abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:33:12 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111655143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:03 schreef Refragmental het volgende:
Deze site telt enkel de delegates die al gekozen zijn bij state conventions. De daadwerkelijke cijfers dus. Al het overige is nog pure speculatie vanuit de media.
Die zit gaat alleen uit van delegates die legaal al vastgebonden zitten aan een bepaalde keus. Dat neemt nog niet weg dat al die andere delegates al bij een bepaalde kandidaat horen. Dat is dan weer gebaseerd op het verleden en hoe de delegates zich in de convention gedragen.

De Ron Paul kliek gaat uit van een scenario wat nog nooit is voorgekomen, namelijk dat zo'n beetje *alle* delegates opeens van mening veranderen, en in de hoek van Ron Paul zullen gaan staan, terwijl de meerderheid van het volk voor Romney heeft gekozen.

Tis leuk, hopen op zo'n Zimbabwe-achtige vertoning.... maar het is toch gewoon een belediging van je eigen intelligentie als je daadwerkelijk denkt dat al die delegates zullen gaan overlopen? Die site is je amateurwerk van de grootste orde, en totaal niet gebaseerd op de realiteit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:38:25 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111655158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:31 schreef MilaNL het volgende:
Zou ook lekker democratisch zijn als Ron Paul nu nog zou winnen. Zou betekenen dat degene die verreweg eerste staat in de popular vote (Romney, 45%) zou verliezen van degene die laatste staat in de popular vote (Paul, 10%).
Blijkbaar ziet het Ron Paul kamp liever een Zimbabwaanse verkiezing waar de Heilige Messias Paul er met de nominatie vandoor gaat, terwijl Romney, Santorum (wie nu Romney steunt) en Gingrich (die nu ook Romney steunt) op zichzelf alle drie al meer stemmen hebben, laat staan gecombineerd.

quote:
edit: ohnee de 5 miljoen stemmen die Romney meer heeft is natuurlijk allemaal fraude.
Ach ja natuurlijk. Het is een complot van de grootste orde. Dat er met een voor Ron Paul stemmende convention er praktisch geen democratie meer zou bestaan, dat vinden ze dan weer niet zo erg.... :D

Maar blijf vooral geloven in je heilige Messias, Ron Paul fans! ^O^

Ik wacht wel weer op de volgende theorie waarom Ron Paul had moeten winnen. :')
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:16:43 #273
225540 Pugg
Friends forever
pi_111655455
quote:
De conspiracy theorieën uit het Ron Paul kamp lijken steeds wanhopiger te worden.....
Zijn ze altijd geweest, net als de man zelf: Kansloos!
pi_111660298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Deze site telt enkel de delegates die al gekozen zijn bij state conventions. De daadwerkelijke cijfers dus. Al het overige is nog pure speculatie vanuit de media.
De site telt delegates die verplicht zijn op Romney te stemmen wegens de uitslag in hun staat als Ron Paul delegates omdat ze hebben aangegeven Paul supporters te zijn. Klopt geen hout van dus.

En wat jij pure speculatie noemt is gewoon een geïnformeerde schatting. Neem bijvoorbeeld Massachusetts, volgens de regel van die staat worden alle delegates verdeeld over de kandidaten die meer dan 15% scoorden. Romney was de enige die hoger scoorde, ergo, Romney krijgt alle delegates. Je hebt echt geen conventie nodig om die bij zijn totaal op te tellen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:55:18 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111696093
Wat mij zo verbaasd is hoe de Ron Paul kliek nog steeds blijft geloven dat hij middels de Convention nog daadwerkelijk een kans zou maken. Die roze bril moet toch echt af lijkt me.... het is OVER voor Ron Paul.
-
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:03:05 #276
66825 Reya
Fier Wallon
pi_111696239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waar haal je die getallen toch vandaan?

Gaan we uit van werkelijke cijfers, dan ziet het er opeens heel anders uit:

Romney: 329
Santorum: 149
Paul: 139
Gingrich: 24
Nog te bepalen op State Conventions: 1660

Jij gebruikt waarschijnlijk de cijfers die de "mainstream media" je voorschotelt, en die kloppen simpelweg niet.

Bron: http://www.thereal2012delegatecount.com/
quote:
Arizona releases its 29 delegate names. Remember it took them three days after locking those names up. 26 for Romney and 3 for Paul. What is most stunning about this announcement is that on Saturday, Paul supporters had confirmed 11 of 18 delegates were Paul's. What happened over the past 3 days?
Ik heb wel zo'n vermoeden wat er gebeurd is.
pi_111696610
Ik heb gehoord dat Obama, in tegenstelling tot Romney, moeite zou hebben om het "nodige" bedrag van 750 miljoen dollar bij elkaar te krijgen? Dat verbaasde me een beetje, ik dacht net dat achter een onklopbare machine van wel bijna een miljard dollar stond??
pi_111696623
D'r stond van de week (meen woensdag) wel een aardig stukje over Ron Paul in de nrc.next. over de kleine maar fanatieke aanhang die media (zelfs in Nederland) er van beschuldigt te weinig aandacht aan Paul te besteden. Maar ze gaven ook aan dat het Paul inderdaad vooral te doen was om het verspreiden van z'n ideeën en dat de beste man in tegenstelling tot een deel van z'n aanhang er zelf ook nooit echt in heeft geloofd :P
pi_111696643
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb gehoord dat Obama, in tegenstelling tot Romney, moeite zou hebben om het "nodige" bedrag van 750 miljoen dollar bij elkaar te krijgen? Dat verbaasde me een beetje, ik dacht net dat achter een onklopbare machine van wel bijna een miljard dollar stond??
Ik vermoed dat Wall Street meer heil ziet in Romney en daarom meer geld in zijn campagnekas pompt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:37:51 #280
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_111696910
quote:
1,5 miljard dollar in totaal, dat is 11 dollar per uitgebrachte stem. Hoeveel geld gooien we er in Nederland eigenlijk tegenaan? Het zou me verbazen als dat meer dan 2 euro per stem is.
pi_111697314
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:37 schreef Terecht het volgende:

[..]

1,5 miljard dollar in totaal, dat is 11 dollar per uitgebrachte stem. Hoeveel geld gooien we er in Nederland eigenlijk tegenaan? Het zou me verbazen als dat meer dan 2 euro per stem is.
De grote partijen hebben zo'n 2 miljoen euro beschikbaar voor de campagne (als ze dat halen laatst kwam het bericht dat de kas bij veel partijen aardig leeg is). Denk dat de 2 euro per stem halen al lastig wordt.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:01:06 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111697458
quote:
Foxnews item zeker?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:36:31 #283
33189 RM-rf
1/998001
pi_111698394
quote:
http://elections.nytimes.com/2012/campaign-finance

Volgens de 'money race' van de New York Times niet echt...
quote:
Mr. Obama ended March with 10 times the cash on hand as Mr. Romney.
Obama :
quote:
Spent $172,370,942

Cash on hand
Total $104,096,194 —
Available for primary $84,483,538
Romney:
quote:
Spent $78,624,564
Cash on hand
Total $10,059,748
Available for primary $10,057,248
Opvallend eigenlijk ook dat volgens die berekening Obama al 172 miljoen dollar uitgegeven zou hebben, ondanks dat hij niet actief campagne moest voeren voor de nominatie bij de democraten...
wat zelfs ruim dubbel zoveel is als Romney uitgegeven heeft aan een behoorlijk heftige en opvallend felle primary

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 18-05-2012 11:44:38 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_111700658
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:36 schreef RM-rf het volgende:
Opvallend eigenlijk ook dat volgens die berekening Obama al 172 miljoen dollar uitgegeven zou hebben, ondanks dat hij niet actief campagne moest voeren voor de nominatie bij de democraten..
Moest niet, maar hij deed het wel. Sterker nog, heeft hij meer fundraisers georganiseerd dan de vijf voorgaande presidenten bij elkaar.

Je zou denken dat hij wel wat beters te doen zou hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111700760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Moest niet, maar hij deed het wel. Sterker nog, heeft hij meer fundraisers georganiseerd dan de vijf voorgaande presidenten bij elkaar.

Je haat Obama echt heel erg, of niet?
pi_111700845
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zit wel redelijk diep inderdaad :P.
pi_111700907
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zit wel redelijk diep inderdaad :P.
Het kan erger, dat zagen we aan StefanP.
pi_111701231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111701248
En niks. Het komt een beetje treurig over.
pi_111701407
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
En niks. Het komt een beetje treurig over.
Daar kan ik verder niks mee.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:11:31 #291
33189 RM-rf
1/998001
pi_111701435
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De stelling van het boek dat die claim doet is vooral dat dit een zich ontwikkelend iets is... zo heeft ook george Bush meer fundraisers georganiseerd dan de 5 presidenten voor hem tezamen...
het voeren van een constante campagne is steeds onafwendbaarder geworden.

Inderdaad is dat een zorgelijk iets, het maakt dat poltici zich meer en meer vooral bezighouden met welke politiek beleid de meeste stemmers oplevert en/of de minste stememrs misschien afschrikt..
en steeds minder met wat het land eigenlijk het meest nodig heeft..

zelf vind ik bv iemand als Jimmy Carter hét voorbeeld van een amerikaanse politicus die inderdaad dar vooral de mist inging dat hij veél meer aandacht had voor alle wat mis was en wat verbeterd moest worden en ook vooral bezig was met zijns inziens noodzakelijke veranderingen, maar die vergat dat het ook ging om de politieke basis in de 'support' die je stemmers je moeten geven (en carter verloor ook snel zn basis in de eigen partij en werd vervolgens eigenlijk al door ted kennedy bijna afgeslacht in de democratische voorverkiezing, die hij wel won, maarw aaruit hij als aangeschoten wild eruit kwam).

Vervolgens was ook george Bush een politicus die ook bereid was impopulaire maar noodzakelijek maatregelen te nemen, die de belastingen verhoogde om de begrotingstekort te pogen te stoppen, die onstaan waren na jarenland Reagonomics...
Ook dat was een beleid dat wél het juiste was, maard e kiezers hem niet in dank afnamen.

Ik moet ook zeggen dat ik Zoel Bush sr. als Carter meer 'politieke cohones' vind hebben dan Obama...
enkel, beide werden dus niet herkozen en Obama zal vast gekozen hebben wél herkozen te willen worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_111701569
Ik heb Carter ook hoger zitten dan latere Democraten. Hij heeft indertijd wel rare fratsen uitgehaald, zoals prijslimieten (?), maar zag wel in dat er hard bezuinigd moest worden.
pi_111701585
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar kan ik verder niks mee.
Hoeft ook niet.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:08:43 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111758397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:04 schreef Lyrebird het volgende:
En?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je liever 4 jaar Romney (met kans op nog 4 jaar) ziet dan Obama nog 4 jaar, en dan hopelijk wel een fatsoenlijke kandidaat vanuit de GOP. (Alhoewel je natuurlijk altijd de grote groep hebt die partij-gebonden stemmen, wie de kandidaat ook is.)

Overigens.... de Republikeinen in Arizona zijn nog steeds bitter: http://content.usatoday.c(...)nett-/1#.T7f8r3Jg8lA :') _O-
-
pi_111759759
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je liever 4 jaar Romney (met kans op nog 4 jaar) ziet dan Obama nog 4 jaar, en dan hopelijk wel een fatsoenlijke kandidaat vanuit de GOP. (Alhoewel je natuurlijk altijd de grote groep hebt die partij-gebonden stemmen, wie de kandidaat ook is.)

Overigens.... de Republikeinen in Arizona zijn nog steeds bitter: http://content.usatoday.c(...)nett-/1#.T7f8r3Jg8lA :') _O-
Helemaal gestoord! :P
pi_111766846
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik kan me de haat tegen Obama wel voorstellen..

Genationaliseerde gezondheidszorg, keynesiaans beleid, bailouts, debt limit omhoog. Het zijn dingen waar ik ook niet enthousiast over ben. Al vertrouw ik Romney ook voor geen cent als het op de staatskas aankomt.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:41:57 #297
33189 RM-rf
1/998001
pi_111775411
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Genationaliseerde gezondheidszorg
was dat maar zo.... dé belangrijkste kritiek op Obamacare is vooral dat het vooral een bijna volledige staatsfinanciering is van een commerciële gezondheidszorg waar dan weinig concurrentie bestaat:
worst-of-both worlds.

een volledig of grotendeels genationaliseerde gezondheidszorg kan een erg hoog niveau halen, zie bv Cuba en bv ook Italie en Frankrijk (Frankrijk heeft bv een systeem van veel private artsen, maar de management van het verzekeringssysteem is volledig onder controle van de staat, en deze bepalen dus de betaling... resultaat is een gezondheidssysteem dat volgens de WHO tot de absolute top van de wereld hoort én ongeveer 12% van het BNP kost, ter vergelijk, de USA betaald 15% voor een systeem dat een substantieel lager niveau haalt)
pi_111777630
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:55 schreef maartena het volgende:
Wat mij zo verbaasd is hoe de Ron Paul kliek nog steeds blijft geloven dat hij middels de Convention nog daadwerkelijk een kans zou maken. Die roze bril moet toch echt af lijkt me.... het is OVER voor Ron Paul.
Objectief gezien is Paul een long-shot zoals ze in Amerika zeggen. Kijk maar naar de grootste betsites, 'follow the money'. Volgens die sites heeft Paul iets van 3% kans de nominatie binnen te slepen. En dit is een veel objectievere peiling dan al die zogenaamde maurice de hond-achtige polls.
  maandag 21 mei 2012 @ 00:00:17 #299
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_111813605
Even voor de goede orde. Zo iemand als Mitt Romney, die kan de normale man toch totaal niet aanspreken?

Alleen in Amerika is zo'n omhooggevallen archaïsche bankier met honderden miljoenen op de bank die denkt dat brood 100 dollar kost een serieuze presidentskandidaat.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 21 mei 2012 @ 03:42:36 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111818336
Deze gooi ik even dicht, we gaan in het nieuwe topic wel verder. :)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')