abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111328539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wonderbaarlijk hoe de volkskrant artikel maakt door domweg zonder bronvermelding een engels artikel te vertalen..
het originele artikel komt van de Huffington Post http://www.huffingtonpost(...)s-obama-s-opponents/, de VK vertaald het bijna 1-op-1 (maar laat ook een hoop weg zoals bv persoonlijke quotes), zonder enige verdere bronvermelding

(het is me al vaker opgevallen rond de berichtgeving van de Amerikaanse verkiezingen dat de Volkskrant dit graag doet; die journalist za het wel druk hebben)
Ik dacht dat de Huffington Post in feite zelf ook zijn berichten van overal een beetje verzamelde?
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:51:37 #102
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_111354594
Obama steunt homohuwelijk. Mochten er nog Republikeinse SuperPACs zonder genoeg onderwerpen voor hun attack ads zijn geweest dan is dat nu ook weer opgelost ;).

Fox, fair & balanced zoals altijd:

[ Bericht 0% gewijzigd door Niox op 09-05-2012 21:58:41 ]
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:56:35 #103
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_111354912
Grappig hoe het steunen van gelijke rechten voor een minderheid wordt uitgelegd als ''oorlog''.

Wat een zieke mensen in dat land.
pi_111355822
De politiek staat echt bol van retorische frames daar. Vraag me af hoe effectief het dan nog is..
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:14:43 #105
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_111356003
Geweldig natuurlijk, maar gaat dit Obama niet een hoop stemmen kosten?

quote:
Polls in 2012
A May 2012 Gallup Poll showed plurality support for same-sex marriage nationwide, with 50% in favor and 48% opposed.[14]
An April 2012 poll conducted by Pew Research Center showed support for same-sex marriage at 47%, while opposition reached an all-time low of 43%.[15]
A March 2012 survey by the Public Religion Research Institute found that 52% of Americans supported allowing same-sex couples to legally marry, while 44% were opposed.[16]
A NBC News/Wall Street Journal poll conducted from February 29 - March 3, 2012 found that 49% of American adults supported allowing same-sex couples to legally marry, with 40% opposed.[17]
Valt me behoorlijk mee.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:44:25 #106
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_111357766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:14 schreef Premium_Quality het volgende:
Geweldig natuurlijk, maar gaat dit Obama niet een hoop stemmen kosten?

[..]

Valt me behoorlijk mee.
De Democratische Conventie is dit jaar in North Carolina en die hebben eerder deze week het homohuwelijk expliciet verboden. Dat roept natuurlijk reacties op en Obama is een hoek gedreven waar hij echt wel moest reageren (daar was men ook op voorbereid, gezien de uitspraken van o.a. Biden vorige week).
Ik denk dat hij het liever tot na de verkiezingen had bewaard.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:48:09 #107
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111357969
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:51 schreef Niox het volgende:
Obama steunt homohuwelijk. Mochten er nog Republikeinse SuperPACs zonder genoeg onderwerpen voor hun attack ads zijn geweest dan is dat nu ook weer opgelost ;).

Fox, fair & balanced zoals altijd:

[ afbeelding ]
Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen? :')
Er komen dan juist meer huwelijken.

Fox. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111358193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen? :')
Er komen dan juist meer huwelijken.

Fox. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Even ter verdediging, het wordt als aanval op 'the sanctitiy of marriage' gezien. Verder zijn het een stel idioten ja :D
pi_111362646
Off-topic: het valt me vaak op dat veel Amerikanen van 'Dutch Descent" de meest enge, oerconservatieve lui zijn.
pi_111363177
Dat komt omdat die groep juist niets meer wilden of konden in The Old Continent en het Westen opzochten om daar wel hun geloof te kunnen verspreiden. Niet mijn vrienden, maar gelukkig voelen ze zich minder Nederlandsch dan de gemiddelde Italiaanse of Ierse immigrant, zullen we maar zeggen. ;)

Verder ben ik pro same sex marriage en meer van dat soort liberal fratsen, maar ik heb het idee dat Obama dit beter niet had kunnen doen (of Biden had z'n bek moeten houden). Mochten er nog Republikeinen (die on de fence waren) zijn, dan kan hij die nu wel op z'n buik schrijven, na het doen van deze uitspraken. Hoe equal en freedom for all dan ook.
pi_111363196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:41 schreef Yakamoz het volgende:
Off-topic: het valt me vaak op dat veel Amerikanen van 'Dutch Descent" de meest enge, oerconservatieve lui zijn.
Al die dorpjes met Nederlandse namen liggen vaak ook in the middle of nowhere in 'red states'.

Maar als we naar presidenten kijken dan heb je van Buren die de democratische partij mede oprichtte (hoewel het wel een heel andere tijd was natuurlijk). Maar ook FDR was democraat.

Daarnaast was gisteren nog Ivo Daalder, de NAVO ambassadeur, bij de Daily Show en dat is ook een democraat. En de grootste Nederlands-Amerikaanse politicoloog, Arend Lijphart, is ook geen republikein.
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:08:36 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111363377
Ik woon nog geen 20 km van Zeeland, Holland, Overijssel, Graafschap, Noordeloos en nog wat Nederlands klinkende namen. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:09:49 #113
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111363416
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:08 schreef popolon het volgende:
Overijssel, Graafschap
Kunnen ze dat daar wel uitspreken? :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:18:35 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111363665
Dat wordt lastig. ;)

Obama komt uit de kast, eindelijk een duidelijk verschil met Romney. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_111364131
Goede zet. De democraatse stemmers zullen hier geen probleem van maken. De republikeinen die al niet op hem zouden stemmen zullen dat nu helemaal niet doen. Van de swing voters jaagt hij dus alleen de die-hard republikeinen weg, terwijl het voor het grootste deel van de swing voters niet zo'n groot issue is. Tegelijkertijd pakt hij wel even hiermee 8-10% van de bevolking bijna gegarandeerd.
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:55:08 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111364428
Eindelijk een President die zijn bek open durft te trekken over het homohuwelijk. _O_

En Fox News noemt het dan een "war on marriage". Rare jongens, die Republikeinen.... :')

Dit bezegeld mijn stem trouwens definitief. Ik stem Obama in November.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:12:44 #117
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_111364679
Maartena, jij stemt toch PvdA in NL? Waarom dan nog twijfelen tussen Obama of Romney? :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 10 mei 2012 @ 05:49:37 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111365240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:12 schreef Senor__Chang het volgende:
Maartena, jij stemt toch PvdA in NL? Waarom dan nog twijfelen tussen Obama of Romney? :P
Ik heb nog nooit PvdA gestemd. In Nederland stemde ik meestal D'66. (En een enkele keer CDA omdat mijn pa verkiesbaar was als raadslid). Desalniettemin vond ik Kok trouwens een prima premier, maar ik lig beter bij D'66.

Maar je hebt verder gelijk: Mijn keuze was al gemaakt, ik zag geen enkel heil in de kandidaten uit de Republikeinse hoek.... en ik heb liever nog 4 jaar Obama zodat de Republikeinen hun huiswerk kunnen gaan doen en in 2016 wel met een fatsoenlijke kandidaat kunnen komen.

Overigens ben ik niet zo van de Christen-Fundamentalistische kant zoals veel Republikeinse kandidaten dat zijn, dus dat maakt het voor mij wat lastiger om echt voor een goede Republikein te stemmen.

Ik heb op lokaal niveau voor Republikeinen gestemd in de lokale city council, en ik stemde voor Ahhnold. Maar dat is een Republikein die het God-gedoe er niet zo dik bovenop legt, en ook enorm veel commentaar heeft op de gang van zaken binnen de GOP.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_111381974
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:55 schreef maartena het volgende:
Eindelijk een President die zijn bek open durft te trekken over het homohuwelijk. _O_

En Fox News noemt het dan een "war on marriage". Rare jongens, die Republikeinen.... :')

Dit bezegeld mijn stem trouwens definitief. Ik stem Obama in November.
:')
pi_111382444
obama rules
tja tja
pi_111383325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een Amerikaanse president die voor het homohuwelijk is kunnen we in Nederland alleen maar toejuichen toch? Of is Paul soms tegen? :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:32:42 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111384509
Hij zal 't persoonlijk niet prefereren denk ik maar persoonlijke mening is niet zo belangrijk, de overheid moet er sowieso niets mee te maken hebben.
pi_111384928
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef popolon het volgende:
Hij zal 't persoonlijk niet prefereren denk ik maar persoonlijke mening is niet zo belangrijk, de overheid moet er sowieso niets mee te maken hebben.
Dus gaat de kerk het beslissen en wordt het in de praktijk onmogelijk. Weer een bevolkingsgroep op een 'nette manier' gediscrimineerd.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:49:48 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111385222
Nee, de kerk moet er ook niets mee te maken hebben.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:52:54 #125
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_111385347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef popolon het volgende:
Je vindt discriminatie dus prima, wanneer het niet door de overheid gebeurt? Je bent dus ook tegen de Civil Rights Act uit 1968?
pi_111385350
quote:
Het huwelijk moet iets worden zonder enige juridische of symbolische waarde?
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:54:26 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111385397
quote:
5s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het huwelijk moet iets worden zonder enige juridische of symbolische waarde?
Dat zou wel het meest eenvoudig zijn. Mensen hangen hun eigen 'symbolische' waarde aan het huwelijk. Dat hoeft een kerk of overheid niet voor te schrijven.

Je kunt wat juridische dingen op papier zetten maar niet of het nou wel of geen homohuwelijk mag zijn.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:14:18 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111394907
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:35 schreef Refragmental het volgende:
Wat is er precies " :') " aan mijn tevredenheid met betrekking tot Obama's statement over het homohuwelijk?

[ Bericht 7% gewijzigd door maartena op 10-05-2012 21:26:43 ]
-
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:26:36 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111395598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:54 schreef popolon het volgende:
Dat zou wel het meest eenvoudig zijn. Mensen hangen hun eigen 'symbolische' waarde aan het huwelijk. Dat hoeft een kerk of overheid niet voor te schrijven.

Je kunt wat juridische dingen op papier zetten maar niet of het nou wel of geen homohuwelijk mag zijn.
Het Nederlandse systeem is wat dat betreft eigenlijk ideaal. Er is een legale stap die het huwelijk wettelijk bezegeld, door "voor de wet" te trouwen, en verder mag je dan zelf uitmaken hoe je trouwt, of je dat religieus doet of niet, etc....

Er zitten in de VS sowieso wettelijke voordelen aan trouwen, denk aan ziektekostenverzekering die je als partner in de meeste staten alleen kunt krijgen als je getrouwd bent met de werkende die de verzekering krijgt via het werk.

Momenteel zijn in meer dan de helft van de Amerikaanse staten homostellen uitgesloten van dergelijke regelingen. Het "laat de staat het maar oplossen" creëert ook een beetje een situatie waar homostellen om gelijke rechten te krijgen slechts in enkele staten zouden kunnen wonen. Een aantal hebben het homohuwelijk, een groter aantal kennen een wettelijk gelijke partner-regeling.... maar het grootste aantal staten heeft in principe een wetgeving die geen enkele parter-regeling (danwel huwelijk, danwel partner registratie) heeft, met alle legale gevolgen van dien.

Er zijn zelfs staten, en ik ken iemand die dit persoonlijk is overkomen, waar zelfs als je je testament zo goed op papier zet en alles regelt, de familie van een overledene alsnog de erfenis kan claimen boven een "vriend van de overledene". Iemand die 35+ jaar partner was van een overledene, moest letterlijk alles overdragen aan de familie die streng anti-homo was, omdat de erfenis niet naar een familielid of partner ging..... omdat die partner dus legaal gezien niet bestond, en volgens de wet niets meer was dan een "kennis". En wat oude wetgevingen die ooit eens zijn opgesteld om te voorkomen dat oud geld uit families verdween etc, betekende dus dat de familie claim kon leggen op de erfenis, en deed dit na enige rechtszaken met succes. Een huwelijk, had dit kunnen voorkomen omdat de partner dan legaal familie was.

En van dat soort onzin zakt mijn broek vanaf. Dan kun je wel willen dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien, maar aangezien het huwelijk als legale entiteit zo diep geworteld zit in de Amerikaanse wetgeving, heb je eigenlijk geen keus om de overheid zich er mee te laten bemoeien, en homohuwelijken mogelijk maken.
-
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:30:41 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111395842
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef popolon het volgende:
Tja, zo waren er staten in de jaren 60 die geheel legaal een huwelijk tussen een blanke en een zwarte konden verbieden. Dit is eigenlijk weinig anders.
-
pi_111397088
Kan iemand me even verduidelijken op welke mate het federale hierop weegt? Stel dat Obama wint en de Democraten Huis en Senaat domineren.... kunnen zij het homohuwelijk in alle staten toelaten?
Of moeten zowel het federale niveau als de staat op zich akkoord gaan?? :?
pi_111401386
Even tussendoor een relletje met Bachmann :P

http://www.volkskrant.nl/(...)tionaliteit-af.dhtml
pi_111401468
Ron Paul lijkt me vooralsnog de beste kandidaat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_111401487
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, zo waren er staten in de jaren 60 die geheel legaal een huwelijk tussen een blanke en een zwarte konden verbieden. Dit is eigenlijk weinig anders.
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef waht het volgende:
Als bovenstaande je doel is.
pi_111402635
quote:
WASHINGTON - Europa heeft verzuimd aan het begin van deze recessie de noodzakelijke stappen te nemen die de Verenigde Staten wel namen.
Foto: ANP

Dat zei president Barack Obama donderdag tijdens een evenement voor fondsenwerving in Seattle.

Daardoor heeft Europa het volgens hem nu nog steeds zo zwaar. De crisis in Europa brengt de economische groei in de Verenigde Staten in gevaar, aldus Obama
Eerst de staatsschuld verdubbelen met allerlei 'stimulus' maatregelen en dan een grote bek trekken. :')

Romney moet echt de staatsschuld onder de aandacht brengen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:06:30 #136
177885 JoaC
Het is patat
pi_111403433
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Eerst de staatsschuld verdubbelen met allerlei 'stimulus' maatregelen en dan een grote bek trekken. :')

Tsja, als de GOP bezuinigingsmaatregelen tegenhoudt...
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_111406504
Deze reeks niet gevolgd, veel te lang nu :P.

Wil wel even melden dat een Republikein moet winnen. De VS hebben laten zien dat ook een Afro-Amerikaan president kan worden van de VS. Ze hebben hun pretje gehad, maar de VS is toe aan een harder en directer iemand. Ik denk niet dat Obama aan de macht zal blijven.
derpina my love
pi_111406953
quote:

[..]

Ja, en zijn plannen om die nog verder te laten stijgen zeker?

Nee, daar zwijgt hij heus liever over, net als Obama.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_111407008
quote:
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's? Dat is juist waar we de overheid voor hebben bedacht. Die oefent in naam van het volk macht uit. Als dat niet perfect werkt dan kun je natuurlijk heel gemakkelijk de overheid afschaffen, maar dan zit je weer met de problemen waarvoor de overheid in de eerste plaats werd opgericht. Daarom moet je niet anti-overheid denken, maar anders-overheid. Daar kan ik het wél mee eens zijn.
pi_111407321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:06 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Een Amerikaanse president die voor het homohuwelijk is kunnen we in Nederland alleen maar toejuichen toch? Of is Paul soms tegen? :P
Paul is niet tegen, integendeel hij wil dat het land weer terug gaat naar de grondwet dus dat betekent dat het homohuwlijk in principe op een federaal niveau moet kunnen. Maar hij wil dat federaal helemaal niet vastleggen maar wil dat overlaten aan de staten.
pi_111407336
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 02:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's? Dat is juist waar we de overheid voor hebben bedacht. Die oefent in naam van het volk macht uit. Als dat niet perfect werkt dan kun je natuurlijk heel gemakkelijk de overheid afschaffen, maar dan zit je weer met de problemen waarvoor de overheid in de eerste plaats werd opgericht. Daarom moet je niet anti-overheid denken, maar anders-overheid. Daar kan ik het wél mee eens zijn.
Geen enkele kerk kan dat doen omdat dat tegen het christelijke geloof is. Dus dat zal dan moeten gebeuren op het gemeente huis.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 03:09:42 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111407351
quote:

[..]

Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's?
Dat kan prima zonder kerk.
pi_111407391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 03:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat kan prima zonder kerk.
Maak een contract op en verklaar jezelf getrouwd, met een groep mensen, met een vrouw, een man, whatever. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 11 mei 2012 @ 05:50:49 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111407684
quote:
Maar wie gaat dan zorgen dat kerken een huwelijk gaan sluiten tussen homo's?
Kerken hoeven geen huwelijken te sluiten. Je kunt hier ook gewoon naar het stadhuis (of rechtbank eigenlijk) en zonder wat voor religie dan ook trouwen.

Bij een legaal homohuwelijk moet je kerken ook niet dwingen. Dat is in Nederland ook niet zo, homo's trouwen gewoon op het stadhuis. Lijkt me geen probleem allemaal....
-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 05:55:15 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111407693
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Even tussendoor een relletje met Bachmann :P

http://www.volkskrant.nl/(...)tionaliteit-af.dhtml
:|W

Ze zorgt in ieder geval wel voor entertainment. :+
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:01:42 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111407703
quote:

Je bent er van op de hoogte dat het leeuwendeel van de huidige staatschuld door Republikeinen, en dan met name Reagan en de twee Bushes?

Tot Carter ging het nog wel prima, zowel aan Republikeinse als Democratische kant.... en toen kwam Reagan met zijn "trickle down" ideeen. "Reaganomics" heeft de staatschuld tot ongekende hoogte gebracht, en Bush Sr. veranderde niets aan dat beleid. De staatschuld van Bush Jr. kwam voornamelijk door miljarden verslindende oorlogen.

Obama heeft ook schuld aan een deel van de staatschuld, dat zondermeer. Maar hij nam de fakkel over toen de economie totaal gecrashed was, en er twee geldverslindende oorlogen aan de gang waren. Niet gek dat er enorm veel kosten zijn, en er minder belasting binnenkomt.

Wat betreft de stimilus: Bush gaf daar het startschot door TARP te ondertekenen.
-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:07:01 #147
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111407708
En geld pompen in o.a. de auto-industrie was ook gewoon noodzakelijk.
Soms is geld uitgeven juist beter voor de economie.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:08:27 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111407710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Kan iemand me even verduidelijken op welke mate het federale hierop weegt? Stel dat Obama wint en de Democraten Huis en Senaat domineren.... kunnen zij het homohuwelijk in alle staten toelaten?
Of moeten zowel het federale niveau als de staat op zich akkoord gaan?? :?
Nee, de wetten omtrend huwelijk blijven op staatsniveau geregeld, althans het sluiten ervan. Wat wel kan, is nationale erkenning van homohuwelijken, bijvoorbeeld voor federale zaken als immigratie.

Waarom kunnen popolon en ik bijvoorbeeld WEL het land binnen komen..... alleen omdat we toevallig een vrouw trouwen? Waarom zouden internationale liefdes tussen twee van hetzelfde geslacht niet dezelfde rechten kunnen hebben?

Verder kun je federaal vastleggen dat homohuwelijken erkend moeten worden in staten in alle 50 staten, ook in de staten waar het sluiten van homohuwelijken verboden is.
-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:09:10 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111407713
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef waht het volgende:
Ik zou Bill Clinton nog wel eens terug willen zien in het Witte huis.

Beiden hebben echter evenveel kans om President te worden.
-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:09:58 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111407715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:07 schreef Madame_Paon het volgende:
En geld pompen in o.a. de auto-industrie was ook gewoon noodzakelijk.
Soms is geld uitgeven juist beter voor de economie.
Overigens is dat geld voor meer dan 80% alweer terug betaald door de autoindustrie.
-
pi_111408157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 03:05 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Paul is niet tegen, integendeel hij wil dat het land weer terug gaat naar de grondwet dus dat betekent dat het homohuwlijk in principe op een federaal niveau moet kunnen. Maar hij wil dat federaal helemaal niet vastleggen maar wil dat overlaten aan de staten.
Zodat het in het overgrote deel van de staten onmogelijk zal zijn voor homo's om te trouwen en verboden op interraciale huwelijken weer ingevoerd gaan worden?
pi_111408177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 03:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maak een contract op en verklaar jezelf getrouwd, met een groep mensen, met een vrouw, een man, whatever. :)
Leuke libertarische prietpraat maar in de praktijk buitengewoon onhandig als we bijvoorbeeld kijken naar het erkennen van kinderen of erfkwesties.
pi_111408206
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, de wetten omtrend huwelijk blijven op staatsniveau geregeld, althans het sluiten ervan. Wat wel kan, is nationale erkenning van homohuwelijken, bijvoorbeeld voor federale zaken als immigratie.

Waarom kunnen popolon en ik bijvoorbeeld WEL het land binnen komen..... alleen omdat we toevallig een vrouw trouwen? Waarom zouden internationale liefdes tussen twee van hetzelfde geslacht niet dezelfde rechten kunnen hebben?

Verder kun je federaal vastleggen dat homohuwelijken erkend moeten worden in staten in alle 50 staten, ook in de staten waar het sluiten van homohuwelijken verboden is.
Inderdaad, volgens mij is het gewoon onderdeel van een beschaafd land om zoiets fatsoenlijk te regelen :).
pi_111410766
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, volgens mij is het gewoon onderdeel van een beschaafd land om zoiets fatsoenlijk te regelen :).
Dat zou dan via een constitutional amendment moeten gaan. Daarom moeten alle staten zich aan houden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:39:55 #155
33189 RM-rf
1/998001
pi_111411470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:09 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat zou dan via een constitutional amendment moeten gaan. Daarom moeten alle staten zich aan houden.
Nee hoor, er hoeft geen extra wijziging van de grondwet te komen om gelijkgeslachtelijke huwelijken te erkennen, omdat juist negens in de amerikaanse grondwet het huwelijk gedefinieerd is als enkel tussen een man en vrouw mogelijk.
Dat willen veel ultraconservatieven wel bereiken overigens; die willen juist zo'n amendement om het huwelijk te definieren als 'enkel tussen man en vrouw'

en hier komt het vreemde omtrend Ron Paul en zn houding over huwelijken... alhoewel hij zégt dat de staat zich daarin niet moet mengen en het huwelijk enkel een religieuze zaak zou zijn, was hijw wél co-sponsor van een gewone wet in 2004, de 'Defense of Marriage' act die de federale rechters verbied om gelijke rechten voor gelijkgeslachtelijke huwelijken die in de ene staat afgesloten zijn af te dwingen, zoals die kunnen voor huwelijken tussen man en vrouw in andere staten (een huwelijk afgsloten in de ene staat dient erkend te zijn in andere en eigenlijk gelijke rechten op te leveren)...
een wet die al door veel critici bekritiseerd is omdat hij eigenlijk ongrondwettelijk is...

Paul eheft, gevraagd of hij voor een grondwet-wijziging is, wél simpel gezegd dat 'volgens hem het huwelijk tusen een man en vrouw behoort te zijn'... opvallend omdat paul op vrijel alle punten zichzelf presenteert als 'verdediger' vand e oorspronkelijke amerikaanse grondwet die hij letterlijk wil interpreteren zoals die in 1776 ingevoerd werd en die hij 'onaantastbaar vind en waarbij hij ook altijd zich uitspreekt tégen 'juridisch activisme'...

enkel gaat dat dan enkel over zaken waar hij het kennelijk mee eens is, waar het kennelijk gaat over huwelijken tussen gelijkgeslachtelijke partners, die de grondwet niet uitsluit, vind hij wel dat je dat 'erin mag lezen'...
Wie is daar dan de 'juridische activist'?

Het probleem hierbij is vooral dat kennelijk die 'pure' constituionalisten ook makkelijk 'achterdeurtjes' vinden om hun persoonlijke mening alsnog door te druken en ook Paul makkeijk vanuit zijn conservatieve instelling wél bereid is federale wetgeving door te voeren die een duidelijk moraal oordeel oplegt aan rechters en staten,... zoals hij bv ook makkelijk doet bij zake als Abortus ("Defense of Life" act die hij zelf pesoonlijk voorgesteld heeft) én waar het gaat over homoseksualiteit ("defense of Marriage"-act warvan hij co-sponsor was)...

die hele neiging naar "Defense of ..."-wetten van Ron Paul kan ik bij alle goede wil _niet_ libertair vinden maar is imho juist een typisch oer-conservatief trucje, om te roepen dat 'iets bedreigt' wordt en dat dan federale wetgeving nodig is die oude en traditionele waardes te 'beschermen', op federaal niveau natuurlijk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:27:57 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111438546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:09 schreef Homey het volgende:
Nope, er staat in de grondwet niets gedefinieerd over het huwelijk. Huidige wetgevingen met betrekking tot het huwelijk - zoals de HUIDIGE wetgeving die vaststelt dat het huwelijk dat in 1 staat voltrokken is geldig is in alle 50 staten - zijn wetten die volledig buiten de grondwet om geregeld zijn.

Een dergelijke wet kan met een minimale meerderheid (50% +1 stem) aangepast worden zodat ook homo-huwelijken voltrokken in staten waar het nu legaal is erkend zullen moeten worden in alle 50 staten.

Ook kan het Supreme Court er bij worden gehaald. In 1967 werd, zonder verdere wijzigingen aan dr grondwet, verklaard dat een huwelijk tussen een zwarte en blanke gebaseerd op diezelfde grondwet niet verboden zou mogen worden.

Verander nu eens even "huidskleur" in "sexuele voorkeur" en je hebt in principe dezelfde zaak. Dat Ron Paul juist niet schreeuwt dat een verbod op het homohuwelijk "unconstitutional" is, is veelzeggend. Uiteindelijk zal de kwestie van het homohuwelijk denk ik, net als het gemengde huwelijk getoetst worden aan de grondwet en door het hooggerechtshof worden beslist.

Naar mijn mening is het ook allemaal gebaseerd op angst. Ik heb een of andere pastoor wel eens horen zeggen: "What's next, man can marry their horse?"

Tja.... :')

Het is gewoon een feit dat om en nabij 5% van de mensheid interesse heeft in hetzelfde geslacht. Het is geen ziekte, het is geen afwijking, het is gewoon pure natuurlijke selectie, en je word er gewoon mee geboren. En 5% is een mooie hoeveelheid mensen waar zowel de huwelijksindustrie als de schatkisten van de staten geld uit kunnen halen.... een marriage license kost ook meestal zo rond de $50-$100, een beetje bruiloft doe je niet voor onder de $5,000, en zelfs een kleine bijeenkomst met vrienden betekend al gauw dat je $1,000 over de balk smijt aan feest materiaal, ook al huur je twee smokings bij de goedkope verhuurder op de hoek.

Dat gezeik van "moral values" en "family values"..... het is en blijft 1 van de grootste redenen waarom ik over het algemeen geen fan ben van Republikeinen eigenlijk. De paar Republikeinen die wel hun bek durven open trekken over gelijke rechten voor homo's komen nooit ver in de GOP. Dick Cheney sprak zijn support pas uit NA zijn verkiezing tot een 2e termijn met Bush, en werd al snel weer door de GOP aangesproken om het er niet meer over te hebben. Hij heeft dan ook een Lesbische dochter, en ziet gewoon van dichtbij dat er helemaal niets mis is met het trouwen van twee van hetzelfde geslacht.
-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:35:19 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111439011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:39 schreef RM-rf het volgende:
en hier komt het vreemde omtrend Ron Paul en zn houding over huwelijken... alhoewel hij zégt dat de staat zich daarin niet moet mengen en het huwelijk enkel een religieuze zaak zou zijn, was hijw wél co-sponsor van een gewone wet in 2004, de 'Defense of Marriage' act die de federale rechters verbied om gelijke rechten voor gelijkgeslachtelijke huwelijken die in de ene staat afgesloten zijn af te dwingen, zoals die kunnen voor huwelijken tussen man en vrouw in andere staten (een huwelijk afgsloten in de ene staat dient erkend te zijn in andere en eigenlijk gelijke rechten op te leveren)...
een wet die al door veel critici bekritiseerd is omdat hij eigenlijk ongrondwettelijk is...
Hij heeft in 1999 ook gestemd op een verbod op het adopteren van kinderen door homo's, en daarmee laat hij toch ook duidelijk doorschemeren wat zijn positie is t.o.v. een gezin met kinderen. Naar zijn mening zijn twee ouders van hetzelfde geslacht niet goed genoeg om te kunnen zorgen voor een kind.

Gevalletje van met de ene hand bij de mond van alles schreeuwen, en achter de rug met de andere hand stemmen tegen gelijke rechten voor homo's met betrekking tot adoptie.
-
pi_111442208
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij heeft in 1999 ook gestemd op een verbod op het adopteren van kinderen door homo's, en daarmee laat hij toch ook duidelijk doorschemeren wat zijn positie is t.o.v. een gezin met kinderen. Naar zijn mening zijn twee ouders van hetzelfde geslacht niet goed genoeg om te kunnen zorgen voor een kind.

Gevalletje van met de ene hand bij de mond van alles schreeuwen, en achter de rug met de andere hand stemmen tegen gelijke rechten voor homo's met betrekking tot adoptie.
Vanwaar die behoefte om de realiteit te verdraaien? Als Ron Paul tegen het gebruik van staatsgeld voor randzaken is, wil dat niet zeggen dat hij tegen die randzaken is.
Er is in 1999 dan ook niet gestemd over het al dan niet verbieden van adoptie door homo's.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:49:22 #159
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_111445518
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Stezo het volgende:

[..]

Vanwaar die behoefte om de realiteit te verdraaien? Als Ron Paul tegen het gebruik van staatsgeld voor randzaken is, wil dat niet zeggen dat hij tegen die randzaken is.
Er is in 1999 dan ook niet gestemd over het al dan niet verbieden van adoptie door homo's.
_O_
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_111449488
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zodat het in het overgrote deel van de staten onmogelijk zal zijn voor homo's om te trouwen en verboden op interraciale huwelijken weer ingevoerd gaan worden?
Het is ook maar wat je belangrijk vind. Als je liever iemand heb die de NDAA en de Patriot Act steunen dan zit je bij de gevestigde orde aan het goede adres.
Ik vind dat wel wat zwaarder wegen dan wat gespeculeer wat er heel mischien kan gebeuren als RP president zou worden.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 07:12:40 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111451300
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Stezo het volgende:
Het ging hier niet om een "randzaak" maar om een direct voorstel om adopties door homo's te verbieden in Washington DC. Sorry, maar dan stem je voor of tegen het voorstel, zeker gezien het feit er geen staatsgeld bij betrokken is. Hij stemde dus duidelijk tegen, net als de meeste Republikeinen trouwens.

quote:
http://www.issues2000.org/HouseVote/Party_1999-346.htm

Dat was heel makkelijk op te zoeken, en ik verdraai de realiteit dus niet.
-
pi_111453192
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 07:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Het ging hier niet om een "randzaak" maar om een direct voorstel om adopties door homo's te verbieden in Washington DC. Sorry, maar dan stem je voor of tegen het voorstel, zeker gezien het feit er geen staatsgeld bij betrokken is. Hij stemde dus duidelijk tegen, net als de meeste Republikeinen trouwens.

[..]

http://www.issues2000.org/HouseVote/Party_1999-346.htm

Dat was heel makkelijk op te zoeken, en ik verdraai de realiteit dus niet.
Jij misschien niet, maar die website doet dat wel. Als je de officiële website van de overheid erbij pakt lees je namelijk heel wat anders:

quote:
H.AMDT.356 (A005)
Amends: H.R.2587
Sponsor: Rep Largent, Steve [OK-1] (offered 7/29/1999)

AMENDMENT PURPOSE:
An amendment no. 2 printed in H.Rept. 106-263 to prohibit any funding for the joint adoption of a child between individuals who are not related by blood or marriage.

http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d106:H.R.2587:

[ Bericht 0% gewijzigd door Stezo op 12-05-2012 10:43:54 ]
pi_111454074
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:36 schreef Stezo het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar die website doet dat wel. Als je de officiële website van de overheid erbij pakt lees je namelijk heel wat anders:

[..]

Blijft over dat het wel dubieus is om het gebruik van dat staatsgeld specifiek voor homo's (staat er wat veiliger, maar komt het wel op neer) uit te sluiten.. Als LGBT issues doorslaggevend zijn voor je stem hoef je niet op Paul te stemmen.
pi_111455834
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:29 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Blijft over dat het wel dubieus is om het gebruik van dat staatsgeld specifiek voor homo's (staat er wat veiliger, maar komt het wel op neer) uit te sluiten.. Als LGBT issues doorslaggevend zijn voor je stem hoef je niet op Paul te stemmen.
Ron Paul heeft die amendment niet ingebracht. Hij heeft slechts de keus om voor of tegen te stemmen.
Als je bv. een ander amendment van dezelfde appropriation bill erbij pakt waar hij ook voor stemde, dan kan je ook wel redeneren dat zelfs drugsverslaafden niet op zijn steun hoeven te rekenen...

quote:
H.AMDT.354 (A003)
Amends: H.R.2587
Sponsor: Rep Tiahrt, Todd [KS-4] (offered 7/29/1999)

AMENDMENT PURPOSE:
An amendment no. 1 printed in H.Rept. 106-263 to prohibit the use of any funds on a needle exchange program for illegal drugs.
Het heeft dus meer te maken met hoe libertariërs tegen de rol van de overheid aankijken.
pi_111455892
Paul is gewoon wat creatiever in zijn pogingen om rechten van mensen die niet blank, man, welvarend, christelijk en hetero zijn :). Verder gewoon een conservatieve Republikein :).
pi_111463408
ik denk dat Obama gewoon wordt herkozen.
pi_111464576
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Je bent er van op de hoogte dat het leeuwendeel van de huidige staatschuld door Republikeinen, en dan met name Reagan en de twee Bushes?

[ afbeelding ]
Je bent wel hardleers met je plaatje voor mongolen.

Budgetten worden geschreven door het congres.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111464753
Vriendelijk blijven kan geen kwaad..
  zondag 13 mei 2012 @ 18:49:57 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111501010
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:36 schreef Stezo het volgende:
In diezelfde zin:

"between individuals who are not related by blood or marriage."

Jij mag dan wel je Roze Ron Paul Bril ophebben, maar de taal in dat document is heel duidelijk gericht op hen die niet kunnen trouwen, en laten dat nu net homo's zijn.

Ron Paul heeft verder ook expliciet steun gegeven voor de Defense of Marriage act, wat het in principe onmogelijk maakt voor internationale homo-stellen (1 Amerikaanse nationaliteit, 1 andere) op dezelfde manier te immigreren naar de VS zoals bijvoorbeeld popolon en ik dat hebben gedaan.

Zijn "laat het de staten maar regelen" werkt voor het homohuwelijk eigenlijk gewoon niet. Althans, het werkt natuurlijk wel als je homo's legaal gezien wil verbannen naar de enkele staten waar het wel kan, zonder dat deze homo's dezelfde rechten hebben in andere staten.

Dit is gewoon een burgerlijk recht. Maar goed, Ron Paul heeft ook al aangegeven in het verleden, dat hij nooit gestemd zou hebben voor de "Civil Rights Act" van 1964, om diezelfde reden: Hij wilde niet dat de federale overheid het recht zou moeten hebben om de rechten van zwarten vast te leggen in een nationale wet, en wilde dat staten er zelf over zouden moeten kunnen beslissen.

Tja.... dat deden de zuidelijke staten tot 1964 dan ook met de "Jim Crow" wetten. Een typisch voorbeeld hoe het zelfrecht van staten ook gewoon een situatie kan creëren die niets beter is dan Apartheid. Het is leuk dat Ron Paul zich dan verschuild achter een "dat moeten de staten zelf beslissen" verhaaltje, maar zonder zo'n overkoepelende wetgeving hadden we waarschijnlijk nu nog staten gehad met "Jim Crow" wetten.

Het "laat de staten het zelf beslissen" is in veel gevallen, met name op het vlak van burgerlijke rechten, geen goed idee. Eigenlijk zitten de rechten van homo's in hetzelfde vaarwater als de rechten van zwarten in 1964, althans met betrekking tot een aantal zaken. (huwelijk en een enorme waslijst aan voordelen dat dat brengt, ziektekosten, adoptie, erfrecht, zorgrecht, belastingen etc is daarvan de voornaamste)

Soms moet je als overheid bepaalde rechten garanderen voor ALLE Amerikanen, en niet per staat.

[ Bericht 6% gewijzigd door maartena op 13-05-2012 19:07:43 ]
-
  zondag 13 mei 2012 @ 19:04:17 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111501653
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:44 schreef Lyrebird het volgende:
Je bent wel hardleers met je plaatje voor mongolen.

Budgetten worden geschreven door het congres.
Niet helemaal. De President presenteert het budget aan congress, en het congress gaat er vervolgens aan sleutelen om haar zin te krijgen. Maar het is dus niet zo dat bij bijv. door een Republikeinse president gepresenteerd budget, dat het hele budget geschrapt en "verDemocratiseerd" wordt. Meestal wordt zo'n 20-25% van de budgetstekst gewijzigd, daar word dan een paar maanden over gevochten in congress, en op een gegeven moment loopt de klok af en moet er toch echt een budget goedgekeurd worden.

Hier een leuke blogpost die e.e.a. samenvoegt: http://brentmarkus.wordpress.com/2011/04/09/national-debt/
-
pi_111502580

De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid. Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
pi_111502756
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:

De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid.
Helaas voor hen liggen ze flink achter en rijden ze de verkeerde kant op :P.

quote:
Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
Dat overkomen als conspiricy-figuur gaat je wel aardig af :P
pi_111502887
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Helaas voor hen liggen ze flink achter en rijden ze de verkeerde kant op :P.

[..]

Dat overkomen als conspiricy-figuur gaat je wel aardig af :P
Je kan niet ontkennen dat het op z`n minst merkwaardig is dat de 2 kandidaten die waarschijnlijk zullen winnen ook regelmatig de Bilderberg conferenties bezoeken. Hetzelfde geld trouwens ook voor de leiders in de EU maar dat terzijde.
  zondag 13 mei 2012 @ 19:31:50 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111502963
quote:

De Ron Paul trein knalt nog steeds vooruit op volle snelheid. Overigens vinden jullie het niet een beetje tekenend dat de gene die media aandacht krijgen ook regelmatig aanwezig zijn geweest bij de Bilderberg conferenties? Ik wil niet als een "conspiricy nut" overkomen maar ik vind het wel tekenend vooral als je kijkt naar de media en het demoniseren van RP.
De grootste SuperPAC die Ron Paul steunt is ook van een Bilderberger. Dus wat is je punt? ;)
-
pi_111503124
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

De grootste SuperPAC die Ron Paul steunt is ook van een Bilderberger. Dus wat is je punt? ;)
Dat het geen donder uitmaakt op wie je stemt omdat het allang en breed besproken is wie de kandidaten zijn en wie er mogen winnen. Het verklaart wel direct de totale media blackout in het begin en de vermoedelijke stemfraude in onder andere Maine.
  zondag 13 mei 2012 @ 19:39:03 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111503285
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:35 schreef PKRChamp het volgende:
Dat het geen donder uitmaakt op wie je stemt omdat het allang en breed besproken is wie de kandidaten zijn en wie er mogen winnen. Het verklaart wel direct de totale media blackout in het begin en de vermoedelijke stemfraude in onder andere Maine.
Ja, het is allemaal een complot om de heilige Ron Paul er buiten te houden.
-
pi_111503483
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal een complot om de heilige Ron Paul er buiten te houden.
Een erg makkelijke verklaring is het wel natuurlijk. Altijd leuk dit soort struisvogelpolitiek, Obama bijvoorbeeld heeft journalisten om de tuin geleid om samen met Clinton (notabene de tegenstander) op de conferentie aanwezig te zijn. Een conferentie die opereert achter gesloten deuren en nooit wat naar buiten brengt over wat er precies besproken wordt.
  zondag 13 mei 2012 @ 21:26:07 #178
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_111509648
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_111510106
quote:
Je hebt door dat hij met nogal een achterhoedegevecht bezig is?
pi_111510720
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt door dat hij met nogal een achterhoedegevecht bezig is?
De race om de delegates gaat anders nog voortvarend. Ik weiger dan ook te geloven dat de winnaar al vast staat mits alles eerlijk gaat.
pi_111511022
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De race om de delegates gaat anders nog voortvarend. Ik weiger dan ook te geloven dat de winnaar al vast staat mits alles eerlijk gaat.
Familie van Don Quichot :P?
pi_111511286
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Familie van Don Quichot :P?
En jij van de minister van informatie van Irak?

zondag 13 mei 2012 @ 21:50:57 #183
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111511331
Bilderberg. Oh god.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 13 mei 2012 @ 21:51:59 #184
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111511400
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En jij van de minister van informatie van Irak?

[ afbeelding ]
Dat plaatje is eerder van toepassing op de Ron Paul-fanboys.
pi_111512001
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
Bilderberg. Oh god.
Dat was het eerste wat ik ook dacht toen ik las dat ook Romney al een aantal bezoekjes heeft gepleegd.
Maar nogmaals steek vooral je kop in het zand als je niet geloofd dat er op deze manier de politiek word beinvloed en vooral gestuurd.
pi_111512300
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zelfs Paul zélf geeft inmiddels toe dat hij eigenlijk alleen nog meedoet om invloed uit te kunnen oefenen op de koers van de GOP. Maar ik ben zeer benieuwd dan hoe jij denkt dat Paul Romney nog kan inhalen qua delegates.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:08:42 #187
66825 Reya
Fier Wallon
pi_111512540
quote:

Ik hoorde dan weer dat Ron Paul regelmatig roze balletten bezoekt.
pi_111512660
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:05 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Zelfs Paul zélf geeft inmiddels toe dat hij eigenlijk alleen nog meedoet om invloed uit te kunnen oefenen op de koers van de GOP. Maar ik ben zeer benieuwd dan hoe jij denkt dat Paul Romney nog kan inhalen qua delegates.
Ze moeten vooralsnog allemaal geteld worden, en hij kan altijd nog als een independent gaan runnen. Dus de race is nog niet gelopen. Niet voor niets komen deze berichten naar buiten.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:10:50 #189
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111512688
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat was het eerste wat ik ook dacht toen ik las dat ook Romney al een aantal bezoekjes heeft gepleegd.
Maar nogmaals steek vooral je kop in het zand als je niet geloofd dat er op deze manier de politiek word beinvloed en vooral gestuurd.
Politiek talent krijgt een uitnodiging, dat is niet zo vreemd. Politieke watchers kunnen wel inschatten wie the next big thing worden. Logisch dus dat die alvast kennismaken met de andere grote jongens.

Natuurlijk worden tijdens die bijeenkomsten gewichtige zaken besproken. Verkiezingen kunnen ze echter niet winnen. Hoogstens kunnen hun favoriete kandidaat een steuntje in de rug geven.
pi_111513011
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Politiek talent krijgt een uitnodiging, dat is niet zo vreemd. Politieke watchers kunnen wel inschatten wie the next big thing worden. Logisch dus dat die alvast kennismaken met de andere grote jongens.

Natuurlijk worden tijdens die bijeenkomsten gewichtige zaken besproken. Verkiezingen kunnen ze echter niet winnen. Hoogstens kunnen hun favoriete kandidaat een steuntje in de rug geven.
En waar gaan die gewichtige zaken dan precies over en over politiek talent gesproken waarom dan geen Farage, Paul, Berlusconi etc.... En wel Rick Perry en Bush uitnodigen bijvoorbeeld, daar klopt natuurlijk geen reet van.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:17:42 #191
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111513143
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En waar gaan die gewichtige zaken dan precies over en over politiek talent gesproken waarom dan geen Farage, Paul, Berlusconi etc.... En wel Rick Perry en Bush uitnodigen bijvoorbeeld, daar klopt natuurlijk geen reet van.
Omdat Paul en Farage marginale figuren zijn.
pi_111513195
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat Paul en Farage marginale figuren zijn.
En Rick Perry is natuurlijk een politieke zwaargewicht. :')
pi_111513224
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ze moeten vooralsnog allemaal geteld worden, en hij kan altijd nog als een independent gaan runnen. Dus de race is nog niet gelopen. Niet voor niets komen deze berichten naar buiten.
Als hij zou willen winnen zou hij ruim van Romney moeten winnen in de primaries. Dat is niet gebeurd, en het gaat niet gebeuren.. Lijkt me stug dat hij als independent mee gaat doen trouwens, dat is praktisch een Obama endorsement. Sowieso zijn independents eigenlijk altijd kansloos.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:20:19 #194
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111513325
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:18 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En Rick Perry is natuurlijk een politieke zwaargewicht. :')
Waarom denk jij dat Perry wordt uitgenodigd?
pi_111513413
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:19 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Als hij zou willen winnen zou hij ruim van Romney moeten winnen in de primaries. Dat is niet gebeurd, en het gaat niet gebeuren.. Lijkt me stug dat hij als independent mee gaat doen trouwens, dat is praktisch een Obama endorsement. Sowieso zijn independents eigenlijk altijd kansloos.
Ik lees toch echt dat de primaries er niet echt toe doen en dat de delegate race veel belangrijker is. En vergeet niet dat hij veel volgers heeft die niet vast zitten aan de partij dus zie ik niet in waarom hij het alsnog niet zou kunnen doen. Al heeft hij gezegd dat hij het niet van plan is.
pi_111513459
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat Perry wordt uitgenodigd?
Omdat ze in hem een potentiële presidentskandidaat zagen die graag naar hun voorstellen wil luisteren. En wat vind jij ervan?
  zondag 13 mei 2012 @ 22:24:55 #197
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_111513633
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:22 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Omdat ze in hem een potentiële presidentskandidaat zagen die graag naar hun voorstellen wil luisteren. En wat vind jij ervan?
Precies wat ik al zei dus: politiek talent krijgt een uitnodiging.

Verder interesseert die hele Bilderberger-conferentie me niet zoveel.
pi_111513725
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat de primaries er niet echt toe doen en dat de delegate race veel belangrijker is. En vergeet niet dat hij veel volgers heeft die niet vast zitten aan de partij dus zie ik niet in waarom hij het alsnog niet zou kunnen doen. Al heeft hij gezegd dat hij het niet van plan is.
Delegates scoor je niet alleen in caucussen, ook in primaries. En aangezien de primaries in de meerderheid zijn moet je vooral daar goed scoren uiteindelijk. Hij zou als independent idd wat swing voters kunnen scoren maar de meerderheid daarvan had anders GOP gestemd (zie peilingen die daarover gedaan zijn). Hij zal dus meer stemmen weghalen bij Romney en zo Obama de winst geven in feite. Politieke zelfmoord, maarja, de man gaat toch met pensioen, dus wie weet.
pi_111513957
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:08 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik hoorde dan weer dat Ron Paul regelmatig roze balletten bezoekt.
_O-!
  zondag 13 mei 2012 @ 23:12:41 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_111516515
Allemaal lollig doen over Ron paul maar dan wel weer op Obama of elk andere kandidaat stemmen en volhouden dat je er goed aan deed :')
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')