SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Ik zou het op beginnende moobs gooien door ietwat hoog vetpercentage.quote:
1) Iets onder onderhoudsniveau eten om vet te verliezen en
2) Krachttraining doen om spieren te bouwen. Omdat je een beginner bent, kun je prima spieren opbouwen ondanks dat je onder onderhoudsniveau eet.
Hou dit een maandje of 2-3 vol (en natuurlijk daarna gewoon doorgaan* ) en het ziet er al een stuk beter uit.
* word niet zo'n huisvrouw die '10 kilo voor haar huwelijksdag wil afvallen om in de trouwjurk te passen'. Je wil toch gvd de rest van je huwelijk er óók goed uitzien, en niet alleen op je trouwdag. Zou meteen m'n verloving ervoor verbreken
Confidence through competence![]()
Is dit schema in orde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and then...![]()
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
Of toch du vader?![]()
Ik zou borst/triceps doen en rug/biceps. Dan heb je wat ik zou doen als ik een split moest doen.
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende isolatieoefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je beginner bent, zou ik een SS/SL-achtige fullbody schema aanraden. Om het maar even verwarrender te maken.Confidence through competence![]()
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:38 schreef Zith het volgende:
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende oefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic![]()
Ik bedoel meer het verschil in aantal (isolatie) biceps oefeningen vs (isolatie) triceps oefeningen, terwijl triceps genetisch grotere spieren zijn die je armen sneller groot laten lijken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.
Zelfswikipedia
zegt het
lolquote:De musculus triceps brachii wordt meestal eenvoudigweg de triceps genoemd. Deze term (Latijn voor "driehoofdig") kan echter gebruikt worden voor elke skeletspier met drie aanhechtingspunten. De triceps zorgt voor ongeveer zestig procent van de massa van de arm. Mensen die hun armspieren trainen met gewichten verwaarlozen vaak deze spiergroep ten voordele van de musculus biceps brachii.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ach so. Valt wel iets voor te zeggen, opzich..
Hij heeft trouwens 2 triceps oefeningen i.p.v. 1 in z'n schema staan. En ook 2 voor biceps.
Hammer curl = brachialis/brachioradialis![]()
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef 16meter het volgende:
Hammer curl = brachialis/brachioradialisI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:36 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Fibo 2012?
http://www.fibo.de/home_1.html?sprache=niederlaendisch![]()
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt. Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.Of toch du vader?![]()
dit. Ik doe ook altijd even wat abs na de training.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.4 x 5 a 6.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?![]()
3 worksets en dan 2 warmup sets met opbouwend gewicht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?
Vandaag na 8 weken trainen mijn 90 kg squat gehaald
Wordt wel steeds moeilijker om hem uit de shoulderpress bench te halen![]()
Solidere basis voor compounds krijg je door compounds te doen met lineare progressie. De compounds van vorige week zijn dan de basis geweest voor de compounds deze week.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.
Rippetoe z'n stukken over de core, abs en hoe die samengaan met compounds/powerliften (ik begrijp dat je niet al te veel van hem gediend bent maar puur voor andere geinteresseerden![]()
Abs: http://startingstrength.com/articles/abs_rippetoe.pdf
Core Stability training: http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdfDat moet je niet doen, zie Panzermausquote:Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroepen dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen
Dat vind ik ook irritant, en dan zitten ze te kijken of je ze wel ziet dat ze zoveel reps doen..quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:15 schreef Zith het volgende:
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroeien dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen![]()
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?Confidence through competence![]()
Een sterkere core zorgt voor betere compounds, dat klopt. Maar sit-ups gaan je geen zwaardere squats/deadlifts geven. Dat is alsof 2 kg triceps isolatie je een sterkere bench press gaan geven.
Je moet zo zwaar mogelijk gaan binnen een bepaalde rep-range en dit elke keer zwaarder maken.Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Zith het volgende:
Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.
Ik moet ook wat meer met lineaire progressie gaan trainen. Notitieblokje vergeet ik altijd, of de pen. Misschien toch maar zo'n klote app proberen.![]()
Notitieblokje laat ik in m'n locker liggen. Misschien kun je hem in je sporttas laten?Confidence through competence![]()
En dan een ZOOI pennen in je tas, zodat je altijd back up hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
Notitieblokje laat ik in m'n locker liggen. Misschien kun je hem in je sporttas laten?![]()
![]()
Ja zelfde. Veel oefeningen onthoud ik wel, maar er zijn er een aantal waarvan ik denk: Wtf was mijn gewicht ook alweer?
App werkt, maar geen zin om steeds mijn telefoon erbij te pakken als een autist. Neem idd volgende keer gewoon een notitieblokje mee of een printje van een Excell-sheet ofzo.![]()
Je kan deze zelf invullen, als je dan downscaled kun je ze op een kleiner formaat printen en zelf een boekje maken. http://www.bodybuilding.com/fun/printlogs.htm![]()
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:47 schreef Snakey het volgende:
Je kan deze zelf invullen, als je dan downscaled kun je ze op een kleiner formaat printen en zelf een boekje maken. http://www.bodybuilding.com/fun/printlogs.htm
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben het met je eens, en zoals ik zei, dat is ook voornamelijk mijn uitgangspunt. Mijn abs versterk ik door gewoon zwaar compounds te pakken en abs aan te spannen etc. Maar goed, ik denk dat het eigenlijk beter is om sowieso nog wat ab isolatie erbij te pakken om het goed te versterken, dan is dat in ieder geval niet je bottleneck.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Solidere basis voor compounds krijg je door compounds te doen met lineare progressie. De compounds van vorige week zijn dan de basis geweest voor de compounds deze week.
Rippetoe z'n stukken over de core, abs en hoe die samengaan met compounds/powerliften (ik begrijp dat je niet al te veel van hem gediend bent maar puur voor andere geinteresseerden![]()
Abs: http://startingstrength.com/articles/abs_rippetoe.pdf
Core Stability training: http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdf
[..]
Dat moet je niet doen, zie Panzermaus
Wat betreft Panzer, daar heb je ook wel een punt. Maar goed, die doet/deed dan ook 3x per week bijna exclusief compounds, en in een split doe je dat niet, dus het ligt toch wel net iets anders.
Maar goed, ik doe zelf ook geen ab isolatie hoor.
Of toch du vader?![]()
fabels.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Nu nog?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:36 schreef Tinos85 het volgende:
Hopelijk niet te druk in de sportschool zo. Even rug/bicep trainen.
Ach, hier is de piek tussen 19:00 uur en 20:30 uur.
Zelf prefereer ik een training rond 17.00 uur, iedereen die dan 's middags traint is al weg, en iedereen die 's avonds wil trainen is dan nog thuis. En je kan meteen aanschuiven na de training.![]()
Ja ik had overdag geen tijd. Sportschool is open tot 2300. Tussen 1900 en 2100 is het altijd stervensdruk. Dus dan nu nog maar.![]()
Hoe precies komt het met de uren tussen mijn SL trainingen? Ik heb maandag om 9 uur savonds getraint, en wil morgen in de middag/namiddag gaan. Kan dat of moet ik die 48 uur echt precies aanhouden?![]()
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...![]()
Gewoon trainen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef Warsaw het volgende:
Hoe precies komt het met de uren tussen mijn SL trainingen? Ik heb maandag om 9 uur savonds getraint, en wil morgen in de middag/namiddag gaan. Kan dat of moet ik die 48 uur echt precies aanhouden?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
die moet je inderdaad niet een stelletje vieze ecto's noemen...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:58 schreef Snakey het volgende:
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...![]()
Haha, zijn wrede lui inderdaad. Heb een keer gezien dat ze een dronken kerel die iets te rebellieus was een steegje in trokken en zonder hem eruit kwamen. Hij kwam er een paar minuten later zeer bebloed uitgekropen. Was wild om te zien, en volgens mij niet geheel legaal.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:58 schreef Snakey het volgende:
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...
Of toch du vader?![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:23 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
die moet je inderdaad niet een stelletje vieze ecto's noemen...![]()
Volgende week staan ze weer met mitrailleurs langs de weg. Geen grappen met die gasten.![]()
Kunnen we hier ook wel gebruiken.
Wie heeft deze testosteronverhogende shake trouwens al geprobeerd?
Klinkt best goed. En die buffe baas zal toch wel weten waar hij het over heeft?![]()
![]()
Is het normaal dat ik zeer agressief wordt van de manier waar hij op praat ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:42 schreef 16meter het volgende:
Klinkt best goed. En die buffe baas zal toch wel weten waar hij het over heeft?
[ afbeelding ]![]()
Ben vroeger wel eens van mijn bed gelicht door die fuckers in Salou.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Haha, zijn wrede lui inderdaad. Heb een keer gezien dat ze een dronken kerel die iets te rebellieus was een steegje in trokken en zonder hem eruit kwamen. Hij kwam er een paar minuten later zeer bebloed uitgekropen. Was wild om te zien, en volgens mij niet geheel legaal.![]()
Nope, heb hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef Weissman het volgende:
Is het normaal dat ik zeer agressief wordt van de manier waar hij op praat ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik gebruik ook jefit. hou alleen werksets bij. warm up doe ik op gevoel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik isoleer mijn biceps ook niet. En verder wat Zith zei: als je progessief belast denk ik dat je basis goed genoeg is. Het is niet verkeerd om extra abs werk te doen, als je maar wel genoeg herstelt om de volgende training af te leggen op hoger niveau. Ik denk dat je core van alle compounds al veel tijd nodig heeft om te herstellen, moet je na gaan met daar overheen nog eens isolatiewerk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt. Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.Want?quote:"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat moet Zeta zijnquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:56 schreef Dalliance het volgende:
Dat filmpje met die shake en dan die comment er bij op YouTube![]()
Of toch du vader?![]()
Gewoon op hun bek slaan met je prothese. Dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:29 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Volgende week staan ze weer met mitrailleurs langs de weg. Geen grappen met die gasten.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:12 schreef seto het volgende:
In de comments bij een ander filmpje:
[ afbeelding ]
Dat is die Ralph dus
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Haha ralphiequote:Op dinsdag 17 april 2012 23:23 schreef Ethanolic het volgende:
nej jonge feite bestaan tog ook nie dat moete jullie tog weteWetenschap is ni eg joh da is gwoon om mensu schijnsekaheid te geve
Jefit is wel echt een fijne app voor als je net begint of je een nieuwe oefening gaat uitproberen, om nog even te kijken hoe de oefening gaat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:43 schreef mtchel112 het volgende:
Morgen voor school trainen, lekker opgepomt in de wiskunde les zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch du vader?![]()
Kut man, WiFi is cataboolquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:42 schreef 16meter het volgende:
Hier is mijn semi-geheime recept voor een muscle building testosteron verhogende powershake. Hij is redelijk complex en moeilijk te mixen, maar heeft alle ingrediënten die je nodig hebt voor meer spiergroei en een licht verhoogde testosteronspiegel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 18-04-2012 08:00:35 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Misschien interressant voor mensen die IF overwegen:
http://www.marksdailyappl(...)a-method/#more-28762![]()
Goed linkje wel, thanksquote:Op woensdag 18 april 2012 07:31 schreef rapelsen het volgende:
Misschien interressant voor mensen die IF overwegen:
http://www.marksdailyappl(...)a-method/#more-28762
BEASTMODE![]()
Wat bevelen jullie aan in een deload week qua voeding (bulk)? Gewoon doorbunkeren of op onderhoud eten? Wild deze week nog even tegen mijn plateau aanknallen, maar volgende week toch even kalm aan."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
er zijn zoveel dingen om te melden, dus in geen bijzondere volgorde:quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:46 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik isoleer mijn biceps ook niet. En verder wat Zith zei: als je progessief belast denk ik dat je basis goed genoeg is. Het is niet verkeerd om extra abs werk te doen, als je maar wel genoeg herstelt om de volgende training af te leggen op hoger niveau. Ik denk dat je core van alle compounds al veel tijd nodig heeft om te herstellen, moet je na gaan met daar overheen nog eens isolatiewerk.
[..]
Want?
1) train jij je triceps alleen statisch?
2) je erector spinae bewegen tijdens een deadlift (wel, ook?), tot wel 10 cm verlengen zij tijdens de beweging. Dit geldt dus ook voor powercleans, rdl, etc. De antagonist (tegenhanger, dus je abs), wil je dan toch niet tekort doen door die alleen statisch te trainen?
3) een groot gedeelte van je load van bij een squat of dl (denk muv een FS), wordt gedragen via de basis van je lijf; voor je UB is dat je ruggegraat en dus omliggende spieren. Je pens wordt dus niet optimaal getraind zo.
4) Ik vind rippetoe een echte baas, maar ook hij zit er wel eens naast. Qua behaalde resultaten ga ik liever af op Wendler of op Tate, om maar eens 'n enkeling te noemen.
5) Bij elke andere sport buiten de gym / weg vd gewichten zijn je abbs een gewoon onderdeel van je lichaam; ze bewegen. Het doel mag dan wel nog steeds het doorgeven van kracht / stabiliseren van je romp zijn, dat doen ze in allerhande houdingen. Dan kan je toch niet alleen de rechte houding van bijv een squat trainen?
6) Ik denk dat abbzz training deels een slechte rep heeft bij sommige vanwege de eindeloze en verkeerd uitgevoerde crunches, alsmede vaak uitgevoerd door beach b0is.
7) algemeen; hoe maak je spieren sterker? Dat kan door drie zaken, eccentrische bewegingen, concentrische bewegingen en statische houdingen. Waarom alleen de derde pakken, en dan ook nog in een beperkte vorm?
[ Bericht 0% gewijzigd door mister_popcorn op 18-04-2012 08:56:43 ]hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Sinds een half jaar heb ik een traingsmaatje, daarvoor heb ik twee jaar alleen getraind.
Ik merkte toch dat ik in die jaren op een platvorm zat, en daardoor niet alles eruit haalde, maar mede door goede voeding behaalde ik toch resultaten.
Maar nu met een traingsmaatje schiet ik echt omhoog.
Ook miste ik een aantal grote compounds, zodoende ben ik niet lang geleden geleden pas begonnen met deadliften.
Maar dat schiet echt omhoog, begonnen met 70 kilo om de vorm goed te krijgen, maar binnen enkele weken zit ik nu al op de 120 kilo, ik heb het er echter wel moeilijk mee, ik moet wel erg ver door mijn knieen, maar dat zal mijn lengte van 2.05 zijn
Ook bankdrukken waar ik tijden lang op een platvorm zat van rond de 70 kilo, ben ik pas geleden de 100 kilo grens voorbij gegaan, waarna ik nu op de 110 kilo zit. (laatste set van 4).
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?![]()
Helaas meestal alleen, laatst was er wel even iemand waarmee ik samen kon trainen en direct 5kg bij de benchpress kon drukken; door de spotterveiligheid.![]()
Ben het met je eens en zat misschien te veel te denken aan de standaard crunches en waarom die (duidelijk) niet helpen bij compounds. Ik weet van Dave Tate bijv. dat hij 1x per week zn abs traint met de pulldown, met lage rep range.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
er zijn zoveel dingen om te melden, dus in geen bijzondere volgorde:
1) train jij je triceps alleen statisch?
2) je erector spinae bewegen tijdens een deadlift (wel, ook?), tot wel 10 cm verlengen zij tijdens de beweging. Dit geldt dus ook voor powercleans, rdl, etc. De antagonist (tegenhanger, dus je abs), wil je dan toch niet tekort doen door die alleen statisch te trainen?
3) een groot gedeelte van je load van bij een squat of dl (denk muv een FS), wordt gedragen via de basis van je lijf; voor je UB is dat je ruggegraat en dus omliggende spieren. Je pens wordt dus niet optimaal getraind zo.
4) Ik vind rippetoe een echte baas, maar ook hij zit er wel eens naast. Qua behaalde resultaten ga ik liever af op Wendler of op Tate, om maar eens 'n enkeling te noemen.
5) Bij elke andere sport buiten de gym / weg vd gewichten zijn je abbs een gewoon onderdeel van je lichaam; ze bewegen. Het doel mag dan wel nog steeds het doorgeven van kracht / stabiliseren van je romp zijn, dat doen ze in allerhande houdingen. Dan kan je toch niet alleen de rechte houding van bijv een squat trainen?
6) Ik denk dat abbzz training deels een slechte rep heeft bij sommige vanwege de eindeloze en verkeerd uitgevoerde crunches, alsmede vaak uitgevoerd door beach b0is.
7) algemeen; hoe maak je spieren sterker? Dat kan door drie zaken, eccentrische bewegingen, concentrische bewegingen en statische houdingen. Waarom alleen de derde pakken, en dan ook nog in een beperkte vorm?
Dat verschilt trouwens niet veel met Mark Rippetoe. Hij traint welliswaar niet maar hij geeft aan dat een sterkere core voor betere powerlifts zorgen, maar dat al die 'pussy ass' core stability training op een skippybal of crunches doen niet meer effect heeft dan met 3 bier door een druk cafe te navigeren. De basis, zoals hij zegt (en iedere powerlifter wat dat betreft), is low reps met steeds zwaardere gewichten.
Rippetoe is niet tegen assisting oefeningen, op zn site staan artikelen en videos voor de triceps extension, romanian deadlift etc., maar volgens hem zijn deze vooral van belang voor mensen die al zo gevorderd zijn dat alleen de compound doen geen progressie meer geeft. Zo vertelt hij dat toen hij competitief deadlifte, hij maar 1 dag deadlifts deed in de week, de rest van de tijd brak hij de beweging op in 3 onderdelen die hij individueel trainde. De reden waarom hij dit niet vertelt in zijn SS boek is omdat alle beginners dan gaan denken 'ah dus sterke mensen doen assisting oefeningen dus dat moet ik ook doen' terwijl ze beter af zijn met gewoon alleen de compound doen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 18-04-2012 09:21:39 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je de rest exact hetzelfde houdt (wel gewoon doortrainen) zul je op trainingsdagen 100-200 kcal minder verbruiken. Als je Pietje Precies bent kun je dus *iets* minder eten tijdens een deload week.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:38 schreef star_gazer het volgende:
Wat bevelen jullie aan in een deload week qua voeding (bulk)? Gewoon doorbunkeren of op onderhoud eten? Wild deze week nog even tegen mijn plateau aanknallen, maar volgende week toch even kalm aan.
Maar het lijkt me allemaal niet noemenswaardig.Confidence through competence![]()
![]()
Wat een baasje
Hij doet 440 lb op 19 jarige leeftijdquote:The current record holder is Behdad Salimi of Iran, who snatched 472 lb.
Je zat ook het topic op startingstrength te lezen?
Zoals met alles tegenwoordig: solo.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:05 schreef Xlarge het volgende:
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
solo
Kom wel eens vrienden in de gym tegen en vroeg of laat verzanden we dan toch in nutteloze discussies als: 'Hoe bedoel je dat ik mijn biceps niet train als ik db flies doe?'Confidence through competence![]()
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:05 schreef Xlarge het volgende:
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?![]()
![]()
Train altijd met dezelfde persoon. Ik begon alleen, maar toen ik hem vertelde hoe vet squats en deadlifts zijn kwam hij ze een keer proberen en sindsdien is hij er ook verslaafd aan geraakt.![]()
Whehe, dat kan natuurlijk ook, het is iig wel eerlijkquote:Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:48 schreef seto het volgende:
Voor je het weet haalt hij je ook over voor andere dingen.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Pics van de CrossFit chicksquote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef SunTzu het volgende:
Wat is deze, mijn buurjongen heeft me overgehaald om vandaag een keer mee crossfit te gaan doen.Confidence through competence![]()
Die zijn alleen lekker op 't internet.quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:50 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die zijn alleen lekker op 't internet.![]()
Same here. Ben zelf 2 keer gevraagd, heb beide keren geweigerd. Want zoals Ahnold ook zegt in zijn boeken: een trainingsmaatje vinden is net als een huwelijk; je moet elkaar blind kunnen vertrouwen, motiveren en elkaar door dik en dun blijven steunen.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef Snakey het volgende:
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...Waar woon je ? Want vraag me echt af of de crossfit gyms in NL ook echt crossfit-waardig zijn en niet een slap aftreksel daarvan.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef SunTzu het volgende:
Wat is deze, mijn buurjongen heeft me overgehaald om vandaag een keer mee crossfit te gaan doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 12:06:47 ]![]()
Een goede trainingsmaat vinden is moeilijk inderdaad. In Nederland omdat er niemand in de gym is die een vergelijkbaar schema heeft, of sowieso aan bodybuilding doet. In Spanje moeilijk omdat ik steenkolenspaans spreek, en de engelse gasten wil ik niet mee trainen omdat de meeste engelsen hier aan de kust scum of the earth is...quote:Op woensdag 18 april 2012 12:06 schreef Weissman het volgende:
Same here. Ben zelf 2 keer gevraagd, heb beide keren geweigerd. Want zoals Ahnold ook zegt in zijn boeken: een trainingsmaatje vinden is net als een huwelijk; je moet elkaar blind kunnen vertrouwen, motiveren en elkaar door dik en dun blijven steunen.
Een tijdje geleden was er wel een gozer waarmee ik had kunnen trainen. Welliswaar Spaans, maar met zijn kleine beetje engels en mijn kleine beetje Spaans hadden we wel wat conversaties, en hielpen elkaar regelmatig. Maar die is verdwenen, sinds anderhalve maand ofzo niet meer gezien helaas.![]()
Ik heb het dan wel getroffen met mijn trainingsmaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een goede trainingsmaat vinden is moeilijk inderdaad. In Nederland omdat er niemand in de gym is die een vergelijkbaar schema heeft, of sowieso aan bodybuilding doet. In Spanje moeilijk omdat ik steenkolenspaans spreek, en de engelse gasten wil ik niet mee trainen omdat de meeste engelsen hier aan de kust scum of the earth is...
Een tijdje geleden was er wel een gozer waarmee ik had kunnen trainen. Welliswaar Spaans, maar met zijn kleine beetje engels en mijn kleine beetje Spaans hadden we wel wat conversaties, en hielpen elkaar regelmatig. Maar die is verdwenen, sinds anderhalve maand ofzo niet meer gezien helaas.
Het was zowieso een oude bekende die ik al langer kon, het was geen vriend, maar een bekende uit het uitgaanscircuit.
Ook is hij aan het kuren, en wordt logischerwijs steeds sterker.
Zelf doe ik dat niet, maar ik probeer wel bij te blijven, en dat lukt best aardig, ik til mezelf ze wel steeds naar nieuwe grenzen.
Tja, en het schema, we hebben gewoon een vierdaagse split die we samen uitvoeren.
Pas geleden hebben we alleen de schouders opgesplitst bij de andere dagen, ik heb het eerder al vermeld.
Eigenlijk komen alle theorieen en ideeen van mij, en hij volgt gewoon![]()
![]()
Ik trainde jaaaaaaren geleden ook alleen, in een bodybuilders gym met alleen maar grote jongens om me heen. Die gasten vonden het wel grappig, zo'n klein ventje wat niet opgaf ondanks dat ik me met niemand kon meten daar.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:26 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb het dan wel getroffen met mijn trainingsmaat.
Het was zowieso een oude bekende die ik al langer kon, het was geen vriend, maar een bekende uit het uitgaanscircuit.
Ook is hij aan het kuren, en wordt logischerwijs steeds sterker.
Zelf doe ik dat niet, maar ik probeer wel bij te blijven, en dat lukt best aardig, ik til mezelf ze wel steeds naar nieuwe grenzen.
Tja, en het schema, we hebben gewoon een vierdaagse split die we samen uitvoeren.
Pas geleden hebben we alleen de schouders opgesplitst bij de andere dagen, ik heb het eerder al vermeld.
Eigenlijk komen alle theorieen en ideeen van mij, en hij volgt gewoon![]()
Anyway, ze holpen me dus regelmatig en het was altijd als ik een voor mij zwaar gewicht pakte dat ze zeiden 'neh, dat kan zwaarder, dat kan je best wel aan, hophop'. En dan hingen ze er nog wat schijven aan en ik deed het, en het lukte gewoon. Het is de push die je krijgt van een ander, de uitdaging om net dat meer te pakken dan je van jezelf denkt dat je kan. Die mentale bariere wordt beter en veel verder gerekt dan dat je alleen traint.![]()
In het begin ging ik alleen heen als vrienden ook heen gingen alleen er traint bijna niemand op vaste momenten. De hele tijd die shit moeten regelenDeze man gaat solo (meestal)
![]()
Hier ook solo, hoef me niet aan anderen aan te passen, pump up songs op mn ipod en focus, geen gelul![]()
iPodje in en gaan, lekker solo.Dat dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:40 schreef mtchel112 het volgende:
Hier ook solo, hoef me niet aan anderen aan te passen, pump up songs op mn ipod en focus, geen gelul![]()
![]()
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.![]()
Nog een reden om elke training te squattenquote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef Toverbal0 het volgende:
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.![]()
![]()
Je bent een vrouw mag ik hopen of homo?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef Toverbal0 het volgende:
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.
Mannen hier die hier met hun vriendin gaan laten ze lekker achter op de hometrainer en gaan squatten![]()
Ik train in principe alleen maar altijd bekenden aanwezig. Minder afhankelijkheid en als je een keer gespot moet worden dan kan dat prima.![]()
![]()
Ik zou wel met 1 van die scandinavische dames hier willen trainen. Maar dan zou ik alleen maar willen squaten....quote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef Toverbal0 het volgende:
Maar serieus, die hebben een respectabel schema wat de gemiddelde bodybuilder niet zou misstaan.![]()
Tuurlijk, ik help wel hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nog een reden om elke training te squatten
Nee en nee.. ze traint juist met mij mee omdat ze anders alleen cardio doet, en ik laat haar dus ook gewoon compounds mee doen. En door haar doe ik juist weer meer cardio, werkt prima voor mij.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Je bent een vrouw mag ik hopen of homo?
Mannen hier die hier met hun vriendin gaan laten ze lekker achter op de hometrainer en gaan squatten![]()
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
kan het kwaad om op woensdag romanian deadlifts (benendag) en op vrijdag gewone deadlifts (rugdag) te doen?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L![]()
Nice dat je dr aan de compounds had gezetquote:Op woensdag 18 april 2012 12:50 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik help wel hoor
[..]
Nee en nee.. ze traint juist met mij mee omdat ze anders alleen cardio doet, en ik laat haar dus ook gewoon compounds mee doen. En door haar doe ik juist weer meer cardio, werkt prima voor mij.![]()
Neequote:Op woensdag 18 april 2012 13:29 schreef DeBassist het volgende:
kan het kwaad om op woensdag romanian deadlifts (benendag) en op vrijdag gewone deadlifts (rugdag) te doen?
Dit. Meeste gasten doen maar wat en willen niet squatten of deadliften. Geen zin om met iemand te trainen die niet serieus is, of er vreemde trainingsprincipes op nahoudt.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:28 schreef Weissman het volgende:
Oh en dat idd, niemand die een vergelijkbaar schema heeft en me kan motiveren.
Alleen bij borst (+ shoulder press) heb je imo ook wat aan een spotter. Ik mis het in ieder geval niet.![]()
Zolang je rug het trekt is het geen probleemquote:Op woensdag 18 april 2012 13:29 schreef DeBassist het volgende:
![]()
![]()
Je hoeft ook niet op hetzelfde gewicht te trainen maar elkaar te motiveren en bij te staan. Beetje een bromance opstarten en elkaar opnaaien om harder en dieper te gaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:03 schreef Drommeldaris het volgende:
Er traint wel iemand in dit topic in dezelfde gym alleen die is 100 keer sterker dan dat ik ben![]()
Dan moet je ook namen noemen natuurlijkquote:Op woensdag 18 april 2012 14:03 schreef Drommeldaris het volgende:
Er traint wel iemand in dit topic in dezelfde gym alleen die is 100 keer sterker dan dat ik ben. En dat maakt toch niet uit? Schijven kunnen er op, en er af
Jajong traint in dezelfde ghetto gym gemanaged door ex inmates maar heeft niet hetzelfde schema en ik weet niet hoe die eruit ziet![]()
![]()
Met de pleisters overal en de blauwe plekken van de MMA, je weet tog.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:15 schreef Drommeldaris het volgende:
Jajong traint in dezelfde ghetto gym gemanaged door ex inmates maar heeft niet hetzelfde schema en ik weet niet hoe die eruit ziet![]()
Het is die gozer met al die pleisters en verband.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:15 schreef Drommeldaris het volgende:
![]()
Ik train veruit het liefst alleen. Er zijn wel een paar residents die ik af en toe spot en vice versa, maar in principe buffel ik alleen. Het stikt hier van de strakke aziatische meiden (vooral in die groepslessen zeg, je zou er bijna Zumba van gaan doen) en daar mag ik graag naar kijken, maar daar blijft het bij. Ik kom naar de gym om ijzer te vreten, mijn kaakspieren train ik wel ergens anders."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Lolz jullie maken zelfde grapjuh.
Ik heb overigens wel een trainingsbuddy, die ongeveer even sterk is. Maar bij die gym kan je IEDEREEN vragen om je te spotten oid. Iedereen is daar altijd superaardig, ondanks dat het TBS'ers zijn.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Een trainingsmaat heb je om te trainen, niet om mee te ouwehoeren.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:18 schreef star_gazer het volgende:
Ik train veruit het liefst alleen. Er zijn wel een paar residents die ik af en toe spot en vice versa, maar in principe buffel ik alleen. Het stikt hier van de strakke aziatische meiden (vooral in die groepslessen zeg, je zou er bijna Zumba van gaan doen) en daar mag ik graag naar kijken, maar daar blijft het bij. Ik kom naar de gym om ijzer te vreten, mijn kaakspieren train ik wel ergens anders.![]()
Trainde eerst met een maatje maar die heeft een blessure aan zijn rug gekregen. Voorlopig train ik dus gewoon alleen.![]()
Dit jaquote:Op woensdag 18 april 2012 14:18 schreef Jajong het volgende:
Lolz jullie maken zelfde grapjuh.
Ik heb overigens wel een trainingsbuddy, die ongeveer even sterk is. Maar bij die gym kan je IEDEREEN vragen om je te spotten oid. Iedereen is daar altijd superaardig, ondanks dat het TBS'ers zijn.![]()
![]()
Harimau? (ofso)quote:* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.![]()
Hmmm, of:
http://www.xxlnutrition.nl/diet-support/now-foods
of
http://www.xxlnutrition.nl/oxyelite-pro/usp-labs
of
http://www.xxlnutrition.nl/poison/alri
Mijn oude burner mag al een tijdje niet meer en is nu op![]()
![]()
Ik snap niet hoe je alleen traint overigens, dan train je volgens mij gewoon niet zwaar genoeg. Er is bijna elke training wel een momentje dat ik blij ben dat er iemand achter me staat anders heb ik barbells op mn muil[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Lol. Nee. Daar kickboks ik wel though.quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Óf optie D, gewoon minder vreten en meer bewegen.quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Dumbbells.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:22 schreef Jajong het volgende:
Ik snap niet hoe je alleen traint overigens, dan train je volgens mij gewoon niet zwaar genoeg. Er is bijna elke training wel een momentje dat ik blij ben dat er iemand achter me staat anders heb ik barbells op mn muil![]()
Volgens is er geen fatburner die echt werkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:23 schreef Jajong het volgende:
[..]
Óf optie D, gewoon minder vreten en meer bewegen.![]()
Optie D gaat hem niet worden. Zit al 400 a 500 kcal onder onderhoudsschema en door blessure kan ik gelimiteerd in zwaarte trainen. Daarom 6x per week bezig.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:23 schreef Jajong het volgende:
[..]
Óf optie D, gewoon minder vreten en meer bewegen.
Gewoon nog een extra boost.![]()
Eh.... Als ik 2x 34kg shoulder press doet moet er echt wel iemand bij staan hoorquote:. Als die achterover klapt ben je forever fucked
Alleen degene met Ephedrine of Ephedra, maar dat mag in europa niet verkocht wordenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens is er geen fatburner die echt werkt.
Laatste zending is idd onderscheptquote:Op woensdag 18 april 2012 14:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Alleen degene met Ephedrine of Ephedra, maar dat mag in europa niet verkocht worden![]()
![]()
Ik ga dan ook niet tot de failure. Heb wel meerdere malen gehad dat ik de barbell op 't laagste haakje kon plaatsen met veel moeitequote:Op woensdag 18 april 2012 14:22 schreef Jajong het volgende:
Ik snap niet hoe je alleen traint overigens, dan train je volgens mij gewoon niet zwaar genoeg. Er is bijna elke training wel een momentje dat ik blij ben dat er iemand achter me staat anders heb ik barbells op mn muil![]()
![]()
Als je met zware gewichten werkt kun je niet tot failure gaan hè.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef Jajong het volgende:
[..]
Eh.... Als ik 2x 34kg shoulder press doet moet er echt wel iemand bij staan hoor. Als die achterover klapt ben je forever fucked
![]()
Pardon?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:29 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Als je met zware gewichten werkt kun je niet tot failure gaan hè.Dat is misschien wel het domste wat ik deze week gelezen heb.
Ik doe 30kg per dumbell en staat niemand achter...quote:Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef Jajong het volgende:
[..]
Eh.... Als ik 2x 34kg shoulder press doet moet er echt wel iemand bij staan hoor. Als die achterover klapt ben je forever fucked
Bij dat soort oefeningen heb je er ook niks aan omdat wanneer ik het niet meer hou moet ik het gewoon neer kunnen gooien.
Wanneer iemand me dan gaat helpen en ik heb niet meer genoeg kracht komen de dumbell op mezelf of verlies ik de balans.![]()
Ik heb vaak genoeg gezien bij mensen die 't alleen doen waarbij hun armen naar achter klappen, dank je feestelijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik doe 30kg per dumbell en staat niemand achter...
Bij dat soort oefeningen heb je er ook niks aan omdat wanneer ik het niet meer hou moet ik het gewoon neer kunnen gooien.
Wanneer iemand me dan gaat helpen en ik heb niet meer genoeg kracht komen de dumbell op mezelf of verlies ik de balans.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Bitch, dat kan toch niet...quote:Op woensdag 18 april 2012 14:33 schreef Jajong het volgende:
[..]
Pardon?Dat is misschien wel het domste wat ik deze week gelezen heb.
Een van de nadelen als je in je eentje bent en de gewichten zijn rete zwaar. Ik kan tot failure gaan omdat ik mijn schouders niet verneuk met 16kg.![]()
Failure = failure. En dat jij met vrouwengewichten traint wil niet zeggen dat als je 2 keer zo zwaar gaat dat je dan je schouders verneuktquote:Op woensdag 18 april 2012 14:35 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Bitch, dat kan toch niet...
Een van de nadelen als je in je eentje bent en de gewichten zijn rete zwaar. Ik kan tot failure gaan omdat ik mijn schouders niet verneuk met 16kg..
Daar kan een spotter niks mee... die zal het alleen maar verergeren omdat hij je dwingt om meer te drukken dan jij aankan.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg gezien bij mensen die 't alleen doen waarbij hun armen naar achter klappen, dank je feestelijk.![]()
Precies. Ik waarschuw mensen ook altijd even om een stapje weg te doen. Als ze gaan dan gaan ze en laat ik ze vallen zonder te kijken waar ze heen gaan, zolang ik mezelf maar niet beschadig.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik doe 30kg per dumbell en staat niemand achter...
Wanneer iemand me dan gaat helpen en ik heb niet meer genoeg kracht komen de dumbell op mezelf of verlies ik de balans.![]()
Tuurlijk wel. De kans is toch veel groter dat er iets mis kan gaan met 100kg dan met 10kg...quote:Op woensdag 18 april 2012 14:36 schreef Jajong het volgende:
[..]
Failure = failure. En dat jij met vrouwengewichten traint wil niet zeggen dat als je 2 keer zo zwaar gaat dat je dan je schouders verneukt.
M.a.w. de schade zal veel groter kunnen zijn.![]()
Dit slaat echt nergens op, sorry. Als ik faal kan hij toch helpen om gecontroleerd weer naar beneden te gaan, of mn armen te stabiliseren zodat ik niet naar achteren klap, naar voren, of die dumbells op mn kop laat vallen...quote:Op woensdag 18 april 2012 14:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Daar kan een spotter niks mee... die zal het alleen maar verergeren omdat hij je dwingt om meer te drukken dan jij aankan.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ik vind dat maar eng hoor, ik heb al genoeg gezeik met mn schouder gehad dat ik liever het zekere voor 't onzekere neem.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies. Ik waarschuw mensen ook altijd even om een stapje weg te doen. Als ze gaan dan gaan ze en laat ik ze vallen zonder te kijken waar ze heen gaan, zolang ik mezelf maar niet beschadig.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Met die instelling kan je beter altijd binnen blijven zitten.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:37 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De kans is toch veel groter dat er iets mis kan gaan met 100kg dan met 10kg...
M.a.w. de schade zal veel groter kunnen zijn.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Multi-post!!![i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Of gewoon niet tot failure gaan in dat geval.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Met die instelling kan je beter altijd binnen blijven zitten.![]()
Je hoeft niet tot failure te gaan om te groeien.![]()
Gecontroleerd naar beneden? ik laat ze gewoon vallen... ik leg ze echt niet gecontroleerd op de grond omdat je schouders anders naar de knoppe gaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op, sorry. Als ik faal kan hij toch helpen om gecontroleerd weer naar beneden te gaan, of mn armen te stabiliseren zodat ik niet naar achteren klap, naar voren, of die dumbells op mn kop laat vallen...
Als je armen naar achter klappen is de spotter toch echt te laat... of hij moet je armen continu vasthouden maar dan is het effect van dumbells weg en kan je net zo goed een smith pakken.
Ook is de normale manier van spotter onder je elleboog ondersteunen... dan kan je arm nog prima naar achter klappen.![]()
Waar zie je mij zeggen dat ik altijd tot failure train?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:40 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Of gewoon niet tot failure gaan in dat geval.![]()
Je hoeft niet tot failure te gaan om te groeien.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Tja ik heb gelukkig nog nooit een schouderblessure gehad.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik vind dat maar eng hoor, ik heb al genoeg gezeik met mn schouder gehad dat ik liever het zekere voor 't onzekere neem.![]()
In mijn ervaring is dat anders, ik weet heus wel een paar seconden van te voren of mijn arm gaat falen, dan waarschuw ik mn mattie dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gecontroleerd naar beneden? ik laat ze gewoon vallen... ik leg ze echt niet gecontroleerd op de grond omdat je schouders anders naar de knoppe gaan.
Als je armen naar achter klappen is de spotter toch echt te laat... of hij moet je armen continu vasthouden maar dan is het effect van dumbells weg en kan je net zo goed een smith pakken.
Ook is de normale manier van spotter onder je elleboog ondersteunen... dan kan je arm nog prima naar achter klappen.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Moet jij weten wanneer je dat doet. Mij maakt het niet uit wat er met je schouders gebeurd.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:41 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waar zie je mij zeggen dat ik altijd tot failure train?![]()
Het is me nog nooit gebeurd. Enige wat gebeurt is dat ik ze niet meer omhoog krijg en ze dan dus moet laten zakken. Naar achter klappen heb ik nog nooit gezien en ook zelf nooit het gevoel gehad dat dat zou gebeuren.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik vind dat maar eng hoor, ik heb al genoeg gezeik met mn schouder gehad dat ik liever het zekere voor 't onzekere neem.![]()
Kerel leer eens lezen manquote:Op woensdag 18 april 2012 14:42 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Moet jij weten wanneer je dat doet. Mij maakt het niet uit wat er met je schouders gebeurd..
Bij mij is het 1x bijna gebeurt.. ging een arm teveel naar achter... toen ik het merkt verslapte ik meteen mijn arm en liet ik de dumbells naar beneden komen... voelde het een paar dagen maar gelukkig geen blessure.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is me nog nooit gebeurd. Enige wat gebeurt is dat ik ze niet meer omhoog krijg en ze dan dus moet laten zakken. Naar achter klappen heb ik nog nooit gezien en ook zelf nooit het gevoel gehad dat dat zou gebeuren.
Als er een spotter bij zou zijn zou hij de dumbell weer tegenhouden en proberen om de arm recht te krijgen... dan staat de arm veel langer onder spanning in de verkeerde houding.![]()
Een goede spotter zou moeten zien wat er gebeurt en je naar beneden helpen ipv je te laten proberen het gewicht alsnog omhoog te krijgen. Denk ik dan. Soms faalt iemand en kan je als spotter ook niet echt wat doen, behalve helpen de schade zo klein mogelijk te houden.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:45 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Bij mij is het 1x bijna gebeurt.. ging een arm teveel naar achter... toen ik het merkt verslapte ik meteen mijn arm en liet ik de dumbells naar beneden komen... voelde het een paar dagen maar gelukkig geen blessure.
Als er een spotter bij zou zijn zou hij de dumbell weer tegenhouden en proberen om de arm recht te krijgen... dan staat de arm veel langer onder spanning in de verkeerde houding.![]()
Ik doe nu een half jaar aan krachttraining en wil beginnen met whey te nemen na de training (en dextrose). Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, aangezien het internet vol staat met verschillende 'soorten' wheypoeder en beschrijvingen. Ik snap dat dit voor een deel bullshit is, maar van wat ik heb gelezen zit er wel wat verschil in de kwaliteit (en in prijs).
Waar halen jullie je whey poeder? Het belangrijkste voor mij is dat het goed spul is, liefst niet al te duur. Een te pruimen smaakje is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
Als ik hier verkeerd zit met deze vraag, excuus, maar zag het ook niet in de OP.![]()
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfectionquote:Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef svefn het volgende:
Ik doe nu een half jaar aan krachttraining en wil beginnen met whey te nemen na de training (en dextrose). Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, aangezien het internet vol staat met verschillende 'soorten' wheypoeder en beschrijvingen. Ik snap dat dit voor een deel bullshit is, maar van wat ik heb gelezen zit er wel wat verschil in de kwaliteit (en in prijs).
Waar halen jullie je whey poeder? Het belangrijkste voor mij is dat het goed spul is, liefst niet al te duur. Een te pruimen smaakje is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
Als ik hier verkeerd zit met deze vraag, excuus, maar zag het ook niet in de OP.
Banaan is zalig.![]()
![]()
Maar wat kan de spotter meer doen dan wanneer ik het gewicht loslaat het opgelost is?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een goede spotter zou moeten zien wat er gebeurt en je naar beneden helpen ipv je te laten proberen het gewicht alsnog omhoog te krijgen. Denk ik dan. Soms faalt iemand en kan je als spotter ook niet echt wat doen, behalve helpen de schade zo klein mogelijk te houden.![]()
1 keer gehadquote:Op woensdag 18 april 2012 14:51 schreef Drommeldaris het volgende:
Op de BP krijg je extra motivatie als je alleen traint voor je laatste rap, anders roll of shame![]()
![]()
Waarschijnlijk niks. Maar als ik de spotter zou zijn zou ik wel zeker maken dat je geen dumbell op je lichaam krijgt en de dumbell dus een flinke douw proberen te geven als ik denk dat dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar wat kan de spotter meer doen dan wanneer ik het gewicht loslaat het opgelost is?![]()
Link van Kevin idd, smaken verschillen. Ik heb zelf vanille en vind het wel te doen. Het is ook niet zo dat je het drinkt omdat je het zo lekker vind![]()
Volgens mij kan je ook ergens een samplepack daarvandaan halen als je kieskeurig bent qua smaken.![]()
Thanks!quote:Op woensdag 18 april 2012 14:54 schreef kevin_ het volgende:
[..]
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
Banaan is zalig.Ziet er goed uit, niet al te duur ook.
Ben niet zo kieskeurig, maar met al die keuze; misschien dat ik Nutella es probeerquote:Op woensdag 18 april 2012 14:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Link van Kevin idd, smaken verschillen. Ik heb zelf vanille en vind het wel te doen. Het is ook niet zo dat je het drinkt omdat je het zo lekker vind![]()
Volgens mij kan je ook ergens een samplepack daarvandaan halen als je kieskeurig bent qua smaken.![]()
![]()
Ik heb mijn trainingsmaat opgegeten toen ik honger kreeg onder het trainen, wel spijt van gehad, maar 2 shakes van Jesse en je bent het zo weer vergeten.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:39 schreef seto het volgende:
Damn, heb ik het toch ook maar getroffen met mijn trainingsmaat![]()
Nutella kan ik afraden, smaakt heel chemisch. Ik vind Coconut Cream erg lekker, of Vanille. Lime is ook wel lekker fris.![]()
Herkenbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:51 schreef Drommeldaris het volgende:
Op de BP krijg je extra motivatie als je alleen traint voor je laatste rap, anders roll of shameWatermelon vind ik echt lekkerquote:Op woensdag 18 april 2012 14:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Volgens mij kan je ook ergens een samplepack daarvandaan halen als je kieskeurig bent qua smaken., zeker met melk en brinta, is het net van dat ontbijtdrinkspul.
![]()
Sorry maar als je zo bent als in het tweede filmpje ben je gewoon een gigantische lulquote:Op woensdag 18 april 2012 13:11 schreef McNulty het volgende:
NO I wanna hold it! I wanna hold it!
Wat een figuur![]()
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik heb shin splints denk ik, als ik de symptomen een beetje doorlees.Wat doen en wat vooral niet doen? En kunnen squats/deadlifts/leg presses shin splints veroorzaken?
![]()
Wat een onzin dat je niet balls deep kan gaan als je solo traint. Je kan mensen vragen en heb bij mijn gym gemerkt dat de hardcore gasten elkaar helpen zonder een woord te zeggen. Ging twee weken geleden tot failure (unintended) bij ohp en de hardcore dude verliet z'n maat om mij bij te staan. Vonnik wel tof, niks gevraagd, hij stond gewoon achter me voor het geval het fout zou gaan.
En trainen met een buddy kan soms ook hetzelfde zijn als alleen trainen. Ooit een gast gespot omdat ik zag dat ie z'n reps niet ging halen en z'n maat zat te dagdromen. Even erbij gestaan en geholpen.
That said, zo ff ijzerhappen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Rusten en laten behandelen, heb het zelf ook gehad toen ik net begon met American Football en een teamgenoot had het ook afgelopen jaar. Meer kan je niet doen en ja je kan het daardoor krijgen maar het komt over het algemeen door verkeerd schoeisel met joggen/rennenquote:Op woensdag 18 april 2012 15:25 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb shin splints denk ik, als ik de symptomen een beetje doorlees.Wat doen en wat vooral niet doen? En kunnen squats/deadlifts/leg presses shin splints veroorzaken?
Luck is for losers![]()
Volgens mij alleen door hardlopen. En:quote:Op woensdag 18 april 2012 15:25 schreef Panzermaus het volgende:
http://www.nhs.uk/conditions/shin-splints/Pages/Introduction.aspxquote:Rest and recovery
You should be able to recover fully from shin splints if you rest for at least two weeks. This means you should not do any running or 'stop and start' sports during this time,![]()
Okay thanks! Ik merk het 's ochtends bij het rennen naar de bus etc, dan steekt het bij elke keer dat ik op mijn voeten land. Sommige dagen heb ik er helemaal geen last van, maar zeker als ik weer een keer zwaar benen heb gedaan dan is het de volgende dagen erger. Gewoon omdat er druk op komt ofzo? Ook wanneer ik nu gewoon op dat bot duw doet het best pijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:28 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Rusten en laten behandelen, heb het zelf ook gehad toen ik net begon met American Football en een teamgenoot had het ook afgelopen jaar. Meer kan je niet doen en ja je kan het daardoor krijgen maar het komt over het algemeen door verkeerd schoeisel met joggen/rennenHet moet wel van squat etc gekomen zijn, want structureel rennen doe ik niet. Train op Vans trouwens.
Rennen etc ben ik ook niet van plan, liever roeien ofzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens mij alleen door hardlopen. En:
[..]
http://www.nhs.uk/conditions/shin-splints/Pages/Introduction.aspxMaar kan ik nu bijvoorbeeld beter niet meer gaan deadliften? En wat als ik 2+ weken rust zou nemen, en het daarna weer op pak? Komt het dan niet gewoon terug?
![]()
Dat klinkt inderdaad als shin splints, ken het al te goed. Ik denk eerder dat het door legpress komt dan een Squat of Deadlift als ik eerlijk ben. Stukje overbelasting.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Okay thanks! Ik merk het 's ochtends bij het rennen naar de bus etc, dan steekt het bij elke keer dat ik op mijn voeten land. Sommige dagen heb ik er helemaal geen last van, maar zeker als ik weer een keer zwaar benen heb gedaan dan is het de volgende dagen erger. Gewoon omdat er druk op komt ofzo? Ook wanneer ik nu gewoon op dat bot duw doet het best pijn.Het moet wel van squat etc gekomen zijn, want structureel rennen doe ik niet. Train op Vans trouwens.
[..]
Rennen etc ben ik ook niet van plan, liever roeien ofzo.Maar kan ik nu bijvoorbeeld beter niet meer gaan deadliften? En wat als ik 2+ weken rust zou nemen, en het daarna weer op pak? Komt het dan niet gewoon terug?
Behandelen bij de fysio is pijnlijk maar werkt wel goedIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik zou het niet durven zeggen. Ik zou even langs je huisarts gaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
Rennen etc ben ik ook niet van plan, liever roeien ofzo.Maar kan ik nu bijvoorbeeld beter niet meer gaan deadliften? En wat als ik 2+ weken rust zou nemen, en het daarna weer op pak? Komt het dan niet gewoon terug?
![]()
Mehh we gingen naar de gewone sportschool en hebben 20 minuten zonder pauze pull ups, push ups en squats gedaan. Was wel zwaar maar eigenlijk ook omdat ik gister al borst had getraind. Ik vind het op zich wel ok maar normaal trainen is toch fijner. Denk overigens wel dat je zeer droog hier van kunt worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Same here. Ben zelf 2 keer gevraagd, heb beide keren geweigerd. Want zoals Ahnold ook zegt in zijn boeken: een trainingsmaatje vinden is net als een huwelijk; je moet elkaar blind kunnen vertrouwen, motiveren en elkaar door dik en dun blijven steunen.
[..]
Waar woon je ? Want vraag me echt af of de crossfit gyms in NL ook echt crossfit-waardig zijn en niet een slap aftreksel daarvan.![]()
Even verder gekeken, maar dit is uiteindelijk bedoeld voor commerciele doeleinden. Zulke enquetes zijn niet gewenst op FOK!
[ Bericht 87% gewijzigd door Snakey op 18-04-2012 15:49:51 ]![]()
High rep + low weight = cardioquote:Op woensdag 18 april 2012 15:40 schreef SunTzu het volgende:
Denk overigens wel dat je zeer droog hier van kunt worden.Confidence through competence![]()
Beste,quote:
Ik ben een fervent fitnesser, kunt u wat doen aan de mensen die in de sportschool waar ik train die curlen in het squatrack? Door deze acties moet ik squatten in de curlmachine.
Gr gr jan-kees
[ Bericht 43% gewijzigd door Snakey op 18-04-2012 15:50:25 ]![]()
Thanks brahs, zal gaan kijken wat ik eraan kan doen want het is geen pretje. Moet er niet aan denken dat ik hier in de zomer mee rondloop, dan wil je juist rennen en alles.Ingevuld. Misschien een idee om in de enquete een speciaal punt te wijden aan het beschikbare materiaal (gewichten, stangen, racks etc), is namelijk voor de wat serieuzere... fitnessers vaak een punt van kritiek.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Snakey op 18-04-2012 15:53:27 ]![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 15:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb mijn trainingsmaat opgegeten toen ik honger kreeg onder het trainen, wel spijt van gehad, maar 2 shakes van Jesse en je bent het zo weer vergeten.
Of toch du vader?![]()
werkt wel goed hoorzz die testo shake van jesse
komt ook omdat er plantenextracten in zitten van plantjes die op duizenden meters hoogte kunnen overleven, dat zegt wel iets over hoe krachtig dat spul is!![]()
@panzer als het shin splint is moet je even de squat skippen. Alles waarbij je je kuiten gebruikt eik. Fietsen/zwemmen kan wel gewoon.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bigorexia. Vroeger of later krijgen we er allemaal last van.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:12 schreef Drommeldaris het volgende:
Panzer in de spiegel
[ afbeelding ]![]()
Zie het nog net op tijd, thanks voor de tip! Denk dat ik vanille pak dan.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:19 schreef CorwinofAmber het volgende:
Nutella kan ik afraden, smaakt heel chemisch. Ik vind Coconut Cream erg lekker, of Vanille. Lime is ook wel lekker fris.![]()
![]()
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Vandaag weer een vrouw gezien die fatsoenlijk aan krachttraining deed. Echt zo jammer dat niet veel meer vrouwen dat doen: de meeste KT-ende vrouwen hebben een lekker lijf, IMHO.![]()
quote:top! bedankt, dan ga ik vanaf deze week het goed aanpakkenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:05 schreef DjMark het volgende:
[..]
Zolang je rug het trekt is het geen probleem
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L![]()
En ik wilde nog wel gaan squatten vanavond.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:15 schreef slacker_nl het volgende:
@panzer als het shin splint is moet je even de squat skippen. Alles waarbij je je kuiten gebruikt eik. Fietsen/zwemmen kan wel gewoon.Kan het ook niet als je minder diep gaat?
quote:
Heb ze nog steeds op telefoon, wel helemaal grijsgedraaid als achtergrondmuziek. Meeste nummers vind ik ook niets aan, veel te rustig. Android Porn enzo zijn wel baas.
altijd hard op deze, vanaf 1:30![]()
Android porn klinkt lekker mang.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
En ik wilde nog wel gaan squatten vanavond.Kan het ook niet als je minder diep gaat?
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ze nog steeds op telefoon, wel helemaal grijsgedraaid als achtergrondmuziek. Meeste nummers vind ik ook niets aan, veel te rustig. Android Porn enzo zijn wel baas.
altijd hard op deze, vanaf 1:30If not now, then when.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef CarbonC het volgende:
Vandaag weer een vrouw gezien die fatsoenlijk aan krachttraining deed. Echt zo jammer dat niet veel meer vrouwen dat doen: de meeste KT-ende vrouwen hebben een lekker lijf, IMHO.![]()
Vrouwen denken dat ze na 3x trainen meteen een fysiek hebben zoals Ahnuld. Realiteit is dat ik als man na 5 jaar trainen nog niet eens in de buurt kom.Bedankt Hans.![]()
wel jammer iddquote:Op woensdag 18 april 2012 18:22 schreef bascross het volgende:
Vrouwen denken dat ze na 3x trainen meteen een fysiek hebben zoals Ahnuld. Realiteit is dat ik als man na 5 jaar trainen nog niet eens in de buurt kom.![]()
![]()
Daar was hij 19 ofzo?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:40 schreef Panzermaus het volgende:
Monstergenen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zomaar. Alsof het niets is.![]()
Eugene wordt als eerste bodybuilder gezien.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:51 schreef ZetaOS het volgende:
Waren er eigenlijk voor WW2 ook bodybuilders..?
Of Nazi Bodybuilders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodybuilding![]()
zn borst loopt erg achterquote:Op woensdag 18 april 2012 18:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eugene wordt als eerste bodybuilder gezien.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodybuilding![]()
![]()
het resultaat van 19jaar ga ik mijn hele leven niet halenquote:Op woensdag 18 april 2012 18:40 schreef Panzermaus het volgende:
Monstergenen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zomaar. Alsof het niets is.![]()
![]()
ahah oldskoolquote:Op woensdag 18 april 2012 18:55 schreef Snakey het volgende:
Whehe, alleen curls en abs training zo te zien.![]()
Bedankt voor de videos die Snakey en nog iemand hier voor mij hadden geplaatst om me te helpen met de low bar positie bij het squatenvandaag voor het eerst de stang op de juiste plek gekregen. Mijn houding leek gelijk ook wel een stuk beter dan met zo'n pussy pad in mijn nek
alleen een beetje last van mijn polsen nu, even kijken hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen.
![]()
Misschien druk je je polsen iets te hard naar voren. Ik weet het niet natuurlijk, maar daar had ik last van in het begin. Dan druk je ze in een nogal rare hoek.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:59 schreef Warsaw het volgende:
Bedankt voor de videos die Snakey en nog iemand hier voor mij hadden geplaatst om me te helpen met de low bar positie bij het squatenvandaag voor het eerst de stang op de juiste plek gekregen. Mijn houding leek gelijk ook wel een stuk beter dan met zo'n pussy pad in mijn nek
alleen een beetje last van mijn polsen nu, even kijken hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen.
![]()
Ook last van gehad toen ik 6 keer per week mijn benen zwaar belastte. Heb dat toen verminderd, en gelukkig is het toen vanzelf weggegaan. Zou de komende tijd het benenwerk laten zitten. In een vergedorderd stadium kost het veel meer tijd om te herstellen.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Okay thanks! Ik merk het 's ochtends bij het rennen naar de bus etc, dan steekt het bij elke keer dat ik op mijn voeten land. Sommige dagen heb ik er helemaal geen last van, maar zeker als ik weer een keer zwaar benen heb gedaan dan is het de volgende dagen erger. Gewoon omdat er druk op komt ofzo? Ook wanneer ik nu gewoon op dat bot duw doet het best pijn.Het moet wel van squat etc gekomen zijn, want structureel rennen doe ik niet. Train op Vans trouwens.
[..]
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Laag gewicht sure, je wilt je scheenbeen/kuiten rust geven. Shin splints zijn haarscheurtjes, die wil je niet groter maken. Neem ff rust en daarna weer knallen.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef Panzermaus het volgende:
En ik wilde nog wel gaan squatten vanavond.Kan het ook niet als je minder diep gaat?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Denk dat je die vooral hebt omdat je botten niet zo snel meegroeien als je spieren. Je liep met botjes rond die een lichaam van 60 kg moesten ondersteunen, en nu is dat oppeens 75(?) kg met af en toe +100 kg deadlift/squats erbij. Je botten groeien inderdaad mee (ze worden dikker) maar dit is denk ik een langzamer process.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Daar zit echt wel flinke AAS in.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:07 schreef bascross het volgende:
Arnold zijn chest kon ook beter.
[ afbeelding ]If not now, then when.![]()
Vandaag voor het eerst gedeadlift. Kan nu wel begrijpen waarom dit zo'n hoogaangeschreven oefening is. Ten eerste gruwelijk veel spierpijn in me hele rug en verder voel ik het aan me hamstrings, onderarmen, nek en zelfs mijn handen dichtknijpen gaat moeilijker.
Topoefening![]()
![]()
Als ik met lichte gewichten train verga ik eerder van de pijn in mn spieren.. Alsik zwaar traienen krijg ik op een gegeven momnet de gewichten zowat niet meer omhoog maar geen pijn in de spieren. Van wat wordt je nou eerder groot.
Beetje beginners vraag maar het is me opeens niet helemaal duidelijk meer.![]()
Gewoon 18 reps met met lage gewichten. Je bent Arnie in no time.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef Bombshell het volgende:
Als ik met lichte gewichten train verga ik eerder van de pijn in mn spieren.. Alsik zwaar traienen krijg ik op een gegeven momnet de gewichten zowat niet meer omhoog maar geen pijn in de spieren. Van wat wordt je nou eerder groot.
Beetje beginners vraag maar het is me opeens niet helemaal duidelijk meer.
Nee serieus: wat denk je zelf?
Artsen schrijven veel medicijnen voor die niet werkenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef ZetaOS het volgende:
Ok, Jesse heeft het commentaar weer eens gewist.
Wie doet de aftrap onder deze video!
Hebben deze klaplopers een universitaire opleiding afgerond?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
pak een blik soep en doe daar 100 curls mee
gruwelijke pomp, voel je veel beter dan die zware halters![]()
Zolang de reps <15x zijn en je daarna erg slap bent zit je goed, hoe lager de range hoe meer je op kracht traint .I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
oh shit die kerel heeft aan mijn universiteit gestudeerd
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden. Onderhoud 2600+-, zit dagelijks rond de 1900/2000/2100, en dan fiets ik nog 2x in de week 500kcal per keer weg, en dan 2x krachttraining,en 30minuten rennen na de krachttraining. Kijk ik gister op de weegschaal, ben ik zelf een halve kilo bijgekomen.![]()
Vorig jaar mei begonnen met krachttraining, 74 kilo, tot 2 maanden geleden. Nu weeg ik 78 kilo. Maar eraf, niks![]()
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.Paardelul !!!![]()
Dus bij jou hebben ze het niet zo op feiten?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef Zith het volgende:
oh shit die kerel heeft aan mijn universiteit gestudeerd![]()
Waarschijnlijk onderschat je het aantal calorieën dat je eet en overschat je het aantal calorieën dat je met sport verbrandt. Het kan ook water zijn trouwens.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden. Onderhoud 2600+-, zit dagelijks rond de 1900/2000/2100, en dan fiets ik nog 2x in de week 500kcal per keer weg, en dan 2x krachttraining,en 30minuten rennen na de krachttraining. Kijk ik gister op de weegschaal, ben ik zelf een halve kilo bijgekomen.![]()
Vorig jaar mei begonnen met krachttraining, 74 kilo, tot 2 maanden geleden. Nu weeg ik 78 kilo. Maar eraf, niks![]()
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.![]()
Nou, hij zegt dat hij net nergens mee eens was dus ik denk dat dit een goed teken isquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef seto het volgende:
[..]
Dus bij jou hebben ze het niet zo op feiten?
Vul ieder dag in op caloriechecker.nl ,en dan zit ik altijd wel goed. Echter, als ik dagelijks ga cardio'n, zeg 45minuten,en ik laat de krachttraining even een tijdje weg. Ga ik dan niet al mijn spiermassa kwijtraken dat ik het laatste jaar heb opgebouwd?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onderschat je het aantal calorieën dat je eet en overschat je het aantal calorieën dat je met sport verbrandt. Het kan ook water zijn trouwens.Paardelul !!!![]()
Niet alles, maar je verliest zeker weten spieren omdat je de stimulus weghaalt die je spieren nodig hebben om te blijven zoals ze zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Vul ieder dag in op caloriechecker.nl ,en dan zit ik altijd wel goed. Echter, als ik dagelijks ga cardio'n, zeg 45minuten,en ik laat de krachttraining even een tijdje weg. Ga ik dan niet al mijn spiermassa kwijtraken dat ik het laatste jaar heb opgebouwd?![]()
Ben sinds twee maanden ook aan het trainen en lees hier al een tijdje mee. Nu kreeg ik zojuist na het squatten van iemand de tip om een handdoek om de bar te doenomdat ik anders m'n nekwervels beschadig en een hernia kan oplopen.
Naar aanleiding hiervan toch eens gaan zoeken naar correcte vorm van de bar plaatsen en ik heb de bar dus zoals positie 1 in dit filmpje, maar het is dus beter om positie 3 = lowbar te gebruiken?
![]()
ik deed het vroeger altijd met een vetmeter, die zijn nu uitverkocht?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.![]()
Gewicht zegt niks over je vet%, heb je dat gemeten? Ik weeg ook weer 10kg meer dan in de zomer, maar merk aan m'n kleding dat het de goede kant op gaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden.
Laat die weegschaal zitten en ga je omtrekken meten, vet% enzo.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hoezo is dat beter?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:11 schreef Mortaxx het volgende:
Ben sinds twee maanden ook aan het trainen en lees hier al een tijdje mee. Nu kreeg ik zojuist na het squatten van iemand de tip om een handdoek om de bar te doenomdat ik anders m'n nekwervels beschadig en een hernia kan oplopen.
Naar aanleiding hiervan toch eens gaan zoeken naar correcte vorm van de bar plaatsen en ik heb de bar dus zoals positie 1 in dit filmpje, maar het is dus beter om positie 3 = lowbar te gebruiken?![]()
Bij mijn sportschool gaat dat via zo'n weegschaal, maar iedereen zegt dat dat niet nauwkeurig is.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik deed het vroeger altijd met een vetmeter, die zijn nu uitverkocht?Paardelul !!!![]()
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:30 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool gaat dat via zo'n weegschaal, maar iedereen zegt dat dat niet nauwkeurig is.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Bij de sportschool hebben ze wel duurdere waarschijnlijk. Maar als je je progressie wit meten is het wel makkelijk. Steeds op dat ding en opschrijven, of as er bonnetjes uitkomen die bewaren.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Het hangt er helemaal van af wat je precies wilt met je squat. WIl je zo zwaar mogelijk squatten dan lukt dat beter met low-bar. Maar low-bar is daarom ook veel belastender voor je gehele lichaam en als je een split doet wil je misschien wel wat meer de quads targetten.quote:
Ik neem ook aan dat de ene lichaamsbouw wat beter voor de ene squat is dan de andere.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, vroeg me af waarom hij dacht dat low bar beter was.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal van af wat je precies wilt met je squat. WIl je zo zwaar mogelijk squatten dan lukt dat beter met low-bar. Maar low-bar is daarom ook veel belastender voor je gehele lichaam en als je een split doet wil je misschien wel wat meer de quads targetten.
Ik neem ook aan dat de ene lichaamsbouw wat beter voor de ene squat is dan de andere.![]()
Zoiets bedoel je?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.
http://www.bodyenfitshop.(...)acal-bodyfat-caliperPaardelul !!!![]()
Beter bedoelde ik eigenlijk zwaarder mee, niet echt goede woordkeuze... Maar ga volgende keer dus eens low-bar proberen.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, vroeg me af waarom hij dacht dat low bar beter was.![]()
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.htmlquote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
![]()
low bar krijg je wel meer druk op je onderrug omdat het meer een good mornings idee krijgt.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Beter bedoelde ik eigenlijk zwaarder mee, niet echt goede woordkeuze... Maar ga volgende keer dus eens low-bar proberen.![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.html![]()
![]()
Inderdaad, maarja dan worden ze bulky en dat willen ze nietquote:Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef CarbonC het volgende:
Vandaag weer een vrouw gezien die fatsoenlijk aan krachttraining deed. Echt zo jammer dat niet veel meer vrouwen dat doen: de meeste KT-ende vrouwen hebben een lekker lijf, IMHO..
Maar kom op, dit is toch lekker?![]()
![]()
Ik denk anders dat de oude Grieken (spartaaaaa!) er ook wat van konden. Mooie chest heeft deze knakker trouwensquote:Op woensdag 18 april 2012 18:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eugene wordt als eerste bodybuilder gezien.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodybuilding
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
-
[ Bericht 50% gewijzigd door Cara op 19-04-2012 01:15:12 ]Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje viesquote:Op donderdag 19 april 2012 00:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad, maarja dan worden ze bulky en dat willen ze niet.
Maar kom op, dit is toch lekker?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Wat een gaar artikelquote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.html.
Komop manquote:50. Be A Gamer
The popular and very active video game Dance Dance Revolution can provide a great workout, according to researchers from the University of Wisconsin, La Crosse.
They reported that adult subjects burned as many as 10 calories per minute playing the game, which is equivalent to a good run.
Ik wou dat ik mannenarmen hadquote:Op donderdag 19 april 2012 00:58 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje vies
Begin trouwens een beetje resultaat te zien in m'n traps. Ze zijn nog steeds ernstig klein, maar de BB shrugs lijken hun werk zachtjes aan te gaan doen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je zit boven onderhoud dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.
Iets doe je fout, berekening onderhoud, of je berekening qua voeding klopt niet.![]()
Probeerde net bij Wikipedia die foto te vervangen door die van Zyzz, maar dat lukt dus niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik denk anders dat de oude Grieken (spartaaaaa!) er ook wat van konden. Mooie chest heeft deze knakker trouwens
Weet toch zeker dat die vroeger gewoon kon.![]()
Pfff, weinig slaap deze week. Iedere dag vroeg op en ik eet ook te weinig. Net weer te laat uit bed waardoor ik alleen wat water met twee scheppen Whey kon nuttigen![]()
Volgens mij ben je overtraind; zo'n deprimerende houding tov een getrainde chick is echt niet gezond. Mannenarmen... *hier stond een janksmiley als ik de code ervan wist*quote:Op donderdag 19 april 2012 00:58 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje viesIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah daarom dusquote:Op donderdag 19 april 2012 01:01 schreef Jajong het volgende:
[..]
Wat een gaar artikel.
[..]
Komop man![]()
League of Legends #50 - Season 2I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Volgens mij moet je een account hebben en ingelogd zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:01 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Probeerde net bij Wikipedia die foto te vervangen door die van Zyzz, maar dat lukt dus niet.
Weet toch zeker dat die vroeger gewoon kon.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Brinta, elke ochtend een grote soepkom, altijd. En twee gekookte eieren.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, weinig slaap deze week. Iedere dag vroeg op en ik eet ook te weinig. Net weer te laat uit bed waardoor ik alleen wat water met twee scheppen Whey kon nuttigen
Niet te vreten 's ochtends maar daar gaat het niet om.
Dat is toch net zo snel gemaakt als zo'n shake of wat?![]()
Zit i.i.g. een stuk meer energie in en![]()
Of gewoon niks
Geen gezeur met haasten ook, Groot glas water en wat visolie
Luck is for losers![]()
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:12 schreef kidkash19 het volgende:
Of gewoon niks
Geen gezeur met haasten ook, Groot glas water en wat visolie
Dat werkt gewoon niet voor iedereen.
Echt serieus als ik dat doe ga ik voor 9:00 van m'n graad, staan m'n spieren helemaal leeg, en kom ik nooit aan m'n 4000kcal per dag. Dat gaat er dan gewoon fysiek niet in. Ja 3 big mac menu's misschien wel, maar schoone calorien passen gewoon niet als ik niet elke 2 uur eet.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2012 09:21:26 ]![]()
Dat. Ik giet er altijd een shake in direct na het opstaan en maak van de gelegenheid gebruik om ook direct een capsule visolie, een capsule ginseng en een vitaminepil naar binnen te gooien. Vervolgens op het werk een sloot brinta en een appel of banaan en ik zit weer geramd (tot een uur of 11:00quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Dat werkt gewoon niet voor iedereen.).
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dat valt reuze mee, ik heb mn hele leven niks anders gedaan als goed ontbijten. Ben nu 2 maanden bezig met IF en echt ik voel me beter dan ervoor.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Echt serieus als ik dat doe ga ik voor 9:00 van m'n graad.
Geen hongergevoel niks. Blijf op ongeveer op hetzelfde gewicht alleen mn vet% gaat langzaam omlaagIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik vind het fijn dat het werkt voor je absoluut. Maar het werkt gewoon niet voor iedereen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:19 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, ik heb mn hele leven niks anders gedaan als goed ontbijten. Ben nu 2 maanden bezig met IF en echt ik voel me beter dan ervoor.
Geen hongergevoel niks. Blijf op ongeveer op hetzelfde gewicht alleen mn vet% gaat langzaam omlaag
En ik ga absoluut wel plat, als ik niet eet.
Normaal zeg ik altijd als eerst "kwestie van wennen" maar niet in dezeAthans niet voor mij.
En vet wil ik al niet kwijt. 10% is mooi bij mij. Momenteel 12%.
Als ik wil is dat er binnen 2 weken af![]()
Hoeveel kcal zit je dan perdag? en lengte, bf%, en gewicht kidkash?
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2012 09:32:49 ]![]()
Dit is eigenlijk wel een goed idee; ik zit momenteel op 10 plakken brood per dag en wordt er een beetje gek van eigenlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:20 schreef Sapstengel het volgende:
Wheyshake en havermout met volle melk. Direct 900kcal als ontbijt.
iets meer melk, wat havermout en een scoop whey voor die extra proteine.![]()
Ik ga IF misschien eens proberen op mijn cut. Al ben ik nog wel sceptisch; het draait uiteindelijk toch om de calorie-balans of je aankomt of afvalt.
Hoe plannen jullie een IF? En wat ervaren jullie als de specifieke voordelen?
[ Bericht 25% gewijzigd door star_gazer op 19-04-2012 09:44:41 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik werd ook gek van brood inderdaad. Doe nu altijd 50gr havermout in een halve liter melk en dat een stuk of 3 keer per dag. Veel makkelijker weg te krijgen dan brood en havermout heeft 60gr koolhydraten per 100gram.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:33 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel een goed idee; ik zit momenteel op 10 plakken brood per dag en wordt er een beetje gek van eigenlijk.
iets meer melk, wat havermout en een scoop whey voor die extra proteine.![]()
Eigen brood bakken. Sneeen zijn 2x zwaarder dan bakkers brood, je kan er alles in stoppen wat je wilt, en dan gewoon 200gram kipfile en een beetje kaas over 8 boterhammen heen verdelen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik werd ook gek van brood inderdaad. Doe nu altijd 50gr havermout in een halve liter melk en dat een stuk of 3 keer per dag. Veel makkelijker weg te krijgen dan brood en havermout heeft 60gr koolhydraten per 100gram.
Works for me.
Maar idd. zo'n havermout/melk mixje is ook wel een goeie eigenlijk.![]()
Soms zit ik met hamsterwangen te eten, en duurt het een kwartier voor ik weer 2 boterhamen binnen heb. En aan het eind van de dag heb je een opgezette buik van hier tot Tokio als het tegen zit![]()
![]()
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugsquote:Op donderdag 19 april 2012 03:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik wou dat ik mannenarmen had
Begin trouwens een beetje resultaat te zien in m'n traps. Ze zijn nog steeds ernstig klein, maar de BB shrugs lijken hun werk zachtjes aan te gaan doen.Eens.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25 22kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Echt serieus als ik dat doe ga ik voor 9:00 van m'n graad, staan m'n spieren helemaal leeg, en kom ik nooit aan m'n 4000kcal per dag.![]()
Ik zie gasten die niet deadliften met grotere traps dan ik. Ik weet het, ik ben qua deadlift nog maar een noob met mijn moeizame 5x105kg, maar ik ben gewoon genetisch genaaid qua traps en armen. Ik heb gewoon een iso assistance exercise nodig om die dingen te stimuleren.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik neem een liter halfvolle melk mee, die drink ik om 16:00 op, dan ga ik sporten, dan whey shake, dan avond eten, dan nog wat pindas / gekookte eieren / casseine / kwark / etc tot ik aan mijn doel cals zit.quote:Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet etenquote:En wat ervaren jullie als de specifieke voordelen?
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs
[..]
Eens.![]()
2,5jr terug woog ik 68kg, nu bijna 95kg. Kan wel een kg af, maar het zijn toch echt bijna 25 hele kg's hoor.
Elke kg is bevochten door me, dus belangrijk![]()
![]()
ah nou zie ik hetquote:Op donderdag 19 april 2012 10:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Hij bedoeld dat hij zelf 22 kg is gegroeid.![]()
![]()
Zelfde hier. IF als tool werkt het beste als je under maintenance wil eten voor bv cutten, of als je een endo bent die altijdquote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef Zith het volgende:
Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet etenhonger
heeft.
Voor mensen die zich om welke reden dan ook vol moeten proppen is een feeding window van 4-8 uur niet handig, en is IF als tool dus gewoon niet handig.Confidence through competence![]()
voor mij geldt ongeveer 22kg!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?![]()
2,5jr terug woog ik 68kg, nu bijna 95kg. Kan wel een kg af, maar het zijn toch echt bijna 25 hele kg's hoor.
Elke kg is bevochten door me, dus belangrijk![]()
Zo dan, ook maar eens een keer reageren.
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?![]()
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2012 12:37:15 ]![]()
Deadlift sowieso niet oefenen zonder gewichten, omdat je dan veel te laag moet bukken, waardoor de techniek alsnog kut is.
Met 2x in de week zou ik geen starting strength doen, omdat het nogal weinig is. Wat ik zou is 4/5 oefeningen compounds op beide dagen.Bedankt Hans.![]()
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
Bij deadlifts en squats is het belangrijk dat je form in orde is voordat je zwaar gaat tillen, oefen dus eerst inderdaad met een lege stang en vraag mensen van de sportschool of ervaren lui of je naar je form willen kijken of het in orde is. Voor jezelf kan je veel fimpjes kijken met juiste form van bijv. Rippetoe.
En denk eraan dat als je echt wil aankomen je goed en veel moet eten, zorg ervoor dat je je eetschema in orde maakt.Soukidan op je oogbal.![]()
minimaal 2 grote schijven bij deadlift, anders kun je het wel vergeten met correcte form
hoe kun je in godsnaam een lege stang deadliften![]()
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).![]()
Ik heb een hele tijd gehad dat ik pas rond 5 uur wat at (voordat ik ging krachttrainen), omdat ik geen zin had om te ontbijten en lunchen, en op gegeven moment heb je 's ochtends en 's middags inderdaad geen hongergevoel meer, maar ik merk wel dat ik dan (in ieder geval mentaal) niet zo scherp ben als dat ik zou zijn met wat eten (en dus energie) in m'n lichaam.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).![]()
Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2012 12:56:52 ]![]()
Nee, ik wil er gewoon serieus aan beginnen nu. Ipv weer maar een beetje aankloten.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?Bij de squats lukt de form prima, maar bij de deadlifts bolt m'n rug veels te veel. Het eten lukt prima, al is het soms een beetje gehannes s'avonds ivm met horeca werk.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:37 schreef Yamcha het volgende:
[..]
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.
Bij deadlifts en squats is het belangrijk dat je form in orde is voordat je zwaar gaat tillen, oefen dus eerst inderdaad met een lege stang en vraag mensen van de sportschool of ervaren lui of je naar je form willen kijken of het in orde is. Voor jezelf kan je veel fimpjes kijken met juiste form van bijv. Rippetoe.
En denk eraan dat als je echt wil aankomen je goed en veel moet eten, zorg ervoor dat je je eetschema in orde maakt.
Ik ga eens even kijken zaterdag welke oefeningen ik er allemaal in ga knallen. Gewoon aan te raden 3/4/5 x 5 reps te pakken a max gewicht? Of kan ik beter voor een 3 x 10 gaan?![]()
Omdat het lichaam zich nog niet aangepast heeft. Dan krijg je altijd een dip. Precies hetzelfde als je bijvoorbeeld gewend bent om veel koolhydraten te eten en omschakelt naar amper koolhydraten. Daarvan kun je je ook behoorlijk gaar door voelen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:56 schreef SeanFerdi het volgende:
Het is trouwens ook niet voor niets dat je een productiviteitsdip ziet rond de Ramadan.
Tijdens een vast gaat je concentratie en energie juist omhoog als je lichaam zich heeft aangepast.![]()
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?![]()
Oei, geef daar maar eens antwoord op.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?![]()
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Maar af en toe vasten geeft betere gezondheidsmarkers.IF is voornamelijk een tool voor in de cut om makkelijker je kcal targets te halen en je hormonen op peil te houden. HET IS GEEN HANDIGE TOOL VOOR BULKING zoals ik hierboven al had geschreven. Powerlifters geven geen zier om lichaamsvet, en we zien de laatste jaren genoeg voorbeelden van (natural) bodybuilders die IF toepassen.quote:Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
Wat IF hopelijk een beetje aantoont in de bodybuilding wereld is dat '6x op een dag eten voor een beter metabolisme' een zéér hardnekkig broscience fabel is die liever vandaag dan morgen eruit gewipt kan worden. Er was sowieso geen basis voor dat 6x op een dag eten voor betere prestaties.
Noch dat 'het ontbijt essentieel is voor de rest van je dag'. Er is ooit een lichte correlatie (geen causatie) gevonden voor ontbijters die gezonder waren dan niet-ontbijters, maar dat zegt niks over het ontbijt zelf, meer over de levenswijze van ontbijters.Confidence through competence![]()
Tuurlijk is 6x per dag een maaltijd eten bullshit. Ik beweer ook nergens niet dat dat niet zo is. Maar die hele IF hype is al net zo overtrokken als het idee dat je je elk uur vol moet stoppen.![]()
Je lichaam is gemaakt en ontwikkeld om te vasten. De mens is voor het grootste gedeelte hunter-gatherer geweest en voedsel is er nooit echt in overvloede geweest. Dat er tegenwoordig zoveel voedsel geproduceerd en reclame voor gemaakt word, betekent niet dat je elke paar uur wat te hoort eten. Waarom denk je dat er zoveel gezondheidsvoordelen aan vasten zitten?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
En zoals Stereotomy zegt, 4000-5000 calorieën eten in een korte window is erg lastig. Ik had al behoorlijk moeite met 3500. En probeer doorgewinterde bodybuilders/powerlifters maar eens wat nieuws wijs te maken. Die geloven al zo lang in hun eigen manieren van doen en eten, die gaan echt niet veranderen.![]()
Het is geen magic pill. Kcals gebruikt / eten telt nog steeds, macro's ook, hard trainen en rusten ook.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:17 schreef 16meter het volgende:
Maar die hele IF hype is al net zo overtrokken als het idee dat je je elk uur vol moet stoppen.Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: