Ik dacht dat de Huffington Post in feite zelf ook zijn berichten van overal een beetje verzamelde?quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wonderbaarlijk hoe de volkskrant artikel maakt door domweg zonder bronvermelding een engels artikel te vertalen..
het originele artikel komt van de Huffington Post http://www.huffingtonpost(...)s-obama-s-opponents/, de VK vertaald het bijna 1-op-1 (maar laat ook een hoop weg zoals bv persoonlijke quotes), zonder enige verdere bronvermelding
(het is me al vaker opgevallen rond de berichtgeving van de Amerikaanse verkiezingen dat de Volkskrant dit graag doet; die journalist za het wel druk hebben)
Valt me behoorlijk mee.quote:Polls in 2012
A May 2012 Gallup Poll showed plurality support for same-sex marriage nationwide, with 50% in favor and 48% opposed.[14]
An April 2012 poll conducted by Pew Research Center showed support for same-sex marriage at 47%, while opposition reached an all-time low of 43%.[15]
A March 2012 survey by the Public Religion Research Institute found that 52% of Americans supported allowing same-sex couples to legally marry, while 44% were opposed.[16]
A NBC News/Wall Street Journal poll conducted from February 29 - March 3, 2012 found that 49% of American adults supported allowing same-sex couples to legally marry, with 40% opposed.[17]
De Democratische Conventie is dit jaar in North Carolina en die hebben eerder deze week het homohuwelijk expliciet verboden. Dat roept natuurlijk reacties op en Obama is een hoek gedreven waar hij echt wel moest reageren (daar was men ook op voorbereid, gezien de uitspraken van o.a. Biden vorige week).quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:14 schreef Premium_Quality het volgende:
Geweldig natuurlijk, maar gaat dit Obama niet een hoop stemmen kosten?
[..]
Valt me behoorlijk mee.
Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:51 schreef Niox het volgende:
Obama steunt homohuwelijk. Mochten er nog Republikeinse SuperPACs zonder genoeg onderwerpen voor hun attack ads zijn geweest dan is dat nu ook weer opgelost.
Fox, fair & balanced zoals altijd:
[ afbeelding ]
Even ter verdediging, het wordt als aanval op 'the sanctitiy of marriage' gezien. Verder zijn het een stel idioten jaquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Vinden dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar mogen trouwen is het huwelijk aanvallen?![]()
Er komen dan juist meer huwelijken.
Fox.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al die dorpjes met Nederlandse namen liggen vaak ook in the middle of nowhere in 'red states'.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:41 schreef Yakamoz het volgende:
Off-topic: het valt me vaak op dat veel Amerikanen van 'Dutch Descent" de meest enge, oerconservatieve lui zijn.
Kunnen ze dat daar wel uitspreken?quote:
Ik heb nog nooit PvdA gestemd. In Nederland stemde ik meestal D'66. (En een enkele keer CDA omdat mijn pa verkiesbaar was als raadslid). Desalniettemin vond ik Kok trouwens een prima premier, maar ik lig beter bij D'66.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:12 schreef Senor__Chang het volgende:
Maartena, jij stemt toch PvdA in NL? Waarom dan nog twijfelen tussen Obama of Romney?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:55 schreef maartena het volgende:
Eindelijk een President die zijn bek open durft te trekken over het homohuwelijk.
En Fox News noemt het dan een "war on marriage". Rare jongens, die Republikeinen....
Dit bezegeld mijn stem trouwens definitief. Ik stem Obama in November.
Een Amerikaanse president die voor het homohuwelijk is kunnen we in Nederland alleen maar toejuichen toch? Of is Paul soms tegen?quote:
Dus gaat de kerk het beslissen en wordt het in de praktijk onmogelijk. Weer een bevolkingsgroep op een 'nette manier' gediscrimineerd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef popolon het volgende:
Hij zal 't persoonlijk niet prefereren denk ik maar persoonlijke mening is niet zo belangrijk, de overheid moet er sowieso niets mee te maken hebben.
Je vindt discriminatie dus prima, wanneer het niet door de overheid gebeurt? Je bent dus ook tegen de Civil Rights Act uit 1968?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef popolon het volgende:
Nee, de kerk moet er ook niets mee te maken hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |