nooit van de grond gekomen. Men heeft het volk keihard genept en dat alles op een zeer ondemocratische wijze die blijkbaar tot op de dag van vandaag niet ter discussie staat.
Allereerst is er helemaal geen sprake van een politieke unie (dat is overigens ook een van de redenen dat het oplossen van de crisis zoveel moeite kost). Maar verder is het gewoon onzin wat je schrijft. Bij de oprichting van de EGKS, werden door Europese leiders al vergezichten geschapen van een verenigd Europa. Nederlandse partijen waren indertijd zelfs verklaard voorstander van het afstaan van soevereiniteit. Dat stond nota bene te lezen in de partijprogramma's. Men durfde hardop te dromen van een verenigd continent.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar, men wou slechts de handel tussen de Europese landen makkelijker en intensiever maken. Men heeft het nooit gehad over het feit dat we een politieke unie zouden vormen, als men dat van te voren duidelijk had gemaakt dan was heel de EU nooit van de grond gekomen. Men heeft het volk keihard genept en dat alles op een zeer ondemocratische wijze die blijkbaar tot op de dag van vandaag niet ter discussie staat.
Dat mag je vinden, maar het doet niets af aan het feit dat 1. het volk niet gevraagd is om de Euro en 2. Toen we eindelijk inspraak kregen toen werd het pijnlijk duidelijk wat het volk nou echt wou wat vervolgens keihard is genegeerd en alsnog doorgedrukt is.quote:
Dat klopt: de EU voert dan ook een heimelijke campagne jegens Ron Paul.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het ziet, een mooi voorbeeldje is de EU. We hebben alleen gehoord dat het een handelsunie zou blijven enz... Anno 2012 heeft Brussel ontzettend veel macht en is het Europees beleid boven het nationaal beleid komen te staan en Brussel krijgt steeds meer macht. Daar waren geen bewijzen voor maar wel aanwijzingen voor dat het eventueel deze kant op zou kunnen gaan. Niemand maakte er een probleem van en Nederland werd voor van alles en nog wat uitgemaakt toen we nee hadden gestemd. Vervolgens is het er toch doorgedrukt zonder dat het volk er wat over te zeggen kreeg en zitten we nu vast aan een bureaucratische en ondemocratische EU wat Nederland miljarden Euro`s kost.
De mensen die daar voor waarschuwden werden ook voor gek verklaart en er werd toen ook gezegd het is alleen maar gebasseerd op de onderbuik etc...
Dit is ongeveer hetzelfde, de aanwijzingen zijn er dat er fraude word gepleegd maar omdat de media er niet vol op duikt blijft het bij "complotdenken" waardoor het onderwerp direct dood word gemaakt. En wanneer we er achter komen dat het inderdaad niet klopte kun je er weer niets meer tegen doen. Dus vandaar laat mij lekker sceptisch zijn en lekker "complotdenken" en de tijd zal leren wie er gelijk heeft of wie niet.
Stond het echt ter discussie? Niet bepaald, men heeft in die tijd mensen nauwelijks geinformeerd en echt goed uitgelegd wat het nu echt betekent. Als we allemaal zo graag de Euro wilden hebben en een politieke unie waarom dan nee met dat referendum?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
En als je VVD, D66 of PvdA stemt, dan weet je gewoon dat je je goedkeuring heeft aan een pro-Europese koers.
Nogmaals, er is helemaal geen politieke Unie. Of de Euro wel of niet hadden moeten worden ingevoerd, is een andere discussie, maar als kiezer wist je dat die munt in de pijplijn zat. Je wist welke partijen zich achter de munt schaarden. En natuurlijk vind je dat een referendum plaats had moeten vinden. Maar waarom wel een referendum over de Euro, maar niet over elk willekeurig ander onderwerp? Of ben je juist voorstander van dat laatste? Dat mag, maar dat maakt een land praktisch onbestuurbaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Stond het echt ter discussie? Niet bepaald, men heeft in die tijd mensen nauwelijks geinformeerd en echt goed uitgelegd wat het nu echt betekent. Als we allemaal zo graag de Euro wilden hebben en een politieke unie waarom dan nee met dat referendum?
Het is pure oplichterij en dan kun je wel vanalles er bij halen maar er valt geen speld tussen te krijgen, de democratie is/was toen gewoon de nek omgedraait omdat de Europropaganda niet werkte.
Een referendum over zulke ingrijpende beslissingen vind ik wel op z`n plaats. En die politieke unie is hard op weg om werkelijkheid te worden al zou ik niet weten waar dat goed voor is en of we er om worden gevraagd en we fatsoenlijk op de hoogte worden gesteld. Ik kan het antwoord wel raden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, er is helemaal geen politieke Unie. Of de Euro wel of niet hadden moeten worden ingevoerd, is een andere discussie, maar als kiezer wist je dat die munt in de pijplijn zat. Je wist welke partijen zich achter de munt schaarden. En natuurlijk vind je dat een referendum plaats had moeten vinden. Maar waarom wel een referendum over de Euro, maar niet over elk willekeurig ander onderwerp? Of ben je juist voorstander van dat laatste? Dat mag, maar dat maakt een land praktisch onbestuurbaar.
Wanneer was het referendum ook alweer?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het keiharde nee is ook een prachtig voorbeeld van de Eurofilie, serieus waar haal je het vandaan?
Ongelooflijk, wat een domheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het keiharde nee is ook een prachtig voorbeeld van de Eurofilie, serieus waar haal je het vandaan?
Dat doet er toch niet toe, je wilt mij toch niet gaan vertellen dat het echt om die documenten ging? Het was meer een algehele nee tegen heel de Unie weliswaar gevoed door de onderbuik maar achteraf gezien ook wel zeer terecht. Er waren toen al vaker klachten van burgers over de Euro die varieerde van alles is zo duur geworden, de koopkracht gaat achteruit tot aan het geld is lelijk en pure gevoelens van heimwee. Het was niet alleen een stem tegen de "grondwet" maar ook tegen de Euro en de unie. Dat de politici dat van elkaar willen loskoppelen kan ik ook niets aan doen, vandaar ook dat men het heeft doorgedrukt de heren politici wisten wel wat goed voor ons was.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:51 schreef thettes het volgende:
[..]
Wanneer was het referendum ook alweer?
Eerst lezen dan schrijven.
Of een politieke Unie werkelijkheid wordt op korte termijn, valt nog te bezien. Maar voor den zoveelste maal; verdere Europese integratie mag voor een beetje nieuwsvolger geen verrassing heten. Dat jij blijkbaar hoogst verbaasd door de koers van Brussel, ligt vooral aan jezelf. Daarbij kennen wij een representatieve democratie. Wij worden vertegenwoordigd door de politici in de Tweede Kamer. Als hetgeen de Kamer besluit je niet bevalt, dan moet je op een andere partij stemmen. En als die dan nog niet de grootste wordt en de pro-Europese koers wordt voortgezet, dan heb je pech.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Een referendum over zulke ingrijpende beslissingen vind ik wel op z`n plaats. En die politieke unie is hard op weg om werkelijkheid te worden al zou ik niet weten waar dat goed voor is en of we er om worden gevraagd en we fatsoenlijk op de hoogte worden gesteld. Ik kan het antwoord wel raden.
Hoe rijm je dan die grote nee in het referendum? Volgens jou retoriek zou er dus van verdere Europese integratie geen sprake kunnen zijn aangezien het standpunt van het volk pijnlijk duidelijk werd met dat resultaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of een politieke Unie werkelijkheid wordt op korte termijn, valt nog te bezien. Maar voor den zoveelste maal; verdere Europese integratie mag voor een beetje nieuwsvolger geen verrassing heten. Dat jij blijkbaar hoogst verbaasd door de koers van Brussel, ligt vooral aan jezelf. Daarbij kennen wij een representatieve democratie. Wij worden vertegenwoordigd door de politici in de Tweede Kamer. Als hetgeen de Kamer besluit je niet bevalt, dan moet je op een andere partij stemmen. En als die dan nog niet de grootste wordt en de pro-Europese koers wordt voortgezet, dan heb je pech.
Ik beweer nergens dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders per se voorstander is van verdere Europese integratie. Ik wijs er slechts op dat wanneer je bijvoorbeeld VVD of D66 stemt, je niet raar moet staan te kijken wanneer die een pro-Europese koers varen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:02 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoe rijm je dan die grote nee in het referendum? Volgens jou retoriek zou er dus van verdere Europese integratie geen sprake kunnen zijn aangezien het standpunt van het volk pijnlijk duidelijk werd met dat resultaat.
wonderbaarlijk hoe de volkskrant artikel maakt door domweg zonder bronvermelding een engels artikel te vertalen..quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:06 schreef 99.999 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-op-bajesklant.dhtml
En ook in het artikel nog een keer. Die zullen het misschien wel van Huffington Post hebben overgenomen.quote:Door: Martine Steenvoort − 09/05/12, 07:45 − bron: AP
Blijkbaar stemde men op een gevangene door dit incident:quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:12 schreef RM-rf het volgende:
het originele artikel komt van de Huffington Post http://www.huffingtonpost(...)s-obama-s-opponents/, de VK vertaald het bijna 1-op-1
Het is me alleen niet duidelijk of ze nou vonden dat Obama te weinig heeft gedaan tegen de kolenindustrie of dat ze willen dat de kolenindustrie maar kan doen wat ze willen. Wel een behoorlijk trieste situatie daar met machtige kolenbedrijven die veiligheidsregels aan hun laars lappen, chemicaliën in rivieren dumpen en vervolgens geld en invloed gebruiken om conservatieve rechters aan te stellen die voor je gaan pleiten.quote:Obama's energy policies and the Environmental Protection Agency's handling of mining-related permits have incurred the wrath of West Virginia's coal industry.
quote:Coal mining is a dangerous business. But it shouldn't have to be deadly. The explosion that killed at least 25 miners in Montcoal, West Virginia on Monday happened in the Upper Big Branch mine. Federal regulators have fined the mine's owner, Massey Energy, nearly $400,000 over the past year for "repeated" and "serious" safety violations relating to its plan for venting of toxic methane gas. ("The violations also cover failing to follow the plan, allowing combustible coal dust to pile up, and having improper firefighting equipment," the Associated Press reported.) A buildup of methane or coal dust—the exact problems the regulators warned about—is the suspected culprit in Monday's explosion. Meanwhile, as the Washington Independent's Aaron Weiner has noted, Massey's website is citing "another record setting year for safety."
You would think that repeated warnings about major safety violations would be enough to convince Massey to fix potentially fatal problems in its mine. But the company has a lot of other things on its plate: ignoring environmental regulations, for example. My colleague Andy Kroll mentioned Massey's environmental record in an article last month:
Between 2000 and 2006, Massey violated the Clean Water Act more than 4,500 times by dumping sediment and leftover mining waste into rivers in Kentucky and West Virginia, the EPA said in 2008. (Environmental groups say the EPA's tally is a lowball figure; they estimate that the true number of violations is more than 12,000.) As a result of these breaches of the law, the company agreed to pay the EPA a $20 million settlement.
Massey's CEO, Don Blankenship, is a real piece of work. The country's highest-paid coal executive, Blankenship is on the board of the US Chamber of Commerce and loves to slam "greeniacs" for believing in things like climate change. He first earned national noteriety in 2004 when he spent some $3 million to defeat Warren McGraw, a liberal incumbent justice on West Virginia's highest court. Brent Benjamin, who beat McGraw, ruled in favor of Massey in a $50 million breach-of-contract lawsuit. The US Supreme Court later ruled Benjamin should have recused himself from the case. (The battle was so fiercely fought that it inspired a John Grisham novel, The Appeal.)
Rep. Nick Rahall (D-W.Va.), who represents the part of West Virginia where Monday's accident occured, has said that, "Don Blankenship would actually be less powerful if he were in elected office.... He would be twice as accountable and half as feared." Rahall's Republican challenger, Spike Maynard, also used to be on West Virginia's high court—but lost a reelection fight in 2008 after photos surfaced of him lunching with Blankenship on the French Riviera.
In de journalistiek is copy-paste een veelgebezigde handeling op het toetsenbord.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wonderbaarlijk hoe de volkskrant artikel maakt door domweg zonder bronvermelding een engels artikel te vertalen..
het originele artikel komt van de Huffington Post http://www.huffingtonpost(...)s-obama-s-opponents/, de VK vertaald het bijna 1-op-1 (maar laat ook een hoop weg zoals bv persoonlijke quotes), zonder enige verdere bronvermelding
(het is me al vaker opgevallen rond de berichtgeving van de Amerikaanse verkiezingen dat de Volkskrant dit graag doet; die journalist za het wel druk hebben)
Ik dacht dat de Huffington Post in feite zelf ook zijn berichten van overal een beetje verzamelde?quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wonderbaarlijk hoe de volkskrant artikel maakt door domweg zonder bronvermelding een engels artikel te vertalen..
het originele artikel komt van de Huffington Post http://www.huffingtonpost(...)s-obama-s-opponents/, de VK vertaald het bijna 1-op-1 (maar laat ook een hoop weg zoals bv persoonlijke quotes), zonder enige verdere bronvermelding
(het is me al vaker opgevallen rond de berichtgeving van de Amerikaanse verkiezingen dat de Volkskrant dit graag doet; die journalist za het wel druk hebben)
Valt me behoorlijk mee.quote:Polls in 2012
A May 2012 Gallup Poll showed plurality support for same-sex marriage nationwide, with 50% in favor and 48% opposed.[14]
An April 2012 poll conducted by Pew Research Center showed support for same-sex marriage at 47%, while opposition reached an all-time low of 43%.[15]
A March 2012 survey by the Public Religion Research Institute found that 52% of Americans supported allowing same-sex couples to legally marry, while 44% were opposed.[16]
A NBC News/Wall Street Journal poll conducted from February 29 - March 3, 2012 found that 49% of American adults supported allowing same-sex couples to legally marry, with 40% opposed.[17]
De Democratische Conventie is dit jaar in North Carolina en die hebben eerder deze week het homohuwelijk expliciet verboden. Dat roept natuurlijk reacties op en Obama is een hoek gedreven waar hij echt wel moest reageren (daar was men ook op voorbereid, gezien de uitspraken van o.a. Biden vorige week).quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:14 schreef Premium_Quality het volgende:
Geweldig natuurlijk, maar gaat dit Obama niet een hoop stemmen kosten?
[..]
Valt me behoorlijk mee.
Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:51 schreef Niox het volgende:
Obama steunt homohuwelijk. Mochten er nog Republikeinse SuperPACs zonder genoeg onderwerpen voor hun attack ads zijn geweest dan is dat nu ook weer opgelost.
Fox, fair & balanced zoals altijd:
[ afbeelding ]
Even ter verdediging, het wordt als aanval op 'the sanctitiy of marriage' gezien. Verder zijn het een stel idioten jaquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen?![]()
Er komen dan juist meer huwelijken.
Fox.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al die dorpjes met Nederlandse namen liggen vaak ook in the middle of nowhere in 'red states'.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:41 schreef Yakamoz het volgende:
Off-topic: het valt me vaak op dat veel Amerikanen van 'Dutch Descent" de meest enge, oerconservatieve lui zijn.
Kunnen ze dat daar wel uitspreken?quote:
Ik heb nog nooit PvdA gestemd. In Nederland stemde ik meestal D'66. (En een enkele keer CDA omdat mijn pa verkiesbaar was als raadslid). Desalniettemin vond ik Kok trouwens een prima premier, maar ik lig beter bij D'66.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:12 schreef Senor__Chang het volgende:
Maartena, jij stemt toch PvdA in NL? Waarom dan nog twijfelen tussen Obama of Romney?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:55 schreef maartena het volgende:
Eindelijk een President die zijn bek open durft te trekken over het homohuwelijk.
En Fox News noemt het dan een "war on marriage". Rare jongens, die Republikeinen....
Dit bezegeld mijn stem trouwens definitief. Ik stem Obama in November.
Een Amerikaanse president die voor het homohuwelijk is kunnen we in Nederland alleen maar toejuichen toch? Of is Paul soms tegen?quote:
Dus gaat de kerk het beslissen en wordt het in de praktijk onmogelijk. Weer een bevolkingsgroep op een 'nette manier' gediscrimineerd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef popolon het volgende:
Hij zal 't persoonlijk niet prefereren denk ik maar persoonlijke mening is niet zo belangrijk, de overheid moet er sowieso niets mee te maken hebben.
Je vindt discriminatie dus prima, wanneer het niet door de overheid gebeurt? Je bent dus ook tegen de Civil Rights Act uit 1968?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef popolon het volgende:
Nee, de kerk moet er ook niets mee te maken hebben.
Het huwelijk moet iets worden zonder enige juridische of symbolische waarde?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef popolon het volgende:
Dat zou wel het meest eenvoudig zijn. Mensen hangen hun eigen 'symbolische' waarde aan het huwelijk. Dat hoeft een kerk of overheid niet voor te schrijven.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het huwelijk moet iets worden zonder enige juridische of symbolische waarde?
Wat is er precies "quote:
Het Nederlandse systeem is wat dat betreft eigenlijk ideaal. Er is een legale stap die het huwelijk wettelijk bezegeld, door "voor de wet" te trouwen, en verder mag je dan zelf uitmaken hoe je trouwt, of je dat religieus doet of niet, etc....quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:54 schreef popolon het volgende:
Dat zou wel het meest eenvoudig zijn. Mensen hangen hun eigen 'symbolische' waarde aan het huwelijk. Dat hoeft een kerk of overheid niet voor te schrijven.
Je kunt wat juridische dingen op papier zetten maar niet of het nou wel of geen homohuwelijk mag zijn.
Tja, zo waren er staten in de jaren 60 die geheel legaal een huwelijk tussen een blanke en een zwarte konden verbieden. Dit is eigenlijk weinig anders.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef popolon het volgende:
Hij zal 't persoonlijk niet prefereren denk ik maar persoonlijke mening is niet zo belangrijk, de overheid moet er sowieso niets mee te maken hebben.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, zo waren er staten in de jaren 60 die geheel legaal een huwelijk tussen een blanke en een zwarte konden verbieden. Dit is eigenlijk weinig anders.
Als bovenstaande je doel is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef waht het volgende:
Ron Paul lijkt me vooralsnog de beste kandidaat.
Eerst de staatsschuld verdubbelen met allerlei 'stimulus' maatregelen en dan een grote bek trekken.quote:WASHINGTON - Europa heeft verzuimd aan het begin van deze recessie de noodzakelijke stappen te nemen die de Verenigde Staten wel namen.
Foto: ANP
Dat zei president Barack Obama donderdag tijdens een evenement voor fondsenwerving in Seattle.
Daardoor heeft Europa het volgens hem nu nog steeds zo zwaar. De crisis in Europa brengt de economische groei in de Verenigde Staten in gevaar, aldus Obama
Tsja, als de GOP bezuinigingsmaatregelen tegenhoudt...quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst de staatsschuld verdubbelen met allerlei 'stimulus' maatregelen en dan een grote bek trekken.![]()
Romney moet echt de staatsschuld onder de aandacht brengen.
Ja, en zijn plannen om die nog verder te laten stijgen zeker?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst de staatsschuld verdubbelen met allerlei 'stimulus' maatregelen en dan een grote bek trekken.![]()
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's? Dat is juist waar we de overheid voor hebben bedacht. Die oefent in naam van het volk macht uit. Als dat niet perfect werkt dan kun je natuurlijk heel gemakkelijk de overheid afschaffen, maar dan zit je weer met de problemen waarvoor de overheid in de eerste plaats werd opgericht. Daarom moet je niet anti-overheid denken, maar anders-overheid. Daar kan ik het wél mee eens zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef popolon het volgende:
Paul is niet tegen, integendeel hij wil dat het land weer terug gaat naar de grondwet dus dat betekent dat het homohuwlijk in principe op een federaal niveau moet kunnen. Maar hij wil dat federaal helemaal niet vastleggen maar wil dat overlaten aan de staten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:06 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Een Amerikaanse president die voor het homohuwelijk is kunnen we in Nederland alleen maar toejuichen toch? Of is Paul soms tegen?
Geen enkele kerk kan dat doen omdat dat tegen het christelijke geloof is. Dus dat zal dan moeten gebeuren op het gemeente huis.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's? Dat is juist waar we de overheid voor hebben bedacht. Die oefent in naam van het volk macht uit. Als dat niet perfect werkt dan kun je natuurlijk heel gemakkelijk de overheid afschaffen, maar dan zit je weer met de problemen waarvoor de overheid in de eerste plaats werd opgericht. Daarom moet je niet anti-overheid denken, maar anders-overheid. Daar kan ik het wél mee eens zijn.
Dat kan prima zonder kerk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's?
Maak een contract op en verklaar jezelf getrouwd, met een groep mensen, met een vrouw, een man, whatever.quote:
Kerken hoeven geen huwelijken te sluiten. Je kunt hier ook gewoon naar het stadhuis (of rechtbank eigenlijk) en zonder wat voor religie dan ook trouwen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:33 schreef thettes het volgende:
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Even tussendoor een relletje met Bachmann
http://www.volkskrant.nl/(...)tionaliteit-af.dhtml
Je bent er van op de hoogte dat het leeuwendeel van de huidige staatschuld door Republikeinen, en dan met name Reagan en de twee Bushes?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Confetti het volgende:
Nee, de wetten omtrend huwelijk blijven op staatsniveau geregeld, althans het sluiten ervan. Wat wel kan, is nationale erkenning van homohuwelijken, bijvoorbeeld voor federale zaken als immigratie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Kan iemand me even verduidelijken op welke mate het federale hierop weegt? Stel dat Obama wint en de Democraten Huis en Senaat domineren.... kunnen zij het homohuwelijk in alle staten toelaten?
Of moeten zowel het federale niveau als de staat op zich akkoord gaan??
Ik zou Bill Clinton nog wel eens terug willen zien in het Witte huis.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef waht het volgende:
Ron Paul lijkt me vooralsnog de beste kandidaat.
Overigens is dat geld voor meer dan 80% alweer terug betaald door de autoindustrie.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:07 schreef Madame_Paon het volgende:
En geld pompen in o.a. de auto-industrie was ook gewoon noodzakelijk.
Soms is geld uitgeven juist beter voor de economie.
Zodat het in het overgrote deel van de staten onmogelijk zal zijn voor homo's om te trouwen en verboden op interraciale huwelijken weer ingevoerd gaan worden?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Paul is niet tegen, integendeel hij wil dat het land weer terug gaat naar de grondwet dus dat betekent dat het homohuwlijk in principe op een federaal niveau moet kunnen. Maar hij wil dat federaal helemaal niet vastleggen maar wil dat overlaten aan de staten.
Leuke libertarische prietpraat maar in de praktijk buitengewoon onhandig als we bijvoorbeeld kijken naar het erkennen van kinderen of erfkwesties.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maak een contract op en verklaar jezelf getrouwd, met een groep mensen, met een vrouw, een man, whatever.
Inderdaad, volgens mij is het gewoon onderdeel van een beschaafd land om zoiets fatsoenlijk te regelenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, de wetten omtrend huwelijk blijven op staatsniveau geregeld, althans het sluiten ervan. Wat wel kan, is nationale erkenning van homohuwelijken, bijvoorbeeld voor federale zaken als immigratie.
Waarom kunnen popolon en ik bijvoorbeeld WEL het land binnen komen..... alleen omdat we toevallig een vrouw trouwen? Waarom zouden internationale liefdes tussen twee van hetzelfde geslacht niet dezelfde rechten kunnen hebben?
Verder kun je federaal vastleggen dat homohuwelijken erkend moeten worden in staten in alle 50 staten, ook in de staten waar het sluiten van homohuwelijken verboden is.
Dat zou dan via een constitutional amendment moeten gaan. Daarom moeten alle staten zich aan houden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens mij is het gewoon onderdeel van een beschaafd land om zoiets fatsoenlijk te regelen.
Nee hoor, er hoeft geen extra wijziging van de grondwet te komen om gelijkgeslachtelijke huwelijken te erkennen, omdat juist negens in de amerikaanse grondwet het huwelijk gedefinieerd is als enkel tussen een man en vrouw mogelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat zou dan via een constitutional amendment moeten gaan. Daarom moeten alle staten zich aan houden.
Nope, er staat in de grondwet niets gedefinieerd over het huwelijk. Huidige wetgevingen met betrekking tot het huwelijk - zoals de HUIDIGE wetgeving die vaststelt dat het huwelijk dat in 1 staat voltrokken is geldig is in alle 50 staten - zijn wetten die volledig buiten de grondwet om geregeld zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:09 schreef Homey het volgende:
Dat zou dan via een constitutional amendment moeten gaan. Daarom moeten alle staten zich aan houden.
Hij heeft in 1999 ook gestemd op een verbod op het adopteren van kinderen door homo's, en daarmee laat hij toch ook duidelijk doorschemeren wat zijn positie is t.o.v. een gezin met kinderen. Naar zijn mening zijn twee ouders van hetzelfde geslacht niet goed genoeg om te kunnen zorgen voor een kind.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:39 schreef RM-rf het volgende:
en hier komt het vreemde omtrend Ron Paul en zn houding over huwelijken... alhoewel hij zégt dat de staat zich daarin niet moet mengen en het huwelijk enkel een religieuze zaak zou zijn, was hijw wél co-sponsor van een gewone wet in 2004, de 'Defense of Marriage' act die de federale rechters verbied om gelijke rechten voor gelijkgeslachtelijke huwelijken die in de ene staat afgesloten zijn af te dwingen, zoals die kunnen voor huwelijken tussen man en vrouw in andere staten (een huwelijk afgsloten in de ene staat dient erkend te zijn in andere en eigenlijk gelijke rechten op te leveren)...
een wet die al door veel critici bekritiseerd is omdat hij eigenlijk ongrondwettelijk is...
Vanwaar die behoefte om de realiteit te verdraaien? Als Ron Paul tegen het gebruik van staatsgeld voor randzaken is, wil dat niet zeggen dat hij tegen die randzaken is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij heeft in 1999 ook gestemd op een verbod op het adopteren van kinderen door homo's, en daarmee laat hij toch ook duidelijk doorschemeren wat zijn positie is t.o.v. een gezin met kinderen. Naar zijn mening zijn twee ouders van hetzelfde geslacht niet goed genoeg om te kunnen zorgen voor een kind.
Gevalletje van met de ene hand bij de mond van alles schreeuwen, en achter de rug met de andere hand stemmen tegen gelijke rechten voor homo's met betrekking tot adoptie.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Stezo het volgende:
[..]
Vanwaar die behoefte om de realiteit te verdraaien? Als Ron Paul tegen het gebruik van staatsgeld voor randzaken is, wil dat niet zeggen dat hij tegen die randzaken is.
Er is in 1999 dan ook niet gestemd over het al dan niet verbieden van adoptie door homo's.
Het is ook maar wat je belangrijk vind. Als je liever iemand heb die de NDAA en de Patriot Act steunen dan zit je bij de gevestigde orde aan het goede adres.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zodat het in het overgrote deel van de staten onmogelijk zal zijn voor homo's om te trouwen en verboden op interraciale huwelijken weer ingevoerd gaan worden?
Het ging hier niet om een "randzaak" maar om een direct voorstel om adopties door homo's te verbieden in Washington DC. Sorry, maar dan stem je voor of tegen het voorstel, zeker gezien het feit er geen staatsgeld bij betrokken is. Hij stemde dus duidelijk tegen, net als de meeste Republikeinen trouwens.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Stezo het volgende:
Vanwaar die behoefte om de realiteit te verdraaien? Als Ron Paul tegen het gebruik van staatsgeld voor randzaken is, wil dat niet zeggen dat hij tegen die randzaken is.
http://www.issues2000.org/HouseVote/Party_1999-346.htmquote:Er is in 1999 dan ook niet gestemd over het al dan niet verbieden van adoptie door homo's.
Jij misschien niet, maar die website doet dat wel. Als je de officiële website van de overheid erbij pakt lees je namelijk heel wat anders:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Het ging hier niet om een "randzaak" maar om een direct voorstel om adopties door homo's te verbieden in Washington DC. Sorry, maar dan stem je voor of tegen het voorstel, zeker gezien het feit er geen staatsgeld bij betrokken is. Hij stemde dus duidelijk tegen, net als de meeste Republikeinen trouwens.
[..]
http://www.issues2000.org/HouseVote/Party_1999-346.htm
Dat was heel makkelijk op te zoeken, en ik verdraai de realiteit dus niet.
quote:H.AMDT.356 (A005)
Amends: H.R.2587
Sponsor: Rep Largent, Steve [OK-1] (offered 7/29/1999)
AMENDMENT PURPOSE:
An amendment no. 2 printed in H.Rept. 106-263 to prohibit any funding for the joint adoption of a child between individuals who are not related by blood or marriage.
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d106:H.R.2587:
Blijft over dat het wel dubieus is om het gebruik van dat staatsgeld specifiek voor homo's (staat er wat veiliger, maar komt het wel op neer) uit te sluiten.. Als LGBT issues doorslaggevend zijn voor je stem hoef je niet op Paul te stemmen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:36 schreef Stezo het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar die website doet dat wel. Als je de officiële website van de overheid erbij pakt lees je namelijk heel wat anders:
[..]
Ron Paul heeft die amendment niet ingebracht. Hij heeft slechts de keus om voor of tegen te stemmen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:29 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Blijft over dat het wel dubieus is om het gebruik van dat staatsgeld specifiek voor homo's (staat er wat veiliger, maar komt het wel op neer) uit te sluiten.. Als LGBT issues doorslaggevend zijn voor je stem hoef je niet op Paul te stemmen.
Het heeft dus meer te maken met hoe libertariërs tegen de rol van de overheid aankijken.quote:H.AMDT.354 (A003)
Amends: H.R.2587
Sponsor: Rep Tiahrt, Todd [KS-4] (offered 7/29/1999)
AMENDMENT PURPOSE:
An amendment no. 1 printed in H.Rept. 106-263 to prohibit the use of any funds on a needle exchange program for illegal drugs.
Je bent wel hardleers met je plaatje voor mongolen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat het leeuwendeel van de huidige staatschuld door Republikeinen, en dan met name Reagan en de twee Bushes?
[ afbeelding ]
In diezelfde zin:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:36 schreef Stezo het volgende:
Jij misschien niet, maar die website doet dat wel. Als je de officiële website van de overheid erbij pakt lees je namelijk heel wat anders:
Niet helemaal. De President presenteert het budget aan congress, en het congress gaat er vervolgens aan sleutelen om haar zin te krijgen. Maar het is dus niet zo dat bij bijv. door een Republikeinse president gepresenteerd budget, dat het hele budget geschrapt en "verDemocratiseerd" wordt. Meestal wordt zo'n 20-25% van de budgetstekst gewijzigd, daar word dan een paar maanden over gevochten in congress, en op een gegeven moment loopt de klok af en moet er toch echt een budget goedgekeurd worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:44 schreef Lyrebird het volgende:
Je bent wel hardleers met je plaatje voor mongolen.
Budgetten worden geschreven door het congres.
Helaas voor hen liggen ze flink achter en rijden ze de verkeerde kant opquote:Op zondag 13 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:
De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid.
Dat overkomen als conspiricy-figuur gaat je wel aardig afquote:Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
Je kan niet ontkennen dat het op z`n minst merkwaardig is dat de 2 kandidaten die waarschijnlijk zullen winnen ook regelmatig de Bilderberg conferenties bezoeken. Hetzelfde geld trouwens ook voor de leiders in de EU maar dat terzijde.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helaas voor hen liggen ze flink achter en rijden ze de verkeerde kant op.
[..]
Dat overkomen als conspiricy-figuur gaat je wel aardig af
De grootste SuperPAC die Ron Paul steunt is ook van een Bilderberger. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:
De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid. Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
Dat het geen donder uitmaakt op wie je stemt omdat het allang en breed besproken is wie de kandidaten zijn en wie er mogen winnen. Het verklaart wel direct de totale media blackout in het begin en de vermoedelijke stemfraude in onder andere Maine.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
De grootste SuperPAC die Ron Paul steunt is ook van een Bilderberger. Dus wat is je punt?
Ja, het is allemaal een complot om de heilige Ron Paul er buiten te houden.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:35 schreef PKRChamp het volgende:
Dat het geen donder uitmaakt op wie je stemt omdat het allang en breed besproken is wie de kandidaten zijn en wie er mogen winnen. Het verklaart wel direct de totale media blackout in het begin en de vermoedelijke stemfraude in onder andere Maine.
Een erg makkelijke verklaring is het wel natuurlijk. Altijd leuk dit soort struisvogelpolitiek, Obama bijvoorbeeld heeft journalisten om de tuin geleid om samen met Clinton (notabene de tegenstander) op de conferentie aanwezig te zijn. Een conferentie die opereert achter gesloten deuren en nooit wat naar buiten brengt over wat er precies besproken wordt.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal een complot om de heilige Ron Paul er buiten te houden.
De race om de delegates gaat anders nog voortvarend. Ik weiger dan ook te geloven dat de winnaar al vast staat mits alles eerlijk gaat.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt door dat hij met nogal een achterhoedegevecht bezig is?
Familie van Don Quichotquote:Op zondag 13 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De race om de delegates gaat anders nog voortvarend. Ik weiger dan ook te geloven dat de winnaar al vast staat mits alles eerlijk gaat.
Dat plaatje is eerder van toepassing op de Ron Paul-fanboys.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En jij van de minister van informatie van Irak?
[ afbeelding ]
Dat was het eerste wat ik ook dacht toen ik las dat ook Romney al een aantal bezoekjes heeft gepleegd.quote:
Zelfs Paul zélf geeft inmiddels toe dat hij eigenlijk alleen nog meedoet om invloed uit te kunnen oefenen op de koers van de GOP. Maar ik ben zeer benieuwd dan hoe jij denkt dat Paul Romney nog kan inhalen qua delegates.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De race om de delegates gaat anders nog voortvarend. Ik weiger dan ook te geloven dat de winnaar al vast staat mits alles eerlijk gaat.
Ik hoorde dan weer dat Ron Paul regelmatig roze balletten bezoekt.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:
De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid. Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
Ze moeten vooralsnog allemaal geteld worden, en hij kan altijd nog als een independent gaan runnen. Dus de race is nog niet gelopen. Niet voor niets komen deze berichten naar buiten.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:05 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Zelfs Paul zélf geeft inmiddels toe dat hij eigenlijk alleen nog meedoet om invloed uit te kunnen oefenen op de koers van de GOP. Maar ik ben zeer benieuwd dan hoe jij denkt dat Paul Romney nog kan inhalen qua delegates.
Politiek talent krijgt een uitnodiging, dat is niet zo vreemd. Politieke watchers kunnen wel inschatten wie the next big thing worden. Logisch dus dat die alvast kennismaken met de andere grote jongens.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat ik ook dacht toen ik las dat ook Romney al een aantal bezoekjes heeft gepleegd.
Maar nogmaals steek vooral je kop in het zand als je niet geloofd dat er op deze manier de politiek word beinvloed en vooral gestuurd.
En waar gaan die gewichtige zaken dan precies over en over politiek talent gesproken waarom dan geen Farage, Paul, Berlusconi etc.... En wel Rick Perry en Bush uitnodigen bijvoorbeeld, daar klopt natuurlijk geen reet van.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek talent krijgt een uitnodiging, dat is niet zo vreemd. Politieke watchers kunnen wel inschatten wie the next big thing worden. Logisch dus dat die alvast kennismaken met de andere grote jongens.
Natuurlijk worden tijdens die bijeenkomsten gewichtige zaken besproken. Verkiezingen kunnen ze echter niet winnen. Hoogstens kunnen hun favoriete kandidaat een steuntje in de rug geven.
Omdat Paul en Farage marginale figuren zijn.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En waar gaan die gewichtige zaken dan precies over en over politiek talent gesproken waarom dan geen Farage, Paul, Berlusconi etc.... En wel Rick Perry en Bush uitnodigen bijvoorbeeld, daar klopt natuurlijk geen reet van.
En Rick Perry is natuurlijk een politieke zwaargewicht.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat Paul en Farage marginale figuren zijn.
Als hij zou willen winnen zou hij ruim van Romney moeten winnen in de primaries. Dat is niet gebeurd, en het gaat niet gebeuren.. Lijkt me stug dat hij als independent mee gaat doen trouwens, dat is praktisch een Obama endorsement. Sowieso zijn independents eigenlijk altijd kansloos.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ze moeten vooralsnog allemaal geteld worden, en hij kan altijd nog als een independent gaan runnen. Dus de race is nog niet gelopen. Niet voor niets komen deze berichten naar buiten.
Waarom denk jij dat Perry wordt uitgenodigd?quote:Op zondag 13 mei 2012 22:18 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En Rick Perry is natuurlijk een politieke zwaargewicht.
Ik lees toch echt dat de primaries er niet echt toe doen en dat de delegate race veel belangrijker is. En vergeet niet dat hij veel volgers heeft die niet vast zitten aan de partij dus zie ik niet in waarom hij het alsnog niet zou kunnen doen. Al heeft hij gezegd dat hij het niet van plan is.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:19 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Als hij zou willen winnen zou hij ruim van Romney moeten winnen in de primaries. Dat is niet gebeurd, en het gaat niet gebeuren.. Lijkt me stug dat hij als independent mee gaat doen trouwens, dat is praktisch een Obama endorsement. Sowieso zijn independents eigenlijk altijd kansloos.
Omdat ze in hem een potentiële presidentskandidaat zagen die graag naar hun voorstellen wil luisteren. En wat vind jij ervan?quote:Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat Perry wordt uitgenodigd?
Precies wat ik al zei dus: politiek talent krijgt een uitnodiging.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:22 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Omdat ze in hem een potentiële presidentskandidaat zagen die graag naar hun voorstellen wil luisteren. En wat vind jij ervan?
Delegates scoor je niet alleen in caucussen, ook in primaries. En aangezien de primaries in de meerderheid zijn moet je vooral daar goed scoren uiteindelijk. Hij zou als independent idd wat swing voters kunnen scoren maar de meerderheid daarvan had anders GOP gestemd (zie peilingen die daarover gedaan zijn). Hij zal dus meer stemmen weghalen bij Romney en zo Obama de winst geven in feite. Politieke zelfmoord, maarja, de man gaat toch met pensioen, dus wie weet.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik lees toch echt dat de primaries er niet echt toe doen en dat de delegate race veel belangrijker is. En vergeet niet dat hij veel volgers heeft die niet vast zitten aan de partij dus zie ik niet in waarom hij het alsnog niet zou kunnen doen. Al heeft hij gezegd dat hij het niet van plan is.
quote:Op zondag 13 mei 2012 22:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hoorde dan weer dat Ron Paul regelmatig roze balletten bezoekt.
Op wie zou jij stemmen?quote:
"Grootkapitaal" dat moet ik even opzoeken. Maar je bedoelt zeker de corporaties in bed met de overheid die de burgers uitzuigen via zogenaamde goede bedoelingen zoals Obamacare etc.?quote:Op zondag 13 mei 2012 23:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het grootkapitaal wint toch de verkiezingen
Dat bedoel ik ja.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:21 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"Grootkapitaal" dat moet ik even opzoeken. Maar je bedoelt zeker de corporaties in bed met de overheid die de burgers uitzuigen via zogenaamde goede bedoelingen zoals Obamacare etc.?
Hou toch op, de meesten hier stemmen helemaal niet in de VSquote:Op zondag 13 mei 2012 23:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Allemaal lollig doen over Ron paul maar dan wel weer op Obama of elk andere kandidaat stemmen en volhouden dat je er goed aan deed
quote:ma 14 mei 2012, 00:23
Senator vindt Obama 'gay'
Washington - De Republikeinse senator Rand Paul heeft de aandacht getrokken met een opmerkelijke 'grap' over het standpunt van de Amerikaanse president Obama over het homohuwelijk.
De grap werd met groot enthousiasme onthaald door zijn publiek, maar oogstte veel kritiek in de Verenigde Staten
Tja, een conservatieve republikein, veel beters mag je niet verwachtenquote:Op maandag 14 mei 2012 08:20 schreef HD9 het volgende:
Rand Paul noemt Obama GAY, ja dat is wel weer een echte Redneck uitspraak he
Dom, erg dom van deze man.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Obama__gay___.html
[..]
Hij had er nog een uitspraak bij kunnen doen over de superioriteit van de USA en dat de USA de wereld moet domineren, dat het christendom zaligmakend is of dat Rusland vlak bij Alaska ligt en de US gods own country is , en meer van die populaire uitsprakenquote:Op maandag 14 mei 2012 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, een conservatieve republikein, veel beters mag je niet verwachten.
Maar PKR en Schenkstroop kom er maar in om het goed te praten.
Hij is gestopt met campaigne voeren maar dat wil nog niet zeggen dat hij z`n eigen heeft teruggetrokken. Paul zit helaas voor jullie nog steeds in de race.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat werd tijd.
Romney mag wel een keer een VP gaan zoeken.
Helaas voor ons? Ik denk dat je hier geen Romney-fans zult aantreffen.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hij is gestopt met campaigne voeren maar dat wil nog niet zeggen dat hij z`n eigen heeft teruggetrokken. Paul zit helaas voor jullie nog steeds in de race.
Ik begon er toch bijna in te geloven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas voor ons? Ik denk dat je hier geen Romney-fans zult aantreffen.
je bent wel een eeuwige optimistquote:Op maandag 14 mei 2012 21:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hij is gestopt met campaigne voeren maar dat wil nog niet zeggen dat hij z`n eigen heeft teruggetrokken. Paul zit helaas voor jullie nog steeds in de race.
Zelfs als Pasen en Pinksteren op een dag zouden vallen en Paul de nominatie wint, dan nog zal hij Obama nooit en te nimmer verslaan. De man heeft het charisma van een verrotte augurk.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik begon er toch bijna in te geloven.![]()
Voor de zoveelste keer weer een foutje of mischien dan toch........
Ik ben een handelaar het is mijn werk om optimistisch te zijn! Wat ik geloof is dat RP in elk opzicht tegengewerkt word en het daardoor onmogelijk is om te stellen wie er wint/zou moeten winnen. Maar als het gaat om het pakken van de nominatie en ik kijk naar de cijfers die er nu naar buiten komen dan zet ik mijn geld op Romney. Maar we zullen het wel zien binnenkort wie er gelijk heeft.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:59 schreef noruas_ het volgende:
[..]
je bent wel een eeuwige optimistgeloof je ook nu nog dat hij Romney kan verslaan?
Heeft het met elkaar te maken, de domme zoon en de redneck paquote:Op maandag 14 mei 2012 08:20 schreef HD9 het volgende:
Rand Paul noemt Obama GAY, ja dat is wel weer een echte Redneck uitspraak he
Dom, erg dom van deze man.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Obama__gay___.html
[..]
quote:ma 14 mei 2012, 21:40
Ron Paul staakt campagne
WASHINGTON - De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney neemt het op tegen de Democratische president Barack Obama bij de presidentsverkiezingen op 6 november in de Verenigde Staten. Maandag liet Romney's laatste rivaal Ron Paul weten wegens geldgebrek zijn campagne te staken.
Ron Paul (76) staat bekend als een zeer liberale kandidaat. Hij stond al erg ver achter in de strijd met Romney. Eerder stopten zijn voornaamste tegenkanidaten Rick Santorum en Newt Gingrich.
Helaas voor mij?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen een zwarte dag zijn als hij verliest. Dan kunnen we gewoon rekenen op meer inperkingen van vrijheid meer oorlogen en een economie die steeds maar in een spiraal naar beneden gaat. Ook zal er niets gebeuren aan de FED en is het gewoon aftellen naar de dag dat de Dollar valt en dan natuurlijk ook de Euro die deels met Amerikaans geld overeind word gehouden.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Helaas voor mij?
Ron Paul maakt geen enkele kans.
En waar is die stijging op gebasseerd? Zijn er daadwerkelijk bedrijven zich aan het vestigen of neemt de overheid steeds meer mensen in dienst? Houd de FED bedrijven boven water of doen ze het ook gewoon goed ten opzichte van het begin van de crisis. En zo zijn er wel meer vragen die niet zo simpel te beantwoorden zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:21 schreef MilaNL het volgende:
De economie stijgt lekker hoor. Niet overdrijven.
Is dat het? Persoonlijke vrijheden en geld?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen een zwarte dag zijn als hij verliest. Dan kunnen we gewoon rekenen op meer inperkingen van vrijheid meer oorlogen en een economie die steeds maar in een spiraal naar beneden gaat. Ook zal er niets gebeuren aan de FED en is het gewoon aftellen naar de dag dat de Dollar valt en dan natuurlijk ook de Euro die deels met Amerikaans geld overeind word gehouden.
En in ruil daarvoor krijg je mischien het homohuwlijk nou joepie hoor.
Het zijn zowat de 2 belangrijkste dingen om een gelukkig leven te leiden. Je doet net alsof we wel allemaal zonder kunnen. Er is een land waar men niet van die 2 dingen kan genieten, dat land heet Noord - Korea. Zeg nou zelf waar woon je nu liever?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is dat het? Persoonlijke vrijheden en geld?
quote:Op maandag 14 mei 2012 22:23 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En waar is die stijging op gebasseerd? Zijn er daadwerkelijk bedrijven zich aan het vestigen of neemt de overheid steeds meer mensen in dienst?
Mooi om te zien dat er een stijgende lijn is. Alleen vraag ik mij eigen af voor hoelang omdat men nog steeds niet weet waar het geld naartoe gaat van de FED waardoor je dus inflatie aan het creeren bent. Oftewel is dit een stilte voor de storm of kunnen we spreken van echt economisch herstel?quote:
Is alleen maar negatief voor z'n eigen partijquote:Op maandag 14 mei 2012 21:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zijn partij is tegenwoordig toch maar een partij van negatieve onzin en joodse lobby`s. Dat kan in mijn ogen niet snel genoeg kapot gaan. Hetzelfde geld trouwens ook voor de democraten.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is alleen maar negatief voor z'n eigen partij
Jij behoort dan ook tot de Ron-Paul-Fundamentalists, de Fanatiekelingen die tot het laatste moment blijven geloven dat de Heilige Paul een kans heeft om te winnen. Maar goed, Ron-Paul-isme is ook bijna een religie natuurlijk..... dan blijf je geloven.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:
Nee ik behoor tot de kleine groep die niet gelooft dat de zaken eerlijk gaan. Ik zie en merk in alles dat de media en notabene zijn eigen partij er van alles aan doen om Ron Paul mond dood te maken. Ik geloof er ook wel in dat de weg die Ron Paul wil bewandelen uiteindelijk de juiste weg is voor een land wat bekend staat als het land van de onbegrensde mogelijkheden. Amerika is allang niet meer vrij en het net sluit zich steeds verder om de onbewuste burger die een klein iets als het homohuwelijk als een teken van vrijheid zien. Dat is het ook, maar dat er zonder enige reden mensen opgepakt kunnen worden en dat telefoons afluisteren inmiddels gemeen goed is geworden vind ik wel dat er echt verandering moet komen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij behoort dan ook tot de Ron-Paul-Fundamentalists, de Fanatiekelingen die tot het laatste moment blijven geloven dat de Heilige Paul een kans heeft om te winnen. Maar goed, Ron-Paul-isme is ook bijna een religie natuurlijk..... dan blijf je geloven.
Dat conspiracy-theory gedoe is bij een echte gelover er nooit uit te slaan natuurlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:02 schreef PKRChamp het volgende:
Wat ik geloof is dat RP in elk opzicht tegengewerkt word en het daardoor onmogelijk is om te stellen wie er wint/zou moeten winnen.
Het homohuwelijk gaat toch niet nationaal ingevoerd worden, dus eigenlijk maakt het niet uit. Maar ik heb veel liever Obama dan Ron Paul, die global warming afdoet als een fabeltje, in het verleden heel frapante opmerkingen gemaakt heeft over de civil rights movement en homohuwelijk, en zich eigenlijk gewoon keihard verschuild achter het "laat de staten het zelf maar oplossen" zodat hij er geen mening over hoeft te hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:28 schreef PKRChamp het volgende:
Geen van deze 2 kandidaten zullen ooit iets gaan doen aan de bovengenoemde zaken, zeg nu eens eerlijk vind jij al deze tekortkomingen het homohuwelijk waard?
Je beweerde eerst dat er nauwlijks gefraudeerd word maar stel dat het gebeurt dan durf jij dus al te schatten hoe omvangrijk de fraude zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat conspiracy-theory gedoe is bij een echte gelover er nooit uit te slaan natuurlijk.
In de praktijk is de hoeveelheid fraude die er is gepleegd, als deze bewijsbaar is gepleegd, zo minimaal geweest dat het hooguit enkele honderden of duizenden stemmen verschil zou zijn geweest op het totaal, en Ron Paul had ook zonder die fraude echt geen enkele kans gehad.
-Fraude is reeds al bekend.quote:Maar goed, ik denk dat het in de ogen van een echte gelover zoals jij, het eigenlijk niet uitmaakt.... als Ron Paul niet wint, dan....
- klopt er iets niet.
- is er ergens fraude gepleegd.
- is het de schuld van de media.
- is het de schuld van de Bilderberg conferentie.
- wordt hij op alle mogelijke manieren tegengewerkt.
Niet zozeer in al zijn ideeen maar waarom blijven geloven in 2 personen die er bekend om staan dat ze liegen en bedriegen. En vooral in Obama`s geval op het zelfde pad is gebleven waar Bush zich op bevond en de teugels van de vrijheid nog net wat strakker heeft aangehaald.quote:Het is de schuld van iedereen, en alles..... maar NOOIT van Ron Paul en zijn ideeen, want iedereen die niet in de ideeen van Ron Paul gelooft.... is dom en onwetend.
Zo zie je maar weer hoe groot de kracht van de media is en hoe belangrijk een volksmenner wel niet kan zijn. Kijk de Tea party bijvoorbeeld die van de GOP een stel radicalen heeft gemaakt in samenwerking met Fox News. En kijk naar het nieuwste trucje, het homohuwelijk waardoor de linkse Amerikaan zoweer in de armen van de democraten laat vliegen. Maar de echte problemen blijven er nog steeds en de enige die ze echt benoemde is Ron Paul.quote:Dat zijn ideeen gewoon niet resoneren bij het grote Amerikaanse publiek.... wordt afgeschreven met "al die Amerikanen zijn onwetend en gehersenspoelt, want alleen de ideeen van de Messias Paul zijn de ware ideeen.
Allemaal smoesjes om zelf niet in actie te komen. Dat zie je wel vaker bij complotdenkers. Het is een kosteloze manier om jezelf verheven te voelen zonder daar ook maar IETS voor te moeten doen. En nee, bijgoocheme berichtjes inkloppen op FOK! is geen vorm van verzet plegen, dat is jezelf masturberen met heldenfantasietjes over een intellectuele voorhoede die het slaafse volk wel eens even wakker zal schudden, en als dat vervolgens van geen kant blijkt te lukken ligt het natuurlijk niet aan jezelf maar aan die domme schaapjes die niet naar jouw welluidende boodschap hebben geluisterd. Merk op dat er vrijwel nooit medelijden wordt getoond met de schaapjes maar ze juist worden weggehoond: wederom een bewijs dat het om hun eigen egootjes gaat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dat het in de ogen van een echte gelover zoals jij, het eigenlijk niet uitmaakt.... als Ron Paul niet wint, dan....
- klopt er iets niet.
- is er ergens fraude gepleegd.
- is het de schuld van de media.
- is het de schuld van de Bilderberg conferentie.
- wordt hij op alle mogelijke manieren tegengewerkt.
Het is de schuld van iedereen, en alles..... maar NOOIT van Ron Paul en zijn ideeen, want iedereen die niet in de ideeen van Ron Paul gelooft.... is dom en onwetend.
Dat zijn ideeen gewoon niet resoneren bij het grote Amerikaanse publiek.... wordt afgeschreven met "al die Amerikanen zijn onwetend en gehersenspoelt, want alleen de ideeen van de Messias Paul zijn de ware ideeen.
Als je zo oprecht gelooft in de domheid van de gemiddelde Amerikaan, hoe zie je dan in godsnaam het libertarische utopia voor je? Daar stikt het toch juist van onafhankelijke individuen en rationele collectieven?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:47 schreef PKRChamp het volgende:
Zo zie je maar weer hoe groot de kracht van de media is en hoe belangrijk een volksmenner wel niet kan zijn. Kijk de Tea party bijvoorbeeld die van de GOP een stel radicalen heeft gemaakt in samenwerking met Fox News. En kijk naar het nieuwste trucje, het homohuwelijk waardoor de linkse Amerikaan zoweer in de armen van de democraten laat vliegen. Maar de echte problemen blijven er nog steeds en de enige die ze echt benoemde is Ron Paul.
Dat is waar je de fout maakt, ik geloof niet in oprechte domheid ik geloof in oprechte onwetendheid.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:55 schreef thettes het volgende:
[..]
Als je zo oprecht gelooft in de domheid van de gemiddelde Amerikaan, hoe zie je dan in godsnaam het libertarische utopia voor je? Daar stikt het toch juist van onafhankelijke individuen en rationele collectieven?
Het werkt gewoon niet en dat heeft de meerderheid door. Hoe slecht de amerikaanse media en politiek systeem soms ook functioneren.
Een leuke post, maar als dat op mij moet slaan ben je gezakt voor je diploma amateur psychologie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes om zelf niet in actie te komen. Dat zie je wel vaker bij complotdenkers. Het is een kosteloze manier om jezelf verheven te voelen zonder daar ook maar IETS voor te moeten doen. En nee, bijgoocheme berichtjes inkloppen op FOK! is geen vorm van verzet plegen, dat is jezelf masturberen met heldenfantasietjes over een intellectuele voorhoede die het slaafse volk wel eens even wakker zal schudden, en als dat vervolgens van geen kant blijkt te lukken ligt het natuurlijk niet aan jezelf maar aan die domme schaapjes die niet naar jouw welluidende boodschap hebben geluisterd. Merk op dat er vrijwel nooit medelijden wordt getoond met de schaapjes maar ze juist worden weggehoond: wederom een bewijs dat het om hun eigen egootjes gaat.
Als Obama wint zal de VS ten onder gaan. Obama is te links voor de VS (ook al is hij eigenlijk rechts, vergeleken met NL). De VS hebben Republikeinen nodig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:15 schreef Tchock het volgende:
Onzin. Obama wint met flying colours. Al denk ik wel dat het Romney enorm helpt dat hij geen strijd binnen de partij meer hoeft te voeren.
Oja?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:18 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als Obama wint zal de VS ten onder gaan. Obama is te links voor de VS (ook al is hij eigenlijk rechts, vergeleken met NL). De VS hebben Republikeinen nodig.
quote:
Dom , dommer en domst in één !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:18 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als Obama wint zal de VS ten onder gaan. Obama is te links voor de VS (ook al is hij eigenlijk rechts, vergeleken met NL). De VS hebben Republikeinen nodig.
Troll, Troller, Tollstquote:
Bizar inderdaad, in plaats van 95% van de stemmen haalde hij slechts 5% in de voorverkiezingen. Dat moet wel fraude zijn!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk wilde heel Amerika op Ron Paul stemmen, maar op wonderlijke wijze won Romney.
Dus ook in Nederland zijn de media de schuld? Om even in Nederlands politiek jargon te blijven, 'doe toch normaal man'. De SP en PVV horen we non-stop zeiken op de EU op allerlei platformen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:59 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is waar je de fout maakt, ik geloof niet in oprechte domheid ik geloof in oprechte onwetendheid.![]()
Hebben we in Europa ook last van hoor mbt Europese integratie en de uitverkoop van de soevereigniteit. Het ESM verdrag is daar ook een leuk voorbeeldje van, niemand heeft erop gestemd maar de partijen die er voor waren zitten nu en in de volgende regering alsnog in het pluche. Waarom zeggen we daar met zijn allen als Nederlanders niets van? Omdat het 1 niet in de media komt en 2 we veels te goedgelovig zijn op een enkeling na.
Dat klopt, maar bijvoorbeeld dat ESM verdrag wat met achterkamertjes politiek tot stand is gekomen en wat ons gewoon miljarden Euro`s kan/zal gaan kosten daar is het overgrote deel van Nederland het mee eens of zullen ze het niet weten? Kies maar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:23 schreef thettes het volgende:
[..]
Dus ook in Nederland zijn de media de schuld? Om even in Nederlands politiek jargon te blijven, 'doe toch normaal man'. De SP en PVV horen we non-stop zeiken op de EU op allerlei platformen.
Nogmaals ik ben het niet met alles eens wat Ron Paul zegt, ik ben erop tegen dat hij het departement of education wil afschaffen of de EPA bijvoorbeeld. Maar de grote zaken waar snel iets aan te doen is en die wel haalbaar zijn zoals het stoppen met oorlog voeren in het midden-oosten of het controleren of mischien zelfs opheffen van de FED en het inperken van persoonlijke vrijheden zijn toch wel zaken die haalbaar zijn en in mijn ogen het verdienen om aangepakt te worden.quote:En je hebt het over goedgelovig zijn. Dat is toch een probleem voor een libertarische maatschappij? Hoe ga je dan in godsnaam zonder echte overheid voor een rechtvaardige (dus niet: gelijkmatige) verdeling van kennis zorgen?
Je zegt dat het over onwetendheid hebt, maar vervolgens impliceer je elke keer dat die onwetendheid komt door domheid. Zelfs in Nederland...
Nu begint het inderdaad wel erg sneu te worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk wilde heel Amerika op Ron Paul stemmen, maar op wonderlijke wijze won Romney.
Wat een onzin. De VS zullen niet "ten onder" gaan omdat jouw favoriete politieke kleur niet in het Witte Huis zit.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:18 schreef computerprobleem het volgende:
Ik beweer nog steeds dat er nauwelijks gefraudeerd is. Als er daadwerkelijk aantoonbaar bewijs was geweest, dan was de Ron Paul campagne wel naar de lokale kiescommissie gestapt met een advocaat. Maar nee, het "bewijs" bestaat vooral uit youtube filmpjes en blogpost waarvan de echtheid in een rechtbank niet 100% bewezen kan worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:47 schreef PKRChamp het volgende:
Je beweerde eerst dat er nauwlijks gefraudeerd word maar stel dat het gebeurt dan durf jij dus al te schatten hoe omvangrijk de fraude zou kunnen zijn.
Hoe kom je op die enkele honderden/duizenden stemmen die dan mischien gefraudeert zijn? Het was ook akelig simpel om zo`n stemmachine te preparenen zodat het gewenste resultaat er alsnog uit kwam.
Nee, fraude is een vermoeden. Er is geen rechtszaak, er is geen bewijs dat als een paal boven water kan staan. Hooguit zal een rechtbank kunnen bepalen dat er fouten gemaakt zijn. Voor fraude is voorbedachte rade nodig, en uiteraard schreeuwen de Ron Paul fans hoog en laag dat er "bewijs" is, maar als er bewijs was..... hadden ze wel een rechtbank ingeschakeld.quote:-Fraude is reeds al bekend.
Tja, de Ron Paul fans zijn ook gewoon van het soort - en jij bewijst dat top en top op Fok.nl - die het hardste schreeuwen als Zijn Heilige Naam niet genoemd wordt. Dan is er meteen sprake van een vooropgezet plan om zijn naam niet te noemen.quote:-De media is ook erg spaarzaam geweest over de berichtgeving omtremt RP. Ik kan mij nog wat herinneren van "Cain is in first place and Bachman comes in a strong third"En nog meer van dat soort fratsen.
Maar je vind het wel weer OK dat de grootste SuperPAC die Ron Paul vertegenwoordigd OOK direct uit die Bilderberg conferentie komt? Met de ene hand vingertje wijzen naar de Bilderbergers, en met de andere hand graag geld en promotie aannemen van een Bilderberger?quote:-Ik vind het nogal frappant dat elke gedroomde presidentskandidaat een bezoekje heeft moeten leveren aan de Bilderberg conferenties. Iets verteld mij dan dat er iets niet in de haak zit, vooralsnog is er totaal geen openheid van zaken en kunnen we alleen maar raden wat er word besproken en met wie en waarom. Lijkt mij nogal essentieel dat je weet wat er besproken word tussen zulk soort machtige mensen als je je stem op zo`n kandidaat wil uitbrengen. Komen we weer op dat punt wie vertegenwoordigt wie?
En jij denkt echt dat Ron Paul in zijn eentje tegen de wil en wet van het congress in kan gaan? Obama had weinig keus, omdat het congress ook in diezelfde wet o.a salarissen van de soldaten had gekoppeld. En nog erger: De uitkeringen van veteranen zat er aan vast gekoppeld. Je leeft een beetje in een droomwereld als je denkt dat Ron Paul de huidige soldaten, en hen die al eens voor het land hebben gevochten, nu daardoor arbeidsongeschikt zijn, en rekenen op een "VA Benefits" uitkering.quote:Niet zozeer in al zijn ideeen maar waarom blijven geloven in 2 personen die er bekend om staan dat ze liegen en bedriegen. En vooral in Obama`s geval op het zelfde pad is gebleven waar Bush zich op bevond en de teugels van de vrijheid nog net wat strakker heeft aangehaald.
Nee hoor, dat krijgen we niet. De President heeft alleen zijn steun uitgesproken voor iets wat naar mijn mening een burgerlijk recht moet zijn voor 100% van de Amerikanen.quote:En in ruil daarvoor krijg je het homohuwelijk.Wees er maar blij mee.
En Ron Paul zit zelf nog steeds bij diezelfde GOP, en zal zonder de steun van de GOP nooit aan de bak komen als President. Hij mag dan wel een paar leuke ideeen hebben, en er zit een kern van waarheid in een aantal van de door hem aangekaarte problemen.... zijn aanpak echter is volledig kansloos, en hij geniet nauwelijks steun van de gevestigde orde, terwijl hij wel onder naam van die gevestigde orde campagne voert.quote:Zo zie je maar weer hoe groot de kracht van de media is en hoe belangrijk een volksmenner wel niet kan zijn. Kijk de Tea party bijvoorbeeld die van de GOP een stel radicalen heeft gemaakt in samenwerking met Fox News. En kijk naar het nieuwste trucje, het homohuwelijk waardoor de linkse Amerikaan zoweer in de armen van de democraten laat vliegen. Maar de echte problemen blijven er nog steeds en de enige die ze echt benoemde is Ron Paul.
Ron Paul posts zijn zoals een weerfenomeen, je schuilt tot het verdwenen is. Ik vind Ron Paul fascinerend maar die posts hier gaan vaak niet over Ron Paul, maar de vermeende complotten tegen hem....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:02 schreef robin007bond het volgende:
Aan alle Ron Paul supporters:
Waarom leggen jullie je er gewoon niet bij neer? Ik mag die man ook heel graag, maar om dan steeds met het vingertje te wijzen naar de media e.d. begint toch wel sneu te worden.
Precies. Dat vind ik sneu.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:04 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ron Paul posts zijn zoals een weerfenomeen, je schuilt tot het verdwenen is. Ik vind Ron Paul fascinerend maar die posts hier gaan vaak niet over Ron Paul, maar de vermeende complotten tegen hem....
Precies. Er zitten best enkele puike ideeen tussen bij Ron Paul.... alleen vaak onrealistisch in het (huidige) politiek klimaat van de VS.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:04 schreef zuiderbuur het volgende:
Ron Paul posts zijn zoals een weerfenomeen, je schuilt tot het verdwenen is. Ik vind Ron Paul fascinerend maar die posts hier gaan vaak niet over Ron Paul, maar de vermeende complotten tegen hem....
Waar haal je die getallen toch vandaan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 06:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Precies. Er zitten best enkele puike ideeen tussen bij Ron Paul.... alleen vaak onrealistisch in het (huidige) politiek klimaat van de VS.
Maar de posts van sommige Ron Paul fans gaan inderdaad allang niet meer over Ron Paul en zijn ideeen, maar over de lange lijsten met complotten tegen hem, en hoe hij buiten de verkiezingen wordt gehouden etc...
Het is 100% over voor Ron Paul. Hij zal zijn ideeen blijven verkondigen, maar de GOP en de meeste "delegates" hebben zich eigenlijk allang bij Romney aangesloten, en dan heb ik het over de delegates van Santorum en Gingrich, die beiden dichter bij Romney liggen dan bij Paul. (En uiteraard het feit dat beide kandidaten hun steun voor Romney hebben uitgesproken spreekt boekdelen, Paul zal de delegates echt niet kunnen overhalen voor zijn kamp).
En dan ziet het plaatje er toch zo uit:
Nodig voor nominatie door de GOP: 1144
Romney: 973
Santorum: 264 (endorsed Romney)
Gingrich: 130 (endorsed Romney)
Paul: 104
Huntsman: 1
Nog te verdelen: 814
Zelfs als Paul de HELFT van die delegates zou binnenslepen (wat echt compleet onrealistisch is) dan nog heeft Romney gewonnen.
Elk ander scenario.... zoals een "brokered convention" is funest voor de GOP. Als de convention echt zo compleet op z'n gat gaat en Paul eruit komt als "winnaar", dan heeft hij in weze de verkiezingen tot genomineerde gewoon keihard weten te stelen van de meerderheid. De Ron Paul fans zullen dat wellicht geweldig vinden, maar in weze is dat nog vele malen meer frauduleus dan de fraude waar de Ron Paul campagne anderen van beschuldigd.
Ik bedoel, minder dan 5% van de stemmen binnen halen (tot nu toe) en toch de nominatie krijgen? Dat lijkt me toch gewoon te stinken dan.Het logische gevolg is dan - en dan maakt het niet uit of het Paul of Huntsman of Bachman of een andere kansloze Republikein is - dat de GOP's interne steun volledig versplinterd. Met zo'n uitkomst kan de GOP eigenlijk niet winnen.
Het wordt dus kiezen:
4 jaar Obama.
4 jaar Romney met kans op 8 jaar.
Dan toch maar de eerste keus voor mij.
Wat maakt de mainstream media minder betrouwbaar dan zo'n Joomla-site?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar haal je die getallen toch vandaan?
Gaan we uit van werkelijke cijfers, dan ziet het er opeens heel anders uit:
Romney: 329
Santorum: 149
Paul: 139
Gingrich: 24
Nog te bepalen op State Conventions: 1660
Jij gebruikt waarschijnlijk de cijfers die de "mainstream media" je voorschotelt, en die kloppen simpelweg niet.
Bron: http://www.thereal2012delegatecount.com/
Dat gaat dan de doofpot inquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou de 'mainstream media' liegen over die cijfers? Staat nogal lullig als ze aan het eind van de rit moeten erkennen dat ze het mis hadden.
Jij vertrouwt liever een amateurwebsite duidelijk in elkaar geknutseld door een Ron Paul fan? Jouw site telt nota bene delegates die gebonden zijn aan Romney als Paul delegates..quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij gebruikt waarschijnlijk de cijfers die de "mainstream media" je voorschotelt, en die kloppen simpelweg niet.
Het hele gebeuren is totaal ondemocratisch. Het is in principe alleen maar een partijnominatie met eigen rare regels die overal anders zijn, antiek en raar. Maar ja, als je niet een van die twee nominaties wint ben je kansloos. Best wel raar eigenlijk. Men heeft het over een tweepartijenstelsel maar dat is het officiëel niet. Maar als iedereen ervan overtuigd is dat alleen een van die twee partijen kan winnen dan is het per definitie ook zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:31 schreef MilaNL het volgende:
Zou ook lekker democratisch zijn als Ron Paul nu nog zou winnen. Zou betekenen dat degene die verreweg eerste staat in de popular vote (Romney, 45%) zou verliezen van degene die laatste staat in de popular vote (Paul, 10%).
edit: ohnee de 5 miljoen stemmen die Romney meer heeft is natuurlijk allemaal fraude.
Dat klopt inderdaad. Ik vind hem ook heel interessant, maar door dit idiote gedoe van sommigen hier heb ik echt geen zin meer om daarover te praten, maar zie ik mezelf enkel nog reageren op de paranoide fabeltjes van zijn fervente aanhangers hier.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:04 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ja misschien moeten we Paul wat meer richting een apart topic duwen. Lijkt me wel een optie, dan kan het hier wat meer gaan over de kern van verkiezingen. De strijd tussen Obama en Romneyquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Ik vind hem ook heel interessant, maar door dit idiote gedoe van sommigen hier heb ik echt geen zin meer om daarover te praten, maar zie ik mezelf enkel nog reageren op de paranoide fabeltjes van zijn fervente aanhangers hier.
Deze site telt enkel de delegates die al gekozen zijn bij state conventions. De daadwerkelijke cijfers dus. Al het overige is nog pure speculatie vanuit de media.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:07 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Jij vertrouwt liever een amateurwebsite duidelijk in elkaar geknutseld door een Ron Paul fan? Jouw site telt nota bene delegates die gebonden zijn aan Romney als Paul delegates..
1) Wat klopt er niet aan de cijfers uit de "mainstream media"quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Refragmental het volgende:
Die zit gaat alleen uit van delegates die legaal al vastgebonden zitten aan een bepaalde keus. Dat neemt nog niet weg dat al die andere delegates al bij een bepaalde kandidaat horen. Dat is dan weer gebaseerd op het verleden en hoe de delegates zich in de convention gedragen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:03 schreef Refragmental het volgende:
Deze site telt enkel de delegates die al gekozen zijn bij state conventions. De daadwerkelijke cijfers dus. Al het overige is nog pure speculatie vanuit de media.
Blijkbaar ziet het Ron Paul kamp liever een Zimbabwaanse verkiezing waar de Heilige Messias Paul er met de nominatie vandoor gaat, terwijl Romney, Santorum (wie nu Romney steunt) en Gingrich (die nu ook Romney steunt) op zichzelf alle drie al meer stemmen hebben, laat staan gecombineerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:31 schreef MilaNL het volgende:
Zou ook lekker democratisch zijn als Ron Paul nu nog zou winnen. Zou betekenen dat degene die verreweg eerste staat in de popular vote (Romney, 45%) zou verliezen van degene die laatste staat in de popular vote (Paul, 10%).
Ach ja natuurlijk. Het is een complot van de grootste orde. Dat er met een voor Ron Paul stemmende convention er praktisch geen democratie meer zou bestaan, dat vinden ze dan weer niet zo erg....quote:edit: ohnee de 5 miljoen stemmen die Romney meer heeft is natuurlijk allemaal fraude.
Zijn ze altijd geweest, net als de man zelf: Kansloos!quote:De conspiracy theorieën uit het Ron Paul kamp lijken steeds wanhopiger te worden.....
De site telt delegates die verplicht zijn op Romney te stemmen wegens de uitslag in hun staat als Ron Paul delegates omdat ze hebben aangegeven Paul supporters te zijn. Klopt geen hout van dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Deze site telt enkel de delegates die al gekozen zijn bij state conventions. De daadwerkelijke cijfers dus. Al het overige is nog pure speculatie vanuit de media.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb wel zo'n vermoeden wat er gebeurd is.quote:Arizona releases its 29 delegate names. Remember it took them three days after locking those names up. 26 for Romney and 3 for Paul. What is most stunning about this announcement is that on Saturday, Paul supporters had confirmed 11 of 18 delegates were Paul's. What happened over the past 3 days?
Ik vermoed dat Wall Street meer heil ziet in Romney en daarom meer geld in zijn campagnekas pompt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb gehoord dat Obama, in tegenstelling tot Romney, moeite zou hebben om het "nodige" bedrag van 750 miljoen dollar bij elkaar te krijgen? Dat verbaasde me een beetje, ik dacht net dat achter een onklopbare machine van wel bijna een miljard dollar stond??
1,5 miljard dollar in totaal, dat is 11 dollar per uitgebrachte stem. Hoeveel geld gooien we er in Nederland eigenlijk tegenaan? Het zou me verbazen als dat meer dan 2 euro per stem is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb gehoord dat Obama, in tegenstelling tot Romney, moeite zou hebben om het "nodige" bedrag van 750 miljoen dollar bij elkaar te krijgen? Dat verbaasde me een beetje, ik dacht net dat achter een onklopbare machine van wel bijna een miljard dollar stond??
De grote partijen hebben zo'n 2 miljoen euro beschikbaar voor de campagne (als ze dat halen laatst kwam het bericht dat de kas bij veel partijen aardig leeg is). Denk dat de 2 euro per stem halen al lastig wordt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
1,5 miljard dollar in totaal, dat is 11 dollar per uitgebrachte stem. Hoeveel geld gooien we er in Nederland eigenlijk tegenaan? Het zou me verbazen als dat meer dan 2 euro per stem is.
Foxnews item zeker?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:23 schreef zuiderbuur het volgende:
http://elections.nytimes.com/2012/campaign-financequote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Obama :quote:Mr. Obama ended March with 10 times the cash on hand as Mr. Romney.
Romney:quote:Spent $172,370,942
Cash on hand
Total $104,096,194 —
Available for primary $84,483,538 —
Opvallend eigenlijk ook dat volgens die berekening Obama al 172 miljoen dollar uitgegeven zou hebben, ondanks dat hij niet actief campagne moest voeren voor de nominatie bij de democraten...quote:Spent $78,624,564
Cash on hand
Total $10,059,748
Available for primary $10,057,248
Moest niet, maar hij deed het wel. Sterker nog, heeft hij meer fundraisers georganiseerd dan de vijf voorgaande presidenten bij elkaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:36 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend eigenlijk ook dat volgens die berekening Obama al 172 miljoen dollar uitgegeven zou hebben, ondanks dat hij niet actief campagne moest voeren voor de nominatie bij de democraten..
Je haat Obama echt heel erg, of niet?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Moest niet, maar hij deed het wel. Sterker nog, heeft hij meer fundraisers georganiseerd dan de vijf voorgaande presidenten bij elkaar.
Je zou denken dat hij wel wat beters te doen zou hebben.
Het zit wel redelijk diep inderdaadquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je haat Obama echt heel erg, of niet?
Het kan erger, dat zagen we aan StefanP.quote:
En?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je haat Obama echt heel erg, of niet?
Daar kan ik verder niks mee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
En niks. Het komt een beetje treurig over.
De stelling van het boek dat die claim doet is vooral dat dit een zich ontwikkelend iets is... zo heeft ook george Bush meer fundraisers georganiseerd dan de 5 presidenten voor hem tezamen...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Moest niet, maar hij deed het wel. Sterker nog, heeft hij meer fundraisers georganiseerd dan de vijf voorgaande presidenten bij elkaar.
Je zou denken dat hij wel wat beters te doen zou hebben.
Hoeft ook niet.quote:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je liever 4 jaar Romney (met kans op nog 4 jaar) ziet dan Obama nog 4 jaar, en dan hopelijk wel een fatsoenlijke kandidaat vanuit de GOP. (Alhoewel je natuurlijk altijd de grote groep hebt die partij-gebonden stemmen, wie de kandidaat ook is.)quote:
Helemaal gestoord!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je liever 4 jaar Romney (met kans op nog 4 jaar) ziet dan Obama nog 4 jaar, en dan hopelijk wel een fatsoenlijke kandidaat vanuit de GOP. (Alhoewel je natuurlijk altijd de grote groep hebt die partij-gebonden stemmen, wie de kandidaat ook is.)
Overigens.... de Republikeinen in Arizona zijn nog steeds bitter: http://content.usatoday.c(...)nett-/1#.T7f8r3Jg8lA![]()
Ik kan me de haat tegen Obama wel voorstellen..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je liever 4 jaar Romney (met kans op nog 4 jaar) ziet dan Obama nog 4 jaar, en dan hopelijk wel een fatsoenlijke kandidaat vanuit de GOP. (Alhoewel je natuurlijk altijd de grote groep hebt die partij-gebonden stemmen, wie de kandidaat ook is.)
Overigens.... de Republikeinen in Arizona zijn nog steeds bitter: http://content.usatoday.c(...)nett-/1#.T7f8r3Jg8lA![]()
was dat maar zo.... dé belangrijkste kritiek op Obamacare is vooral dat het vooral een bijna volledige staatsfinanciering is van een commerciële gezondheidszorg waar dan weinig concurrentie bestaat:quote:
Objectief gezien is Paul een long-shot zoals ze in Amerika zeggen. Kijk maar naar de grootste betsites, 'follow the money'. Volgens die sites heeft Paul iets van 3% kans de nominatie binnen te slepen. En dit is een veel objectievere peiling dan al die zogenaamde maurice de hond-achtige polls.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:55 schreef maartena het volgende:
Wat mij zo verbaasd is hoe de Ron Paul kliek nog steeds blijft geloven dat hij middels de Convention nog daadwerkelijk een kans zou maken. Die roze bril moet toch echt af lijkt me.... het is OVER voor Ron Paul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |