SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Ik zou het op beginnende moobs gooien door ietwat hoog vetpercentage.quote:
1) Iets onder onderhoudsniveau eten om vet te verliezen en
2) Krachttraining doen om spieren te bouwen. Omdat je een beginner bent, kun je prima spieren opbouwen ondanks dat je onder onderhoudsniveau eet.
Hou dit een maandje of 2-3 vol (en natuurlijk daarna gewoon doorgaan* ) en het ziet er al een stuk beter uit.
* word niet zo'n huisvrouw die '10 kilo voor haar huwelijksdag wil afvallen om in de trouwjurk te passen'. Je wil toch gvd de rest van je huwelijk er óók goed uitzien, en niet alleen op je trouwdag. Zou meteen m'n verloving ervoor verbreken
Confidence through competence![]()
Is dit schema in orde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and then...![]()
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
Of toch du vader?![]()
Ik zou borst/triceps doen en rug/biceps. Dan heb je wat ik zou doen als ik een split moest doen.
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende isolatieoefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je beginner bent, zou ik een SS/SL-achtige fullbody schema aanraden. Om het maar even verwarrender te maken.Confidence through competence![]()
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:38 schreef Zith het volgende:
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende oefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic![]()
Ik bedoel meer het verschil in aantal (isolatie) biceps oefeningen vs (isolatie) triceps oefeningen, terwijl triceps genetisch grotere spieren zijn die je armen sneller groot laten lijken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.
Zelfswikipedia
zegt het
lolquote:De musculus triceps brachii wordt meestal eenvoudigweg de triceps genoemd. Deze term (Latijn voor "driehoofdig") kan echter gebruikt worden voor elke skeletspier met drie aanhechtingspunten. De triceps zorgt voor ongeveer zestig procent van de massa van de arm. Mensen die hun armspieren trainen met gewichten verwaarlozen vaak deze spiergroep ten voordele van de musculus biceps brachii.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ach so. Valt wel iets voor te zeggen, opzich..
Hij heeft trouwens 2 triceps oefeningen i.p.v. 1 in z'n schema staan. En ook 2 voor biceps.
Hammer curl = brachialis/brachioradialis![]()
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef 16meter het volgende:
Hammer curl = brachialis/brachioradialisI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:36 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Fibo 2012?
http://www.fibo.de/home_1.html?sprache=niederlaendisch![]()
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt. Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.Of toch du vader?![]()
dit. Ik doe ook altijd even wat abs na de training.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.4 x 5 a 6.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?![]()
3 worksets en dan 2 warmup sets met opbouwend gewicht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?
Vandaag na 8 weken trainen mijn 90 kg squat gehaald
Wordt wel steeds moeilijker om hem uit de shoulderpress bench te halen![]()
Solidere basis voor compounds krijg je door compounds te doen met lineare progressie. De compounds van vorige week zijn dan de basis geweest voor de compounds deze week.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.
Rippetoe z'n stukken over de core, abs en hoe die samengaan met compounds/powerliften (ik begrijp dat je niet al te veel van hem gediend bent maar puur voor andere geinteresseerden![]()
Abs: http://startingstrength.com/articles/abs_rippetoe.pdf
Core Stability training: http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdfDat moet je niet doen, zie Panzermausquote:Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroepen dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen
Dat vind ik ook irritant, en dan zitten ze te kijken of je ze wel ziet dat ze zoveel reps doen..quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:15 schreef Zith het volgende:
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroeien dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen![]()
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?Confidence through competence![]()
Een sterkere core zorgt voor betere compounds, dat klopt. Maar sit-ups gaan je geen zwaardere squats/deadlifts geven. Dat is alsof 2 kg triceps isolatie je een sterkere bench press gaan geven.
Je moet zo zwaar mogelijk gaan binnen een bepaalde rep-range en dit elke keer zwaarder maken.Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Zith het volgende:
Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.
Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: